Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) υποστηρίζει ως χορηγός τη δράση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ΕΑΚ)  «Χώρα, σε βλέπω / Ο εικοστός αιώνας του ελληνικού σινεμά», που θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ελλάδα 2021 από 11 έως 15 Σεπτεμβρίου στον Κήπο της Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
 
To ΧΩΡΑ, ΣΕ ΒΛΕΠΩ είναι ένα πρόγραμμα διάσωσης, ψηφιοποίησης, προβολής και μελέτης ταινιών από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού κινηματογράφου του 20ού αιώνα, στο πλαίσιο της επετείου των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση. 
 Ένα συναρπαστικό ταξίδι στον χωροχρόνο, όχι απλά μιας κινηματογραφίας αλλά μιας ολόκληρης χώρας. Ένας (και πολλοί) αλλιώτικοι τρόποι να απαντήσει κανείς στο ερώτημα «τι είναι η πατρίδα μας;» – καθρεφτίζοντάς την στα έργα των Ελλήνων δημιουργών. 
 Το πρώτο μέρος του Χώρα, Σε Βλέπω – που θα ταξιδέψει τους επόμενους μήνες με 21+21, 42 συνολικά ταινίες, εκ των οποίων οι 30 σε νέες ψηφιακές κόπιες επιμελημένες από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε 21 στάσεις στις 5 ηπείρους – κάνει πρεμιέρα στην Αθήνα και το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου το Σάββατο 11 Σεπτέμβρη. Έως και την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου στον Κήπο της Πειραιώς 260, θα προβληθούν οι δέκα πρώτοι τίτλοι του προγράμματος, μια πρώτη σειρά από εμβληματικά έργα του ελληνικού σινεμά: γνωστά, λιγότερο γνωστά, πολυβραβευμένα, queer, εθνογραφικά, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ηλεκτρισμένα, αλλόκοτα. Κάπως όπως η ίδια η Χώρα που τα δημιούργησε. 
 
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου (θα διατίθενται δωρεάν την ημέρα κάθε προβολής από τις 18.00 και μετά 
στα ταμεία της Πειραιώς 260) 
Για την είσοδο του κοινού στις παραστάσεις της Πειραιώς 260 απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ υπ΄ άρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.44779 (ΦΕΚ 3117/Β 16.07.2021). Επίσης, απαιτείται η χρήση μάσκας και η τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση και την αποχώρηση, όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Άρνηση επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού ή έλλειψη αυτού καθιστά την είσοδο μη επιτρεπτή στον/στην κάτοχο του εισιτηρίου. 
 
Πατήστε ΕΔΩ για το πρόγραμμα της εκδήλωσης 
 
Το Ευρωπαϊκό φόρουμ συμπαραγωγής ταινιών μικρού μήκους Euro Connection, το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Αγοράς του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Clermont-Ferrand (1 και 2 Φεβρουαρίου 2022), απευθύνει κάλεσμα σε παραγωγούς ταινιών μικρού μήκους.
Κάθε χρόνο επιλέγονται 14 σχέδια ταινιών μικρού μήκους (μυθοπλασία, animation, δημιουργικό ντοκιμαντέρ, VR project) από όλη την Ευρώπη για να συμμετάσχουν σε  μια σειρά δράσεων που περιλαμβάνουν pitching training workshops, pitching sessions, συναντήσεις με επαγγελματίες και δικτύωση.
Επιλέξιμα είναι σχέδια διάρκειας έως 30 λεπτά που προορίζονται για ευρωπαϊκή συμπαραγωγή, των οποίων τα γυρίσματα δεν θα πραγματοποιηθούν πριν τον Ιούνιο του 2022. Βασική προϋπόθεση είναι τα υποψήφια σχέδια να έχουν εξασφαλίσει από τη χώρα προέλευσής τους μερική χρηματοδότηση- ανεξαρτήτως ποσού-  από κρατικούς ή τοπικούς φορείς και οργανισμούς, δημόσια ή ιδιωτική τηλεόραση, βραβεία, διαγωνισμούς κ.λπ. Δεν είναι επιλέξιμα σχέδια που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση, υπηρεσίες ή συμμετοχές σε είδος αποκλειστικά από εταιρείες παραγωγής ή ιδιωτικά κεφάλαια μόνο. 
 Υποβολή αιτήσεων (με την ένδειξη EURO CONNECTION και τον τίτλο του σχεδίου) μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2021 στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με κοινοποίηση στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
 
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τη διαδικασία επιλογής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και την αίτηση συμμετοχής θα βρείτε ΕΔΩ.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου εν όψει της επικείμενης αποχώρησης του νυν Γενικού Διευθυντή του, κ. Παντελή Μητρόπουλου, λόγω ασυμβιβάστου εν όψει της επαγγελματικής επαναδραστηριοποίησής του στον οπτικοακουστικό χώρο, απευθύνει δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Γενικού Διευθυντή για το υπόλοιπο της θητείας του.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει την 21η Σεπτεμβρίου 2021 στις 15:00.
 
Κατεβάστε την πρόσκληση ενδιαφέροντος ΕΔΩ
 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τη διακήρυξη

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το έγγραφο ΕΕΕΣ/ΤΕΥΔ

 

Σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι χρειάζονται το αρχείο που αφορά στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) / Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) σε μορφή xml, παρακαλούνται να στέλνουν σχετικό αίτημα προς τη διεύθυνση αλληλογραφίας Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με θέμα «Συνοπτικός 2/2021 – αίτημα αποστολής αρχείου ΕΕΕΣ».

Ο Ανέστης Βλάχος υπήρξε ένας εμβληματικός ηθοποιός της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και του θεάτρου. Στην πραγματική ζωή ήταν ένας άνθρωπος με έμφυτη ευγένεια και χαμηλούς τόνους. Στην οθόνη συνήθως ήταν μια δύναμη του «κακού» που κινούσε τη μυθοπλασία. 
Στεκόταν με φυσικότητα εντός του κινηματογραφικού κάδρου καταφέρνοντας ν’ αναδεικνύει την «εσωτερική» δράση της ταινίας. Ήταν ένα αυθεντικό ταλέντο που εμφανίστηκε σε μια εποχή κατά την οποία το ελληνικό σινεμά αναζητούσε μια νέα ταυτότητα και αισθητική έξω από τα στούντιο σε ανοιχτούς χώρους. Θα τον θυμόμαστε στη «Μαγική πόλη», στο «Κορίτσι με τα μαύρα», στους «Παράνομους», στο «Ποτάμι», στο «Με τη λάμψη στα μάτια», στο «Κιέριον», στη «Ληστεία στην Αθήνα» και στον «Φόβο», αλλά και σε πιο πρόσφατα κινηματογραφικά έργα: στον «Αυτόπτη μάρτυρα», στο «Με τον Ορφέα τον Αύγουστο», στο «Lilly’s Story», στη «Σκόνη που πέφτει».
To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους του.

Σε συνέχεια ερωτημάτων από ενδιαφερομένους/ες διευκρινίζονται τα εξής:


Α. Βασικές αρμοδιότητες της θέσης 1.3 Υπεύθυνος Οργάνωσης παραγωγής εκπαιδευτικών κλιπς (ΥΠ4) & οργάνωση σεμιναρίων:


1. Επίβλεψη ΥΠ2 «Επιλογή και προετοιμασία ταινιών, παραγωγή συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού» και ΥΠ4 «Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού» μαζί με τον γενικό συντονιστή έργου (project manager).


Αναλυτικότερα ο/η υποφήφιος/α χρειάζεται να διαθέτει τουλάχιστον 2ετή επαγγελματική εμπειρία στην οργάνωση της παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού καθώς στο πλαίσιο των Υποέργων 2 και 4 θα παραχθεί πρωτογενές οπτικοακουστικό υλικό το οποίο η θέση 1.3 θα πρέπει να συν επιβλέπει με τον γενικό συντονιστή του έργου. Γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητη η εμπειρία στην παραγωγή επαγγελματικού οπτικοακουστικού υλικού/ ταινιών/ κλιπς (δεν αρκεί η εμπειρία σε ερασιτεχνικές ταινίες, π.χ. μαθητικές ταινίες) και η καλή γνώση όλων των σταδίων παραγωγής τους (προ παραγωγή, παραγωγή και post production) καθώς θα είναι απαραίτητη η επίβλεψη επαγγελματιών αναδόχων που θα έχουν αναλάβει την υλοποίηση των Υποέργων αυτών.


2. Οργάνωση διαδικτυακών εκπαιδευτικών σεμιναρίων


Αναλυτικότερα ο/η υποφήφιος/α χρειάζεται να διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στην οργάνωση τουλάχιστον δυο (2) διαδικτυακών εκπαιδευτικών σεμιναρίων καθώς στο πλαίσιο της θέσης 1.3 θα χρειαστεί να:


• σχεδιάσει το πρόγραμμα των επιμορφωτικών σεμιναρίων,
• ομαδοποιήσει τους/ις συμμετέχοντες/ουσες σε μικρές και ευέλικτες ομάδες,
• να καθοδηγήσεις τους εκπαιδευτές των σεμιναρίων ώστε να διασφαλιστούν οι εκπαιδευτικοί στόχοι των σεμιναρίων,
• να εξασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή των διαδικτυακών σεμιναρίων,
• να συλλέξει το εκπαιδευτικό υλικό από τους εκπαιδευτές και να το αποστείλει έγκαιρα στους/ις συμμετέχοντες/ουσες,
• να βρίσκεις λύσεις ή εναλλακτικές όπου απαιτείται,
• να διασφαλίσει την ομαλή υλοποίηση της αξιολόγησης των σεμιναρίων,
• να συλλέξει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που θα χρειαστούν για τις εκθέσεις έργου και
• να επιδιώξει βελτιώσεις των σεμιναρίων όπου απαιτείται βασισμένες στα αποτελέσματα αξιολόγησης των σεμιναρίων της πρώτης χρονιάς υλοποίησης του έργου.

 

Β. Η «επαγγελματική εμπειρία στην παραγωγή τουλάχιστον μίας (1) κινηματογραφικής εκδήλωσης», που απαιτείται για τις θέσεις 1.5 ως 1.7, νοείται ως τεκμηριωμένη επαγγελματική (αμειβόμενη) εμπειρία στην παραγωγή, με τη συνήθη έννοια που έχει ο όρος «παραγωγή» για τους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου, ήτοι προετοιμασία, οργάνωση, εκτέλεση, τεχνικός συντονισμός, κινηματογραφικής εκδήλωσης, όπως φεστιβάλ, ειδική προβολή κλπ., ήτοι εκδήλωσης με επίκεντρο τον κινηματογράφο ως τέχνη.

 

Γ. Η εργασία δεν μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως και απαιτεί 40ωρη εβδομαδιαία παρουσία στους χώρους του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Βεβαίως, εφόσον υπάρξουν οδηγίες για εξ αποστάσεως εργασία από τον ΕΟΔΥ, λόγω της πανδημίας, είναι αυτονόητο ότι θα τηρηθούν.

 

Δ. Δεν υπάρχει κάποιο ειδικό πρότυπο αίτησης. Θα ετοιμάσετε μια επιστολή που θα συνοδεύει τα δικαιολογητικά σας και σε αυτό το έγγραφο θα περιλαμβάνονται τα στοιχεία επικοινωνίας σας, η θέση για την οποία ενδιαφέρεστε και ο τίτλος της προκήρυξης.

 
Στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου χρηματοδοτικού κανονισμού, το Ε.Κ.Κ. ανακοινώνει τη διαδικασία της αξιολόγησης των προτάσεων που κατατέθηκαν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΚΚ e-services στην Α περίοδο καταθέσεων (με καταληκτικές ημερομηνίες 30/6 και 31/7) όλων των επιμέρους προγραμμάτων καθώς και την ομάδα αναγνωστών και μελών επιτροπών που θα αναλάβουν το έργο αυτό. 
Για τις ανάγκες των αξιολογήσεων και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, συγκροτείται μια δεξαμενή από αναγνώστες (readers) οι οποίοι θα υπογράψουν με το ΕΚΚ σύμβαση παροχής υπηρεσιών διάρκειας μέχρι 30/11, στην οποία θα περιγράφονται οι αναλυτικοί όροι και τα ασυμβίβαστα. Η κάθε πρόταση θα εξετάζεται από τρεις αναγνώστες και ο κάθε αναγνώστης δε θα γνωρίζει ποιοι άλλοι δύο αξιολογούν το ίδιο σχέδιο με αυτόν. Τα ονόματα των τριών αναγνωστών του κάθε σχεδίου δε θα είναι κοινοποιήσιμα στους υποψήφιους, ώστε να ενισχυθεί το αμερόληπτο και αδιάβλητο της διαδικασίας και να μπορούν οι αναγνώστες να κάνουν την αξιολόγηση τους απρόσκοπτα και χωρίς παρεμβάσεις. Ειδικά για τα προγράμματα MICRO BUDGET και ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ συστήνονται επιτροπές, όπως ορίζεται από τον κανονισμό, τα μέλη των οποίων προέρχονται από την ίδια δεξαμενή. 
Οι αναγνώστες θα εξετάζουν και θα αξιολογούν τους φακέλους υποψηφιότητας των σχεδίων με βάση τα βαθμολογικά κριτήρια, όπως αυτά έχουν οριστεί ξεχωριστά για κάθε πρόγραμμα στον κανονισμό. Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής δύναται να αναθέτει στους αναγνώστες προτάσεις από διαφορετικά προγράμματα, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται τα ασυμβίβαστα που ορίζει η σύμβασή τους. Η ανάγνωση και αξιολόγηση των φακέλων θα γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΚΚ e-services. Συμπληρωματικά της βαθμολόγησης των κριτηρίων οι αναγνώστες θα υποβάλουν για την κάθε πρόταση και το σκεπτικό της γνωμοδότησής τους. Οι αξιολογήσεις θα έχουν γνωμοδοτικό χαρακτήρα και ο μέσος όρος της βαθμολογίας του κάθε σχεδίου θα συνυπολογίζεται για την τελική εισήγηση της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο κανονισμός για το κάθε πρόγραμμα. Σε περίπτωση που υπάρχει διαφορά 40% και άνω ανάμεσα στις βαθμολογίες που έχει λάβει ένα σχέδιο από τουλάχιστον δύο από τους τρεις αναγνώστες, το σχέδιο θα ανατίθεται για αξιολόγηση και σε τέταρτο αναγνώστη και ο τελικός μέσος όρος του σχεδίου θα προκύπτει υπολογίζοντας τις αξιολογήσεις των τριών αναγνωστών με την πλησιέστερη βαθμολογία. 
Η δεξαμενή αναγνωστών περιλαμβάνει επαγγελματίες αναγνωρισμένου καλλιτεχνικού κύρους με μεγάλη εμπειρία, υποσχόμενους νέους δημιουργούς, προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών και άτομα ενημερωμένα για τις τρέχουσες κινηματογραφικές συνθήκες και τάσεις. Η παρακάτω λίστα αναγνωστών και μελών επιτροπών δύναται να συμπληρωθεί ή ανανεωθεί εάν κριθεί απαραίτητο για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων.
 
1.ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις, παραγωγός) 
2.ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΖΟΓΛΟΥ (ηθοποιός, σκηνοθέτης)
3.ΣΟΦΙΑ ΓΕΩΡΓΟΒΑΣΙΛΗ (ηθοποιός, σεναριογράφος, σκηνοθέτις)
4.ΜΑΡΚΟΣ ΓΚΑΣΤΙΝ (σκηνοθέτης, παραγωγός)
5.ΑΛΙΚΗ ΔΑΝΕΖΗ-KNUTSEN (σεναριογράφος, σκηνοθέτις) 
6.ΙΣΜΗΝΗ ΔΑΣΚΑΡΟΛΗ (sales agent, σεναριογράφος)
7.ΚΩΣΤΗΣ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ (υπεύθυνος προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας, σκηνοθέτης) 
8.ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΣΗΦΕΛΗΣ (σεναριογράφος, αναπληρωτής  καθηγητής σεναρίου στο Τμήμα Κινηματογράφου της σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ)
9.ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΜΜΙΤΣΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
10.ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ (σκηνοθέτης, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Κινηματογράφου της σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ)
11.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΙΑΜΠΑΣΑΚΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
12.ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΡΑΝΙΩΤΗ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις, φωτογράφος)  
13.ΧΑΡΗΣ ΛΑΓΚΟΥΣΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, σκιτσογράφος) 
14.ΕΚΤΟΡΑΣ ΛΥΓΙΖΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
15.ΤΩΝΗΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
16.ΒΑΡΔΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ  (σεναριογράφος, σκηνοθέτης) 
17.ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΟΥΜΟΥΡΗ (διευθύντρια φωτογραφίας)
18.ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης)
19.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΛΑΒΟΣ (πεζογράφος, μεταφραστής)
20.ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΤΡΩΝΗ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις)
21.ΑΝΝΑ ΠΟΥΠΟΥ (θεωρητικός του κινηματογράφου)
22.ΝΑΤΑΣΑ ΣΕΓΚΟΥ (σεναριογράφος, κειμενογράφος)
23.ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ (ηθοποιός)
 
Όσον αφορά το πρόγραμμα MICRO BUDGET, τα μέλη της επιτροπής θα εξετάσουν ξεχωριστά την κάθε πρόταση και στην συνέχεια θα συνεδριάσουν για να καταλήξουν ομόφωνα για κάθε σχέδιο, σε μία κοινή βαθμολόγηση των κριτηρίων που ορίζει ο κανονισμός. Έπειτα, η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής λαμβάνοντας υπόψιν τα σχόλια και την βαθμολογία της επιτροπής καθώς και τον διαθέσιμο προϋπολογισμό, θα εισηγηθεί την τελική λίστα των ταινιών που εγκρίνονται για επιδότηση.
Τα μέλη για την επιτροπή του προγράμματος MICRO BUDGET είναι τα παρακάτω (αλφαβητικά):
 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΙΑΜΠΑΣΑΚΟΣ (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός)
ΕΚΤΟΡΑΣ ΛΥΓΙΖΟΣ (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός)
ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ (σκηνοθέτης, σεναριογράφος)
 
Όσον αφορά το πρόγραμμα ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ, τα μέλη αφού δουν τα υποβληθέντα έργα, θα συνεδριάσουν και λαμβάνοντας υπόψιν τα κριτήρια που ορίζονται από τον κανονισμό θα καταλήξουν ομόφωνα σε μια αξιολογική κατάταξη όλων των ταινιών. Στη συνέχεια η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής λαμβάνοντας υπόψιν τα σχόλια της επιτροπής, τον διαθέσιμο προϋπολογισμό, τον αριθμό και την ποιότητα των ταινιών θα εισηγηθεί τις τελικές εγκρίσεις ταινιών.
Τα μέλη για την επιτροπή του προγράμματος ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ είναι τα παρακάτω (αλφαβητικά):
 
ΜΑΡΚΟΣ ΓΚΑΣΤΙΝ (σκηνοθέτης, παραγωγός)
ΙΣΜΗΝΗ ΔΑΣΚΑΡΟΛΗ (Sales agent, σεναριογράφος)
ΚΩΣΤΗΣ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ (υπεύθυνος προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κιν/φου της Αθήνας- Νύχτες Πρεμιέρας, σκηνοθέτης)
 
Κάθε μέλος επιτροπής ή αναγνώστης δεσμεύεται με την υπογραφή σύμβασης ότι θα τηρήσει τα προβλεπόμενα ασυμβίβαστα και θα απέχει από την αξιολόγηση πρότασης στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- όταν του ανατίθεται προς αξιολόγηση πρόταση που έχει υποβληθεί στα πλαίσια προγράμματος, στο οποίο συμμετέχει και ο ίδιος με οποιοδήποτε τρόπο, δηλαδή είτε έχει υποβάλει πρόταση είτε έχει πάρει προέγκριση ή οριστική έγκριση, ή το ιδιωτικό συμφωνητικό χρηματοδότησης που έχει υπογράψει με το Ε.Κ.Κ. είναι σε εξέλιξη.
- όταν είναι σύζυγος ή συγγενής εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ' ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού, με κάποιον από τους υποψηφίους που αξιολογεί.
- όταν συνδέεται η αξιολόγηση της υποψήφιας πρότασης με ικανοποίηση προσωπικού του συμφέροντος.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι, 
 
Παρότι σεβόμαστε την ανησυχία σας για την τύχη των υλικών που βρίσκονταν στις αποθήκες του ιστορικού κτηρίου της οδού Χίου 53, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το λόγο, για τον οποίο αυτή εκδηλώνεται τώρα που αυτά διασώθηκαν από τεκμηριωμένο κίνδυνο καταστροφής και φυλάσσονται προσωρινώς στους χώρους κρατικού φορέα ο οποίος, μεταξύ άλλων, έχει ως σκοπό την προστασία της κινηματογραφικής τέχνης, και όχι όσο βρίσκονταν στο κτίριο της οδού Χίου, σε μη ελεγχόμενες συνθήκες. 
Αδυνατούμε να αντιληφθούμε ποιο είναι ακριβώς το στοιχείο που σας ανησυχεί και πού εδράζονται τα όσα αναφέρονται στις δύο επιστολές που στείλατε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου στις 28/7/2021 και 3/8/2021. 
Αν κάποιος προτίθεται να δράσει εξωθεσμικά, δεν το κάνει παρουσία πυροσβεστικής και πληρεξουσίων δικηγόρων, δεν έρχεται σε επίσημη επικοινωνία με άλλους κρατικούς φορείς και, εν τέλει, δεν καταγράφει αναλυτικά το υλικό που διέσωσε και σίγουρα δεν γνωστοποιεί τις ενέργειές του μέσω Δελτίου Τύπου.
 
Πιο συγκεκριμένα και για να μην εξυφαίνονται σενάρια και συνωμοσίες:
Η ίδια η πληρεξούσια δικηγόρος των ιδιοκτητών του κτιρίου της οδού Χίου, κα. Χ. Πηγάκη,  ήταν που προσέγγισε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και επισήμανε τον άμεσο κίνδυνο για τα υλικά εικόνας και ήχου, έχοντας λάβει την έκθεση πιστοποιημένης ελληνογερμανικής εταιρείας SUK, με θέμα: «Αντιμετώπιση διαρροής επικίνδυνων αποβλήτων». 
Στην εν λόγω έκθεση, με ημερομηνία 21/7/2021, μεταξύ άλλων,  αναφέρεται:
«Από τον οπτικό έλεγχο των εγκαταστάσεων διαπιστώθηκαν:
•Αναθυμιάσεις και καπνοί με έντονη οσμή πιθανότατα πτητικών οξέων σε μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεων.
•Διαρροή χημικών άγνωστης σύστασης στο δάπεδο (αρμοί πλακιδίων), πιθανότατα ισχυρών οξέων.
•Δεξαμενές για αποθήκευση χημικών, άγνωστου περιεχομένου για τις οποίες δεν ήταν δυνατός ο έλεγχος περιεχομένου λόγω και των έντονων αναθυμιάσεων στο χώρο.
•Διάφοροι περιέκτες (μπιτόνια, βαρέλια) με χημικά άγνωστης σύστασης.
Σχετικά με τις αναθυμιάσεις, προφανώς υφίσταται διαρροή χημικών από δεξαμενές και σιφώνια. Η διαρροή αυτή είναι πλέον εκτεταμένη με αποτέλεσμα τα χημικά να αναβλύζουν στο δάπεδο, και λόγω της πτητικότητάς τους, δημιουργούν αναθυμιάσεις και την έντονη οσμή οξέων στο χώρο. … Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αυτοψίας, η κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους για τους παρευρισκόμενους και θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί η παρουσία ατόμων στους χώρους και ειδικά στο δωμάτιο της διαρροής.»
 
Η πληρεξούσια δικηγόρος των ιδιοκτητών του κτηρίου κάλεσε την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ενημέρωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και επέτρεψε την είσοδο στο χώρο και ήταν παρούσα καθόλη τη διάρκεια απομάκρυνσης των υλικών προκειμένου αυτά να διασωθούν. 
 
Με βάση αυτά τα δεδομένα και αφού είχε προηγηθεί επικοινωνία με το Εθνικό Κέντρο Οπτικoακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας – ΕΚΟΜΕ, το οποίο δεν ήταν δυνατό να παρέμβει άμεσα τη δεδομένη χρονική στιγμή, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που έχει ως σκοπό την προστασία της κινηματογραφικής τέχνης, έλαβε εντολή ως εποπτευόμενος φορέας, από το Υπουργείο Πολιτισμού, να διασώσει τα υλικά που βρίσκονταν, επί σειρά ετών, στον παντελώς ακατάλληλο και καταφανώς επικίνδυνο χώρο του κτιρίου της οδού Χίου 53, απομακρύνοντας και μεταφέροντας αυτά, προς προσωρινή φύλαξη και αποθήκευση στους χώρους του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, στους οποίους αδιαμφισβήτητα επικρατούν καλύτερες συνθήκες.
Άλλωστε αυτό προβλέπει και το άρθρο 81 του Ν.4674/2020, που ορίζει ότι το ΕΚΟΜΕ μπορεί να συνεργάζεται με οποιοδήποτε άλλο αρμόδιο φορέα για τη διάσωση οπτικοακουστικού υλικού που κινδυνεύει. Συγκεκριμένα, το εν λόγω άρθρο αναφέρει μεταξύ άλλων «Στην περίπτωση που το οπτικοακουστικό υλικό φυλάσσεται σε ακατάλληλες συνθήκες με κίνδυνο καταστροφής, το ΕΚΟΜΕ δύναται να επεμβαίνει για τη διάσωση, προστασία και ένταξη του υλικού αυτού στο εθνικό αποθετήριο οπτικοαουστικών αρχείων με τη μορφή ψηφιακού αρχείου και να συνεργάζεται προς τον σκοπό αυτόν με κάθε συναρμόδιο φορέα.»
Σε αυτό άλλωστε εδράζεται και η αναφορά στο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο μάλιστα ξεκάθαρα ανέφερε: «διασώθηκαν και βρίσκονται πλέον στα χέρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, προκειμένου να  γίνει αναλυτική καταγραφή και εν συνεχεία να προχωρήσουν αρμοδίως οι προβλεπόμενες διαδικασίες».
Άρα:
1.υπήρχε επιβεβαιωμένη διαρροή χημικών
2.υπήρχε άδεια των ιδιοκτητών του κτηρίου οι οποίοι κάλεσαν και την Πυροσβεστική και η είσοδος στο χώρο έγινε παρουσία της νομικής εκπροσώπου τους
3.υπήρχε επικοινωνία και συνεννόηση με το ΕΚΟΜΕ
4.υπήρξε ρητή εντολή από το ΥΠΠΟΑ που εποπτεύει το ΕΚΚ
5.έγιναν όσα προβλέπει η νομοθεσία σε τέτοιες περιπτώσεις
6.ξεκαθαρίστηκε εξαρχής ότι το υλικό θα καταλογραφηθεί 
7.η όλη διαδικασία υπήρξε απόλυτα διαφανής αφού ανακοινώθηκε μέσω Δελτίου Τύπου  
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
για άλλη μια φορά είμαστε αναγκασμένοι να δηλώσουμε, το αυτονόητο, δηλαδή ότι ουδεμία πρόθεση έχει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να παρακρατήσει τα εν λόγω υλικά ή να τα στερήσει από τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους. Αντιθέτως, αφού τα εν λόγω υλικά, για πρώτη φορά μετά από πολλά έτη, καταλογραφηθούν, σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες θα αποδοθούν στους ιδιοκτήτες τους. 
Ελπίζουμε να συμβάλλετε κι εσείς με τις ενέργειες σας στο να ενημερωθούν και κινητοποιηθούν οι νόμιμοι κάτοχοι δικαιωμάτων επί των υλικών, που για χρόνια βρίσκονταν διάσπαρτα και έκθετα σε ακατάλληλους χώρους και αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της οπτικοακουστικής μας κληρονομιάς.
 
Με εκτίμηση 
Το Δ.Σ του ΕΚΚ    
 
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το διήμερο fam trip που διοργάνωσε το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) στις 23 και 24 Ιουλίου 2021, για τους προσκεκλημένους ομιλητές-εκπαιδευτές του Location Management Workshop, όλοι μέλη του Location Managers Guild International (LMGI), πριν την επιστροφή τους στις Η.Π.Α. και το Ηνωμένο Βασίλειο.
 
Η JJ Levine, 1η αντιπρόεδρος τoυ LMGI, η Alison A. Taylor, 2η αντιπρόεδρος του LMGI και ο Dan Connolly, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του LMGI, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τοποθεσίες της ηπειρωτικής Ελλάδας, συγκεκριμένα στην Ήπειρο και σε δύο νησιά των Κυκλάδων. 
Η πρώτη μέρα του ταξιδιού ξεκίνησε με μια ξενάγηση στα Ζαγοροχώρια, τα πετρόχτιστα παραδοσιακά χωριά στο Ζαγόρι της Ηπείρου, φημισμένα για την ιστορική και αρχιτεκτονική τους κληρονομιά. Οι προσκεκλημένοι location managers επισκέφθηκαν τα χωριά Αρίστη, Μεγάλο Πάπιγκο και Μονοδένδρι, καθώς και το Φαράγγι του Βίκου στο Γεωπάρκο Βίκου -Αώου (προστατευμένο από την UNESCO), ένα τοπίο ανεξάντλητου τουριστικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος. Μετά την Ήπειρο, οι προσκεκλημένοι μας πέταξαν πάνω από τα Μετέωρα, τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα σε επίπεδο έκτασης, προστατευμένο μνημείο από την UNESCO και επισήμως ιερό τόπο για την Ελλάδα από το 1995. Στη συνέχεια, έφτασαν στην Σαντορίνη όπου είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την εκπληκτική ηφαιστειακή θέα στην Καλντέρα. 
Την δεύτερη μέρα του ταξιδιού,  location managers έφτασαν στην Μήλο, ακόμη ένα νησί των Κυκλάδων διαμορφωμένο από το ηφαιστειακό παρελθόν του. Η εκτενής περιήγηση αυτής της ημέρας περιελάμβανε εξερευνήσεις στις φημισμένες παραλίες Σαρακήνικο και Κλέφτικο, με τους λευκούς βραχώδεις σχηματισμούς τους, τα σμαραγδένια νερά και τις σπηλιές που έχουν διαβρωθεί από τη θάλασσα, περίπατο στην Πλάκα και επίσκεψη στο μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό ορυχείο μπεντονίτη, καθώς και στο καταφύγιο του β΄ παγκοσμίου πολέμου στον Αδάμαντα. 
Αυτό το ταξίδι εξοικείωσης σε επιλεγμένες ελληνικές τοποθεσίες για τους τρεις διακεκριμένους location managers με 20ετή εμπειρία σε παραγωγές του Χόλιγουντ, αποσκοπούσε στην προβολή της Ελλάδας ως μιας χώρας με μοναδικά τοπία ικανά να φιλοξενήσουν διαφορετικά είδη διεθνών οπτικοακουστικών παραγώγων και στη διασύνδεση επαγγελματιών του εξωτερικού με το ελληνικό Industry Guide. 
 
 
 
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Location Management Workshop που συνδιοργάνωσαν το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και το 10ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου, στο πλαίσιο του συνεδρίου Location Greece, στις 20 και 21 Ιουλίου 2021 στην Αναργύρειο και Κοργιαλένειο Σχολή στις Σπέτσες.
Το Location Management Workshop πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Location Managers Guild International (LMGI). 
 
Στην έναρξη της εκδήλωσης χαιρέτισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου, Μπάμπης Τσούτσας, ο οποίος σημείωσε τη σημασία του πρώτου αυτού Συνεδρίου που εστιάζει στις παραμέτρους προσέλκυσης διεθνών παραγωγών στην Ελλάδα. Ακολούθως, η διευθύντρια του Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Βένια Βέργου, τόνισε τον καθοριστικό ρόλο που έχουν oι location managers στην επιτυχία των παραγωγών και τη δέσμευση του Hellenic Film Commission να αναδεικνύει το έργο τους συστηματικά. Επίσης, σημείωσε τη σημασία του Location Managers Guild International, οι επίμονες προσπάθειες του οποίου οδήγησαν στην ισότιμη αναγνώριση του location department στις λίστες cast & crew του imdb. Στη συνέχεια καλωσόρισε και παρουσίασε τους τρεις ομιλητές-εκπαιδευτές, ο κάθε ένας από τους οποίους έχει πάνω από 20ετή εμπειρία σε παραγωγές του Χόλιγουντ.
 
Η JJ Levine, 1η αντιπρόεδρος τoυ LMGI, με έδρα τις Η.Π.Α., έχει εργαστεί σε εκατοντάδες διαφημιστικά σποτ και οι πολυάριθμες δουλειές της περιλαμβάνουν το Diary of a Future President, καθώς και τις ταινίες Sunnyside, Gumshoe, The Mayor, What About Barb και Future Man. Η Levine ολοκλήρωσε πρόσφατα την ταινία The Eternals της Marvel και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε προετοιμασία για την ανώνυμη τηλεοπτική σειρά της Maya Rudolph της Apple. Έχει λάβει πολλά βραβεία καλύτερης τοποθεσίας, μεταξύ των οποίων αυτά του COLA (California On Location) και του Location Managers Guild International και έχει τιμηθεί από τον δήμαρχο του Λος Άντζελες για το έργο της στην πόλη αυτή. Η Levine έχει ηγετική δράση στον τομέα της και είναι μέλος της Motion Picture Teamsters Steering Committee.  Σήμερα είναι 1η αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Location Managers Guild International (LMGI) και πρόεδρος της LMGI Marketing and Communications Committee. Πρόσφατα εγκαινίασε και συντονίζει την εξαιρετικά επιτυχημένη εκπαιδευτική σειρά στο Zoom, Coffee Tuesdays with the LMGI.
 
Η Alison A. Taylor, 2η αντιπρόεδρος του LMGI, με έδρα τις ΗΠΑ, είχε το προνόμιο να εργαστεί σε πολλά αναγνωρίσιμα έργα, όπως τα Training Day, The Soloist, The First Purge, Purge: Election Year, BAPS, Southland, Insecure και πολλά άλλα κατά τη διάρκεια της 25ετούς καριέρας της ως Location Manager για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Είναι εξαιρετικά υπερήφανη για τη δουλειά της στη σειρά The Underground Railroad που μόλις κυκλοφόρησε από τα Amazon Studios.  Πρόσφατα, η Alison ολοκλήρωσε τη δουλειά της στη συμπληρωματική φωτογράφηση για το Shang Chi and the Legend of the Ten Rings της Marvel.  Η Alison έχει κερδίσει τρία βραβεία California on Location (COLA) - που ψηφίστηκαν από τους συναδέλφους της για την αριστεία της δουλειάς της ως Location Manager.  Τα βραβεία της αφορούσαν τη δουλειά της στις ταινίες Southland, Straight Outta Compton και A Wrinkle in Time.  Είναι ενεργό μέλος των Hollywood Teamsters Local 399, του Location Managers Guild International (2η αντιπρόεδρος), του Behind the Scenes Mental Health and Suicide Prevention Initiative και του Alpha Gamma Omega, τμήμα του Alpha Kappa Alpha Sororority Incorporated.
 
Ο Dan Connolly, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του LMGI, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει εργαστεί στο location department πάνω από 23 χρόνια, ξεκινώντας ως runner.  Ως ενεργός Location Manager για 20 από αυτά τα χρόνια, εργάζεται στην τηλεόραση, σε ταινίες και διαφημίσεις. Οι συνεργασίες του περιλαμβάνουν: Transformers: Morbius, Devs, War Machine και Phantom Thread.  Εργάστηκε επίσης ως εσωτερικός LM και σύμβουλος για τo Abu Dhabi Film Commission κατά τη διάρκεια μιας περιόδου άνθησης για την περιοχή αυτή (Fast and Furious 7, Star Wars). Είναι μέλος του UK Film & Broadcast Union (BECTU) ως μέλος της Location Branch Committee, και πρόσφατα εκλέχθηκε ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της LMGI. Ο Connolly είναι ενεργό μέλος της επιτροπής LMGI Coffee Tuesdays και ανυπομονεί για τις εξελίξεις στο Location Department στα επόμενα 20 χρόνια όντας αφοσιωμένος στην προώθηση της αριστείας στην επιλογή χώρων για γυρίσματα.
Κατά τη διάρκεια του διήμερου Workshop οι ομιλητές-εκπαιδευτές συζήτησαν τον καταλυτικό ρόλο που παίζουν στις διεθνείς παραγωγές σε χώρες υποδοχής, ενισχύοντας τις δεξιότητες των location managers στην Ελλάδα για την καλύτερη προσέλκυση και διευκόλυνση διεθνών παραγωγών. Ανέλυσαν τρόπους παρουσίασης των τοποθεσιών και τήρησης οργανωμένων βιβλιοθηκών ώστε να είναι σε θέση να έχουν άμεση δημιουργική ανταπόκριση και να μεταφέρουν άμεσα την οπτική γλώσσα. Εξήγησαν επίσης ότι, δεδομένου ότι κάθε τοποθεσία είναι ένα “event” για έναν location manager, οι δεξιότητές τους περιλαμβάνουν το να είναι διοργανωτές εκδηλώσεων, κινηματογραφιστές, διπλωμάτες, καταπατητές, εξερευνητές, δημιουργοί, μεγάλοι διαπραγματευτές, λογιστές κ.λπ. Οι συμμετέχοντες στο πάνελ υπογράμμισαν επίσης την απαιτητική διαδικασία διενέργειας  προϋπολογισμού, καθώς χρειάζεται να επεξεργαστούν οπτικά κάθε σκηνή και να διατρέξουν νοερά τα οπτικά μέσα που χρειάζονται. Τέλος, έκαναν πολύ σαφές ότι η δουλειά που κάνουν οι location managers είναι μια λεπτή γραμμή μεταξύ του πραγματικού και του κινηματογραφικού κόσμου. 
Τη δεύτερη ημέρα του εργαστηρίου, οι ομιλητές-εκπαιδευτές του εργαστηρίου είχαν την χαρά να συνοδεύονται από ένα άλλο μέλος του LMGI, τον Ravi Dube, έναν location manager με εκτεταμένη καριέρα και μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση μεγάλων location departments σε διάφορες ηπείρους, ο οποίος εργάζεται σε μια μεγάλη αμερικανική παραγωγή που πραγματοποιεί γυρίσματα στην Ελλάδα αυτή την περίοδο. Όλοι τους συζήτησαν συγκριτικές περιπτώσεις οπτικοακουστικών παραγωγών και μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες παραδείγματα και εμπειρίες από την καριέρα τους ως location managers. 
 
Το εργαστήριο παρακολούθησαν περισσότεροι από 25 επαγγελματίες της κινηματογραφικής κοινότητας, location managers, production managers και παραγωγοί, οι οποίοι θέλησαν να επεκτείνουν τις επαφές τους και τις γνώσεις τους σχετικά με τις απαιτήσεις μεγάλων διεθνών παραγωγών και συμπαραγωγών στην Ελλάδα. 
Όλες οι ομιλίες πραγματοποιήθηκαν στα αγγλικά και ήταν διαθέσιμες ψηφιακά μέσω live streaming τόσο στα κοινωνικά δίκτυα του φεστιβάλ όσο και του Hellenic Film Commission. Παράλληλα, υπήρχε η δυνατότητα για ερωτήσεις-απαντήσεις με τους συμμετέχοντες, δίνοντας την ευκαιρία για ανοιχτούς διαλόγους και ανταλλαγή πολυάριθμων απόψεων. 
 
 ΗΜΕΡΑ 1 (20/07/2021)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ - ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α1 & Α2
Παρουσιάζεται από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Location Managers Guild International, Alison A. Taylor, Dan Connolly και JJ Levine, η Εισαγωγή στις τοποθεσίες θα καλύψει τα βασικά στοιχεία της ανεύρεσης χώρων (scouting) και της διαχείρισης τοποθεσιών, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων όπως η ανατομία του τμήματος τοποθεσιών (locations department), οι τίτλοι και οι αρμοδιότητες του συνεργείου, η ροή εργασιών και το προφίλ / οι δεξιότητες που απαιτούνται για να είναι κανείς επιτυχημένος location scout και location manager.  Αυτή η ενότητα θα καλύψει επίσης την επικοινωνία στα γυρίσματα, καθώς και επιτυχημένες στρατηγικές αναζήτησης και τεχνικές για την υπέρβαση των εμποδίων κατά την αναζήτηση και την εξασφάλιση δύσκολων τοποθεσιών.
 
ΗΜΕΡΑ 2 (21/07/2021)
ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΩΝ - ΕΝΟΤΗΤΕΣ Β1 & Β2
Αυτή η ενότητα έχει σχεδιαστεί για επαγγελματίες του χώρου και της παραγωγής, καθώς και για όσους ενδιαφέρονται να κατανοήσουν καλύτερα το ρόλο του τμήματος τοποθεσιών.  Οι εισηγητές θα καλύψουν πιο προχωρημένες τεχνικές ανίχνευσης και διαχείρισης τοποθεσιών, με έμφαση στα "do's" και "don'ts" όταν γυρίζεται μια αμερικανική παραγωγή στην Ευρώπη.  Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει τον τρόπο διαχείρισης των προσδοκιών και θα καλύψει την πληθώρα των πόρων που απαιτούνται από το τμήμα τοποθεσιών για την επιτυχή ολοκλήρωση ενός έργου μεγάλης κλίμακας.  Αυτή η ενότητα θα καλύψει επίσης την ασφάλεια στα γυρίσματα (συμπεριλαμβανομένων των πρωτοκόλλων Covid-19), τo ψηφιακό scouting και τη σημασία της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης.  
 
 
 
Ο Λευτέρης Δανίκας δεν είναι πια μαζί μας. Ο  θάνατός του προκαλεί  θλίψη στην κινηματογραφική μας κοινότητα αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Ο Λευτέρης Δανίκας ήταν ευαίσθητος, ανήσυχος πολιτικά και πάντα χαμηλών τόνων. Ένας κινηματογραφιστής με διεισδυτική ανθρωποκεντρική ματιά που διακρίνει το πλούσιο έργο του στο ντοκιμαντέρ, αλλά και τις δύο σημαντικές  ταινίες μυθοπλασίας μικρού μήκους που γύρισε: το «Ανατολικά της Εδέν» (1985) και τον «Τελευταίο Ταμπάκο» (2001).
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά συλλυπητήριά του στους οικείους του.