{mosimage}Σύμφωνα με τις στατιστικές του MEDIA Salles, ο αριθμός των οθόνων στην Ευρώπη που είναι  εξοπλισμένες με DLP Cinema ή τεχνολογία SXRD, ανήλθαν συνολικά μέχρι το τέλος του 2010, σε 10,346 με άνοδο 120,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σε σύγκριση με το συνολικό αριθμό των οθόνων στην Ευρώπη, μέχρι τα  τέλη του 2010, οι ψηφιακές οθόνες είχαν διεισδύσει στην αγορά σε ποσοστό  29%, έναντι 13,4% το προηγούμενο έτος, με το υψηλότερο ποσοστό να σημειώνεται στο Λουξεμβούργο (73%) και στο Βέλγιο (65%) και το χαμηλότερο στη Γερμανία (27%), Ιταλία (23%) και Ισπανία (19%).

Ο μέσος αριθμός των ψηφιακών οθόνων ανά κινηματογράφο παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση σε  κάθε ευρωπαϊκή χώρα με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται σε Βέλγιο Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Αυστρία,  Λετονία, Ρουμανία, Εσθονία και Γαλλία μέχρι τα τέλη του 2010.

Οι μεγαλύτερες αγορές από άποψη πωλήσεων εισιτηρίων, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των ψηφιακών οθόνων από το συνολικό ποσοστό για την Ευρώπη, έτσι ώστε η Γαλλία να έρχεται στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο τη Γερμανία τη Ρωσία την, Ιταλία και την  Ισπανία.

Όσον αφορά τη σύγκριση με το 2009,  τη μεγαλύτερη ανάπτυξη έχουν δει οι σκανδιναβικές χώρες, δηλαδή η Δανία, Νορβηγία και Σουηδία.

Όπως το 2009, ο κινηματογράφος 3D ήταν και πάλι η κινητήρια δύναμη για ανάπτυξη: η διείσδυση των οθόνων εξοπλισμένων με τεχνολογία 3D συνέχισε να αυξάνεται ως ποσοστό του συνολικού αριθμού των ψηφιακών οθόνων .
Σε ορισμένες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Κροατία, η Λιθουανία, τη Σερβία και η Σλοβενία, όπου ο αριθμός των ψηφιακών κινηματογράφων είναι ακόμη μικρός, οι 3D οθόνες αντιπροσωπεύουν το 100% του συνόλου των ψηφιακών οθόνων. Αυτό συμβαίνει επίσης στην Ισλανδία.

Σε πολλές χώρες η διείσδυση της ψηφιακής 3D οθόνης σε σύγκριση με το συνολικό αριθμό των ψηφιακών οθόνων είναι πάνω από 90%: Ρωσία, Τουρκία, Ουγγαρία, Σουηδία, Πολωνία, Δανία, Ελβετία, Βουλγαρία, Ιταλία, Φινλανδία, Κάτω Χώρες, Ελλάδα. Ωστόσο, το ποσοστό είναι χαμηλότερο σε Ηνωμένο Βασίλειο, και στη Γαλλία.

Το ακαθάριστο box office της Ε.Ε., έφτασε στο ύψος ρεκόρ των 6,45 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2010

Με βάση τα προσωρινά διαθέσιμα στοιχεία, το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο εκτιμά ότι το 2010 τα ακαθάριστα έσοδα του box office, στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση σε περίπου 6,45 δισεκατομμύρια ευρώ, το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί.

Τα στοιχεία αυτά αντικατοπτρίζουν τον αντίκτυπο των  ταινιών 3D κατά  το δεύτερο χρόνο τους στην αγορά. Ενώ μπορεί να θεωρηθεί ότι ο καινοτομικός παράγοντας του 3D είχε συμβάλει σημαντικά στην προσέλευση στον κινηματογράφο το 2009, οι  ταινίες 3D δεν αύξησαν περαιτέρω τις πωλήσεις εισιτηρίων κατά το 2010 αλλά διατήρησαν την  προσέλευση στον κινηματογράφο και προκάλεσαν αύξηση της μέσης τιμής του εισιτηρίου.

Στο επίπεδο των επιμέρους αγορών, το 2010 ήταν μια χρονιά με μικτά αποτελέσματα, με τις κινηματογραφικές τάσεις να ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ των επιμέρους ευρωπαϊκών χωρών. Η πώληση εισιτηρίων μειώθηκε σε 14 και αυξήθηκε σε 13 από τις αγορές της ΕΕ, ενώ το GBo αυξήθηκε σε 18 και μειώθηκε σε 8 από τις αγορές της Ε.Ε. σύμφωνα  με τα προσωρινά στοιχεία.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς των κατά κύριο λόγο αμερικανικών 3D υπερπαραγωγών  κατά τα τελευταία δύο χρόνια φαίνεται ότι συνέβαλε στην πτώση του  μεριδίου αγοράς των ευρωπαϊκών ταινιών σύμφωνα με τις προσωρινές εκτιμήσεις του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου του Οπτικοακουστικού Τομέα, ενώ οι Ευρωπαϊκές ταινίες που παράγονται στην Ευρώπη με εισερχόμενες επενδύσεις από τις ΗΠΑ αύξησαν το μερίδιο αγοράς χάρη κυρίως στην επιτυχία του Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου μέρος 1ο και του Ρομπέν των Δασών. Με επικεφαλής την ταινία Les petits mouchoirs οι γαλλικές ταινίες προσέλκυσαν το μεγαλύτερο αριθμό θεατών από όλες τις ευρωπαϊκές ταινίες με δεύτερες τις ιταλικές και τρίτες τις γερμανικές ταινίες.

Το 2010 η Ε.Ε. είδε τα επίπεδα παραγωγής να αυξάνονται σε ένα νέο ρεκόρ αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη. Με βάση τα προσωρινά διαθέσιμα στοιχεία, συνολικά 1.203 ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, παρήχθησαν στο πλαίσιο των κρατών μελών της Ε.Ε., 19 ταινίες περισσότερες από το 2009. Με 203 ταινίες μεγάλου μήκους το 2010, η Γαλλία κατέληξε να είναι και πάλι η χώρα με τον υψηλότερο όγκο παραγωγής στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από την Ισπανία.
 
To 3D blockbuster Avatar ήρθε πρώτο στα ευρωπαϊκά charts του περασμένου έτους, πoυλώντας περίπου 43 εκατομμύρια εισιτήρια το 2010, έχοντας ήδη πάνω από 22 εκατομμύρια εισιτήρια το 2009. Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου Μέρος 1 πήρε τη δεύτερη θέση με 31,2 εκατομμύρια εισιτήρια ενώ ακολουθούν οι  υπερπαραγωγές 3D Toy Story 3 και Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Στην Ε.Ε. κυριάρχησαν οι μεγάλες  κινηματογραφικές επιτυχίες 3D των ΗΠΑ οι  οποίες αντιπροσώπευαν τις 10 από τις 20 κορυφαίες ταινίες. Οι πιο επιτυχημένες ευρωπαϊκές ταινίες χωρίς εισερχόμενες επενδύσεις των ΗΠΑ ήταν η γαλλική κωμωδία Les petits mouchoirs, ακολουθούμενη από τη γερμανική 3D ταινία δράσης Resident Evil: Afterlife.

e-max.it: your social media marketing partner