Την ενίσχυση του κινηματογράφου από ποσοστό του ανταποδοτικού τέλους που πληρώνουμε για την ΕΡΤ, σε συνδυασμό με την επιβολή χαμηλού τέλους στην τηλεοπτική διαφήμιση πρότεινε ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων, κ. Ροδόλφος Μορώνης, ως λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κινηματογραφία. Κηρύσσοντας την έναρξη του Εργαστηρίου με τίτλο «Η σχέση ανάμεσα στην Τηλεόραση και την Κινηματογραφική Βιομηχανία στην εποχή της Σύγκλισης» που οργάνωσε το Ι.Ο.Μ. και το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο την Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010, ο κ. Μορώνης, ο οποίος ασκεί για το 2010 την προεδρία της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου, αφού περιέγραψε το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται είκοσι χρόνια τώρα οι ατελείς προσπάθειες της πολιτείας να εξασφαλίσει ενίσχυση του κινηματογράφου από εισφορές των τηλεοπτικών σταθμών, τόνισε πως θα πρέπει να αναζητηθούν άλλοι δρόμοι.

Οι εργασίες του Εργαστηρίου άρχισαν με παρουσίαση της σχετικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας και πρακτικής που έκαναν η κα S. Nikoltchev, Επικεφαλής του Τμήματος Νομικής Πληροφόρησης του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου και ο Δρ. A. Lange, Επικεφαλής του Τμήματος για την Αγορά και τη Χρηματοδότηση του Ε.Ο.Π.

Τις ατέλειες των νομοθετικών ρυθμίσεων για την ενίσχυση του κινηματογράφου επεσήμανε και ο Καθηγητής κ. Ν. Κουράκης, Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, ο οποίος υπογράμμισε ότι το ΕΣΡ είναι αδύνατον να παρέμβει στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας και ανέφερε πως την ίδια άποψη έχει εκφράσει και η Δικαιοσύνη, η οποία δεν απεδέχθη σχετική προσφυγή που υπεβλήθη πριν τέσσερα χρόνια κατά των μελών του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης για παράλειψη καθήκοντος.Τις απόψεις του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της ΕΡΤ, της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών και του ΣΑΠΟΕ ανέπτυξαν η κ. Α. Κασιμάτη, Υπεύθυνη γραφείου Μελετών και Προγραμμάτων ΕΚΚ, η κα Β. Τσιλίκουνα, Διευθύντρια Προγράμματος ΕΡΤ, ο σκηνοθέτης κ. Κ. Φέρρης και ο παραγωγός κ. Κ. Μωριάτης, Υπεύθυνος τομέα τηλεόρασης του ΣΑΠΟΕ.
Η κα Κασιμάτη, αφού απαρίθμησε τις συμφωνίες του ΕΚΚ με την ΕΡΤ και τον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής, πρότεινε τη δημιουργία βάσης δεδομένων για την τηλεοπτική διανομή κινηματογραφικών ταινιών, τη δημιουργία σταθερών ζωνών στα κανάλια για την προβολή ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ και τη μετεκπαίδευση των εργαζομένων στον τομέα διανομής των ταινιών στις σύγχρονες πρακτικές μάρκετινγκ και πωλήσεων.
Η κα Τσιλίκουνα αναφέρθηκε λεπτομερώς στις δράσεις της δημόσιας τηλεόρασης για την ενίσχυση του ελληνικού κινηματογράφου και διαβεβαίωσε ότι η ΕΡΤ θα συνεχίσει να στηρίζει τον ελληνικό κινηματογράφο.
Ο σκηνοθέτης, κ. Κώστας Φέρρης, εκ μέρους της Ελληνικής Εταιρείας Σκηνοθετών υπογράμμισε ότι «αν η τηλεόραση δεν χρηματοδοτήσει γενναιόδωρα την κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους θα οδηγηθεί τελεσίδικα σε μαρασμό, αφού δε θα βρίσκει πηγή και παράδειγμα ανανέωσης του τηλεοπτικού λόγου».
Τέλος, ο κ. Κωνσταντίνος Μωριάτης αφού τόνισε ότι «για να έχουμε επιθυμητή σύγκλιση μεταξύ τηλεόρασης και κινηματογράφου θα πρέπει ο ρόλος της δημόσιας τηλεόρασης να είναι διαφορετικός, συνεπής ως προς τους στόχους και τους νόμους», υπογράμμισε ότι «θα έπρεπε η δημόσια τηλεόραση να λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ των δύο μέσων έκφρασης. Δεν το έκανε και φέρει ευθύνη. Δεν το έκανε γιατί λιγοψύχησε».

Αναφερόμενος στην απουσία από το Εργαστήρι τόσο των αρμόδιων πολιτικών φορέων όσο και εκπροσώπων των ιδιωτικών καναλιών, ο κ. Μορώνης είπε «Οι πολιτικοί θεωρούν ότι με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος θα λύσουν τα προβλήματα και δεν χρειάζεται να μάθουν κάτι, ενώ τα ιδιωτικά κανάλια θεωρούν ότι ο ρόλος του είναι να ελέγχουν την εξουσία και τα ίδια να μένουν ανεξέλεγκτα».

e-max.it: your social media marketing partner