{mosimage}Τους στόχους, τις προοπτικές, αλλά και τα οφέλη της χώρας μας από την διοργάνωση του 1ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Σεναριογράφων που θα φιλοξενηθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο στην Αθήνα, ανέπτυξε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η Χριστίνα–Kallas Καλογεροπούλου Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σεναριογράφων. Τη συνέντευξη Τύπου χαιρέτισαν ο υπεύθυνος Πολιτισμού του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δ. Μπίρος και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων Στάθης Βαλούκος.  Ο Πρόεδρος του ΙΟΜ κ. Μορώνης τόνισε την σπουδαιότητα της διοργάνωσης και την μεγάλη σημασία που θα έχει για τη χώρα μας η επιτυχία του Συνεδρίου καθώς η Αθήνα θα γίνει το σημείο συνάντησης διεθνών ονομάτων και βραβευμένων σεναριογράφων.
Το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο Σεναριογράφων, που θα φιλοξενηθεί στη χώρα μας από τις 6 έως τις 8 Νοεμβρίου 2009, διοργανώνουν η Ευρωπαϊκή Ένωση Σεναριογράφων (στην οποία εκπροσωπείται η Ένωση Ελλήνων Σεναριογράφων) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης
‘Οπως είπε ο ειδικός σύμβουλος του ΕΚΚ και υπεύθυνος του Film Commission, Μάρκος Χολέβας: «Η διοργάνωση του Συνεδρίου, εκ μέρους της Ελλάδας, είναι το επόμενο βήμα μετά την 1η συνάντηση των ευρωπαίων σεναριογράφων στη Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο του 2006 στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 150 σεναριογράφοι από όλη την Ευρώπη συναντήθηκαν και συζήτησαν για το προβλήματα του ευρωπαϊκού κινηματογραφικού και τηλεοπτικού χώρου, θεωρώντας ότι η λύση είναι η βελτίωση των συνθηκών της δημιουργικής εργασίας των σεναριογράφων (που σημαίνει βελτίωση της ποιότητας των σεναρίων, αλλά και βελτίωση της ποιότητας των ταινιών). Οι σύνεδροι δεσμεύτηκαν να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα δέκα σημείων, το Μανιφέστο των Ευρωπαίων Σεναριογράφων, το οποίο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 15 γλώσσες. Το Μανιφέστο των Ευρωπαίων Σεναριογράφων έχει κάνει το γύρο του κόσμου, έχει συζητηθεί έντονα στον τύπο τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική και σε όλο το Δυτικό κόσμο και αποτελεί τη βάση σημαντικών αλλαγών στην επαγγελματική πρακτική αλλά και στο επίπεδο της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας».
 Η Χριστίνα Kallas Καλογεροπούλου ανέφερε ότι « Η χώρα μας φιλοξενεί για δεύτερη φορά αυτή τη συνάντηση, που όμως αυτή τη φορά παίρνει πραγματικά εντυπωσιακές διαστάσεις. Το 2ο Συνέδριο των Ευρωπαίων Σεναριογράφων θα διεξαχθεί συγχρόνως με το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο Σεναριογράφων, καθώς για πρώτη φορά σεναριογράφοι και εκπρόσωποι των ενώσεων τους από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες θα συναντηθούν με τους συναδέλφους τους από την Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και όλου του Δυτικού κόσμου».
Το Συνέδριο του Νοεμβρίου θα επιχειρήσει να επικεντρωθεί στα θέματα που αφορούν τους «αφηγητές της εποχής μας» στον 21ο αιώνα, που από πολλούς έχει χαρακτηριστεί ο αιώνας του περιεχομένου (σε αντίθεση προς τη μορφή): Παγκοσμιοποίηση ή πολυπολιτισμικότητα; Τι σημαίνουν τα νέα μέσα κι ειδικά το Διαδίκτυο για τους σεναριογράφους; Με ποιο τρόπο αλλάζει η τέχνη και το έργο τους; Ποια είναι η πιθανή εξέλιξη για τη διανομή του έργου των σεναριογράφων και πως θα αντιμετωπιστούν θέματα όπως η πειρατεία και η συμμετοχή στην οικονομική ζωή του έργου τους τόσο στις νέες πλατφόρμες όσο και στις διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, σε μια εποχή που ανατινάζει τις μέχρι τώρα τακτικές της παραγωγής και διανομής;

Το Συνέδριο θα γίνει από τις 6 έως τις 8 Νοεμβρίου, ενώ από τις 3 έως τις 5 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση της Διεθνούς Ενώσεως Σεναριογράφων στην Αθήνα.
Οι Σύνεδροι που θα συμμετάσχουν είναι διακεκριμένοι σεναριογράφοι από διάφορες χώρες του κόσμου. Ανάμεσά τους η Ένωση υπολογίζει να υποδεχθεί δημιουργούς επαναστατικών σειρών πολυγραμμικής αφήγησης όπως το Ντέιβιντ Σιμόν (The Wire, Generation Kill), τη Σόντα Ράιμς (Grey's Anatomy) και Τζέι Τζέι Άμπραμς (Lost), θρυλικούς κινηματογραφικούς σεναριογράφους όπως τον Γκιγιέρμο Αρριάγκα (21 Grams, Babel), Ντέιβιντ Μάμετ (House of Games, The Verdict, Wag the Dog), Μίλκο Μαντσέφσκι (Before The Rain, Dust), Άλαν Μπολ (American Beauty), Κρίστοφερ Χάμπτον (Atonement, Dangerous Liaisons) και
Ντέιβιντ Χέαρ (The Reader, The Hours), καθώς και Ευρωπαίους κορυφαίους σεναριογράφους όπως το Ράζβαν Ραντουλέσκου (The Death of Mr.Lazarescu, The Paper will be Blue), Σέρντζαν Κόλεβιτς (The Trap), Άντερς Τόμας Γιένσεν (Red Road, Wilbur wants to kill himself),  Πολ Λάβερτι (The Wind that shakes the Barley, Sweet Sixteen, Bread and Roses), Μάικλ Γκούτμαν (23, Crazy, Distant Lights), Φρεντ Μπράινερσντόρφερ (The Final Days), Ρουθ Τομά (Emma's Bliss, Gloomy Sunday), Μόγκενς Ρούκοφ (Reconstruction, It's all About Love, Festen) κ.λπ. Θα έχουμε, τέλος, την ευκαιρία να συναντήσουμε δημιουργούς εμπορικών «θρύλων» όπως τον Καρλ Γκότλιμπ (Τα σαγόνια του καρχαρία).
 
Τι μπορεί να προσφέρει στους Έλληνες σεναριογράφους και στον ελληνικό κινηματογράφο η διοργάνωση του Συνεδρίου; Η νέα κυρίαρχη πολιτιστική συνθήκη αλλάζει τη θέση του σεναριογράφου και τον φέρνει πια στο επίκεντρο της προσοχής. Στην Ελλάδα, όμως, όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο Πέτρος Μάρκαρης στο βιβλίο του «Κατ’ εξακολούθηση», ο σεναριογράφος είναι πολύ δύσκολο να αναπτυχθεί, να βελτιώσει την τεχνική και τα μέσα του, να ξεφύγει από το επίπεδο του διεκπεραιωτή, να ξεπεράσει το φράγμα του συν-σεναριογράφου. Η επαφή με σεναριογράφους άλλων χωρών μπορεί να ανοίξει τους ορίζοντες και τις προοπτικές τους, άλλα όπως είπε ο Βιμ Βέντερς στην ομιλία του στο πρώτο συνέδριο του 2006, μπορεί «να δοθεί πάλι στο σεναριογράφο η θέση που του ανήκει, να ξαναδοθεί στο επάγγελμα η αυτοπεποίθηση κι η ταυτότητά του, και να συνειδητοποιήσουμε πόσο απαραίτητο είναι να έχουμε μαζί μας ένα δυνατό, βέβαιο για το εαυτό του, ανεξάρτητο σεναριογράφο στη διαδικασία της δημιουργίας μιας ταινίας». Αναφερόμενος στον εαυτό του ως έναν από τους ενόχους στο «έγκλημα», όπως το χαρακτήρισε, κατά των σεναριογράφων, συνεχίζει «Νομίζω ότι τα πράγματα άλλαξαν πολύ από τότε που με πόνο συνειδητοποιήσαμε ότι οι σεναριογράφοι είχαν χαθεί (..) Τώρα ξέρουμε πόσο πολύτιμο είναι αυτό που παράγει ο σεναριογράφος, το σενάριο, για το ευρωπαϊκό σινεμά καθώς αυτό προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί στις αρχές του 21ου αιώνα».  
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Σεναριογράφων (Federation of Screenwriters in Europe- FSE) ενώνει εθνικές και τοπικές ενώσεις σεναριογράφων από όλη την Ευρώπη. Μέχρι σήμερα, 28 ενώσεις (συμπεριλαμβανόμενης της Ένωσης Σεναριογράφων της Ελλάδας) από 22 χώρες, εκπροσωπούν περίπου εννέα χιλιάδες (9.000) σεναριογράφους οι οποίοι είναι σήμερα "οι αφηγητές με τη μεγαλύτερη απήχηση, οι αφηγητές της εποχής μας" σύμφωνα με την  πρόεδρο της Ένωσης Χριστίνα Kallas-Καλογεροπούλου.

e-max.it: your social media marketing partner