{mosimage}Μπορεί οι νοητικοί σεναριακοί λαβύρινθοι της Ιστορίας 52 να παραξένεψαν, να αποπροσανατόλισαν ή και να δίχασαν αρκετούς κατά την προβολή της ταινίας στις ελληνικές αίθουσες την περασμένη άνοιξη, αυτό όμως δεν φάνηκε να προβληματίζει ιδιαίτερα την κριτική επιτροπή του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sitges (2-12 Οκτωβρίου) της Καταλονίας που της απένειμε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου. Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες διεθνείς διακρίσεις του ελληνικού κινηματογράφου εδώ και αρκετά χρόνια.

Μπαίνοντας στην τέταρτη δεκαετία του, το φεστιβάλ του Sitges αποτελεί το κορυφαίο κινηματογραφικό γεγονός του πλανήτη για το σινεμά του φανταστικού και τις ταινίες είδους, ενώ τα βραβεία που απονέμει σε όλες τις βασικές κατηγορίες (από τα ειδικά εφέ μέχρι την καλύτερη ταινία) θεωρούνται τα αντίστοιχα Όσκαρ του φανταστικού. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η λίστα των ονομάτων που έχουν παλαιότερα λάβει το βραβείο σεναρίου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους: Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ (1977), Κουέντιν Ταραντίνο (1992), Γκιγιέρμο ντελ Τόρο (1993), Μίκαελ Χάνεκε (1994 και 2003), Γκασπάρ Νοέ (1998), Ρίτσαρντ Κέλι (2001), Παρκ Τσαν Γουκ (2007). Το βραβείο καλύτερης ταινίας του φετινού φεστιβάλ απονεμήθηκε στο Surveillance της Τζένιφερ Λιντς (πρόκειται για την κόρη του Ντέιβιντ Λιντς) ενώ με το ειδικό βραβείο της επιτροπής τιμήθηκε το βρετανικό θρίλερ Eden Lake. Το βραβείο σκηνοθεσίας κέρδισε ο, γνωστός μας από την ταινία του Γλυκόπικρη Ζωή, κορεάτης Κιμ Τζιν- Γουν για την καινούργια του ταινία The Good, The Bad, The Weird, ενώ το βραβείο της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας των φεστιβάλ φανταστικού (χρυσός Melies) δόθηκε στο σουηδικό Let the Right One In. Τιμητικά βραβεία για την συνολική προσφορά τους στο φανταστικό απονεμήθηκαν φέτος στους Τζον Κάρπεντερ, Εϊμπελ Φεράρα και Τσάρλι Κάουφμαν..

Στο πλούσιο διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ, που από πολλούς χαρακτηρίστηκε το δυνατότερο των τελευταίων ετών, παρουσιάστηκαν ταινίες όπως το σπονδυλωτό Tokyo! των Μισέλ Γκοντρί, Λεός Καράξ και Μπονγκ Τζουν -Χο, το Περί Τυφλότητας του Φερνάντο Μεϊρέγιες, ή ταινίες σοκ όπως το διαβόητο γαλλικό Martyrs. Αν τελικά αναλογιστεί κανείς ότι η Ιστορία 52 δεν γυρίστηκε καν  με το ένα εικοστό πέμπτο (1/25) του προϋπολογισμού των φθηνότερων ταινιών που συναγωνίστηκε, καταλαβαίνει κανείς ότι η διάκριση αυτή αποτελεί, για έναν επιπρόσθετο λόγο, έναν μικρό άθλο.


 

e-max.it: your social media marketing partner