Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Αθήνα  και την Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών συνεχίζει

για τρίτη χρονιά τη διοργάνωση μικρών αφιερωμάτων στο Σύγχρονο Ιαπωνικό Κινηματογράφο. Από τις 11 έως και τις13  Σεπτεμβρίου 2008, θα προβληθούν έξι Ιαπωνικές ταινίες στην αίθουσα προβολών της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών, Τοσίτσα 11 στα Εξάρχεια.

Turn over - An angel is coming on a bicycle- Nomura Keiichi.
Ένα νοσταλγικό homage στις παλιές δόξες των κινηματογραφικών στούντιο του Κιότο. Πρόκειται για την ιστορία ενός ηλικιωμένου ράφτη που εργάζεται για λογαριασμό της βασιλικής οικογένειας και των ιερέων του Κιότο και ο οποίος αποφασίζει να εγκαταλείψει τη δουλειά του για να περιποιηθεί την βαριά άρρωστη και ψυχικά κλονισμένη σύζυγό του. Ένας νεαρός μάγος –ταχυδακτυλουργός θα ψυχαγωγήσει την άρρωστη γυναίκα μέχρι τις τελευταίες τις στιγμές και ο ηλικιωμένος ράφτης θα ταξιδέψει στο παρελθόν, διαβάζοντας στο ημερολόγιο της νεκρής πλέον γυναίκας του για τη γνωριμία τους και τον έρωτά τους. Η ταινία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου σε αυθεντικές τοποθεσίες.

The Stars Converge- Sasabe Kiyoshi.
Η ταινία αφηγείται την ρομαντική ιστορία ανάμεσα σε μια γιαπωνέζα και έναν κορεάτη και παρακολουθεί την  πορεία των δύο εραστών από το 1977 μέχρι το σήμερα πλαισιώνοντας με νοσταλγικό τρόπο την αφήγηση ενός ανεκπλήρωτου έρωτα και μιας απωθημένης σχέσης με τραγούδια-επιτυχίες από τα τέλη της δεκαετίας του 70’.

Charisma- Kurosawa Kiyoshi.
Ένας  αστυνομικός μετά την αποτυχία του να φέρει σε πέρας μια υπόθεση ομηρίας που άφησε νεκρούς τον απαγωγέα και το θύμα εξαιτίας του, αποσύρεται από την κοινωνία, εγκαταλείπει τη δουλειά του και την οικογένεια του. καταλήγει σε μια επαρχιακή πόλη σε μια δασώδη περιοχή όπου βρίσκεται αντιμέτωπος με το ίδιο δίλημμα που τον εξώθησε στη φυγή και την απομόνωση. Ένα σπάνιο είδος δέντρου με το όνομα Charisma διχάζει τους κατοίκους της περιοχής, ανάμεσα σε εκείνους που το θεωρούν ξένο σώμα στο τοπικό οικοσύστημα και πηγή κινδύνων για την ισορροπία του και σε εκείνους που με πάθος υπερασπίζονται την σπανιότητα και την ιδιαιτερότητά του. Το ερώτημα που θέτει ξανά και ξανά ο Kurosawa στην ταινία του είναι κοινωνικό και πολιτικό. Το συμφέρον των πολλών υπερισχύει έναντι των λίγων; Πρέπει να επιλέξει κανείς να αφαιρέσει μια ζωή για να σώσει μια άλλη ή υπάρχει και εναλλακτική; Σε αυτό το ερώτημα αν και το 1990, δέκα χρόνια προτού γυρίσει την ταινία, ο Kurosawa απαντούσε θετικά και αισιόδοξα όταν έγραφε το σενάριο, το 2000, όταν γυρίστηκε η ταινία, η απάντηση, η λύση σε ένα τέτοιο ερώτημα ήταν για εκείνον δύσκολη και βασανιστική.

Billiken- Sakamoto Junji.
Ο Billiken ένας κοντοπίθαρος άνδρας με σκανδαλιάρικο χαμόγελο δεν είναι τίποτε άλλο παρά το έργο ενός αμερικανού γλύπτη που έκανε θραύση στις ΗΠΑ αλλά και στην Ιαπωνία το 1908. Στην περιοχή Shinsekai της Οσάκα είχε τέτοια επιτυχία που χτίστηκε μέχρι και ναός προς τιμή του. «Ρίξτε ένα νόμισμα στο κουτί, τρίψτε τις σόλες του Billiken και η ευχή σας θα πραγματοποιηθεί». Ήταν η εποχή όπου οι νέοι έσπευδαν στα κέντρα διασκέδασης όπως το Tsutenkaku στο Shinsekai για να θαυμάσουν τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα και να διασκεδάσουν με αξιοθέατα όπως ο Billiken. Η σύγχρονη εποχή όμως δεν έχει θέση για αυτού του είδους την ψυχαγωγία. Ο ιδιοκτήτης του παλιού κέντρου διασκέδασης θα προσπαθήσει να αναβιώσει το παρελθόν και να σώσει την επιχείρηση από τις βλέψεις των επιχειρηματιών και των μεγάλων εταιριών, επαναφέροντας τον Billiken, το πνεύμα του οποίου θα δημιουργήσει αστείες καταστάσεις εκπληρώνοντας ακόμα και τις πιο αναπάντεχες και ανόητες ευχές του κόσμου.

Always- Sunset on Third Street- Takashi Yamazaki.
Μια τρυφερή και νοσταλγική ταινία που μας ταξιδεύει πίσω στο χρόνο στην μεταπολεμική Ιαπωνία του 1958 και συγκεκριμένα στο Τόκιο και στη σκιά του υπό κατασκευή ακόμη πύργου της τηλεόρασης. Εμπνευσμένο από  ένα δημοφιλές ιαπωνικό manga του 1973, το Always εντυπωσιάζει με τη χρήση των ειδικών εφφέ αλλά και του αρχειακού οπτικοακουστικού υλικού για την ανακατασκευή της πόλης του Τόκιο όπως αυτή ήταν πριν από 50 χρόνια. Μια πληθώρα χαρακτήρων βλέπουν τις ζωές τους να διασταυρώνονται μέσα σε μια διαρκή πάλη με όπλο την αισιοδοξία, ενώ οι τεχνολογικές εξελίξεις τις εποχής φαίνονται άλλοτε να δίνουν μια υπόσχεση ευημερίας και άλλοτε να σκιάζουν τα όνειρα των πρωταγωνιστών σε μια, ωστόσο, μάλλον ωραιοποιημένη εκδοχή των γειτονιών του Τόκιο του 1958.

2/Duo- Nobuhiro Suwa.
Με την υφή του ντοκιμαντέρ η ταινία του Suwa αφηγείται την αποξένωση και την κάθοδο του ανθρώπινου νου σε ένα σκοτάδι μοναχικό και αδιέξοδο. Μιλάει μέσα από τον ιδιαίτερο και μοναχικό τρόπο επικοινωνίας των νέων στην Ιαπωνία για μια γενιά που θέλει αλλά δεν μπορεί να συνυπάρξει. Η κινηματογράφηση δημιουργεί μια ολοένα και πιο ρεαλιστική απεικόνιση της σχέσης δύο νέων, με κάδρα που μοιάζουν να μην έχουν σχεδιαστεί από το σενάριο και διάλογους που αφέθηκαν συχνά στον αυτοσχεδιασμό των ηθοποιών, δημιουργώντας έτσι ένα αποτέλεσμα που κανένα σενάριο δεν θα μπορούσε να δώσει. Η αφήγηση κινείται όπως υποδηλώνει και ο τίτλος, με άξονα το ζευγάρι σαν εκκρεμές από το χωρισμό και πάλι πίσω,  στη μυθοπλασία και την πραγματικότητα. Πικρή γεύση, αλλά αυθεντική.

e-max.it: your social media marketing partner