Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) αλλάζει οπτική ταυτότητα, σε μια σημαντική στιγμή της μακρόχρονης ιστορικής διαδρομής του, για να συστηθεί ξανά στην ελληνική και τη διεθνή κινηματογραφική και οπτικοακουστική βιομηχανία, αλλά και στο κοινό. Το νέο λογότυπο επιδιώκει να αναδείξει δυναμικά την ιστορική συνέχεια του ΕΚΚ τονίζοντας τον σύγχρονο ρόλο του. Η επιλογή του χρόνου και του τόπου της πρεμιέρας του έχει συμβολικό χαρακτήρα· θα γίνει στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που αποτελεί διαχρονικό ορόσημο-τοπόσημο του ελληνικού σινεμά.
Το ΕΚΚ άλλαξε λογότυπο για να εξελίξει ένα ισχυρό οπτικό εργαλείο επικοινωνίας σε καιρούς ραγδαίων αλλαγών. Η Διοίκησή του έκρινε απαραίτητη την αλλαγή αυτή προκειμένου να σηματοδοτηθεί από σύγχρονη οπτική γωνία ο θεσμικός ρόλος του, που δεν είναι άλλος από τη χάραξη πολιτικής με κύρια στόχευση ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τον  κινηματογράφο, ως τέχνη και ως βιομηχανία-θεμέλιο του οπτικοακουστικού τομέα της χώρας.
Το νέο λογότυπο είναι η κίνηση που ολοκληρώνει μία σπείρα στη μακρά διαδρομή του ΕΚΚ. Πριν από την κίνηση αυτή: διευθετήθηκαν εκκρεμότητες ετών, δημοσιεύτηκαν ο Νέος Κανονισμός Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων και για πρώτη φορά ο Κανονισμός Χρηματοδότησης Διανομής και Προώθησης Κινηματογραφικών Έργων, υλοποιήθηκαν επιτυχώς τα προγράμματα Covid-19 για τη στήριξη της κινηματογραφικής μας κοινότητας. 
Το νέο λογότυπο από τον Γιώργο Σκαρμούτσο και το δημιουργικό γραφείο garden αντικαθιστά με σεβασμό το προηγούμενο, αυτό του Δημήτρη Αρβανίτη, που λειτούργησε άριστα ως σημαίνον του ΕΚΚ από την εποχή της προεδρίας του αείμνηστου Παύλου Ζάννα μέχρι σήμερα. «Ξεκινώντας τον σχεδιασμό είχαμε ως αφετηρία το ιστορικό αυτό σήμα από τον κορυφαίο Έλληνα δημιουργό και δάσκαλο της οπτικής επικοινωνίας. Σεβαστήκαμε τη διαχρονικότητα του προηγούμενου λογότυπου, τα μορφολογικά και εννοιολογικά στοιχεία του σχεδιασμού που αυτό φέρει, αλλά και το αποτύπωμά του στη συλλογική μνήμη. Όλα αυτά άλλωστε συνιστούν και μία από τις κατευθυντήριες γραμμές που αποφασίσαμε από κοινού με τη διοίκηση του ΕΚΚ», λέει ο Γ. Σκαρμούτσος περιγράφοντας αναλυτικά την προσέγγιση του νέου λογότυπου. 
 
•Εννοιολογικά στοιχεία του σχεδιασμού
«Εμπνευσμένοι από το προηγούμενο, ιστορικό λογότυπο, διατηρούμε την προσβασιμότητα στην ταυτότητα με ξεκάθαρους συμβολισμούς. Σύμβολα που μεταφέρουν άμεσα το μήνυμα σε πρώτο πλάνο. Όπως το φιλμ ως αναλογικό μέσο αποτύπωσης της εικόνας υπήρξε το κυρίαρχο σύμβολο της κινηματογραφικής τέχνης του χθες, έτσι και η οθόνη προβολής αποτελεί τον πυλώνα του σήμερα. Μια οθόνη με πολλές και διαφορετικές αναλογίες τα όρια της οποίας προσδιορίζονται από την εκπομπή του φωτός. Ακτίνες φωτός δυναμικές που επεκτείνονται αέναα, νοητά και αμφίδρομα. Σε αυτή τη διαδρομή του φωτός αλληλοσυστήνονται και συνδέονται ο δημιουργός, το έργο και ο θεατής».
 
•Μορφολογικά στοιχεία του σχεδιασμού
«Τα καθαρά γεωμετρικά στοιχεία και  η λιτή γραμμογραφία, σε πρωτογενή κατάσταση με ακατέργαστα όρια, ορίζουν τη φόρμα του νέου λογότυπου∙ εκπέμπουν με τρόπο σύγχρονο τον θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο του ΕΚΚ, αλλά και ενδυναμώνουν τη διαφύλαξη της ελευθερίας στην έκφραση. Η δυναμική (όπως και στο προηγούμενο λογότυπο), προκύπτει από τον πλάγιο άξονα που τοποθετεί την ισορροπία ψηλότερα από τον νοητό ορίζοντα, προσδίδοντας νέα σημασία στην πορεία του ΕΚΚ προς το μέλλον».
 
Η δυναμική φόρμα και η μινιμαλιστική αισθητική του νέου λογότυπου επανατοποθετούν οπτικά το ΕΚΚ στο παρόν των τεχνολογικών εξελίξεων και των μεγάλων προκλήσεων, τονίζοντας την έννοια της προοπτικής που μας φέρνει κοντά στο μέλλον, το οποίο μας πλησιάζει –πλέον ταχύτερα από ποτέ. Η σταθερή ανάπτυξη της παραγωγικής βάσης της κινηματογραφίας μας και η ενίσχυση της θέσης της στον παγκόσμιο χάρτη, η επένδυση στους ανθρώπινους πόρους, αλλά και ο σχεδιασμός πολιτικών που αποσκοπούν στη διασύνδεση της ελληνικής ταινίας με το σημερινό κοινό και στην ενίσχυση της κινηματογραφικής αίθουσας είναι οι πιο μεγάλες προκλήσεις του τόσο κοντινού αυτού μέλλοντος. 
 
 
 
 
e-max.it: your social media marketing partner