Μετά από μια ιδιαίτερα μεγάλη παύση, ξεκίνησε τον Νοέμβριο η διαδικασία αξιολόγησης των υποψήφιων προτάσεων που έχουν υποβληθεί στα πλαίσια των προγραμμάτων του χρηματοδοτικού κανονισμού του ΕΚΚ και οι οποίες ξεπερνούν τις 400. Είναι προτεραιότητα του ΕΚΚ να απεγκλωβίσει δημιουργούς και παραγωγούς από περαιτέρω αναμονή και να εξασφαλίσει για το μέλλον και τον νέο υπό διαμόρφωση χρηματοδοτικό κανονισμό, τη συνέπεια στην τήρηση του χρόνου ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων αξιολόγησης.

Οι υποψήφιες προτάσεις στα προγράμματα ανάπτυξης και παραγωγής αξιολογούνται από τρεις αναγνώστες (readers) η καθεμία. Η «δεξαμενή» των αναγνωστών περιλαμβάνει άτομα αναγνωρισμένου καλλιτεχνικού κύρους και γνώστες της κινηματογραφικής τέχνης, ενημερωμένα για τις τρέχουσες συνθήκες και τάσεις. Συμμετέχουν δε, επαγγελματίες με μεγάλη εμπειρία αλλά και ανερχόμενοι και πολλά υποσχόμενοι νέοι δημιουργοί. Στο σύνολο τους εκπροσωπούν διαφορετικές «σχολές» γραφής και ύφους, ώστε να υπάρχει εύρος στις απόψεις και αντιλήψεις, για μια πιο ακριβοδίκαιη αξιολόγηση. Είναι συνειδητή η επιλογή και αναγνωστών που είναι ενεργά μέλη στην κινηματογραφική κοινότητα, αλλά σαφώς σε καμία περίπτωση δε θα κρίνουν προτάσεις συνυποψηφίων τους σε προγράμματα που έχουν και οι ίδιοι εκκρεμή αίτηση ή ενεργή προέγκριση. 

Λόγω της αναγκαιότητας επίσπευσης των διαδικασιών αλλά και λόγω των περιορισμών που επιβάλλει η πανδημία, δεν πραγματοποιούνται κατ’ ιδίαν συναντήσεις των αναγνωστών με τους υποψηφίους. Κάθε αναγνώστης μελετά ατομικά και ανεξάρτητα από τους υπολοίπους τον φάκελο του υποψηφίου σχεδίου και καλείται να βαθμολογήσει με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, που έχουν οριστεί ξεχωριστά για κάθε πρόγραμμα και σύμφωνα με τους σκοπούς και τα ζητούμενά του. Οι αναγνώστες αξιολογούν μόνο τα καλλιτεχνικά κριτήρια και την δυναμική της καλλιτεχνικής ομάδας, ενώ τα οικονομοτεχνικά στοιχεία της πρότασης εξετάζονται από την Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής, αφού έχει διασφαλιστεί η αρτιότητα του καλλιτεχνικού μέρους της πρότασης. Τα σχέδια με θεματική για παιδιά και εφήβους πριμοδοτούνται με έξτρα μονάδες, καθώς είναι πάγια πολιτική του ΕΚΚ η στήριξη και ενθάρρυνση του συγκεκριμένου είδους παραγωγών. 

Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, όλοι οι υποψήφιοι θα λάβουν ενημερωτική επιστολή για την αξιολόγηση των προτάσεων τους, καθώς και το σκεπτικό της γνωμοδότησης των εκάστοτε τριών αναγνωστών. Η παραπάνω διαδικασία κρίνεται ως πιο αποτελεσματική δεδομένων των συνθηκών και μολονότι εξυπηρετεί την πλέον αναγκαία ταχύτητα των αξιολογήσεων, ταυτόχρονα δεν διακυβεύει την διαφάνεια, σοβαρότητα και ορθότητα που απαιτείται. 

Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε μια ομάδα προσεκτικά επιλεγμένων αναγνωστών, που μέχρι στιγμής απαρτίζεται από τους παρακάτω (αλφαβητικά) :

 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ (οπτικός ανθρωπολόγος)

ΑΛΕΞΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης)

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ (σκηνοθέτις)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, μοντέρ)

ΚΑΤΙΑ ΓΚΟΥΛΙΩΝΗ (ηθοποιός)

ΑΓΑΘΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (σεναριογράφος, σύμβουλος σεναρίου)

ΕΛΙΖΑΜΠΕΤΤΑ ΗΛΙΑ- ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ (σεναριογράφος)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ (σύμβουλος σεναρίου, σεναριογράφος)

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΚΑΤΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις)

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΛΑΔΗ (σεναριογράφος, σύμβουλος σεναρίου, δημοσιογράφος)

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις)

ΔΑΦΝΗ ΜΑΤΖΙΑΡΑΚΗ (σκηνοθέτις)

ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης)

ΤΩΝΙΑ ΜΙΣΙΑΛΗ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις)

ΓΙΟΥΛΑ ΜΠΟΥΝΤΑΛΗ (ηθοποιός, σεναριογράφος)

ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΜΠΑΛΛΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης)

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (σεναριογράφος, σύμβουλος σεναρίου)

ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΠΑΣΧΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης)

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕΤΣΑ (συγγραφέας, σεναριογράφος)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ (συγγραφέας, σεναριογράφος)

ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ (θεωρητικός κινηματογράφου)

ΕΡΣΗ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ (συγγραφέας)

ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ (συγγραφέας, σεναριογράφος)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΣ (σεναριογράφος, συγγραφέας)

ΕΥΘΥΜΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ (σεναριογράφος, συγγραφέας)

 

e-max.it: your social media marketing partner