«Αισθάνομαι πως κινηματογράφο κάνουμε από την πληγή ή από αυτό που μάγεψε την ψυχή μας». Ο Σταύρος Τσιώλης εμπνέεται για έναν ορισμό του κινηματογράφου από τον Θουκυδίδη, «Ελπίς και έρως επί παντί!»*. 

Σταύρος Τσιώλης (1937-2019)

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου με θλίψη αποχαιρετά έναν σπουδαίο Έλληνα δημιουργό, η πλούσια φιλμογραφία του οποίου έχει συμβάλει καθοριστικά στο ανθρωποκεντρικό σινεμά της ελληνικής κινηματογραφίας.

Το ιδιοσυγκρασιακό χιούμορ, οι γλυκόπικρες περιπλανήσεις και η ποιητική προσέγγισή του θα συνεχίζουν να μεταφέρουν ανεξίτηλο το πνεύμα του στις αίθουσες του κόσμου.

*Από συνέντευξη του Σταύρου Τσιώλη με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (2006).

Φιλμογραφία:

1968 Ο ΜΙΚΡΟΣ ΔΡΑΠΕΤΗΣ, 87΄(σενάριο- σκηνοθεσία)

1969 ΠΑΝΙΚΟΣ, 87΄ (σενάριο- σκηνοθεσία)

1969 Η ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ, 97΄(σκηνοθεσία)

1970 ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ (σενάριο)

1970 ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, 130΄ (σκηνοθεσία)

1985 ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΝΗ ΑΠΟΥΣΙΑ, 84`(σενάριο- σκηνοθεσία)

1986 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΣΙΛΗ, 75` (σενάριο- σκηνοθεσία)

1988 ΑΚΑΤΑΝΙΚΗΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ, 80` (σενάριο- σκηνοθεσία)

1990 ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗ ΧΟΥΡΜΑΔΙΑ, 84` (σενάριο- σκηνοθεσία)

1992 ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΗΝ ΚΛΑΙΤΕ, 89` (σενάριο- σκηνοθεσία)

1995 Ο ΧΑΜΕΝΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΟΥΡΣΙΤ ΠΑΣΑ, 85` (σενάριο- σκηνοθεσία)

1998 ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, 87`(σενάριο- σκηνοθεσία)

1999 ΤΟ ΚΑΝΑΡΙΝΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (σενάριο)

2004 ΦΤΑΣΑΜΕΕΕ!…, 90` (σενάριο- σκηνοθεσία)

2017 ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΤΕ ΑΠΟ ΔΩ, 75΄ (σενάριο- σκηνοθεσία)

e-max.it: your social media marketing partner