«Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ελίνας Ψύκου που ξεχωρίζει για τη διαύγεια της αφήγησης του, αποδίδοντας με ακρίβεια την πρόθεση της δημιουργού να διηγηθεί μια ιστορία για την ταυτότητα και τη μνήμη. Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Όμως είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι κλειστό. Τριγυρνάει μόνος του σαν να έχει χάσει την ταυτότητα του, ενώ παράλληλα επιθυμεί να επαναφέρει τα ίχνη του στη μνήμη των άλλων. Ο Αντώνης Παρασκευάς σκοπεύει να λάμψει δια της απουσίας του και η Ελίνα Ψύκου τον παρακολουθεί και παράλληλα χτίζει με δεξιοτεχνία μια ιστορία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό. Μέσα από τα γεωμετρικά κάδρα και τις αλλόκοτες, μοναχικές στιγμές του πρωταγωνιστή ξετυλίγεται μια ευρηματική και πρωτότυπη παραβολή για την Ελλάδα του σήμερα. Ο Χρήστος Στέργιογλου από την άλλη καταθέτει μια εξαιρετική ερμηνεία και συνθέτει με μαεστρία ένα συγκινητικό και ταυτόχρονα ανελέητο πορτρέτο ενός αναλώσιμου τηλεοπτικού αστέρα.

Η ταινία απέσπασε το πρώτο βραβείο  στην κατηγορία Works in Progress του Κάρλοβι Βάρι (2012), ενώ έκανε την πρεμιέρα της στο τμήμα Forum του 63ου Φεστιβάλ Βερολίνου. Παράλληλα, η Ελίνα Ψύκου επιλέχθηκε από το περιοδικό Variety ως μια από τους 10  πιο υποσχόμενους Ευρωπαίους σκηνοθέτες στη λίστα των 10 Directors to Watch του φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι (2013). Ακολούθησαν τρεις διακρίσεις στο 54ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και πολλές συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου - Τορόντο, Λονδίνο, Sitges, Στοκχόλμη, Mar del Plata και άλλα -  που επιβεβαίωσαν τη δυναμική και την ιδιαιτερότητα της ταινίας.


23 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Διάρκεια: 89’

ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ, WORKS IN PROGRESS, ΚΑΡΛΟΒΙ ΒΑΡΙ 2012
FORUM, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ, 2013
10 EURO DIRECTORS TO WATCH, ΚΑΡΛΟΒΙ ΒΑΡΙ, 2013
EFA SELECTION 2013
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ-ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΓΛΟΥ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (FIPRESCI),
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΝΟΛΙΝΙΚΗΣ, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Π.Ε.Κ.Κ.),
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΝΟΛΙΝΚΗΣ, 2013

Ένα υποσχόμενο ντεμπούτο από την Ελληνίδα σεναριογράφο και σκηνοθέτρια Ελίνα Ψύκου που σατιρίζει την κούφια διασημότητα και τον κυνισμό των ΜΜΕ σε μια εποχή λιτότητας.
The Hollywood Reporter
Η Ψύκου έχει δημιουργήσει ένα διαμαντάκι ως ντεμπούτο. Την ταινία αξίζει να τη δει κανείς ως ένα δηκτικό πορτρέτο του ναρκισσισμού και της παγίδας που κρύβει η  φήμη.
Cine Vue
Μια εντυπωσιακή πρώτη ταινία που εγκαθιστά την Ελίνα Ψύκου σαν σταθερά ενός ελληνικού σινεμά, η ζωντάνια του οποίου πλησιάζει την αυθάδεια.
Criticat.com
"Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά" είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του τι περιμένει κανείς σαν "φεστιβαλική αποκάλυψη". Ο μπερλουσκονικός ήρωας, παρατημένος και εν τέλει τρομακτικός, γίνεται η προσωποποίηση ενός ευρωπαϊκού "ιδεώδους" που προχωρά απτόητο και πάντα προς τα δεξιά, είτε προς την ευτέλεια είτε προς την ζητιανιά και την αλητεία.
Cahiers du cinema
“Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά“ είναι ένα ακόμα διαμάντι στο μπαούλο με τους θησαυρούς του ελληνικού σινεμά. Η Ψύκου έχει βάλει ψηλά τον πήχη αν κρίνει κανείς από τη φήμη της που εξαπλώνεται ραγδαία. 
twitchfilm.com

Visit:
http://www.eternalreturnofantonisparaskevas.com/
http://www.facebook.com/AntonisParaskevas.TV
http://twitter.com/ReturnAntonisP
http://www.youtube.com/AntonisParaskevas
www.feelgoodentertainment.gr

Σημείωμα της δημιουργού
Ήθελα να πω μια ιστορία για έναν άνθρωπο που έχει χάσει την ταυτότητα του. Που δεν ξέρει ποιος είναι, δεν θυμάται ποιος ήταν, δεν είναι σίγουρος για το ποιος θέλει να είναι και που γι’ αυτόν τον λόγο αφήνει στους άλλους να του προσδώσουν όποια ταυτότητα θέλουν. Επιπλέον, ήθελα να πω μια ιστορία για την ανάγκη του ανθρώπου να αφήνει τα ίχνη του μετά τον θάνατο του, να παραμένει στη μνήμη των άλλων και παράλληλα να λατρεύει ό,τι έχει πεθάνει. Από τη μια, η απώλεια ταυτότητας στη ζωή και από την άλλη, η ανάγκη ύπαρξης και η ηρωοποίηση μετά τη ζωή. Περίεργος συνδυασμός. Οι παραλληλισμοί αυτή της μικρο-ιστορίας με παραδείγματα της μακρο-ιστορίας είναι ελεύθεροι.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι ο ήρωας της εποχής μας. Ένας  ήρωας που δεν του αντιστοιχεί καμία ηρωική πράξη. Δεν σκότωσε δράκους, δεν πολέμησε εθνικούς εχθρούς και δεν μπορεί να πετάξει. Είναι απλά ένας άντρας που τον λάτρεψαν και θέλησαν να του μοιάσουν. Μια κατασκευή της σύγχρονης βιομηχανίας ηρώων.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι ένας τραγικός ήρωας. Η μοίρα του είναι προκαθορισμένη, το τέλος του αναπόφευκτο. Δεν μπορεί να τα αλλάξει.
Ο Αντώνης Παρασκευάς σήμερα καταρρέει. Σαν ήρωας που είναι πρέπει να επιβιώσει και να διεκδικήσει μια θέση στην αθανασία. Η «αιώνια επιστροφή» έχει ακριβώς αυτή την έννοια, της αθανασίας.  Ο Αντώνης μπορεί σαν ύλη να μην επιστρέψει ποτέ, σαν ιδέα όμως οφείλει να επιστρέφει για πάντα, δηλαδή αιώνια. Το οφείλει στον εαυτό του και σ’ αυτούς που τον ανέδειξαν ως ήρωα.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι μόνος του. Οι φωνές της τηλεόρασης είναι η μόνη του συντροφιά, τα ιντερμέδια του. Σαν ο χορός μιας αρχαίας τραγωδίας σχολιάζουν, τραγουδούν και χορεύουν. 
Ο Αντώνης Παρασκευάς δεν έχει ταυτότητα. Είναι αυτό που του αποδίδουν οι άλλοι. Κάθε φορά κάτι άλλο. Τη μια αειφανής αστέρας, ρυθμιστής των εξελίξεων, ίνδαλμα και άντρας της χρονιάς. Την άλλη χρεοκοπημένος, ξεπερασμένος από την εποχή του, ένας άντρας σε κρίση, ένας εξαφανισμένος. Ο ίδιος δεν ξέρει τι είναι.
Ο Αντώνης Παρασκευάς έχει για όνομα το όνομα του υπηρέτη ενός ναυαγού.

Παραλειπόμενα
Η ιδέα για το σενάριο προέκυψε από ένα άρθρο που διάβασε η δημιουργός σε μια εφημερίδα το 2009. Ενδεικτικά, ο τίτλος του άρθρου ήταν «Τηλεπαρουσιαστής στη Βραζιλία κατηγορείται ότι παρήγγειλε δολοφονίες για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του» και αναφερόταν σε έναν Βραζιλιάνο δημοσιογράφο - παρουσιαστή - βουλευτή, ο οποίος είχε μια εκπομπή που ασχολούνταν με το έγκλημα. Η αστυνομία είχε ανακαλύψει ότι για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του σκηνοθετούσε φόνους και έστελνε τους δικούς του ρεπόρτερ στον τόπο του εγκλήματος.
Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά έγινε με πραγματική συναδελφική αλληλεγγύη. Χαρακτηριστικά, στην ταινία παίζει ο συνάδελφος της δημιουργού, Σύλλας Τζουμέρκας (Χώρα Προέλευσης), ο οποίος αντικαθιστά στην τηλεόραση τον Αντώνη Παρασκευά όταν αυτός εξαφανίζεται. Ενώ σε συμπληρωματικούς ρόλους συναντάμε πολλούς νέους σκηνοθέτες όπως  οι Γιώργος Ζώης, Αλέξης Αλεξίου, Παναγιώτης Φαφούτης.
Η επόμενη ταινία μεγάλου μήκους της Ελίνας Ψύκου βρίσκεται στο στάδιο του σεναρίου και έχει ήδη επιλεχθεί στο Berlinale Residency, ενώ θα λάβει μέρος στο Coproduction Market του φετινού φεστιβάλ Βερολίνου.

Μια απρόβλεπτη συνεργασία για το μουσικό κομμάτι της ταινίας
Mέσα από την ταινία προέκυψε και μια απρόβλεπτη συνεργασία των Felizol & The Boy, σε μια διασκευή του "Me Olvide De Vivir" του Julio Inglesias. Στα φωνητικά ο Αντώνης Παρασκευάς aka Χρήστος Στέργιογλου, πρωταγωνιστής της ταινίας, αλλά και του video clip.
Δείτε εδώ το video clip:  https://www.youtube.com/watch?v=hk4KRckZLig
Το κομμάτι κυκλοφορεί ψηφιακά από τη Feelgood Records.

23 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Συντελεστές:
Σενάριο – σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζήμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας
Διεύθυνση φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος
Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης
Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή
Κουστούμια: Μάρλι Αλειφέρη
Ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος, Κώστας Κουτελιδάκης
Sound design: Περσεφόνη Μήλιου
Μουσική: Felizol
Μακιγιάζ: Δώρα Νάζου, Εύη Ζαφειροπούλου
Παραγωγή: Γιώργος Καρναβάς, GUANACO, σε συμπαραγωγή με ΕΡΤ ΑΕ, STEFI ΑΕ, 235 και BARRANDOV STUDIOS
Παραγωγοί: Γιώργος Καρναβάς, Ελίνα Ψύκου

Με την υποστήριξη του ΕΚΚ και του ΟΠΑΠ

 

 

e-max.it: your social media marketing partner