Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στις συνεδριάσεις του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, επικύρωσε τις προεγκρίσεις του Ταμείου Υποστήριξης Συμπαραγωγής Ελληνογαλλικών Κινηματογραφικών Έργων και αποφάσισε τη χορήγηση προεγκρίσεων χρηματοδότησης σχεδίων κινηματογραφικών έργων για τα προγράμματα: «Νέοι Σκηνοθέτες», «Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Μικρού Μήκους» και «Συγγραφής Σεναρίου- Development», σύμφωνα με τον Χρηματοδοτικό Κανονισμό του ΕΚΚ.

Το Ταμείο Υποστήριξης Συμπαραγωγής Ελληνογαλλικών Κινηματογραφικών Έργων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου και Κινούμενης Εικόνας της Γαλλίας (CNC) αποφάσισαν την προέγκριση χρηματοδότησης τεσσάρων (4) σχεδίων, συνολικού ύψους 450.000€. Η συμμετοχή του ΕΚΚ είναι 150.000 € και του CNC 300.000€.


Παράλληλα, το συνολικό ποσό ενίσχυσης σχεδίων κινηματογραφικών έργων των χρηματοδοτικών προγραμμάτων του Κανονισμού του ΕΚΚ, ανέρχεται στα 658.000 € και αφορά 3 σχέδια στο «Πρόγραμμα για Νέους Σκηνοθέτες» (420.000 €), 7 σχέδια στο «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Μικρού Μήκους» (162.000€), 11 σχέδια Α' Σταδίου στο «Πρόγραμμα Συγγραφής Σεναρίου- Development» (38.500€) και 5 σχέδια Β' Σταδίου στο «Πρόγραμμα Συγγραφής Σεναρίου- Development» (37.500€).


Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εύχεται καλή επιτυχία στην πραγμάτωση των σχεδίων και με χαρά θα σταθεί αρωγός σε αυτό το δημιουργικό ταξίδι.

Αφοσιωμένο στην επίλυση των ζητημάτων που αφορούν στη μείωση του χρόνου ανταπόκρισης στα αιτήματα των κινηματογραφιστών για την εύρυθμη λειτουργία της ελληνικής κινηματογραφικής κοινότητας με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής μεταξύ της υποβολής των αιτήσεων και της προέγκρισης χρηματοδοτήσεων, ανακοινώνει τη συγκρότηση δύο ακόμα επιτροπών αξιολόγησης:
• την επιτροπή για το «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Ντοκιμαντέρ» και
• την Επιτροπή για το «Πρόγραμμα Ενίσχυσης Ολοκληρωμένου Κινηματογραφικού Έργου».


Οι νέες επιτροπές θα λειτουργήσουν παράλληλα με τις υπάρχουσες τρείς (3) επιτροπές, οι οποίες αξιολογούν τις αιτήσεις για τα προγράμματα παραγωγής ταινιών Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας, Μικρού Μήκους και Συγγραφής Σεναρίου– Development.


Οι δύο νέες επιτροπές απαρτίζονται από τους/τις παρακάτω:

 

Επιτροπή για το «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Ντοκιμαντέρ»

1. Γιώργος Αυγερόπουλος, Σκηνοθέτης/Δημιουργός Ντοκιμαντέρ -Δημοσιογράφος
2. Διονυσία Κοπανά, Σκηνοθέτης
3. Βασίλης Λουλές, Σκηνοθέτης
4. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Σκηνοθέτης - Αρχιτέκτων, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
5. Πέτρος Πιζάνιας, Ιστορικός - Ομότιμος καθηγητής Ιστορίας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο

 

Επιτροπή για το «Πρόγραμμα Ενίσχυσης Ολοκληρωμένου Κινηματογραφικού Έργου»

1. Άγγελος Κοβότσος, Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος
2. Δημήτρης Μπούρας, Κριτικός κινηματογράφου
3. Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Σκηνοθέτης
4. Κώσταντίνος Αϊβαλιώτης, Διευθυντής Προώθησης Hellas Film του Ε.Κ.Κ
5. Πάνος Θωμαΐδης, Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ε.Κ.Κ

Τα αναλυτικά κείμενα των αποφάσεων θα αναρτηθούν στη Διαύγεια - Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.


Ακολουθεί ο αναλυτικός κατάλογος των προεγκρίσεων ανά πρόγραμμα:

 

ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ EΡΓΩΝ ΕΚΚ - CNC

Εξετάστηκαν συνολικά δεκαεπτά (17) σχέδια μεγάλου μήκους, δεκαπέντε (15) μυθοπλασίας και δύο (2) ντοκιμαντέρ. Από αυτά, τα δώδεκα (12) είναι με μειοψηφική συμμετοχή Γάλλου παραγωγού και τα πέντε (5) με μειοψηφική συμμετοχή Έλληνα παραγωγού.
Τελικώς η Επιτροπή ενέκρινε τέσσερα (4) σχέδια μειοψηφικής συμμετοχής Γάλλου παραγωγού- τρία (3) μυθοπλασίας και ένα (1) ντοκιμαντέρ.

Τα σχέδια που προεγκρίθηκαν είναι τα ακόλουθα:

 

1. 40 ΜΕΡΕΣ
Σενάριο: Πέννυ Παναγιωτοπούλου, Κάλλια Παπαδάκη
Σκηνοθεσία: Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Γάλλος παραγωγός: Manny Films
Έλληνας παραγωγός: PP Productions
Συνολικό ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 115.000 €
Επιχορήγηση CNC: 95.000 €
Επιχορήγηση ΕΚΚ: 20.000 €

 

2. ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ
Σενάριο: Sveta Strelnikova
Σκηνοθεσία: Sveta Strelnikova
Γάλλος παραγωγός: Good Fortune Film
Έλληνας παραγωγός: Βίκυ Μίχα
Συνολικό ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 65.000 €
Επιχορήγηση CNC: 30.000 €
Επιχορήγηση ΕΚΚ: 35.000 €

 

3. ΝΤΟΝΤΟ
Σενάριο: Πάνος Κούτρας
Σκηνοθεσία: Πάνος Κούτρας
Γάλλος παραγωγός: MPM Film
Έλληνας παραγωγός: 100% Synthetic Films Ltd.
Συνολικό ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 150.000 €
Επιχορήγηση CNC: 105.000 €
Επιχορήγηση ΕΚΚ: 45.000 €

 

4. ΣΕΛΗΝΗ, 66 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Σενάριο: Ζακλίν Λέντζου
Σκηνοθεσία: Ζακλίν Λέντζου
Γάλλος παραγωγός: LUXBOX
Έλληνας παραγωγός: Blonde AE
Συνολικό ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 120.000 €
Επιχορήγηση CNC: 70.000 €
Επιχορήγηση ΕΚΚ: 50.000 €

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ

Εξετάστηκαν εφτά (7) σχέδια ταινιών, κατατεθειμένα κατά τις περιόδους 01.02.17 - 31.05.17 και 01.06.17 - 30.09.17, από τα οποία προεγκρίθηκαν τα εξής τρία (3):

 

1. ΒLACK STONE
Σενάριο: Σπύρος Ιακωβίδης – Ziad Semaan
Σκηνοθεσία: Σπύρος Ιακωβίδης
Παραγωγός: STEFICON ΑΕ
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 130.000 €

 

2. ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ
Σενάριο: Παντελής Παγουλάτος
Σκηνοθεσία: Παντελής Παγουλάτος
Παραγωγός: BAD CROWD
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 140.000 €

 

3. ΝΥΧΤΑ
Σενάριο: Χρήστος Πέτρου – Χαράλαμπος Θεοδωράτος
Σκηνοθεσία: Χρήστος Πέτρου
Παραγωγός: ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ ΑΕ
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 150.000 €

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Εξετάστηκαν είκοσι τρία (23) σχέδια ταινιών, κατατεθειμένα κατά τις περιόδους 01.02.17 - 30.04.17 και 01.05.17 - 31.07.17, από τα οποία προεγκρίθηκαν τα εξής εφτά (7):

 

1. GOADS
Σενάριο: Ίριδα Μπαγλανέα
Σκηνοθεσία: Ίριδα Μπαγλανέα
Παραγωγός: Μάρια Ρεπούση (Wholewave)
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 24.000€

 

2. MAN WANTED
Σενάριο: Ίριδα Ζιόγκα
Σκηνοθεσία: Ίριδα Ζιόγκα
Παραγωγός: Magikon ΕΠΕ
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 25.000€

 

3. ΑΛΑΣΚΑ
Σενάριο: Μιχάλης Γιαγκουνίδης
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Γιαγκουνίδης
Παραγωγός: ΑRTCUT (Κασαπάκης – Μπατζάκης ΟΕ)
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 20.000€

 

4. ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΘΡΑΥΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΗ
Σενάριο: Θανάσης Τσιμπίνης
Σκηνοθεσία: Θανάσης Τσιμπίνης
Παραγωγός: Φαίδρα Βόκαλη (Marni Films)
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 25.000€

 

5. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΔΕΝΤΡΟΥ
Σενάριο: Μαργαρίτα Σιμοπούλου, Νίκος Ραδαίος
Σκηνοθεσία: Νίκος Ραδαίος
Παραγωγός: -
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 25.000€

 

6. Η ΚΥΡΙΑ ΝΙΤΣΑ
Σενάριο: Νεφέλη Ράπτη
Σκηνοθεσία: Νεφέλη Ράπτη
Παραγωγός: Μάρια Ρεπούση (Wholewave)
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 18.000€

 

7. ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Σενάριο: Μάνος Παπαδάκης
Σκηνοθεσία: Μάνος Παπαδάκης
Παραγωγός: Κωνσταντίνος Μπαλιώτης (2D2R)
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 25.000€

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ- DEVELOPMENT»

Α' ΣΤΑΔΙΟ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ TREATMENT

Εξετάστηκαν είκοσι πέντε (25) σχέδια κατατεθειμένα κατά τις περιόδους 01.02.17 - 30.04.17 και 01.05.17 - 31.07.17, εκ των οποίων προεγκρίθηκαν τα εξής έντεκα (11):

 

1. PHALANX
Σενάριο: Νάνσυ Σπετσιώτη
Σκηνοθεσία: Νάνσυ Σπετσιώτη
Παραγωγός: –
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

2. ΓΙΑΝΝΗΣ
Σενάριο: Κύρος Παπαβασιλείου - Γιάννης Γαϊτανίδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Γαϊτανίδης
Παραγωγός: Oxymoron Films
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

3. ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΓΓΡΑΦΟ 382/6/2234
Σενάριο: Νίκος Βίττης, Μιχάλης Σηφάκης
Σκηνοθεσία: Νίκος Βίττης
Παραγωγός: –
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

4. ΘΕΛΩ ΝΑ ΦΥΓΩ
Σενάριο: Στράτος Τζίτζης
Σκηνοθεσία: Στράτος Τζίτζης
Παραγωγός: Στράτος Τζίτζης
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

5. ΘΥΜΑΜΑΙ
Σενάριο: Αθανάσιος Ψυχογυιός
Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Ψυχογυιός
Παραγωγός: Bad Crowd
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

6. ΚΡΕΑΣ
Σενάριο: Δημήτρης Νάκος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Νάκος
Παραγωγός: Stefilm
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

7. MΑΝΓΚΑΡΕΒΑ
Σενάριο: Νικόλαος Αυγουστίδης
Σκηνοθεσία: Νικόλαος Αυγουστίδης
Παραγωγός: –
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

8. ΜΟΧΑΜΕΝΤ ΑΛΛΟΣ
Σενάριο: Κωνσταντίνος Φραγκούλης
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Φραγκούλης
Παραγωγός: Visual Therapy
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

9. ΝΟΡΘΠΟΛ
Σενάριο: Γιάννης Βεσλεμές, Δημήτρης Εμμανουηλίδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Βεσλεμές
Παραγωγός: Horsefly Productions
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

10. ΣΤΟ ΝΟΤΟ
Σενάριο: Άλκη Πολίτη
Σκηνοθεσία: Άλκη Πολίτη
Παραγωγός: –
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

11. Η ΤΡΥΠΑ
Σενάριο: Νίκος Φαρούπος
Σκηνοθεσία: Νίκος Φαρούπος
Παραγωγός: -
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 3.500 €

 

Β' ΣΤΑΔΙΟ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ TREATMENT

Εξετάστηκαν δέκα (10) σχέδια κατατεθειμένα κατά τις περιόδους 01.05.17 - 31.07.17, 01.08.17 - 31.10.17, 01.11.17 - 31.01.18 και 01.02.18 - 30.04.18, εκ των οποίων προεγκρίθηκαν τα εξής πέντε (5):

 

1. BLUSTAR
Σενάριο: Στέλλα Κυριακοπούλου
Σκηνοθεσία: Στέλλα Κυριακοπούλου
Παραγωγός: Κωνσταντίνος Δ. Αντωνόπουλος – Υπηρεσίες Παραγωγής Κινηματογραφικών Ταινιών
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 7.500 €

 

2. ΑΒΑΝΟΣ
Σενάριο: Παναγιώτης Χαραμής, Δημήτρης Εμμανουηλίδης
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Χαραμής
Παραγωγός: Κωνσταντίνος Μπαλιώτης (2D2R)
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 7.500 €

 

3. Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΤΗΣ ΣΠΕΛΛΑΣ
Σενάριο: Αθανάσιος Βασιλείου, Αρτέμιος Καπλανίδης
Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Βασιλείου
Παραγωγός: Κοινωνία Κληρονόμων Θεόδωρου Αγγελόπουλου
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 7.500 €

 

4. ΔΕΚΑΕΠΤΑ
Σενάριο: Νικόλαος Κυρίτσης
Σκηνοθεσία: Νικόλαος Κυρίτσης
Παραγωγός: Μαρία Δρανδάκη (Homemade Films)
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 7.500 €

 

5. ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
Σενάριο: Ιωσηφίνα Μαρκαριάν, Αλέκος Λούντζης
Σκηνοθεσία: Ιωσηφίνα Μαρκαριάν
Παραγωγός: Βίκυ Μίχα
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 7.500 €

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στην Κέρκυρα των DURRELLS το βραβείο του EUFCN best European Location Award 2018

Στην Κέρκυρα, τόπο γυρισμάτων της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς των βρετανικών καναλιών ITV και PBS THE DURRELLS, απονεμήθηκε φέτος το EUFCN best European Location Award, βραβείο που απονέμεται στην καλύτερη τοποθεσία για κινηματογραφικά γυρίσματα για το 2018. Η υποψηφιότητα της Κέρκυρας, που προτάθηκε από την Διεύθυνση Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (EKK), συγκέντρωσε την προτίμηση του κοινού και διακρίθηκε ανάμεσα σε 12 φιναλίστ δημοφιλή locations που διεκδικούσαν το βραβείο, μέσω ψηφοφορίας που διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά το European Film Commissions Network (EUFCN), δίκτυο που αριθμεί 90 μέλη από 30 χώρες, σε συνεργασία με το Cineuropa.
O πρόεδρος του EUFCN Truls Kontny δήλωσε μετά την απονομή: «Οργανώσαμε τον διαγωνισμό για το Best European Location Award πέρυσι στο πλαίσιο της 10ης επετείου του European Film Commissions Network. Σκοπός μας ήταν να αναδείξουμε την δουλειά των Film Commissions αλλά και την ποικιλομορφία των Locations στην Ευρώπη. Χαιρόμαστε πολύ που κέρδισε η Κέρκυρα». Αμέσως μετά την παραλαβή του βραβείου στην έκθεση FOCUS- Meeting Place for International Productions του Λονδίνου, όπου το Hellenic Film Commission συμμετείχε με περίπτερο, η Βένια Βέργου, διευθύντρια του Hellenic Film Commission του ΕΚΚ, σημείωσε: «Η βράβευση της Κέρκυρας, της πρότασης του Hellenic Film Commission στον διαγωνισμό Best European Location Award 2018 του European Film Commissions Network (EUFCN), έρχεται αφενός να υπογραμμίσει την συστηματική και στοχευμένη προσπάθειά μας για την προβολή της Ελλάδας ως μια film friendly χώρα σε διεθνείς εκθέσεις και αφετέρου να τονίσει την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από τις οπτικοακουστικές παραγωγές. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα διότι αυτή η βράβευση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης FOCUS - The Meeting Place for International Productions στο Λονδίνο, την πρωτεύουσα των Βρετανών οι οποίοι αγάπησαν την Κέρκυρα μέσα από την βρετανική τηλεοπτική σειρά THE DURRELLS. Συγχαρητήρια στον Line Producer Κώστα Ραφτόπουλο, τον Location Manager Νίκο Κουμανταράκη, την Avion Films που έκανε την εκτέλεση παραγωγής στην Ελλάδα και σε όλα τα μέλη του συνεργείου από την Ελλάδα (55 από την Κέρκυρα, 35 από την Αθήνα) οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία των γυρισμάτων της σειράς THE DURRELLS. Τέλος, ευχαριστούμε την ΕΡΤ για την υποστήριξή της στην υποψηφιότητα της Κέρκυρας».

 

 

 Η εξαιρετικά δημοφιλής τηλεοπτική σειρά THE DURRELLS των βρετανικών καναλιών ITV και PBS ολοκλήρωσε 4 κύκλους επεισοδίων με γυρίσματα τόσο στην παλιά πόλη της Κέρκυρας, ένα από τα προστατευόμενα από την UNESCO μνημεία της Ελλάδας, όσο και στις περιοχές Κοντόκαλι, Κουλούρα, Άγιος Στέφανος, Ερημίτης, Γαστούρι, Μπουκάρι, Παραμόνας, Πουλάδες, Δανίλια, Σκριπερό, Νησάκι, Χαλικούνας, Κουραμάδες και Σιναράδες. Η σειρά βασίζεται στην αυτοβιογραφική τριλογία της Κέρκυρας του Τζέραλντ Ντάρελ, φυσιοδίφη, εξερευνητή και συγγραφέα, η οποία εξιστορεί την εγκατάσταση της οικογένειας του στο νησί το 1933.

 

 

Ο Δήμαρχος της Κέρκυρας Κώστας Νικολούζος επεσήμανε: «Η επιλογή της Κέρκυρας, ως κορυφαία τοποθεσία στην Ευρώπη για τη φιλοξενία κινηματογραφικών γυρισμάτων, επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για έναν από τους πιο γοητευτικούς τόπους της Ελλάδας και της Ευρώπης, σταυροδρόμι πολιτισμών ανάμεσα στη δύση και την ανατολή. Ο Δήμος μας αξιοποιεί τα πλεονεκτήματά της και εργάζεται συστηματικά πάνω σε αυτά: υποδέχεται πάντα φιλόξενα και ενισχύει με κάθε δυνατό τρόπο κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, που προβάλλουν την Κέρκυρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είμαστε περήφανοι για την επιλογή της Κέρκυρας και ευχαριστούμε όλους όσοι στήριξαν την ελληνική υποψηφιότητα».

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, έχοντας θέσει στις στρατηγικές του προτεραιότητες την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Hellenic FIlm Commission για την προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών, στηρίζει με την παρουσία του στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου και με τη θεσμική συμμετοχή του σε fora, εκθέσεις και διαγωνισμούς την σταθερή ανέλιξη και προώθηση του ελληνικού κινηματογράφου και της εγχώριας κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Περισσότερες πληροφορίες για το EUFCN εδώ

Περισσότερες πληροφορίες για το Hellenic Film Commission εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για τα γυρίσματα της σειράς THE DURRELLS εδώ

 

Από τους Location Managers στον Κινηματογραφικό Τουρισμό

 

Απολογισμός της Ανοιχτής Συζήτησης του Hellenic Film Commission/ΕΚΚ

 

 

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ανοιχτή Συζήτηση που οργάνωσε η Διεύθυνση Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών – Ηellenic Film Commission (HFC) του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), αρμόδια για την προσέλκυση και διευκόλυνση ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα, με θέμα: «Κινηματογραφικές Τοποθεσίες και Κινηματογραφικός Τουρισμός» την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018 στον Πύργο Βιβλίων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

 

Στην έναρξη της εκδήλωσης χαιρέτησε ο Γενικός Διευθυντής του ΕΚΚ, Βασίλης Κοσμόπουλος, ο οποίος σημείωσε: «Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου πέρα από τη ενίσχυση της εγχώριας κινηματογραφικής βιομηχανίας έχει θέσει μεταξύ των στρατηγικών του προτεραιοτήτων την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του HellenicFilmCommission, οι οποίες είναι δυνατό να έχουν πολλαπλασιαστικό και πολυδιάστατο όφελος ευρύτερα για τη χώρα, από την προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών έως τον κινηματογραφικό τουρισμό».

 

HFC---Panel-A 1

 

Στην πρώτη ενότητα της συζήτησης, «Κινηματογραφικές Τοποθεσίες – Η σημασία της διαχείρισης τους σε έναν ανερχόμενο προορισμό», συμμετείχαν ο Γιώργος Σταθόπουλος, Location Manager με μεγάλη εμπειρία στην Αμερική (THE TWO FACES OFJANUARY, BROKEN FLOWERS), και ο Tate Aráez Guzmán, επικεφαλής Location Manager του GAME OF THRONES στην Ισπανία. Και οι δύο ομιλητές ανέλυσαν τις αρμοδιότητες, τα καθήκοντα και τις ευθύνες που αναλογούν σε κάθε μία από τις ειδικότητες του Τμήματος Locations (Location Manager, Assistant Location Manager, Location Department Coordinator, Location Scout, Location Assistant) μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα από την προσωπική τους εμπειρία σε διεθνείς οπτικοακουστικές παραγωγές. Ο καίριος ρόλος των Location Managers, το πλήθος των αρμοδιοτήτων τους, οι δεξιότητες που χρειάζεται να έχουν, καθώς και η ικανότητα διαχείρισης προβλημάτων -από την αναζήτηση των τοποθεσιών, συχνά χωρίς πρόσβαση στο σενάριο λόγω ρήτρας εμπιστευτικότητας, έως την ανεύρεση τοποθεσιών που να αναπαριστούν μια άλλη χώρα- ήταν το κεντρικό θέμα των παρουσιάσεων των δύο καλεσμένων ομιλητών.

 

HFC---Panel-A 2

 

 

Ακόμα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης με το κοινό αναδείχθηκε το ζήτημα της εξασφάλισης κινηματογραφικών αδειών για αρχαιολογικούς και ευρύτερα ιστορικούς τόπους σε διεθνές επίπεδο, ο χρόνος και η διαδικασία ανταπόκρισης των θεσμικών οργάνων, η τιμολογιακή πολιτική και τα τέλη τόσο για την κινηματογράφηση όσο και για την προβολή στη συνέχεια, η ασφάλιση των τοποθεσιών και οι δυνατότητες παρέμβασης στο πολιτισμικό και φυσικό περιβάλλον κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων με επωφελή τρόπο για τη βιώσιμη ανάπτυξή του. Επίσης, συζητήθηκε ο πολυπαραγοντικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι μεγάλες σε προϋπολογισμό διεθνείς οπτικοακουστικές παραγωγές τις χώρες που επιλέγουν για γυρίσματα (film commissions, οικονομικά και φορολογικά κίνητρα, θεσμικές διευκολύνσεις, τοπική κινηματογραφική βιομηχανία, εργασιακό κόστος κ.ά.). Σημειώθηκε πως το cash rebate αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για την προσέλκυση σε κάθε χώρα και είναι αναγκαία η προβολή του μέσα από τα εκάστοτε Film Commissions. «Η ενημέρωση των παραγωγών για τα κίνητρα είναι μια σημαντική δραστηριότητα την οποία κάνουν τα Film Commissions. Η ισπανική εμπειρία δείχνει πως η λειτουργία εδώ και είκοσι χρόνια του Film Commissions αύξησε σημαντικά την προσέλκυση διεθνών παραγωγών, η οποία επωφελήθηκε στη συνέχεια από την παροχή του tax rebate τα τελευταία τρία χρόνια», είπε ο Tate Aráez Guzmán.

 

HFC---Panel-A 3

 

Η Ελλάδα προσφέρει πολλές δυνατότητες για την προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών, όχι μόνο για τους αρχαιολογικούς χώρους και για τα νησιά, αλλά για το εύρος και την ποικιλία του φυσικού και αστικού της τοπίου. «Δε χρειάζεται να έρθεις στην Ελλάδα, για να γυρίσεις μόνο Ελλάδα. Εδώ υπάρχουν ταλαντούχα και οργανωμένα συνεργεία με πολλές δυνατότητες εξέλιξης που πραγματικά ξεχωρίζουν. Είναι μια αλυσιδωτή αντίδραση. Η μεγάλη ζήτηση, θα φέρει και νέα προσφορά σε δυνατότητες κινηματογράφησης», σημείωσε ο Γιώργος Σταθόπουλος.

 

HFC---Panel-A 4

 

Η πρώτη ενότητα ολοκληρώθηκε με την παρέμβαση της Διευθύντριας του HellenicFilmCommission, Βένιας Βέργου, η οποία συντόνιζε την εκδήλωση, σχετικά με την ελληνική πραγματικότητα. Μεταξύ άλλων τόνισε πως «είναι αναγκαίο αφενός ένα νέο, σταθερό, ορθολογικό θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης και τελών, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και αφετέρου η ουσιαστική συνεργασία των εμπλεκόμενων θεσμικών οργάνων. Το Hellenic Film Commissionτου Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου έχει εισηγηθεί στις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου Πολιτισμού τις προτάσεις του, σεβόμενο τόσο το μοναδικό πολιτιστικό απόθεμα της χώρας, όσο και τις δυνατότητες που παρέχονται για την προβολή και αξιοποίησή του μέσω των οπτικοακουστικών παραγωγών, στην κατεύθυνση της ευρύτερης ανάπτυξης της κινηματογραφικής βιομηχανίας στην Ελλάδα».

 

HFC---Panel-A 5

 

Η δεύτερη ενότητα, «Κινηματογραφικός Τουρισμός – Η συνέργεια ανάμεσα στον τουρισμό και στις οπτικοακουστικές παραγωγές», είχε ομιλητή τον Stefan Roesch, ειδικό σύμβουλο σε θέματα Κινηματογραφικού Τουρισμού, ο οποίος έχει συνεργαστεί με φορείς όπως: VisitBritain, Czech Tourism, Association of Film Commissioners International (AFCI), Film London. Ο Stefan Roesch ανέλυσε την πολυδιάστατη σχέση και αλληλεπίδραση του κινηματογράφου με τον τουρισμό με παραδείγματα κυρίως μέσα από τις συνεργασίες του στην Ιρλανδία (GAME OF THRONES), Μ. Βρετανία (PADDINGTON), Νέα Ζηλανδία (ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ) και Δανία (TROLLS). Ανέπτυξε το ζήτημα της εξασφάλισης αδειών χρήσης προωθητικού υλικού των οπτικοακουστικών έργων και τις δυνατότητες χρήσης αποσπασμάτων από ταινίες για την προβολή τοποθεσιών μιας χώρας, καθώς και της δημιουργίας τουριστικών πακέτων. «Ο δημιουργικός συνδυασμός μυθοπλασίας του κινηματογράφου με την πραγματικότητα είναι το κλειδί στον κινηματογραφικό τουρισμό. Σε κάθε χώρα γυρίζονται πολλές παραγωγές, δε σημαίνει πως όλες είναι κατάλληλες για τη δημιουργία ενός τουριστικού πακέτου», σημείωσε στην εισήγησή του.

 

Στην παρουσίαση δόθηκε έμφαση σε τρία στρατηγικά σημεία που αξιοποιεί ο κινηματογραφικός τουρισμός: τις τοποθεσίες των γυρισμάτων, τη δημιουργία υπηρεσιών και δραστηριοτήτων που παρέχουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να αποκτήσουν κινηματογραφικές εμπειρίες και την προβολή της ιστορίας και των αυθεντικών εμπειριών των ανθρώπων που συμμετείχαν στα γυρίσματα μιας παραγωγής σε μια περιοχή. Παράλληλα, επισημάνθηκε πως ο κινηματογραφικός τουρισμός είναι δυνατό να λειτουργήσει και ως ένα εναλλακτικό δίκτυο προώθησης και διανομής των οπτικοακουστικών παραγωγών. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα από διάφορους προορισμούς κινηματογραφικού τουρισμού που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες τεχνικές για την προσέλκυση επισκεπτών, όπως τη σήμανση των τοποθεσιών με ειδικές πληροφοριακές πινακίδες, τα κινηματογραφικά μουσεία και τα θεματικά πάρκα, τη χρήση τμημάτων και υλικών των σκηνικών στις τοποθεσίες, τις εξειδικευμένες ξεναγήσεις, την αναπαράσταση εμβληματικών πλάνων των ταινιών μέσα από φωτογραφίες στις αυθεντικές τοποθεσίες, την ανάπτυξη δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων σχετικές με τις ταινίες κ.ά. Επιπροσθέτως, σημειώθηκε πως είναι σημαντικό στον στρατηγικό σχεδιασμό των τεχνικών προσέλκυσης να δίνεται έμφαση στις διαφορετικές κατηγορίες κοινού, τόσο στους ενθουσιώδεις θαυμαστές μιας ταινίας όσο και στους πιο αδιάφορους, μειώνοντας την απόσταση του ενδιαφέροντος μεταξύ τους μέσω της οικειοποίησης της συνολικής εμπειρίας των γυρισμάτων.            

 

HFC---Panel-B 6 

 

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκε η αξιοποίηση των κινηματογραφικών γυρισμάτων στην προσέλκυση τουριστών και στη διαμόρφωση μιας νέας πολιτισμικής αντίληψης και ενός άλλου τρόπου διαχείρισης των τοποθεσιών από θεσμικούς και μη φορείς. Προς αυτή την κατεύθυνση, είναι σημαντική η συνέργεια των θεσμικών φορέων που ασχολούνται με τον κινηματογράφο και τον τουρισμό σε συνδυασμό με τις εκάστοτε εταιρίες παραγωγής.

 

HFC---Panel-B 7

 

Κλείνοντας την εκδήλωση η Βένια Βέργου σημείωσε απολογιστικά πως «η σημερινή εκδήλωση ήταν από πολύ νωρίς στις προτεραιότητες του Hellenic Film Commission προκειμένου να δοθεί βήμα για πρώτη φορά σε δημιουργικούς συντελεστές οι επιλογές των οποίων παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών, προκειμένου να μας μεταφέρουν τεχνογνωσία και καλές διεθνείς πρακτικές». Τέλος, υπενθύμισε πως το ευρύ κοινό έχει τη δυνατότητα να ψηφίζει την Κέρκυρα, τοποθεσία που πρότεινε το Hellenic Film Commission για τα γυρίσματα της δημοφιλούς βρετανικής σειράς THE DURRELLS, ως την Καλύτερη Ευρωπαϊκή Τοποθεσία Κινηματογραφικών Γυρισμάτων 2018 στο διαγωνισμό του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Film Commissions (EUFCN), ο οποίος υλοποιείται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Cineuropa.org. Η ψηφοφορία ολοκληρώνεται στις 30 Νοεμβρίου.

 

Στη συζήτηση συμμετείχαν πάνω από 150 άτομα, στην πλειοψηφία τους επαγγελματίες του κινηματογράφου (κυρίως παραγωγοί και location managers), καθώς και εκπρόσωποι από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, την Περιφέρεια Αττικής, τον Δήμο Αθηναίων, το ΕΚΟΜΕ, αλλά και travel agents, δημοσιογράφοι, φοιτητές και φοιτήτριες του ευρύτερου οπτικοακουστικού τομέα.

 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει θέσει στους στρατηγικούς του στόχους την υλοποίηση δραστηριοτήτων, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν εκπαιδευτικά, να διευκολύνουν το διάλογο και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ θεσμικών και μη φορέων, καθώς και να παρέχουν τη δυνατότητα δικτύωσης της εγχώριας με τη διεθνή κινηματογραφική βιομηχανία.

 

HFC-ALL-9

 

Φωτογραφίες: © Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου - Hellenic Film Commission/Marq Riley

 

 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και ο εθνικός εκπρόσωπος στο Eurimages, Τίμων Κουλμάσης, συγχαίρουν τους Γιώργο Καρναβά και Κωνσταντίνο Κοντοβράκη (Heretic)για τη διάκρισή του με το ετήσιο Βραβείο Καλύτερου Ευρωπαίου Παραγωγού (Eurimages Coproduction Award) το οποίο πρόκειται να τους απονεμηθεί κατά τη διάρκεια των European Film Awards στη Σεβίλλη στις 15 Δεκεμβρίου 2018, όπως ανακοινώθηκε από το Eurimages σήμερα. Οι βραβευμένοι παραγωγοί έχουν υποστηριχθεί τέσσερις φορές από το Eurimages τα τελευταία χρόνια (O ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ, PARI, ΟΙ ΘΕΡΙΣΤΕΣ, SUMENDIA). Το εν λόγω βραβείο απονέμεται για πρώτη φορά σε Έλληνες παραγωγούς και αποτελεί μια ουσιαστική αναγνώριση της εξαιρετικής δουλειάς που πραγματοποιήθηκε την τελευταία δεκαετία στον εγχώριο κινηματογράφο, σε συνθήκες όπως γνωρίζουμε ιδιαίτερα δύσκολες.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ενίσχυσης των Κινηματογραφικών και Οπτικοακουστικών Συμπαραγωγών (Eurimages) του Συμβουλίου της Ευρώπης και είναι το αρμόδιο όργανο για τον ορισμό του εκπροσώπου της χώρας. Η διάκριση αυτή επισημαίνει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί το τελευταίο διάστημα. Πιο συγκεκριμένα, την περίοδο 2005 έως το 2011 χρηματοδοτήθηκα 3 συμπαραγωγές με ελληνική πλειοψηφική συμμετοχή και 4 με ελληνική μειοψηφική συμμετοχή, στη συνέχεια την περίοδο 2012 έως 2016 υποστηρίχθηκαν 5 συμπαραγωγές με ελληνική πλειοψηφική συμμετοχή και 8 συμπαραγωγές με ελληνική μειοψηφική συμμετοχή και τους τελευταίους 18 μήνες, από τον Μάρτη του 2017 ως τον Οκτώβρη του 2018, έχει πραγματοποιηθεί αλματώδης ανάπτυξη με 6 συμπαραγωγές με ελληνική πλειοψηφική συμμετοχή και 5 με ελληνική μειοψηφική συμμετοχή να έχουν ήδη χρηματοδοτηθεί από το Eurimages.

Οι παραπάνω αξιοσημείωτες επιτυχίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο οφείλονται στο ταλέντο, τη δημιουργικότητα και την απαιτητική εργασία των δημιουργών-σκηνοθετών, αλλά και των παραγωγών τους κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των σχεδίων και μαρτυρά με τον καλύτερο τρόπο το ανοιχτό πνεύμα συνεργασίας. Τους ευχαριστούμε για την συνεργασία και την εμπιστοσύνη τους.

Η Διεύθυνση Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών – ΗellenicFilmCommission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), αρμόδια για την προσέλκυση και διευκόλυνση ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της διοργανώνει εκδήλωση με τη μορφή ανοιχτής συζήτησης με θέμα: «Κινηματογραφικές Τοποθεσίες και Κινηματογραφικός Τουρισμός» την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018 και ώρα 10.30 στον Πύργο Βιβλίων στο ισόγειο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.  

 

Η συζήτηση διαρθρώνεται σε δύο ενότητες. Στην πρώτη ενότητα, «Κινηματογραφικές Τοποθεσίες – Η σημασία της διαχείρισης τους σε έναν ανερχόμενο προορισμό»,θα συζητηθεί όλο το εύρος της διαχείρισης τοποθεσιών για τις ανάγκες οπτικοακουστικών παραγωγών, με ομιλητές τους κ. Γιώργο Σταθόπουλο, Location Manager με μεγάλη εμπειρία στην Αμερική (THE TWO FACES OF JANUARY, BROKEN FLOWERS), και κ. Tate Aráez Guzmán, επικεφαλής LocationManager του GAME OF THRONES στην Ισπανία.

 

Η δεύτερη ενότητα, «Κινηματογραφικός Τουρισμός – Η συνέργεια ανάμεσα στον τουρισμό και στις οπτικοακουστικές παραγωγές» αφορά στον κινηματογραφικό τουρισμό με ομιλητή τον κ. Stefan Roesch, ειδικό σύμβουλο σε θέματα Κινηματογραφικού Τουρισμού, ο οποίος έχει συνεργαστεί με φορείς όπως VisitBritain, Czech Tourism, Association of Film Commissioners International (AFCI), Film London.

Σκοπός της εκδήλωσης είναι, αφενός η ανάδειξη του πολυσχιδούς ρόλου και της εξαιρετικά σημαντικής συμβολής των Location Managers στις διεθνείς οπτικοακουστικές παραγωγές, και αφετέρου η παρουσίαση των δυνατοτήτων προβολής και ανάπτυξης που προσφέρει ο Κινηματογραφικός Τουρισμός.

 

 

Τη συζήτηση θα συντονίσει η κ. Βένια Βέργου, Διευθύντρια του Hellenic Film Commission. Η εκδήλωση απευθύνεται σε επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα, φορείς και θεσμούς αρμόδιους για την έκδοση κινηματογραφικών αδειών για τοποθεσίες, δημοσιογράφους, καθώς και σε φοιτητές και φοιτήτριες του οπτικοακουστικού τομέα της χώρας.

 

 

Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά με ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά. Περιορισμένος αριθμός συμμετοχών, απαιτείται εγγραφή έως και τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018 και ώρα 13.00. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Συμπληρώστε τη φόρμα εγγραφής εδώ. Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα και εδώ τα βιογραφικά των ομιλητών. 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ανανεώνει τη συνεργασία του με ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα διεθνώς κινηματογραφικά εργαστήρια, το TorinoFilmLab (TFL).

 

Το Torino Film Lab ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2008 και έκτοτε διακρίνεται για τη συνεχή και συνεπή υποστήριξη που δείχνει σε νέα ταλέντα από όλο τον κόσμο, θέτοντας μάλιστα στο επίκεντρο κινηματογραφιστές οι οποίοι βρίσκονται στη διαδικασία δημιουργίας της πρώτης ή/και δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας τους. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητές του έχουν να κάνουν με την κατάρτιση, την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση και τη διανομή κινηματογραφικών έργων. Ένα από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά προγράμματα του TFL είναι το Script Lab, του οποίου η πρώτη φάση για πρώτη φορά πέρσι τον Μάρτιο πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το ΕΚΚ. Η περσινή παρουσία του εργαστηρίου στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή των 32 δημιουργών των επιλεγμένων κινηματογραφικών σχεδίων από όλο τον κόσμο – μεταξύ αυτών η Σοφία Γεργοβασίλη με το project «Mignon» - και ολοκληρώθηκε με ένα εξαιρετικά επιτυχημένο masterclass στην ανάπτυξη σεναρίου, στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 300 επαγγελματίες της ελληνικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, φοιτητές και φοιτήτριες του ευρύτερου τομέα της οπτικοακουστικής τέχνης.

 

 

Σε συνέχεια της περσινής επιτυχημένης συνεργασίας, το ΕΚΚ και πάλι θα φιλοξενήσει την πρώτη φάση του Script Lab 2019 στη χώρα μας, φέτος τον Μάρτιο. Στο πλαίσιο αυτής της φιλοξενίας τις μέρες του εργαστηρίου θα υλοποιηθούν ανοιχτές δράσεις που θα απευθύνονται σε όλη την εγχώρια κινηματογραφική κοινότητα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα της μέγιστης ωφέλειας, αμφίδρομης επαφής και διασύνδεσης του κινηματογραφικού κόσμου της Ελλάδας με την ευρύτερη δυναμική κοινότητα καταξιωμένων εκπαιδευτών και συμβούλων του κινηματογράφου με τους οποίους συνεργάζεται το TFL. Επίσης, τo EKK έχει εξασφαλίσει την επιλογή ενός project από την Ελλάδα με απαλλαγή από το κόστος των διδάκτρων, ενώ ακόμα δύο projects που θα φτάσουν ως το τέλος της διαδικασίας επιλογής θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μια εμπεριστατωμένη γνώμη πάνω στο σενάριό τους από τους ειδικούς στο πλαίσιο του εργαστηρίου.

 

 

Οι δημιουργοί των επιλεγμένων projects που θα συμμετάσχουν στο Script Lab 2019, θα έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από υψηλού επιπέδου εκπαίδευση πάνω στην ανάπτυξη σεναρίου, καθώς και να διευρύνουν τις διασυνδέσεις και τη δικτύωσή τους με άλλους επαγγελματίες του χώρου σε ένα ιδιαίτερα εξωστρεφές περιβάλλον, αφού το Torino Film Lab διακρίνεται για την έμφαση που δίνει στην πολιτισμική ποικιλία των projects που συμμετέχουν σε αυτό.

 

Συγκεκριμένα, οι δημιουργοί των projects που θα επιλεγούν πρόκειται να συμμετάσχουν: α) σε 3 εβδομαδιαία residential workshops και 2 online sessions, και β) στο co-production forum TFL Meeting Event, προκειμένου να λάβουν επιπλέον εκπαίδευση σε δεξιότητες pitching.

 

Οι αιτήσεις συμμετοχής για το ScriptLab 2019 μπορούν να κατατεθούν έως την 1η Δεκεμβρίου 2018.

 

Οι υποψήφιοι/ες από την Ελλάδα καλούνται να ενημερώσουν σχετικά με τις αιτήσεις τους τη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με την ένδειξη στο θέμα: «Συμμετοχή στο Torino Film Lab 2019». Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν στο παραπάνω emailή να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του TorinoFilmLab εδώ.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματόγραφου (ΕΚΚ) υποστήριξε με την ενεργή συμμετοχή και παρουσία του το 59ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο ολοκληρώθηκε, χθες, με μια λαμπρή τελετή λήξης παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μυρσίνης Ζορμπά.

Στην τελετή λήξης, το ΕΚΚ απένειμε δύο βραβεία και χορήγησε ένα ακόμα. Πρόκειται για τα βραβεία σε Πρωτοεμφανιζόμενο Έλληνα Σκηνοθέτη/Πρωτοεμφανιζόμενη Ελληνίδα Σκηνοθέτιδα που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα, το οποίο απέσπασε ο Στηβ Κρικρής για την ταινία του, «The Waiter» (Ελλάδα) με το σκεπτικό πως «στην ταινία του αναγνωρίζεται ένας ολοκληρωμένος κόσμος με αφηγηματική οικονομία, δομημένη οπτική αφήγηση και συντεταγμένες ερμηνείες» και το Best Location Award, το οποίο θεσμοθετείται για πρώτη φορά από τη Διεύθυνση Hellenic Film Commission του ΕΚΚ και απονεμήθηκε στον Δημήτρη Χαλκιαδάκη, Location Manager για την ταινία «The Waiter», του Στηβ Κρικρή, με το σκεπτικό πως «έδωσε τη δυνατότητα στον σκηνοθέτη να δημιουργήσει ένα ομοιογενές περιβάλλον που υπηρετεί τις ανάγκες της μυθοπλασίας με τις εξαιρετικές προτάσεις και επιλογές του, τόσο στον αστικό χώρο όσο και στο φυσικό περιβάλλον». Η φετινή κριτική επιτροπή για τα δύο βραβεία που απένειμε το ΕΚΚ αποτελούνταν από τα στελέχη του: Πάνο Θωμαΐδη, Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής, Βένια Βέργου, Διευθύντρια του Hellenic Film Commission και Κωνσταντίνο Αϊβαλιώτη, Διευθυντή Προώθησης-Hellas Film. Επιπροσθέτως, το ΕΚΚ χορήγησε το βραβείο για την Καλύτερη Ταινία του διαγωνιστικού προγράμματος Virtual Reality, το οποίο απένειμε η κριτική επιτροπή του φεστιβάλ στην ταινία «Ουλή» των Νίκο Κασαβέκια και Μαρτίν Αλέ (Γαλλία, ΗΠΑ). Στην τελετή λήξης εκτός από τους διευθυντές-μέλη της κριτικής επιτροπής των βραβείων του ΕΚΚ, εκ μέρους του οργανισμού παρευρέθηκαν ο Πρόεδρος του Δ.Σ., Δημήτρης Παπαϊωάννου και τα μέλη, Κυριάκος Αγγελάκος, Κωνσταντίνος Δήμος και Αργύρης Θέος, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής, Βασίλης Κοσμόπουλος.

Συνολικά 15 ταινίες και 2 projects που υποστηρίζει το ΕΚΚ μέσα από τα προγράμματά του, είτε για την ανάπτυξη και παραγωγή ελληνικών κινηματογραφικών παραγωγών ή διεθνών συμπαραγωγών είτε για την προώθησή τους, προβλήθηκαν και ξεχώρισαν στο φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα από αυτές διακρίθηκαν οι παρακάτω ταινίες: με το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου για την ερμηνεία της στην ταινία «Η Δουλειά της» του Νίκου Labôt (Ελλάδα, Γαλλία, Σερβία), με Πρώτη Ειδική Μνεία η ταινία «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» του Μάριου Πιπερίδη (Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα), με το Βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Κινηματογράφου - FIPRESCI και το Δεύτερο Βραβείο της ΕΡΤ η ταινία «Παύση» της Τώνιας Μισιαλή (Κύπρος, Ελλάδα), με το Βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου η ταινία «Ακίνητο Ποτάμι» του Άγγελου Φραντζή (Ελλάδα, Γαλλία, Λετονία) και τέλος, με το Βραβείο Νεότητας Καλύτερης Ταινίας «Η Δεξιά Τσέπη του Ράσου» του Γιάννη Β. Λαπατά (Ελλάδα).

Εντωμεταξύ, ταινίες που έχει υποστηρίξει το ΕΚΚ στο παρελθόν προβλήθηκαν στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Ελληνικό Queer Σινεμά, μιας σημαντικής πρωτοβουλίας που ενισχύει την ορατότητα και αποδοχή κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων μέσω του κινηματογράφου, στο Αφιέρωμα στον Ιορδάνη Ανανιάδη και στις προβολές των βραβευμένων ταινιών του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας 2018.

Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ το ανανεωμένο περίπτερο του ΕΚΚ στο χώρο της Αγοράς αποτέλεσε ένα χώρο δικτύωσης επαγγελματιών της κινηματογραφικής βιομηχανίας με στόχο την πληροφόρηση για τις διαδικασίες χρηματοδότησης παραγωγών και συμπαραγωγών, την προώθηση των ελληνικών ταινιών σε φεστιβάλ του εξωτερικού, καθώς επίσης και την παρουσίαση των δυνατοτήτων κινηματογράφησης ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. Οι επισκέπτες του είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπροσώπους του ΕΚΚ από όλες τις διευθύνσεις του και να ενημερωθούν για τα χρηματοδοτικά του προγράμματά και τις ευκαιρίες συνεργασίας. Τέλος, η Διεύθυνση Hellenic Film Commission του ΕΚΚ ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση της Αγοράς παρουσίασε στο Training Day, στις 6 Νοεμβρίου, τη δραστηριότητά της για την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα και τις παρεχόμενες ενέργειες για τη διευκόλυνσή τους, ενώ ανέδειξε τις μέχρι τώρα δράσεις της στο εξωτερικό (Βομβάη, Σανγκάη, Λος Άντζελες κ.λπ.), καθώς και την εμπειρία μεγάλων ξένων παραγωγών που έκαναν γυρίσματα στην Ελλάδα αυτή τη χρονιά. Ακόμα, ανακοίνωσε τη φετινή της υποψηφιότητα στο διαγωνισμό Best European Location Awardτου EUFCN, η οποία είναι η Κέρκυρα για τη βρετανική τηλεοπτική σειρά THE DURRELLS.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης -και φέτος- απέδειξε επάξια τη δυναμική της ανάπτυξής του. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, σταθερός συνεργάτης του Φεστιβάλ, έχει θέσει ως βασικό στρατηγικό στόχο την ουσιαστική σύμπραξη και συνέργεια με θεσμούς και οργανισμούς που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης και βιομηχανίας εντός και εκτός συνόρων.

Το EUFCN ανακοίνωσε τον 2o διαγωνισμό «EUFCN Location Award»

 

Ψηφίστε τώρα την ελληνική υποψηφιότητα της Διεύθυνσης Hellenic Film Commission με την Κέρκυρα (THE DURRELLS)

 

 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του πρώτου διαγωνισμού, το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Film Commissions (EUFCN) ανακοινώνει το 2o «EUFCN Location Award», του διαγωνισμού για την καλύτερη ευρωπαϊκή τοποθεσία για κινηματογραφικά γυρίσματα.

 

Το EUFCN αποτελείται από 90 μέλη από 30 χώρες, τα οποία προωθούν τις ευρωπαϊκές τοποθεσίες για οπτικοακουστικές παραγωγές. Ο διαγωνισμός υλοποιείται σε συνεργασία με το Cineuropa. Πέρσι το Δίκτυο γιόρτασε την 10η επέτειο του με μια εκδήλωση στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου και θέσπισε το βραβείο.

 

Η Διεύθυνση Hellenic Film Commission (μέλος του EUFCN) του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (EKK) με χαρά ανακοινώνει πως η πρότασή του -και φέτος- συγκαταλέγεται στους φιναλίστ και διεκδικεί τη διάκριση. Πρόκειται για την υποψηφιότητα της Κέρκυρας, ενός από τα προστατευόμενα μνημεία της Ελλάδας από την UNESCO, όπου γυρίστηκε η εξαιρετικά δημοφιλής τηλεοπτική σειρά των βρετανικών καναλιών ITV και PBS THEDURRELLS (1ος-4ος κύκλος επεισοδίων).

 

Έως τις 30 Νοεμβρίου 2018, το κοινό μπορεί να επισκεφθεί την πανευρωπαϊκή τετράγλωσση πλατφόρμα Cineuropa - www.cineuropa.org και να ψηφίσει, συμπληρώνοντας την online φόρμα (https://cineuropa.org/en/felaprofile/362948/#cm). Πέρα από την ευχαρίστηση να βοηθήσουν το μέρος που αγαπούν να κερδίσει τον τίτλο της «Καλύτερης Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Τοποθεσίας», όσοι και όσες συμμετέχουν στην ψηφοφορία μπορούν να διεκδικήσουν τριήμερη διαμονή για δύο άτομα, στην τοποθεσία που θα κερδίσει το βραβείο. Ο νικητής θα επιλεγεί με κλήρωση, μεταξύ αυτών που θα συμμετέχουν στην ψηφοφορία, από το EUFCN και το Cineuropa.

 

Περισσότερες πληροφορίες για τα γυρίσματα της σειράς THE DURRELLS εδώ

 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) με θλίψη πληροφορήθηκε την απώλεια του σκηνοθέτη και συγγραφέα Κώστα Βρεττάκου και εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στους οικείους του. Η σχέση του Κώστα Βρεττάκου με τον κινηματογράφο υπήρξε πολύπλευρη, τόσο στο πεδίο της δημιουργίας όσο και της θεσμικής διαχείρισης. Το 1980, σκηνοθέτησε το ντοκιμαντέρ «Το Στρώμα της Καταστροφής» και ύστερα την ταινία μικρού μήκους «Ερέχθειο-συντήρηση Ακρόπολης» (1984). Αργότερα, η ταινία «Τα παιδιά της Χελιδόνας» (1987) ήταν η αιτία να διασταυρωθεί το ΕΚΚ με τη δημιουργική του διαδρομή στον κινηματογράφο, καθώς υποστήριξε την παραγωγή της ταινίας, η οποία απέσπασε συνολικά 9 βραβεία στο 28ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μεταξύ αυτών και της Καλύτερης Ταινίας, ενώ την ίδια χρονιά βραβεύτηκε με το αντίστοιχο βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ). Στη συνέχεια, ως σύμβουλος Κινηματογραφίας του Υπουργείου Πολιτισμού (1989) και αργότερα ως πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΚ (1991-1998), καθώς και ως εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Eurimages (1991-2006) ανέπτυξε ουσιαστική δραστηριότητα στη διαμόρφωση και τη διαχείριση πολιτικής για τον πολιτισμό. Εκτός από τον κινηματογράφο ασχολήθηκε με τη συγγραφή, την ποίηση, τη φωτογραφία, την επιμέλεια εκδόσεων και περιστασιακά τη δημοσιογραφία. Το ΕΚΚ πρόκειται να καταθέσει, αντί στεφάνου, συμβολικό ποσό στη μνήμη του για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Το ΕΚΚ, ο κινηματογραφικός χώρος και ευρύτερα ο εγχώριος πολιτισμός αποχαιρετά έναν άνθρωπο που διαδραμάτισε σημαίνοντα ρόλο και άφησε το προσωπικό του καλλιτεχνικό αποτύπωμα. 

 

Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στις συνεδριάσεις του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, αποφάσισε τη χορήγηση προεγκρίσεων χρηματοδότησης σχεδίων κινηματογραφικών έργων. Οι προεγκρίσεις αφορούν τα προγράμματα: «Πρόγραμμα Κινήτρων για Προσέλκυση Ξένων Παραγωγών στην Ελλάδα με Μειοψηφική Συμμετοχή Έλληνα Συμπαραγωγού» και το «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Χαμηλού Προϋπολογισμού».

Το συνολικό ποσό ενίσχυσης σχεδίων κινηματογραφικών έργων από το ΕΚΚ για τα προαναφερθέντα προγράμματα ανέρχεται στα 248.000€ και αφορά 3 σχέδια στο πρόγραμμα κινήτρων (118.000€) και 2 σχέδια στο πρόγραμμα παραγωγής χαμηλού προϋπολογισμού (130.000€). Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εύχεται καλή επιτυχία στην πραγμάτωση των σχεδίων και με χαρά θα σταθεί αρωγός σε αυτό το δημιουργικό ταξίδι.

Ακολουθεί ο αναλυτικός κατάλογος ανά πρόγραμμα:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΞΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΛΛΗΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΟΥ
Στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. στις 4 Σεπτεμβρίου και 2 Οκτωβρίου 2018 εξετάστηκαν τρία (3) σχέδια ταινιών, κατατεθειμένα το χρονικό διάστημα από  04.05.2018 - 28.09.2018, από τα οποία προεγκρίθηκαν και τα τρία (3):

1. AND THEY MAY STILL BE ALIVE TODAY          
(συμπαραγωγή: Ρουμανία, Ελλάδα)
Σενάριο: TUDOR CRISTIAN JURGIU Σκηνοθεσία: TUDOR CRISTIAN JURGIU
Έλληνας συμπαραγωγός: GRAAL AE
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 38.000€

2. ΜΠΑΜΠΑΣ ΚΑΙ ΠΟΥΠΟΥΛΑ (FEATHERS OF A FATHER)    
(συμπαραγωγή: Γαλλία, Αίγυπτος, Ελλάδα, Ολλανδία)
Σενάριο: AHMED AMER, OMAR EL ZOHAIRY
Σκηνοθεσία: OMAR EL ZOHAIRY
Έλληνας συμπαραγωγός: HERETIC
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 40.000€

3. ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ (LABOUR DAY)    
(συμπαραγωγή: Σερβία, Βουλγαρία, Ελλάδα)
Σενάριο: MLADEN DJORDJEVIC
Σκηνοθεσία: MLADEN DJORDJEVIC
Έλληνας συμπαραγωγός: HOMEMADE FILMS
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 40.000€

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΧΑΜΗΛΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 31 Οκτωβρίου 2018 εξετάστηκαν τέσσερα (4) σχέδια ταινιών, κατατεθειμένα κατά τη χρονική περίοδο  01.02.17 έως 31.10.17, από τα οποία προεγκρίθηκαν τα δύο (2):

1. Η ΒΟΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Σενάριο: ΠΕΤΡΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΚΟΓΛΟΥ
Σκηνοθεσία:  ΠΕΤΡΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΚΟΓΛΟΥ
Παραγωγή:  ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 60.000€

2. ΜΗΔΕΙΑ
Σενάριο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ
Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ
Παραγωγή: DNA FILMS
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 70.000€

 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματόγραφου (ΕΚΚ) για ακόμη μία χρονιά θα βρίσκεται και θα υποστηρίξει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο πρόκειται να πραγματοποιησεί την 59η διοργάνωσή του μεταξύ 1 και 11 Νοεμβρίου 2018, τόσο μέσα από τις ταινίες που διαγωνίζονται και προβάλλονται στις αίθουσες του φεστιβάλ όσο και με τα βραβεία που απονέμει και χορηγεί, καθώς και με την παρουσία του στην Αγορά.

Συνολικά 15 ταινίες και 2 projects που υποστηρίζει το ΕΚΚ μέσα από τα προγράμματά του, είτε για την ανάπτυξη και παραγωγή ελληνικών κινηματογραφικών παραγωγών ή διεθνών συμπαραγωγών είτε για την προώθησή τους, πρόκειται να προβληθούν στα τμήματα του φετινού Φεστιβάλ. Πιο συγκεκριμένα στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα θα παρουσιαστούν οι ταινίες: «Η δουλειά της» του Νίκου Λαμπότ, «Οι Θεριστές» του Ετιέν Καλός, «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» του Μάριου Πιπερίδη, και «Thewaiter» του Στηβ Κρικρή. Στην Επίσημη Πρώτη του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου συμμετέχουν οι ταινίες «Ακίνητο Ποτάμι» του Άγγελου Φραντζή, «Τα Δάκρυα του Βουνού» του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, «Η Δεξιά Τσέπη του Ράσου» του Γιάννη Λαπατά, «Ελεύθερο Θέμα» της Στέλλας Θεοδωράκη και «HolyBoom» της Μαρίας Λάφη. Στην ίδια ενότητα στο πλαίσιο του Ξεπερνώντας τα Σύνορα θα προβληθεί η ταινία «Παύση» της Τώνιας Μισιαλή και στο πλαίσιο της Δεύτερης Ματιάς οι ταινίες «Καζαντζάκης» του Γιάννη Σμαραγδή και «Σ’ αυτή τη Χώρα Κανείς δεν Ήξερε να Κλαίει» του Γιώργου Πανουσόπουλου. Στην ενότητα Ανοιχτοί Ορίζοντες πρόκειται να προβληθεί η ταινία «Η Αντιπροσωπεία» του Μπουγιάρ Αλιμάνι, ενώ στο πρόγραμμα Αcrobatis θα παρουσιαστούν οι ταινίες μικρού μήκους «37 Μέρες» της Νικολέτας Λεούση και «Λεωφόρος Πατησίων» του Θανάση Νεοφώτιστου. Εντωμεταξύ, ταινίες που έχει υποστηρίξει το ΕΚΚ στο παρελθόν θα προβληθούν στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Ελληνικό Queer Σινεμά, στο Αφιέρωμα στον Ιορδάνη Ανανιάδη και στις προβολές των βραβευμένων ταινιών του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας 2018.

Επιπλέον, στην Αγορά του ΦΚΘ, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 10 Νοεμβρίου 2018, συμμετέχουν στο τμήμα Works in Progress τα projects«IntheStrangePursuitofLauraDurand»του Δημήτρη Μπαβέλλα και εκτός διαγωνιστικού τμήματος το «A SimpleMan» του Τάσου Γερακίνη. Καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ το ΕΚΚ θα διατηρεί περίπτερο στο χώρο της Αγοράς, όπου θα υπάρχει ενημερωτικό και οπτικοακουστικό υλικό για τις ταινίες και τη δραστηριότητά του. Το περίπτερο του ΕΚΚ αποτελεί ένα χώρο δικτύωσης επαγγελματιών της κινηματογραφικής βιομηχανίας με στόχο την πληροφόρηση για τις διαδικασίες χρηματοδότησης παραγωγών και συμπαραγωγών, την προώθηση των ελληνικών ταινιών σε φεστιβάλ του εξωτερικού, καθώς επίσης και την παρουσίαση των δυνατοτήτων κινηματογράφησης ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. Οι επισκέπτες του θα έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπροσώπους του ΕΚΚ από όλες τις διευθύνσεις του και να ενημερωθούν για τα χρηματοδοτικά του προγράμματά και τις ευκαιρίες συνεργασίας. Επίσης, η Διεύθυνση του ΕΚΚ Hellenic Film Commission θα παρουσιάσει τη λειτουργία και τις δραστηριότητές της στο Training Day της Αγοράς στις 6 Νοεμβρίου 2018 στις 11.00πμ.

Φέτος, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα απονείμει δύο βραβεία και θα χορηγήσει ένα ακόμα. Πρόκειται για τα βραβεία σε Πρωτοεμφανιζόμενο Έλληνα Σκηνοθέτη/Πρωτοεμφανιζόμενη Ελληνίδα Σκηνοθέτιδα που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα και το Best Location Award, το οποίο θεσμοθετείται για πρώτη φορά από τη Διεύθυνση Hellenic Film Commission, στην ίδια κατηγορία ταινιών. Επιπροσθέτως, το ΕΚΚ χορηγεί το βραβείο για την Καλύτερη Ταινία του διαγωνιστικού προγράμματος Virtual Reality.

Για μια ακόμη χρονιά οι επιλογές και οι δραστηριότητες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης διακρίνονται για τη δημιουργικότητα και το υψηλό καλλιτεχνικό τους κύρος. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σταθερός συμπαραστάτης και συνομιλητής του Φεστιβάλ σε όλη τη διάρκεια της ετήσιας προετοιμασίας του και ως κύριος φορέας διαμόρφωσης κινηματογραφικής πολιτικής, χρηματοδότησης για την ανάπτυξη, παραγωγή και προώθηση της ελληνικής κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και προσέλκυσης και διευκόλυνσης ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών στη χώρα, με χαρά συμμετέχει και υποστηρίζει τη μεγάλη διεθνή γιορτή του κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) εξασφάλισε έως 10 υποτροφίες για τη συμμετοχή κινηματογραφιστών από την Ελλάδα στο Digital Production Challenge (DPCII), το οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί από τις 28 Νοεμβρίου έως την 1 Δεκεμβρίου 2018 στην Αθήνα.

Το DigitalProductionChallenge (DPCII) είναι ένα τριήμερο εργαστήριο το οποίο απευθύνεται σε επαγγελματίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας και προσφέρει στους συμμετέχοντες εξατομικευμένη τεχνογνωσία, ώστε να καταφέρουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες σε όλα τα στάδια της παραγωγής μιας ταινίας, είτε πρόκειται για ταινίες μυθοπλασίας, είτε για ταινίες ντοκιμαντέρ. Το εργαστήριο προσανατολίζεται περισσότερο σε τεχνικά ζητήματα ανάπτυξης και ολοκλήρωσης μιας κινηματογραφικής παραγωγής. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο μπορούν να συζητήσουν και να παρουσιάσουν τα δικά τους κινηματογραφικά σχέδια (projects) ή να παρακολουθήσουν τη διαδικασία παραγωγής μέσα από μελέτες περίπτωσης, συζητήσεις με εξειδικευμένους επαγγελματίες και εργασίες σε ομάδες στην κατεύθυνση επίλυσης προβλημάτων κατά τη διάρκεια της παραγωγής, αλλά και στα επόμενα στάδια μετά από αυτή (post-production, υλικά, αρχειοθέτηση, διανομή κ.ά.).

Στη φετινή διοργάνωση οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με έμπειρους επαγγελματίες του κινηματογράφου από την Ευρώπη, όπως ο Florian Rettich, κινηματογραφιστής Philippe Ros, ο Tommaso Vergallo (CEO, Noir Lumière), ο παραγωγός Martin Hagemann (Zero Fiction Film), καθώς και με εξειδικευμένους επαγγελματίες από την Ελλάδα.

Οι ενδιαφερόμενοι ταλαντούχοι, γυναίκες και άντρες, κινηματογραφιστές μπορούν να καταθέσουν την αίτηση για την εξασφάλιση μίας θέσης υποτροφίας στο εργαστήριο έως και τις 6 Νοεμβρίου 2018. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά εδώ.

Το ΕΚΚ δεν εμπλέκεται στη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής των υποψηφίων, για την οποία αποκλειστικοί αρμόδιοι και υπεύθυνοι είναι οι οργανωτές του DPCII.

Περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο μπορείτε να βρείτε εδώ.