{mosimage}Το Animasyros 4.0 Διεθνές Φεστιβάλ + Φόρουμ Κινουμένων Σχεδίων επιστρέφει δυναμικά και φέτος στις 15-18 Σεπτεμβρίου 2011 στην Ερμούπολη της Σύρου και σας προσκαλεί να λάβετε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα. Οι ενδιαφερόμενοι δημιουργοί μπορούν να υποβάλλουν την αίτηση συμμετοχής έως τις 31 Ιουλίου 2011. Ψάχνουμε για δημιουργικές ταινίες animation, παραγωγής από το 2008, που χρησιμοποιούν ευρηματικά τις τεχνικές της εμψύχωσης. Επίσης, ανάλογα με την θεματική, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν την ταινία τους στην ειδική κατηγορία «Τι κάνεις για το περιβάλλον;». Ταινίες από όλο τον κόσμο, αφιερώματα σε διεθνή φεστιβάλ, εργαστήρια & σεμινάρια, επαγγελματικό  φόρουμ και διαγωνιστικό τμήμα στο animasyros 4.0, από τις 15-18 Σεπτεμβρίου.

Το φεστιβάλ είναι μια πρωτοβουλία της αστικής εταιρίας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Πλατφόρμα- Εταιρία Αστικού Πολιτισμού και πραγματοποιείται σε συν-διοργάνωση με το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ερμούπολης.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του Φεστιβάλ και του επαγγελματικού φόρουμ θα είναι σύντομα διαθέσιμες στην ιστοσελίδα www.animasyros.gr

 

  

 

{mosimage}Από το πρωί μέχρι το βράδυ κάποιας Τρίτης...Στην νέα του ταινία ο Νίκος Κορνήλιος καταγράφει τις παράλληλες ιστορίες νέων ανθρώπων που ζουν στην Αθήνα, αναπαριστώντας ένα κομμάτι από το ψηφιδωτό της κοινής ζωής μας στην πόλη. Όλοι κάτι ζητούν. Όλοι κάποια στιγμή στην ταινία το χάνουν - για να το ξανακερδίσουν στο τέλος όπως δεν το περιμένουν. Ο σκηνοθέτης παίρνει ο ίδιος την κάμερα στο χέρι και κινηματογραφεί ελεύθερα τους ηθοποιούς - πρώην μαθητές του. Η ανάγνωση της ταινίας είναι ελεύθερη, όπως και η δημιουργία της, καθώς δεν υπάρχει σενάριο. Το σενάριο «γράφτηκε» με τα σώματα των ηθοποιών, μέσα από συνεχείς αυτοσχεδιασμούς, επιδιώκοντας την αμεσότητα στις ερμηνείες. Εδώ τα μικρά και τα μεγάλα μπλέκονται - όπου τα μικρά μπορεί να είναι εξίσου σημαντικά με τα μεγάλα.
 
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος
Σενάριο: Νίκος Κορνήλιος και οι ηθοποιοί
Bοηθός σκηνοθέτη: Μελίσσα Κωτσάκη
Φωτογραφία: Νίκος Κορνήλιος, Μιχάλης Μοάτσος, Ελένη Ταζέ
Χρωματική επεξεργασία: Claudio Bolivar
Μοντάζ: Ευγενία Παπαγεωργίου, Μιχάλης Μοάτσος
Ήχος: Γιώργος Αντωνιάδης
Σκηνικά: Ελένη Ταζέ
Κοστούμια: Μαρίνα Δημάκη
Μακιγιάζ: Άρτεμις Ιωάννου
Διεύθυνση παραγωγής: Δήμητρα Μητροπούλου
Παραγωγή: Νίκος Κορνήλιος

Ηθοποιοί: Ναζίκ Αϊδινιάν, Ειρήνη Αναγνώστου, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Μαρίνα Αργυρίδου, Ορέστης Εσπερινός, Γιάννης Κασιμάτης, Μελίσσα Κωτσάκη, Αλέξανδρος Λυκούρας, Δήμητρα Μητροπούλου, Ιωάννα Μιχαλά, Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος, Κέλλυ Παπαδοπούλου, Ιωάννα Πιατά, Νικόλας Πιπεράς, Τατιάνα Ρόμπερτσον, Ανδρομάχη Σπανέλλη, Νίκος Φλεσιόπουλος, Μιχάλης Χατζηνικολιδάκης

Βιογραφικό σκηνοθέτη
Έχει γυρίσει πέντε ταινίες μεγάλου μήκους που παρουσιάστηκαν σε πολλά ευρωπαϊκά και διεθνή φεστιβάλ. Έχει σκηνοθετήσει για το θέατρο στη Γαλλία και στην Ελλάδα  (Theatre National de Chaillot, Festival d’ Avignon, Theatre Lyrique du Rhin, Centre Beaubourg, Εθνικό Θέατρο). Συνέθεσε επίσης έργα σύγχρονης μουσικής, καθώς και μουσική για τις ταινίες και τις παραστάσεις του.  Διδάσκει υποκριτική για το θέατρο και τον κινηματογράφο.

Φιλμογραφία
ΤΡΙΤΗ (2010, 95’)
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ (2008, 105’)
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΞΑΝΑ (2002, 110’)
ΤΟ ΑΘΩΟ ΣΩΜΑ (1997, 90’)
ΙΣΗΜΕΡΙΑ (1991, 105’)
TROIS MOUVEMENTS (1982, 35’)

Με το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, επέστρεψε από το 13ο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Buenos Aires η ταινία Αttenberg της Αθηνάς Τσαγκάρη.  Το φεστιβάλ ξεκίνησε στις 6 Απριλίου και ολοκληρώθηκε το Σάββατο το βράδυ με την απονομή των βραβείων. Το πρώτο βραβείο του Διεθνούς διαγωνιστικού τμήματος απέσπασε η γαλλική ταινία του σκηνοθέτη και πολιτικού ακτιβιστή Sylvain George, με τίτλο Qu’ ils reposent en revolte.
Από την Ελλάδα συμμετείχαν 3 ελληνικές ταινίες.  Στο διεθνές διαγωνιστικό το Attenberg της Αθηνάς Τσαγγάρη και το Wasted Youth των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Jan Vogel. Στο τμήμα Πανόραμα η ταινία Χάρισμα της Χριστίνας Ιωακειμίδη. Το BAFICI, όπως το αποκαλούν οι διοργανωτές και οι κάτοικοι της πόλης, διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1999 και από τότε αναπτύχθηκε με στόχο να γίνει ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ για τις ανεξάρτητες ταινίες στο οποίο θα προβάλονται προκλητικά, μοντέρνα και πρωτοποριακά φιλμ.

{mosimage}O σκηνοθέτης και ζωγράφος Κυριάκος Κατζουράκης «προβάλλει» μέσω της ιστοσελίδας www.vimeo.com τις 2 βραβευμένες ταινίες Γλυκιά Μνήμη (2005) και Ο Δρόμος προς τη Δύση (2003), το εξαιρετικά επιτυχημένο ντοκιμαντέρ που μέτρησε 15.000 εισιτήρια με την προβολή του στις ελληνικές αίθουσες. «Αδερφές» ταινίες -που πραγματεύονται τα θέματα της μετανάστευσης, του αλλότριου, της αναζήτησης ταυτότητας και της μνήμης σε αντιπαράθεση με τη λήθη- μπορούν τώρα να ιδωθούν από ένα νέο κοινό μέσω του διαδικτύου, ακολουθώντας δηλαδή μια οδό «εναλλακτικής διανομής».

Την ιδέα πίσω από το εγχείρημα εξηγεί ο Κυριάκος Κατζουράκης: «Ο κινηματογράφος έχει δυο πλευρές – διασκέδαση και καλλιτεχνικό έργο – που ακόμα δεν έχουν βρεθεί οι τρόποι για να συνυπάρχουν χωρίς προβλήματα. Μια λύση είναι ένα ολοκληρωμένο δίκτυο αιθουσών που να καλύπτει τις ταινίες ποιότητας- αυτό μοιάζει ανέφικτο τώρα που το δημόσιο περικόπτεται αλύπητα και τα ποικίλα προβλήματα του πολιτισμού έχουν μετακινηθεί στο περιθώριο. Πιστεύω ότι ο φυσικός χώρος μιας ταινίας είναι η «αίθουσα», αλλά πιστεύω επίσης ότι η προσωρινή «αίθουσα» του ανεξάρτητου κινηματογράφου είναι το διαδίκτυο.Ίσως είναι και μια πράξη διαμαρτυρίας για την αιχμαλωσία του ανεξάρτητου κινηματογράφου - ο κινηματογράφος εκτός από διασκέδαση είναι εν δυνάμει κοινωνική κριτική που πρέπει να ακούγεται.  Για τους παραπάνω λόγους, καθώς και γιατί πιστεύω ότι μετά από μερικά χρόνια τα πνευματικά δικαιώματα ενός κινηματογραφικού έργου  πρέπει να είναι συνιδιοκτησία του δημιουργού και του κοινού, έχω ανεβάσει τις δυο πρώτες ταινίες μου στο διαδίκτυο, για ελεύθερη θέαση».

Οι σύνδεσμοι για τις ταινίες είναι οι παρακάτω:

Ο Δρόμος προς τη Δύση (The Way to the West) – vimeo.com/21444544
Γλυκιά Μνήμη (Sweet Memory) – vimeo.com/22244602

 

 

 

 

{mosimage}Η νέα ταινία της Λάγιας Γιούργου θα αρχίσει να προβάλλεται από την Πέμπτη 7 Απριλίου στους κινηματογράφους. Ο ‘Κόκκινος ουρανός’ είναι μια σύγχρονη ιστορία πάνω στον έρωτα, τη φιλία και την προδοσία. Ταυτόχρονα, είναι και ένα ταξίδι στο ελληνικό καλοκαίρι και στα ανεπανάληπτα τοπία της Κρήτης.

Η Λάγια Γιούργου συνεχίζει να εμπνέεται από τις καταστάσεις που δημιουργούν οι ίδιοι οι άνθρωποι μέσα απο τα λάθη τους, τα συναισθήματα τους και τις επιθυμίες τους. Σύμφωνα με την ίδια "η έμπνευση γι΄ αυτή την ιστορία προέρχεται  από τις πάμπολλες “αληθινές ιστορίες” ανδρικής φιλίας, πολλές από τις οποίες έχουν άδοξο τέλος, όταν ανάμεσά τους μπαίνει μία γυναίκα. Ο κινηματογράφος χρωστάει μερικές από τις καλύτερες στιγμές του στην  πραγμάτευση του θέματος της φιλίας ανάμεσα σε δύο άνδρες και των δοκιμασιών που αυτή περνάει ως την απόδειξη της αντοχής της ή όχι. Στις καουμπόικες ταινίες ας πούμε,  οι ανδρικές φιλίες είναι πολύ ισχυρές, μέχρι την στιγμή, που από την ταχυδρομική άμαξα, θα κατεβεί  μια γυναίκα…Αυτό ήθελα να κάνω με τον «κόκκινο ουρανό»: ένα σύγχρονο γούεστερν».

Συνοψη:
Ο Άρης (Ορφέας Αυγουστίδης) και ο Στέλιος (Αποστόλης Τότσικας), δύο νεαροί που τους ενώνει μια στενή φιλία, επιχειρούν μια καινούρια αρχή στη ζωή τους: στήνουν ένα θερμοκήπιο μπανάνας σε ένα απομακρυσμένο σημείο της Νότιας Κρήτης, με θέα το Λιβυκό πέλαγος.
Διαφορετικοί αλλά και συμπληρωματικοί σα χαρακτήρες, οι δυο νέοι κάνουν τη δουλειά να μοιάζει με παιχνίδι και όλα κυλούν ανέμελα… μέχρι τη στιγμή που εμφανίζεται η Κόρντοβα (Pihla Viitala). Η Γερμανίδα τουρίστρια με το Ισπανικό όνομα ξυπνά τον ερωτικό τους πόθο και τους προκαλεί πρωτόγνωρα συναισθήματα, ενώ κι αυτή με τη σειρά της έλκεται από τους αντίθετους χαρακτήρες των δύο φίλων: ο ένας φλογερός και ρωμαλέος, ο άλλος ρομαντικός και καλλιεργημένος, διχάζουν τη νεαρή κοπέλα που δεν μπορεί να διαλέξει ανάμεσά τους γιατί κι οι δυο τους μαζί κάνουν για εκείνη τον ιδανικό άντρα. Μια δυνατή φιλία δοκιμάζεται, ισορροπίες ανατρέπονται και τρεις ζωές μπλέκονται σε έναν ερωτικό ιστό κάτω απ’ τον κατακόκκινο ουρανό.

{mosimage}Το New Directors/ New Films στη Νέα Υόρκη, είναι ο επόμενος σταθμός για το Attenberg της Αθηνάς Τσαγγάρη, που από τον περασμένο Φεστιβάλ Βενετίας έχει διαγράψει μια σημαντική πορεία σε φεστιβάλ του κόσμου, μεταξύ των οποίων και το Sundance, το οποίο για πρώτη φορά φέτος φιλοξένησε ελληνική ταινία στο πρόγραμμά του, και πιο πρόσφατο το Φεστιβάλ Ficuman στο Μεξικό, όπου η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας (Αργυρό Puma) και το Βραβείο Κοινού. Επίσης, τη διανομή της ταινίας στο Μεξικό ανέλαβε η Mantarraya Films, εταίρια παραγωγής και διανομής του Κάρλος Ρεϊγάδας.

Το New Directors/New Films, συστήνει στο κοινό της Νέας Υόρκης το έργο ανερχόμενων κινηματογραφιστών από ολόκληρο τον κόσμο. Το Φεστιβάλ, το οποίο διοργανώνεται σε συνεργασία του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης και την Εταιρεία Κινηματογράφου του Κέντρου Λίνκολν, έχει ανακαλύψει ταλέντα όπως ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο Ντάρεν Αρονόφσκι, η Σπάικ Λι, Κέλι Ράινχαρντ κ.α. Το Attenberg θα προβληθεί την Πέμπτη, 31 Μαρτίου και το Σάββατο, 2 Απριλίου. Με την ευκαιρία του Φεστιβάλ, η Manohla Dargis, από τις πιο μεγάλες μορφές της παγκόσμιας κριτικής κινηματογράφου, σε πρόσφατο άρθρο της στους New York Times, προτείνει ανεπιφύλακτα το Attenberg ως ένα απο τα high lights του Φεστιβάλ και του αφιερώνει το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασής της για τις ταινίες του Φεστιβάλ. 

«Μολονότι η Αθηνά Τσαγγάρη έχει δανειστεί τη «βρετανική φλεγματική τρυφερότητα» του Attenborough, όπως η ίδια την ονομάζει, το Attenberg απέχει πολύ από ένα ντοκιμαντέρ γύρω από τη φύση. Με το μοντέρνο, βιομηχανικό σκηνικό του, τα παράλογα λογοπαίγνια και τον χορό-σαν ιντερλούδια-η ταινία πλησιάζει τις προσεγγίσεις του Γκοντάρ ή του Μπρεσσόν (από τους οποίους αναφέρει ότι έχει επηρεαστεί). Παρόλα αυτά, η ταινία αποτελεί προσωπική κατάθεση της Τσαγγάρη, η οποία εναλλάσσεται ανάμεσα σε κοινωνικά κωδικοποιημένους τρόπους (συμπεριφοράς) και σε απελευθερωτικούς τρόπους σκέψης.

Επίσης, η κεντρική σχέση του Attenberg ξεπερνάει το ενδιαφέρον της σκηνοθέτιδας για την ανθρώπινη συμπεριφορά και απευθύνει ευρύτερα ερωτήματα εθνικής ταυτότητας. «Κατά κάποιο τρόπο, η σχέση (της κόρης) με τον μπαμπά της αναπαριστά τη σχέση μου με αυτό που αντιλαμβάνομαι ως Ελλάδα» παραδέχεται η Τσαγγάρη, η οποία το έσκασε από τη χώρα όταν ήταν 19 και δεν επέστρεψε παρά 12 χρόνια αργότερα. «Πάντα είχα την αίσθηση του μη ανήκειν.», και ενώ επεξεργάζεται την περίπλοκο δεσμό της με την πατρίδα της, από την άλλη περιγράφει επιδέξια την ταινία της: «Είναι αυτή η αίσθηση του ότι αγαπάς αλλά χωρίς να είσαι σίγουρος πώς να κάνεις κάτι καλό με αυτό-όπως το αυτοκαταστροφικό πάθος».  
 
Μετά το New Directors/ New Films το Attenberg συνεχίζει στο στο Φεστιβάλ BAFICI στην Αργεντινή.

{mosimage}Την Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011 στις 18:30, ανοίγει η αυλαία του Πανοράματος Οικολογικών Ταινιών με τίτλο "Παράθυρα στον Πλανήτη" που διοργανώνει για όγδοη συνεχή χρονιά η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού. Πρόκειται για το μοναδικό φεστιβάλ που διοργανώνεται εξ' ολοκλήρου από μια περιβαλλοντική οργάνωση και δίνει μια μοναδική ευκαιρία στο αθηναϊκό κοινό να παρακολουθήσει υψηλού επιπ{mosimage}έδου ελληνικές και ξένες παραγωγές που πραγματεύονται θέματα περιβάλλοντος- επίκαιρα όσο ποτέ- που αφορούν τόσο τη χώρα μας όσο και τον πλανήτη.

Οι προβολές των ταινιών, που φέτος θα πραγματοποιηθούν τις Τετάρτες 30 Μαρτίου, 6 και 13 Απριλίου 2011 από τις 18:30-23:30 (ισόγειο του κτηρίου της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ στην οδό Τριπόδων 28 στην Πλάκα), περιλαμβάνουν παραγωγές από την Ελλάδα, τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τις ημέρες προβολών έχουν προγραμματιστεί ειδικές θεματικές συζητήσεις και παρουσιάσεις:

Τετάρτη 30 Μαρτίου:
Μετά το τέλος της προβολής του ντοκυμαντέρ "Το Οροπέδιο της Εγκλουβής", θα ακολουθήσει συζήτηση με τη σκηνοθέτιδα, Ελεονώρα Φιώρου.
Μετά το τέλος της προβολής του ντοκυμαντέρ "Mykonos Blues", θα ακολουθήσει συζήτηση με τη συμμετοχή του σκηνοθέτη Όμηρου Ευαγγελινού.

Τετάρτη 6 Απριλίου:
Μετά το τέλος της προβολής του ντοκυμαντέρ "Ecowomen", θα ακολουθήσει συζήτηση με τις Isabelle Trinquelle και Μαρία Λεωνίδα, βασικούς συντελεστές της σειράς πορτραίτων.
Μετά το τέλος της προβολής του ντοκυμαντέρ "The Garden", θα ακολουθήσει σχετική συζήτηση με τους Atenistas.

Τετάρτη 13 Απριλίου:
Μετά το τέλος της προβολής του ντοκυμαντέρ "Flow: For the Love of Water", θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα το νερό στην Ελλάδα.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ http://www.ellet.gr/ ή να επικοινωνήσετε με τα τηλέφωνα 210 3225245 εσωτ. 2 και το email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

{mosimage}Μια σάτιρα  του Σωτήρη Γκορίτσα βασισμένη σε αληθινά περιστατικά από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Δενδρινού (εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ).

{mosimage}Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου ξεκίνησε ένα φθινόπωρο του 2000 και στα επόμενα χρόνια καθιερώθηκε ως το ανοιξιάτικο κινηματογραφικό γεγονός της Αθήνας.

Μετά την ψήφιση του νέου Κινηματογραφικού Νόμου, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει αναλάβει τη λειτουργία του ελληνικού γραφείου προώθησης του προγράμματος MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

{mosimage}Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κινούμενων Σχεδίων και η ΑΚΤΟ, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 6ου ANIMFEST 2011 και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων τους, συνδιοργανώνουν Masterclass με τον διεθνώς βραβευμένο Ισπανό σκηνοθέτη και animator, Sam (Samuel Orti Marti).