{mosimage}Συνεχίζοντας τη σταθερή πορεία του στα Διεθνή Κινηματογραφικά Φεστιβάλ, ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης κάνει πρεμιέρα με τη νέα του ταινία Man at sea στο προσεχές Φεστιβάλ Βερολίνου (10-20 Φεβρουαρίου).
H ταινία συμμετέχει στο τμήμα Panorama Special και αποτελεί επίσημη επιλογή (official selection) του Φεστιβάλ Βερολίνου 2011. H παγκόσμια πρεμιέρα του Man at sea θα πραγματοποιηθεί στις 15 Φεβρουαρίου στην αίθουσα FriedrichstandtPalast. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες κινηματογραφικές αίθουσες της Ευρώπης, στην οποία παρουσιάζονται και οι ταινίες του Διαγωνιστικού Προγράμματος του Φεστιβάλ Βερολίνου.
Την ημέρα της πρεμιέρας, θα προηγηθεί προβολή και Συνέντευξη Τύπου, ενώ το Man at sea θα παρουσιαστεί ακόμα δύο φορές στο επίσημο πρόγραμμα, καθώς και σε ειδικά market screenings για τους εκπροσώπους της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Το Man at sea είναι μια παραγωγή του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου (Highway Productions) σε συμπαραγωγή με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την Ε.Ρ.Τ., τη NOVA, τη 2|35 και τη C.Giannaris Films.

Σύνοψη
Μετά από τον μακροχρόνιο χωρισμό που ακολούθησε τον θάνατο του γιου τους, ο Άλεξ και η Κέιτ συναντιούνται ξανά στο δεξαμενόπλοιο Sea Voyager. Την ίδια μέρα, ο Άλεξ σώζει τριάντα έφηβους μετανάστες που έχουν ναυαγήσει μεσοπέλαγα. Ο διοικητής της σχεδόν χρεοκοπημένης πλοιοκτήτριας εταιρείας πιέζει τον Άλεξ να λύσει το θέμα άμεσα, αλλά κάθε προσπάθειά του οδηγεί σε αδιέξοδο. Κι ενώ κάποια μέλη του πληρώματος δημιουργούν στοργικούς δεσμούς με τα παιδιά, ανάμεσά τους και η Κέιτ που δίνει μια δεύτερη ευκαιρία στη μητρότητα, οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι «επισκέπτες» τους έχουν κάνει κατάχρηση της φιλοξενίας τους. Αδύναμος να χειριστεί την αυξανόμενη ένταση και επηρεασμένος από τον χαμό του γιου του, ο Άλεξ προχωρά σε μια σειρά από λάθος ενέργειες, ώσπου τελικά βρίσκει το θάρρος να ξεπεράσει τον εαυτό του.

Ηθοποιοί
Aντώνης Καρυστινός, Θεοδώρα Τζήμου, Νίκος Τσουράκης, Chalil Ali Zada, Rahim Rahimi, Στάθης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Reza Ahmadin, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Θανάσης Ταταύλαλης, Ματίνα Μαυραγάνη.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία/Σενάριο: Κωνσταντίνος Γιάνναρης
Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Δ/νση Φωτογραφίας: Αγγελος Βισκαδουράκης
Σκηνογράφος: Γιώργος Γεωργίου
Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου
Ήχος: Αντώνης Σαμαράς
Εταιρεία Παραγωγής: ΗΙGHWAY PRODUCTIONS
Συμπαραγωγοί: Ε.Κ.Κ., ΕΡΤ, NOVA, 2/35

Βιογραφικό σημείωμα σκηνοθέτη
Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Γιάνναρης πραγματοποίησε σπουδές οικονομικών, ιστορίας και φιλοσοφίας στα Πανεπιστήμια Κιλ και Μπέρμινγκχαμ της Βρετανίας. Η σταδιοδρομία του στον κινηματογράφο, ξεκίνησε στην Αγγλία, όπου ολοκλήρωσε ανεξάρτητες ταινίες μικρού μήκους, χαμηλού προϋπολογισμού. Η πρώτη του ελληνική ταινία, Μια θέση στον ήλιο (1995), απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Ακολούθησε την ίδια χρονιά η ταινία Κοντά στον Παράδεισο  και το 1998 η ταινία Από την άκρη της πόλης, που απέσπασε το δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ταινίας του Υπουργείου Πολιτισμού. Το 2001 γύρισε τον Δεκαπενταύγουστο και το 2004 τον Όμηρο.
Ταινίες του έχουν προβληθεί σε πολλά παγκόσμια κινηματογραφικά φεστιβάλ και forums. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του (Κοντά στον Παράδεισο) χρηματοδοτήθηκε και γυρίστηκε στο Λονδίνο. Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
 
Φιλμογραφία-Ταινίες Μεγάλου Μήκους και βραβεία
•Όμηρος (2005)
Κρατικά Βραβεία Ποιότητος για τη Σκηνοθεσία (Κωνσταντίνος Γιάνναρης) και ως τρίτη καλύτερη Ταινία Μυθοπλασίας
Βραβείο του διεθνούς "Φόρουμ και Φεστιβάλ Ευρωπαϊκής Ταινίας" Βιέννης
•Δεκαπενταύγουστος (2001)
Βραβείο Ένωσης Κριτικών – Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2001
Επίσημη Συμμετοχή Διαγωνιστικό Τμήμα – Φεστιβάλ Βερολίνου 2002
Βραβείο Σεναρίου – Φεστιβάλ TROIA
•Από την άκρη της πόλης (1998)
Βραβείο Σκηνοθεσίας Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης – 1998
Βραβείο Ελλήνων Κριτικών / Καλύτερη Ελληνική Ταινία – 1998
Δεύτερο Κρατικό Βραβείο – 1998
•Κοντά στον Παράδεισο (3 Steps to Heaven) (1995)
Βραβείο Σκηνοθεσίας Cattolica Film Festival Ιταλία – 1995

  

{mosimage}Στο πλαίσιο των "Μαθημάτων για τον Πολιτισμο" που φέτος εξετάζουν τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Αρχιτεκτονική στη Νεότερη Ελλάδα, θα γίνει προβολή του ντοκιμαντέρ «Ελένη Μπουκουρη Αλταμούρα. Η πρώτη Ελληνίδα ζωγράφος», συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματόγραφου της ΕΡΤ και της Κλεώνης Φλέσσα, την Πέμπτη 20/01/2011 και ώρα 20:30 στο Αμφιθέατρο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Το ντοκιμαντέρ έχει πάρει βραβείο στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας και διάκριση στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Τέχνης του Μόντρεαλ.

Σύνοψη
Η πρώτη Ελλήνίδα αβαν γκάρντ καλλιτέχνιδα του 19ου αιώνα. Μια γυναίκα γοητευτική και αινιγματική, που κατάφερε να ανατρέψει όλες τις ισχύουσες συμβάσεις της εποχής της. Ντυμένη ως άντρας, σπούδασε ζωγραφική, στην Ρώμη, στη σχολή των Ναζαριστών και στην Φλωρεντία. Διεκδίκησε  να ανοίξουν οι Ακαδημίες των Τεχνών και τα Πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο επιτρέποντας στις γυναίκες να έχουν πρόσβαση στη γνώση. Ερωτεύτηκε τον Ιταλό ζωγράφο Σαβέριο Αλταμούρα και έζησε επαναστατικά και ποιητικά την ζωή της κάτι που είχε ένα κόστος και ένα τίμημα πάρα πολύ μεγάλο.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία- Σενάριο:Κλεώνη Φλέσσα
Κείμενα:Σοφία Φίλντιση, Κλεώνη Φλέσσα
Δ/της Φωτογραφίας: Δημήτρης Θεοδωρόπουλος / Federico Martucci
Μουσική: Ηρακλής Πασχαλίδης
Τραγούδι:Νένα Βενετσάνου
Ήχος:Δημήτρης Αθανασόπουλος /Σπύρος Δρόσος / Μπελογιάννης Χαραλαμπίδης
Μοντάζ: Φανή Ζώζια
Ηθοποιοί:Άρτεμις Φλέσσα, Γιώργος Σπάνιας
Παραγωγή: Ε.Κ.Κ/ ΕΡΤ Α.Ε / CLEOS FILM
Χορηγός : ΙΔΡΥΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ Φ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
{mosimage}Το Filmbox Seminars είναι 10 συναντήσεις για τον κινηματογράφο, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που θα τους φέρει σ' επαφή με τις βασικές αρχές της σκηνοθεσίας, του μοντάζ και του σεναρίου.Το Filmbox Seminar πραγματοποιείται στον "Κινητήρα", μια καλλιτεχνική κατοικία στην οποία φιλοξενούνται παραστάσεις, σεμινάρια, συζητήσεις, masterclasses και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο που για ένα μικρό χρονικό διάστημα ζούν και εργάζονται στο στούντιο και μοιράζονται την ερευνά τους και παρουσιάζουν το έργο τους.

Το σεμινάριο που απευθύνεται σε όσους δεν έχουν προηγούμενη γνώση για τον κινηματογράφο ή οι γνώσεις τους είναι περιορισμένες, αλλά τρέφουν αγάπη και τους ενδιαφέρει να γνωρίσουν την τέχνη του κινηματογράφου εκ των έσω. Κάθε συνάντηση θα έχει διαφορετική θεματική.

Συνοπτικά θα διδαχθούν: Η ιστορία του κινηματογράφου, οι βασικές αρχές της φωτογραφίας (φιλμ - ψηφιακή), η κινούμενη κάμερα και οι βασικές τεχνικές της, το φως, το σενάριο, ο ήχος και η μουσική στον κινηματογράφο, το μοντάζ και ο ρυθμός, η ταινία ως σύνολο των παραπάνω, τα αισθητικά ζητήματα που γεννούνται, η προετοιμασία (προ-παραγωγή) και η εκτέλεση ενός γυρίσματος καθώς και τα στάδια ολοκλήρωσης μιας ταινίας (αποπεράτωση).

Οι συμμετέχοντες πέραν των συναντήσεων, θα έχουν πρόσβαση στην βιβλιοθήκη και στα Webinars του Filmbox Seminar. Επιπλέον, θα γίνονται προβολές ταινιών σημαντικών σκηνοθετών και στη συνέχεια θ' ακολουθεί συζήτηση - ανάλυση. Η παρακολούθηση των προβολών είναι προαιρετική και αφορά όλους τους φίλους του Filmbox Seminar.

Η συνολική διάρκεια του σεμιναρίου είναι 10 εβδομάδες. Οι συναντήσεις θα γίνονται μία φορά την εβδομάδα και θα διαρκούν 2.5 ώρες.

Το κόστος συμμετοχής για το σεμινάριο είναι 240 ευρώ για το σύνολο των 10 εβδομάδων. Στο κόστος συμπεριλαμβάνονται οι συναντήσεις, οι προβολές που θα πραγματοποιούνται διαφορετικές ημέρες από εκείνες των μαθημάτων, η χρήση της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς και τα διαθέσιμα κεφάλαια των Webinars. Η εγγραφή κοστίζει 80 ευρώ και η εξόφληση γίνεται σε δύο δόσεις των 80 ευρώ ανά μήνα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή συμπληρώνοντας τα στοιχεία τους στην "Αίτηση συμμετοχής". Οι οριστικές εγγραφές γίνονται στην πρώτη συνάντηση.

Για οποιαδήποτε διευκρίνηση επικοινωνήστε: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

{mosimage}Αυτή τη Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011 θα προβληθεί στο Auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών η επίκαιρη ταινία Ευρώ:Οταν οι αγορές επιτίθενται των Jean Quatremer και Jean-Michel Meurice, παραγωγής του 2010. Την ταινία θα παρουσιάσουν ο Τάσος Τέλλογλου, η Σοφία Παπαϊωάννου και ο βραβευμένος Γάλλος δημοσιογράφος της εφημερίδας Liberation και σεναριογράφος της ταινίας Jean Quatremer.
 
Σύνοψη
Έχουμε ξεπεράσει την κρίση του ευρώ; Πώς και γιατί βυθίστηκαν οι οικονομίες των ευρωπαϊκών χωρών; Το ντοκιμαντέρ είναι μια έρευνα που αποκαλύπτει τους μηχανισμούς της κρίσης στην υπηρεσία των περίφημων «αγορών». Η κρίση του δημόσιου χρέους που καμία χώρα δεν προέβλεψε οδήγησε στην παρολίγο πτώση της Ελλάδας και έκανε την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία να ασφυκτιούν. Στο απόγειο της, το Μάιο κόντεψε να κλονίσει το ευρώ. Αλλά τελικά οι Ευρωπαίοι αποφάσισαν να δόσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να βοηθήσουν τα απειλούμενα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών
Σίνα 31, Κολωνάκι, Τηλ: +30 210 3398600, http://www.ifa.gr/
Τιμή εισιτηρίου: 6 ευρώ Προπώληση: Βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ

Οι επόμενες ταινίες που θα προβληθούν στο πλαίσιο της διοργάνωσης CINEDOC είναι οι παρακάτω:

Τετάρτη 09/02/2011
THE WORLD ACCORDING TO MONSANTO
Της Marie-Monique Robin / Καναδάς | 2008 | 109’
Το 91% των μεταλλαγμένων σπόρων παγκοσμίως, κατασκευάζεται και ανήκει στη Monsanto. Την πολυεθνική που από την ίδρυσή της, πριν 108 χρόνια, έχει τον τίτλο της πιο ρυπογόνας και επικίνδυνης στην ιστορία της βιομηχανίας. Και κατέχει ένα ακόμη ρεκόρ: των περισσότερων δικαστικών αγωγών και μηνύσεων που έχουν ασκηθεί ποτέ σε βιομηχανία. Για αιτίες που αφορούν απόκρυψη και αλλοίωση στοιχείων για τα προϊόντα της, ψευδείς πληροφορίες, για μόλυνση ολόκληρων περιοχών ακόμη και πόλεων, όπως και για δωροδοκίες σε κυβερνητικούς αξιωματούχους για να παραβλέψουν τους νόμους και τους κανονισμούς. Τα πειστήρια για τα εγκλήματα της Monsanto βρίσκονται όλα στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ της Μαρί-Μονίκ Ρομπέν. Κι όμως η Monsanto αναπτύσσεται διαρκώς και τα κέρδη της αυξάνονται. Το επόμενο βήμα της είναι οι μεγάλες μονοκαλλιέργειες με μεταλλαγμένους σπόρους αμφίβολης ποιότητας και ασφάλειας για τη δημόσια υγεία και για το περιβάλλον.

Τετάρτη 16/02/2011
ADDICTED TO PLASTIC
του Ian Connacher / Καναδάς | 2008 | 85’
«Εθισμένοι στο Πλαστικό» είναι ένα παγκόσμιο ταξίδι που διερευνά τι πραγματικά γνωρίζουμε σχετικά με το υλικό των χιλίων χρήσεων και γιατί υπάρχει τόσο πολύ από αυτό. Στη διαδρομή, ανακαλύπτουμε μία τοξική κληρονομιά. Από ποτήρια φελιζόλ, μέχρι τεχνητά όργανα, το πλαστικό ίσως είναι το πιο ευπροσάρμοστο υλικό που ποτέ επινοήθηκε. Είναι η εφεύρεση που κατά τα τελευταία 100 χρόνια έχει αλλάξει περισσότερο την καθημερινότητά μας. Όμως η πρόοδος έχει ένα τεράστιο κόστος.Το ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει τρία χρόνια γυρισμάτων σε 12 χώρες και 5 ηπείρους, συμπεριλαμβανομένου δύο ταξίδια στη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού, όπου συσσωρεύονται τα πλαστικά απορρίμματα.

{mosimage}Το MyFrenchFilmFestival.com έχει ως στόχο να προβάλει την νέα γαλλική κινηματογραφική δημιουργία και να μοιραστεί με τους χρήστες του διαδικτύου ανά τον κόσμο το πάθος για τον γαλλικό κινηματογράφο. Για πρώτη φορά, ένα εξολοκλήρου διαδικτυακό φεστιβάλ επιτρέπει στον καθένα, ανεξαρτήτως χώρας, να έχει πρόσβαση στις επιλεγμένες ταινίες και να ψηφίσει τις αγαπημένες του ταινίες.
Πότε;
Από 14 έως 29 Ιανουαρίου 2011 οι σινεφίλ ολόκληρου του κόσμου έχουν πρόσβαση στο σύνολο των ταινιών που προτείνει το 1ο φεστιβάλ γαλλικού κινηματογράφου διαθέσιμο στο http://www.myfrenchfilmfestival.com/.

Η ιδέα;
Διαγωνίζονται 10 ταινίες μεγάλου μήκους και 10 ταινίες μικρού μήκους νέων γάλλων δημιουργών. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας καλούνται να ψηφίσουν και να σχολιάσουν τις αγαπημένες τους ταινίες. Η επιλογή περιλαμβάνει μία κλασική και διαχρονική ταινία εκτός διαγωνισμού, το French cancan του Jean Renoir.

Πώς;
Το φεστιβάλ είναι διαθέσιμο σε 10 γλώσσες: η ιστοσελίδα και οι ταινίες (διαθέσιμες σε βίντεο επί πληρωμή) είναι προσβάσιμες στα αγγλικά, αραβικά, γαλλικά, γερμανικά, ιαπωνικά, ισπανικά, ιταλικά, πορτογαλικά και ρώσικα. Με την έναρξη λειτουργίας της ιστοσελίδας του My French Film Festival, οι χρήστες του διαδικτύου θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν τα τρέϊλερ των ταινιών και τις αποκλειστικές συνεντεύξεις των σκηνοθετών και ηθοποιών των επιλεγμένων ταινιών.

Οι νικητές
6 βραβεία θα απονεμηθούν στη λήξη του φεστιβάλ (3 για τις ταινίες μεγάλου μήκους και 3 για τις ταινίες μικρού μήκους): το Βραβείο των χρηστών του διαδικτύου, το Βραβείο των ξένων bloggers και το Βραβείο του διεθνούς Τύπου. Οι βραβευμένες ταινίες μεγάλου μήκους θα προβάλλονται κατά τη διάρκεια των πτήσεων της Air France από την 1η Απριλίου 2011 και για 6 έως 9 μήνες.

Τιμές
Ενοικίαση ταινίας μεγάλου μήκους: 1,99€
Ενοικίαση ταινίας μικρού μήκους: 0,99€
Πακέτο ταινιών μεγάλου μήκους: 9,99€ για πρόσβαση σε 11 ταινίες
Πακέτο ταινιών μικρού μήκους: 4,99€ για πρόσβαση σε 10 ταινίες
Πακέτο Πλήρους Πρόσβασης: 13,99€ (πρόσβαση σε όλες τις ταινίες του φεστιβάλ)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε ένα ταμείο εγγυήσεων δανείων που έχει στόχο να διευκολύνει τους παραγωγούς κινηματογραφικών ταινιών να αποκτήσουν πρόσβαση σε τραπεζική χρηματοδότηση. Τη διαχείριση του ταμείου εγγυοδοσίας των παραγωγών του οπτικοακουστικού τομέα του προγράμματος MEDIA που προικοδοτείται με 8 εκατομμύρια ευρώ θα αναλάβει η Επιτροπή από κοινού με δύο οργανισμούς που διαθέτουν μακρόχρονη τεχνογνωσία στον εν λόγω τομέα, το γαλλικόΙνστιτούτο χρηματοδότησης του κινηματογράφου και των πολιτιστικών βιομηχανιών (Institut pour le Financement du Cinéma et des Industries Culturelles, 'IFCIC')και την Εταιρεία εγγυήσεων για τον οπτικοακουστικό τομέα της Ισπανίας (Sociedad de Garantia reciproca para el Sector Audiovisual, 'Audiovisual SGR'). Το ταμείο εγγυοδοσίας των παραγωγών του οπτικοακουστικού τομέα του προγράμματος MEDIA θα παρέχει υποστήριξη σε κινηματογραφικούς παραγωγούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το Ταμείο θα συμβάλλει,παραδείγματος χάριν, στην κάλυψη ενός ποσοστού του δανείου στην περίπτωση αδυναμίας πληρωμής κάποιου παραγωγού λόγω πτώχευσης.

Πώς θα λειτουργεί το Ταμείο
Το ταμείο εγγυοδοσίας των παραγωγών του οπτικοακουστικού τομέα του προγράμματος MEDIA θα λειτουργήσει έως το τέλος του 2013. Ο οργανισμός IFCIC
και ο αντίστοιχος ισπανικός θα λάβουν συνολικά 4 εκατομμύρια ευρώ ο καθένας από το Ταμείο. Η Επιτροπή εκτιμά ότι η λειτουργία του Ταμείου θα έχει ως αποτέλεσμα να αποδεσμευτούν περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ για δάνεια στους κινηματογραφικούς παραγωγούς, πολλοί από τους οποίους είναι μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις.
Σε περίπτωση αδυναμίας πληρωμής, η τράπεζα θα μπορεί να ανακτήσει έως και το 55% του ποσού του δανείου από τον IFCIC και έως το 50 % από την Audiovisual SGR, με τα σχετικά κεφάλαια να προέρχονται από τους ίδιους πόρους τους και από το ταμείο εγγυοδοσίας των παραγωγών του οπτικοακουστικού τομέα του προγράμματος MEDIA.
Η ανώτατη διαθέσιμη χρηματοδότηση από το ταμείο εγγυοδοσίας των παραγωγών του οπτικοακουστικού τομέα του προγράμματος MEDIA ανέρχεται σε 8 εκατομμύρια
ευρώ. Τα χρήματα που δεν θα χρησιμοποιηθούν από το Ταμείο θα επιστρέφονται στον προϋπολογισμό της ΕΕ.
Οι κινηματογραφικοί παραγωγοί είναι επιλέξιμοι για υποστήριξη από το Ταμείο, αν είναι εγκατεστημένοι σε κάποια από τις 32 χώρες που επί του παρόντος
συμμετέχουν στο πρόγραμμα MEDIA: τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, οι χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν), καθώς και η
Ελβετία και η Κροατία.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ταμείο εγγυοδοσίας των παραγωγών του οπτικοακουστικού τομέα του προγράμματος MEDIA θα είναι σύντομα διαθέσιμες
στους δικτυακούς τόπους των οργανισμών: http://www.ifcic.fr/ και http://www.audiovisualsgr.com/
Το Ταμείο αυτό αποτελεί μέρος του προγράμματος MEDIA που συνεισφέρει 755 εκατομμύρια ευρώ στην υποστήριξη της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας την περίοδο 2007-2013. Η χρηματοδότηση συμβάλλει στη διανομή και την προώθηση των ευρωπαϊκών κινηματογραφικών ταινιών και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα MEDIA της ΕΕ: http://ec.europa.eu/media


 

{mosimage}Το 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Πολιτισμού της Πάτρας & 12ο Διεθνές Πανόραμα Ανεξάρτητων Δημιουργών» (http://www.independent.gr/) έρχεται στην Αθήνα. Οι 16 βραβευμένες ελληνικές ταινίες θα φιλοξενηθούν στον χώρο πολιτισμού @Ρουφ στις 19-20-21 και 26-27-28 Ιανουαρίου 2011. Οι ταινίες που θα προβληθούν θα είναι μικρού και μεγάλου μήκους, οι οποίες βραβεύτηκαν στο φεστιβάλ πρωτίστως με κριτήριο το καλλιτεχνικό και αισθητικό αποτέλεσμα, το ειδικό βάρος των θεμάτων  τους, καθώς και τις ατομικές ευαισθησίες και συλλογικές ανησυχίες που κατάφεραν να προκαλέσουν στο κοινό. Η είσοδος για κάθε ταινία είναι 2 ευρώ. Παρακάτω ακολουθεί το πρόγραμμα των προβολών:

ΤΕΤΑΡΤΗ 19/01/201
Theme from autumn drizzle
G.M. Touliatou 1’ 40’’ video art 2009
Το γύρισμα του συγκεκριμένου video, έχει γίνει στον αίθριο χώρο της Αρχιτεκτονικής Σχολής της Αγίας Πετρούπολης (Ρωσία) τον Ιούνιο του 2009.

 

Ρυτίδες και Όνειρα Γωγώ Πετραλή 30’ μικρού μήκους 2008
Η ταινία γυρίστηκε στην περιοχή της Αγίας Τριάδας και στα τείχη του Ηρακλείου Κρήτης με στόχο την ανάδειξη μιας από τις ιστορικότερες συνοικίες της πόλης.

Λεηλατώντας μια ματωμένη χώρα Τάκης Παπαγιαννίδης Ελλάδα-Κύπρος 83’ ντοκιμαντέρ 2009
Τριανταπέντε χρόνια μετά την εισβολή του τουρκικού στρατού το 1974, ένας Έλληνας συγγραφέας, ο Βασίλης Βασιλικός, επισκέπτεται τη Κύπρο.

ΠΕΜΠΤΗ 20/01/201
Περίπτωση Ευρυδίκη
  Φρέντυ Βιανέλλης 79’ ντοκιμαντέρ 2010
Μια ταινία για την δύναμη της θέλησης! Η Ευρυδίκη, μετά από εφτά χρόνια στην ηρωίνη, δεν «καταλήγει στα σκουπίδια» και βλέπει  ξεκάθαρα την δυσλειτουργική της οικογένεια. Η ταινία βασίζεται στο θεατρικό έργο «Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΥΡΥΔΙΚΗ» και αφηγείται την  πραγματική ιστορία ενός κοριτσιού που περιπλανήθηκε στον κόσμο των ναρκωτικών για 13 χρόνια, βίωσε την οδύνη σε όλες τις εκφάνσεις της και κατάφερε μέσα από τη θεραπεία να κάνει μια νέα αρχή.

Απευθείας Μετάδοση Ηλίας Μαλασίδης 11’ 35’’ μικρού μήκους 2009
Το νέο απόκτημα ενός 30χρονου εργένη είναι μια καινούρια ηλεκτρική συσκευή που τον ενημερώνει για τον κόσμο. Δεν είναι ο μόνος: μια οικογένεια και μια ηλικιωμένη κυρία μαθαίνουν τα νέα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Στο τέλος της ημέρας η αντίληψή τους για τον κόσμο δεν είναι πια η ίδια όπως πριν..

Φωτεινή και Αλεξάνδρα Δημήτρης Νάκος 17’ μικρού μήκους 2009
Η Φωτεινή, μια άλλοτε σπουδαία ηθοποιός του θεάτρου, που είναι πλέον τυφλή, προσκαλεί τη νεαρή ηθοποιό Αλεξάνδρα, για να ανεβάσουν ένα έργο που γράφει η ίδια η Φωτεινή.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21/01/2011
Ένα δέντρο, μια φορά
Παναγιώτης Ράππας 29’ 30’’ animation 2009
Ένα ρακένδυτο μικρό αγόρι κάνει φίλο του ένα παραμελημένο δέντρο σ’ ένα απόμερο δρόμο μιας μεγαλούπολης. Μια μέρα παραμονές Χριστουγέννων το δέντρο έχοντας δει τα όμορφα Χριστουγεννιάτικα δέντρα στα παράθυρα των γύρω σπιτιών ζητά απ’ το μικρό του φίλο να το στολίσει και αυτό έτσι.

Σαν τον αέρα που αναπνέω... μουσικοί του κόσμου στην Κρήτη Γιώργος Ζέρβας 56’ ντοκιμαντέρ 2008
Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μουσικολογικού και ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος που καταγράφει την εντυπωσιακή σύμπραξη μουσικών παραδόσεων από διαφορετικές χώρες της Μεσογείου, Βαλκανίων, Αφρικής και Ασίας και που πραγματοποιείται τα τελευταία 7 χρόνια στο χωριό Χουδέτσι της Κρήτης.

ΤΕΤΑΡΤΗ 26/01/2011
Τα αγάλματα της πόλης μας
Ντεξής Στέλιος & Κωνσταντοπούλου Λίζα 9’ μικρού μήκους 2009
Τα ιστορικά μνημεία μιας πόλης, λόγω της σύνδεσής τους με το παρελθόν, δεν ενδιαφέρουν συνήθως τους μαθητές. Αυτή η πρόκληση , η αρχική έλλειψη ενθουσιασμού των παιδιών, μας οδήγησε , εμάς τους καθηγητές, στην κατάργηση οποιουδήποτε προεπιλεγμένου πλαισίου και προγράμματος δουλειάς κι εμπιστευθήκαμε το μέλλον του προγράμματος μόνο στη βιωματική επαφή των μαθητών με τ' αγάλματα.

Ταξιδιάρα Ψυχή Αγγελική Αριστομενοπούλου 60’ ντοκιμαντέρ 2009
Ο Γιάννης Αγγελάκας ξεκίνησε το μουσικό του ταξίδι την δεκαετία του 80 και ως σήμερα η ποίηση του παραμένει το ίδιο επίκαιρη. Η ταινία τον ακολουθεί στην καθημερινότητά του.

ΠΕΜΠΤΗ 27/01/2011
Η Νύφη του Καθρέφτη
Δέσποινα Πανταζή 27’ 41’’ ντοκιμαντέρ 2009
Στον ορεινό όγκο της Ροδόπης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Βουλγαρία κατοικούν οι Πομάκοι. Έγιναν  αντικείμενα  βίαιας διεκδίκησης μέσα στην ιστορία,  με αποτέλεσμα να αλλοιωθεί  η ιδιαίτερη γλώσσα τους, η θρησκεία, και η φυσιογνωμία τους. Το έθιμο του γάμου όμως, έτσι όπως τελείται σε ένα χωριό στη σημερινή Βουλγαρία προς πείσμα των καιρών φαίνεται να επιβίωσε.

Χρυσόσκονη Μαργαρίτα Μαντά 85’ μεγάλου μήκους 2009
Αθήνα. Σήμερα. Μια πόλη σε διαρκή ανακατασκευή που χτίζει το καινούργιο της πρόσωπο εξαφανίζοντας τα ίχνη του παρελθόντος της. Μια ιστορία που συμβαίνει σ’ αυτή την Αθήνα, γεννιέται απ’ αυτή την Αθήνα. ΄Ενα ερώτημα πάνω στο χρέος της μνήμης και το χρέος της λήθης. Τρεις ήρωες αντιμέτωποι με τη ρωγμή του χρόνου ανάμεσα στην ενηλικίωση και το νεανικό όνειρο του κόσμου. Μία παραδοχή και μία συμφιλίωση. ΄Ενα καινούργιο ξεκίνημα.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/01/2011
Σε βλέπω, με ακούς;
Θοδωρής Αδάμος 9’ μικρού μήκους 2009
Ένας κουφός και ένας τυφλός προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κοινωνία. Το ίδιο προσπαθεί και αυτή.

Partners Ιωσηφίνα Μαρκαριάν Ελλάδα 20’ μικρού μήκους 2008
Η νεαρή Natasa, Σέρβα από το μεταπολεμικό Sarajevo, δουλεύει και μένει στη συνοικιακή ταβέρνα του εργένη Βαγγέλη Λιανού, στην Αθήνα. Ο μικρός Mihailo και η οικογένειά της την περιμένουν να γυρίσει. Ο Βαγγέλης όμως την θέλει δική του. Ένα προ-πο που παίζουν από κοινού και κερδίζει, σημαδεύει την τύχη τους.

Γάζα Ερχόμαστε Γιώργος Αυγερόπουλος και Γιάννης Καρυπίδης 49’ ντοκιμαντέρ 2009
Tον Αύγουστο του 2008, δύο μικρά ελληνικά καΐκια έσπασαν για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια τον ναυτικό αποκλεισμό της Γάζας, που έχει επιβάλλει παράνομα το κράτος του Ισραήλ.  Το «Γάζα Ερχόμαστε», καταγράφει το ιστορικό και ριψοκίνδυνο ταξίδι 44 ακτιβιστών απ’ όλο τον κόσμο, που σπάζοντας το εμπάργκο, απέδειξαν ότι συχνά η ιστορία γράφεται από αυτούς που οι σοφοί και οι συνετοί της μοιρολατρίας ονομάζουν εξωπραγματικούς.

{mosimage}Μπορείς να αποδευσμευτείς από αυτά που δεν σου ταιριάζουν; Μπορείς να ξεκινήσεις από την αρχή και να ζήσεις μια ζωή που να σε κάνει νιώθεις καλύτερα; Ο Στράτος Τζίτζης μετά το «Σώσε με» επιστρέφει σε μια από τις αγαπημένες του θεματικές, τη γυναίκα και την πόλη, και παρουσιάζει τα «45m2», μια ταινία που θα αποσπάσει εύκολα το ελληνικό ενδιαφέρον με τον επίκαιρο χαρακτήρα της, καθώς αποτελεί μια εύγλωττη μαρτυρία και περιπλάνηση στους χώρους μίας σύγχρονης μεγαλούπολης μέσα από τα μάτια της Χριστίνας, μιας νεαρής πωλήτριας, αντιπροσωπευτικό μέλος της γενιάς των 700 ευρώ (που προσφάτως καλωσόρισε την γενιά των 500), που αποφασίζει να ζήσει μόνη της σε ένα διαμέρισμα 45m2 μακριά από ότι της στερεί το δικαίωμα της στην ελευθερία. Η κάμερα του Τζίτζη καταγράφει την καθημερινότητα των νέων ανθρώπων σε μια αφιλόξενη πόλη όπως η Αθήνα, που αντί να προσφέρει ευκαιρίες, αφαιρεί κάθε προοπτική.
Τα «45m2» έχουν ήδη ταξιδέψει ως το Αμβούργο και την Ουγγαρία για να προβληθούν στο επίσημο πρόγραμμα των αντίστοιχων Διεθνών Κινηματογραφικών Φεστιβάλ στις 2 και 6 Οκτωβρίου, ενώ αναμένονται να κατακτήσουν το κοινό της Κύπρου και του Καίρου στις 15 Οκτωβρίου και 2 Δεκεμβρίου αντίστοιχα.

ΣΥΝΟΨΗ
Η σχέση χρήματος - ελευθερίας μέσα από τα μάτια μιας 23χρονης είναι η θεματική της εξαιρετικά επίκαιρης, λόγω της οικονομικής κρίσης, νέας ταινίας του Στράτου Τζίτζη. Στη σημερινή εποχή οικονομικής ανασφάλειας, όπου οι νέοι δεν τολμούν να αποχωριστούν το πατρικό τους, η Χριστίνα, που εργάζεται ως πωλήτρια στο Κολωνάκι, αποφασίζει να πιάσει σπίτι μόνη, για να βρει τον εαυτό της, μακριά από την υπερπροστατευτική φροντίδα της μητέρας της και τις παρέες της από το Λύκειο που πλέον της φαίνονται λίγες και χωρίς προοπτική. Υπερβαίνοντας τις οικονομικές δυνατότητες που της προσφέρει ο μισθός της πωλήτριας, νοικιάζει ένα διαμέρισμα 45 τετραγωνικών σε τιμή ευκαιρίας κάπου στην Αχαρνών, σε μια περιοχή απλησίαστη από Έλληνες,  γεμάτη από ξένους. Νιώθοντας και εκείνη ξένη ανάμεσα τους, κάνει τα πρώτα βήματά της στην ελευθερία. Με το που μένει μόνη, αρχίζει να ξεδιπλώνεται ο κρυμμένος αληθινός της εαυτός και σταδιακά διαφοροποιείται από την παρέα της, ξεκόβει από μια αδιάφορη σχέση που είχε και ζητάει αύξηση στη δουλειά της, αν και χωρίς αποτέλεσμα. Στο σπίτι ανακαλύπτει κάτι ξεχασμένες κούτες, από τον προηγούμενο ενοικιαστή. Μαθαίνει ότι ανήκουν σε έναν μυστηριώδη νέο, τον Φώτη που πήγε υποτίθεται στα νησιά να δουλέψει για να χρηματοδοτήσει τις καλλιτεχνικές του σπουδές. Εν αγνοία του η Χριστίνα παίρνει δύναμη από τον κόσμο που αυτός εκπροσωπεί, από τις σημειώσεις, τα βιβλία, τις μουσικές του, σχέδια και εικόνες που ανακαλύπτει μέσα στις κούτες και την συγκινούν. Σύντομα, όμως, έρχεται η πρώτη του μηνός και η Χριστίνα πρέπει να πληρώσει το ενοίκιο. Βρίσκεται σε αδιέξοδο αλλά δεν εγκαταλείπει τη μάχη. Ώσπου, ο Φώτης επιστρέφει να πάρει πίσω τις κούτες που είχε αφήσει πίσω στην γκαρσονιέρα των 45m2. 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
«Με αυτήν την ταινία ήθελα να μιλήσω για τους οικονομικούς περιορισμούς μας και την ανάγκη να τους ξεπεράσουμε, προκειμένου να εκφράσουμε τις βαθύτερες επιθυμίες μας. Σε μια εποχή που η καπιταλιστική λογική έχει κυριαρχήσει παντού, υπαγορεύοντας το παραμικρό στη ζωή μας, η ηρωίδα της ταινίας αντιδράει και φέρεται «παράλογα».
Η Χριστίνα, μην αντέχοντας άλλο να μένει στης μητέρας της, πιάνει ένα μικρό διαμέρισμα, χωρίς να έχει λεφτά, έστω για να μείνει εκεί λίγο και να τη βγάζει με ελάχιστα. Προτιμά να «κοιμάται στο πάτωμα», αρκεί να ζει ελεύθερη, για να βρει τον εαυτό της και τι θέλει από τη ζωή. Η λαχτάρα του αυτοπροσδιορισμού είναι κοινή σε όλους τους νέους, πολλοί από τους οποίους αναγκάζονται να μένουν με τους γονείς τους ακόμη και όταν έχουν μεγαλώσει, επειδή απλά δεν έχουν τα λεφτά να φύγουν. Αυτός ο εγκλωβισμός μπορεί να τους τσακίσει. Η ταινία θα ήθελε να τους σπρώξει να αντιδράσουν, να κάνουν κάτι για αυτό, να φερθούν ακόμη και παράτολμα, και να μη παραιτηθούν.
Τα «45m2» είναι η δεύτερη ταινία της τριλογίας μου με θέμα τη γυναίκα και την πόλη, μετά το «Σώσε με». Κοινό χαρακτηριστικό της τριλογίας και κυρίαρχο στοιχείο στα 45m2 είναι ο ρεαλισμός των καταστάσεων, που παρουσιάζονται με εντελώς ανεπιτήδευτο τρόπο και ερμηνεύονται από τους ηθοποιούς με τέτοια φυσικότητα, έτσι ώστε όλα να μοιάζουν απόλυτα αληθινά.
Η επιλογή μου να εμπιστευτώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην Έφη Λογγίνου με δικαίωσε με το παραπάνω. Είναι μια νέα ηθοποιός τεράστιων δυνατοτήτων και έχει φυσική παρουσία που «γράφει» μοναδικά στο «πανί». Η πλαισίωσή της από τους άλλους ηθοποιούς, μικρούς και μεγάλους, συμπλήρωσε το καστ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είμαι πολύ χαρούμενος που δούλεψα μαζί τους».

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΖΙΤΖΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΖΙΤΖΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΚΚ, ΕΡΤ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΝΑΝΣΥ ΚΟΚΟΛΑΚΗ
Δ.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΑΝΝΕΛΗΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΠΚΑΡΑΣ, ΕΙΡΗΝΗ ΔΕΛΗΓΙΩΡΓΗ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΙΩΑΝΝΑ ΤΙΜΟΘΕΑΔΟΥ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΤΡΑΚΟΥ
ΗΧΟΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ: ΑΓΓΕΛΑ ΔΕΣΠΟΤΙΔΟΥ
ΜΙΞΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΥΠΟΜΠΙΩΤΗΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΕΦΗ ΛΟΓΓΙΝΟΥ, ΡΑΝΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ, ΑΝΤΙΝΟΟΣ ΑΛΜΠΑΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΤΥΠΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΑΝΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ

Trailer Download Link:http://www.dailymotion.com/video/xewbls_45m2_shortfilms

{mosimage}Την αναβάθμιση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου "Κινηματογραφικές Μέρες - Κύπρος 2011" σε διεθνές διαγωνιστικό φεστιβάλ ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου.Συγκεκριμένα, το φεστιβάλ το οποίο λειτουργεί εφέτος για 9η φορά, θα διαθέτει  ξεχωριστό διαγωνιστικό τμήμα υπό τον τίτλο “Glocal Images”, στο οποίο θα  μπορούν να συμμετέχουν κυπριακές και ξένες ταινίες  μυθοπλασίας. Η επιλογή των ταινιών στο διαγωνιστικό τμήμα γίνεται από την τριμελή καλλιτεχνική επιτροπή του φεστιβάλ, τους Άδωνι Φλωρίδη (σκηνοθέτης), Δρ. Κώστα Κωσταντινίδη (Ακαδημαϊκός), Κωνσταντίνο Σαρκά (Δημοσιογράφος). Το φετινό φεστιβάλ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 8 έως τις 17 Απριλίου του 2011, θα λάβει χώρα όπως και τα προηγούμενα χρόνια σε Λευκωσία και Λεμεσό. 

Η προβολή ποιοτικού κινηματογράφου και η επαφή του με το κυπριακό κοινό υπήρξε ο κυριότερος στόχος του Φεστιβάλ από την πρώτη κιόλας χρονιά διοργάνωσής του, το 2003. Ο στόχος παραμένει ο ίδιος και για το διεθνές διαγωνιστικό τμήμα “Glocal Images”, καθώς αναμένεται η συμμετοχή ανεξάρτητων δημιουργιών που αναδεικνύουν τους χρωματισμούς μιας τοπικής κουλτούρας και μια ιδιαίτερη προσέγγιση θεμάτων που ενδιαφέρουν την παγκόσμια γνώμη.

Η βράβευση των ταινιών που θα υποβληθούν στο διαγωνιστικό τμήμα του φετινού φεστιβάλ, θα ανατεθεί σε διεθνή Κριτική Επιτροπή τα ονόματα της οποίας θα ανακοινωθούν στη συνέχεια. Οι κατηγορίες βραβείων θα είναι οι εξής: (το) Α’ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας συνοδευόμενο από το ποσό των € 7.000 και Β’ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας συνοδευόμενο από το ποσό των € 3.000.

Με την προσθήκη ενός Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος Ταινιών μυθοπλασίας στο φεστιβάλ αναμένεται μια ενδιαφέρουσα χρονιά που ευελπιστεί να ανακαλύψει νέα ταλέντα και νέες ιστορίες από όλο τον κόσμο.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2011.Λεπτομέρειες σχετικά με τους όρους και την αίτηση συμμετοχής μπορούν να εξασφαλιστούν  στις ιστοσελίδες http://www.filmfestival.com.cy/ και http://www.cyprusfilmdays.com/. Για επιπλέον πληροφορίες στα τηλέφωνα επικοινωνίας 77 77 25 52, στο 25 34 39 02 και στο  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

 

Στις 13 Ιανουαρίου θα αρχίσει να προβάλλεται στις αίθουσες η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη Άρη Μπαφαλούκα. Έχοντας ήδη αποσπάσει το βραβείο κοινού στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης αλλά και με το βραβείο FIPRESCI της διεθνούς ομοσπονδίας κριτικών στο ίδιο φεστιβάλ, η Άπνοια βγαίνει στους κινηματογράφους ενώ ταυτόχρονα έχει και φεστιβαλική πορεία. Έχει ήδη συμμετάσχει στο διαγωνιστικό τμήμα του διεθνούς Φεστιβάλ του Μόντρεαλ και θα συμμετάσχει επίσης στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ της Γλασκώβης.

Ακολουθώντας τη τάση της εξωστρέφειας που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα για τις ελληνικές ταινίες, ο σκηνοθέτης επιλέγει ένα θέμα προσωπικό και ταυτόχρονα κοινωνικό. Ο πρωταγωνιστής, ένας πολύ νέος άνθρωπος,  όσο κι αν προσπαθεί να παραμείνει  'ασφαλής' και 'απομονωμένος' στις συνθήκες που επιβάλει η διαδικασία επίτευξης των προσωπικών του στόχων, έχει την οικογένεια του με τα προβλήματα της, τις προσωπικές του ανησυχίες και κυρίως την ανάγκη του να ερωτευτεί, που τον κάνουν να δει τις βαθύτερες επιθυμίες του και να τις αντιμετωπίσει.

Σύνοψη:
O Δημήτρης, ένας 23χρονος κολυμβητής, βουτάει στο νερό μιας σκοτεινής πισίνας μετά την επιτυχία του στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Έχει εκπληρώσει το όνειρο της ζωής του αλλά νιώθει πιο κενός από ποτέ. Όπως το σώμα του επιπλέει στην επιφάνεια του νερού, εικόνες και μνήμες πλημυρίζουν το μυαλό του, θυμίζοντας του την σχέση του με την Έλσα, μια περιβαλλοντική ακτιβίστρια που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς.
 
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Άρης Μπαφαλούκας
Ερμηνεύουν: Σωτήρης Πάστρας, Γιούλικα Σκαφιδά, Γιώργος Καραμίχος, Ανδριάννα Μπάμπαλη, Λυδία Φωτοπούλου, Ακύλλας Καραζήσης, Ηρώ Μουκίου, Νίκος Νικολάου, Γιώργος Συμεωνίδης, Βαγγέλης Ρόκος, Αντώνης Καρυστινός, Αλέξανδρος Μπαλαμώτης, Νάταλι Παβλόφ, Δώρα Σαμσώνα.
Σενάριο: Γιάννης Τσίρος
Μουσική: ΝίκοςΚυπουργός
Ιστοσελίδα: http://www.apnea-film.com/

Σημείωμα του σκηνοθέτη:
Υπάρχουν κάποιοι υπόγειοι μηχανισμοί που οδηγούν τον συγχρόνο άνθρωπο να κυνηγάει και να υπηρετεί πράγματα που δεν επιθυμεί, δημιουργώντας του ένα αίσθημα ασφυξίας. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι η κοινωνία είναι έτοιμη να εκραγεί σαν ηφαίστειο αφού πυρήνας του δυναμικού της αποτελείται απο άτομα πολύ πιεσμένα. Ο σημερινός άνθρωπος κραυγάζει υπόκωφα μέσα του.
Σ’ αυτή την ταινία ήθελα να μιλήσω για έναν απο τους πολλούς νέους που είναι ακούσια και ασυνείδητα εγκλωβισμένος στις επιταγές της κοινωνίας για καταξίωση και επιτυχία και τις συναισθηματικές συνέπειες του γεγονότος αυτού σε ένα περιβάλλον που θεωρείται απο τους περισσότερους ότι προάγει αξίες και ιδανικά «ανώτερα» για τον άνθρωπο.

 

Το 2ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνων Ταινιών της Ρώμης  “Francofilm”  (19-26/3/2011)  προσκαλεί τους δημιουργούς από την Ελλάδα (ως μέλος της Διεθνούς Οργάνωσης Γαλλοφωνίας) να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής. Στο Φεστιβάλ μπορούν να συμμετέχουν ταινίες μεγάλου μήκους, πρόσφατης παραγωγής (από το 2008 και μετά) και υποτιτλισμένες στα γαλλικά.

 

Για περισσότερες πληροφορίες, τους όρους και την αίτηση συμμετοχής, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα : http://www.francofilm.it/ .

{mosimage}Η Αμνηστία  η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Μπουγιάρ Αλιμάνι, θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα  της στο επερχόμενο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου (10 – 20 Φεβρουαρίου 2011) στο τμήμα Φόρουμ. Πρόκειται για την πρώτη αλβανική ταινία που παρουσιάζεται στην ιστορία του φεστιβάλ Βερολίνου.  Η Αμνηστία είναι μια παραγωγή του Μπουγιάρ Αλιμάνι (90 Productions) σε συνεργασία με τον Θάνο Αναστόπουλο (Φαντασία Οπτικοακουστική) του οποίου η ταινία διόρθωση, στην οποία κρατούσε ένα μικρό ρόλο ο Μπουγιαρ Αλιμάνι, έκανε επίσης την διεθνή της πρεμιέρα στο Φόρουμ του Φεστιβάλ Βερολίνου το 2008. Την συμπαραγωγή συμπληρώνει ο γάλλος παραγωγός Guillaume de Seille (Arizona Films).  H ταινία συνολικού προϋπολογισμού 800.000 ευρώ έχει την ενίσχυση του Αλβανικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Ευρωπαικού Ταμείου Eurimages.  

Σύνοψη:
Ένας καινούργιος νόμος που επιτρέπει για πρώτη φορά ερωτική επαφή ανάμεσα σε συζύγους στις φυλακές των Τιράνων. Η Έλσα ταξιδεύει από το μακρινό Πόγκραντετς μια φορά τον μήνα για να συναντήσει τον άντρα της στην φυλακή. Ο Σπετίμ επίσης επισκέπτεται την φυλακή για να δει την γυναίκα του. Μια ιστορία αγάπης ανάμεσα τους θα αρχίσει να ζει έξω από την φυλακή μέχρι που τα πράγματα μετά από την Αμνηστία θα γίνουν πολύ δύσκολα και για τους δυο.    

Σκηνοθετικό σημείωμα:
Η Έλσα και ο Σπετίμ κουβαλάνε τις ιστορίες πολλών ανθρώπων που γνώρισα στην πατρίδα μου. Οι ήρωες προέρχονται από το βαθύ περιθώριό της, εκεί όπου οι άνθρωποι αγαπούν, πονάνε, ταξιδεύουν. Και οι δύο τους έχουν κάθε λόγο να μην είναι μαζί και όλους τους λόγους να είναι μαζί. Η γυναίκα προσπαθεί να αναγεννηθεί μέσα από τον έρωτα και ο άντρας να βρει τον χαμένο του εαυτό. Αναζητούν καθαρές σταγόνες σε μια λάσπη ζωής που τους πνίγει.  Η παλιά Αλβανία συγκρούεται με την καινούργια. Το ηθικό παλεύει με το πάθος και το τίμημα είναι βαρύ. Όλα αυτά σε μια Αλβανία η οποία προσπαθεί να βρει το πρόσωπο της στον δρόμο προς την Ευρώπη. 

Συντελεστές:
Σενάριο/ Σκηνοθεσία: Μπουγιάρ Αλιμάνι
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ηλίας Αδάμης
Μοντάζ: Μπονίτα Παπαστάθη
Σκηνικά: Σπετίμ Μπάτσα, Γκέντι Ντέτσκα
Κοστούμια: Εμίρ Τουρκέσι
Ήχος: Λέανδρος Ντούνης
Πρωταγωνιστούν: Λούλι Μπίτρι, Καραφίλ Σένα