{mosimage}Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και η Πρεσβεία του Λουξεμβούργου στην Αθήνα παρουσιάζουν την εκδήλωση ΤΑΙΝΙΕΣ MADE IN LUXEMBOURG. Πρόκειται για ένα αφιέρωμα στον κινηματογράφο του Λουξεμβούργου, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Ταινιοθήκη από τις 19 έως τις 22 Μαΐου 2011 και θα περιλαμβάνει επτά ταινίες μεγάλου μήκους καθώς και οκτώ ταινίες μικρού μήκους.

Οι ταινίες μεγάλου μήκους του αφιερώματος γυρίστηκαν από το 1992 έως το 2010. Το BLACK DJU (1992) είναι ένα φιλμ νουάρ, στο οποίο εμφανίζονται η ερμηνεύτρια Cesaria Evora και ο μεγάλος Philippe Leotard στην τελευταία κινηματογραφική ερμηνεία του. ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ (2010) συνδυάζει το μελόδραμα με τη μουσική κωμωδία. Βραβεύτηκε στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Λουξεμβούργου. ΣΕ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΜΕΡΟΣ (2006) βρίσκεται η ηρωίδα της ομώνυμης ταινίας, βασισμένης στο «Στρίψιμο της βίδας» του Henry James. Η στοχαστική ΣΚΟΝΗ (2010) παραπέμπει στις ταινίες του Κιαροστάμι. Ο διάσημος ΕΜΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ (2004) με τους Al Pacino και Jeremy Irons δε χρειάζεται συστάσεις. Κατά την κατοχή του Λουξεμβούργου από τους Ναζί, ο ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ (2010) κρύβεται σε ορυχείο στα νότια της χώρας. Στο CQ (2001), από την άλλη, ο γιος του Francis Ford Coppola μας ξυπνάει μνήμες από Barbarella! Επίσης, θα προβληθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα ταινίες μικρού μήκους από το Λουξεμβούργο, παραγωγής 2001-2009, που έχουν βραβευτεί σε σημαντικά κινηματογραφικά φεστιβάλ (μεταξύ άλλων, βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ Βενετίας για τις ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ, βραβείο Teddy του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου για την ταινία ERE MELA MELA, το βραβείο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρίο ντε Τζανέιρο για την ταινία STARFLY). Όλες οι ταινίες είναι με ελληνικούς υπότιτλους.
 
Πρόγραμμα Προβολών
Πέμπτη 19/05:
20.00 ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΜΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ (είσοδος στην προβολή ταινιών μικρού μήκους με προσκλήσεις και περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων)
22.30 BLACK DJU
Παρασκευή 20/05:
20.00 ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ
22.00 ΣΕ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΜΕΡΟΣ
Σάββατο 21/05:
20.00 CQ
22.00 ΣΚΟΝΗ
Κυριακή 22/05:
20.00 ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ
22.00 Ο ΕΜΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ


 

{mosimage}Σύμφωνα με τις στατιστικές του MEDIA Salles, ο αριθμός των οθόνων στην Ευρώπη που είναι  εξοπλισμένες με DLP Cinema ή τεχνολογία SXRD, ανήλθαν συνολικά μέχρι το τέλος του 2010, σε 10,346 με άνοδο 120,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σε σύγκριση με το συνολικό αριθμό των οθόνων στην Ευρώπη, μέχρι τα  τέλη του 2010, οι ψηφιακές οθόνες είχαν διεισδύσει στην αγορά σε ποσοστό  29%, έναντι 13,4% το προηγούμενο έτος, με το υψηλότερο ποσοστό να σημειώνεται στο Λουξεμβούργο (73%) και στο Βέλγιο (65%) και το χαμηλότερο στη Γερμανία (27%), Ιταλία (23%) και Ισπανία (19%).

Ο μέσος αριθμός των ψηφιακών οθόνων ανά κινηματογράφο παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση σε  κάθε ευρωπαϊκή χώρα με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται σε Βέλγιο Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Αυστρία,  Λετονία, Ρουμανία, Εσθονία και Γαλλία μέχρι τα τέλη του 2010.

Οι μεγαλύτερες αγορές από άποψη πωλήσεων εισιτηρίων, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των ψηφιακών οθόνων από το συνολικό ποσοστό για την Ευρώπη, έτσι ώστε η Γαλλία να έρχεται στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο τη Γερμανία τη Ρωσία την, Ιταλία και την  Ισπανία.

Όσον αφορά τη σύγκριση με το 2009,  τη μεγαλύτερη ανάπτυξη έχουν δει οι σκανδιναβικές χώρες, δηλαδή η Δανία, Νορβηγία και Σουηδία.

Όπως το 2009, ο κινηματογράφος 3D ήταν και πάλι η κινητήρια δύναμη για ανάπτυξη: η διείσδυση των οθόνων εξοπλισμένων με τεχνολογία 3D συνέχισε να αυξάνεται ως ποσοστό του συνολικού αριθμού των ψηφιακών οθόνων .
Σε ορισμένες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Κροατία, η Λιθουανία, τη Σερβία και η Σλοβενία, όπου ο αριθμός των ψηφιακών κινηματογράφων είναι ακόμη μικρός, οι 3D οθόνες αντιπροσωπεύουν το 100% του συνόλου των ψηφιακών οθόνων. Αυτό συμβαίνει επίσης στην Ισλανδία.

Σε πολλές χώρες η διείσδυση της ψηφιακής 3D οθόνης σε σύγκριση με το συνολικό αριθμό των ψηφιακών οθόνων είναι πάνω από 90%: Ρωσία, Τουρκία, Ουγγαρία, Σουηδία, Πολωνία, Δανία, Ελβετία, Βουλγαρία, Ιταλία, Φινλανδία, Κάτω Χώρες, Ελλάδα. Ωστόσο, το ποσοστό είναι χαμηλότερο σε Ηνωμένο Βασίλειο, και στη Γαλλία.

Το ακαθάριστο box office της Ε.Ε., έφτασε στο ύψος ρεκόρ των 6,45 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2010

Με βάση τα προσωρινά διαθέσιμα στοιχεία, το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο εκτιμά ότι το 2010 τα ακαθάριστα έσοδα του box office, στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση σε περίπου 6,45 δισεκατομμύρια ευρώ, το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί.

Τα στοιχεία αυτά αντικατοπτρίζουν τον αντίκτυπο των  ταινιών 3D κατά  το δεύτερο χρόνο τους στην αγορά. Ενώ μπορεί να θεωρηθεί ότι ο καινοτομικός παράγοντας του 3D είχε συμβάλει σημαντικά στην προσέλευση στον κινηματογράφο το 2009, οι  ταινίες 3D δεν αύξησαν περαιτέρω τις πωλήσεις εισιτηρίων κατά το 2010 αλλά διατήρησαν την  προσέλευση στον κινηματογράφο και προκάλεσαν αύξηση της μέσης τιμής του εισιτηρίου.

Στο επίπεδο των επιμέρους αγορών, το 2010 ήταν μια χρονιά με μικτά αποτελέσματα, με τις κινηματογραφικές τάσεις να ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ των επιμέρους ευρωπαϊκών χωρών. Η πώληση εισιτηρίων μειώθηκε σε 14 και αυξήθηκε σε 13 από τις αγορές της ΕΕ, ενώ το GBo αυξήθηκε σε 18 και μειώθηκε σε 8 από τις αγορές της Ε.Ε. σύμφωνα  με τα προσωρινά στοιχεία.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς των κατά κύριο λόγο αμερικανικών 3D υπερπαραγωγών  κατά τα τελευταία δύο χρόνια φαίνεται ότι συνέβαλε στην πτώση του  μεριδίου αγοράς των ευρωπαϊκών ταινιών σύμφωνα με τις προσωρινές εκτιμήσεις του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου του Οπτικοακουστικού Τομέα, ενώ οι Ευρωπαϊκές ταινίες που παράγονται στην Ευρώπη με εισερχόμενες επενδύσεις από τις ΗΠΑ αύξησαν το μερίδιο αγοράς χάρη κυρίως στην επιτυχία του Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου μέρος 1ο και του Ρομπέν των Δασών. Με επικεφαλής την ταινία Les petits mouchoirs οι γαλλικές ταινίες προσέλκυσαν το μεγαλύτερο αριθμό θεατών από όλες τις ευρωπαϊκές ταινίες με δεύτερες τις ιταλικές και τρίτες τις γερμανικές ταινίες.

Το 2010 η Ε.Ε. είδε τα επίπεδα παραγωγής να αυξάνονται σε ένα νέο ρεκόρ αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη. Με βάση τα προσωρινά διαθέσιμα στοιχεία, συνολικά 1.203 ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, παρήχθησαν στο πλαίσιο των κρατών μελών της Ε.Ε., 19 ταινίες περισσότερες από το 2009. Με 203 ταινίες μεγάλου μήκους το 2010, η Γαλλία κατέληξε να είναι και πάλι η χώρα με τον υψηλότερο όγκο παραγωγής στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από την Ισπανία.
 
To 3D blockbuster Avatar ήρθε πρώτο στα ευρωπαϊκά charts του περασμένου έτους, πoυλώντας περίπου 43 εκατομμύρια εισιτήρια το 2010, έχοντας ήδη πάνω από 22 εκατομμύρια εισιτήρια το 2009. Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου Μέρος 1 πήρε τη δεύτερη θέση με 31,2 εκατομμύρια εισιτήρια ενώ ακολουθούν οι  υπερπαραγωγές 3D Toy Story 3 και Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Στην Ε.Ε. κυριάρχησαν οι μεγάλες  κινηματογραφικές επιτυχίες 3D των ΗΠΑ οι  οποίες αντιπροσώπευαν τις 10 από τις 20 κορυφαίες ταινίες. Οι πιο επιτυχημένες ευρωπαϊκές ταινίες χωρίς εισερχόμενες επενδύσεις των ΗΠΑ ήταν η γαλλική κωμωδία Les petits mouchoirs, ακολουθούμενη από τη γερμανική 3D ταινία δράσης Resident Evil: Afterlife.

{mosimage}Το 34ο Εθνικό   17ο  Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και  5th digi 2011 –Φεστιβάλ Ψηφιακών Ταινιών θα πραγματοποιηθεί στη Δράμα από 18-24 Σεπτεμβρίου 2011. Οι διοργανωτές προσκαλούν τους δημιουργούς ταινιών μικρού μήκους να υποβάλλουν τις συμμετοχές τους.

Η προθεσμία κατάθεσης για το Εθνικό τμήμα (φιλμ)   λήγει την Τρίτη 31 Μαΐου 2011.
Η προθεσμία κατάθεσης για το και  5th digi 2011 λήγει την Τρίτη 15 Ιουνίου 2011.
Η Προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το 2o Σπουδαστικό Πανόραμα Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας λήγει στις 5 Ιουλίου 2011
       
Αιτήσεις και όροι συμμετοχής για το Εθνικό Φεστιβάλ και το digi2011  διατίθενται  στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ: dramafilmfestival.gr

{mosimage}Αυτό τον Ιούλιο στην Κέρκυρα, Δευτέρα 11 με Παρασκευή 15, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, παρουσιάζεται μία μοναδική ευκαιρία για μάθηση και δικτύωση με τα μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας του κινηματογραφικού ντοκιμαντέρ. Σκηνοθέτες, φοιτητές κινηματογραφικών σχολών, δημοσιογράφοι καλούνται να συμμετάσχουν ως παρατηρητές με την απλή αποστολή ενός βιογραφικού.
 H Έμμα Ντεϊβι, ο Σταν Νόεμαν, Ο Μίκαελ Όπστρουπ, η Μαντλέν Αβραμούση και ο Ίκκα Βικαλάτι θα παρουσιάσουν εμπνευσμένες διαλέξεις αναφορικά με θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της τέχνης της δημιουργίας ντοκιμαντέρ.
Στόχος είναι να συζητηθούν θέματα της επικαιρότητας, σημαντικά για το χώρο του κινηματογραφικού ντοκιμαντέρ, άρα ένα ολόκληρο πρωϊνό θα αφιερωθεί στα γεγονότα στον Αραβικό κόσμο, τις επαναστατικές ανατροπές συλλογικά γνωστές ως Αραβική Άνοιξη- με ομιλίες, πληροφορίες και πολλά άλλα, από ειδικούς και δημιουργούς προερχόμενους από το επίκεντρο των γεγονότων: την Αίγυπτο, τη Συρία, το Λίβανο, την Παλαιστίνη, την Αλγερία και αλλού.

Ο παρατηρητής του σεμιναρίου της Κέρκυρας μπορεί να παρακολουθήσει όλες τις ομαδικές συναντήσεις μεταξύ των κινηματογραφιστών και των διδασκόντων. Σε αυτές τις συναντήσεις/ομαδικά εργαστήρια, μπορεί να μοιραστεί την εμπειρία της ανάπτυξης μίας πρότασης για ταινία, από μία δισέλιδη γραπτή πρόταση σε ολοκληρωμένη ταινία.
Το κόστος για τους παρατηρητές είναι 200 ευρώ(και συμπεριλαμβάνει όλα τα γεύματα και διαλείμματα καφέ και ένα δείπνο και ειδική έκπτωση για το ξενοδοχείο).
Η προθεσμία για τις Αιτήσεις των Παρατηρητών είναι η 17η Ιουνίου. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να στείλουν το βιογραφικό τους στη διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πρόγραμμα Εργασιών Σεμιναρίου Κινηματογραφιστών
Ιστορικό Ντοκιμαντέρ  - 1η Συνάντηση Κέρκυρα-Ελλάδα

Δευτέρα 11 Ιουλίου
9:30 - Υποδοχή. Εισαγωγή στο πρόγραμμα εργασιών
10:00 - Συμμετέχοντες και Διδάσκοντες συστήνονται μεταξύ τους και στο κοινό
10:30 - Διάλεξη  με θέμα : «Πώς να παρουσιάζεται την πρόταση  σας. Εισαγωγή στις τεχνικές του Pitch (παρουσίαση προτάσεων σε  συμπαραγωγούς, διευθυντές τηλεοράσεων και χρηματοδότες) Mikael Opstrup
11:30 - Διάλειμμα Καφέ
12:00 - Μικρά εργαστήρια: 2 εκπαιδευτές συναντούν 3 σχέδια ντοκιμαντέρ
13:45 - Γεύμα
15:00 - Μικρά εργαστήρια: 2 εκπαιδευτές συναντούν 3 σχέδια ντοκιμαντέρ
17:00 - Διάλεξη με θέμα: « Τι είναι ένα δημιουργικό ντοκιμαντέρ;» Emma Davie
18:00 - Τέλος πρώτης ημέρας
21:30 - Δείπνο Υποδοχής

Τρίτη 12 Ιουλίου
9:30 - Διάλεξη με θέμα «Σκηνοθέτες.....σκεφτείτε τη μορφή, όχι μόνο το περιεχόμενο!» Stan Neumann
10:30 - Διάλειμμα Καφέ
11:00 - Μικρά εργαστήρια: 2 εκπαιδευτές συναντούν 3 σχέδια ντοκιμαντέρ
13:45 - Γεύμα
15:00 - Μικρά εργαστήρια: 2 εκπαιδευτές συναντούν 3 σχέδια ντοκιμαντέρ
17:00 - Οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν τις προτάσεις τους σε πλήρη, προφορική και οπτική παρουσίαση.
18:30 - Τέλος δεύτερης ημέρας

Τετάρτη 13 Ιουλίου
9:30 - Η Αραβική Εξέγερση και οι συνέπειες της για τους δημιουργούς ντοκιμαντέρ. Ένα ολόκληρο πρωϊ αφιερωμένο σε ταινίες, ομιλίες, πληροφόρηση και έμπνευση. Το πρόγραμμα θα είναι σχεδιασμένο από τους οργανωτές σε συνεργασία με προσκεκλημένους διδάσκοντες και συμμετέχοντες από τη Συρία, το Λίβανο, την Αλγερία κτλ. Θα υπάρξει διάλειμμα καφέ.
13:00 - Τέλος τρίτης ημέρας

Πέμπτη 14 Ιουλίου
9:30 - Μικρά εργαστήρια: 2 εκπαιδευτές συναντούν 3 σχέδια ντοκιμαντέρ
13:00 -Γεύμα
15:00 - Προετοιμασία για το πλήρες Pitch (παρουσίαση προτάσεων σε    συμπαραγωγούς, διευθυντές τηλεοράσεων και χρηματοδότες) του πρωινού της Παρασκευής. Οι διδάσκοντες θα είναι διαθέσιμοι. Οι συμμετέχοντες εργάζονται μόνοι τους.

Παρασκευή 15 Ιουλίου
9:30 - Πλήρες Pitch (παρουσίαση προτάσεων σε    συμπαραγωγούς, διευθυντές τηλεοράσεων και χρηματοδότες) και απολογισμός κάθε πρότασης με τη σειρά. Θα απονεμηθούν τα επικείμενα βραβεία για το Pitch.
13:00 - Αποχαιρετιστήριο γεύμα/ Δεξίωση

{mosimage}Είκοσι επτά ταινίες από τα ισάριθμα κράτη-μέλη της ΕΕ θα προβληθούν στις 9 Μαΐου, Ημέρα της Ευρώπης, σε κινηματογραφικές ευρωπαϊκές αίθουσες, με στόχο την προώθηση της πολιτισμικής πολυμορφίας στην Ευρώπη. Την Ελλάδα θα εκπροσωπήσει η «Ακαδημία Πλάτωνος» του Φίλιππου Τσίτου, η οποία θα προβληθεί σε αίθουσες στις Βρυξέλλες, στη Μαδρίτη, τη Βουδαπέστη, το Λουξεμβούργο και το Μιλάνο.Την Κύπρο θα εκπροσωπήσει η ταινία «Κάτω από τ' Άστρα» του Χρίστου Γεωργίου. Ανάμεσα στις ταινίες θα προβληθούν το «Essential Killing» του Πολωνού σκηνοθέτη Γερζί Σκολιμόβσκι και «A Sad Trumpet Ballad» του Ισπανού Άλεξ ντε λα Ινγκλέσια.Όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η Επίτροπος για τον Πολιτισμό και την Πολυγλωσσία, Ανδρούλλα Βασιλείου, «η διανομή των ταινιών μας στην Ευρώπη εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση την οποία αντιμετωπίζει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα MEDIA εδώ και 20 χρόνια, διαθέτοντας το ήμισυ του προϋπολογισμού του στους διανομείς που προβάλλουν ταινίες οι οποίες έχουν γυριστεί έξω από το πλαίσιο της εθνικής τους αγοράς».Η προβλεπόμενη χρηματοδότηση της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας στο πλαίσιο του προγράμματος MEDIA από το 2007 μέχρι το 2013 ανέρχεται σε 755 εκατομμύρια ευρώ (1,7 δισ. έχουν ήδη χορηγηθεί από την έναρξη του προγράμματος το 1991).Το 50% περίπου της χρηματοδοτικής αυτής στήριξης διατίθεται στους διανομείς που προβάλλουν ταινίες, οι οποίες γυρίζονται εκτός της εθνικής τους αγοράς και το 20% περίπου προορίζεται για την υλοποίηση μιας ταινίας.Ο υπολογισμός της στήριξης που διατίθεται στους διανομείς γίνεται με διάφορα κριτήρια, ένα από τα οποία είναι ο αριθμός των εισιτηρίων που καταγράφηκε σε προηγούμενες προβολές ξένων ταινιών. Η στήριξη αυτή επανεπενδύεται για την κάλυψη δαπανών από επόμενες διανομές καθώς και για την κάλυψη ενδεχόμενων κινδύνων. Το μερίδιο της αγοράς της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας αντιστοιχεί μόλις στο 27% των εσόδων και προέρχεται κυρίως από τις εθνικές ταινίες.
 
Αναδημοσίευση από το  www.in.gr

{mosimage}Ανάμεσα στη συγκίνηση για την απώλεια του μεγάλου Έλληνα ηθοποιού Θανάση Βέγγου αλλά και στη χαρά και την ικανοποίηση από τους βραβευμένους, κινήθηκε η 2η διοργάνωση των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που έγινε χθες το βράδυ στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Με παρουσιαστές τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και τον Χρήστο Λούλη, το κοινό στην κεντρική αίθουσα χειροκρότησε τις ελληνικές ταινίες που ξεχώρισαν και τους συντελεστές τους. Με επτά συνολικά βραβεία, ο Μαχαιροβγάλτης του Γιάννη Οικονομίδη ήταν ο μεγάλος νικητής. Η Ακαδημία επέλεξε ως ελληνική συμμετοχή για τα επόμενα Όσκαρ, το Attenberg της Αθηνάς Τσαγγάρη. Το ειδικό βραβείο καριέρας απονεμήθηκε φέτος στον σκηνοθέτη Μιχάλη Κακογιάννη.

Τα βραβεία:

Το Βραβείο Ειδικών Εφφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας πήραν: ο Νίκος Μούτσελος για την ταινία Η Υπογραφή και ο Ντίνος Θεοδοσίου για την ταινία Τα Σκυλιά.

Το Βραβείο Μακιγιάζ πήρε η Εύη Ζαφειροπούλου, για την ταινία Χώρα Προέλευσης.

Το Βραβείο Ήχου, πήραν οι Ντίνος Κίττου και Κώστας Φυλακτίδης, για την ταινία Μαχαιροβγάλτης.

Το Βραβείο Ενδυματολογίας, πήρε ο Γιώργος Γεωργίου για την ταινία Ταξίδι στη Μυτιλήνη.

Το Βραβείο Σκηνογραφίας πήρε η Ιουλία Σταυρίδου, για την ταινία Μαχαιροβγάλτης.

Το Βραβείο Μοντάζ πήραν: η Ιωάννα Σπηλιοπούλου, για την ταινία Απ’τα Κόκαλα Βγαλμένα, ο Γιάννης Χαλκιαδάκης για την ταινία Μαχαιροβγάλτης και ο Πάνος Βουτσαράς για την ταινία Χώρα Προέλευσης.

Το Βραβείο Φωτογραφίας, πήρε ο Δημήτρης Κατσαϊτης, για την ταινία Μαχαιροβγάλτης.

Το Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής πήραν οι Drog_A_Tek για την ταινία Χώρα Προέλευσης.

Το Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου πήρε η Ιωάννα Τσιριγκούλη για την ταινία Χώρα Προέλευσης.

Το Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου, πήρε ο Δημήτρης Ήμελλος για την ταινία Απ’τα Κόκαλα Βγαλμένα.

Το Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου πήρε η Ariane Labed για την ταινία Attenberg.

Το Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου, πήρε ο Αργύρης Ξάφης για ην ταινία Απ’τα Κόκαλα Βγαλμένα.

Το Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους, πήρε ο Γιώργος Ζώης για ην ταινία Casus Belli.

Το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη πήρε ο Σύλλας Τζουμέρκας για την ταινία Χώρα Προέλευσης.

Το Βραβείο Σεναρίου, πήραν οι Γιάννης Οικονομίδης και Δώρης Αυγερινόπουλος για την ταινία Μαχαιροβγάλτης.

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας πήρε ο Γιάννης Οικονομίδης, για την ταινία Μαχαιροβγάλης.

Το Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης, πήραν οι Ρέα Αποστολίδου και Γιούρι Αβερώφ για την ταινία Τα Παιδία Παίζει.

Το Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας, πήρε ο Πάνος Παπαχατζής για την ταινία Μαχαιροβγάλτης.

{mosimage}Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της ετήσιας δραστηριότητάς του, συνδιοργανώνει με τη μη κερδοσκοπική εταιρία Σύμπραξη για το Κοινωνικό Φύλο, το 13ο Πολιτιστικό Πανόραμα Θεσσαλονίκης για την Ομοφυλοφιλία – Διαφυλικότητα, του οποίου οι κινηματογραφικές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 5 έως τις 11 Μαΐου 2011, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας του Ολύμπιον.

Το κινηματογραφικό αφιέρωμα, παρουσιάζει επιλεγμένες ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους με προσανατολισμό στις διαπροσωπικές σχέσεις σε διάφορα κοινωνικά περιβάλλοντα, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού πάνω στα ζητήματα της ομοφυλοφιλίας και αμφιφυλοφιλίας και τις κοινωνικές παραμέτρους τους.

Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει το 13ο Αφιέρωμα Ταινιών Μεγάλου Μήκους, το 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, έκθεση ζωγραφικής του καλλιτέχνη LAMBRO (στο φουαγιέ της αίθουσας Παύλος Ζάννας), αλλά και συζητήσεις με προσκεκλημένους από την Ελλάδα και το εξωτερικό.  Ανάμεσά τους, οι σκηνοθέτες Ana Boluda απ’ την Ισπανία, David Fardmar απ’ τη Σουηδία, Tomer Heymann απ’ το Ισραήλ, οι λέκτορες Χ. Αδάμου  και Μπ. Κακλαμανίδου  απ’ το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ, η  εκδότρια Μαριανέλα Κλόκα (ΘΕΤΙΚΗ ΦΩΝΗ), η Κοσμήτορας Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ Δήμητρα Κογκίδου, η κοινωνική λειτουργός Στεφανία Πανταζή, (PRAKSIS), η κοινωνική ψυχολόγος Γεωργία Τζαμαλούκα (ΤΕΙΑ) κ.α.

Οι συνολικά 26 ταινίες του 3ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, εντάσσονται στις ενότητες «N. Αφρική: Το δικαίωμα να ζεις», «Ν. Αφρική: Αλλάζοντας τον κόσμο μας», «Trans-Βραζιλία», «Ανοίγοντας τα Φτερά» και «Ζωές Γυναικών». Από τις 26 ταινίες μικρού μήκους, οι 24 διαγωνίζονται, ενώ από φέτος, διαγωνιστικό χαρακτήρα αποκτά και το αφιέρωμα ταινιών μεγάλου μήκους.

Το 13ο Πολιτιστικό Πανόραμα Θεσσαλονίκης για την Ομοφυλοφιλία – Διαφυλικότητα πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του ΑΠΘ, το Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης, το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης και τη Λεσβιακή Ομάδα Θεσσαλονίκης, υπό την  αιγίδα του Γενικού Προξενείου Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη και με την υποστήριξη του TV5Monde.

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&loc=1&&page=582&tributeid=169

{mosimage}«Καλοί μου άνθρωποι…». Ήταν η φράση που προκαλούσε συγκίνηση και τα πιο ζεστά χειροκροτήματα, κάθε φορά που την έλεγε ο Θανάσης Βέγγος, στις όλο και πιο σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις του τα τελευταία χρόνια. Ίσως επειδή συνέχιζε να έχει την ίδια τρυφερότητα στον τόνο της φωνής του, και ίσως επειδή, κάθε φορά που το ακούγαμε, μας έκανε να το πιστεύουμε κι εμείς.  Ο Θανάσης Βέγγος, έφυγε από τη ζωή, στα 84 του χρόνια στο νοσοκομείο Ερυθρός Σταυρός, όπου νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, ύστερα από σοβαρό εγκεφαλικό επεισόδιο.

Eίχε γεννηθεί στο Νέο Φάληρο. Τη στρατιωτική του θητεία την πέρασε στην Μακρόνησο εξόριστος, λόγω των αριστερών του φρονημάτων. Εκεί έκανε και την πρώτη ερασιτεχνική παράσταση και εκεί γνωρίστηκε με τον Νίκο Κούνδουρο, ο οποίος τον έπεισε να παίξει στην πρώτη του ταινία Μαγική Πόλις (1954). Το 1955 τον επέλεξε ο σκηνοθέτης Ανδρέας Λαμπρινός για την ταινία Το Κορίτσι με τα Παραμύθια και συνεργάστηκε μαζί του σε ακόμη δύο ταινίες, το Διακοπές στην Αίγινα (1957) και Η περήφανη (1959). Συνέχισε τις εμφανίσεις του σε πολλές δραματικές ταινίες ερμηνεύοντας μικρούς ρόλους, ενώ εργάστηκε και ως φροντιστής και τεχνικός. Μετά την ταινία Ο Ηλίας του 16ου (1959) όπου ερμήνευσε τον πρώτο καθαρά κωμικό του ρόλο αποφάσισε να ασχοληθεί κυρίως με την ηθοποιία.  Πήρε άδεια ηθοποιού και έκανε την πρώτη του θεατρική εμφάνιση στην επιθεώρηση Ομόνοια Πλατς Πλούτς. Οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι στο σινεμά ήρθαν με τις ταινίες του Στ. Τατασόπουλου και αργότερα του Πάνου Γλυκοφρύδη.  Το 1965 γίνεται παραγωγός και γυρίζει εννέα ταινίες με την εταιρεία του «ΘΒ Ταινίες Γέλιου». Τη δεκαετία του 1970 κάνει μια επιτυχημένη στροφή στην καριέρα του με πιο καλλιτεχνικές ταινίες κα ρόλους κωμικοτραγικούς, έχοντας ως βασικό συνεργάτη τον σκηνοθέτη Ντίνο Κατσουρίδη.  Με τις ταινίες του Τι έκανες στο πόλεμο Θανάση; και Θανάση πάρε τ’ όπλο σου κέρδισε δύο βραβεία ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1971 και το 1972. Τις επόμενες δύο δεκαετίες συνέχισε τις εισπρακτικές του επιτυχίες με πιο αραιές εμφανίσεις, ενώ τη δεκαετία του ’90 θα παίξει μικρούς αλλά σημαντικούς ρόλους σε ταινίες μεγάλων σκηνοθετών όπως ο Παντελής Βούλγαρης και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Η θεατρική του πορεία σφραγίστηκε το 1969 με το έργο Ο Τρελός του Λούνα Πάρκ και η Ατσίδα του Γ. Λαζαρίδη, που επαναλήφθηκε πολλές φορές και αποτέλεσε τη μεγαλύτερη θεατρική του επιτυχία. Συγκρότησε δικούς του θιάσους και έπαιξε σε πολλές επιτυχημένες επιθεωρήσεις. Στα χρόνια της ωριμότητας του εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Επιδαύρου στις παραστάσεις Ειρήνη (1995) και Αχαρνής (1998) καθώς και σε γνωστές τηλεοπτικές σειρές. Κατέκτησε παρόλαυτα, τον τίτλο του πιο κινηματογραφικού ηθοποιού της μεγάλης οθόνης, και υπηρξε σταθερή αξία για 40 ολόκληρα χρόνια με 117 ταινίες.  To 2008 ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας του απένειμε την τιμητική διάκριση του Ταξίαρχη του Τάγματος του Φοίνικα σε εκδήλωση στο Προεδρικό Μέγαρο. Ήταν παντρεμένος με την Ασημίνα και απέκτησε δύο γιούς.

Τα βιογραφικά στοιχεία προέρχονται από το βιβλίο Ελληνικός Κινηματογράφος των Άγγελου Ρούβα και Χρήστου Σταθακόπουλου, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα 2005

 

Έληξε χθές Τρίτη 26 Απριλίου, η διορία υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση της θέσεως Γενικού Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ, ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού με απόφαση του θα διορίσει τον Γενικό Διευθυντή. Ο Γενικός Διευθυντής θα έχει τριετή θητεία που μπορεί να ανανεώνεται.

Υπενθυμίζουμε ότι η  πρόσκληση ενδιαφέροντος είχε δημοσιευθεί στον ημερήσιο Τύπο, στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του ΕΚΚ και στον διαδικτυακό τόπο του προγράμματος Δι@υγεια(http://sites.diavgeia.gov.gr/ELLINIKOKENTROKINHMATOGRAFOU/ada/4ΑΓ1469ΗΙΧ-7).

Κατεβάστε το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης σε μορφή word:prosklisi

Το StoryDoc  είναι ένα πρόγραμμα κατάρτισης, το οποίο εστιάζει στην ανάπτυξη προγραμμάτων ντοκιμαντέρ σε συνθήκες διεθνούς συμπαραγωγής. Τα σχέδια που θα υποβληθούν πρέπει να έχουν μία ισχυρή σύνδεση με τη Μεσόγειο. Η πρόσκληση απευθύνεται σε κινηματογραφιστές  από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο και άλλους ευρωπαίους κινηματογραφιστές με σχέδιο ντοκιμαντέρ που σχετίζεται με την περιοχή. 20 σχέδια ντοκιμαντέρ θα επιλεγούν, συν 5 από την Ελλάδα και το STORYDOC θα χορηγήσει 5 υποτροφίες στα επιλεγέντα σχέδια ντοκιμαντέρ.
Τα επιλεγέντα σχέδια  ντοκιμαντέρ θα αναπτυχθούν στα πλαίσια δύο εργαστηρίων υπό την διδασκαλία έμπειρων σκηνοθετών ντοκιμαντέρ, διευθυντών τηλεόρασης, παραγωγών, μοντέρ και ειδικών στην προώθηση συμπαραγωγών. Κατά το δεύτερο σεμινάριο θα οργανωθεί pitching παρουσία 20-25 επιπλέον διευθυντών τηλεοπτικών προγραμμάτων και διανομέων.
Οι εργασίες των σεμιναρίων θα γίνονται  σε ομάδες και σε εξατομικευμένη  βάση και θα εστιάζουν στο σενάριο, τη σκηνοθετική οπτική, την επιλογή χαρακτήρων και την ανάπτυξη. Στις συλλογικές συνεδρίες θα γίνουν παρουσιάσεις προγραμμάτων, τα οποία συνιστούν δημιουργικές και χρηματοδοτικές ευκαιρίες καθώς επίσης και διαλέξεις από διακεκριμένους ομιλητές.
Οι συμμετέχοντες είναι επαγγελματίες του ντοκιμαντέρ  (συμπεριλαμβανομένων συγγραφέων, σκηνοθετών, παραγωγών, σεναριογράφων και συμβούλων παραγωγής) με εμπειρία, οι οποίοι στοχεύουν να εργασθούν σε διεθνές επίπεδο.
Μέσω των σεμιναρίων θα δοθεί έμφαση στη συνεργασία μεταξύ των παραγωγών που προέρχονται από το Νότο της Μεσογείου και των παραγωγών που προέρχονται από το Βορρά της Μεσογείου.
Μεταξύ των δύο σεμιναρίων οι συμμετέχοντες θα δέχονται συμβουλευτική μέσω διαδικτύου από επιλεγμένους καθηγητές.

Η προθεσμία υποβολής σχεδίων ντοκιμαντέρ παρατάθηκε έως τις 4 Μαίου.
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν μία δισέλιδη γραπτή παρουσίαση του σχεδίου ντοκιμαντέρ (σύνοψη, σύντομη ανάπτυξη, οπτικό στυλ, βιογραφικό, προϋπολογισμός του σχεδίου) καθώς και το  trailer ή άλλο είδος οπτικού υλικού συνδεόμενου με το σχέδιο ντοκιμαντέρ.

Τα σεμινάρια του 2011:
1ο σεμινάριο στην Κέρκυρα 11-15 Ιουλίου. Για το σεμινάριο του Ιουλίου 2010 δείτε:
(http://www.youtube.com/watch?v=OavAEuqajnA).
2ο σεμινάριο στην Αθήνα 26 – 30 Νοεμβρίου.
-  ειδικό σεμινάριο πραγματοποιείται στη Ραμάλα στις 25-27 Μαρτίου.

Διευθυντής Σπουδών είναι ο σύμβουλος ντοκιμαντέρ  Tue Steen Muller.
Συντονιστής Προγράμματος  Κώστας Σπυρόπουλος.
Κόστος συμμετοχής: 400 ευρώ για ένα άτομο, 250 ευρώ για το δεύτερο άτομο ανα σχέδιο ντοκιμαντέρ και 200 ευρώ για κάθε παρατηρητή. (Στο κόστος αυτό περιλαμβάνονται όλα τα γεύματα, καφές, δύο δείπνα –ένα ανά σεμινάριο- και ειδικές εκπτώσεις στις τιμές των ξενοδοχείων)
Η Διδακτική Ομάδα του Storydoc αποτελείται από τους:  Emma Davie(Η.Β.), Mikael Opstrup(EDN/Δανία), Niels Pagh Andersen (Δανία), Iikka Vehkalahti(Φινλανδία), Jordi Ambros(Ισπανία), Louise Rosen (ΗΠΑ), Peter Symes(Αγγλία), Stan Neumann (Γαλλία), Madeleine Avramoussis(Γαλλία), Sanna Salmenkallio (Φινλανδία), Kathrin Brinkmann (Γερμανία), Ρέα Αποστολίδου (Ελλάδα), Ann Julienne (Γαλλία), Ίλια Παπασπύρου (Ελλάδα), Εύα Στεφανή (Ελλάδα), Gena Theodosievska (ΠΓΔΜ), George Khleifi (Παλαιστίνη), Orna Yarmut (Ισραήλ).
Το Storydoc οργανώνεται  με τη συνεργασία  της ΕΡΤ, του EDN και την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε, του Βρετανικού Συμβουλίου και του Γαλλικού Ινστιτούτου και του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας Ιονίου Πανεπιστημίου.

Υποβολή προτάσεων:STORYDOC
Υπ’όψιν της : Χαράς Λαμπίδου, Event Manager
Μηθύμνης 19, Τ.Κ. 112 57 Αθήνα, Ελλάς
Τηλ. +30 210 8663963  και με email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
 

{mosimage}Τρία βραβεία απέσπασε  η ταινία «Αμνηστία» και ένα βραβείο η ταινία «Man at sea» που συμμετείχαν στο 12ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Κινηματογράφου που πραγματοποιήθηκε  στο Lecce της Ιταλίας από τις 12 έως τις 16 Απριλίου.

{mosimage}Με το βραβείο καλύτερης ταινίας, επέστρεψε η Αθανασία του Πάνου Καρκανεβάτου από το 1ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου της Brest, που διοργανώθηκε από τις 6 έως τις 9 Απριλίου 2011.  Η συγκεκριμένη διοργάνωση είναι μία πρωτοβουλία του συλλόγου «Vive le spectacle» που ιδρύθηκε στις αρχές τις δεκαετίας του 90’ κάνοντας προβολές διαφόρων ειδών κινηματογράφου. Με το πρώτο αυτό φεστιβάλ, που επικεντρώνεται στον μεσογειακό κινηματογράφο, οι διοργανωτές θέλησαν να τονίσουν τον δυναμισμό του και να φέρουν τους θεατές σε επαφή με τις νέες παραγωγές.  Η ταινία Αθανασία είχε προβληθεί επίσης, στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στην Οττάβα.