Το Αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αμερικανικό Ντοκιμαντέρ, που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 μέχρι τις 27 Μαρτίου σε Αθήνα, Νάουσα και Θεσσαλονίκη, μας προσκαλεί να απολαύσουμε βραβευμένες ταινίες της ανεξάρτητης αμερικανικής παραγωγής των τελευταίων δυο ετών. Κάνοντας στάση σε τρεις πόλεις της Ελλάδας, το αφιέρωμα αυτό ανοίγει ένα παράθυρο στη σύγχρονη κινηματογραφία αλλά και σε άγνωστες πτυχές της αμερικανικής κοινωνίας.  
Μέσα από τις 12 ταινίες του προγράμματος, ταξιδεύουμε από το Σαν Ντιέγκο, όπου μια 15χρονη άστεγη και παράνομη μετανάστρια αρνείται να εγκαταλείψει το όνειρό της να γίνει ζωγράφος, έως την Αλάσκα όπου ένας φωτογράφος ρισκάρει τη ζωή του για να τεκμηριώσει τις έρευνες για την κλιματική αλλαγή.  Αλλά και πίσω στο 1958, όπου ένα ζευγάρι  τα βάζει με 24 πολιτείες της Αμερικής στον οπισθοδρομικό Νότο. Αυτός είναι λευκός και αυτή είναι Αφρικανικής καταγωγής και ο γάμος τους θεωρείται κακούργημα.
Ειδικά για το Αφιέρωμα θα ταξιδεύσουν στην Ελλάδα δύο  εξπέρ του είδους, ο σκηνοθέτης Chris Kenneally και η παραγωγός Andrea Meditch, οι οποίοι θα μας βοηθήσουν να γνωρίσουμε το ντοκιμαντέρ μέσα από σειρά συζητήσεων με το κοινό και εργαστηρίων για κινηματογραφιστές και σινεφίλ.
H ταινία του Chris Kenneally “Side by Side” θα ανοίξει το Αφιέρωμα με μια  προβολή στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, παρουσία του σκηνοθέτη, στις 10 Μαρτίου. O πρωταγωνιστής της ταινίας Keanu Reeves αναλαμβάνει ρόλο ντετέκτιβ του σελιλόιντ και ερευνά πού πήγε η μαγεία του φιλμ και ποιοι σκηνοθέτες έχουν ταχθεί στο πλευρό της ψηφιακής επανάστασης. Συμμετέχουν κορυφαίοι δημιουργοί όπως οι George Lucas, James Cameron, David Fincher, David Lynch, Martin Scorsese, Christopher Nolan, Lars von Trier και πολλοί άλλοι.
Το Αφιέρωμα θα συνεχιστεί στη Νάουσα με προβολές και συζήτησεις με το κοινό, στις 13 Μαρτίου, ενώ θα ολοκληρωθεί με την προβολή της τελευταίας παραγωγή της Andrea Meditch, “Dangerous Acts Starring The Unstable Elements Of Belarus” (σκην.Madeleine Sackler) σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα, στο πλαίσο του Φεστιβάλ Ντοκιναντέρ Θεσσαλονίκης, στις 15 Μαρτίου.
Η Meditch είναι παραγωγός της  βραβευμένης με Οσκαρ ταινίας “Man on Wire” του James Marsh, αλλά και των υποψήφιων για Όσκαρ “Encounters at the End of the World” και “Grizzly Man” του Werner Herzog. Θέλοντας να μοιραστεί την πολυετή της εμπειρία σε βραβευμένα ντοκιμαντέρ, η Meditch θα συνομιλήσει με ερασιτέχνες, απλούς σινεφίλ αλλά και επαγγελματίες για τα σημαντικά στοιχεία της παραγωγής πριν και μετά τα γυρίσματα, προσφέροντας έναν πρακτικό οδηγό ντοκιμαντέρ, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι τη μεγάλη οθόνη.

Το Αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αμερικανικό Ντοκιμαντέρ διοργανώνεται από την Πρεσβεία των Η.Π.Α. στην Αθήνα σε συνεργασία με το Exile Room, ένα μη κυβερνητικό οργανισμό που προωθεί το ντοκιμαντέρ και προσφέρει έμπνευση και εκπαίδευση σε σινεφίλ, επίδοξους και επαγγελματίες κινηματογραφιστές μέσα από προβολές, εργαστήρια και ομιλίες.

10-27 Μαρτίου 2014
Αθήνα - Νάουσα - Θεσσαλονίκη

Προβολές επιλεγμένων  βραβευμένων ταινιών του 3ου Φεστιβάλ ψηφιακού κινηματογράφου Αθήνας AIDFF στην Αγγλία απο τους Culturae Mundi στις  21 Μαρτίου 2014.Culturae Mundi σημαίνει στα λατινικά "Πολιτισμοί του Κόσμου". Γιορτάζουν την πολυπολιτισμικότητα μέσα από εκδηλώσεις όπως το Φεστιβάλ και στόχος είναι να φέρει διαφορετικές κουλτούρες σε επαφή ,να ανταλλαξουν οι καλλιτεχνες απόψεις και σε μια άλλη φάση να συνεργαστούν.
 
Το 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας πραγματοποιήθηκε 1 με 10 Σεπτεμβρίου 2013, με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Με πάνω από 250 ταινίες από 35 χώρες και 150 προβολές στο διαγωνιστικό τμήμα, με παράλληλες εικαστικές εκθέσεις, μουσικές βραδιές και φωτογραφικά πανοράματα το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας καθιερώνει ένα σημείο συνάντησης Τεχνών και Θεατών από όλες τις χώρες του κόσμου.
Κατά τη διάρκεια του 3ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αφιερώματα πραγματοποιήθηκαν σε μεγάλα Φεστιβάλ του Τόκιο, της Φινλανδίας, της Αγγλίας, της Κίνας και της Αμερικής, καθώς και σε σημαντικούς Έλληνες σκηνοθέτες και  καλλιτέχνες από το χώρο του κινηματογράφου.
Το Φεστιβάλ εχει συνεργαζόμενα φεστιβάλ το Διεθνές Φεστιβάλ Wildlife Vaasa της Φινλανδίας (Partner του Φεστιβάλ) το Wildlife Conservation Film Festivals από την Αμερική, που αναπτύσσεται στην Νέα Υόρκη, το Μαιάμι, την Ουάσιγκτον  και σε άλλες αμερικανικές πόλεις ,και νεώτερος συνεργάτης το DUHOK  International Film Festival.Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Duhok διοργανώνεται από τη Γενική Διεύθυνση Πολιτισμού, Τεχνών, Αθλητισμού και Νεολαίας του Duhok  σε συνεργασία με mîtosfilm Βερολίνο.
 
Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι:
 
Διαβόλου Κάλτσα Σκηνοθέτης – Director Α.Ι. Μαριανός
Περίληψη… Μιά παράξενη παράδοση, λέει πως ο άγιος, έφυγε ένα βράδυ απ’ την εικόνα, πήγε στο πανηγύρι, σκανδάλισε τους πιστούς και ντράπηκε να επιστρέψει…
 
Ευλάβεια Σκηνοθέτης – Director Δημήτρης Βαβάτσης
Περίληψη  Η έννοια της εκκλησίας και της δικαιοσύνης βρίσκονται αντιμέτωπες μέσα σε ένα παιχνίδι κρεμάλας με θύμα έναν ζωντανό άνθρωπο. Η αιώνια μάχη των δύο εξουσιών, σε μια ταινία αλληγορικού χαρακτήρα που θέτει τον θεατή μάρτυρα στο μακάβριο αυτό σκηνικό ωμής βίας.
 
Μπλε Καρότσα  Σκηνοθέτης – Director  ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΑΜΠΑΔΗΜΑ
Περίληψη Ο Παναγιώτης είναι πλανόδιος μανάβης της ελληνικής επαρχίας, που έχει μείνει μόνος με μόνη κληρονομιά από τους δικούς του ένα αγροτικό μπλε αυτοκίνητο. Η μεγάλη αγάπη του Παναγιώτη ήταν πάντα η Μαρία, που ενώ την πολιορκεί όσο θυμάται τον εαυτό του, ο ίδιος δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της, ούτε του πατέρα της που είναι και ο Δήμαρχος του χωριού.
 
Ο Ανθρωπος που Τάιζε τον Ισκιο του Σκηνοθέτης – Director Μάριος Γαρέφος
Περίληψη Ενας άντρας παρεισφρέει σε τραπέζια πλουσίων, ισχυριζόμενος πως μπορεί να μαζέψει τα φαγητά από το τραπέζι τους και να ταΐσει τη σκιά του, η οποία – όλως παραδόξως – έχει γυναικεία μορφή.
 
Σσσσς  Σκηνοθέτης – Director Δημήτρης Γεράρδης
Περίληψη Από τη μνήμη δεν μπορείς να αποδράσεις. Και η συγνώμη δεν είναι πάντα αρκετή. Ίσως όμως, εκεί, στο τέλος, ο πόνος να σβήνει και να έρχεται η λύτρωση...
 
Αζητές Σκότος Σκηνοθέτης Γιώργος Ιωάννου
Περίληψη  Όλοι οι άνθρωποι κατά την διάρκεια της ζωής τους νιώθουν διαρκώς ένα κενό. Νιώθουν ότι δεν είναι ολοκληρωμένοι, ότι κάτι τους λείπει. Μέσα από τα μάτια του Επιμηθέα το κενό παίρνει άλλη μορφή, βλέπει κάτι που ήταν πάντοτε κρυμμένο . Μήπως τελικά κενό είναι το φιλοσοφικό «Αζητές Σκότος»; Το κενό ως μορφή δημιουργίας, ως η δύναμη που κινεί τον κόσμο…
 
Eight-minute Deadline Σκηνοθέτης – Director  Zina Papadopoulou & Petros Papadopoulos
Περίληψη In a world where mistakes are unacceptable, everyone is trying to catch up with strict deadlines. The main character, a postman, is given the mission to hand in a letter in eight minutes. Along the way he has to make a choice between love and duty.
 

Ο ελληνικός κινηματογράφος θα έχει την τιμητική του στην πόλη των Βρυξελλών με αφορμή την Ελληνική Προεδρία για 4 μήνες από Μάρτιο ως Ιούνιο του 2014. Η εκδήλωση αποτελεί πρωτοβουλία της Βασιλικής Ταινιοθήκης των Βρυξελλών (Cinémathèque Royale de Belgique-CINEMATEK, http://www.cinematek.be/) και της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Υπουργείου Εξωτερικών.

Καταξιωμένοι, άλλα και νεότεροι Έλληνες σκηνοθέτες, παρουσιάζουν τις ταινίες τους  και συνομιλούν με το κοινό στη Βασιλική Ταινιοθήκη των Βρυξελλών, μία από τις παλαιότερες και σημαντικότερες ταινιοθήκες παγκοσμίως, τόσο λόγω της κεντρικής της θέσης στην Ευρώπη και της πλούσιας ιστορίας, όσο και  της τεχνογνωσίας της και της πρωτοκαθεδρίας της στη χάραξη μιας ενιαίας πολιτικής των Ευρωπαϊκών Αρχείων με διευθυντή της τον  εξαιρετικό εμπειρογνώμονα σε θέματα  ψηφιοποίησης κινηματογραφικού  υλικού Νίκολα Ματσάντι (Nicolas Mazzanti), προεδρου της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κινηματογραφικών Αρχείων (Association des Cinematheques Europeenes-ACE).

Η εκδήλωση κινείται σε τρεις θεματικούς άξονες:
1. Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος (Μάρτιος 2014, CINEMATEK & BOZAR)
2.  Αναδρομικό αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο (Μάρτιος-Απρίλιος 2014, CINEMATEK)
3. Ανθολογία του ελληνικού κινηματογράφου (Μάιος-Ιούνιος 2014, CINEMATEK)
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος συνεργάζεται στενά στα αφιερώματα στο Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο και την Ανθολογία του ελληνικού κινηματογράφου.

Πιο αναλυτικά:

Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος

5-20 Μαρτίου: CINEMATEK
Το αφιέρωμα στο Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο καλύπτει ταινίες παραγωγής από το 2000 και μετά, μεταξύ των οποίων και τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα του αποκαλούμενου Weird Greek Cinema που ταξιδεύει και  διακρίνεται στα διεθνή φεστιβάλ.
Στην αίθουσα προβολών της Ταινιοθήκης των Βρυξελλών CINEMATEK θα προβληθεί το μεγαλύτερο κομμάτι του αφιερώματος στο Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο με 16 ταινίες μυθοπλασίας και 6 ντοκιμαντέρ
Συγκεκριμένα οι ταινίες μυθοπλασίας: El Greco (2007, Γιάννης Σμαραγδής), Διόρθωση (2007, Θάνος Αναστόπουλος), Κυνόδοντας (2008, Γιώργος Λάνθιμος), Στρέλλα (2009, Πάνος Κούτρας), Ακαδημία Πλάτωνος (2009, Φίλιππος Τσίτος), Χώρα προέλευσης (2010, Σύλλας Τζουμέρκας), Attenberg (2010, Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη), Μαχαιροβγάλτης (2011, Γιάννης Οικονομίδης), J.A.C.E. (2011, Μενέλαος Καραμαγγιώλης), Άλπεις (2011, Γιώργος Λάνθιμος), Wasted Youth (2011, Αργύρης Παπαδημητρόπουλος), Μετέωρα (2012, Σπύρος Σταθουλόπουλος), L (2012, Μπάμπης Μακρίδης), Ημερολόγια αμνησίας (2012, Στέλλα Θεοδωράκη), 11 συναντήσεις με τον πατέρα μου (2012 Νίκος Κορνήλιος), Συγχαρητήρια στους αισιόδοξους (2012, Κωνσταντίνα Βούλγαρη).

Και τα ντοκιμαντέρ: Αγέλαστος Πέτρα (2000, Φίλιππος Κουτσαφτής), Με τα μάτια στραμμένα στη στεριά (2003, Κατερίνα Πατρώνη), Μακρόνησος (2008, Ηλίας Γιαννακάκης), Λουόμενοι (2008, Εύα Στεφανή), Ελένη Μπούκουρα-Αλταμούρα, η πρώτη Ελληνίδα ζωγράφος (2010,  Κλεώνη Φλέσσα), Πρώτη Ύλη (2011 Χρήστος Καρακέπελης), Ο μανάβης (2013, Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος).

Τις προβολές στη CINEMATEK, που συντονίζουν από κοινού η Βασιλική Ταινιοθήκη των Βρυξελλών και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος θα πλαισιώσει διάλεξη της Μαρίας Κομνηνού, Γενική Γραμματέως ΔΣ της ΤΤΕ και Καθηγήτριας Πανεπιστημίου Αθηνών, στη CINEMATEK με τίτλο: Ο Αγγελόπουλος και ο Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος: πατροκτονία ή φόρος τιμής; Η διάλεξη θα αποτελέσει τον επίλογο του κύκλου Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος και θα εγκαινιάσει το αναδρομικό αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο και την ανθολογία του ελληνικού κινηματογράφου με την προβολή της Αναπαράστασης (1970) στις 26 Μαρτίου. Στη διάλεξη της η Μαρία Κομνηνού θα επιχειρήσει να συνδέσει τη γενιά του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (ΝΕΚ), μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, μια γενιά που στο πρότυπο της γαλλικής νουβέλ-βαγκ συνδέθηκε με την έννοια του δημιουργού  (auteur) και διαφοροποιήθηκε από την επικρατούσα εμπορική παραγωγή, με τη γενιά του λεγόμενου Νέου Κύματος στο οποίο διακρίνει τρεις τάσεις: το Weird Wave, την τάση του κοινωνικού ρεαλισμού και τέλος τις μετανωτερικές περιπλανήσεις. Ειδικά στην πρώτη τάση το στοιχείο της εγκατάλειψης του νεωτερικού παραδείγματος  είναι έντονο. Στη δεύτερη τάση υπάρχει μεγαλύτερη σύγκλιση τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την επιλογή θεμάτων (μετανάστευση, επιδράσεις της παγκοσμιοποίησης) με τον μεγάλο δημιουργό. Ενώ και στην τρίτη τάση παρατηρείται απόκλιση από το μοντερνιστικό παράδειγμα.


4-9 Μαρτίου: BOZAR
Στο πλαίσιο του αφιερώματος στο Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο, η Βασιλική Ταινιοθήκη των Βρυξελλών CINEMATEK συνεργάζεται επίσης με το BOZAR (www.bozar.be) και την εθελοντική πρωτοβουλία Ελλήνων του Βελγίου, Ελληνικός Κύκλος Σύγχρονων Μελετών, σε μια σειρά 8 επιλεγμένων προβολών που πραγματοποιούνται στο BOZAR από τις 4 έως τις 9 Μαρτίου 2014 μεταξύ των οποίων και η εναρκτήρια εκδήλωση του κύκλου με τις ταινίες  The Capsule (2012, Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη) και Wild Duck (2013, Γιάννης Σακαρίδης), στην οποία και θα παρευρεθεί ο Έλληνας σκηνοθέτης Γιάννης Σακαρίδης.
Θα προβληθούν επίσης οι ταινίες:  Στο λύκο (2013, Aran Hughes & Χριστίνα Κουτσοσπύρου), September (2013, Πέννυ Παναγιωτοπούλου), Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού (2013, Έκτορας Λυγίζος), Κινέτα (2005, Γιώργος Λάνθιμος), Άδικος κόσμος (2011, Φίλιππος Τσίτος), The Cleaners (2012, Κωνσταντίνος Γεωργούσης).
Στις Βρυξέλλες θα παρευρεθούν για να προλογίσουν τις ταινίες τους και να συνομιλήσουν με το κοινό οι παρακάτω δημιουργοί: Πέννυ Παναγιωτοπούλου, Έκτορας Λυγίζος, Φίλιππος Τσίτος, Κωνσταντίνος Γεωργούσης. Επίσης, στο ίδιο πλαίσιο ο Μισέλ Δημόπουλος, κριτικός κινηματογράφου, κινηματογραφιστής, και πρώην διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, θα δώσει διάλεξη στις 9 Μαρτίου στο BOZAR με τίτλο Ζήτω η Κρίση. Ο Ελληνικός Κινηματογράφος: από τον Νέο Κινηματογράφο στο Νέο Κύμα.


Αναδρομικό αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο
26 Μαρτίου-27 Απριλίου: CINEMATEK
Το αναδρομικό αφιέρωμα στο Θόδωρο Αγγελόπουλο διοργανώνεται σε συνεργασία με την Κοινωνία Κληρονόμων Θόδωρου Αγγελόουλου.


Ανθολογία του ελληνικού κινηματογράφου
Μάιος-Ιούνιος 2014: CINEMATEK
Αντιπροσωπευτική παρουσίαση της ιστορίας του ελληνικού κινηματογράφου  από το 1920 έως το 2000, η οποία θα επιχειρήσει να καλύψει τα περισσότερα κινήματα και τους σημαντικότερους Έλληνες δημιουργούς. Θα προβληθούν περίπου 30 ελληνικές ταινίες, από τα διαμάντια του βωβού και πρώιμου ελληνικού κινηματογράφου που έχει αποκαταστήσει η ΤΤΕ μέχρι την σύγχρονη ελληνική παραγωγή πριν το 2000.
Σύντομα θα ανακοινωθούν περισσότερες πληροφορίες για τον κύκλο αυτό.

 

Την επόμενη εβδομάδα και μετά την επίσημη πρεμιέρα της στο Βελιγράδι το Σάββατο 1η Μαρτίου, στα πλαίσια του 42ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βελιγραδίου, η ταινία ‘Το Δέντρο και η Κούνια’  ανοίγει στη Θεσσαλονίκη, στον κινηματογράφο Ολύμπιον στις 6 Μαρτίου.  Την Παρασκευή 7/3 και το Σάββατο 8/3 στον κινηματογράφο θα παρευρεθούν η σκηνοθέτις Μαρία Ντούζα, ο παραγωγός Μιχάλης Σαραντινός και η συνθέτις Άννα Στερεοπούλου για να μιλήσουν με το κοινό.

‘Το Δέντρο και η Κούνια’ είναι μια ιστορία οικογενειακής συμφιλίωσης με φόντο της μετακινήσεις των ανθρώπων στα Βαλκάνια και την Ευρώπη.    Εμπνευσμένη από ένα πραγματικό περιστατικό, η ταινία αφηγείται πώς τα μέλη μιας οικογένειας για χρόνια χωρισμένα ξαναβρίσκονται ένα Πάσχα, κάτω από την πατρογονική στέγη, σε μια συνάντηση η οποία θα έχει, για τον καθένα, απροσδόκητες συνέπειες.

Στο κέντρο της ιστορίας βρίσκεται η Ελένη Καραπάνου, καθηγήτρια καρδιολογίας στο Λονδίνο, η οποία έχει αποξενωθεί από τον πατέρα της Κυριάκο εδώ και δεκαπέντε χρόνια – από τότε που, αψηφώντας τις επιθυμίες του,  άφησε την Ελλάδα, με σκοπό να εγκατασταθεί στην Αγγλία.  Μια μέρα ο Βρετανός άντρας της, Χάρυ, μετατίθεται στην Κίνα.  Αντιμέτωπη με δύσκολα προσωπικά και επαγγελματικά διλήμματα, η Ελένη παίρνει την δεκάχρονη κόρη της, την Άννα, και έρχονται στην Ελλάδα, για Πασχαλινές διακοπές.   Όταν όμως φτάνει σπίτι, τίποτα δεν είναι όπως το περίμενε.  Μια γυναίκα από τη Σερβία, η Νίνα, είναι εγκατεστημένη εκεί μαζί με την εντεκάχρονη κόρη της Μίρα...

Με αφετηρία τις μετατοπίσεις παιδιών από τη Μακεδονία στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης μετά τον Εμφύλιο, η ταινία - που διαδραματίζεται στη Βόρειο Ελλάδα - συνυφαίνει σύγχρονη πραγματικότητα και πρόσφατη ιστορία σε ένα μοντέρνο μύθο όπου οι πρωταγωνιστές, μέσα από τις προσωπικές τους διαδρομές και συγκρούσεις, θα αναζητήσουν εν τέλει την μετάνοια, την αποδοχή και την αγάπη.   

Γυρισμένη στην ελληνική επαρχία με ένα εξαιρετικό cast όπου συμμετέχουν η Μυρτώ Αλικάκη,  ο Ηλίας Λογοθέτης, ο Νίκος Ορφανός και η Σέρβα ηθοποιός Μιριάννα Καράνοβιτς (Underground, Ο Μπαμπάς Λείπει σε Ταξίδι για Δουλειές), η ταινία Το Δέντρο και η Κούνια είναι η πρώτη μεγάλου μήκους της Μαρίας Ντούζα, που σπούδασε στη National Film & Television School της Αγγλίας.   Η ταινία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο των Εργαστηρίων MFI Script2Film και πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του προγράμματος Media της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το στάδιο της συγγραφής μέχρι το στάδιο της παραγωγής  (Balkan Film Fund Pitch, MFI, Eave, Media New Talent Award, Crossroads).

Υπενθυμίζουμε ότι η ταινία που είναι Ελληνοσερβική συμπαραγωγή (Steficon – IntermediaNetwork Serbia), στο εξωτερικό εκπροσωπείται από την αυστριακή εταιρεία EastWest Filmdistribution Gmbh, που με νέο αγγλικό τίτλο ως ‘A Place Called Home’ (http://www.eastwest-distribution.com/film/a_place_called_home) την μεταγλωττίζει ήδη σε τρεις γλώσσες  με στόχο τη διανομή της στις Γερμανικές και Αυστριακές αίθουσες, αμέσως μετά την προγραμματισμένη προβολή της στη Σερβία και τις υπόλοιπες  χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας το φθινόπωρο.
Εντωμεταξύ, στην Αθήνα συνεχίζεται η προβολή της ταινίας για τέταρτη εβδομάδα, μετά την επιτυχημένη πορεία της στις αίθουσες και την θερμή υποδοχή της από το κοινό.

Συντελεστές
Σενάριο: Μαρία Ντούζα, Βασισμένο σε μια ιδέα της Ελένης Ατσίκμπαση
Σκηνοθεσία: Μαρία Ντούζα
Παίζουν: Μυρτώ Αλικάκη, Ηλίας Λογοθέτης, Mirjanna Karanovic,  Νίκος Ορφανός,  Ίρις Μήττα, Γεννάδειος Πάτσης, Γιώργος Σουξές , John Bicknell, Ελένη Κουλέτση
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ζαφείρης Επαμεινώνδας
Σκηνικά: Τζιοβάννι Τζανέτης
Μοντάζ: Γιάννης Κωσταβάρας
Ήχος: Στέφανος Ευθυμίου
Μουσική: Άννα Στερεοπούλου
Παραγωγή: Steficon
Συμπαραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΡΤ, NOVA,
Intermedianetwork Serbia, Phos Productions, Stefi Productions, Townfilm
Διανομή: StraDa Films, Διεθνής Διανομή: EastWest Filmdistribution Gmbh

TRAILER: http://www.youtube.com/watch?v=wElao5H4Tbo
WEBSITE: www.the-tree-and-the-swing.com

Μετά από την περσινή επιτυχία και στα πλαίσια του FestivArt, θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά η βραδιά ταινιών μικρού μήκους το Σάββατο 12 Απριλίου 2014, στον υπαίθριο χώρο του Lab2Art στο Λουτράκι.

Η Short Film Night είναι ανοιχτή σε όλους τους συμμετέχοντες, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, άνω των 18 χρόνων. Περισσότερες πληροφορίες στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Καταληκτική ημερομηνία για να υποβάλετε την ταινία σας στην οργανωτική επιτροπή του φεστιβάλ είναι η Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014 και θα ενημερωθείτε έως την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014 αν θα συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα της Short Film Night.

Η διάρκεια των ταινιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 λεπτά. και η παραγωγή τους θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στη διάρκεια των τελευταίων 16 μηνών. Οι ξενόγλωσσες ταινίες θα πρέπει να φέρουν ελληνικούς υπότιτλους. Παρακαλούμε πολύ μαζί με την ταινία που θα μας στείλετε να συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφορίες: χρονολογία παραγωγής, κατάλογο συντελεστών της ταινίας, μια μικρή περίληψη και μια φωτογραφία ή αφίσα της ταινίας.

Mετά την προβολή των ταινιών θα ακολουθήσει η απονομή των Βραβείων Επιτροπής του FestivArt 2014 στις καλύτερες ταινίες. Η επιτροπή απαρτίζεται, σε αλφαβητική σειρά, από τους:

Τάκης Ζερδεβάς  Φωτογράφος
Κόρα Καρβούνη
Ηθοποιός
Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Διεύθυνση Φωτογραφίας Κινηματογράφου & lighting designer Φένια Παπαδοδήμα Σκηνοθέτης/ηθοποιός/ερμηνεύτρια Πάνος Παππάς Σκηνοθέτης Βασίλης Πιερρακέας Μουσικός Χαράλαμπος Χαραλαμπίδης Νικητής  “Short Film Night”, FestivArt 2013

Περισσότερες πληροφορίες για την Επιτροπή της Short Film Night του Festivart μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.festivart.gr

 

Το σεμινάριο έχει ως σκοπό τη γνωριμία με την τέχνη του κινηματογράφου, και την κατανόηση των βασικών εννοιών. Κύριος άξονας της θεματικής του είναι η σκηνογραφία και η ενδυματολογία.Δεν πρόκειται για ένα σεμινάριο θεωρίας αλλά για μία ερευνητική, διαδραστική ανάλυση δεδομένων, ερεθισμάτων και εικόνων.Το σεμινάριο απευθύνεται σε ενήλικες, όλων των ειδικοτήτων, εικαστικούς, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, φοιτητές και απόφοιτους καλλιτεχνικών σχολών, αλλά και σε όσους επιθυμούν να ενασχοληθούν με το παραπάνω γνωστικό αντικείμενο. Το σεμινάριο τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Βαφοπουλείου Πνευματικού Κέντρου, και έχει την υποστήριξη του Ε.Κ.Κ.

Ομιλητές:
Χρήστος Δήμας/ Σκηνοθέτης, σεναριογράφος.
Περικλής Χούρσογλου/ Σκηνοθέτης - Επίκουρος καθηγητής σκηνοθεσίας στο τμήμα κινηματογράφου του Α.Π.Θ.
Αναστασία Αρσένη/ Σκηνογράφος, ενδυματολόγος.
Σταμάτης Γιαννούλης/ Διευθ. φωτογραφίας.

Το σεμινάριο θα προλογήσει ο Απόστολος Βέττας/ Σκηνογράφος, ενδυματολόγος.Το εργαστήριο θα βασιστεί σε σενάρια του Βασίλη Ραϊση/ Σκηνοθέτη, σεναριογράφου.
Εισηγητής Σεμιναρίου: Μαρία Καραθάνου/ Εικαστικός.
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Ηλιάνα Μπούσμπουρα

Ημερομηνίες μαθημάτων:
8 – 9
15 – 16
29 - 30 Μαρτίου
5 - 6 Απριλίου

11.00 – 15.00


Κόστος συμμετοχής για 32 διδακτικές ώρες:
80 ευρώ.
50 ευρώ/ φοιτητικό, μέλη Ε.Ε.Τ.Ε., σκηνοθετών.
40 ευρώ/ κάρτες ανεργίας.

Δηλώσεις συμμετοχής/ πληροφορίες στα:

6974 360 938

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα, σύγχρονες εικόνες της κρίσης, διαδρομές στην Ιστορία και τη μνήμη, η πολιτική στο μικροσκόπιο, αλλά και έμφαση στην καλλιτεχνική δημιουργία και σε πορτρέτα ξεχωριστών ανθρώπων, είναι οι θεματικές που κυριαρχούν στα ελληνικά ντοκιμαντέρ τα οποία συμμετέχουν στο 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα. Συνολικά 60 ελληνικά ντοκιμαντέρ, τόσο στο διεθνές πρόγραμμα, όσο και στο ελληνικό πανόραμα, συνθέτουν ένα γοητευτικό μωσαϊκό της ανθρώπινης πραγματικότητας και προσκαλούν το κοινό να το ανακαλύψει.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το ντοκιμαντέρ Η νονά του Στέλιου Κούλογλου ανιχνεύει τη διαδρομή της καγκελάριου Άνγκελα Μέρκελ, ενώ η ταινία Στο νήμα των Έμιλυς Γιαννούκου και Αλέξανδρου Παπανικολάου ακολουθεί τον Αλέξη Τσίπρα κατά την προεκλογική περίοδο. Στο Καιρός για ήρωες της Καλλιόπης Λεγάκη και του Άγγελου Κοβότσου, ο Ροβήρος Μανθούλης αποκαλύπτει τον έλληνα δημοσιογράφο Ηλία Δημητρακόπουλο, άνθρωπο-κλειδί στο σκάνδαλο Watergate. Το 128 Κερατέα: Μια πραγματική ιστορία των Γρηγόρη Οικονομίδη και Βάιου Σύρρου καταγράφει το οδοιπορικό της εξέγερσης των κατοίκων της Κερατέας ενάντια στη δημιουργία ΧΥΤΑ στην περιοχή, ενώ το ΣΤαγώνες της Νέλλης Ψαρρού εστιάζει στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης του νερού στη Θεσσαλονίκη. Τέλος, στο Yusef’s Song του Κώστα Πλιάκου, με οδηγό έναν ράπερ, παρακολουθούμε τη ζωή στη Λιβύη μετά την πτώση του καθεστώτος του Καντάφι.

ΚΡΙΣΗ
Ο Γιώργος Αυγερόπουλος καταγράφει τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ, στο ντοκιμαντέρ του Το χαμένο σήμα της δημοκρατίας. Μια πιο αισιόδοξη προσέγγιση της κρίσης αποτυπώνουν τα ντοκιμαντέρ Ο άλλος άνθρωπος του Στάθη Γαλαζούλα, Κοινωνικό Ωδείο/Notes της Θέκλας Μαλάμου και της Αλεξάνδρας Σαλίμπα, Gr. Work In Progress της Έλενας Ζερβοπούλου και Point of no return της Αλκμήνης Μπούρα. Η Κατερίνα Πατρώνη παρουσιάζει εναλλακτικές μορφές καλλιτεχνικής δημιουργίας στο Η τέχνη της κρίσης, η περίπτωση του θεάτρου. Καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που ζουν στη σημερινή Ελλάδα αναδεικνύονται μέσα από τα ντοκιμαντέρ Στο φαρμακείο της Μύρνας Τσάπα και Polka in Athens της Κατερίνας – Μάρθας Κλαρκ.

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Τα δικαιώματα των γυναικών βρίσκονται στο επίκεντρο τριών ελληνικών ντοκιμαντέρ: Το Παίζοντας με τη φωτιά της Αννέτας Παπαθανασίου φέρνει στο φως τη βαρβαρότητα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες ηθοποιοί στο Αφγανιστάν, το Kismet της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου αποκαλύπτει την απρόσμενη επίδραση που έχουν τα τούρκικα σίριαλ στη γυναικεία χειραφέτηση στις αραβικές χώρες, ενώ το Bref της Χριστίνας Πιτούλη ερευνά το θέμα της κλειτοριδεκτομής μέσω μαρτυριών από την αφρικανική κοινότητα στην Ισπανία.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
Εικόνες της μετανάστευσης δίνουν οι ταινίες Ηλιόσποροι του Αντώνη Τολάκη, με επίκεντρο παιδιά μετανάστες στο κέντρο της Αθήνας, και Τα όνειρα της δημοκρατίας του Μορτέζα Τζαφαρί, με ήρωες μια ομάδα ιρανών μεταναστών στη  Θεσσαλονίκη.

ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
Η περιβαλλοντική συνείδηση αποτελεί τον κεντρικό άξονα στα ντοκιμαντέρ Χρυσό δάσος του Στρατή Βογιατζή, για το ορυχείο χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής και Αλυκές των Ήρας Ντίκα και Γιώργου Σαβόγλου για την παραγωγή αλατιού σε μια αλυκή στη Β. Ελλάδα.

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
To ντοκιμαντέρ Relentless του Δημήτρη Στατήρη, αποκαλύπτει το συνταρακτικό πορτρέτο ενός μποξέρ που μεγάλωσε σε ένα ζοφερό περιβάλλον στα περίχωρα του Μιλάνου. Σαν από αστυνομικό μυθιστόρημα, το Lost in the Bewilderness της Αλεξάνδρα Άνθονι αφηγείται μια υπόθεση γονικής απαγωγής και των συνταρακτικών συνεπειών της. Την απίστευτη ιστορία ενός Έλληνα που κατατάχθηκε στη Λεγεώνα των Ξένων, πολέμησε στο Βιετνάμ, άλλαξε στρατόπεδο και κατέληξε εθνικός ήρωας των Βιετκόνγκ ξετυλίγει το ντοκιμαντέρ Βιετ Κώστας. Υπηκοότης: ακαθόριστος του Γιάννη Τριτσιμπίδα. Έναν πολυμήχανο, ασυμβίβαστο άνθρωπο που δεν το ‘βαλε ποτέ κάτω παρουσιάζει το Λούης-Επτά φορές να πέφτεις, οκτώ να σηκώνεσαι του Γιώργου Ζέρβα, ενώ στο Βόη ένας αγώνας τυφλών της Ελένης Χρυσομάλλη, πρωταγωνιστεί η αποφασιστικότητα μιας ομάδας τυφλών που παίζουν ποδόσφαιρο.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ
Συναισθηματικά φορτισμένο, το ντοκιμαντέρ Καλάβρυτα-Άνθρωποι και σκιές του Ηλία Γιαννακάκη, παραθέτει μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν τη σφαγή των Καλαβρύτων. Κινηματογραφικό ενδιαφέρον έχει το ντοκιμαντέρ Στοργή στο λαό του Βασίλη Δούβλη, το οποίο φέρνει στο φως λογοκριμένα καρέ ταινιών που προβλήθηκαν στη διάρκεια της χούντας. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Παντελής Βούλγαρης μοιράζονται μεταξύ άλλων τις δικές τους εμπειρίες. Η ιστορία του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που παράχθηκε από τον Γουλανδρή στη Σύρο περνά μέσα από το Ανάμεσα σε δυο νησιά του Μιχάλη Σταυρόπουλου, ενώ τα Γιάννενα του στοχασμού και των θρύλων των Πάνου Κυπαρρίση και Φάνη Δούσκου καταγράφουν την ιστορική και καλλιτεχνική διαδρομή της πόλης.

ΤΕΧΝΗ
Ο αγώνας και οι αγωνίες των νέων ηθοποιών ξεδιπλώνονται στο ντοκιμαντέρ Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, ενώ στη Μήδεια... Κρείσσων των εμών βουλευμάτων ο Νίκος Γραμματικός στοχάζεται πάνω στο μύθο της Μήδειας. Καλλιτεχνικές αναζητήσεις, καθημερινές ανθρώπινες ιστορίες, εικόνες της κρίσης θέατρο και διάδραση κυριαρχούν στα ντοκιμαντέρ Should I Stay or Should I go? (Να μείνω ή να φύγω;) του Μενέλαου Καραμαγγιώλη, Δεύτερο τέλος του Νίκου Λυγγούρη, Dokime του Γιώργου Κραββαρίτη, Οδοιπορικό στους Δελφούς της Αποστολίας Παπαϊωάννου και Σχετικά με το τέλος του κόσμου του Γιάννη Μισσουρίδη.

Στα χνάρια του Τζέιμς Τζόις κινείται η Βουβούλα Σκούρα στο The Red Bank. James Joyce: Τα τετράδια του, των ελληνικών, ένας ηθοποιός από την Αναπαράσταση του Θόδωρου Αγγελόπουλου θυμάται στη Θηλειά του Βασίλη Λουλέ, ένα εικαστικό χωριό στήνεται με την καθοδήγηση του γλύπτη Θ. Παπαγιάννη στο Θεόδωρος Παπαγιάννης: επιστροφή στο Ελληνικό του Παναγιώτη Κράββαρη, ενώ στο Unplugged ο Τζώρτζης Γρηγοράκης μας ταξιδεύει στο μουσικό φεστιβάλ του Zermatt των Άλπεων. 

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΠΟΡΤΡΕΤΑ
Το πορτρέτο του διακεκριμένου έλληνα ζωγράφου Π. Τέτση σκιαγραφεί το ντοκιμαντέρ Παναγιώτης Τέτσης «Παίζοντας με τα χρώματα» του Γιάννη Βαμβακά, η Αιμιλία Μηλού ακολουθεί στην καθημερινότητά του τον ζωγράφο Άντη Ιωαννίδη στο Να ταΐσω τους μέρμυγκες, το ΑΡΙΚΑ.Α του Μένιου Καραγιάννη παρουσιάζει την ιδιαίτερη προσωπικότητα του ζωγράφου Δημήτρη Ανδριανόπουλου, ενώ το Ες αύριον τα σπουδαία- πορτρέτα του αύριο: Η φαντασμαγορία της ήττας της Αναστασίας Χριστοφορίδου συστήνει τον εικαστικό καλλιτέχνη Γιώργο Τζινούδη από τη Θεσσαλονίκη.  Διαφορετικές προσωπικότητες από όλα τα φάσματα της τέχνης αναδεικνύονται στα ντοκιμαντέρ: Οπτική γωνία: Mythogenesis του Νίκου Πανουτσόπουλου, Οπτική γωνία: Το Χρώμα του Σταύρου Ψυλλάκη, Genevieve Clancy, στιγμές ζωής της Ηρώς Σιαφλιάκη, Ακριβέ μας Νίκο του Αλέξη Κλεάνθους, Ες αύριον τα σπουδαία – πορτρέτα του αύριο: Κρίτων ο ακροβάτης του Γρηγόρη Βανταρινού, Stairway To Titika του Παύλου Κοσμίδη και Το Κενό. Η μουσική περίπτωση της Κατερίνας Πετράκου του Δημήτρη Παπούλια.

ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ξεχωριστές εικόνες της Ελλάδας απαθανατίζουν πολλά από τα ντοκιμαντέρ του 16ου ΦΝΘ: Ένα πανηγύρι με διονυσιακά στοιχεία -Τα δολάρια του αγίου της Αύρας Γεωργίου -, το πρώτο ροκ μπαρ στο Βόλο -10.000 νύχτες του Κώστα Ανέστη-, η ιστορία των θερινών κινηματογράφων -2013 θερινά σινεμά στην Αθήνα της Μαγδαληνής Ρεμούνδου-, η καθημερινότητα ενός πρωταθλητή μποξ στην Ελλάδα -Μποξέρ του Γιώργου Παντελεάκη-, γνωστές προσωπικότητες του εξωτερικού (Βικτόρια Χίσλοπ, Ρος Ντέιλι κ.ά.) που ζουν στην Κρήτη -Cretativity του Μανώλη Κριτσωτάκη-, πορτρέτα ανθρώπων που ζουν στην Πάτμο -Η ζωή στη χώρα των συνόρων των Μπάμπη Τσούτσα, Αγκάθα Νταρλάση, Ελένης Λαμπροπούλου, Γιάννη Νικολάου, Μιχαήλ Αρμάν Πογκοσιάν -, καθημερινά στιγμιότυπα στην Ανάφη -Μια αναπνοή στο Αιγαίο του Αποστόλη Ασημακόπουλου-, και το προσκύνημα στην Τήνο -Paradise της Λίας Τσάλτα.

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ 16ου ΦΝΘ

Φέτος, η Αγορά Ντοκιμαντέρ του 16ου ΦΝΘ φιλοξενεί 5 ελληνικές ταινίες στο τμήμα Docs in Progress και 4 ελληνικές ταινίες στο Docs in Τhessaloniki / EDN Pitching Forum  2014.

Να σημειωθεί ότι για τρίτη χρονιά, η Αγορά Ντοκιμαντέρ διοργανώνει (19,20,21/3/2014) την επιτυχημένη σειρά συζητήσεων «Market Talks», όπου διακεκριμένοι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου (Ove Rishoj Jensen-Web Editor & Film Consultant του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ / EDN, Αλέξανδρος Χριστογιάννης-Acquisitions & Program Manager και Flora Gregory-Commissioning Editor), θα δώσουν χρηστικές πληροφορίες και πρακτικές συμβουλές στους έλληνες και ξένους ντοκιμαντερίστες. Παράλληλα, στο πλαίσιο της Αγοράς Ντοκιμαντέρ, η Ελένη Χανδρινού, σύμβουλος Ευρωπαϊκών Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων, θα παρέχει συμβουλές σε έλληνες και ξένους σκηνοθέτες και παραγωγούς όσον αφορά στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
 
DOCS IN PROGRESS
Τα Docs in Progress της Αγοράς Ντοκιμαντέρ του 16ου ΦΝΘ είναι συνολικά 9 ταινίες από τα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο οι οποίες απευθύνονται αποκλειστικά στους ειδικούς καλεσμένους της Αγοράς και παρουσιάζονται στους παραγωγούς, εκπροσώπους πωλήσεων (sales agents), διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ που θα είναι παρόντες στη φετινή διοργάνωση. Φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά στα Docs in Progress θα απονεμηθεί βραβείο σε υπηρεσίες post-production αξίας 15.000 ευρώ, από την εταιρεία Authorwave. 

Οι ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στο τμήμα Docs in Progress είναι οι εξής:

1. Πολυαγαπημένες μέρες, Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Πατσαλίδης, Παραγωγή: Γιώργος Αβραάμ -Walking Around The World Ltd, Συμπαραγωγή: Filmblades Ltd, Atlantis Ltd, Roll Out Vision Services, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, Κύπρος

2. Docville, Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πατρώνη, Ηλίας Δημητρίου, κ.ά., Παραγωγή: Μάρκος Γκαστίν - Minimal Films, Ελλάδα

3. H Ένη πήρε τ’ όπλο της, Σκηνοθεσία: Πόλυ Βλάχου, Παραγωγή: Δημήτρης Βερνίκος, Ελλάδα

4. The Invisible Hands, Σκηνοθεσία: Μαρίνα Γιώτη, Γιώργος Σαλαμέ, Παραγωγή: Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, Μαρία Χατζάκου, Μαρίνα Γιώτη - Haos Film, Συμπαραγωγή: Laura Sestito - MeMSeA, Ελλάδα / Ιταλία

5. Πόλεμος και ειρήνη στα Βαλκάνια, Σκηνοθεσία: Ανδρέας Αποστολίδης, Παραγωγή: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ – Anemon Productions, με την συμπαράσταση των EU Media Programme & Goethe Institut, Ελλάδα
 
DOCS IN THESSALONIKI / EDN PITCHING FORUM 2014  
Το Docs in Τhessaloniki / EDN Pitching Forum 2014 διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ντοκιμαντέρ EDN, σε συνεργασία με το 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Εικόνες του 21ου Αιώνα και με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΜEDIA, στο πλαίσιο της Αγοράς Ντοκιμαντέρ του Φεστιβάλ. To ετήσιο αυτό «διεθνές ραντεβού» περιλαμβάνει συζητήσεις για την παραγωγή και pitching επιλεγμένων σχεδίων ντοκιμαντέρ απ’ όλο τον κόσμο, μέσω εντατικών εκπαιδευτικών συναντήσεων και ανοιχτών στο κοινό συναντήσεων pitching. Με αυτό τον τρόπο, δίνει την ευκαιρία στους έλληνες επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου, να παρουσιάσουν και να προωθήσουν το έργο τους, σε τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας μας, αλλά και του εξωτερικού.

Οι ελληνικές συμμετοχές του Docs in Thessaloniki / EDN Pitching Forum 2014 είναι οι εξής:

1. Andreas Papandreou - The Making of a Political Maverick, Σκηνοθεσία: Γιάννης Δράκος, Stan Draenos, Παραγωγή: Magnus Briem - Schadenfreude Films, Ελλάδα 
2. Five Times A Stranger, Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ευθυμίου, Παραγωγή: Μαρία Π. Κουφοπούλου - Land Art Productions, Ελλάδα 
3. The most boring thing in the world, Σκηνοθεσία: Χριστίνα Πιτούλη, Carlos Munoz Gomez-Quintero, Παραγωγή: Joan Soler - Cinefilms Productions, Ισπανία 
4. Next Stop: Utopia, Σκηνοθεσία: Απόστολος Καρακάσης, Παραγωγή: Απόστολος Καρακάσης, Ελλάδα και Carl Ludwig Rettinger, Lichtblick Film, Γερμανία.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.filmfestival.gr.


Οι παράλληλες εκδηλώσεις του 16ου ΦΝΘ, χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013. 

  
 

 

 

 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, την Πρεσβεία της Ισπανίας, το  Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη, το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ, το Υπουργείο Τουρισμού – Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, το Εργαστήρι Οπτικοακουστικών Μέσων του ΕΚΠΑ, και την Πρεσβεία των ΗΠΑ, παρουσιάζει το αφιέρωμα ΜΕΛΙΝΑ από τις 6 έως τις 12 Μαρτίου 2014, με αφορμή την συμπλήρωση 20 χρόνων από τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη στις 6 Μαρτίου 1994. Το αφιέρωμα γίνεται υπό την αιγίδα του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Μάρτιν Σουλτς.

 Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν συνολικά δέκα ταινίες, μερικές από τις ταινίες-ορόσημα στην φιλμογραφία της Μελίνας Μερκούρη από την δεκαετία του ’60 (Ποτέ την Κυριακή, Φαίδρα), αλλά και κάποιες λιγότερο προβεβλημένες από την δεκαετία του ’60 και του ’70 (Η βασίλισσα του Σικάγο, Η δοκιμή).

 Η ταινία έναρξης του αφιερώματος την Πέμπτη 6 Μαρτίου θα είναι τα Μηχανικά πιάνα / Los pianos mecánicos (1965, 94΄) του Juan Antonio Bardem. Μια ταινία όπου η Μελίνα Μερκούρη στο θρυλικό Καδακές ασκεί ακόμη μια φορά την ακαταμάχητη γοητεία της. Η βραδιά έναρξης θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ισπανίας.

 

Οι ταινίες του αφιερώματος:

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται / Celui qui doit mourir (1957, 122΄ ) του Jules Dassin

Ποτέ την Κυριακή / Never on Sunday (1960, 91΄) του Jules Dassin

Φαίδρα / Phaedra (1962, 115΄) του Jules Dassin

Οι Νικητές / The Victors (1963, 175΄) του Carl Foreman

Μηχανικά πιάνα / Los pianos mecánicos (1965, 94΄) του Juan Antonio Bardem

Στις 10.30 καλοκαίρι βράδυ / 10:30 P.M. Summer (1966, 85΄) του Jules Dassin

Η βασίλισσα του Σικάγο / Gaily, Gaily (1969, 107΄) του Norman Jewison

Η δοκιμή / The Rehearsal (1974, 92) του Jules Dassin

Κραυγή γυναικών / A Dream of Passion (1978, 110΄) του Jules Dassin

Η ιστορία της Λίλυ / Lilly's Story (2002) του Ροβήρου Μανθούλη

 

 

Οι συζητήσεις του αφιερώματος:

 Εκτός από τις προβολές των ταινιών, το αφιέρωμα περιλαμβάνει επίσης δυο συζητήσεις που θα γίνουν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, όπου οι ομιλητές θα στραφούν στην Μελίνα ως πρέσβειρα του πολιτισμού στο χώρο των ΜΜΕ. Στις συζητήσεις θα μιλήσουν διακεκριμένα πρόσωπα των γραμμάτων, των τεχνών και της πολιτικής.

Πέμπτη 6 Μαρτίου

«Μελίνα: ο πολιτισμός στην πρώτη σελίδα»

Σάββατο 8 Μαρτίου

«Η Γαλλία της Μελίνας»

 

Περισσότερες πηροφορίες:

ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Τ. (210) 36 09 695, 36 12 046

www.tainiothiki.gr

Στη φετινή 34η διοργάνωση του διεθνούς φεστιβάλ κινηματόγραφου του Πόρτο (Φαντασπόρτο),  που θα διεξαχθεί από 28 Φεβρουαρίου έως 9 Μαρτίου, περιλαμβάνονται δύο ελληνικές ταινίες. Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά της Ελίνας Ψύκου  συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα της Εβδομάδας Σκηνοθετών και η  μικρού μήκους ταινία του Λάμπρου Γεωργόπουλου Το Πέρασμα συμμετέχει στο επίσημο διαγωνιστικό.

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά, η οποία  έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ του εξωτερικού, είναι μια παραγωγή των  Γιώργου Καρναβά, Guanaco και σε συμπαραγωγή με ΕΡΤ ΑΕ, Stefi Α.Ε., 2/35, Barranov studios και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η ταινία αποτελεί ένα σχόλιο της τρέχουσας κατάστασης της χώρας, με πρωταγωνιστή έναν τηλεοπτικό παρουσιαστή, ο οποίος αισθανόμενος  ότι η καριέρα του βρίσκεται σε κάμψη, επινοεί την απαγωγή του και τρυπώνει σε ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο πολυτελείας.

Το Πέρασμα είναι μια παραγωγή της Horme Pictures. Ένας Άντρας, με ταλαιπωρημένα ρούχα ιερωμένου, φτάνει σε έναν κλειστό διάδρομο μιας ανοιχτής αποθήκης από containers. Ένα Clark τον περιμένει με αναμμένη τη μηχανή. Ο Άντρας βγάζει τα ρούχα του και ανεβαίνει στο Clark. Το μηχάνημα ξεκινάει και μεταφέρει τον Άντρα, διασχίζοντας τον ατελείωτο διάδρομο, μέχρι που χάνεται. Όταν επανεμφανίζεται, χωρίς τον Άντρα, παίρνει την αρχική του θέση στον διάδρομο, περιμένοντας τον επόμενο. Μπροστά από την είσοδο του ατελείωτου λαβυρίνθου από containers, μια ουρά ανθρώπων περιμένουν τη σειρά τους...
Σκοπός του φεστιβάλ είναι η προώθηση του ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου και της νέας γενιάς κινηματογραφιστών. Αποτελεί ένα από τα 25 κορυφαία φεστιβάλ του κόσμου με 33 συμμετέχουσες χώρες, ενώ στα επτά τμήματα από τα οποία και αποτελείται, περιλαμβάνει κάθε είδους ταινίες για όλα τα ακροατήρια με ιδιαίτερη έμφαση στις ταινίες φαντασίας.  Σε αυτή την κατηγορία ειδικά φέτος περιλαμβάνει 22 ταινίες μεγάλου και 17 ταινίες μικρού μήκους.

Κάθε χρόνο προβάλλονται σχεδόν 200 ταινίες,  γίνονται παρουσιάσεις βιβλίων, εκθέσεις τέχνης και φωτογραφίας, καθώς και θεατρικές  παραστάσεις με σκηνοθέτες, παραγωγούς, ηθοποιούς και επισκέπτες να δημιουργούν κάθε χρόνο μία πολύ ιδιαίτερη ατμόσφαιρα με την παρουσία τους.

Μάλιστα φέτος θεσπίστηκαν δύο νέα τμήματα, το Fantas Classics, όπου παρουσιάζονται remastered εκδόσεις κλασικών ταινιών και το Industry screenings, όπου δίνεται η  ευκαιρία σε  παραγωγούς και πράκτορες πωλήσεων  να προβάλλουν  ταινίες της αρεσκείας τους. Αυτή η ενέργεια ίσως αποτελέσει την απαρχή μιας μικρής αγοράς.

Στη φετινή διοργάνωση ο Έλληνας σκηνοθέτης και παραγωγός Βασίλης Μαζωμένος είναι μέλος της κριτικής επιτροπής στο επίσημο διαγωνιστικό.

 

 

To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Τα ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν το μήνα Μάρτιο (έκτος κύκλος ντοκιμαντέρ) έχουν ως θέμα την ποίηση.
Η είσοδος σε όλες τις προβολές είναι ελεύθερη.

Τελευταία προβολή του μηνός Φεβρουαρίου που είναι αφιερωμένος στον έρωτα:

Πέμπτη 27/2 στις 22:30
HIPPIE - HIPPIE MATALA! MATALA! σε σκηνοθεσία Γιώργου Βαρελά. Διάρκεια 75’
Από τη δεκαετία του ’60 έως τα μέσα του ’70, τα Μάταλα της Κρήτης με τις περίφημες σπηλιές με τους αρχαίους ρωμαϊκούς τάφους, υπήρξαν ο αγαπημένος προορισμός των χίπης της εποχής που συνήθιζαν να ταξιδεύουν από την Αμερική και την Ευρώπη προς την Ινδία, το Νεπάλ και το Αφγανιστάν.

Το ντοκιμαντέρ «HIPPIE - HIPPIE MATALA! MATALA!» μέσα από συνεντεύξεις πρώην «χίπις» και ντόπιων αλλά και μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό, διερευνά τους μύθους και τις αλήθειες των Ματάλων από τις αρχές της δεκαετίας του ΄60 έως τον διωγμό τους με πρωτοβουλία της τοπικής εκκλησίας και με τη βοήθεια της χωροφυλακής και του στρατού.

CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr

Tην Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου στις 12.00 θα διεξαχθεί διαδικτυακό σεμινάριο webminar με θέμα το πρόγραμμα της ΕΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ. Το σεμινάριο διοργανώνεται από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαικής Επιτροπής στην Ελλάδα με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη της Επιτρόπου Βασιλείου στις 20-21/2 και του Συνεδρίου "Financing Creativity – Χρηματοδοτώντας τη Δημιουργικότητα" (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, που διοργανώνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ. "Χρηματοδοτώντας τη Δημιουργικότητα"

Ομιλητές του σεμιναρίου θα είναι:

1.            Σίσσυ Παπαθανασίου, Υπεύθυνη του Συντονιστικού Φορέα Δημιουργική Ευρώπη

2.            Άννα Κασιμάτη, Υπεύθυνη Γραφείου Μελετών και Προγραμμάτων Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και

3.            Χριστίνα Καρανάσου, υπάλληλος του "Γραφείου Δημιουργική Ευρώπη" της Δ/νσης Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οι ενδιαφερόμενοι για το πρόγραμμα έχουν τη δυνατότητα να στείλουν μαιλ στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. γράφοντας στο θέμα «Συμμετοχή στο Webinar Δημιουργική Ευρώπη» αναφέροντας το ονοματεπώνυμό, οργανισμό ή εταιρεία όπου ανήκουν.  Για να μπορέσει κάποιος να παρακολουθήσει το webinar θα συνδεθεί στον εξής σύνδεσμο: https://plus.google.com/+ECGreeceWebinars/posts

Περισσότερες πληροφορίες και στο www.europe4all.gr.

To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ανάδειξη της σημασίας του ντοκιμαντέρ, αφού  αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κινηματογραφίας και ένα μέσο αποτύπωσης του πραγματικού κόσμου. Ο κάθε δημιουργός χρησιμοποίει την  πραγματικότητα ως πρώτη ύλη, καταγράφοντάς τη χωρίς  υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να ενημερωθεί για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν, να προβληματιστεί και να διδαχθεί από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκτά, για να βελτιώσει το μέλλον του.

Ο κάθε μήνας περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ όχι μόνο πρόσφατης αλλά και παλιότερης παραγωγής καλύπτοντας μια ξεχωριστή θεματική ενότητα.


Η είσοδος σε όλες τις προβολές είναι ελεύθερη.

Ο  πέμπτος κύκλος είναι αφιερωμένος στον έρωτα:


Πέμπτη 20/2 στις 22:30
ΦΙΛΟ & MΑΡΙΝΑ σε σκηνοθεσία Καλλιόπης Λεγάκη. Διάρκεια 73΄.
Σε ένα προάστιο του Παρισιού ένας σπουδαίος Έλληνας γλύπτης, ο Φιλό, παντρεμένος με την Μαρίνα, δουλεύει, αφοσιωμένος στην τέχνη του, τα τελευταία πενήντα χρόνια. Ένα απροσδόκητο γεγονός θα αλλάξει τα πράγματα και μόνο ο έρωτας θα δώσει λύσεις και ένα καινούργιο νόημα στη ζωή τους.

Πέμπτη 27/2 στις 22:30
HIPPIE - HIPPIE MATALA! MATALA! σε σκηνοθεσία Γιώργου Βαρελά. Διάρκεια 75’
Από τη δεκαετία του ’60 έως τα μέσα του ’70, τα Μάταλα της Κρήτης με τις περίφημες σπηλιές με τους αρχαίους ρωμαϊκούς τάφους, υπήρξαν ο αγαπημένος προορισμός των χίπης της εποχής που συνήθιζαν να ταξιδεύουν από την Αμερική και την Ευρώπη προς την Ινδία, το Νεπάλ και το Αφγανιστάν.

Το ντοκιμαντέρ «HIPPIE - HIPPIE MATALA! MATALA!» μέσα από συνεντεύξεις πρώην «χίπις» και ντόπιων αλλά και μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό, διερευνά τους μύθους και τις αλήθειες των Ματάλων από τις αρχές της δεκαετίας του ΄60 έως τον διωγμό τους με πρωτοβουλία της τοπικής εκκλησίας και με τη βοήθεια της χωροφυλακής και του στρατού.

 

CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr