Τα Μήλα του Χρήστου Νίκου, συμπαραγωγός των οποίων είναι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφο, βρίσκονται ένα βήμα πριν από την είσοδό τους στην κεντρική λεωφόρο των Όσκαρ. Προηγήθηκε η μεγάλη πορεία τους σε διεθνή φεστιβάλ, με βραβεία και καλές κριτικές, στη διάρκεια μιας δύσκολης χρονιάς λόγω της πανδημίας, που έφερε την παγκόσμια κινηματογραφική κοινότητα σε μια πρωτόγνωρη καθημερινότητα συνεχών σοκ. Τα Όσκαρ φέτος θα απονεμηθούν τον Απρίλιο. Ο πυρετός τους άρχισε ν’ ανεβαίνει με το ξεκίνημα του 2021 προκαλώντας θερμά συναισθήματα και θετικές σκέψεις. Η πρόσφατη πρόβλεψη του περιοδικού Variety, που ανεβάζει τα Μήλα στη 16η θέση ανάμεσα σε ταινίες από 70 χώρες που φιλοδοξούν ν’ ακουστούν στην πεντάδα των υποψηφίων για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, μάς κάνει αισιόδοξους. 
 
Η Κέιτ Μπλάνσετ σε πρώτο πλάνο
 
Τα Μήλα, η πρόταση της Ελλάδος για τις υποψηφιότητες στην κατηγορία της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, στη διαδρομή τους προς το Όσκαρ έχουν πολύτιμη σύμμαχό τους την Κέιτ Μπλάνσετ. Ως γνωστόν, η διάσημη ηθοποιός συνδράμει από τη θέση του executive producer στην προώθηση της ταινίας. Ενδεικτική ήταν η συζήτηση στο κανάλι του διαδικτυακό περιοδικού TheWrap στο YouTube, στις 7 του περασμένου Δεκεμβρίου, όταν η Μπλάνσετ σύστησε τον Έλληνα σκηνοθέτη στο κοινό και στα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας (δείτε σχετικά ακολουθώντας τον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=_2M-zZRHT2o ). Η πράξη αυτή της διάσημης ηθοποιού πιστοποιεί την αξιοπιστία και τη δυναμική που απέκτησε την τελευταία δεκαετία η ελληνική ταινία διεθνώς.
 
Online την Κυριακή 17/1
 
Σε κοινή δράση για να φτάσει η ελληνική πρόταση στα Όσκαρ προχώρησαν το Los Angeles Greek Film Festival και το UCLA Stavros Niarchos Foundation Center for the Study of Hellenic Culture. Συγκεκριμένα, την Κυριακή, 17 Ιανουαρίου, θα προβάλουν διαδικτυακά τα Μήλα παρέχοντας τη δυνατότητα στους ψηφοφόρους της Αμερικανικής Ακαδημίας να δουν την ταινία. Στην ίδια πλατφόρμα θα διατίθεται μαζί με τα Μήλα και η ταινία Index του Νικόλα Κολοβού, που προσδοκά  την είσοδό της στην πεντάδα υποψηφίων για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους.
 
Τα Μήλα επίκεντρο του Τύπου
 
Από τις πρώτες ημέρες του 2021 τα Μήλα είναι διαρκώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κινηματογραφικού Τύπου –και όχι μόνον- σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη. 
•Η εφημερίδα Los Angeles Times στην ηλεκτρονική της έκδοση, στις 12 Ιανουαρίου, γράφει: «Η πρόταση της Ελλάδας μάς φέρνει μπροστά σε μια πραγματικότητα που δεν είναι διαφορετική από τη δική μας, όταν ένας άγνωστος ιός ρίχνει ξαφνικά τους ανθρώπους σε αμνησία». Η εφημερίδα παραθέτει αποσπάσματα από συνέντευξη του Χρήστου Νίκου, σε ένα από αυτά ο Έλληνας σκηνοθέτης λέει: «Οι θεατές της ταινίας τη βρίσκουν επίκαιρη. Αισθάνονται τα στοιχεία της αβεβαιότητας για το μέλλον, της μοναξιάς και της απώλειας».
•Το περιοδικό  The Hollywood Reporter  έχει τα Μήλα ανάμεσα στις τρεις καλύτερες ξενόγλωσσες ταινίες του 2020. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με τον νέο κανονισμό της Αμερικανικής Ακαδημίας μπορούν να διεκδικήσουν τη συμμετοχή τους σε όλες τις κατηγορίες των Όσκαρ. Το ίδιο περιοδικό, σε εκτενές δημοσίευμά του για τα  Όσκαρ και τις φετινές δυστοπικές ξενόγλωσσες ταινίες, μετά τον περυσινό θρίαμβο των κορεάτικων Παράσιτων, επισημαίνει: «Τα Μήλα είναι μια λεπτή σάτιρα για την τεχνολογία, για τα apple στις τσέπες μας που μάς κλέβουν την μνήμη και την προσωπική μας ταυτότητα. Ο ήρωας της ταινίας, όμως, ξυπνάει με αμνησία σε έναν αναλογικό κόσμο χωρίς ίντερνετ και κινητά για να καταγράψει σε μια παλιά Polaroid τις καινούργιες εμπειρίες του, που θα τον βοηθήσουν να συνθέσει μια νέα μνήμη». 
•Το Screen Daily, το ημερήσιο ηλεκτρονικό δελτίου του βρετανικού περιοδικού Screen International, στις 8 Ιανουαρίου, τοποθετεί τα Μήλα στην 6η θέση μιας λίστας με τις καλύτερες ταινίες του 2020. Στην ίδια έκδοση συστήνει στους αναγνώστες του τον Χρήστο Νίκου, σε κοινή συνέντευξη με άλλους δύο πρωτοεμφανιζόμενους Ευρωπαίους δημιουργούς, επισημαίνοντας ότι η Ευρώπη φέτος διαθέτει ισχυρές προτάσεις για την κατηγορία του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
 

Ολοκληρώθηκαν στις 7/1/2021 οι αξιολογήσεις της Β' φάσης του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας για ταινίες Ντοκιμαντέρ και Μικρού Μήκους. Το συνολικό ύψος χρηματοδότησης είναι 1.250.000 ευρώ.

Α. Έργο της Επιτροπής ταινιών Ντοκιμαντέρ, σύμφωνα με τους όρους του Ειδικού Προγράμματος, ήταν η αξιολόγηση των πενήντα (50) σεναρίων κινηματογραφικών έργων Ντοκιμαντέρ που προκρίθηκαν στη Β΄ φάση του Προγράμματος, με σκοπό να επιλεγούν είκοσι πέντε (25) από αυτά, των οποίων θα χρηματοδοτηθεί η παραγωγή με το ποσό των 30.000€ για κάθε ένα.

Όπως σημειώνει η Επιτροπή, στην οποία συμμετείχαν η δημοσιογράφος-κριτικός κινηματογράφου Μαρία Κατσουνάκη, ο κριτικός κινηματογράφου και Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Λουκάς Κατσίκας και η σκηνοθέτις Κλεώνη Φλέσσα, το έργο της ήταν επίπονο όχι μόνο γιατί η θεματολογία των σεναρίων ήταν ενδιαφέρουσα και απρόσμενη, με ανοικτές και πολύπλευρες προσεγγίσεις της πραγματικότητας, αλλά και γιατί ακόμη και όσες προτάσεις δεν συμπεριελήφθησαν στον τελικό κατάλογο είχαν αξιοπρόσεκτες αρετές που δύσκολα μπορούσε κανείς να προσπεράσει. Θεωρήθηκε αυτονόητο ότι όλοι οι υποψήφιοι συμμετέχουν επί ίσοις όροις, είτε επρόκειτο για πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς είτε για σκηνοθέτες με εμπειρία και διακεκριμένη θητεία στο σινεμά (τεκμηρίωσης ή/και μυθοπλασίας).


Σύμφωνα με το σκεπτικό της τριμελούς επιτροπής τα κριτήρια της επιλογής ήταν τα εξής:

1. Η ευρηματικότητα και πρωτοτυπία που δεν περιορίζεται απλώς σε μια «έξυπνη ιδέα» αλλά επιχειρεί και μια πιο σύνθετη αντιμετώπιση του θέματος.
2. Η συνέπεια στο χειρισμό (αυτό που περιγραφόταν ως αρχική ιδέα να υποστηρίζεται και από την σκηνοθετική προσέγγιση).
3. Η προεργασία και «δέσμευση» στο αντικείμενο. Να μην είναι δηλαδή ένα ενδιαφέρον θέμα που στη συνέχεια εξασθενεί, γιατί υπάρχει η ιδέα όχι όμως και η ανάπτυξή της, ενώ επιστρατεύονται στοιχεία σκόρπια, βιαστικά και εκβιασμένα, απλώς και μόνο για να ενισχύσουν τη σεναριακή σύλληψη.
4. Η όσο το δυνατόν πληρέστερη, πιο κατατοπιστική και ευκρινής περιγραφή του σχεδίου.

Η Επιτροπή, αφού ανέπτυξε το σκεπτικό της, κατέληξε στα προκριθέντα σενάρια κινηματογραφικών έργων Ντοκιμαντέρ των οποίων θα χρηματοδοτηθεί η παραγωγή, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί. Επισημαίνεται ότι η σειρά των έργων στον πίνακα δεν είναι αξιολογική.

Οι αποφάσεις της Επιτροπής ήταν κατά 95% ομόφωνες και το συνολικό ποσό που θα διατεθεί από το ΥΠΟΟΑ είναι 750.000 ευρώ.

Β. Αντίστοιχα, η Επιτροπή ταινιών Μικρού Μήκους του ΥΠΠΟΑ σύμφωνα με τους όρους του Ειδικού Προγράμματος, έπρεπε να επιλέξει 25 σενάρια κινηματογραφικών έργων Μικρού Μήκους, από τις συνολικά 58 προτάσεις που κατατέθηκαν εμπρόθεσμα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για τη Β΄ φάση του Προγράμματος και πληρούσαν τις προϋποθέσεις συμμετοχής. Κάθε μια από τις 25 προτάσεις θα λάβει ποσό χρηματοδότησης 20.000 ευρώ για την παραγωγή της.
H Επιτροπή, αποτελούμενη από την εικαστικό-σκηνοθέτιδα Βουβούλα Σκούρα, τον Σκηνοθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Γιάννη Σακαρίδη και τον Σκηνοθέτη και Καθηγητή Σκηνοθεσίας - Τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ Περικλή Χούρσογλου, επισήμανε το υψηλό επίπεδο των περισσοτέρων σεναρίων και συνεπώς την δυσκολία της τελικής επιλογής αλλά κατόπιν εκτενών συνεδριάσεων κατέληξαν ομόφωνα στις 25 προτάσεις οι οποίες και θα χρηματοδοτηθούν για την παραγωγή τους.
Το σύνολο του ποσού που θα διατεθεί από το ΥΠΠΟΑ είναι 500.000 ευρώ.


Η παρούσα ανακοίνωση συνοδεύεται από αρχείο pdf με τις προτάσεις οι οποίες προκρίνονται.


Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο pdf

Ο Βασίλης Αλεξάκης υπήρξε ζεστός άνθρωπος. Ένας τρυφερός και ευαίσθητος διανοούμενος, με ανήσυχο πνεύμα και χιούμορ που τον έκαναν αγαπητό. Έζησε στην Ελλάδα και τη Γαλλία, σε μια διαρκή ισορροπία ανάμεσα σε δύο πατρίδες και δύο πολιτισμούς. Εκφράστηκε κυρίως με λέξεις, αναζητώντας μέχρι το τέλος την αρμονία και το νόημα τους, αλλά και με εικόνες καθώς είχε πάντα λοξά στραμμένο το βλέμμα του προς τον κινηματογράφο. Πολλές ιστορίες του έχουν μια αίσθηση κινηματογραφική.
Ο Βασίλης Αλεξάκης βρέθηκε σε φιλικές παρέες κινηματογραφιστών, έγραψε σενάρια, γύρισε ο ίδιος ταινίες. Το πρώτο βιβλίο του στα ελληνικά, το «Τάλγκο», έγινε η πρώτη ύλη το 1984 για το σενάριο του «Ξαφνικού έρωτα» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου. Το 1991 σκηνοθέτησε ο ίδιος τους «Αθηναίους», την πιο γνωστή ταινία του.
Η απώλεια του βυθίζει σε θλίψη τον πνευματικό κόσμο και γίνεται ιδιαιτέρως αισθητή στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους του.
 
Πρώτος σταθμός της διεθνούς φεστιβαλικής πορείας της ελληνικής ταινίας για το 2021 είναι η Τεργέστη. Τέσσερα κινηματογραφικά έργα μας θα συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του 32ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της ιταλικής πόλης,  που θα διεξαχθεί διαδικτυακά λόγω της πανδημίας από τις 21 μέχρι τις 30 Ιανουαρίου 2021. Το φεστιβάλ αυτό έχει στραμμένο το ενδιαφέρον του στην κινηματογραφική παραγωγή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Συγκεκριμένα:
Στο διαγωνιστικό τμήμα ταινιών μεγάλου μήκους θα προβληθεί η ταινία «Παρί» του Σιαμάκ Ετεμάντι, ενώ στο αντίστοιχο για αυτές του μικρού μήκους θα προβληθούν το «Goads» της Ίριδος Μπαγλανέα και η «Βούτα» του Δημήτρη Ζάχου. Ιδιαίτερη σημασία, αναφορικά με τη σύνδεση του σήμερα με το χθες και τη συνέχεια της τροχιάς προς την εξωστρέφεια του ελληνικού σινεμά, έχει η ειδική προβολή της ταινίας «Το βλέμμα του Οδυσσέα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου.
 
Οι ταινίες των διαγωνιστικών προγραμμάτων
 
•Στο «Παρί» (συμπαραγωγή Ελλάδος, Ολλανδίας και Βουλγαρίας) ο Ιρανός σκηνοθέτης Σιαμάκ Ετεμάντι αφηγείται μια ιστορία με φόντο τη σημερινή Αθήνα, στην οποία ο ίδιος ζει και εργάζεται εδώ και χρόνια. Η εξαφάνιση ενός Ιρανού φοιτητή στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο ωθεί τη μητέρα του σε μια αμφίσημη περιπέτεια αναζήτησης. Ελληνική εταιρεία παραγωγής είναι η  Heretic. Ερμηνείες: Melica Foroutan, Shahbaz Noshir, Σοφία Κόκκαλη
•Στη «Βούτα» του Δημήτρη Ζάχου η ιστορία εκτυλίσσεται στις παρυφές μιας μεγαλούπολης και έχει θέμα τη σχέση ενός εφήβου με τον πατέρα του. Ο τελευταίος μόλις βγήκε από τη φυλακή. Ο τίτλος της ταινίας προέρχεται από ένα είδος περιστεριού, τη Βούτα, που πέφτει από ψηλά με ιλιγγιώδη ταχύτητα επιβραδύνοντας λίγο πριν από την πρόσκρουσή της στο έδαφος.
•Στο «Goads» η Ίρις Μπαγλανέα επιχειρεί μια σύντομη καταβύθιση στην ψυχολογία ενός κοριτσιού θέλοντας να συνθέσει μια ιστορία ενηλικίωσης. Φόντο της ταινίας είναι το φυσικό τοπίο γύρω από το Λιτόχωρο.
 

Το Ν.Π.Ι.Δ με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ – Ε.Κ.Κ.», το οποίο εδρεύει στην Αθήνα, επί των οδών Χατζοπούλου αρ. 9 & Ι. Θεολόγου αρ. 6 (περιοχή Νέας Φιλοθέης – Ψυχικού), στο πλαίσιο κάλυψης εκτάκτων αναγκών διοικητικής υποστήριξής του, αποφάσισε δυνάμει της υπ’ αριθμ.1493/17-12-2020 απόφασης του Δ.Σ. του, να προβεί στη διαδικασία ανεύρεσης εταιρείας Ανθρώπινου Δυναμικού, με Δημόσια Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και Κατάθεσης Προσφορών, για σύναψη συνεργασίας με αντικείμενο την παροχή από την Εταιρεία προς το Ε.Κ.Κ. υπηρεσιών διοικητικής υποστήριξης.

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Το αντικείμενο του Έργου που θα αναλάβει να εκτελέσει η Εταιρεία που θα επιλεγεί, αφορά στην παροχή από την Εταιρεία προς το Ε.Κ.Κ. υπηρεσιών «Διοικητικής Υποστήριξης» αποκλειστικά με δικό της προσωπικό (5 άτομα), προκειμένου να καλυφθούν προσωρινά έκτακτες ανάγκες διοικητικής υποστήριξης του Φορέα.

Ειδικότερα, οι ως άνω υπηρεσίες διοικητικής υποστήριξης που θα παρασχεθούν στο Ε.Κ.Κ. από την Εταιρεία που θα επιλεγεί, θα αφορούν σε προσωρινή κάλυψη εκτάκτων αναγκών διοικητικής υποστήριξης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής Ε.Κ.Κ. (με 2 άτομα εκ του προσωπικού της Εταιρείας), της Διεύθυνσης Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης Ε.Κ.Κ./Οικονομικές Υπηρεσίες (με 1 άτομο εκ του προσωπικού της Εταιρείας), της Διεύθυνσης Προώθησης (HellasFilm) E.K.K. ή της Διεύθυνσης Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης Ε.Κ.Κ. (με 1 άτομο εκ του προσωπικού της Εταιρείας), καθώς και των γραμματειακών αναγκών της Διοίκησης του Ε.Κ.Κ. (με 1 άτομο εκ του προσωπικού της Εταιρείας).

Η διάρκεια του Έργου ορίζεται μέχρι τρεις (3) μήνες.

 

 

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΑΠΑΝΗ

H δαπάνη για την ολοκλήρωση του ως άνω περιγραφόμενου Έργου θα ορισθεί στο άθροισμα του κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού της Εταιρείας που θα επιλεγεί πλέον του γινομένου που θα προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του κόστους μισθοδοσίας επί ποσοστού αμοιβής της Εταιρείας (%).

Η ως άνω δαπάνη δεν δύναται να υπερβεί το συνολικό ποσό των 33.000 €.

 

ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

Οι προσφορές των ενδιαφερομένων κατατίθενται εντός προθεσμίας η οποία αρχίζει από την επομένη ημέρα της ανάρτησης της παρούσας Πρόσκλησης στο διαδίκτυο στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και λήγει δώδεκα (12) ημερολογιακές ημέρες μετά την Ανάρτηση και ώρα 16.00, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση info@gfc.gr

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Μετά τη λήξη της προθεσμίας και την αξιολόγηση όλων των προσφορών που θα κατατεθούν προσηκόντως και εμπροθέσμως, από ειδική Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης, θα αναδειχθεί η προσφορά της Εταιρείας που υπέβαλε τη χαμηλότερη οικονομική προσφορά, αφού αξιολογηθούν και συνεκτιμηθούν, ταυτόχρονα, τα κάτωθι ποιοτικά κριτήρια :

α. το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης Έργου.

β. η κατοχή αποδεικτικού πιστοποίησης προσφερόμενου Έργου από την Εταιρεία.

γ. η μεθοδολογία και η τεχνογνωσία στελέχωσης Προσωπικού, καθώς και η ανάλογη εμπειρία της Εταιρείας.       

 

ΠΡΟΣΘΕΤΟΙ  ΟΡΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Πριν από την κατάθεση των σχετικών προσφορών τους στο Ε.Κ.Κ., οι ενδιαφερόμενοι δύναται να ενημερώνονται τηλεφωνικώς.

Για οποιαδήποτε σχετική πληροφορία ή υποβολή ερωτήματος προς διευκρίνιση, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Ε.Κ.Κ. στα τηλέφωνα: 210 3639140, 210 3678520, εργάσιμες ημέρες και ώρες 9:00 έως 15:00.

Η παρούσα Πρόσκληση αναρτάται στο ΚΗΜΔΗΣ, στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, καθώς και στην ιστοσελίδα του Ε.Κ.Κ.

 

Ο Γενικός Διευθυντής Ε.Κ.Κ.                     

Παντελεήμων Μητρόπουλος

 

Ο Δημήτρης Εϊπίδης υπήρξε ένας δημιουργικός, βαθιά καλλιεργημένος άνθρωπος με έμφυτη ευγένεια που τον έκανε να ξεχωρίζει. Ήταν ένας άνθρωπος του παγκόσμιου κινηματογράφου, ένας ανήσυχος ταξιδευτής που επιθυμούσε διαρκώς ν’ ανακαλύπτει καινούργιες εικόνες και νέους δημιουργούς. Ίδρυσε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μόντρεαλ, συνδέθηκε στενά με τα φεστιβάλ του Τορόντο και του Ρέικιαβικ. 
Στην Ελλάδα ταυτίστηκε με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κατά την κρισιμότερη καμπή της ιστορίας του, αυτή της διεθνοποίησής του. ‘Ήταν ο ιδρυτής των «Νέων Οριζόντων» -εκεί γνωρίσαμε τον Αμπάς Κιαροστάμι, τον Ατόμ Εγκογιάν, τον Μίκαελ Χάνεκε, τον Φρανσουά Οζόν και πολλούς άλλους δημιουργούς. Ήταν επίσης ο ιδρυτής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Ο Δημήτρης Εϊπίδης αγάπησε με πάθος το ντοκιμαντέρ και το αντιμετώπισε ως ένα καθαρό κινηματογραφικό είδος, που μεταφέρει στον θεατή μια ανθρωποκεντρική αίσθηση της πραγματικότητας, αλλά και σαν έναν εναλλακτικό τρόπο ενημέρωσης που αποτελεί βασικό στοιχείο του σύγχρονου πολιτισμού. Η απώλειά του αφήνει ένα μεγάλο κενό.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά συλλυπητήριά του στους οικείους του.
 

To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων, οι προτάσεις των οποίων αξιολογήθηκαν κατά την Α’ Φάση του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Covid -19, ότι μπορούν να πληροφορηθούν τη βαθμολογία που έλαβε η πρότασή τους, καθώς και το σκεπτικό που τη συνοδεύει, επισκεπτόμενοι την πλατφόρμα e-services.gfc.gr, από σήμερα (04.01.2021) έως τις 24.01.2021. Η είσοδος των ενδιαφερομένων στη συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι δυνατή μόνον με τον κωδικό τους.

Ανέλαβε τα καθήκοντά της στη θέση της Διευθύντριας στη Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου η κ. Δήμητρα Κωτίδου μετά τη δημοσίευση του διορισμού της στο ΦΕΚ. Η στελέχωση της νευραλγικής αυτής υπηρεσίας του ΕΚΚ είναι σημαντική για την ανασυγκρότηση της λειτουργίας του.
Η κ. Κωτίδου είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Πάντειου Πανεπιστημίου και κάτοχος Μάστερ στη Διοίκηση Μονάδων και Οργανισμών (MBA) από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Είναι κάτοχος άδειας Λογιστή –Φοροτεχνικού Α΄ τάξης από το Oικονομικό Eπιμελητήριο Ελλάδος. Έχει εικοσαετή και πλέον επαγγελματική προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα έχοντας εργαστεί σε οικονομικά τμήματα πολυεθνικών, τεχνικών και κατασκευαστικών εταιριών (Eurus Energy Europe, Ιωνική ΑΤΕΚΕ κ.α.) για την επιτήρηση μηχανογραφημένου λογιστηρίου σε βιβλία γ΄ κατηγορίας και σύνταξη οικονομικών καταστάσεων και ισολογισμών. Πέραν των οικονομικών και λογιστικών θεμάτων, διαθέτει προϋπηρεσία στη δημόσια λογιστική και στον εσωτερικό έλεγχο (Internal Auditor) ως κάτοχος πιστοποίησης CPIA. Είναι εξειδικευμένη στη μηχανορραφημένη λογιστική έχοντας εμπειρία σε ποικίλες πλατφόρμες ERP.
 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της Α’ φάσης του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Covid-19 στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ. Από τις ήδη υποβληθείσες προτάσεις, που δεν είχαν τύχει χρηματοδότησης στο κυρίως πρόγραμμα, αξιολογήθηκαν και επιλέχθηκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία πενήντα (50) οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν με το ποσό των δύο χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ (2.500) εκάστη. Τα επιλεχθέντα αυτά σενάρια δύνανται να συμμετάσχουν στη Β’ φάση του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος -εφόσον κατατεθεί φάκελος υποψηφιότητας- προκειμένου να επιλεγούν δέκα (10) για τη χρηματοδότηση της παραγωγής τους με το ποσό των τριάντα χιλιάδων ευρώ (30.000) έκαστο.

Με τη σημερινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αξιολόγησης για το ντοκιμαντέρ ολοκληρώνεται η Α’ φάση του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Covid-19. Στις αρχές του 2021 το ΕΚΚ θα ανακοινώσει την προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τη Β΄ φάση του συγκεκριμένου προγράμματος για τα κινηματογραφικά έργα μικρού μήκους και για τα ντοκιμαντέρ.

Η παρούσα ανακοίνωση συνοδεύεται από αρχείο pdf με τις 50 προτάσεις ντοκιμαντέρ που επιλέχθηκαν.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο pdf.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της Α’ φάσης του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Covid-19 στην κατηγορία των κινηματογραφικών έργων μικρού μήκους. Από τις ήδη υποβληθείσες προτάσεις, που δεν είχαν τύχει χρηματοδότησης στο κυρίως πρόγραμμα, αξιολογήθηκαν και επιλέχθηκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία πενήντα (50) οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν με το ποσό των δύο χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ (2.500) εκάστη. Τα επιλεχθέντα αυτά σενάρια δύνανται να συμμετάσχουν στη Β’ φάση του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος -εφόσον κατατεθεί φάκελος υποψηφιότητας σε προθεσμία που θα ανακοινωθεί άμεσα- προκειμένου να επιλεγούν δέκα (10) για τη χρηματοδότηση της παραγωγής τους με το ποσό των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000) έκαστο.
Το ΕΚΚ θα ανακοινώσει σε λίγες ημέρες τα αποτελέσματα αξιολόγησης για την κατηγορία του ντοκιμαντέρ, ώστε να ολοκληρωθεί η Α’ φάση του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Covid-19

Η παρούσα ανακοίνωση συνοδεύεται από αρχείο pdf με τις 50 προτάσεις ταινιών μικρού μήκους που επιλέχθηκαν.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο pdf

Με στόχο την προώθηση και προβολή της Αθήνας ως κινηματογραφικού προορισμού και την προσέλκυση οπτικοακουστικών παραγωγών, το Athens Film Office (AFO) του Δήμου Αθηναίων και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) θέτουν τις βάσεις μίας στρατηγικής συνεργασίας που θα ενισχύσει τη θέση της πόλης στη διεθνή αγορά. 
Στο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε την περασμένη εβδομάδα, ανάμεσα στην Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) (ως φορέα υλοποίησης του Athens Film Office) και στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (μέσω της διεύθυνσης του Hellenic Film Commission), οι δύο πλευρές συμφώνησαν, μεταξύ άλλων, στις εξής κοινές δράσεις:
 
Στον σχεδιασμό και την οργάνωση προγραμμάτων κατάρτισης σε συνεργασία και με άλλους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς του Κινηματογράφου.
 
 Στη διεύρυνση ενδεχόμενης κοινής παρουσίας σε διεθνείς εκθέσεις και φεστιβάλ.
 
 Σε δράσεις προβολής σε διεθνή και εγχώρια Μέσα Ενημέρωσης.
 
 Στον σχεδιασμό νέων δράσεων με στόχο τη διεύρυνση της κινηματογραφικής αγοράς και την καλλιέργεια του κινηματογραφικού ενδιαφέροντος, ειδικά στο νέο κοινό.
 
 Στη μεταξύ τους συνεργασία για την απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης των αδειών κινηματογράφησης σε χώρους αρμοδιότητας του Δήμου Αθηναίων. 
 
Το Athens Film Office, που δημιουργήθηκε από τον Δήμο Αθηναίων τον Μάρτιο του 2020, αποτελεί το Γραφείο εξυπηρέτησης και προσέλκυσης κινηματογραφικών παραγωγών και στις βασικές του αρμοδιότητες περιλαμβάνεται τόσο η διευκόλυνση των οπτικοακουστικών παραγωγών, όσο και η συνεργασία με άλλους φορείς του κινηματογράφου για την προβολή της πόλης στο εξωτερικό, μέσα από τη συμμετοχή σε κινηματογραφικά φεστιβάλ και εκθέσεις. 
«Η συνεργασία του Athens Film Office με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, μάς φέρνει πιο κοντά στην επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων: Στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της ανταγωνιστικότητας, στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και στην αποτελεσματική προβολή της Αθήνας στο εξωτερικό. Το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην ΕΑΤΑ και το ΕΚΚ θα αποτελέσει μια πολύτιμη βάση για την ανάδειξη της πόλης σε κινηματογραφικό προορισμό στο εξωτερικό και θα ενισχύσει τη σύγχρονη και αναπτυσσόμενη εγχώρια βιομηχανία των οπτικοακουστικών παραγωγών», τονίζει η Μελίνα Δασκαλάκη, Πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ). 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ως κύριος φορέας άσκησης της κινηματογραφικής πολιτικής, που στοχεύει στην προστασία και ανάπτυξη της κινηματογραφικής παραγωγής και Τέχνης στην Ελλάδα, στηρίζει εδώ και περισσότερα από δέκα χρόνια την προσέλκυση και εξυπηρέτηση αλλοδαπών παραγωγών στην Ελλάδα μέσω του Hellenic Film Commission. 
Σε δήλωσή του, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας, επισημαίνει: «Η Αθήνα έχει αποδειχθεί προσφιλής προορισμός για ξένες παραγωγές και ο Δήμος έχει ανταποκριθεί με τη δημιουργία του αντίστοιχου Film Office. Θεωρούμε υποχρέωση του ΕΚΚ τη συνεργασία με το Athens Film Office με στόχο τον συντονισμό των δράσεων και ενεργειών που θα αναδείξουν τις δυνατότητες της πόλης των Αθηναίων ως προορισμού κινηματογραφικών και γενικά οπτικοακουστικών παραγωγών. Παράλληλα, για την κοινή δράση, θα επιδιώξουμε την επιμόρφωση καλλιτεχνικού και τεχνικού προσωπικού του οπτικοακουστικού τομέα και βελτίωση, όπου είναι εφικτό, των υποδομών. Κοινή προσδοκία είναι η Αθήνα να αποκτήσει μια συνολική εικόνα για το αστικό της τοπίο μέσα από τη δύναμη της κινούμενης εικόνας».
Στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο φορέων, θα ξεκινήσει μέσα στον επόμενο χρόνο μία σειρά ταξιδιών εξοικείωσης (FAM trips) με στόχο την αποτελεσματική προβολή της πόλης ως κινηματογραφικού προορισμού στους εκπροσώπους διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών. 
 
 
 
Το Δ.Σ του ΕΚΚ, ανταποκρινόμενο σε αιτήματα της κινηματογραφικής κοινότητας, με την υπ’ αριθμ. 1491/04.12.2020 απόφασή του ενέκρινε τα ακόλουθα:
 
Οι Οικονομικές Υπηρεσίες του ΕΚΚ, κατά τους απολογιστικούς ελέγχους που διενεργούν, εφεξής θα κάνουν δεκτές, ως νόμιμο παραστατικό, τις νόμιμες ταμειακές αποδείξεις λιανικής πώλησης σε ποσοστό έως 5% επί του συνολικού προϋπολογισμού της παραγωγής ή του κάθε χρηματοδοτούμενου σχεδίου, των οποίων το κόστος ελέγχεται απολογιστικά από το ΕΚΚ.
 
Ο ενδιαφερόμενος παραγωγός θα προσκομίζει στις Οικονομικές Υπηρεσίες του ΕΚΚ ταυτόχρονα:
 
1.Αναλυτική κατάσταση των εν λόγω αποδείξεων, όπου θα περιέχεται ο αριθμός, η αιτιολογία και ο χώρος όπου πραγματοποιήθηκε η κάθε δαπάνη.
 
2.Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία θα αναφέρεται πως οι προσκομιζόμενες αποδείξεις χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κάλυψη δαπανών της εν λόγω παραγωγής ή του εν λόγω χρηματοδοτούμενου σχεδίου (π.χ. development ανάπτυξη Σεναρίου κλπ.) και δεν έχουν εγγραφεί / χρησιμοποιηθεί σε άλλη παραγωγή / δραστηριότητα της εταιρείας.