Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Location Management Workshop που συνδιοργάνωσαν το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και το 10ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου, στο πλαίσιο του συνεδρίου Location Greece, στις 20 και 21 Ιουλίου 2021 στην Αναργύρειο και Κοργιαλένειο Σχολή στις Σπέτσες.
Το Location Management Workshop πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Location Managers Guild International (LMGI). 
 
Στην έναρξη της εκδήλωσης χαιρέτισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου, Μπάμπης Τσούτσας, ο οποίος σημείωσε τη σημασία του πρώτου αυτού Συνεδρίου που εστιάζει στις παραμέτρους προσέλκυσης διεθνών παραγωγών στην Ελλάδα. Ακολούθως, η διευθύντρια του Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Βένια Βέργου, τόνισε τον καθοριστικό ρόλο που έχουν oι location managers στην επιτυχία των παραγωγών και τη δέσμευση του Hellenic Film Commission να αναδεικνύει το έργο τους συστηματικά. Επίσης, σημείωσε τη σημασία του Location Managers Guild International, οι επίμονες προσπάθειες του οποίου οδήγησαν στην ισότιμη αναγνώριση του location department στις λίστες cast & crew του imdb. Στη συνέχεια καλωσόρισε και παρουσίασε τους τρεις ομιλητές-εκπαιδευτές, ο κάθε ένας από τους οποίους έχει πάνω από 20ετή εμπειρία σε παραγωγές του Χόλιγουντ.
 
Η JJ Levine, 1η αντιπρόεδρος τoυ LMGI, με έδρα τις Η.Π.Α., έχει εργαστεί σε εκατοντάδες διαφημιστικά σποτ και οι πολυάριθμες δουλειές της περιλαμβάνουν το Diary of a Future President, καθώς και τις ταινίες Sunnyside, Gumshoe, The Mayor, What About Barb και Future Man. Η Levine ολοκλήρωσε πρόσφατα την ταινία The Eternals της Marvel και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε προετοιμασία για την ανώνυμη τηλεοπτική σειρά της Maya Rudolph της Apple. Έχει λάβει πολλά βραβεία καλύτερης τοποθεσίας, μεταξύ των οποίων αυτά του COLA (California On Location) και του Location Managers Guild International και έχει τιμηθεί από τον δήμαρχο του Λος Άντζελες για το έργο της στην πόλη αυτή. Η Levine έχει ηγετική δράση στον τομέα της και είναι μέλος της Motion Picture Teamsters Steering Committee.  Σήμερα είναι 1η αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Location Managers Guild International (LMGI) και πρόεδρος της LMGI Marketing and Communications Committee. Πρόσφατα εγκαινίασε και συντονίζει την εξαιρετικά επιτυχημένη εκπαιδευτική σειρά στο Zoom, Coffee Tuesdays with the LMGI.
 
Η Alison A. Taylor, 2η αντιπρόεδρος του LMGI, με έδρα τις ΗΠΑ, είχε το προνόμιο να εργαστεί σε πολλά αναγνωρίσιμα έργα, όπως τα Training Day, The Soloist, The First Purge, Purge: Election Year, BAPS, Southland, Insecure και πολλά άλλα κατά τη διάρκεια της 25ετούς καριέρας της ως Location Manager για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Είναι εξαιρετικά υπερήφανη για τη δουλειά της στη σειρά The Underground Railroad που μόλις κυκλοφόρησε από τα Amazon Studios.  Πρόσφατα, η Alison ολοκλήρωσε τη δουλειά της στη συμπληρωματική φωτογράφηση για το Shang Chi and the Legend of the Ten Rings της Marvel.  Η Alison έχει κερδίσει τρία βραβεία California on Location (COLA) - που ψηφίστηκαν από τους συναδέλφους της για την αριστεία της δουλειάς της ως Location Manager.  Τα βραβεία της αφορούσαν τη δουλειά της στις ταινίες Southland, Straight Outta Compton και A Wrinkle in Time.  Είναι ενεργό μέλος των Hollywood Teamsters Local 399, του Location Managers Guild International (2η αντιπρόεδρος), του Behind the Scenes Mental Health and Suicide Prevention Initiative και του Alpha Gamma Omega, τμήμα του Alpha Kappa Alpha Sororority Incorporated.
 
Ο Dan Connolly, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του LMGI, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει εργαστεί στο location department πάνω από 23 χρόνια, ξεκινώντας ως runner.  Ως ενεργός Location Manager για 20 από αυτά τα χρόνια, εργάζεται στην τηλεόραση, σε ταινίες και διαφημίσεις. Οι συνεργασίες του περιλαμβάνουν: Transformers: Morbius, Devs, War Machine και Phantom Thread.  Εργάστηκε επίσης ως εσωτερικός LM και σύμβουλος για τo Abu Dhabi Film Commission κατά τη διάρκεια μιας περιόδου άνθησης για την περιοχή αυτή (Fast and Furious 7, Star Wars). Είναι μέλος του UK Film & Broadcast Union (BECTU) ως μέλος της Location Branch Committee, και πρόσφατα εκλέχθηκε ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της LMGI. Ο Connolly είναι ενεργό μέλος της επιτροπής LMGI Coffee Tuesdays και ανυπομονεί για τις εξελίξεις στο Location Department στα επόμενα 20 χρόνια όντας αφοσιωμένος στην προώθηση της αριστείας στην επιλογή χώρων για γυρίσματα.
Κατά τη διάρκεια του διήμερου Workshop οι ομιλητές-εκπαιδευτές συζήτησαν τον καταλυτικό ρόλο που παίζουν στις διεθνείς παραγωγές σε χώρες υποδοχής, ενισχύοντας τις δεξιότητες των location managers στην Ελλάδα για την καλύτερη προσέλκυση και διευκόλυνση διεθνών παραγωγών. Ανέλυσαν τρόπους παρουσίασης των τοποθεσιών και τήρησης οργανωμένων βιβλιοθηκών ώστε να είναι σε θέση να έχουν άμεση δημιουργική ανταπόκριση και να μεταφέρουν άμεσα την οπτική γλώσσα. Εξήγησαν επίσης ότι, δεδομένου ότι κάθε τοποθεσία είναι ένα “event” για έναν location manager, οι δεξιότητές τους περιλαμβάνουν το να είναι διοργανωτές εκδηλώσεων, κινηματογραφιστές, διπλωμάτες, καταπατητές, εξερευνητές, δημιουργοί, μεγάλοι διαπραγματευτές, λογιστές κ.λπ. Οι συμμετέχοντες στο πάνελ υπογράμμισαν επίσης την απαιτητική διαδικασία διενέργειας  προϋπολογισμού, καθώς χρειάζεται να επεξεργαστούν οπτικά κάθε σκηνή και να διατρέξουν νοερά τα οπτικά μέσα που χρειάζονται. Τέλος, έκαναν πολύ σαφές ότι η δουλειά που κάνουν οι location managers είναι μια λεπτή γραμμή μεταξύ του πραγματικού και του κινηματογραφικού κόσμου. 
Τη δεύτερη ημέρα του εργαστηρίου, οι ομιλητές-εκπαιδευτές του εργαστηρίου είχαν την χαρά να συνοδεύονται από ένα άλλο μέλος του LMGI, τον Ravi Dube, έναν location manager με εκτεταμένη καριέρα και μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση μεγάλων location departments σε διάφορες ηπείρους, ο οποίος εργάζεται σε μια μεγάλη αμερικανική παραγωγή που πραγματοποιεί γυρίσματα στην Ελλάδα αυτή την περίοδο. Όλοι τους συζήτησαν συγκριτικές περιπτώσεις οπτικοακουστικών παραγωγών και μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες παραδείγματα και εμπειρίες από την καριέρα τους ως location managers. 
 
Το εργαστήριο παρακολούθησαν περισσότεροι από 25 επαγγελματίες της κινηματογραφικής κοινότητας, location managers, production managers και παραγωγοί, οι οποίοι θέλησαν να επεκτείνουν τις επαφές τους και τις γνώσεις τους σχετικά με τις απαιτήσεις μεγάλων διεθνών παραγωγών και συμπαραγωγών στην Ελλάδα. 
Όλες οι ομιλίες πραγματοποιήθηκαν στα αγγλικά και ήταν διαθέσιμες ψηφιακά μέσω live streaming τόσο στα κοινωνικά δίκτυα του φεστιβάλ όσο και του Hellenic Film Commission. Παράλληλα, υπήρχε η δυνατότητα για ερωτήσεις-απαντήσεις με τους συμμετέχοντες, δίνοντας την ευκαιρία για ανοιχτούς διαλόγους και ανταλλαγή πολυάριθμων απόψεων. 
 
 ΗΜΕΡΑ 1 (20/07/2021)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ - ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α1 & Α2
Παρουσιάζεται από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Location Managers Guild International, Alison A. Taylor, Dan Connolly και JJ Levine, η Εισαγωγή στις τοποθεσίες θα καλύψει τα βασικά στοιχεία της ανεύρεσης χώρων (scouting) και της διαχείρισης τοποθεσιών, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων όπως η ανατομία του τμήματος τοποθεσιών (locations department), οι τίτλοι και οι αρμοδιότητες του συνεργείου, η ροή εργασιών και το προφίλ / οι δεξιότητες που απαιτούνται για να είναι κανείς επιτυχημένος location scout και location manager.  Αυτή η ενότητα θα καλύψει επίσης την επικοινωνία στα γυρίσματα, καθώς και επιτυχημένες στρατηγικές αναζήτησης και τεχνικές για την υπέρβαση των εμποδίων κατά την αναζήτηση και την εξασφάλιση δύσκολων τοποθεσιών.
 
ΗΜΕΡΑ 2 (21/07/2021)
ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΩΝ - ΕΝΟΤΗΤΕΣ Β1 & Β2
Αυτή η ενότητα έχει σχεδιαστεί για επαγγελματίες του χώρου και της παραγωγής, καθώς και για όσους ενδιαφέρονται να κατανοήσουν καλύτερα το ρόλο του τμήματος τοποθεσιών.  Οι εισηγητές θα καλύψουν πιο προχωρημένες τεχνικές ανίχνευσης και διαχείρισης τοποθεσιών, με έμφαση στα "do's" και "don'ts" όταν γυρίζεται μια αμερικανική παραγωγή στην Ευρώπη.  Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει τον τρόπο διαχείρισης των προσδοκιών και θα καλύψει την πληθώρα των πόρων που απαιτούνται από το τμήμα τοποθεσιών για την επιτυχή ολοκλήρωση ενός έργου μεγάλης κλίμακας.  Αυτή η ενότητα θα καλύψει επίσης την ασφάλεια στα γυρίσματα (συμπεριλαμβανομένων των πρωτοκόλλων Covid-19), τo ψηφιακό scouting και τη σημασία της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης.  
 
 
 
Ο Λευτέρης Δανίκας δεν είναι πια μαζί μας. Ο  θάνατός του προκαλεί  θλίψη στην κινηματογραφική μας κοινότητα αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Ο Λευτέρης Δανίκας ήταν ευαίσθητος, ανήσυχος πολιτικά και πάντα χαμηλών τόνων. Ένας κινηματογραφιστής με διεισδυτική ανθρωποκεντρική ματιά που διακρίνει το πλούσιο έργο του στο ντοκιμαντέρ, αλλά και τις δύο σημαντικές  ταινίες μυθοπλασίας μικρού μήκους που γύρισε: το «Ανατολικά της Εδέν» (1985) και τον «Τελευταίο Ταμπάκο» (2001).
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά συλλυπητήριά του στους οικείους του.
 

Ανακοίνωση για σύναψη συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου με συνολικά επτά (7) συνεργάτες στο πλαίσιο του Υποέργου 1 «Συντονισμός, επικοινωνία με τα σχολεία, υποστήριξη χρήσης της πλατφόρμας, προβολή» της Πράξης «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία» με κωδικό ΟΠΣ 5074743

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την Διακύρηξη.

Το  Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του τελευταίου προγράμματος του παλιού χρηματοδοτικού κανονισμού του, το οποίο αφορά ολοκληρωμένα κινηματογραφικά έργα που είχαν κατατεθεί από τον Οκτώβριο του 2017 έως 31 Ιανουαρίου 2021. Αξιολογήθηκαν 89  ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ μεγάλου και μικρού μήκους και είκοσι έξι (26) από αυτές χρηματοδοτούνται με το συνολικό ποσό των 343.500€. Με την απόφαση αυτή κλείνει  ο κύκλος όλων των εκκρεμοτήτων αναφορικά με εγκρίσεις και προεγκρίσεις κινηματογραφικών σχεδίων, αλλά και με χρηματοδοτήσεις ολοκληρωμένων ταινιών.
Συνολικά φέτος, η παρούσα διοίκηση του ΕΚΚ έχει διαθέσει με τις αποφάσεις της  5.123.460€ στην ελληνική κινηματογραφική παραγωγή. Εάν δε στο ποσό αυτό προστεθούν και τα 3.800.000€, που δόθηκαν εκτάκτως από το ΥΠΠΟΑ μέσω των προγραμμάτων Covid -19, από περυσινό καλοκαίρι μέχρι σήμερα διατέθηκαν συνολικά στην κινηματογραφική κοινότητα  8.923.460€.
Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ φιλοδοξεί να κάνει αποδοτικότερη τη λειτουργία της αφού στο εξής οι χρηματοδοτήσεις και ενισχύσεις των κινηματογραφικών σχεδίων και έργων  θα γίνονται με τον Νέο Κανονισμό Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων, που δημιουργεί νέα δεδομένα  για την ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφίας και για την στήριξη και ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού της.
 
Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τον κατάλογο των 26 ταινιών που χρηματοδοτούνται
Οι τρεις κινηματογραφιστές, των οποίων οι προτάσεις δεν εγκρίθηκαν προς χρηματοδότηση,  είχαν καταθέσει την από 17.6.2021 αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, με την οποία ζητούσαν, μεταξύ άλλων, την έκδοση προσωρινής διαταγής η οποία να απαγορεύει στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να εκτελέσει τις από 30.3.2021 και 28.4.2021 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του, με τις οποίες χορηγήθηκαν εγκρίσεις και προεγκρίσεις χρηματοδοτήσεων, καθώς και την αναστολή κάθε πράξης εκταμίευσης χρηματοδοτικών κονδυλίων από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για τα εγκριθέντα με τις άνω αποφάσεις σχέδια. Το ανωτέρω αίτημα χορήγησης προσωρινής διαταγής συζητήθηκε την 2.7.2021 και απερρίφθη με την από 9.7.2021 διάταξη της κας Προέδρου Πρωτοδικών Αθηνών. 
Κατόπιν των ανωτέρω, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συνεχίζει κανονικά την υπογραφή συμβάσεων για τη χρηματοδότηση των εγκεκριμένων προτάσεων.
 

Η Πρεσβεία της Ελλάδος στο Πεκίνο ενημερώνει τους Έλληνες παραγωγούς κινηματογραφικών έργων όλων των ειδών αναφορικά με τη δυνατότητα που τους παρέχει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Πεκίνου να συμμετάσχουν δωρεάν στο onlinebooth της Ελλάδος στο φεστιβάλ.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει:

  1. Να εγγραφούν οι ίδιοι έως τις 9 Ιουλίου 2021 στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ http://system.bjiff.com/market/loginController.do?login#

http://system.bjiff.com/market/loginController.do?entranceJsp&type=zs

  1. Να γνωστοποιήσουν στην Πρεσβεία της Ελλάδος στο Πεκίνο έως τις 9 Ιουλίου 2021 την επιθυμία τους για απόκτηση booth.

Στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να αποστείλουν στην αγγλική γλώσσα τα σχετικά κάθε υλικά (ταινίες, προτζεκτς) απευθείας στο Φεστιβάλ.

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Tel: +86-18500355623

+86-18500377391

Embassy of Greece in Beijing

Public Diplomacy Office

Guang Hualu 19

Chaoyang, Beijing 100600, China

Tel. +8610-8532 6958

Fax +8610-8532 6858

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

cell: 0086 13910571099

 

Πατήστε ΕΔΩ για το σχετικό έγγραφο 1

Πατήστε ΕΔΩ για το σχετικό έγγραφο 2

Πατήστε ΕΔΩ για το σχετικό έγγραφο 3

Ο θάνατος του Άγγελου Βισκαδουράκη αφήνει μεγάλο κενό στην ελληνική κινηματογραφία και μας βυθίζει σε θλίψη.
Ο Α. Βισκαδουράκης υπήρξε διακεκριμένος διευθυντής φωτογραφίας συμβάλλοντας στην αισθητική ποιότητα της ελληνικής ταινίας και στη διεθνή ακτινοβολία της. Η οξύτητα και η ευαισθησία του βλέμματός του τον έκαναν άξιο συνοδοιπόρο σημαντικών Ελλήνων και Ελληνίδων σκηνοθετών. Στάθηκε δίπλα στη Λουκία Ρικάκη («Ταξίδι στην Αυστραλία» το 1989, «Κουαρτέτο σε τέσσερις κινήσεις» το 1994), στον Βαγγέλη Σερντάρη («Βασιλική» το 1997), στον Κωνσταντίνο Γιάνναρη («Δεκαπενταύγουστος» το 2001, «Man at the Sea» το 2011). Για για το «Μan at the Sea» βραβεύτηκε από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. 
Ο Α. Βισκαδουράκης ήταν ιδρυτικό μέλος του Greek Society of Cinematographers.
To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους του.
 
 
Η Ελλάδα  ταξιδεύει φέτος στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών με ενωμένες τις δυνάμεις της. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) συντονίζουν τη δράση τους στο Εθνικό Περίπτερο, που θα λειτουργήσει στο Φεστιβάλ από 6 έως 17 Ιουλίου 2021. Η κοινή τους παρουσία, απόδειξη της στρατηγικής συνεργασίας των δύο φορέων για δυναμική εθνική εκπροσώπηση σε σημαντικά διεθνή Φεστιβάλ και Αγορές, αποσκοπεί στην περαιτέρω ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας αναφορικά με την προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών. 
Για την παρουσίαση και προώθηση της ελληνικής κινηματογραφίας, το ΕΚΚ, παραδοσιακά, όπως εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες, θα υποστηρίξει τις ταινίες και τα κινηματογραφικά σχέδια των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών που συμμετέχουν στα προγράμματα και στην Αγορά του Φεστιβάλ. Παράλληλα θα προβάλλει στους επισκέπτες του Εθνικού Περιπτέρου όλη την πρόσφατη ελληνική παραγωγή. Το ΕΚΚ επίσης θα παρουσιάσει το νέο πρόγραμμά του Location Scouting Support Program, που αποσκοπεί κυρίως στη διευκόλυνση αλλοδαπών παραγωγών που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν γυρίσματα στη χώρα μας.
Το ΕΚΟΜΕ, αξιοποιώντας τα δυναμικά κίνητρα προσέλκυσης οπτικοακουστικών παραγωγών, θα απευθυνθεί στους επαγγελματίες της Αγοράς για να προβάλλει τη λειτουργία τους. Το Cash Rebate 40% και το Tax Relief 30%  ήδη καταγράφουν θεαματικά αποτελέσματα καθώς έχουν προσελκύσει μεγάλες ξένες παραγωγές στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν στηρίξει την εγχώρια κινηματογραφική κοινότητα, που σημειώνει διαρκή άνθιση. 
 
Η ελληνική ταινία στις Κάννες
 
Η ελληνική συμμετοχή στα προγράμματα της 74ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ, αλλά και στην Αγορά του επιβεβαιώνει τρία πράγματα:  
•Τους σταθερούς δεσμούς που έχει δημιουργήσει η ελληνική ταινία μικρού μήκους με αυτό κατά τα τελευταία χρόνια (η ταινία «Brutalia, εργάσιμες μέρες» του Μανώλη Μαυρή θα προβληθεί στο διαγωνιστικό πρόγραμμα της Εβδομάδας Κριτικής). 
•Την αποδοχή των νέων Ελλήνων δημιουργών και τη συμμετοχή τους σε σημαντικές δράσεις της Αγοράς του φεστιβάλ (στο L’ Atelier της Cinefondation επιλέχτηκε για να παρουσιαστεί το «Cora», κινηματογραφικό σχέδιο της πρώτης μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας της Εύης Καλογηροπούλου, ενώ στη δράση «Thessaloniki Goes to Cannes» θα παρουσιαστούν έξι ελληνικά works in progress). 
•Την ενδυναμωμένη θέση των Ελλήνων παραγωγών σε διεθνείς συμπαραγωγές ταινιών που θα προβληθούν στο φεστιβάλ (στην ταινία «Bill Murray’s party: New Worlds, the cradle of a civilization» συμμετέχει η ελληνική εταιρεία Neda Film, ενώ στην ταινία «Feathers» η επίσης ελληνική Heretic).
 
Η Ελλάδα ως ιδανικός προορισμός διεθνών παραγωγών και η δυναμική της εξωστρέφειας 
 
Η κοινή παρουσία του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ στο Εθνικό Περίπτερο, ενδυναμώνουν την εικόνα της Ελλάδας στους ξένους επαγγελματίες ως αξιόπιστου προορισμού για την πραγματοποίηση γυρισμάτων, προβάλλοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα του φιλικού περιβάλλοντος που προσφέρει. Συγκεκριμένα:
•Τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα. 
•Την τεχνογνωσία και τις εξειδικευμένες υπηρεσίες τόσο στη φάση της αναζήτησης χώρων,  όσο και στη φάση της διευκόλυνσης και υποστήριξης των παραγωγών. 
•Τις υπάρχουσες υποδομές και την προοπτική δημιουργίας νέων. 
•Την ποιότητα και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού της ελληνικής κινηματογραφίας.
 
Το Εθνικό Περίπτερο και η ενιαία παρουσία της Ελλάδος φέτος στις Κάννες αποτελούν ένα θετικό βήμα, σε μια κομβική στιγμή για την ανάπτυξη της κινηματογραφίας και ευρύτερα του οπτικοακουστικού τομέα στη χώρα μας: η ελληνική ταινία με τις διακρίσεις και την αποδοχή της στον διεθνή χώρο έχει εδραιωθεί ως σημαντικό εξαγώγιμο πολιτιστικό προϊόν, ενώ παράλληλα η δυναμική του κύματος των ξένων παραγωγών προς στην Ελλάδα ενισχύει καθημερινά τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.
 
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας αναφερόμενος στο Εθνικό Περίπτερο και στον συντονισμό της δράσης των δύο φορέων δήλωσε: «Είναι σημαντικό ότι η Ελλάδα πλέον αναπτύσσει συντονισμένη στρατηγική για τη διεθνή παρουσία της στις μεγάλες φεστιβαλικές διοργανώσεις και Αγορές. Η πλούσια παράδοση και εμπειρία του ΕΚΚ στη διεθνή προβολή και προώθηση του ελληνικού κινηματογράφου και των δημιουργών του αξιοποιείται πλέον πιο αποτελεσματικά χάρη στη δυναμική που έχει αποκτήσει η χώρα στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη τα τελευταία χρόνια με τις συμπαραγωγές ελληνικών ταινιών, αλλά και μέσω της προσέλκυσης και εξυπηρέτησης ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών».
 
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ Πάνος Κουάνης, αναφερόμενος στην κοινή παρουσία του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ στο Διεθνές Φεστιβάλ των Καννών, δήλωσε: «Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την εθνική στρατηγική ανάπτυξης της οπτικοακουστικής βιομηχανίας και την προώθηση της ελληνικής δημιουργικής κοινότητας στο διεθνές γίγνεσθαι. Η διοργάνωση του Φεστιβάλ φέτος, που επιτρέπει τη φυσική παρουσία, δίνει την ευκαιρία να προβάλλουμε δυναμικά το ελληνικό σινεμά στις ξένες αγορές και η κοινή μας παρουσία επιβεβαιώνει ότι η χώρα μας επάξια θεωρείται πολλά υποσχόμενη στον τομέα της οπτικοακουστικής δημιουργίας».
 
 
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, τηρώντας τις δεσμεύσεις του προς την κινηματογραφική κοινότητα για αποδοτικότερη λειτουργία της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Παραγωγής, ανακοινώνει τις προεγκρίσεις και εγκρίσεις χρηματοδότησης  των προτάσεων που υποβλήθηκαν μέχρι τον Ιανουάριο του 2021. Από τις 27 προτάσεις που κατατέθηκαν χρηματοδοτούνται 10 με το συνολικό ποσό των 339.460 ευρώ.
Με τα αποτελέσματα αυτά κλείνει οριστικά ο κύκλος των αξιολογήσεων των προτάσεων που υποβλήθηκαν στα προγράμματα Ανάπτυξης και Παραγωγής πριν  από την ανακοίνωση του νέου Κανονισμού, τον Μάιο του 2021. 
 
Πατήστε ΕΔΩ για να κατεβάσετε τον κατάλογο των 10 προεγκρίσεων και εγκρίσεων.
 
Το ευρωπαϊκό ταμείο Eurimages ανακοίνωσε τις εγκρίσεις χρηματοδοτήσεων ευρωπαϊκών συμπαραγωγών που αποφάσισε κατά την 163η συνεδρίασή του στις 25.06.2021. Ένα ελληνικό κινηματογραφικό σχέδιο ταινίας μεγάλου μήκους και δύο ξένα, στα οποία συμμετέχουν μειοψηφικά Έλληνες παραγωγοί, ενισχύονται σημαντικά. Συγκεκριμένα:
 
•Το «Γιάντες» της Πέννυς Παναγιωτοπούλου ενισχύεται με το ποσό των 130.000 ευρώ. Το σχέδιο αυτό βρίσκεται ανάμεσα στις προεγκρίσεις που ανακοίνωσε πρόσφατα το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, χρηματοδοτούμενο με το ποσό των 140.000 ευρώ. Το «Γιάντες» είναι συμπαραγωγή Ελλάδος, Γαλλίας και Γερμανίας.
 
•Το ελληνοαλβανικό «A Cup of Coffee and New Shoes On», στο οποίο συμμετέχει η ελληνική εταιρεία Graal, ενισχύεται με το ποσό των 110.000 ευρώ. Το ΕΚΚ είχε ήδη εγκρίνει  χρηματοδότηση  ύψους 20.000 ευρώ για το σχέδιο αυτό στο πλαίσιο του μειοψηφικού του προγράμματος.
 
•Το «The Invisible Fight», στο οποίο συμμετέχει η ελληνική Neda Film, ενισχύεται με το ποσό των 360.000 ευρώ. Πρόκειται για συμπαραγωγή Εσθονίας, Ελλάδος και Λεττονίας. Γυρίσματα της ταινίας θα πραγματοποιηθούν και στη χώρα μας. Η ανεύρεση τοποθεσιών για αυτά έχει ενισχυθεί από το Hellenic Film Commission του ΕΚΚ μέσω νέου προγράμματος Location Scouting Support Program.
 
Στην 163η συνεδρίαση του Eurimages εγκρίθηκαν  49 κινηματογραφικά σχέδια μεγάλου μήκους (ανάμεσά τους 6 ντοκιμαντέρ και 3 animation) που χρηματοδοτούνται με το συνολικό ποσό των 10.816.000 ευρώ.
 
 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, αντιλαμβανόμενο τα προβλήματα που δημιούργησε και εξακολουθεί να δημιουργεί η υγειονομική κρίση στην υλοποίηση κινηματογραφικών παραγωγών, παρατείνει το Πρόγραμμα Ενίσχυσης Γυρισμάτων Covid-19 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα αυτό καλύπτει τις επιπλέον δαπάνες που προκύπτουν από την τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου που υποχρεούνται οι παραγωγοί να τηρούν κατά τα γυρίσματα.

 

 

 

Σε 3.800.000 ευρώ ανήλθε το συνολικό ποσό που διέθεσε εκτάκτως το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, για την ενίσχυση της κινηματογραφικής κοινότητας, εν μέσω της πανδημίας, μετά και την ολοκλήρωση της β΄ φάσης του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας για κινηματογραφικά έργα Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ.

 

Υπενθυμίζεται ότι λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης από την κινηματογραφική κοινότητα και καθώς οι αιτήσεις συμμετοχής προσέγγισαν τις 1.300 (678 για έργα Μικρού Μήκους, 512 για έργα Ντοκιμαντέρ και 82 για έργα Animation), το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος για τις κατηγορίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ, προκειμένου να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους είχαν ήδη καταθέσει προτάσεις στο κυρίως Πρόγραμμα, οι οποίες όμως δεν επελέγησαν προς χρηματοδότηση.

 

Μέσω του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας χρηματοδοτείται τόσο η συγγραφή σεναρίου, για τις κατηγορίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ (α΄ φάση), όσο και η παραγωγή ορισμένου αριθμού από τα σενάρια που επιλέχθηκαν κατά την α΄ φάση στις δύο παραπάνω κατηγορίες (β΄ φάση). Η κατηγορία Animation περιλάμβανε μόνο τη χρηματοδότηση της παραγωγής.

 

Συγκεκριμένα, από το Πρόγραμμα χρηματοδοτούνται:

 

  • η συγγραφή σεναρίου για 114 έργα Μικρού Μήκους (64 από το κυρίως και 50 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 2.500 ευρώ ανά σενάριο.
  • η συγγραφή σεναρίου για 105 έργα Ντοκιμαντέρ (55 από το κυρίως και 50 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 2.500 ευρώ ανά σενάριο.
  • η παραγωγή 35 έργων Μικρού Μήκους (25 από το κυρίως και 10 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 20.000 ευρώ ανά έργο.
  • η παραγωγή 35 έργων Ντοκιμαντέρ (25 από το κυρίως και 10 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 30.000 ευρώ ανά έργο.
  • η παραγωγή 25 έργων Animation (από το κυρίως Πρόγραμμα), με ποσό από 10.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ ανά έργο.

 

Οι διαδικασίες χρηματοδότησης όλων των παραπάνω προτάσεων υλοποιούνται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

 

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, «Με την ολοκλήρωση της β΄ φάσης του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας για κινηματογραφικά έργα Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ, ολοκληρώνεται ο κύκλος της έκτακτης οικονομικής στήριξης προς τον δημιουργικό χώρο του κινηματογράφου και των επαγγελματιών του, που εκπόνησε το ΥΠΠΟΑ σε συνεργασία με το ΕΚΚ, κατά το διάστημα της πανδημίας.

 

Πρώτιστο μέλημα του ΥΠΠΟΑ είναι η διασφάλιση ενός περιβάλλοντος σταθερότητας, στο οποίο καλούνται να εργαστούν οι εργαζόμενοι της κινηματογραφικής κοινότητας, καθώς ο χώρος του πολιτισμού επανέρχεται σταδιακά στην κανονικότητα.

 

Σημειώνεται ότι ΕΚΚ αποκτά, για πρώτη φορά Κανονισμό Προγραμμάτων Χρηματοδότησης της Προώθησης και της Διανομής Κινηματογραφικών Έργων, ο οποίος, πιστεύω, ότι θα διασφαλίσει, όχι μόνο την αποτελεσματικότερη λειτουργία του, αλλά και την αναγκαία διαφάνεια των διαδικασιών και των χρηματοδοτήσεων. Στόχος μας είναι το ΕΚΚ να κατορθώσει να ανταποκριθεί, με άμεσο τρόπο, αλλά και με βέλτιστες πρακτικές στις απαιτήσεις που θέτουν οι διαρκώς μεταβαλλόμενες συνιστώσες του σύγχρονου ψηφιακού περιβάλλοντος. Τα επόμενα βήματα της ελληνικής κινηματογραφίας θα ενισχυθούν μέσω των εργαλείων που προβλέψαμε στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

 

Η εξωστρέφεια του ελληνικού κινηματογράφου, καθώς και η διεθνής διαδρομή του, η ενίσχυση της διανομής των ελληνικών ταινιών, η προσβασιμότητα του κοινού στην ελληνική ταινία, θα περιχαρακωθούν μέσω του νέου πλαισίου που βρίσκεται υπό σχεδιασμό. Το ΥΠΠΟΑ στέκεται αρωγός και συμπαραστάτης στα επόμενα βήματα του ελληνικού κινηματογράφου με στοχευμένες πρωτοβουλίες και δράσεις».

 

Αναφερόμενος στο Πρόγραμμα, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για τον Σύγχρονο Πολιτισμό, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, δήλωσε: «Με στοχευμένα και σταθερά βήματα η ελληνική κινηματογραφία ξαναμπαίνει σε τροχιά ουσιαστικής στήριξης από την Πολιτεία. Με μέριμνα του ΥΠΠΟΑ διασφαλίστηκε η συνέχιση των γυρισμάτων των παραγωγών και συμπαραγωγών που ήταν σε εξέλιξη κατά τη διάρκεια του lockdown, προβλέφθηκαν ειδικά μέτρα στήριξης για τον κλάδο και τις αίθουσες, ενώ ολοκληρώνεται πλέον και το Ειδικό Πρόγραμμα Ενίσχυσης. Επιπλέον, οι προτάσεις για το σύγχρονο πολιτισμό που καταθέσαμε στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και εγκρίθηκαν από την κυβέρνηση και την ΕΕ εξασφαλίζουν σημαντικούς πόρους για το παρόν του ελληνικού σινεμά αλλά και το μέλλον του, με την ίδρυση της Κρατικής Σχολής Κινηματογράφου 40 χρόνια μετά την αρχική εξαγγελία, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται για πρώτη φορά συζητήσεις για την εξασφάλιση και άλλων πηγών χρηματοδότησης της ελληνικής κινηματογραφίας. Σε όλα τα παραπάνω κομβικό ρόλο διαδραματίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο έχει σε σύντομο διάστημα διανύσει μια μεγάλη απόσταση προκειμένου να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο και να δώσει στις ελληνικές παραγωγές όχι μόνο τους πόρους που δικαιούνται αλλά και την αξιοπιστία που απαιτείται προκειμένου να διεκδικήσουν επιπλέον στήριξη μέσω εγχώριων και διεθνών συμπαραγωγών».

 

Α. Αποτελέσματα αξιολόγησης για ταινίες Μικρού Μήκους

 

Έργο της Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν ο σκηνοθέτης και καθηγητής σκηνοθεσίας στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Περικλής Χούρσογλου, ο σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Γιάννης Σακαρίδης και ο κριτικός κινηματογράφου Χρήστος Μήτσης, ήταν η επιλογή 10 σεναρίων Μικρού Μήκους, από τις συνολικά 46 προτάσεις που κατατέθηκαν, εμπρόθεσμα. Κάθε μια από τις 10 προτάσεις θα λάβει ποσό χρηματοδότησης 20.000 ευρώ για την παραγωγή της.

 

ΕΡΓΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Α/Α

ΤΙΤΛΟΣ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

1.

ET L’AQUA CHE PASSA

ΠαναγιώταΠαναγιωτοπούλου / P.P. Productions

Κάλλια Παπαδάκη

2.

FAULT

Aναστάσιος Γερακίνης

Tάσος Γερακίνης

3.

HONEYMOON

Μαρία Χατζάκου

Άλκης Παπασταθόπουλος

4.

ΑΣΠΟΝΔΥΛΑ:ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Ο ΚΛΑΨΑΣ

ΜΠΛΟΝΤ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ Α.Ε. / Φένια Κοσοβίτσα

Γιάννης Βεσλεμές

5.

ΙΣΒΟΡΙΑ

Αταλάντη Οπτικοακουστικές Παραγωγές Α.Ε. / Ιωάννα Μπολομύτη

Νεφέλη Σαρρή

6.

ΛΕΥΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

LadiesFingers / Αντώνης Νικηφόρος Βαλληνδράς

Αντώνης Βαλληνδράς

7.

ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ

MARNI FILMS MON EΠΕ

Μαριτίνα Πάσσαρη

8.

ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΣΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

Art Renegade / Χρήστος Παναγιώτης Πυθαράς

Αλέξιος Χατζηγιάννης

9.

ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΕΣ

AKRAN ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. / Ρομάννα Λόμπατς

Χρηστίνα Γαρμπή

10.

ΡΑΠΕΡΑΚΙ

StudioBauhaus / ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΑΡΟΣ

Ορφέας Περετζής

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Β. Αποτελέσματα αξιολόγησης για ταινίες Ντοκιμαντέρ

Έργο της Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν ο κριτικός κινηματογράφου και καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» και του Θερινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Athens Open Air Film Festival» Λουκάς Κατσίκας, ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης και η πρόεδρος της Ένωσης Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος Ειρήνη Σουγανίδου, ήταν η επιλογή 10 σεναρίων Ντοκιμαντέρ, από τις συνολικά 43 προτάσεις που κατατέθηκαν, εμπρόθεσμα. Κάθε μια από τις 10 προτάσεις θα λάβει ποσό χρηματοδότησης 30.000 ευρώ για την παραγωγή της.

 

Α/Α

ΤΙΤΛΟΣ

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΣΕΝΑΡΙΟ

1

EXILE(S)

Σοφία Εξάρχου

Γιώργος Ηλιόπουλος

Γιώργος Ηλιόπουλος

2

The Sacred Way

Κωνσταντίνος Γανωτής, Ελένη Αφεντάκη

Νικολέτα Παράσχη

Νικολέτα Παράσχη

3

ΑΚΟΕ ΚΑΙ ΑΜΦΙ (προσωρινός τίτλος)

Μαρίνα Δανέζη

Ιωσήφ Βαρδάκης

Ιωσήφ Βαρδάκης

4

ΔΥΟ ΑΙΩΝΕΣ ΩΣ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΙΩΝ

Anemon - Ρέα Αποστολίδη

Ευαγγελία Κρανιώτη

Ευαγγελία Κρανιώτη

5

ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ, ΞΕΡΙΖΩΜΑΤΑ...

POMEGRANATE FILMS - Ελένη Αλεξανδράκη

Ελένη Αλεξανδράκη

Ελένη Αλεξανδράκη

6

Η ΚΛΕΙΩ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ

FILMIKI PRODUCTIONS - Πολ Τυπάλδος

Στηβ Κρίκρης

Δάφνη Καλαφάτη

7

Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ

ANAV PRODUCTIONS - Νικόλαος Βασιλόπουλος

Αντώνης Κόκκινος, Γιάννης Σολδάτος

Αντώνης Κόκκινος, Γιάννης Σολδάτος

8

ΠΟΙΗΤΗ, ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙΣ ΕΣΥ ΕΝΑΣ ΕΔΕΣΣΑΙΟΣ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ

KPG ENTERTAINMENT - Γιώργος Κυριάκος

Πηγή Δημητρακοπούλου

Θάνος Λαμπρόπουλος

9

ΦΩΝΕΣ

blackbird production - Eλένη Κοσσυφίδου

Περσεφόνη Μήλιου

Περσεφόνη Μήλιου

10

ΧΡΗΣΤΟΣ, ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΑΙΔΙ

BAD CROWD - Νίκος Μουστάκας, Νάνσυ Κοκολάκη

Giulia Amati

Giulia Amati

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες της σε όλα τα μέλη των Επιτροπών που συγκροτήθηκαν από το ΥΠΠΟΑ για την αξιολόγηση των αιτημάτων των τριών κατηγοριών του Προγράμματος, τα οποία, αμισθί και εν μέσω πανδημίας, επιτέλεσαν το έργο τους με προθυμία, συνέπεια και αποτελεσματικότητα.