Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει ότι μετά από σχετική ενημέρωση από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) τα κινηματογραφικά υλικά που παρέλαβε μετά τις διασωστικές ενέργειες στο κτίριο της οδού Χίου 53  θα μεταφερθούν στο ΕΚΟΜΕ, όπως προβλέπει ο νόμος, ώστε να τεθούν στη διάθεση των νόμιμων δικαιούχων τους. Το ΕΚΚ, αναλαμβάνοντας το μερίδιο της δικής του ευθύνης απέναντι στην οπτικοακουστική κληρονομιά μας,  ολοκλήρωσε την καταγραφή του υλικού αυτού τον Μάρτιο του 2022 σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.
 
Στον επισυναπτόμενο κατάλογο ο/η κάθε ενδιαφερόμενος/η  μπορεί να βρει: 
•Καταγραφή των τίτλων των ταινιών και τη μορφή του υλικού τους (αρνητικό, tone, κ.λπ.).
•Καταγραφή αρνητικών, κοπιών, αλλά  και μαγνητικού υλικού που αποτελούν προϊόν γυρισμάτων για τις ανάγκες των ταινιών. 
Επισημαίνουμε, τέλος, ότι στο παραδοτέο υλικό, εκτός από τις ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, υπάρχει σημαντικός αριθμός διαφημιστικών ταινιών.
 
Ο κατάλογος των παραδοτέων υλικών ΕΔΩ
 
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στη συνεδρίαση της 5ης Οκτωβρίου 2022 ενέκρινε τη χρηματοδότηση, με συνολικό ποσό 259.000 €, πέντε (5) κινηματογραφικών σχεδίων του προγράμματος MICRO BUDGET και έξι (6) ταινιών του Προγράμματος ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ, στο πλαίσιο του Κανονισμού Προγραμμάτων Χρηματοδότησης Κινηματογραφικών σχεδίων και έργων της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής.
 
 Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
 
Στο Πρόγραμμα MICRO-BUDGET, κατά την Α’ περίοδο υποβολών του 2022 με καταληκτική ημερομηνία 31 Μαΐου,  υποβλήθηκαν συνολικά δώδεκα (12) επιλέξιμα προς αξιολόγηση κινηματογραφικά σχέδια -πέντε (5) μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, δύο (2) μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ και πέντε (5) μικρού μήκους (τρία μυθοπλασίας και δύο ντοκιμαντέρ).
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα, δύναται ανά περίοδο να εγκριθούν μέχρι δυο (2) προτάσεις στην κατηγορία κινηματογραφικών σχεδίων μεγάλου μήκους μυθοπλασίας και στην κατηγορία ντοκιμαντέρ και μέχρι πέντε (5) προτάσεις στην κατηγορία κινηματογραφικών σχεδίων μικρού μήκους. Κατόπιν αξιολόγησης, εγκρίνεται η χορήγηση χρηματοδότησης σε πέντε (5) σχέδια: δύο (2) σχέδια μεγάλου μήκους –ένα ντοκιμαντέρ και ένα μυθοπλασίας- και τρία (3) σχέδια μικρού μήκους -δύο μυθοπλασίας και ένα ντοκιμαντέρ.
 
Τα κινηματογραφικά σχέδια που χρηματοδοτούνται:
 
SINFONIETTA ΠΟΛΗΣ, ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ DZIGA VERTOV (ντοκιμαντέρ, μεγάλου μήκους)
Σενάριο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Παραγωγή: CYANEA AMKE
Ποσό χρηματοδότησης: 20.000 €
 
ΑΝΟΙΧΤΑ ΦΤΕΡΑ (μυθοπλασία, μικρού μήκους)
Σενάριο: ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΟΥΒΑΡΑΣ, ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ
Σκηνοθεσία: ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΟΥΒΑΡΑΣ 
Παραγωγή: ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ
Ποσό χρηματοδότησης: 8.000 €
 
ΑΣΚΟΠΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ (ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους)
Σενάριο: ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΛΕΟΥΣΗ
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΛΕΟΥΣΗ
Παραγωγή: ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΛΕΟΥΣΗ
Ποσό χρηματοδότησης: 8.000 €
 
ΜΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΥΣ ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΥΣ (μυθοπλασία, μικρού μήκους)
Σενάριο: ΕΥΤΥΧΙΑ ΙΩΣΗΦΙΔΟΥ
Σκηνοθεσία: ΕΥΤΥΧΙΑ ΙΩΣΗΦΙΔΟΥ
Παραγωγή: Α. ΠΗΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε. (ZERO ZERO PRODUCTIONS)
Ποσό χρηματοδότησης: 8.000 €
 
ΤΑ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΚΟΝΗΣ (μυθοπλασία, μεγάλου μήκους)
Σενάριο: ΑΡΓΥΡΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΔΗΣ 
Σκηνοθεσία: ΑΡΓΥΡΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΔΗΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ STRAUCH
Παραγωγή: POST ROOM - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ
Ποσό χρηματοδότησης: 40.000 €
 
 
Στο Πρόγραμμα ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ κατά την μία ετησίως περίοδο υποβολών προτάσεων, με καταληκτική ημερομηνία 30.06.2022, υποβλήθηκαν συνολικά δεκαεπτά (17) επιλέξιμες προς αξιολόγηση ταινίες μεγάλου μήκους -τέσσερις ταινίες μυθοπλασίας και δεκατρείς ταινίες ντοκιμαντέρ, από τις οποίες εγκρίθηκε ενίσχυση με την μορφή επιδότησης για πέντε (5) ταινίες και χρηματοδότηση έναντι ποσοστού εκμετάλλευσης για μία ταινία. Το συνολικό ποσό εγκρίσεων του προγράμματος ανέρχεται σε 175.000 €. 
 
THE OTHER HALF (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΑΦΗΣ
Σκηνοθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΑΦΗΣ
Παραγωγή: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΑΦΗΣ
Ποσό χρηματοδότησης: 25.000 €
 
Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗΣ
Σκηνοθεσία: ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗΣ
Παραγωγή: HOMEMADE FILMS
Ποσό χρηματοδότησης: 25.000 €
 
ΛΕΣΒΙΑ - Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΡΕΣΟΣ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΤΖΕΛΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Σκηνοθεσία: ΤΖΕΛΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Παραγωγή: ΑΝΕΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Ποσό χρηματοδότησης: 25.000 €
 
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΖΑΜΙ, ΤΡΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ
Σκηνοθεσία: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ
Παραγωγή: TIMELINE PRODUCTIONS ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ
Ποσό χρηματοδότησης: 25.000 €
 
ΜΠΑΣΤΑΡΔΑ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΝΙΚΟΣ ΠΑΣΤΡΑΣ
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΠΑΣΤΡΑΣ
Παραγωγή: FILMIKI PRODUCTIONS ΑΕ
Ποσό χρηματοδότησης: 25.000 €
 
ΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΗΧΟΣ  (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΑΝΕΣΤΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΤΣΗΣ, ΦΟΙΒΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
Σκηνοθεσία: ΦΟΙΒΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
Παραγωγή: FOSS PRODUCTIONS
Ποσό χρηματοδότησης (έναντι ποσοστού εκμετάλλευσης): 50.000 €
 
Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, η κυρία Ελένη Χανδρινού ορίζεται εθνική εκπρόσωπος στο Ταμείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Eurimages. Είχε ήδη αναλάβει με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού την εκπροσώπηση της Ελλάδος με δικαίωμα ψήφου στην επιτροπή, την οποία σύστησε το Eurimages, για να εξετάσει τις δυνατότητες συμμετοχής του Ταμείου και σε σειρές πέραν των κινηματογραφικών ταινιών.
Σύντομο βιογραφικό
Η κυρία Χανδρινού έχει σπουδάσει Οικονομικά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στην Ευρωπαϊκή Ανάπτυξη από το Vrije Universiteit Brussel. Έχει υπάρξει παραγωγός και σύμβουλος οπτικοακουστικών στις Βρυξέλλες και την Αθήνα. Από το 2002 ως το 2014 εργάστηκε στο πρόγραμμα MEDIA (Creative Europe) της ΕΕ στις Βρυξέλλες, μεταξύ άλλων στα τμήματα χρηματοδότησης κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων, καθώς και στην αξιολόγηση προτάσεων κινηματογραφικής διανομής ευρωπαϊκών ταινιών. 
 
Ο κύριος Πέτρος Μάης ανέλαβε τα καθήκοντά του ως Διευθυντής των Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου μετά τη δημοσίευση του διορισμού του στο ΦΕΚ. 
Ο κ. Μάης είναι απόφοιτος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς (νυν Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (Master in Business Administration) του Πανεπιστημίου Brunel της Αγγλίας. 
Υπηρέτησε επί σειρά ετών τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση ως υψηλόβαθμο στέλεχος σε διαφόρους τομείς. Ανέπτυξε πρωτοβουλίες σχετικά με την οργάνωση και αξιοποίηση του Αρχείου Ραδιοφωνίας και υπήρξε υπεύθυνος του αρχικού προγράμματος ψηφιοποίησης του αρχείου του Τμήματος Ταινιοθήκης της ΕΡΤ. Από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως τον Μάιο του 2015 διετέλεσε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΝΕΡΙΤ και της ΕΡΤ Α.Ε. 
 
Η ταινία μυθοπλασίας «Μαγνητικά Πεδία» του σκηνοθέτη Γιώργου Γούση, επελέγη για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 95η διοργάνωση βραβείων OSCAR με σκοπό τη διεκδίκηση του Βραβείου Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Την επίσημη υποψηφιότητα της Ελλάδας για το Βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους (πρώην Βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας), στο πλαίσιο της 95ης διοργάνωσης της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, επέλεξε επταμελής επιτροπή, η οποία συγκροτήθηκε αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό. 
H Επιτροπή συνήλθε σε συνεδρίαση και μετά από διεξοδική συζήτηση, πρότεινε κατά πλειοψηφία τα «Μαγνητικά Πεδία», καθώς έκρινε ότι πρόκειται για μία ταινία που μιλάει απευθείας στον θεατή, ενώ δύναται να σταθεί σε ένα διεθνές κοινό, από τη στιγμή που πραγματεύεται ένα θέμα οικουμενικό, αυτό της υπαρξιακής κρίσης. Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, έκανε αποδεκτή τη γνώμη της Επιτροπής και εξέδωσε τη σχετική απόφαση.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού θα μεριμνήσει για την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών εκπροσώπησης της Ελλάδας στην 95η διοργάνωση των βραβείων OSCAR, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. 
 
Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου (EFA) ενέταξε τον Λευκό Πύργο στον κατάλογο των Θησαυρών της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς,  Treasures of European Film Culture, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο. Το ιστορικό αυτό διατηρητέο μνημείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, δείγμα της οχυρωματικής αρχιτεκτονικής του 16ου αιώνα, αναπόσπαστο τμήμα των τειχών της Θεσσαλονίκης, στη θέση όπου υψωνόταν άλλοτε ο βυζαντινός Πύργος του Λέοντα, και εμβληματικό τοπόσημο της Θεσσαλονίκης, αποτέλεσε φυσικό κινηματογραφικό σκηνικό της ταινίας «Τοπίο στην ομίχλη» του Θόδωρου Αγγελόπουλου το 1988, κάνοντας γνωστή την πόλη της Θεσσαλονίκης στο διεθνές κινηματογραφικό κοινό μέσω και του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού.
Ο κατάλογος των Θησαυρών της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς  αποτελεί  μια δράση της  EFA, ενταγμένη στο πλέγμα των πρωτοβουλιών της για τη δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού δικτύου κινηματογραφικής κληρονομιάς. Στο δίκτυο αυτό συνδέονται ταινιοθήκες, κινηματογραφικά αρχεία και κινηματογραφικοί οργανισμοί με σκοπό τη διανομή και χρήση πληροφοριών γύρω από επετείους και εκδηλώσεις που αναδεικνύουν και προβάλλουν το ευρωπαϊκό σινεμά και τους δημιουργούς του, αλλά και τη δράση θεσμικών οργανισμών οι οποίοι χαράζουν την στρατηγική της κινηματογραφικής βιομηχανίας στις χώρες της Ευρώπης.
Η συστηματική και πολύχρονη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), αλλά και της Διεύθυνσής του για τις Διεθνείς Οπτικοακουστικές Παραγωγές  – Ηellenic Film Commission (HFC) με την EFA έχει συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξη του κινηματογραφικού και γενικότερα του πολιτιστικού αποθέματος της Ελλάδος και στη στροφή του βλέμματος της ευρωπαϊκής κινηματογραφίας προς τη χώρα μας. Η απόφαση της EFA για τον Λευκό Πύργο ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας της με το ΕΚΚ και το HFC, τα οποία για το σκοπό αυτό συντόνισαν σχετικές ενέργειες με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και την οικογένεια του Θόδωρου Αγγελόπουλου. 
Στον κατάλογο των Θησαυρών της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Κληρονομιάς είναι ενταγμένες τοποθεσίες που απέκτησαν συμβολικό χαρακτήρα για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο· τοποθεσίες και τοπόσημα με ιστορική αξία που χρήζουν προστασίας τώρα και στο μέλλον. O Λευκός Πύργος, που από το 1988 κοσμεί τον κατάλογο μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, αποτελεί πλέον μία από τις 35 εμβληματικές κινηματογραφικές τοποθεσίες και τοπόσημα μεταξύ των οποίων: το Ινστιτούτο Λιμιέρ στη Λυών της Γαλλίας, οι Σκάλες του Ποτέμκιν στην Οδησσό της Ουκρανίας, η Πλατεία της Ισπανίας στη Σεβίλλη, το Κέντρο του Μπέργκμαν στο νησάκι Φάρο της Σουηδίας, το Casa Rossa στην πόλη Στρόμπολι της Ιταλίας, το Café des Deux Moulins στο Παρίσι.
 
Η Μάρθα Καραγιάννη υπήρξε μια από τις μεγάλες κυρίες του ελληνικού κινηματογράφου στα χρόνια της εμπορικής ακμής του, όταν σπουδαίοι ηθοποιοί, κατά τεκμήριο σημαντικοί κωμικοί του θεάτρου, μετέφεραν στην οθόνη αναγνωρίσιμους στο ευρύ κοινό χαρακτήρες. 
Η Μάρθα Καραγιάννη, έχοντας ήδη ξεκινήσει την καλλιτεχνική της πορεία στο χορό, εξέπεμψε τη μεγαλύτερη λάμψη της σε κωμωδίες και δημοφιλή μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη στα οποία παρήλαυνε η αφρόκρεμα των πρωταγωνιστών της Φίνος Φιλμ. Ενσάρκωνε συνήθως το κορίτσι της φτωχογειτονιάς σε κινηματογραφικά κάδρα της νεοελληνικής ηθογραφίας, στα οποία έφερναν μια νέα πνοή το χρώμα, τα μουσικοχορευτικά νούμερα και η αισιόδοξη διάθεση. 
Η Μάρθα Καραγιάννη ουδέποτε νοιάστηκε σοβαρά να γίνει είδωλο της οθόνης. ‘Ηταν η ωραία που δεν πλασαρίστηκε ποτέ ως τέτοια. Επέβαλε την παρουσία της με το ταπεραμέντο της και την εκρηκτική της ζωντάνια, αλλά και με την αθωότητα μιας αυθάδικης ομορφιάς, που ήταν οικεία και προσιτή.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους της.
 
Η Ειρήνη Παπά υπήρξε διεθνής σταρ του κινηματογράφου, η μεγαλύτερη που γέννησε αυτός ο τόπος. Η εικόνα της είναι ένα διαχρονικό αποτύπωμα της γυναικείας ελληνικής ομορφιάς. Η λάμψη που εξέπεμπε το βλέμμα της, σ’ έκανε να πιστεύεις πως η μοίρα του Έλληνα είναι το ταξίδι και η περιπέτεια στον ανοικτό ορίζοντα. 
Την Ειρήνη Παπά την ανακάλυψε ο Αλέκος Σακελλάριος όταν ήταν ακόμη μαθήτρια στη Σχολή του Εθνικού. Τον πρώτο ρόλο της όμως στον κινηματογράφο, στην ταινία του Νίκου Τσιφόρου «Χαμένοι άγγελοι» το 1948, της τον έδωσε ο Φιλοποίμην Φίνος. Ακολούθησαν πάνω από 50 κινηματογραφικές ταινίες, κυρίως στο εξωτερικό, σκηνοθετών όπως ο Μάριο Μονιτσέλι, ο Κάρλο Λιτσάνι, ο Φραντσέσκο Ρόζι, ο Έλιο Πέτρι,  ο Κώστας Γαβράς, ο Μάρτιν Ριτ, ο Ρόμπερτ Γουάιζ. Στάθηκε δε δίπλα σε σπουδαίους ηθοποιούς όπως ο Κερκ Ντάγκλας, ο Ιβ Μοντάν, ο Γκέγκορι Πεκ, ο Άντονι Κουίν, ο Τζέιμς Κάγκνεϊ, ο Τζιάν Μαρία Βολοντέ.
Η Ειρήνη Παπά χρωστά τη φήμη της στην Αρχαία Τραγωδία και στον Μιχάλη Κακογιάννη, ο οποίος την εμπιστεύτηκε σε ρόλους που βασίστηκαν στο δωρικό παρουσιαστικό της κι έμελλε να γίνουν οι πιο εμβληματικοί της καριέρας της.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά συλλυπητήριά του στους οικείους της.
 
 
Ο Κώστας Καζάκος  είδε τη ζωή και την τέχνη ως μια αδιάσπαστη ενότητα: υπήρξε ενεργός πολίτης, με πλούσια πολιτική δράση και εντός του Εθνικού Κοινοβουλίου, αγέρωχος και ηθικά ακέραιος. 
Σπούδασε θέατρο έχοντας δάσκαλό του τον Κάρολο Κουν και κινηματογράφο στη Σχολή Σταυράκου. Έπαιξε σημαντικούς ρόλους σε παραστάσεις με τους θιάσους του Αλεξανδράκη, της Συνοδινού, της Λαμπέτη, της Κυρίας Κατερίνας. Από τους σημαντικούς σταθμούς της θεατρικής πορείας του ήταν το έργο «Το μεγάλο μας τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, το 1973, λίγο πριν από την κορύφωση του αντιδικτατορικού αγώνα στο Πολυτεχνείο, με τον θίασο Κώστας Καζάκος – Τζένη Καρέζη.
Στην μεγάλη οθόνη, η παρουσία του σφράγισε αρκετές ταινίες που επιχείρησαν να φέρουν το είδος στον λεγόμενο εμπορικό κινηματογράφο μας. Κορυφαίος σταθμός της  κινηματογραφικής διαδρομής του ήταν το «Μπλόκο» του Άδωνι Κύρου το 1965, ένα παραγνωρισμένο αντιστασιακό δράμα, εμπνευσμένο από το μπλόκο των Γερμανών το 1944 στην Κοκκινιά που οδήγησε σε ομαδική εκτέλεση. Ο Κύρου εκμεταλλεύεται στο έπακρο τον πρωταγωνιστή του για να δημιουργήσει το πορτρέτο ενός αντιήρωα, που μένει «γυμνός» ανάμεσα στο πλήθος, όταν βγάζει μόνος του την κουκούλα του καταδότη. Στον επίλογο της διαδρομής του στο ελληνικό σινεμά, ο Κώστας Καζάκος εμφανίστηκε στην ταινία του Τάκη Παπαγιαννίδη «Ταξείδι στην πρωτεύουσσα / Στη ζούγκλα της Αθήνας» το 1982  και στον «Δραπέτη» του Λευτέρη Ξανθόπουλου το 1991.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους του.
 
 
Το Κινηματογραφικό Δίκτυο Νοτιοανατολικής Ευρώπης SEE CINEMA NETWORK απευθύνει πρόσκληση στους Έλληνες επαγγελματίες παραγωγούς κινηματογραφικών έργων οι οποίοι ενδιαφέρονται να καταθέσουν τις προτάσεις τους ως υποψήφιες για:
 
•Χρηματοδότηση Development ταινιών μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, διεθνούς συμπαραγωγής μεταξύ των χωρών - μελών του Δικτύου.
 
Δεκτές προς εξέταση γίνονται προτάσεις των οποίων ο βασικός παραγωγός είναι ελληνική εταιρεία παραγωγής και στις οποίες συμμετέχει ως συμπαραγωγός τουλάχιστον ένας παραγωγός από άλλη χώρα - μέλος του Δικτύου.
 
Το περιεχόμενο του φακέλου της πρότασης πρέπει να είναι στην αγγλική γλώσσα και να περιλαμβάνει: 
 
•αίτηση υποψηφιότητας του προγράμματος
•βιογραφικά σημειώματα σεναριογράφου, σκηνοθέτη, παραγωγού και παραγωγού εταιρείας
•σενάριο (στα αγγλικά και στα ελληνικά)
•σύνοψη σεναρίου (1 σελίδα) (στα αγγλικά και στα ελληνικά)
•treatment (10-15 σελίδες) (στα αγγλικά και στα ελληνικά)
•σκεπτικό προθέσεων για την ανάπτυξη του έργου, γραμμένο από κοινού από τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη
•στρατηγική διακίνησης και προώθησης του έργου που σκοπεύει να αναπτύξει ο παραγωγός του έργου (έως 3 σελίδες)
•αναλυτικό προϋπολογισμό Development του έργου
•συνοπτικό προϋπολογισμό της παραγωγής του έργου με κατανομή ανά χώρα συμπαραγωγής
•και ό,τι άλλο κρίνουν οι υποψήφιοι ως απαραίτητο.
 
Την αίτηση υποψηφιότητας καθώς και τον κανονισμό του προγράμματος, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (www.gfc.gr, κατηγορία: Χρηματοδότηση - SEE Cinema Network)
 
Ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προτάσεων ορίζεται η 26η Σεπτεμβρίου 2022.
 
Η κατάθεση των φακέλων θα γίνεται ηλεκτρονικά στα εξής δύο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. & Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εκτελεστική Γραμματέα του Δικτύου, κύρια Άννα Κασιμάτη (τηλ. 210 3678512).
 
Η προσεχής συνεδρίαση του SEE Cinema Network θα πραγματοποιηθεί εντός του Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη ή διαδικτυακά. 
 
 
Πατήστε ΕΔΩ για τον κανονισμό
Πατήστε ΕΔΩ για την αίτηση
 
Η κυρία Μαρία Καλλιμάνη ανέλαβε τα καθήκοντά της στη θέση της Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) μετά τη δημοσίευση του διορισμού της στο ΦΕΚ, αντικαθιστώντας την κυρία Ελένη Χανδρινού για το υπόλοιπο της θητείας της. Η αντικατάσταση αυτή υπήρξε αναγκαία λόγω των καθηκόντων που αναλαμβάνει η κυρία Χανδρινού στο πλαίσιο του Eurimages. 
Παράλληλα, ο κύριος Θεόδωρος Κουτσαύτης ανέλαβε τα καθήκοντά του ως μέλος του Δ.Σ του ΕΚΚ μετά τη δημοσίευση του διορισμού του στο ίδιο ΦΕΚ, αντικαθιστώντας την κυρία Καλλιμάνη για το υπόλοιπο της θητείας της. 
 
Σύντομο βιογραφικό του Θεόδωρου Κουτσαύτη
Ο κύριος Κουτσαύτης σπούδασε θέατρο και κινηματογράφο στο Universite Sorbonne Nouvelle -Paris III. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές έρευνας στον κινηματογράφo (Master 1 στο Universite Paris 1 -Panteon Sorbonne γύρω από την αισθητική, την ανάλυση και τη δημιουργία) αλλά και στην τηλεόραση και στα νέα ψηφιακά μέσα. (Master 2 Pro στο ίδιο πανεπιστήμιο). Είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός. Ανάμεσα στους σταθμούς της επαγγελματικής σταδιοδρομίας του ήταν αυτοί του υπευθύνου ψηφιακού περιεχομένου στο Champs-Elysees Film Festival και του συνιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου στην επαγγελματική πλατφόρμα Paper to Film. Από τον Οκτώβριο του 2019 μέχρι σήμερα είναι Ακόλουθος για τα Οπτικοακουστικά Μέσα στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και διευθυντής του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.
 
Ελληνική πρεμιέρα για 12 ταινίες του Ειδικού Προγράμματος Covid -19, στο αφιέρωμα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με τη συνεργασία του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
 
Παράθυρο με θέα το ελληνικό animation έγινε χθες βράδυ η οθόνη του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας καθώς σηκώθηκε η αυλαία του. Δώδεκα (12) ταινίες, από το σύνολο των είκοσι πέντε (25) που δημιουργήθηκαν χρηματοδοτούμενες από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Covid -19 μέσω του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), προβλήθηκαν σ’ ένα αφιέρωμα που ετοίμασε το ΕΚΚ σε συνεργασία με το Φεστιβάλ. Αν το Ειδικό Πρόγραμμα έγινε η αφορμή για να γίνει σε μεγάλο εύρος της ορατή η κοινότητα του ελληνικού animation, η ελληνική πρεμιέρα των 12 ταινιών στη Δράμα είναι η αφετηρία μιας διαδρομής για τη γνωριμία με το ελληνικό κοινό των 25 animation του Ειδικού Προγράμματος. 
Παρών στην προβολή των ταινιών ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων πως «όταν τις πρώτες ημέρες της πανδημίας ψάχναμε τρόπους να βοηθήσουμε κάθε κλάδο του πολιτισμού και ειδικά τον κινηματογράφο που είχε πληγεί πάρα πολύ, σκεφθήκαμε το πρόγραμμα Covid, να χρηματοδοτήσουμε δηλαδή ταινίες animation, με τη λογική ότι ήταν κάτι που θα μπορούσε να το κάνει κανείς μόνος του, με λίγους συνεργάτες, στο σπίτι του. Αυτή ήταν η αφετηρία».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας, επεσήμανε πως «μια επιδημία που έφερε τόση δυστυχία και θάνατο, έφερε και τόση δημιουργικότητα σε έναν τομέα που στην Ελλάδα δεν την είχαμε δει ποτέ πριν τόσο συγκεντρωμένη, τόσο δυναμική και τόσο αποτελεσματική. Φιλοδοξούμε αυτές οι ταινίες να ταξιδέψουν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, και να γίνουν το έναυσμα να ξεδιπλωθεί και να αναδειχθεί ένας τομέας πολύ ελπιδοφόρος για την ελληνική δυναμική της κινηματογραφίας». 
Ξεχωριστό χρώμα στην εκκίνηση της  φετινής διοργάνωσης έδωσαν οι 12 ταινίες του αφιερώματος, έργα νέων δημιουργών στην πλειονότητά τους, αντιπροσωπευτικά του Ειδικού Προγράμματος και ενδεικτικά της δυναμικής του εν λόγω προγράμματος στο ελληνικό animation σε καιρό πανδημίας. Πρόσθετη απόδειξη της δυναμικής αυτής είναι το γεγονός ότι και άλλα τρία (3) animation του Ειδικού Προγράμματος διεκδικούν βραβείο εκπροσωπώντας τη χώρα μας στο διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα animation του 45ου φεστιβάλ. 
Το πνεύμα συνεργασίας, το πάθος και η φαντασία που πάντα διέκριναν τους Έλληνες και τις Ελληνίδες animators ήταν εμφανή, όταν χθες το μεσημέρι έξι δημιουργοί συστήθηκαν στους δημοσιογράφους και στο κοινό του φεστιβάλ. Η Ελένη Ξουπά, η Παρασκευή Μαρκάτου, ο Δημήτρης Πατρίκιος, η Δάφνη Ξουράφη, η Χρυσούλα Κοροβέση και ο Σέργιος Κοτσόβουλος συμμετείχαν  στην εκδήλωση που οργάνωσε το ΕΚΚ αποσκοπώντας στην προβολή και ενδυνάμωση του ελληνικού animation και στην ενθάρρυνση των δημιουργών του. Ο συντονισμός της εκδήλωσης έγινε από την Λίνα Μανωλοπούλου, στέλεχος της Hellas Film του ΕΚΚ.
Όλοι τους προέβαλαν το γεγονός ότι «χωρίς την επιχορήγηση δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε ταινία», όπως είπαν. «Δεν θα είχα ταινία χωρίς το πρόγραμμα covid, η στήριξη σε βοηθά κυρίως στο βιοποριστικό κομμάτι, σου δίνει τη δυνατότητα να σταματήσεις λίγο τις πρωινές δουλειές και να πάρεις τον χρόνο να φτιάξεις τις ταινίες σου», σχολίασαν.  
 
Τα 12 animation του Ειδικού Προγράμματος Covid -19
 
«Ναυσικά» του Άγγελου Σπάρταλη
«Christmas Together» του Κώστα Κατράκη
«Echo» του Σέργιου Κοτσόβουλου
«Ideal Other» του Δημήτρη Πατρίκιου
«l Lost the Way» του Παναγιώτη Ράππα
«Το ελάφι και ο ιππότης» της Παρασκευής Μαρκάτου
«Mine» της Δάφνης Ξουράφη
«Travel Bugs» του Φωκίωνος Ξένου
«Ο υπερήρωας σύζυγός μου» της Αλεξάνδρας Ταγκαλή
«Hellenic Places: Hermoupolis» του Χαράλαμπου Μαργαρίτη
«Ο τριγωνοψαρούλης εναντίον μεγάλου καρχαρία» του Χρήστου Λειβαδίτη και της Αικατερίνης Παπαγεωργίου
«Τhere Was One» της Σοφίας Παπαχρήστου
 
Τα 3 animation του Ειδικού Προγράμματος που συμμετέχουν στο διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα animation
 
«Η αξιότιμη κυρία Μουρλέν» της Ελένης Ξουπά
«Καναρίνι» της Χρυσούλας Κοροβέση και του Μάριου Γαμπιεράκη
«In Between» της Έφης Παππά