Αθήνα 22/9/2020

 

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,


Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σας υποβάλλουμε την παραίτησή μας, καθώς οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί περί το Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας καθιστούν αδύνατη την περαιτέρω λειτουργία του ΔΣ, του οποίου είμαστε μέλη. Ενδεικτικά σας επισημαίνουμε τις διαρκείς συκοφαντικές και προσβλητικές επιθέσεις, που έχουμε δεχθεί από συνδικαλιστικούς φορείς κινηματογραφιστών αλλά και φυσικά πρόσωπα του χώρου, τις προσφυγές τους σε εθνικές και διεθνείς αρχές, τις δηλώσεις τους περί ομαδικών προσφυγών στη Δικαιοσύνη, τις αθλιότητες που αναρτούν στο διαδίκτυο, σχετικά υποβολιμιαία δημοσιεύματα σε ιστοσελίδες και εφημερίδες κλπ.


Παράλληλα σας υπενθυμίζουμε ότι με το ισχύον νομικό πλαίσιο και τις πολλαπλές γραφειοκρατικές δεσμεύσεις και αγκυλώσεις του αλλά και τις εσωτερικές του ανεπάρκειες, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και επιτυχώς ιδίως μάλιστα ευρισκόμενο αντιμέτωπο με ένα πρόγραμμα 1.400 αιτήσεων, που εντός μηνός έπρεπε να διεκπεραιωθεί, όταν ετησίως διαχειρίζεται με δυσκολία 300 περίπου προτάσεις και αυτές με καθυστερήσεις. Και τούτο με τα επιπρόσθετα μεγάλα προβλήματα επαφών και απ' ευθείας συνεννοήσεων που δημιούργησε η πανδημία και το lockdown. Καταβάλλαμε έως τώρα κάθε φιλότιμη προσπάθεια να φέρουμε σε πέρας το Ειδικό Πρόγραμμα, παρά τις τεράστιες δυσκολίες του. Δεν βρήκαμε όμως καμία απολύτως ανταπόκριση από τους ίδιους τους άμεσα ενδιαφερόμενους κινηματογραφιστές. Αντίθετα οι διαρκείς εις βάρος μας αήθεις και προσβλητικές επιθέσεις και απειλές κατέστησαν πλέον εκ των πραγμάτων άκυρες τις προσπάθειες αυτές.


Τέλος με την από 21/9/2020 γνωμοδότησή του, ο Νομικός Σύμβουλος του ΕΚΚ κατέστησε σαφές και προειδοποίησε τα μέλη του ΔΣ ότι στο Ειδικό Πρόγραμμα και την εξαγγελθείσα από το ΥΠΠΟΑ νέα δεύτερη φάση του ενυπάρχουν εξόφθαλμα μη νόμιμες διαδικασίες και κατάφορες και κραυγαλέες παραβιάσεις της αρχής της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού, δεδομένα τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε κατασταλτικό έλεγχο των χρηματοδοτήσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς επιπροσθέτως αναμένεται και για τη πρωτη φάση έλεγχος νομιμότητας και πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, στην οποία έχει προσφύγει συνδικαλιστική ομάδα κινηματογραφιστών.


Υπό τις συνθήκες αυτές η παραίτηση τώρα είναι για τα μέλη του ΔΣ μονόδρομος, όπως και η άρνησή μας να εγκρίνουμε την εκταμίευση από το ΕΚΚ έστω και ενός ευρώ από την παρασχεθείσα χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα περί των οποίων θα αποφανθούν τελικά τα δικαστήρια, μετά από πολυετείς όμως ταλαιπωρίες όλων των εμπλεκόμενων. Ευχόμενοι κάθε επιτυχία στο έργο σας, ευχαριστούμε για την έως τώρα συνεργασία μας.

 

 

Με τιμή
Τα μέλη του ΔΣ

 

 

Πάνος Λουκάκος, Χριστίνα Μανωλοπούλου, Κώστας Φέρρης, Μιρέλλα Παπαοικονόμου, Χρυσάνθη Σωτηροπούλου, Νίκος Μεγγρέλης, Κωνσταντής Φραγκόπουλος

     

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στην τακτική συνεδρίασή του 1482 / 16.09.2020, εφαρμόζοντας το άρθρο 23 του Ν. 4708/2020, αποφάσισε ομόφωνα τα ακόλουθα:


1. Ενέκρινε κατάλογο 27 ατόμων, που θα συγκροτήσουν τις επιτροπές αξιολόγησης, μετά τη διεύρυνση του Ειδικού Προγράμματος και την επέκταση της χρηματοδότησης και πρόκρισης στη δεύτερη φάση των 100 επιπλέον σεναρίων.


2. Το Δ.Σ επίσης αποφάσισε μέλη των επιτροπών αυτών, μετά την τροποποίηση του Ν. 3905/2010 και την ισχύ του άρθρου 23 του Ν. 4708/2020, να ασχοληθούν προκειμένου να δρομολογηθεί και η αξιολόγηση των συσσωρευμένων προτάσεων από τα έτη 2018 στα τακτικά προγράμματα χρηματοδότησης του Ε.Κ.Κ.
Οι επιτροπές αυτές θα συγκροτηθούν άμεσα για να αξιολογήσουν σε 30 ημέρες 1030 προτάσεις (571 σενάρια μικρού μήκους και 459 ντοκιμαντέρ) επιλέγοντας 100 (50 μικρού μήκους και 50 ντοκιμαντέρ) που θα χρηματοδοτηθούν με το ποσό των 2.500 ευρώ.


3. Το Δ.Σ τέλος υπενθυμίζει πως η μεθοδολογία αξιολόγησης, που θα χρησιμοποιηθεί και αυτή τη φορά, συμφωνεί με ανάλογα ευρωπαϊκά προγράμματα αξιολόγησης (MEDIA – Eurimages). Τα κριτήριά της εκτιμούν ιδιαιτέρως την επαγγελματική εμπειρία των συμμετεχόντων, αλλά και τη δημιουργική ματιά που ανοίγει νέους δρόμους. Δίνουν έμφαση σε πρωτότυπες σεναριακές ιδέες και σε τεκμηριωμένες προτάσεις ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η αποδοχή τους σε φεστιβάλ ή και στην διανομή. Λαμβάνουν υπόψη τους υφιστάμενους οικονομικούς και χρονικούς παράγοντες όπως αυτοί ορίζονται από το Ειδικό Πρόγραμμα.

 


Τον κατάλογο αποτελούν οι:


1. Γιώργος Κορδέλας, σκηνοθέτης
2. Βασίλης Κατσικονούρης, συγγραφέας
3. Μηνάς Βιντιάδης, συγγραφέας – δημοσιογράφος
4. Μαρία Πάουελ, σκηνοθέτις
5. Δέσποινα Τομαζάνη, ηθοποιός
6. Στάθης Βαλούκος, σεναριογράφος – συγγραφέας
7. Νίνος Μικελίδης, κριτικός κινηματογράφου – δημοσιογράφος
8. Νίκος Φαρούπος, συγγραφέας -σεναριογράφος
9. Τέλης Σιαμαντάς, δημοσιογράφος
10. Κατερίνα Κλειτσιώτη, σεναριογράφος
11. Βασίλης Τσακίρογλου, δημοσιογράφος – συγγραφέας
12. Αντώνης Θεοχάρης Κιούκας, σκονοθέτης
13. Χρήστος Δήμας, σκηνοθέτης
14. Γιάννης Σκοπετέας, καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
15. Χάρης Λαγκούσης, σκηνοθέτης
16. Νίκος Παπαθανασίου, σκηνοθέτης – σεναριογράφος
17. Κώστας Περούλης, σεναριογράφος – συγγραφέας
18. Στέλιος Καμμίτσης, σκηνοθέτης
19. Λάμπης Ζαρουτιάδης, σκηνοθέτης
20. Αγγελική Αντωνίου, σκηνοθέτις
21. Βασίλης Σουραπάς, διανομέας
22. Δημήτρης Πιατάς, ηθοποιός
23. Μία Κόλλια, δημοσιογράφος
24. Τζώρτζης Γρηγοράκης, σκηνοθέτης
25. Δημήτρης Καλαντίδης, κριτικός κινηματογράφου
26. Παναγιώτης Δενδραμής, κριτικός και διδάκτωρ θεωρίας του κινηματογράφου
27. Μιχάλης Γιαρίμουστας, σκηνοθέτης

 Το Ευρωπαϊκό φόρουμ συμπαραγωγής ταινιών μικρού μήκους Euro Connection, το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Αγοράς του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Clermont-Ferrand (2 έως 3 Φεβρουαρίου 2021), απευθύνει κάλεσμα σε παραγωγούς ταινιών μικρού μήκους.
 Κάθε χρόνο επιλέγονται 14 σχέδια ταινιών μικρού μήκους (μυθοπλασία, animation, δημιουργικό ντοκιμαντέρ) από όλη την Ευρώπη για να συμμετάσχουν σε  μια σειρά δράσεων που περιλαμβάνουν pitching training workshops, pitching sessions, συναντήσεις με επαγγελματίες και δικτύωση.
 Επιλέξιμα είναι σχέδια διάρκειας έως 30 λεπτά που προορίζονται για ευρωπαϊκή συμπαραγωγή, των οποίων τα γυρίσματα δεν θα πραγματοποιηθούν πριν τον Ιούνιο του 2021. Βασική προϋπόθεση είναι τα υποψήφια σχέδια να έχουν εξασφαλίσει από τη χώρα προέλευσής τους μερική χρηματοδότηση- ανεξαρτήτως ποσού-  από κρατικούς ή τοπικούς φορείς και οργανισμούς, δημόσια ή ιδιωτική τηλεόραση, βραβεία, διαγωνισμούς κ.λπ. Δεν είναι επιλέξιμα σχέδια που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση, υπηρεσίες ή συμμετοχές σε είδος αποκλειστικά από εταιρείες παραγωγής ή ιδιωτικά κεφάλαια μόνο. 
 
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τη διαδικασία επιλογής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και την αίτηση συμμετοχής θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.
 
Υποβολή αιτήσεων (με την ένδειξη EURO CONNECTION και τον τίτλο του σχεδίου) μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2020 στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με κοινοποίηση στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την έναρξη των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, προκειμένου να στηρίξει άμεσα την δοκιμαζόμενη κινηματογραφική κοινότητα, απευθύνθηκε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα, για τον σχεδιασμό ειδικού προγράμματος ενίσχυσης του κλάδου. Το πρόγραμμα λειτούργησε εν μέσω lockdown και των ιδιότυπων συνθηκών λειτουργίας του συνόλου της οικονομίας, επειδή ήταν δραστηριότητα που μπορούσε να εκτελεστεί από απόσταση.

Η επιτυχία του Προγράμματος αποδείχθηκε μεταξύ άλλων από τον -πέραν πάσης προσδοκίας- αριθμό των 1300 αιτήσεων που υποβλήθηκαν, αλλά και από το πλήθος και το εύρος των δημιουργών που συμμετείχαν. Ωστόσο, ο ως άνω αριθμός των 1300 προτάσεων, σε συνδυασμό με το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο που επέβαλε η αντικειμενική ανάγκη της άμεσης υλοποίησης, δοκίμασε τους μηχανισμούς του ΕΚΚ, που επωμίστηκε τη διοικητική και οργανωτική ευθύνη της πρώτης φάσης. Ενώ κατ΄ έτος διαχειρίζεται κατά μέσο όρο, 300 προτάσεις, το ΕΚΚ κλήθηκε να βρει σε ελάχιστο χρόνο τρόπο ταχύτατης αξιολόγησης των 1300 προτάσεων, τη στιγμή που αφ’ ενός είχε συσσωρευτεί από τις προηγούμενες διοικήσεις πλήθος προτάσεων που δεν είχαν αξιολογηθεί και αφ’ ετέρου αδυνατούσε θεσμικά να συγκροτήσει (εξωτερικές) επιτροπές αμειβόμενες αξιολόγησης, ζήτημα που αντιμετωπίστηκε με τη διάταξη αρ. 23 του Ν.4708/2020.

Είναι εύλογο σε κάθε διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής, με υψηλό αριθμό συμμετεχόντων, να προκαλούνται όψιμες αντιδράσεις, από ορισμένους αιτούντες, των οποίων οι προτάσεις δεν προκρίνονται. Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος που παρουσιάστηκε για το Πρόγραμμα από την κινηματογραφική κοινότητα, αξιοποιώντας τη μέχρι τώρα εμπειρία, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κριτικές επισημάνσεις που διατυπώθηκαν, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, κατόπιν σε συνεννόηση με το ΕΚΚ, αποφάσισε τα εξής:

Την άμεση ολοκλήρωση του προγράμματος Animation, οι προτάσεις του οποίου, λόγω του μικρού αριθμού συμμετοχών, αξιολογήθηκαν από την τριμελή επιτροπή του ΥΠΠΟΑ και την πρόοδο της διαδικασίας των σχετικών πληρωμών.
Τη διεύρυνση του Προγράμματος με την επέκταση της δυνατότητας χρηματοδότησης και πρόκρισης στη δεύτερη φάση, 100 επιπλέον σεναρίων -50 ντοκιμαντέρ και 50 μικρού μήκους- από τις υφιστάμενες αιτήσεις και με τους ίδιους όρους. Το ΥΠΠΟΑ θα χρηματοδοτήσει τα επιπλέον έργα που θα προκριθούν στα προγράμματα Ντοκιμαντέρ και Μικρού Μήκους.
Για την αξιολόγηση και επιλογή των 100 επιπλέον σεναρίων (50 σενάρια για ντοκιμαντέρ και 50 σενάρια για ταινίες μικρού μήκους), θα συγκροτηθούν άμεσα από το ΕΚΚ Επιτροπές Αξιολόγησης κατ’ εφαρμογή του άρ. 23 του Ν.4708/2020.
Είναι αυτονόητο ότι οι ήδη επιλεγέντες δεν θίγονται από την επέκταση του Προγράμματος. Δηλαδή, τα 119 ήδη προκριθέντα σενάρια, διατηρούν το δικαίωμα λήψης του ποσού των 2.500 ευρώ, αλλά και της συμμετοχής τους στη β’ φάση. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας των σχετικών πληρωμών θα γίνει άμεσα.
Οι όροι της β’ φάσης ισχύουν ως είχαν ήδη διαμορφωθεί.
Η απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη για επιπλέον χρηματοδότηση άλλων 100 σεναρίων, θα δώσει την ευκαιρία σε επιπλέον 100 δημιουργούς να συμμετέχουν σε ένα εξαιρετικά ελκυστικό, αλλά και εξαιρετικά ανταγωνιστικό, όπως αποδείχθηκε, λόγω της ευρύτατης συμμετοχής, πρόγραμμα.

Με δεδομένη την άμεση ανάγκη στήριξης της κινηματογραφικής κοινότητας, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να επιταχυνθεί η διεξαγωγή της β΄ φάσης, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η επιλογή των επιπλέον 100 σεναρίων.

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη δήλωσε ότι: «Η μέχρι σήμερα εμπειρία μας από το ειδικό πρόγραμμα στήριξης των δημιουργών καθώς και τα περιθώρια βελτίωσης που ορθά επισημαίνονται, αποδεικνύουν ότι πρέπει το ταχύτερο δυνατόν να αποκτήσουμε ένα νέο κινηματογραφικό νόμο, ο οποίος θα θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη και την ενθάρρυνση της κινηματογραφικής παραγωγής στη χώρα, και θα αναβαθμίζει τη λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Οι παθογένειες που έχουν παρατηρηθεί επί σειρά ετών πρέπει να εξαλειφθούν άπαξ και διά παντός. Στην προσπάθεια αυτή, είμαι βέβαιη ότι θα έχουμε τη συμπαράσταση του συνόλου της κινηματογραφικής κοινότητας, πέρα από οποιεσδήποτε εσωτερικές αντιθέσεις».

Το Δ.Σ του ΕΚΚ απέστειλε προς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εισήγηση με τα ακόλουθα θέματα της 1480/4.9.2020 συνεδρίασής του:

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Ε.Κ.Κ.)

 

Απόσπασμα της υπ’ αριθμ. 1480/4.9.2020

Απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ» (Ε.Κ.Κ.) με έδρα την Αθήνα, επί της Χατζοπούλου 9, συνήλθε την 4η Σεπτεμβρίου 2020, ημέρα Παρασκευή και ώρα 14:00, σε τακτική συνεδρίαση στα γραφεία του Ε.Κ.Κ., ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου του κ. Πάνου Λουκάκου, σύμφωνα με το άρθρο 13, παράγραφος 5 του Ν. 3905/2010, όπως ισχύει, για συζήτηση και λήψη απόφασης στα ακόλουθα θέματα:

 

 

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

Α.

1. Ενημέρωση και λήψη απόφασης σχετικά με τις εξελίξεις στο Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας.

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Β. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Γ. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ (HFC)

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Δ. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ (HELLASFILM)

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Ε. ΘΕΜΑΤΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ – MEDIA

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

ΣΤ. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

Παρίστανται οι:

 

Πάνος Λουκάκος

Πρόεδρος

Χριστίνα Μανωλοπούλου

Αντιπρόεδρος

Νικόλαος Μεγγρέλης

Μέλος

Χρυσάνθη Σωτηροπούλου

Μέλος

Κώστας Φέρρης

Μέλος

Κωνσταντής Φραγκόπουλος

Μέλος

 

Απουσιάζει το μέλος του Δ.Σ. κ. Μιρέλλα Παπαοικονόμου.

 

 

Επίσης παρίσταται ο Γενικός Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. κ. Παντελεήμων Μητρόπουλος (χωρίς δικαίωμα ψήφου).

 

Χρέη γραμματέως εκτελεί η υπάλληλος του Ε.Κ.Κ. κ. Μαρίζα Σαρρή. Επίσης, παρίσταται η βοηθός γραμματείας του Δ.Σ. κ. Αγγελική Παπούλια.

 

Διαπιστώνεται απαρτία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13, παράγραφος 8 του Ν.3905/2010, όπως ισχύει, και ότι οι προσκλήσεις για τη συνεδρίαση αυτή μαζί με την Ημερήσια Διάταξη έχουν σταλεί στα μέλη του Δ.Σ.

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

 

 

Α.

1. Ενημέρωση και λήψη απόφασης σχετικά με τις εξελίξεις στο Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας.

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ., αφού έλαβαν υπ’ όψιν σχετική εισήγηση του Προέδρου και προς άρση πάσης αμφισβητήσεως σχετικά με τις διαδικασίες του ως άνω Προγράμματος, αποφασίζουν ομόφωνα τα εξής:

Όπως το Δ.Σ. εισηγηθεί προς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και αιτηθεί τα ακόλουθα:

  1. Να αρχίσει αμέσως η εκταμίευση των ποσών για το Πρόγραμμα Animation. Αμέσως να αρχίσει και η εκταμίευση των ποσών των ήδη προκριθέντων σεναρίων στις κατηγορίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ.
  1. Να αρχίσει αμέσως η διαδικασία για την επανάκριση των μη προκριθέντων της α’ φάσης από τριμελείς επιτροπές και η συμπλήρωση των αρχικώς επιτυχόντων με επιπλέον 100.
  1. Να συγκροτήσει το Ε.Κ.Κ. τις τριμελείς αυτές επιτροπές, σύμφωνα με τις δυνατότητες που δίνει πλέον ο Ν. 4708/2020.
  1. Να διατηρήσουν οι αρχικώς 119 προκριθέντες όλα τα δικαιώματα που τους παρέχει η προκήρυξη του Προγράμματος, την λήψη του ποσού των 2.500 ευρώ δηλαδή και τη συμμετοχή τους στη Β’ φάση.
  1. Να αυξηθεί η χρηματοδότηση για κάλυψη των απαιτούμενων επιπλέον ποσών κατά 250.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.

……………………………………………………………………………………………………………………………

 

Στη συνέχεια, αφού διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει άλλο θέμα προς συζήτηση, λύεται η συνεδρίαση.

 

Ο Πρόεδρος

Πάνος Λουκάκος

 

Η Αντιπρόεδρος

Χριστίνα Μανωλοπούλου

 

Τα Μέλη

 

Νικόλαος Μεγγρέλης

 

Χρυσάνθη Σωτηροπούλου

 

Κώστας Φέρρης

 

Κωνσταντής Φραγκόπουλος

 

Η γραμματέας του Δ.Σ.

Μαρίζα Σαρρή

 

 

 

 

Ακριβές απόσπασμα

 

Αθήνα, 8/9/2020

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Πάνος Λουκάκος

 

Ο θάνατος της Ιουλίας Σταυρίδου από την πανδημία του Covid-19 αφήνει μεγάλο κενό στον σύγχρονο ελληνικό Πολιτισμό και μας βυθίζει σε θλίψη.

Η Ιουλία Σταυρίδου υπήρξε διακεκριμένη και πολυβραβευμένη σκηνογράφος και ενδυματολόγος του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης. Ήταν, επίσης, δασκάλα της τέχνης της -Ομότιμος Καθηγήτρια στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ- ζεστή, δοτική, ευθύς και ανιδιοτελής.

Η Ιουλία Σταυρίδου συνδέθηκε με τις μυθολογίες και τις μυθοπλασίες του ελληνικού κινηματογράφου σε καιρούς εκρηκτικούς, λόγω δημιουργικότητας, όταν αυτός έβγαινε από τα στούντιο της ελληνικής κινηματογραφικής βιοτεχνίας αναζητώντας το νέο πρόσωπό του. Ο δεσμός αυτός κρατήθηκε γερός μέχρι σήμερα. Από το 1974 και την ταινία «Δια ασήμαντον αφορμή» μέχρι την «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» και την «Ευτυχία», που συνεχίζουν να παίζονται στα θερινά σινεμά, όλα ήταν ένας δρόμος γεμάτος δημιουργικές συνθέσεις ή ανασυνθέσεις του πραγματικού κόσμου μπροστά από την κινηματογραφική κάμερα πριν από την είσοδο του ηθοποιού στο κάδρο. Το έργο της, μια «νεκρή φύση» έτοιμη να πάρει ζωή, είχε ως προϋπόθεση την ευαισθησία της και το καλλιτεχνικό ένστικτό της.

Σε αυτή τη συναρπαστική διαδρομή η Ιουλία Σταυρίδου είχε ως συνοδοιπόρους σημαντικούς σκηνοθέτες. Αναμεσά τους ο Τάσος Ψαρράς, ο Παντελής Βούλγαρης, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Λάκης Παπαστάθης, ο Κώστας Γαβράς, η Κατερίνα Ευαγγελάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους της.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει τα ακόλουθα σχετικά με την πορεία υλοποίησης του Ειδικού Προγράμματος του ΥΠΠΟΑ για την ενίσχυση της κινηματογραφικής κοινότητας:

  1. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, για τη Β΄ Φάση του προγράμματος, έληξε στις 7.08.2020 με την κατάθεση στο Ε.Κ.Κ 108 προτάσεων για τη χρηματοδότηση παραγωγής κινηματογραφικών έργων Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ. Συγκεκριμένα, οι 58 από αυτές αφορούν σχέδια Μικρού Μήκους, ενώ οι 50 Ντοκιμαντέρ. Κατά την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης του Ειδικού Προγράμματος είχαν προκριθεί συνολικά 119 προτάσεις, που χρηματοδοτούνται με το ποσό των 2.500 ευρώ, αποκτώντας παράλληλα το δικαίωμα συμμετοχής τους στην επόμενη Β΄ Φάση. Δεν υπέβαλαν αίτηση για       παραγωγή έντεκα (11) -από τους 119 προκριθέντες- οι οποίοι περιορίστηκαν στην αρχική χρηματοδότηση της Α΄ Φάσης.
  2. Ο έλεγχος των αιτήσεων από το Ε.Κ.Κ θα ολοκληρωθεί έως την Τρίτη και οι σχετικοί φάκελοι θα αποσταλούν στο ΥΠΠΟΑ προκειμένου οι δύο τριμελείς Επιτροπές - μία για τις ταινίες Μικρού Μήκους και μία για Ντοκιμαντέρ - που έχουν ήδη συσταθεί από το Υπουργείο, να καταλήξουν στις 25 προτάσεις Μικρού Μήκους και στις 25 Ντοκιμαντέρ που θα χρηματοδοτηθούν, η κάθε μία, με τα ποσά των 20.000 και 30.000 ευρώ αντίστοιχα.
  3. Υπενθυμίζεται ότι η επιτροπή που είχε συσταθεί από το ΥΠΠΟΑ για τις ταινίες animation έχει ήδη ολοκληρώσει το έργο της, επιλέγοντας τα 25 έργα που θα χρηματοδοτηθούν με ποσά από 10.000 έως 20.000 ευρώ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου κρίνει ότι μετά την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας για Κινηματογραφικά Έργα Μικρού Μήκους, Ντοκιμαντέρ και Animation, οφείλει να απαντήσει εν συνόλω στα ερωτήματα που τίθενται από την Κινηματογραφική Κοινότητα, κάνοντας και με τον τρόπο αυτό μια επισκόπηση του χρονικού διεξαγωγής της εν λόγω διαδικασίας, εν μέσω μιας πρωτόγνωρης για όλους πανδημίας. Εν προκειμένω:

1. Tα Μέτρα Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας, λόγω των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης, ανακοινώθηκαν αρχικά από το ΥΠΠΟΑ στις 2.04.2020 και εν συνεχεία εξειδικεύθηκαν με τις από 13.04.2020 και 15.04.2020 ανακοινώσεις του, με συνολικό ύψος χρηματοδότησης 2,8 εκ. Ευρώ. Το Ε.Κ.Κ ανέλαβε την υλοποίηση του Ειδικού Προγράμματος και κατά την τηλεσυνεδρίαση του Δ.Σ στις 21 και 22.04.2020 ενέκρινε την εισήγηση του Γενικού Διευθυντή, κατόπιν γνωμοδότησης του Νομικού Συμβούλου, για την προκήρυξη και τους όρους αυτού, ενώ με ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ στις 22.04.2020 δημοσιεύθηκαν οι σχετικοί όροι και τέθηκε ως χρονικό διάστημα υποβολής προτάσεων από τις 22.04.2020 έως τις 15.06.2020.


2. Στις 25.05.2020, κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ, τέθηκε από το Νομικό Σύμβουλο το ζήτημα ορισμού επιτροπών αξιολόγησης, καθόσον δεν προβλέπονται ρητώς από τον ιδρυτικό νόμο 3905/2010 του Ε.Κ.Κ. Η μοναδική αναφορά σχετικά με την διαδικασία αξιολόγησης υπήρχε στον ισχύοντα από το 2013 Κανονισμό Χρηματοδότησης του Ε.Κ.Κ, όπου γινόταν αναφορά σε “όργανα αξιολόγησης των σχεδίων” τα οποία είναι “Σύμβουλοι - Αναγνώστες Σεναρίων”. Τα ως άνω ζητήματα συνδέονται με την επ’ αμοιβή αξιολόγηση, καθόσον απαγορεύεται από την κείμενη νομοθεσία η σύναψη συμβάσεων έργου από φορείς που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι δε υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ υπέδειξαν στο Ε.Κ.Κ ότι νόμιμη συγκρότηση επιτροπών αξιολόγησης μπορούσε να γίνει μόνο με την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Κατόπιν αυτών, η Διοίκηση του Ε.Κ.Κ, προκειμένου να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και ταχεία συνέχεια του Προγράμματος Χρηματοδότησης, αποφάσισε τον ορισμό αξιολογητών χωρίς αμοιβή. Σημειώνεται ότι προσφάτως, με πρωτοβουλία της Αντιπρόεδρου, κας Χριστίνας Μανωλοπούλου και σε συνεργασία με το Γραφείο της Υπουργού ΥΠΠΟΑ, έγινε η σύνταξη, η κατάθεση και ψήφιση των αναγκαίων, προς τον ως άνω σκοπό, τροποποιήσεων του ν. 3905/2010 (ν. 4708/20.7.2020 Α 140).


3. Στις 19.06.2020 κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ εγκρίθηκε η εισήγηση του μέλους του Δ.Σ, Κωνσταντή Φραγκόπουλου, για την μεθοδολογία αξιολόγησης που θέτει τέσσερα κριτήρια, σύμφωνα και με το πλαίσιο που ορίζουν ανάλογα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Χρηματοδότης (MEDIA - Εurimages) : α) Δημιουργός β) Πρωτοτυπία της ιδέας γ) Υλοποιησιμότητα της πρότασης και δ) Η δυναμική κυκλοφορίας. Η κλίμακα βαθμολόγησης 10 βαθμών ορίστηκε ως εξής : 9-10: Πολύ καλό, 7-8: Καλό, 5-6: Αποδεκτό, 3-4: Αδύναμο, 1-2: Πολύ Αδύναμο, 0: Κακό.


Επιπροσθέτως, ορίσθηκαν οι εξής άμισθοι αξιολογητές:

• 8 στελέχη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Ορέστης Ανδρεαδάκης, Γιώργος Κρασσακόπουλος, Δημήτρης Κερκινός, Γιάννα Σαρρή, Ελένη Ανδρουτσοπούλου, Αγγελική Βέργου, Αγγελική Πέτρου, Θάνος Σταυρόπουλος)
• 7 Στελέχη του Ε.Κ.Κ (Βένια Βέργου, Αθηνά Καλκοπούλου, Ηλιάνα Ζακοπούλου, Λίζα Λινάρδου, Δημήτρης Μπούρας, Άννα Κασιμάτη, Σταυρούλα Γερωνυμάκη)
• Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Παναγιωτάτος και
• Η σεναριογράφος - συγγραφέας Βίκη Χασάνδρα.

4. Στις 7.07.2020 ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης και απεστάλησαν τα αποτελέσματα στο Δ.Σ του Ε.Κ.Κ προς έγκριση. Στις 08.07.2020 κατά την πολύωρη συνεδρίαση του Δ.Σ, με την παρουσία του Γενικού Διευθυντή, του Νομικού Συμβούλου και των διευθυντών του Ε.Κ.Κ και κατόπιν των σχετικών εισηγήσεων των σκηνοθετών μελών του Δ.Σ με την ιδιότητα των πνευματικών δημιουργών Κώστα Φέρρη, Νίκου Μεγγρέλη και Κωνσταντή Φραγκόπουλου καθώς και της Χρυσάνθης Σωτηροπούλου, καθηγήτριας στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, με γνωστικό αντικείμενο την Ιστορία και Θεωρία του Κινηματογράφου, οριστικοποιήθηκε η βαθμολόγηση και η τελική κατάταξη των αιτούντων, η οποία και απεστάλη στο ΥΠΠΟΑ. Εν συνεχεία, το Ε.Κ.Κ δημοσίευσε τους επιτυχόντες αφού είχαν συμπεριληφθεί οι ισοψηφίσαντες και είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής ενός σχεδίου από αιτούντες, που είχαν ενδεχομένως υποβάλει περισσότερες από μία αιτήσεις χρηματοδότησης.

Ουδέποτε στο παρελθόν το Ε.Κ.Κ είχε υλοποιήσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα αντίστοιχο Πρόγραμμα Χρηματοδότησης λαμβάνοντας ένα τόσο μεγάλο αριθμό - πλέον των 1.300- αιτήσεων χρηματοδότησης. Το Ε.Κ.Κ σε ετήσια βάση εξετάζει περίπου 350 αιτήσεις χρηματοδότησης. Μείναμε όμως εν συνόλω πιστοί στην λογική να φέρουμε εις πέρας αυτό που ήταν και ο αρχικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ: Με πρωτοφανή ταχύτητα για το ελληνικό δημόσιο και χωρίς εκ των πραγμάτων να υπάρχουν πλήρως εγκατεστημένες σχετικές υποδομές, να ανταπεξέλθουμε στις προσδοκίες της Κινηματογραφικής Κοινότητας για την άμεση χρηματοδότηση αυτού του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα που πλήττεται δραματικά από τις επιπτώσεις της υγειονομική κρίσης. Η ολοκλήρωση του Ειδικού Προγράμματος σημαίνει ότι πολλοί επαγγελματίες του κινηματογράφου θα βρουν ασφαλή εργασία τους επόμενους δύσκολους μήνες. Αυτό ήταν το προέχον για το ΥΠΠΟΑ και γι’ αυτό τον λόγο ανέλαβε το Ε.Κ.Κ τη διαχείριση αυτού του δυσκολότατου και πρωτοφανούς στα πολιτιστικά χρονικά έργου.
Αυτονόητο είναι ότι καθένας από αυτούς που υπέβαλαν πρόταση στο Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ μπορεί, μετά από σχετικό αίτημά του στο Ε.Κ.Κ, να λάβει τα στοιχεία της αξιολόγησής του.

Ανέλαβε τα καθήκοντά του στη θέση του Διευθυντή στη Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ο κ. Γεώργιος Υφαντής μετά τη δημοσίευση του διορισμού του στο ΦΕΚ. Με την πλήρωση της νευραλγικής αυτής θέσης ολοκληρώνεται η κάλυψη των διευθυντικών θέσεων στο Ε.Κ.Κ, βήμα σημαντικό προς την πορεία της ανασυγκρότησης της λειτουργίας του.

Ο κ. Υφαντής αποφοίτησε από Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Ανώτατης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών (νυν Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Έχει διατελέσει ανάμεσα στα άλλα Οικονομικός Διευθυντής στις εφημερίδες ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και στον Ραδιοφωνικό Σταθμό ΜΕΛΩΔΙΑ, στην τεχνική εταιρία ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΒΕΤΕ και στην χρηματιστηριακή εταιρία ΚΑΠΠΑ ΑΧΕ. Κατά την περίοδο 2004 – 2009 ήταν Γενικός Διευθυντής Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών στην ΕΡΤ ΑΕ.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματα της α’ φάσης για τις κατηγορίες κινηματογραφικών έργων Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας, το οποίο εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το ΕΚΚ δέχθηκε 678 προτάσεις για ταινίες μικρού μήκους και 512 προτάσεις για ντοκιμαντέρ, τις οποίες και αξιολόγησε. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, από τις υποβληθείσες αιτήσεις, θα επιλέγονταν και θα χρηματοδοτούνταν 100 προτάσεις (50 μικρού μήκους και 50 ντοκιμαντέρ), οι οποίες θα προκρίνονταν στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε σήμερα το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, στην κατηγορία Μικρού Μήκους και στην θέση 41 του καταλόγου, έχουν ισοβαθμίσει 24 σχέδια, ενώ στην θέση 45 της κατηγορίας Ντοκιμαντέρ έχουν ισοβαθμίσει 11 σχέδια. Ως εκ τούτου, στην κατηγορία Μικρού Μήκους προκρίνονται 64 σχέδια, ενώ στην κατηγορία Ντοκιμαντέρ προκρίνονται 55 σχέδια.

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού πιστό στην βούλησή του να στηριχθεί η κινηματογραφική παραγωγή σε αυτήν την δύσκολη περίοδο, θα παράσχει την επιπλέον επιχορήγηση που απαιτείται προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι επιπλέον αυτές προτάσεις. Έτσι, 119 προτάσεις θα λάβουν το ποσό των €2.500, ενώ και οι 119 αποκτούν δικαίωμα συμμετοχής στην β’ φάση του διαγωνισμού, για την οποία θα ισχύσουν οι όροι ως έχουν.

Υπενθυμίζουμε ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την β’ φάση ξεκινάει σήμερα και ολοκληρώνεται την 7.8.2020.

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της κινηματογραφικής κοινότητας του ΥΠΠΟΑ, αυτή που αφορά στη χρηματοδότηση συγγραφής σεναρίου κινηματογραφικών έργων μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ και ο κατάλογος των προτάσεων που επιλέχθηκαν για τις συγκεκριμένες δύο κατηγορίες έργων δημοσιεύεται πιο κάτω.

Η σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα αξιολόγηση – βαθμολόγηση ανέδειξε λόγω ισοβαθμίας 119 επιτυχόντες (64 στην κατηγορία μικρού μήκους και 55 σε αυτή του ντοκιμαντέρ) από τις συνολικά 1.190 προτάσεις που κατατέθηκαν. Οι προτάσεις αυτές χρηματοδοτούνται με το ποσό των 2.500 ευρώ εκάστη. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την προκήρυξη θα επιλέγονταν 100 σενάρια (50 από κάθε κατηγορία).

Οι επιτυχόντες έχουν δικαίωμα, εφόσον το επιθυμούν, να καταθέσουν πρόταση με πλήρη φάκελο παραγωγής, σύμφωνα με τους όρους του Ειδικού Προγράμματος, για να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του προγράμματος, αυτή της χρηματοδότησης παραγωγής. Οι προτάσεις θα κατατίθενται από τις 24.07.2020 έως τις 07.08.2020 ηλεκτρονικά στο Ε.Κ.Κ στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Οι δικαιούχοι της χρηματοδότησης του ποσού των 2.500 ευρώ θα προσκληθούν με σχετική ανακοίνωση του Ε.Κ.Κ να προσέλθουν στις υπηρεσίες του για να υπογράψουν ιδιωτικό συμφωνητικό προσκομίζοντας τον απαραίτητο ΚΑΔ.

 

Oι 64 προτάσεις κινηματογραφικών σχεδίων μικρού μήκους που επιλέχθηκαν

«Άσφαλτος»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Μίνως Νικολακάκης

«Homo Perfectus»
Σεναριογράφος: Άλκη Πολίτη

«Γιώτα, τελεία, ωμέγα».
Παραγωγός, σκηνοθέτης: Αλέξης Αλεξίου
Σεναριογράφοι: Α. Αλεξίου, Ασπασία Λυκουριώτη

«Το τέλος της εκδρομής»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Αθανάσιος Ψυχογυιός

«Η μοναξιά μιας καμήλας στην έρημο»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Βασίλης Κεκάτος

«Αυτό που δεν ήξερε η Μαίρη»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη

«Χιονόμπαλες»
Σκηνοθέτης: Γρηγόρης Βαρδαρινός
Σεναριογράφος: Φίλιππος Μανδηλαράς

«Ο μικρός άγιος»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Ιορδάνης Θεοδοσιάδης

«Ο ήλιος ενέχυρο»
Παραγωγός: 100% Synthetic Films
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Χρύσανθος Μαργώνης

«Σκιά»
Σκηνοθέτις: Ιφιγένεια Δημητρίου
Σεναριογράφοι: Ι. Δημητρίου, Μαρίνα Σιφναίου


«Μην ξεχάσεις να πεις σ’ αγαπώ»
Παραγωγός: Pnevma Productions
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ελένη Πνευματικού

«Ο ακάλυπτος»
Σκηνοθέτης: Παναγιώτης Σιμόπουλος
Σεναριογράφος: Αλέξανδρος Λαγόπουλος

«Αντιλόπη»
Παραγωγός: Logtime
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Αλέξανδρος Βούλγαρης

«Το μυρμηγκάκι»
Παραγωγός: Frau Films
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ερωφίλη Μοραϊτη

«Τι έχει σήμερα;»
Παραγωγός: System Media Art
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ελένη Άννα Σαντοριναίου

«Ελπίδα»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Στέλιος Μωραϊτίδης

«Super»
Παραγωγός: Χαλικιάς –Κασινός Ο.Ε
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Νίκος Κούλογλου

«Το ποτάμι»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Χάρης Ραφτογιάννης

«Fanny»
Παραγωγός: Akran
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Μανώλης Μαυρής


«Buttercup 11»
Παραγωγός: Haos Film
Σκηνοθέτις: Αθηνά – Ραχήλ Τσαγγάρη
Σεναριογράφος: Matt David Johnson

«Super Amanda»
Παραγωγός: Ναταλία Λαμπροπούλου
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Σωτήρης Πετρίδης

«Άγαλμα της Ελευθερίας»
Παραγωγός: Αλπίνοος Α.Ε
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Αντιγόνη Καπάκα

«Αφροδίτες»
Παραγωγός, σκηνοθέτης: Θεόδωρος Βουρνάς
Σεναριογράφος: Μιχάλης Μαλανδράκης

«Η μαύρη τρύπα»
Παραγωγός: Mediavox
Σεναριογράφοι: Μιχάλης Γαλανάκης, Γιάννης Μαρούδας

«Για λίγη ώρα»
Παραγωγός: Inkas Films
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Δημήτρης Σοφιανόπουλος

«The Biggest Fish»
Σεναριογράφος: Γραμματική Γαλατσιανού

«Η κούρσα»
Παραγωγός: Ace House Productions
Σκηνοθέτης: Γιώργος Λεοντακιανάκος
Σεναριογράφος: Αλεξλανδρα Δυράνη – Μαούνη

«Ας πεθάνουν όλοι»
Παραγωγός: ARTemis Productions
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Χάρης Γιουλάτος

«Shooting»
Παραγωγός: Pan Entertainment
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Νίκος Παναγιωτόπουλος

«Υπέροχη ζωή»
Παραγωγός: Γ. Φρέντζος & ΣΙΑ
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Χρήστος Μιχαλόπουλος

«Κορίτσι»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Σεβαστιάνα Αναγνωστοπούλου

«Αχίλλειον»
Σεναριογράφος: Γλυκερία Πατραμάνη

«Father’s Day»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Κωστής Λεβέντης

«Όχι αύριο»
Παραγωγός: Soul Productions
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Αμερίσσα Μπάστα

«Το πέταγμα του καρδινάλιου»
Παραγωγός: Debunk AΜΚΕ
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Στέφανος Τσιβόπουλος


«Ροζ Φλαμίνγκο»
Παραγωγός: Aori Films
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Νίκος Νταγιάντας

«11.20»
Παραγωγός: Φαντασία
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Δημήτρης Νάκος

«Τρεις γέφυρες»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ιωσηφίνα Μακαριάν

«Εξημέρωση»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Neritan Zinxhiria

«Airhostess 737»
Παραγωγός: Γρηγόρης Σκαράκης
Σκηνοθέτης: Θανάσης Νεοφώτιστος
Σεναριογράφοι: Γ. Σκαράκης, Θ. Νεοφώτιστος

«Μετακίνηση 6»
Παραγωγός: Α&G Films Media Entertainment
Σκηνοθέτες: Ισαβέλα Μαυράκη, Πέτρος Κατσουρίδης
Σεναριογράφος: Π. Κατσουρίδης

«Smarter Life»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ειρήνη Λουκάτου

«Short Draft»
Παραγωγός: Μιχάλης Μαθιουδάκης
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Σπυρίδων Παπασπύρου

«Σινεφιλία»
Παραγωγός: Κ. Κεφάλας – Χ. Ακούρη Ο.Ε
Σεναριογράφος: Γιάννης Μαρούδας

«Μαγκνταλένα Χάουζεν»
Παραγωγός: Empty Square
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Ιωάννης Καρπούζης

«Αερολίν»
Παραγωγός: Wholewave
Σκηνοθέτης: Αλέξης – Παντελής Κούκιας
Σεναριογράφος: Μιχάλης Μαθιουδάκης

«Η κυρία Ντεσεβώ»
Παραγωγός: Yiannis Kostavaras Fine Art IKE
Σκηνοθέτης: Θάνος Κουτσανδρέας
Σεναριογράφος: Αναστασία Μπαρτζιουλιάνου

«Όλα τα πλάσματα της νύχτας»
Παραγωγός: Blonde
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Μέμη Κουπά

«Όταν φαντάζομαι δράκους»
Παραγωγός: Bioptic
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Κίμων Τσακίρης

«Αρόδου»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Δημήτρης Παναγόπουλος

«Το παιδί»
Παραγωγός: Ορκη
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Στέφανος Κοσμίδης

«Αόρατοι»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Γιώργος Τζιβελέκης


«Με ένα σμπάρο»
Παραγωγός: Takes 2 IKE
Σκηνοθέτης: Πιέρρος Ανδράκος
Σεναριογράφος: Αντώνης Λιακόπουλος


«Ενας απαίσιος άνθρωπος»
Παραγωγός: Chase the Cut
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Φαίδων Γκρέτσικος

«Αύριο»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Αλέξανδρος Σκούρας

«Πλευρά»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Παναγιώτης Φαφούτης

«Μια κηδεία συμβαίνει μια φορά»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Στέργιος Πάσχος

«Τα πτώματα δεν μπορούν να μιλήσουν»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Γιώργος Μπογδάνος

«Μπάνι»
Παραγωγός: Financial Society Ltd
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Θάνος Λυμπερόπουλος

«Χίλια οροπέδια»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Ευθύμης
Kosemud Σανίδης

«Αeonium»
Παραγωγός: Skeptik ΑΜKE
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Γεώργιος Δρίβας


«Φοίβη»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Βαγγελιώ Σουμελή

«Η γιορτή της μαμάς»
Παραγωγός: Ιωάννα Μπολομύτη
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ασημίνα Προέδρου

«Η δοκιμασία»
Παραγωγός: Long Shot Films ΑΜKE
Σκηνοθέτης: Δημήτριος Ζάχος
Σεναριογράφος: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος


Οι 55 προτάσεις κινηματογραφικών σχεδίων ντοκιμαντέρ που επιλέχθηκαν

«Laikipia»
Παραγωγός: One Story Up LLC
Σκηνoθέτις, σεναριογράφος: Δάφνη Ματζιαράκη

«Αζήτητες βαλίτσες»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Μαριάννα Οικονόμου

«Η πόλη των χαμένων παιδιών»
Παραγωγός: Plays2place
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Μάρθα Μπουζιούρη

«Εστίες»
Παραγωγός: Jungle Films – Ελίνα Ψύκου
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ελίνα Ψύκου

«Simplicity, νερό, φωτιά και χώμα»
Παραγωγός: Ηχώ Α.Ε
Σκηνοθέτης: Δήμος Αβδελιώδης
Σεναριογράφος: Αλεξάνδρα Μπελεγράτη
«Η Σωτηρία στην εποχή του Covid 19»
Παραγωγός, σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Χρίστος Γεωργίου

«Το Quai της Σμύρνης»
Παραγωγός: Κοιν. Σ. Επ. Το σκίτσο που γελά
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Ευάγγελος Κοβότσος

«Αυτοκινητάνθρωποι»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ρηνιώ Δραγασάκη

«Ο Οδυσσέας στην Άγρια Δύση»
Παραγωγός: Onion Films
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Τάσος Μπουλμέτης

«Country»
Παραγωγός: Τετραγωνισμένο τετράγωνο
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Γιώργος Ζώης

«Αυτό που ζητάμε από ένα άγαλμα είναι να μην κινείται»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Δάφνη Χαιρετάκη

«Station Athens»
Παραγωγός: Savefrag / Καλαφάτη Δάφνη
Σκηνοθέτις: Γιολάντα Μαρκοπούλου
Σεναριογράφος: Δάφνη Καλαφάτη

«Night School»
Σεναριογράφοι: Καλλιόπη Βασιλειάδου, Μαξίμ Κιρλάν

«Δυο επιδημίες και μια μητέρα»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Κωνσταντίνος Γιάνναρης

«Κύριλλος και Μεθόδιος»
Παραγωγός: Νέος Κόσμος Θεατρικές Παραγωγές
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Μαρία Χατζημιχάλη – Παπαλιού

«Μνήμη με ουρά»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Δημήτρης Ινδαρές

«Στον σκοτεινό θάλαμο»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Βασίλης Λουλές

«Ένα πορτρέτο για τον Στρ. Μυριβήλη»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ειρήνη Βαχλιώτη

«Ορεινό πρωτάθλημα»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος

«Άβατον»
Παραγωγός: Neda Film Mov. IKE
Σκηνοθέτιδες, σεναριογράφοι: Ειρήνη Καραγιαννοπούλου, Sadrine Cheyrol

«Unclickable»
Παραγωγός: Αδαμαντία Λιβανού
Σκηνοθέτης: Μπάμπης Μακρίδης
Σεναριογράφος: Guy Krief

«Εσπεράντο»
Παραγωγός: Ιωάννα Πετειναράκη
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Στρατής Χατζηελενούδας

«Οι Αφροέλληνες»
Παραγωγός: Documatism & Pausilypon
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Μενέλαος Καραμαγγιώλης

«Γεράσιμος ο γλύπτης»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Σπύρος Ταραβήρας

«Πες μου για την Έλλη»
Παραγωγός: Παναγιώτης Ζερβουλάκος ΑΒΕΕ
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Μαρινέτα Κρητικού
«Από τι είμαστε φτιαγμένοι»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Σιαμάκ Ετεμαντί

«Αρχαίοι ναοί»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Δήμος Αβδελιώδης

«Ο καραγκιοζοπαίκτης της Νιόν»
Σεναριογράφος: Ιρίνα Μπόικο

«Το δέμα»
Παραγωγός: Minimal Films
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Μάρκος Γκαστίν

«Σχέδιο θανάτου για έναν σκύλο κι έναν άντρα»
Παραγωγός, σκηνοθέτης: Χρήστος Καρακέπελης
Σεναριογράφοι: Χ. Καρακέπελης, Νατάσα Σέγκου

«Καρδιά»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Πάνος Καρκανεβάτος

«Η απόδραση»
Παραγωγός, σκηνοθέτις: Δήμητρα Μπαμπαδήμα
Σεναριογράφος: Ιωάννα Μπρατσιάκου

«Η λοταρία των χαμένων αναμνήσεων»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Αλεξάνδρα Σαλιμπά

«Μελλοντικές αναμνήσεις»
Παραγωγός: Cyclope Productions
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Άγγελος Αμπαζόγλου

«Έμμονες ώρες στον τόπο της πραγματικότητας»
Παραγωγός, σεναριογράφος: Ρέα Βαλντέν
Σκηνοθέτιδες: Ρέα Βαλντέν, Αντουαννέτα Αγγελίδη

«Το δώρο και ο λύκος»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Ελισάβετ Λαλουδάκη

«Το γυμνάσιο»
Παραγωγός, σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Μαρία Λεωνίδα

«Οι πόλεις που δεν χτίστηκαν»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Πάνος Παππάς

«Ελληνικό ντοκιμαντέρ: σημείο συνάντησης»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Γιώργος Κραββαρίτης

«Στον ντορό (τα ίχνη που αφήνει το θήραμα)
Παραγωγός: Fieldoc – Σίλας Μιχάλακας
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Σ. Μιχάλακας

«Κάτω από τη λίμνη»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Θανάσης Τρουμπούκης

«Ψυχοπομπός»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Νίκος Νταγιάντας

«Η πληγή που θρέφει»
Παραγωγός: P. P. Productions
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Πέννυ Παναγιωτοπούλου

«Περί αγωγής»
Παραγωγός, σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Αναστασία Κρατίδη

«Far. Go. Bots»
Παραγωγός: Filmografik Productions
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Άγγελος Τσαούσης

«Αν δεν υπήρχαν λεωφορεία θα υπήρχαν ταινίες;»
Σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Νικολέτα Λεούση

«Ίχνη στο χώμα που τα σβησε η θάλασσα»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Σταύρος Στάγκος

«Χάρρυ Κλυν – ο γελωτοποιός της ρωμιοσύνης»
Παραγωγός, σκηνοθέτις, σεναριογράφος: Μαρίνα Δανέζη

«Έβρος: ξεχασμένη γη»
Παραγωγός: Strategycom
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Γιώργος Κτιστάκης

«Τσιμέντο να γίνει»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Σπύρος Πετρόπουλος

«Ερωτευμένα ζευγάρια»
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Νίκος Λέρος

«Μαρίζα Κωχ, Fata Morgana»
Παραγωγός: Athenslive
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Αντώνης Μποσκοϊτης

«Η Καμπανία της Ανατολής»
Παραγωγός: History Doc ΑΜKE
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος

«Το κοιμητήριο της θάλασσας»
Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Γιάννης Χαριτίδης


«Ένα ποτάμι που λεγόταν Βακιρτζής»
Παραγωγός: Path ΕΠΕ
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος: Πάνος Θωμαϊδης

 

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών εξέδωσε μια ανακοίνωση, με την οποία καταλογίζει στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου πολλά και διάφορα σχετικά με την διαχείριση του Ειδικού Προγράμματος για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας. Θα περίμενε λοιπόν κανείς να διαβάσει πράξεις, έργα και γεγονότα που να καταμαρτυρούν μια προφανή ολιγωρία, μια ασύγγνωστη αδιαφορία, μια αδιαμφισβήτητη ανευθυνότητα σχετικά με το έκτακτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφικής κοινότητας.

Αντ’ αυτών, διαβάζει κανείς ότι το Ειδικό Πρόγραμμα Χρηματοδότησης έχει καθυστερήσει κατά 16 ημέρες από τον αρχικό προγραμματισμό!

Ένα πρόγραμμα που ετοιμάστηκε και χρηματοδοτήθηκε μέσα στον πρώτο μήνα του lockdown.

Ένα πρόγραμμα που δέχθηκε πάνω από 1.300 αιτήσεις, το 65% των οποίων κατά την ημέρα λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, αριθμός στον οποίο οφείλεται και αυτή η ολιγοήμερη καθυστέρηση, καθώς το Ε.Κ.Κ αναγκάστηκε να αφιερώσει λίγες παραπάνω ημέρες, αποκλίνοντας από τον αρχικό προγραμματισμό, για να διασφαλιστεί η ορθή διαχείριση του τεράστιου όγκου αιτήσεων.

Όσοι εγκαλούν το ΥΠΠΟΑ και το Ε.Κ.Κ λοιπόν, καλό θα ήταν να έχουν αναγνώσει τους σχετικούς όρους της πρόσκλησης και να μην αναφέρονται σε ανακρίβειες, καθώς είναι απολύτως εσφαλμένη η αναφορά ότι: “για την επιλογή των σεναρίων της πρώτης φάσης και των προς παραγωγή σεναρίων της δεύτερης φάσης το Υπουργείο Πολιτισμού (θα) συνέστηνε ειδικές επιτροπές αξιολόγησης από άτομα εγνωσμένου κύρους.” Αν αναγνώσει κανείς σωστά την προκήρυξη του διαγωνισμού θα διαπιστώσει ότι για την πρώτη φάση η Επιτροπή Αξιολόγησης συγκροτείται από το Ε.Κ.Κ, ενώ για την δεύτερη φάση από το ΥΠΠΟΑ. Το δε ΥΠΠΟΑ έχει ανακοινώσει τις επιτροπές του ήδη από τον Απρίλιο.

Θυμίζουμε ότι η προθεσμία υποβολής ήταν στις 15 Ιουνίου. Εγκαίρως, στις 5 Ιουλίου, η Επιτροπή Αξιολόγησης του Ε.Κ.Κ κατέθεσε τις προτάσεις της στο ΔΣ του φορέα προς έγκριση, στο οποίο περιλαμβάνονται και τρεις διακεκριμένοι σκηνοθέτες με προεξάρχοντα τον κ. Κώστα Φέρρη. Μετά από ορθή σύσταση του Υπουργείου, αποφασίστηκε ο εξ υπαρχής τεχνικός επανέλεγχος των υποβληθέντων προτάσεων έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι έχουν συμπεριληφθεί όλες. Σε αυτή τη διαδικασία οφείλεται και η χρονική καθυστέρηση.

Για το μικρό μήκος και το ντοκιμαντέρ, το Ε.Κ.Κ διαβίβασε τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης στο ΥΠΠΟΑ προχθές. Αυτή η ολιγοήμερη καθυστέρηση ήταν απολύτως εύλογη, δικαιολογημένη και επιβεβλημένη για την διασφάλιση ορθής τήρησης διαδικασιών που εφαρμόζονται για πρώτη φορά και μάλιστα με τόσο μεγάλη συμμετοχή. Το ΥΠΠΟΑ ήδη ανακοίνωσε τις νέες προθεσμίες του προγράμματος και ενημέρωσε για τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού.

Για το animation, τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν ήδη.

Κατά τα άλλα, για μία επιστολή που ευθαρσώς επικαλείται φήμες, αρκείται κανείς στο να αναρωτηθεί πώς είναι δυνατόν χωρίς να έχουν ανακοινωθεί καν τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης, να είναι πεπεισμένοι κάποιοι περί του διαβλητού της διαδικασίας. Εκτός εάν κρίνουν ότι μία εκ προοιμίου σπίλωση του προγράμματος θα εξυπηρετήσει εκ των υστέρων επιχειρήματά τους σε περίπτωση μη πρόκρισης ημετέρων τους.