Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013, ώρα 20:00 στον Κινηματογράφο ΔΑΝΑΟΣ 1 θα προβληθεί η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη Σάββα Καρύδα. Στην ταινία παρακολουθούμε τον Σωτήρη, που είναι οικονομικός συντάκτης σε εφημερίδα, να βλέπει τη ζωή του να κυλά αδιάφορα, ενώ ο Μάνος, φίλος και συνάδελφός του, ως πιο ‘περπατημένος’, του δίνει μαθήματα κυνισμού και επιβίωσης. Όταν ο Σωτήρης γνωρίζει τυχαία την Όλγα, μια πανέμορφη Ρωσίδα χορεύτρια, αρχίζει να πιστεύει πως μπορεί να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού με την κατάλληλη ζαριά. Η σχέση του με την Όλγα και με το μαφιόζο αφεντικό της, θα τον βυθίσει σε έναν σκοτεινό και επικίνδυνο κόσμο, πυροδοτώντας μια σειρά από γεγονότα, ένα ντόμινο όπου η αλήθεια δεν διαφέρει πολύ από την ψευδαίσθηση, δοκιμάζοντας ταυτόχρονα τον έρωτα, την εμπιστοσύνη και τη φιλία, κάτω από την απατηλή λάμψη των χριστουγεννιάτικων φώτων της πόλης. “Illusion” είναι το όνομα ενός στριπτιζάδικου στην Αθήνα – γύρω του ξετυλίγεται μια ιστορία φυγής, μοναξιάς, έρωτα, βίας και εξαπάτησης. Στην ταινία κανείς δεν είναι απόλυτα αθώος, κανείς δεν είναι απόλυτα ελεύθερος. Όλοι είναι παγιδευμένοι στις δικές τους ψευδαισθήσεις – στα ψέματα και τις αυταπάτες που τους υπόσχονται τα πάντα και τους τυφλώνουν την ίδια στιγμή, απομυθοποιώντας κάθε αξία και ηθική.

Η ταινία ακολουθεί τους κανόνες και την ατμόσφαιρα του νεο-νουάρ, μέσα από το δυσοίωνο πρίσμα της κρίσης και της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας. Η Όλγα αποτελεί την απόλυτη μοιραία γυναίκα, κινώντας τα νήματα χωρίς φραγμούς, ενώ ο Σωτήρης είναι ο κλασικός αντι-ήρωας, ένας loser που πιστεύει αφελώς ότι μπορεί να πιάσει την καλή και να ξεφύγει από τη μιζέρια. Άραγε ο κρυμμένος άσσος στο μανίκι του θα τον βγάλει από το αδιέξοδο;

Σκηνοθεσία: Σάββας Καρύδας
Σενάριο: Γιάννης Μαρούδας
Πρωταγωνιστούν:
Ζένια Καπλάν, Ιωσήφ Πολυζωίδης, Γιάννης Στάνκογλου, Δημήτρης Ήμελλος
Παραγωγή: Μιχάλης Παναγιωτόπουλος / Metavision
Σε συνεργασία με Ε.Κ.Κ. – Alatas Films - ΕΡΤ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ηλίας Κωνσταντακόπουλος
Μουσική: Μάριος Στρόφαλης
Σκηνικά-Κοστούμια: Δημήτρης Καντάς
Ήχος: Νίκος Μπουγιούκος
Μοντάζ: Σπύρος Κόκας
Φωτογράφος Πλατώ: Πηνελόπη Φατούρου
Ελλάδα, 2013
Διάρκεια: 100’

Ο Σάββας Καρύδας σπούδασε θέατρο στην Αθήνα, καθώς επίσης τηλεόραση και κινηματογράφο στο Γιόρκσαϊρ της Αγγλίας, ενώ είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Οι μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες του, όπως και τα ντοκιμαντέρ που έχει σκηνοθετήσει, έχουν συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ, αποσπώντας σειρά διακρίσεων.
Φιλμογραφία :
TALK TO ME LIKE THE RAIN  (20' – 1993)
ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΜΙΑ ΠΟΛΗ   (15' – 1996)
ΑΜΕΡΙΚΑ    (15' – 1999)
ΣΤΑ ΟΡΙΑ    (90' – 2003)

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΣΑΒΒΑ ΚΑΡΥΔΑ ΣΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΣΑΜΑΡΑ, ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ‘ΣΙΝΕΜΑ’
- Ποια ήταν η έμπνευση πίσω από τη σεναριακή ιδέα της ταινίας;
Η ιδέα ξεκίνησε από τη σκοτεινή πλευρά της Αθήνας λίγο πριν την κρίση – η κρίση δεν είχε ξεσπάσει ακόμα, αλλά όλα τα στοιχεία που την προετοίμαζαν υπήρχαν παντού γύρω μας και βγαίνουν, νομίζω, και στην ταινία.
Μαζί με τον σεναριογράφο Γιάννη Μαρούδα, κυκλοφορήσαμε στους χώρους της ιστορίας και μπήκαμε στο γενικότερο feeling της. Οδηγός μας υπήρξε ο κεντρικός ήρωας της ταινίας, ένας νεαρός οικονομικός συντάκτης, ο Σωτήρης, που σε κατάσταση ασφυξίας από τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις, είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα για να ξεφύγει από το τέλμα που τον ζώνει, και να ζήσει τον απόλυτο έρωτα. Το Illusion τον παγιδεύει…
Η ιστορία που σταδιακά αναπτύξαμε μιλάει για αυτά ακριβώς: την απόδραση και το όνειρο, από τη μια, και το αδιέξοδο και την εξαπάτηση, από την άλλη. Με ένα τέτοιο ‘διάβασμα’ μπορεί να ενταχτεί στη μακρά παράδοση του νουάρ. Την ίδια στιγμή μιλάει για μια πολύ συγκεκριμένη κοινωνική πραγματικότητα, συχνά ανελέητη.
Ένα από τα πράγματα που επιδιώξαμε να μεταφέρουμε στην αφήγησή είναι αυτή η αίσθηση του αυνεχούς βρασμού των ηρώων, μαζί με το παιχνίδι της ερωτικής σαγήνης και των απατηλών τρικ του μάγου-ταχυδακτυλουργού.


- Γιατί "Illusion"; Με ποιον τρόπο ο συγκεκριμένος τίτλος αντιπροσωπεύει όλη την ιστορία;
«Illusion» (ψευδαίσθηση) είναι το όνομα ενός περιθωριακού στριπτιζάδικου που πουλάει φαντασιώσεις και υποσχέσεις στα μοναχικά αρσενικά της πόλης. Εκεί ο Σωτήρης θα ανακαλύψει τη ρωσίδα χορεύτρια Όλγα, την ‘πριγκήπισσα’ του μαγαζιού, και θα κάνει ό,τι μπορεί για να την ελευθερώσει από τον ‘κακό δράκο’, τα αφεντικά της. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι πολύ πιο σκοτεινή, γεμάτη υπολογισμούς, απάτες και κρυμμένους κινδύνους…
Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, η ψευδαίσθηση για την οποία μιλάμε στην ταινία είναι αυτή μιας ολόκληρης γενιάς, μιας κοινωνίας, αν θέλετε, που πίστεψε πως ο καθένας, αν είναι καλός ‘παίκτης’, μπορεί να τα καταφέρει μόνος του, να πιάσει την καλή και να την κάνει. Η σημερινή κρίση ξεκινάει με έναν τρόπο κι από εκεί.
Είμαστε κι οι ίδιοι βυθισμένοι μέσα στους κόσμους των media και της πλαστής σαγήνης, ενώ κάνουμε κινηματογράφο, την τέχνη που κατεξοχήν συνδιαμορφώνεται από το τέχνασμα-κατασκευή και το πραγματικό, αναζητώντας την αλήθεια. Μια αλήθεια που διαρκώς φαίνεται να μας ξεγελά και να διαφεύγει.

- Πρόκειται για την επιστροφή σας στη σκηνοθεσία μετά από αρκετά χρόνια. Τι καθιστά αυτό το βήμα διαφορετικό, ή και πιο απαιτητικό, απ' ότι έχετε κάνει στο παρελθόν;
Στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μου «Στα Όρια» το 2006, θέλησα να μιλήσω για πράγματα πιο προσωπικά που αφορούσαν καταστάσεις που είχα ζήσει, πρόσωπα που κατά κάποιο τρόπο είχα συναντήσει, ήταν δηλαδή κατά μία έννοια μια βιωματική ταινία. Σ’ αυτή την ταινία το «Illusion», παρότι κι εδώ υπάρχουν βιωματικές αναφορές, αυτό που κυρίως μ’ έχει απασχολήσει είναι πως η κοινωνική και οικονομική κρίση της εποχής μας επηρεάζει και αλλάζει τις ανθρώπινες σχέσεις και συμπεριφορές επιβάλλοντας μια νέα ηθική σε αυτές. Μέσα σ’ αυτή τη νέα ηθική, έννοιες όπως η φιλία και ο έρωτας δοκιμάζονται, επαναπροσδιορίζονται και εν τέλει απομυθοποιούνται.
- Πόσο δύσκολο αποδεικνύεται να κάνεις κινηματογράφο στην Ελλάδα σήμερα;
Το να κάνεις μια ταινία ήταν πάντα μια δύσκολη ιστορία. Σήμερα βέβαια, κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες, οι δυσκολίες αυτές έχουν γιγαντωθεί. Γίνονται ταινίες με ελάχιστα χρήματα και με προσωπικές θυσίες. Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι εάν έχεις κάτι να πεις θα βρεις τον τρόπο να το πεις. Αυτό είναι κάτι που όσο κι αν τα πράγματα έχουν δυσκολέψει, δεν πρόκειται να αλλάξει.

Useful links
http://www.aiff.gr/article.asp?catid=32054&subid=2&pubid=15374532
http://www.e-go.gr/cinemag/article.asp?catid=10169&subid=2&pubid=129484615
http://www.dailymotion.com/video/x14bk07_illusion-trailer_creation   (trailer)
http://goo.gl/1S4oja   (φωτογραφίες)


Δύο ελληνικές ταινίες συμμετέχουν φέτος στο το 5ο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα, το οποίο ξεκινάει στις 20 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 27 του μηνός.

 

Η Κόρη, η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Θάνου Αναστόπουλου, σε παραγωγή του ιδίου και της Στέλλας Θεοδωράκη, με την υποστήριξη του Ε.Κ.Κ. συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα για την καλύτερη ταινία των Βαλκανίων –τμήμα Honey and Blood-, μαζί με ταινίες από την Αλβανία, τη Σερβία, την Κροατία και τη Σλοβενία. Η  ταινία θίγει μέσα από την ιστορία ενός δεκατετράχρονου κοριτσιού, το φλέγον ζήτημα της κρίσης αξιών, σε μια Ελλάδα που τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρείται αφάνταστα σε όλους τους τομείς.

 

Στο τμήμα προβολής ντοκιμαντέρ θα προβληθεί το 100 (Αλεξάνδρας 173, Αθήνα) του Γεράσιμου Ρήγα σε παραγωγή της ΕΡΤ Α.Ε. και με την  υποστήριξη του Ε.Κ.Κ. Το ντοκιμαντέρ  καταγράφει την καθημερινότητα στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Άμεσης Δράσης Αττικής από τη στιγμή της κλήσης από έναν πολίτη μέχρι την προσπάθεια διαχείρισης του εκάστοτε περιστατικού.

 

Το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα διατηρώντας τη θέση του ως φεστιβάλ διεθνούς κύρους με ένα πολύ πλούσιο πρόγραμμα, παρουσιάζει νέες ταινίες από όλο τον κόσμο. Έχοντας το παραδείγματα πολλών χωρών παγκοσμίως, ότι η καλύτερη προβολή μίας χώρας είναι μέσω του πολιτισμού της, η αποστολή του διεθνούς φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα, είναι να ανοίξει τις πόρτες του στη νεότερη χώρα του κόσμου, το Κοσσυφοπέδιο, να καλωσορίσει διαφορετικούς πολιτισμούς του κόσμου μέσω του κινηματογράφου, χρησιμοποιώντας την ως μέσο για την προώθηση ανοικτού διαλόγου μεταξύ των πολιτισμών και των εθνών. Το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα επιδιώκει να φέρει τις καλύτερες ταινίες από  τον παγκόσμιο κινηματογράφο στην Πρίστινα και το Κοσσυφοπέδιο και να προωθήσει τις καλύτερες ταινίες του Κοσσυφοπεδίου στο διεθνές κοινό.

 

Αναπάντεχα έφυγε από τη ζωή χθες το βράδυ ο γνωστός ηθοποιός Μιχάλης Γιαννάτος. Η πορεία του στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο υπήρξε πλούσια και συμπεριλάμβανε σημαντικές συνεργασίες και συμμετοχές σε μεγάλο αριθμό ταινιών και εκτός Ελλάδας.
Ο Μιχάλης Γιαννάτος γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1940. Τελείωσε το Ιταλικό Εμπορικό Σχολείο και σε ηλικία 20 ετών μιλούσε πέντε γλώσσες. Απελάθηκε από την Τουρκία το 1964 και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Σωματείου Ηθοποιών Κινηματογράφου. Ενώ ακόμα σπούδαζε, έκανε την πρώτη του θεατρική εμφάνιση το 1966 στο έργο Καπετάν Μιχάλης με το Ελληνικό Λαικό Θέατρο του Μάνου Κατράκη. Αποφοίτησε το 1968 και την επόμενη χρονιά συμμετείχε επαγγελματικά στο έργο Ούτε Γάτα, Ούτε Ζημιά με το θίασο Κωνσταντάρα και Κοντού. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με διάφορους αθηναϊκούς θιάσους και κυρίως με τον θίασο του Θανάση Βέγγου σε παραστάσεις όπως: Ο Τρελός του Λούνα Παρκ (1972),  Το Έκανες στον Τρωικό Πόλεμο Θανάση; (1978),  και άλλες. Στο σινεμά ξεκίνησε το 1968 με τη μεγάλη εισπρακτική επιτυχία της Φίνος Φιλμς «Η Αρχόντισσα κι ο Αλήτης». Η δεκαετία του 70’ σφραγίστηκε από τις κινηματογραφικές συνεργασίες με τον Θανάση Βέγγο, ενώ από το 1980 και μετά εμφανίστηκε σχεδόν σε όλες τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Έλαβε μέρος σε 50 ελληνικές ταινίες και σε πολλές ξένες παραγωγές με σημαντικότερες από αυτές: The Greek Tycoon (1978), Midnight Express (1978), En Vandring I Solen (1978), The Next One (1981), The First Olympics: Athens 1896 (1984), Pretty Smart (1986), The Serpent of Death (1989), Someone Else’s America (1995), Captain Corelli’s Mandolin (2001).

Tα βιογραφικά στοιχεία προέρχονται από το βιβλίο «Ελληνικός Κινηματογράφος των Άγγελου Ρούβα και Χρήστου Σταθακόπουλου», Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Σημαντική διεθνή διάκριση απέσπασε το ελληνικό ντοκιμαντέρ  «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ», που σκηνοθέτησε ο Μάρκος Γκαστίν σε συνεργασία με την Κατερίνα Πατρώνη, τον Χάρη Ραφτογιάννη, τον Χριστόφορο Γεωργούτσου, την Νικολία Αποστόλου και τον Γιάννη Μισουρίδη. Η ταινία πέρασε τη φάση της προεπιλογής του πλέον σημαντικού Ευρωπαϊκού Βραβείου «PRIX EUROPA 2013». Το ντοκιμαντέρ θα διαγωνιστεί στην τελική φάση της διοργάνωσης, διεκδικώντας το βραβείο «Καλύτερο Ευρωπαϊκό Τηλεοπτικό Ντοκιμαντέρ για το έτος 2013».Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Tηλεοπτικών, Ραδιοφωνικών και Διαδικτυακών παραγωγών «PRIX EUROPA 2013» (www.prix-europa.de), θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 26 Οκτωβρίου, στο Βερολίνο της Γερμανίας. Απευθύνεται σε  τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς καθώς και παραγωγούς ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων και έχει στόχο να αναδείξει τα καλύτερα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα Ευρωπαίων δημιουργών.  Στις 26 Οκτωβρίου, κατά την επίσημη τελετή, θα απονεμηθούν συνολικά 13 βραβεία. Τον Οκτώβριο, το ντοκιμαντέρ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ», θα παιχτεί επίσης στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σάο Πάολο της Βραζιλίας (www.mostra.org) και στο Φεστιβάλ των Ελευθερίων στις Βρυξέλλες (www.festivaldeslibertes.be). Ενώ, τον ίδιο μήνα, το ελληνικό κοινό θα μπορέσει και εκείνο να ανακαλύψει την ταινία: στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, στις 2 Οκτωβρίου στα πλαίσια του CINEDOC και στη Χαλκίδα, στις 9 και 10 Οκτωβρίου στα πλαίσια του Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.

Η επιμονή, η φαντασία και το πάθος των καινούργιων δημιουργών και κινηματογραφιστών έχουν την τιμητική τους και φέτος στη Δράμα στο πλαίσιο του 36ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και του 19ου Διεθνούς (17 - 22 Σεπτεμβρίου 2013). Στο διαγωνιστικό πρόγραμμα φέτος συμμετέχουν 35 ταινίες μυθοπλασίας, 2 ντοκιμαντέρ και 2 animation (ανάμεσά τους και κάποια σπουδαστικά φιλμ) που δεν διαγωνίζονται σε ξεχωριστές κατηγορίες αλλά διεκδικούν επί ίσοις όροις τα χρηματικά βραβεία της διοργάνωσης. Στο πρόγραμμά του Φεστιβάλ  εντάσσονται πολλές παράλληλες εκδηλώσεις:

•Βest of του Διεθνούς Φεστιβάλ με highlights από τις σημαντικότερες ξένες ταινίες που έχουν κατά καιρούς προβληθεί (ανάμεσά τους και το “Wholly Family” του Τέρι Γκίλιαμ)
•Προβολές των υποψήφιων ταινιών για τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου
•Βραβεία LUX 2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
•Μεγάλο αφιέρωμα στη Γερμανία, με επιλεγμένες ταινίες μικρού μήκους από τα Διεθνή Φεστιβάλ Δρέσδης και Ρένγκενσμπουργκ
•4o Σπουδαστικό Πανόραμα, με το σύνολο της σπουδαστικής ετήσιας παραγωγής
•Προβολές και εργαστήρια ραδιοφώνου για παιδιά
•Παρουσίαση μαθητικών ταινιών (3ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακού Βίντεο με τίτλο “Ένας πλανήτης-μια ευκαιρία”)
 * Αίθρια Λογοτεχνικά Μεσημέρια, σε παρουσίαση και επιμέλεια του συγγραφέα-δημοσιογράφου Παύλου Μεθενίτη. Φετινοί προσκεκλημένοι οι Ντ.Γιώτης, Γ.Γραμματικάκης, Γ.Μακριδάκης, Ν.Φ.Μικελίδης,  Γ.Μπράμος και Γ.Παλαβός που θα παρουσιάσουν τα νέα τους βιβλία.
*Παρουσίαση της αυτοβιογραφίας του Ντίνου Κατσουρίδη.

H φετινή Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ απαρτίζεται από τους Τάσο Ψαρρά (σκηνοθέτη), πρόεδρο της επιτροπής, Γιώργο Κρασσακόπουλο, κριτικό κινηματογράφου, Φωτεινή Κοτρώτση, σκηνοθέτιδα, Τάκη Σπυριδάκη, ηθοποιό, Δημήτρη Σπύρου, καλλιτεχνικό διευθυντή Διεθνούς Φεστιβάλ Ολυμπίας, ενώ κριτικός-σχολιαστής του φετινού ελληνικού προγράμματος θα είναι η κριτικός κινηματογράφου, Βένια Βέργου.
Στο διεθνές τμήμα του 36ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, που συμπληρώνει φέτος 19 χρόνια από τη διεθνοποίηση του, συμμετέχουν 55 ταινίες από 47 χώρες και πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του θα είναι ο σκηνοθέτης Ηλίας Δημητρίου.

Να σημειώσουμε τέλος ότι από τις 31 Οκτωβρίου έως και τις 6 Νοεμβρίου του 2013, το ελληνικό πρόγραμμα του φετινού 36ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, οι βραβευμένες ταινίες του διεθνούς, καθώς και επιλεγμένα αφιερώματα, θα μεταφερθούν και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της ετήσιας δραστηριότητάς του, συνδιοργανώνει με τη μη κερδοσκοπική εταιρία Σύμπραξη για το Κοινωνικό Φύλο το 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ΓκΛΑΤ (Γκέι, Λεσβιακών, Αμφισεξουαλικών και Τρανσεξουαλικών, Διεμφυλικών) Ταινιών, οι κινηματογραφικές εκδηλώσεις του οποίου θα πραγματοποιηθούν από τις 20 έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2013, στην αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος του Μουσείου Κινηματογράφου - Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης.

Το 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ΓκΛΑΤ Ταινιών προβάλει 34 ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ από 17 χώρες: Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ισημερινό, Κάτω Χώρες – Μαρόκο, Κίνα, Κύπρο, Νορβηγία, Τουρκία, Τσεχία, Σουηδία. Στόχος της διοργάνωσης, η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού πάνω στα ζητήματα της ομοφυλοφιλίας και αμφιφυλοφιλίας, καθώς και τις κοινωνικές παραμέτρους τους.
Στους θεατές θα μιλήσουν προσκεκλημένοι σκηνοθέτες  από τη Βραζιλία, την Τουρκία, την Σουηδία, τις ΗΠΑ και την Ελλάδα, ενώ από την Κύπρο θα δώσει διάλεξη για παιδιά φορείς του ιού HIV, ο Κωνσταντίνος Φελλάς, αντιπρύτανης ακαδημαϊκών υποθέσεων του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Επίσης θα συζητήσουν με το κοινό ο Γιώργος Γιαννόπουλος (περιοδικό ΕΝΕΚΕΝ), η Φωτεινή Τσιμπιρίδου (αναπληρώτρια καθηγήτρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας), η Δήμητρα Κογκίδου (Δρ. ψυχολόγος – κοσμήτωρ της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ.), Θεοφανώ Παπαζήση (καθηγήτρια Τμήματος Νομικής Α.Π.Θ.) και Λίνα Παπαδοπούλου (επίκουρος καθηγήτρια Τμήματος Νομικής του Α.Π.Θ.). Στις εκδηλώσεις θα μιλήσουν επίσης μέλη του συλλόγου Θετική Φωνή και της φοιτητικής οργάνωσης Good As You(Th) για τις οικογενειακές σχέσεις που έχουν ανάγκη τα ΓκΛΑΤ παιδιά και τη στάση των γονιών τους.
Το πορτραίτο της Αφίσας και του Προγράμματος προσέφερε η Gabrielle Le Roux, από την έκθεσή της «Proudly African and Transgender».
Το 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ΓκΛΑΤ Ταινιών υποστηρίζεται από τις Πρεσβείες της Ελβετίας και Σουηδίας, τα Γενικά Προξενεία της Γαλλίας και των Η.Π.Α. στη Θεσσαλονίκη, το Γερμανικό Ινστιτούτο Goethe της Θεσσαλονίκης και το Γαλλικό Ινστιτούτο της Θεσσαλονίκης, τον οργανισμό «Θεσσαλονίκη 2014 – Πρωτεύουσα Νεολαίας της Ευρώπης», καθώς και τις οργανώσεις «Good As You(Th)», «Θετική Φωνή» & «Ath Check Point», «Λεσβιακή Ομάδα Θεσσαλονίκης» και «Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών».

Τιμές εισιτηρίων: 5 ευρώ (ανά προβολή), 8 ευρώ (ημερήσιο εισιτήριο). Οι κάτοχοι της CineΚάρταF με ένα εισιτήριο δικαιούνται να παρακολουθήσουν δύο προβολές και οι κάτοχοι της CineΚάρταF Gold έχουν ελεύθερη είσοδο σε όλες τις προβολές.

Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, 20 - 29 Σεπτεμβρίου 2013

Σε μία κατάμεστη αίθουσα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης δόθηκαν τα φετινά βραβεία του 3ου  Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας  το οποίο ξεκίνησε  1 Σεπτεμβρίου και τελείωσε με ένα μεγάλο πάρτυ στην πλατεία πρωτομαγιάς στο πεδίο του Άρεως στις 10  Σεπτεμβρίου. Το Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Το 3ο  AIDFF  πρόβαλε 120 ταινίες στο διαγωνιστικό του κομμάτι με 60 πρεμιέρες από 35 χώρες. Οι κινηματογραφιστές υιοθετούν έναν πιο ευέλικτο τρόπο παραγωγής αναδεικνύοντας τις αρετές του ψηφιακού μέσου που είναι η αμεσότητα, η ευκολία, αλλά και ο πειραματισμός. Το Φεστιβάλ πετυχαίνει ευθυγράμμιση της σύγχρονης κινηματογραφικής πραγματικότητας στην Ελλάδα με τις μεγάλες εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο ως προς τον Κινηματογράφο, ο οποίος σταθερά βαδίζει προς την Ψηφιακή του Εποχή. Στα πλαίσια των δημιουργικών του παράλληλων εκδηλώσεων έγιναν αφιερώματα στη σκηνοθέτιδα Λουκία Ρικάκη που αγάπησε ιδιαίτερα την ψηφιακή κινηματογραφική γραφή και στον Σκηνοθέτη που έθεσε σε κοινή θέα τον πειραματισμό Θανάση Ρεντζή.

Το Φεστιβάλ τίμησε τον ηθοποιό Λευτέρη Βογιατζή  με την προβολή της ταινίας  «ακροπόλ»  σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη ενώ καθιέρωσε μια νέα κατηγορία «Γνωριμία με ταινίες μικρού μήκους γνωστών σκηνοθετών». Σε αυτήν την κατηγορία  απoλαύσαμε ταινίες των Δημήτρη Αθανίτη, Γιάννη Μαρούδα και Μιχάλη Γαλανάκη.
Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αφιερώματα από το Edge Hill Univercity, βραβευμένες Μικρού μήκους ταινίες από το Τόκιο, ενώ  περιηγηθήκαμε  σε οικολογικούς προορισμούς μέσα από τα διεθνή φεστιβάλ,  Wildlife Vaasa Festival της Φινλανδίας (συνεργάτης του Φεστιβάλ) και Wildlife Conservation Film Festivals, Νέα Υόρκη ΗΠΑ, (συνεργάτης του Φεστιβάλ).

Την Παρασκευή 6  Σεπτεμβρίου  στην  Αίθουσα Αντώνης Τρίτσης του πνευματικού κέντρου του Δήμου Αθηναίων το 3o Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας σε συνεργασία με το Φινλανδικό φεστιβάλ Wildlife Vaasa παρουσίασε  το « 1ο Διεθνές Πανόραμα  οικολογικών και επιστημονικών ταινιών», συνεισφέροντας στην διάδοση της επιστήμης μέσω της δύναμης των νέων οπτικοακουστικών μέσων και ψηφιακών τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται σήμερα από τους επιστήμονες ανά τον κόσμο .Το ειδικό πρόγραμμα των προβολών  πλαισιώθηκε από ένα  πάνελ συζήτησης με κύριο θέμα τον ρόλο των κινηματογραφικών φεστιβάλ σήμερα στην διάδοση και ενημέρωση του κοινού γύρω από τρέχοντα θέματα Επιστήμης και Τεχνολογίας .Το Διεθνές Πανόραμα θα έχει  προβολές και συζητήσεις όλο το χρόνο σε συγκεκριμένους χώρους!

Στα Πλαίσια του 3ου AIDFF ξεκίνησε μια νέα  Εικαστική Κίνηση με τίτλο «visual Journeys» με πρώτο ταξίδι την εικαστική έκθεση με τους ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΠΥΡΟΥΛΗ, ΕΛΕΝΗ ΖΟΧΝΤΗ ΜΠΛΕΤΣΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΕΡΡΗ, ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΝΤΟΥΛΑ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΩΜΟΔΟΤΗ και ένα αφιέρωμα στην Ζωγράφο ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΤΣΙΟΥ. Στην έκθεση ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΤΟΙΧΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ, οι καλλιτέχνες σχολιάζουν το θέμα, είτε χρησιμοποιώντας μέσα παραδοσιακά, είτε αξιοποιώντας τα ψηφιακά μέσα. Σε επιμέλεια  Βασιλικής Κάππα. Η έκθεση ολοκληρώνεται στις 14 Σεπτεμβρίου.

Τιμητικές Διακρίσεις:
«Café Finovo» Σκηνοθεσία Λεύτερης Φυλακτός
«In the Shadow of deathless trees» (Turkey) σκηνοθεσία Nail Pelivan
Animation  «ALBERT»  (Hungary) σκηνοθεσία Csaba Bardos
«I’ll tell you» (India)  σκηνοθεσία DIKSHA GROVER
Video Art  «Τελευταίος χτύπος»  σκηνοθεσία  Ζιάκου Αλεξάνδρα
«Λουλούδια από χαρτόνι»  (Russia)  σκηνοθεσία  Sergey Pedan
«Απέναντι όχθη»   σκηνοθεσία  Μιχάλης Φελάνης
«Το μήλο του Σαμαρείτη»  σε σκηνοθεσία  Θεοφάνης Τοψαχαλίδης
 
Βραβεία:
1ο Βραβείο    Experimental « Eight minutes deadline»  Ζίνα παπαδοπούλου και Πέτρος Παπαδόπουλος
2Ο Βραβείο   Σκηνογραφίας  «Ευλάβεια» σε σκηνοθεσία Δημήτρης Βαβάτσης  (σκηνογράφος Κατερίνα Κολλιοπούλου)
3ο Βραβείο    Σπουδαστική  «Αζητές Σκότος»  σε  σκηνοθεσία  Γιώργου Ιωάννου
4ο Βραβείο   Μουσικής Σύνθεσης «Ο άνθρωπος που τάιζε τον ίσκιο του»  σε σκηνοθεσία Μάριου Γαρέφου (μουσική Χρήστου Σερενέ
5ο Βραβείο   Καλύτερης αντρικής ερμηνείας  «Διαβόλου Κάλτσα» σε σκηνοθεσία Ανδρέα Μαριανού  (Ηθοποιός Δημήτρης Μπίτος)
6ο Βραβείο    Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας  «Ο άνθρωπος που τάιζε τον ίσκιο του» σε σκηνοθεσία Μάριου Γαρέφου  (Ηθοποιός Μαρία Κίτσου)
7ο Βραβείο “Γιάννης Λάμπρου» (Ντοκιμαντέρ)  «Αττικό Πάρκο»  σε σκηνοθεσία  Δημήτρη   Μαυρομάτη
8ο Βραβείο   Σεναρίου  «Μπλε καρότσα»  σε σκηνοθεσία και σενάριο της Δήμητρας Μπαμπαδήμα
9ο Βραβείο  Φωτογραφίας  «Σςςς»   σε σκηνοθεσία   Δημήτρη Γεράρδη και διεύθυνση φωτογραφίας Ηλία Αδάμη
10ο Βραβείο  Σκηνοθεσίας  (Νίκος Νικολαίδης)  «Διαβόλου Κάλτσα»  σε σκηνοθεσία Ανδρέα Μαριανού
Επιλογή από τα σενάρια που έστειλαν οι συμμετέχοντες στις σπουδαστικές ταινίες:
Βραβείο Σεναρίου  «εκείνος απέναντι» στην Ζωή Θεοδοσιάδου  (παραγωγή της ταινίας από την KOYINTA Production)
Βραβείο κοινού :
1o  EXIST   σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη  Ζούγλου
2o  Μπλε καρότσα  σε σκηνοθεσία και σενάριο Δήμητρας  Μπαμπαδήμα
Την παρουσίαση των βραβείων εκανε η Ηθοποιός Δήμητρα Σύρου
www.aidff.com
 

Στη συνέντευξη Τύπου του 19ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, που έλαβε χώρα στο βιβλιοπωλείο Ιανός, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, ανακοίνωσε λεπτομερώς το πρόγραμμα των ταινιών που θα προβληθούν από τις 18 έως τις 29 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους Δαναός 1 και 2, Odeon Όπερα 1 και 2, Ιντεάλ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος και Παλλάς.

«Έχουμε συνολικά 206 ταινίες από κάθε γωνιά του κόσμου, από τις οποίες οι 93 είναι ελληνικές - και αυτός είναι αριθμός-ρεκόρ» είπε στην αρχή της συνέντευξης ο κύριος Ανδρεαδάκης, κάνοντας ειδική μνεία στο ελληνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ που θα περιλαμβάνει 16 ελληνικές ταινίες μεγάλου και 78 μικρού μήκους.

Όσον αφορά τα βραβεία του ελληνικού τμήματος, αυτά θα είναι εννιά - τρία για τους πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς ελληνικών μεγάλου μήκους, πέντε για το διαγωνιστικό ελληνικών μικρού μήκους (με το πρώτο να συνοδεύεται από 2.000 ευρώ) και ένα Χρυσό Βραβείο στον Νίκο Παναγιωτόπουλο για το σύνολο της προσφοράς του στο ελληνικό σινεμά, κλείνοντας 40 χρόνια από το σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Τα Χρώματα της Ίριδας»

Μένοντας στο ελληνικό σινεμά, ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Νυχτών Πρεμιέρας αναφέρθηκε στις πέντε μικρού μήκους ταινίες που γυρίστηκαν στο πλαίσιο του 3ου Athens Open Air Film Festival σε παραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με τον γενικό τίτλο «Καλοκαίρι στην Αθήνα: Φόβος και Ελπίδα».

Αφού ευχαρίστησε τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, τη μπύρα Fischer και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για την ευγενική τους υποστήριξη στο 3ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, υπενθύμισε ότι η τελευταία προβολή του είναι απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με τη βωβή σουηδική ταινία «Haxan: Η Μαγεία Μέσα από τους Αιώνες», υπό τη ζωντανή μουσική υπόκρουση των No Clear Mind.

Στη συνέχεια, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης μάς σύστησε στις ήδη γνωστές γυναικείες ταινίες έναρξης και λήξης - το ευφορικό «Frances Ha» του Νόα Μπάουμπαχ και την νικήτρια του φετινού Χρυσού Φοίνικα, «Ζωή της Αντέλ». «Η πρωταγωνίστριά της, μάλιστα, η Αντέλ Εξαρχόπουλος, θα παραστεί στην τελετή λήξης», σημείωσε.

Ενημερώνοντας μας για το συνολικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, ο διευθυντής του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ αναφέρθηκε στις 13 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος και τη Χρυσή Αθηνά που θα κερδίσει η καλύτερη από αυτές, στην υψηλού κύρους επιτροπή του Διαγωνιστικού τμήματος Μουσική και Φιλμ, που περιλαμβάνει ταινίες για τους National, τις Pussy Riot και πολλούς άλλους, στα εννιά ντοκιμαντέρ, στο Πανόραμα αλλά και στο Μεταμεσονύχτιο τμήμα του Φεστιβάλ, που απευθύνεται σε «ξενύχτηδες σινεφίλ, με αδυναμία στις ταινίες τρόμου, φαντασίας και τα καλτ b-movies.»

Υπογραμμίζοντας τη σημασία της Πρεμιέρας στις Νύχτες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ο κύριος Ανδρεαδάκης μίλησε για μερικές από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς που θα δούμε σε πρώτη προβολή στο Φεστιβάλ, όπως το «Όλα Χάθηκαν» με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, το «Don Jon» του Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, την «Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο, αλλά και το βραβευμένο στις Κάννες «Παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί.

«Έχουμε ακόμη αφιερώματα σε 3 ιδιαίτερους δημιουργούς. Τον Ζορζ Φρανζί, μετρ της γαλλικής φαντασίας και συνιδρυτή της γαλλικής Ταινιοθήκης, [...] τον Άρι Φόλμαν, δημιουργό του "Βαλς με τον Μπασίρ", [...] και τον τρελό Ολλάνδο auteur της εκκεντρικής μαύρης κωμωδίας, Άλεξ Φαν Βάρμερνταμ» είπε ο διευθυντής του Φεστιβάλ, προσθέτοντας ότι οι δύο τελευταίοι θα είναι παρόντες στο φεστιβάλ και θα τιμηθούν με το Χρυσό Βραβείο για την συνολική προσφορά τους στο σινεμά.

Αφιέρωμα θα γίνει, όμως, και στον Γιάννη Μπακογιαννόπουλο, τον οποίο κάλεσε το Φεστιβάλ και «του έδωσε Carte Blanche, λευκή κάρτα δηλαδή, να διαλέξει 5 + 1 ταινίες και να τις παρουσιάσει ο ίδιος στο κοινό», όπως εξήγησε ο Ορέστης Ανδρεαδάκης λίγο πριν παρουσιάσει τη λίστα με τις «1001 ταινίες που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε» την οποία συνέταξε ο γκουρού της ελληνικής κριτικής για το τελευταίο τεύχος του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ.

Η έκπληξη της ημέρας ήταν, όμως, η ανακοίνωση ότι η εταιρεία διανομής Hollywood Entertainment σε συνεργασία με τις Νύχτες Πρεμιέρας θα υποδεχθούν τον Τζέρεμι Άιρονς στο πλαίσιο της ελληνικής πρεμιέρας της καινούριας του ταινίας «Νυχτερινό Τρένο για τη Λισαβόνα», την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσία και του σκηνοθοέτη της ταινίας Μπίλε Όγκουστ.

Λίγο πριν το τέλος, ο κύριος Ανδρεαδάκης, αποκάλυψε ένα μικρό παιχνίδι του φετινού Φεστιβάλ - τη μικρή φράση που κρύβεται στην αφίσα, το «Memini Ergo Sum». «Θυμάμαι άρα Υπάρχω» δηλαδή, μια παραλλαγή του «Σκέφτομαι άρα Υπάρχω», της γνωστής φράσης του Γάλλου φιλόσοφου και μαθηματικού Ρενέ Ντεκάρτ.

«Η φράση αυτή διατρέχει όλα σχεδόν τα τμήματα του φετινού προγράμματος και φωτίζει ταινίες που μας θυμίζουν ότι πρέπει να θυμόμαστε ειδικά τώρα που και η ίδια η μνήμη στοχοποιείται ως "άχρηστη" και "αμφιλεγόμενη" και εμείς δεν έχουμε παρά να την υπερασπιστούμε» δήλωσε ο διευθυντής του Φεστιβάλ, φέρνοντας ως παραδείγματα το 8ωρο ποιητικό δοκίμιο «Χίτλερ: Μια Ταινία από τη Γερμανία» και το «Ταμπούρλο», το βραβευμένο με τον Χρυσό Φοίνικα και το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας φιλμ του Φόλκερ Σλέντορφ - ο οποίος, επίσης, θα μας τιμήσει με την παρουσία του.

Τέλος, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης δεν παρέλειψε να αναφέρει όλους αυτούς που κάνουν δυνατή την πραγμάτωση του Φεστιβάλ, όπως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και την ευγενική υποστήριξη του ΟΤΕ, λίγο πριν κλείσει υπενθυμίζοντας τις σταθερές τιμές των εισιτηρίων στα 4 ευρώ για τις πρωινές προβολές, 5 για τις απογευματινές και 6 ευρώ για τις βραδινές προβολές, αλλά και τις 2000 δωρεάν προσκλήσεις σε ανέργους.

Οι μέρες και ώρες προβολής των 206 ταινιών που θα προβληθούν από τις 18 έως τις 29 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους Δαναός 1 και 2, Odeon Όπερα 1 και 2, Ιντεάλ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος και Παλλάς, μόλις ανακοινώθηκαν, λίγες ώρες πριν την έναρξη της προπώλησης των εισιτηρίων.

 

 

Το Runaway Day του Δημήτρη Μπαβέλλα είναι μια ασπρόμαυρη ταινία που προσπαθεί να απεικονίσει την απελπισία που νιώθουν οι Νεοέλληνες μέσα στη σύγχρονη Αθήνα, μια πόλη σε πλήρη αποσύνθεση. Την ίδια στιγμή, η ασφυκτική και ολοένα αυξανόμενη πίεση που οι Αθηναίοι νιώθουν, τους οδηγεί μια πανδημικού χαρακτήρα φυγή προς άγνωστο προορισμό.

Πέρα από την ακατανίκητη τάση για φυγή, το φαινόμενο φέρνει στο προσκήνιο τις βαθύτερες και πιο ανομολόγητες επιθυμίες των κατοίκων της πόλης. Ταυτόχρονα, μαζί με την σπειροειδή ιστορία της ταινίας αποκαλύπτεται το θλιβερό περιβάλλον όπου το Runaway Day λαβαίνει χώρα: Την Αθήνα, μια κάποτε όμορφη πόλη,  που καταρρέει σταδιακά μαζί με το δυτικό πολιτισμό.

Η ταινία, Runaway Day, συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό τμήμα 19ου Διεθνέούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σεράγεβο, όπου και έκανε παγκόσμια πρεμιέρα.

Τρέιλερ ταινίας: http://vimeo.com/72144797
Facebook page: https://www.facebook.com/RunawayDay

Τη Διανομή της ταινίας έχει αναλάβει η "Μικρόκοσμος" ΕΠΕ και θα  προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Δεκέμβριο του 2013.


CAST
Μαρία Σκουλά
Μάκης Παπαδημητρίου
Ερρίκος Λίτσης
Κωνσταντίνος Σταρίδας
Εύα Βόγλη

Η Υβόννη Μαλτέζου στο ρόλο της Μητέρας
και ο Χρήστος Στέργιογλου στο ρόλο του Παρουσιαστή

Γιάννης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Βουδούρης, Νίκος Γιαννίκας, Γιώργος Ρουσσάκης, Γιώργος Αραχωβίτης, Ανδρέας Σωτηρακόπουλος, Χάρης Φραγκούλης, Γιώργος Μπελεσιώτης, Στέλλα Καρύδα, Chalil Ali Zada, Barakat Hossaini, Στάθης Κόκκορης, Χρόνης Τζήμος, Οδυσσέας Χατζηπαράς, Μιλτιάδης Σωτηρακόπουλος

Αφηγητής: Αλέκος Δραγώνας

CREW
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπαβέλλας
Στην αρχική γραφή του σεναρίου έχει συνεργαστεί η Ελίνα Ψύκου
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ναταλία Πανέτσου
Ηλεκτρολόγος: Κώστας Βρακοζώνης
Σκηνικά :Δήμητρα Παναγιωτοπούλου
Κοστούμια: Μάρλι Αλειφέρη
Σχεδιασμός Ήχου: Δάφνη Φαραζή
Μίξη Ήχου Γιώργος Φασκιώτης
Additional Dialogue Recording: Στέφανος Δαμιανάκης
Ηχοληψία: Μάκης Ασημακόπουλος, Κυριάκος Πουκαμισάς

Μουσική
The Mongrelettes
The Smoking Barrels
Γιώργος Γκίνης
Γιώργος Μπουσούνης
Addy Flor & His Orchestra

Executive Producer: Νίκος Μούτσελος
Συνεργάτης Παραγωγός: Λίνα Γιαννοπούλου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Φώτου
Μοντάζ: Δημήτρης Τόλιος
Παραγωγή: Vox Productions, Δύο Τριάντα Πέντε, Sklavis Film Lab,SteFilm Online Recording Masters
Παραγωγοί: Τζίνα Πετροπούλου, Σωτήρης Μήτσιος, Δημήτρης Μπαβέλλας

 

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος επιστρέφει με τη 16η ταινία της καριέρας του. Η Λιμουζίνα είναι μια σουρεαλιστική κωμωδία παρεξηγήσεων, εμπνευσμένη από τα διηγήματα του φίλου του Ζάχου Ε. Παπαζαχαρίου, που υπηρετεί με συνέπεια το ιδιότυπο, αφοριστικό και άναρχο στυλ του κινηματογραφικού του αποτυπώματος. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Νίκος Κουρής, Δούκισσα Νομικού –στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο-, Δημήτρης Καταλειφός και Παύλος Χαϊκάλης, ενώ ο Λευτέρης Βογιατζής κάνει την τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση.

Η ταινία θα κάνει την πρεμιέρας της στα πλαίσια του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Αθήνας (Νύχτες Πρεμιέρας) στις 20 Σεπτεμβρίου στις 20:00 στον κινηματογράφο ΔΑΝΑΟ, όπου θα τιμηθεί και ο σκηνοθέτης με το Χρυσό Βραβείο της Πόλης των Αθηνών για τη συνολική του προσφορά στον κινηματογράφο.
Μετά την προβολή, θα ακολουθήσει πάρτι στο Six Dogs (Αβραμιώτου 6), με τους συντελεστές της ταινίας και DJ set από τους propaganda.gr.

Σύνοψη
Ο Μάρκος, η Κολέτ και ο Μαξ, από  το Παρίσι της δεκαετίας του 60, επιχειρούν ένα ταξίδι με αυτοκίνητο στην Ελλάδα του σήμερα. Μέσα από συναντήσεις με διάφορα μυθικά και φανταστικά πρόσωπα, περνούν από την ξεγνοιασιά των νιάτων στην ωριμότητα. Μια κωμωδία παρεξηγήσεων, δηλαδή ένα σύγχρονο παραμύθι πάνω στις περιπέτειες της ενηλικίωσης.

Σημείωμα σκηνοθέτη
Περιμένοντας, ανυπόμονα,  να ολοκληρωθεί η χρηματοδότηση μιας φιλόδοξης παραγωγής με τίτλο «Η ΚΟΙΛΑΔΑ ΤΩΝ ΡΟΔΩΝ»,  που σαν να έχει κόκκαλα, αφού την έχω ξεκινήσει καμιά δεκαριά φορές, χωρίς επιτυχία, έλαβα με το ταχυδρομείο, εντελώς απροσδόκητα, μια συλλογή διηγημάτων, από έναν φίλο μου στο Παρίσι, που είχα να τον δω πάνω από σαράντα χρόνια. Το βιβλίο συνοδευόταν από ένα γράμμα, που το δημοσιεύω:
«Γειά σου Νίκο, μετά από δεν ξέρω πόσες δεκαετίες…
Σου στέλνω αυτό το βιβλιαράκι με διηγήματα, που εμφανίζονται σκόρπια εδώ κι εκεί, σκηνές από το Σαιν Κλωντ και τα καφενεία του Μονπαρνάς. Τα έγραψα κατά καιρούς, καθώς που είχα κέφια και αναπολούσα τα πρόσωπα και τα πράγματα της νιότης μας στα Παρίσια, που τελικά δεν ήταν και τόσο άσκημη.  Είχε πλάκα και φορές,  φορές,  είχε μεγάλη πλάκα. Ζάχος».
Μετά την ανάγνωση του πρώτου διηγήματος, κατάλαβα αμέσως ότι αυτό το βιβλιαράκι θα το έκανα ταινία. Παρ’ όλο που η συνέχεια μου έβαζε ανυπέρβλητα προβλήματα παραγωγής, κατάφερα μέσα σε δεκαπέντε μέρες να γράψω ένα σενάριο που έφερνε τα πάνω, κάτω. Το ίδιο γρήγορα, βρήκα  τα χρήματα και έκανα τα γυρίσματα σαν κάποιος να με κυνηγούσε. Απλώς αυτή η ταινία ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Απελευθερωμένος, λόγω ηλικίας ίσως, από ανόητες αναστολές, μπόρεσα να τιμήσω ένα σινεμά, μιας εποχής που οι ταινίες δεν είχαν ακόμα υπογράψει με το κοινό, το συμφωνητικό της αληθοφάνειας και δεν ήθελαν να προσποιηθούν το πραγματικό. Η ΛΙΜΟΥΖΙΝΑ έχει τον υπότιτλο «κωμωδία παρεξηγήσεων», είναι μια ταινία με αυτοσχεδιασμούς, με δοκιμές σκέψεων, ένα παιχνίδι με το παράδοξο και μια τολμηρή αυθαιρεσία, στο επίπεδο της κινηματογραφικής σύμβασης.

Βιογραφικό & φιλμογραφία σκηνοθέτη
Νίκος Παναγιωτόπουλος. O σκηνοθέτης της Αθήνας δημιουργεί ένα δικό του, ιδιαίτερο και παράξενο σύμπαν από εικόνες. Οι ταινίες του έχουν προβληθεί σε πολλά Φεστιβάλ και έχει τιμηθεί με πολλά διεθνή βραβεία, όπως τη Χρυσή Λεοπάρδαλη στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο και τον Αργυρό Ουγκώ στο Φεστιβάλ του Σικάγο. Είναι πολυβραβευμένος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ενώ τιμητικά αφιερώματα στο σύνολο του έργου του έχουν γίνει σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μόσχα, Λα Ροσέλ και Καλκούτα. Έχει τιμηθεί με τον Χρυσό Αλέξανδρο για το σύνολο του έργου του. Στη φιλμογραφία του ξεχωρίζουν οι ταινίες: «Τα Χρώματα της Ίριδας», «Τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», «Αυτή η νύχτα μένει», «Ονειρεύομαι τους Φίλους Μου», «Βαριετέ», «Ο Εργένης», «Delivery» κ.α. Το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Νίκου Παναγιωτόπουλου, «Από το Καλάθι των Αχρήστων» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη.


26 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

 

Πληροφορούμενος τις σημαντικές διακρίσεις που απέσπασαν ο κ. Αλέξανδρος Αβρανάς και ο πρωταγωνιστής του κ. Θέμης Πάνου με την ταινία ”Miss Violence” στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το άκουσμα των ονομάτων του Αλέξανδρου Αβρανά και του πρωταγωνιστή του Θέμη Πάνου από τα χείλη του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι στην τελετή βράβευσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας μας έκανε όλους υπερήφανους. Όχι μόνο γιατί απέσπασαν μερικές από τις σημαντικότερες διακρίσεις στο χώρο του σύγχρονου ευρωπαϊκού σινεμά. Αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο το κατόρθωσαν: Με αυστηρή κριτική στάση απέναντι σε ό,τι ταλανίζει την ελληνική κοινωνία. Με προσωπική, θαρραλέα καλλιτεχνική γλώσσα. Με συναδελφική αλληλεγγύη απέναντι στις αντιξοότητες. Με διάθεση συνεργασίας με τους διεθνείς φορείς και επικοινωνίας όχι μόνο με το ελληνικό, αλλά και με το διεθνές κοινό.

Ο Αλέξανδρος Αβρανάς είναι ένας από τους πολλούς νέους σκηνοθέτες μας που αυτή τη στιγμή συμμετέχουν με αξιώσεις και σε αρκετές περιπτώσεις διακρίνονται σε σημαντικά φεστιβάλ από το Ρέικιαβικ έως το Τορόντο και κερδίζουν επαινετικά δημοσιεύματα από το Παρίσι έως τη Νέα Υόρκη. Ενας από τους πολλούς ταλαντούχους συμπατριώτες μας που ανανεώνουν τη μεγάλη παράδοση του ελληνικού κινηματογράφου, που πάνε μπροστά με νέα δημιουργικότητα, νέα τόλμη, νέα επιχειρηματικότητα, που ανταποκρίνονται δηλαδή σε μια νέα Ελληνική Ελπίδα.

Όμως, αυτό που κάνει κάθε πολίτη υπερήφανο πρέπει να κάνει την πολιτεία πιο υπεύθυνη. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου είναι πάντα αρωγός στα βήματα των νέων δημιουργών. Τις αμέσως επόμενες ημέρες σε συνεργασία με τα στελέχη του αλλά και με τους νέους σκηνοθέτες θα αναζητήσουμε καινούριους τρόπους για να κάνουμε αποδοτικότερο το νόμο, να στηρίξουμε τις παραγωγές, να διευκολύνουμε τις συμπαραγωγές των ταινιών. Οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά μπορούμε και θα κάνουμε περισσότερα για το νέο ελληνικό κινηματογράφο».

Με την ταινία Miss Violence ο Αλέξανδρος Αβρανάς απέσπασε το  βραβείο Αργυρού Λέοντα (σκηνοθεσίας) στο 70ο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Θέμης Πάνου, τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης  ανδρικής ερμηνείας. Η Miss Violence δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του 35άχρονου σκηνοθέτη, φεύγει από τη Βενετία έχοντας αποσπάσει -μαζί με το Arca CinemaGiovani καλύτερης ταινίας για την 70η διοργάνωση του Φεστιβάλ Βενετίας  και το  Fedeora- συνολικά τέσσερα βραβεία, τα δύο στις πιο σημαντικές κατηγορίες.

Ο Αλέξανδρος Αβρανάς γεννήθηκε στη Λάρισα το και σπούδασε γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Το 2003 συνέχισε τις σπουδές του στη γλυπτική στο Βερολίνο, ενώ από το 2001 έως το 2008 συμμετείχε σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με πολλές διακρίσεις. Ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα το 2003.
Η πρώτη ταινία με τίτλο Without (2008) είχε διακριθεί με επτά βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ενώ η φιλμογραφία του περιλαμβάνει και ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ

Η ταινία αποτελεί ένα σύγχρονο σχόλιο σχετικά με τη δομή και λειτουργία της οικογένειας: Η εντεκάχρονη Αγγελική πηδά από το μπαλκόνι την ημέρα των γενεθλίων της, με ένα χαμόγελο χαραγμένο στο πρόσωπό της. Και ενώ η αστυνομία και οι κοινωνικές υπηρεσίες προσπαθούν να ανακαλύψουν τα αίτια της αυτοκτονίας, η οικογένεια της Αγγελικής επιμένει πως ήταν ατύχημα.Ποιό είναι το μυστικό που η μικρή Αγγελική πήρε μαζί της; Γιατί η οικογένειά της επιμένει, στην προσπάθεια να την «ξεχάσει» και να συνεχίσει τη ζωή της; Αυτές τις απαντήσεις αναζητούν οι άνθρωποι από τις κοινωνικές υπηρεσίες όταν επισκέπτονται το τακτοποιημένο σπίτι της οικογένειας. Φαίνεται ότι τίποτα δεν μπορεί να τους προδώσει, μέχρις ότου ο μικρότερος αδερφός της Αγγελικής φέρνει στο φως κατά λάθος ενδείξεις που θα συντρίψουν τον καλογυαλισμένο κόσμο της οικογένειας, αναγκάζοντας τα μέλη της να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με όσα, τόσα χρόνια, έκρυβαν. Ένας- ένας θα λυγίσουν, έως ότου τελικά η βία και πάλι θα προσφέρει τη λύση, διατηρώντας την οικογένεια ενωμένη και το μυστικό ασφαλές.

Το σενάριο ανήκει στους Αλέξανδρο Αβρανά και Κώστα Περούλη και η παραγωγή στις εταιρίες Faliro House Productions και Plays2place Productions, με παραγωγούς τους Βασίλη Χρυσανθόπουλο, Αλέξανδρο Αβρανά, executive producer τον Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.H ταινία θα προβληθεί τον Νοέμβριο στην Ελλάδα σε διανομή της Feelgood.

Στο διεθνές φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας κατά το πρόσφατο παρελθόν έχουν βραβευτεί επίσης η Αριαν Λαμπέντ για την ερμηνέια της στην ταινία Αttenberg της Αθηνάς Τσαγγάρη και η  ταινία Άλπεις του Γιώργου Λάνθιμου, στην κατηγορία καλύτερου σενάριου.