Στις 20.00 πρεμιέρα CineDoc για το 2013-2014 με την ταινία Τhe Cleaners του Κωνσταντίνου Γεωργούση. Στην Ελλάδα της οικονομικής και πολιτισμικής κατάρρευσης, η Χρυσή Αυγή κεφαλαιοποιεί ένα κομμάτι της αγανάκτησης. Χωρίς προφορική αφήγηση, η ταινία ακολουθεί μέλη και υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής κατά τη διάρκεια προεκλογικής καμπάνιας στο κέντρο της Αθήνας τον Μάιο 2012.

Το ντοκιμαντέρ, του οποίου τη σκηνοθεσία, το σενάριο, τη φωτογραφία, τον ήχο και την παραγωγή υπογράφει ο Κωνσταντίνος Γεωργούσης, απόφοιτος του National Film and Television School της Βρετανίας, κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sarajevo τον Αύγουστο 2013. Η ταινία έχει επίσης προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ και από το βρετανικό κανάλι Channel 4, ενώ τιμήθηκε με ειδική προβολή στο μουσείο του τρόμου των SS – «Τοπογραφία του Τρόμου», στο Βερολίνο. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Γεωργούση και τον δημοσιογράφο Δημήτρη Ψαρά (Η μαύρη βίβλος της Χρυσής Αυγής, Εκδόσεις Πόλις).

Στις 21.30 θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Δημοκρατία, ο Δρόμος του Σταυρού»του Μάρκου Γκαστίν, παρουσία των συντελεστών.  Οι εκλογές της 6ης Μαϊού 2012, που έγιναν σε καιρούς πρωτοφανoύς κρίσης, αποτέλεσαν μία ιστορική στιγμή για την Ελλάδα, μία πρόκληση για τη δημοκρατία της. Παρακολουθώντας βήμα-βήμα το «δρόμο του σταυρού» τεσσάρων υποψηφίων για το βουλευτικό αξίωμα (από το ΠΑΣΟΚ, την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, το ΣΥΡΙΖΑ και τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ), η ταινία εξερευνά τα πολιτικά ήθη που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη δραματική κατάσταση του τόπου. Η ταινία είναι υποψήφια για τα φετινά ευρωπαϊκά βραβεία  PRIX EUROPA.

Οι ταινίες προβάλλονται στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους.  
Τιμή εισιτηρίου 6 ευρώ.

                             

Στο στάδιο του μοντάζ βρίσκεται η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ. Στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του, ο σκηνοθέτης του Σπιρτόκουτου και του Μαχαιροβγάλτη έχει ως ήρωα τον Στράτο,  που τη νύχτα εργάζεται σε βιοτεχνία αρτοποιίας, ενώ την ημέρα εκτελεί συμβόλαια θανάτου. Μαζεύει χρήματα για να χρηματοδοτήσει την απόδραση του Λεωνίδα, του ανθρώπου που τον έσωσε, όσο ο ίδιος ήταν στη φυλακή.  Του χρωστάει τη ζωή του και ο Στράτος δεν ξεχνάει τα χρέη του. Στην πορεία, όμως, ο Στράτος συνειδητοποιεί ότι έχει περισσότερες οφειλές από όσες νόμιζε. Καταστρώνει ένα νέο,  λεπτομερές σχέδιο, μια τελευταία αποστολή.

Στην ταινία παίζουν οι Βαγγέλης Μουρίκης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Πέτρος Ζερβός, Γιάννης Τσορτέκης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Γιάννης Αναστασάκης, Veronica Naujoks, η μικρή Πωλίνα Δελλατόλα, Μαρία Καλλιμάνη, Γιάννης Βουλγαράκης, Όμηρος Πουλάκης, Στάθης Σταμουλακάτος, Γιώργος Μπινιάρης,  Αλέκος Πάγκαλος, η Σόνια Θεοδωρίδου και η Πόπη Τσαπανίδου.

Στη Διεύθυνση Φωτογραφίας βρίσκεται ο Δημήτρης Κατσαϊτης, στο μοντάζ ο Γιάννης Χαλκιαδάκης, ηχοληψία οι Ντίντος Κίττου, William Ed. Franck, και μιξάζ ο Κώστας Φυλακτίδης. Σκηνικά και κοστούμια υπογράφει η Ιουλία Σταυρίδου, μακιγιάζ ο Γιάννης Παμούκης, ενώ τη μουσική της ταινίας γράφει ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, κιθαρίστας στις θρυλικές Τρύπες. 

Η ταινία θα είναι έτοιμη το 2014.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Σενάριο: Γιάννης Οικονομίδης, Θάνος Ξηρός, Βαγγέλης Μουρίκης, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Χάρης Λαγκούσης

Παραγωγή: Faliro House Productions Α.Ε., Αργοναύτες Α.Ε., The Match Factory GmbH και Γιάννης Οικονομίδης Φιλμς ΛΤΔ,
Σε συμπαραγωγή με: Feelgood Entertainment Α.Ε., ΕΡΤ Α.Ε., Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου,
Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Eurimages και του Film Und Medien Stifung NRW.
Παραγωγοί: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Πάνος Παπαχατζής, Michael Weber 
Associate Producer: Ειρήνη Σουγανίδου.
World Sales: The Match Factory GmbH

Το 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιεί αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αργεντίνικο Κινηματογράφο αποκαλύπτοντας την πολύμορφη εικονογραφία μιας χώρας που χαράζει την πορεία της στη δίνη των πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων. Καθώς αλλάζει το πρόσωπο της Αργεντινής, οι κινηματογραφιστές της εστιάζουν στο ανθρώπινο στοιχείο, απαλλαγμένο από τους μύθους του παρελθόντος. Οι αργεντινοί σκηνοθέτες, απόφοιτοι στην πλειοψηφία τους του Πανεπιστημίου Κινηματογράφου της Μπουένος Άιρες, χειρίζονται με δεξιοτεχνία το μέσο τους, ρισκάρουν, πειραματίζονται στιλιστικά και την ίδια στιγμή επικεντρώνονται στα ακανθώδη ζητήματα που τους απασχολούν. Ταξικές διαφορές, σύγκρουση γενεών, νέοι σε αδιέξοδο, θέματα ταυτότητας και επιστροφή στη φύση, κυριαρχούν στις ταινίες που συνθέτουν το αφιέρωμα.

Η έννοια της ιδιοκτησίας σκιαγραφείται στην ταινία Los Duenos (Ειδική μνεία στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών 2013) των Αγκουστίν Τοσκάνο και Εζεκιέλ Ραντούσκι.  Η οικογένεια του Σέρτζιο εργάζεται στις εκτάσεις ενός μεγαλοκτηματία στην αργεντινική επαρχία. Όταν οι ιδιοκτήτες απουσιάζουν, οι υπηρέτες οικειοποιούνται το σπίτι των αφεντικών, ‘κλέβοντας’ πρόσκαιρα τις ζωές τους. Το πνεύμα του Μολιέρου όπως σκωπτικά σχολιάζει τις σχέσεις των τάξεων, είναι παρόν σ’ αυτή την ταινία που επιλέγει ως φόντο μια λιγότερο γνωστή πλευρά της Αργεντινής: Τη ζωή εκτός πόλεων. Στοιχεία από φάρσα και δράμα συνδυάζονται με δεξιοτεχνία πλέκοντας μια ιστορία τόσο σύγχρονη όσο και διαχρονική.

Στο φιλμ La Paz του Σαντιάγκο Λόσα, ο ήρωας, ένας νέος μεγαλοαστικής τάξης με ψυχιατρικά προβλήματα, αναζητά την «ειρήνη» του τίτλου. Ύστερα από έναν σύντομο εγκλεισμό σε κλινική, ο Λίσο επιστρέφει στην ασφυκτική περιποίηση της οικογένειάς του: Στη λατρεία της μητέρας του, τις στερεοτυπικές διδαχές του πατέρα του, στην αδιέξοδη ερωτική του ζωή. Το διαταραγμένο μυαλό του ψάχνει απεγνωσμένα τη γαλήνη, όμως οι υλικές ανέσεις  και οι ανούσιες διαφυγές που του προσφέρονται χτίζουν ολόγυρά του μια αποπνικτική φυλακή. Από την αντιδιαστολή του πνιγηρού εσωτερικού κόσμου του ήρωα με την προνομιακή πραγματικότητά του, προκύπτει το δράμα, η κορύφωση και εν τέλει η κάθαρση / λύση.

Ο Μάρκο Μπέργκερ υπογράφει το βραδυφλεγές δράμα Hawaii. Στην τρίτη του μεγάλου μήκους ταινία (μετά το Plan B και το El Reloj), ο αργεντινός δημιουργός χτίζει μια ερωτική ιστορία από το μηδέν. Δυο νέοι άντρες συναντώνται τυχαία μετά από χρόνια. Ο Εουχένιο μένει στο εξοχικό σπίτι του θείου του για το καλοκαίρι με σκοπό να ολοκληρώσει το μυθιστόρημά του. Ο Μαρτίν, άστεγος και άνεργος επιστρέφει στα πάτρια εδάφη, αναζητώντας στέγη και δουλειά. Ο Εουχένιο του προσφέρει διέξοδο, προτείνοντάς του κάποιες εργασίες στο σπίτι. Αυτή η συνύπαρξη γεννά τη φιλία και πολύ σύντομα τον πόθο. Μέσα από την εξέλιξη μιας σχέσης, ο Μπέργκερ αφηγείται μια αρχέτυπη ιστορία ταξικής διαφοράς και ήθους, μια δυναμική εξίσωση που ενορχηστρώνεται με μαεστρία και κορυφώνεται με σασπένς και  ανθρώπινη ευαισθησία.

Οι ερωτικές σχέσεις και οι λεπτές ισορροπίες και αποχρώσεις τους πρωταγωνιστούν στην ταινία Viola του Ματίας Πινιέιρο. Μια ταινία, σύντομη σε διάρκεια (μόλις 65 λεπτά), πλούσια σε εκφράσεις, διάλογο και ένταση, εστιάζει σε μια ομάδα νέων γυναικών που ανήκουν στη καλλιτεχνική ζωή του Μπουένος Άιρες. Η αίσθηση πειραματισμού διαπνέει την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Πινιέιρο: Οι ηρωίδες του κάνουν πρόβες προετοιμάζοντας τη Δωδέκατη νύχτα του Σέξπιρ και ταυτόχρονα, εκτός σκηνής, γράφουν τις προσωπικές τους ιστορίες. Ζωή και τέχνη στήνουν το διαλογικό γαϊτανάκι του σκηνοθέτη, με τα ποιητικά σεξπιρικά κείμενα να  εναλλάσσονται με φυσικούς διαλόγους, συχνά επηρεάζοντας το ένα το άλλο.

Με πειραματική διάθεση χτίζει την ιστορία του και ο Λεονάρντο Μπρεζίτσκι στο Noche. Ο δημιουργός αντλεί την πρώτη ύλη του από τη φύση, το θάνατο, τη ζωή, αλλά και τον ήχο. Ο ήχος πρωταγωνιστεί μέσα από διαφορετικές εκδοχές: Είναι ο φυσικός ήχος, ο τεχνητός που δημιουργείται μέσα σε ένα εργαστήριο, αλλά και ο απόηχος των φωνών που χάθηκαν. Η Μεγάλη ανατριχίλα του Λόρενς Κάσνταν έρχεται στο νου, καθώς ο Μπρεζίτσκι αφηγείται την ιστορία μιας παρέας νέων ανθρώπων που συγκεντρώνονται σε ένα αγροτικό σπίτι, για να τιμήσουν τη μνήμη ενός φίλου τους που αυτοκτόνησε. Η απουσία / παρουσία του αγαπημένου τους προσώπου είναι έντονη, όπως ευκρινείς είναι και οι παρατηρήσεις του σκηνοθέτη που σχετίζονται με την ύπαρξη του ανθρώπου και τα αποτυπώματα που αφήνει πίσω του.

Η ταινία Leones της Χασμίν Λόπες, με ήρωες πέντε νέους που περιφέρονται στο δάσος, λειτουργεί ως μεταφορά. Η αφηγηματική σύμβαση της σκηνοθέτιδας καταργεί τις έννοιες του χρόνου και του χώρου όπως τις γνωρίζουμε. Οι νέοι μιλούν μεταξύ τους αλλά δεν κατανοούν ο ένας τον άλλον. Κινούνται σε έναν φανταστικό λαβύρινθο, παίζουν με τις λέξεις, μέχρι που η Ιζαμπέλ, αντιλαμβάνεται πως κάτι δεν πάει καλά. Το ενδιαφέρον στοιχείο της δημιουργού είναι ο τρόπος με τον οποίον χειρίζεται την κάμερα.  Λίγο μετά την έναρξη της αφήγησης, η κάμερα παίρνει ζωή, σα να αυτονομείται, σα να είναι ένα ακόμη πρόσωπο που ακολουθεί μια πορεία, παράλληλη με αυτή των ηρώων.

Στο Deshora η Μπάρμπαρα Σαρασόλα – Ντέι, με φόντο μια φυτεία καπνού στη βορειοδυτική Αργεντινή, παρατηρεί τον τρόπο με τον οποίο ένα τρίτο πρόσωπο διαταράσσει την καθημερινότητα ενός ζευγαριού. Ο Ερνέστο και η Ελένα, είναι ένα πολυκαιρισμένο ζευγάρι που προσπαθεί να κάνει παιδί. Μαζί τους θα μείνει ο Χοακίν, ο νεαρός ξάδερφος της Ελένα ο οποίος προσπαθεί να απεξαρτηθεί από τα ναρκωτικά. Καταπιεσμένα πάθη οδηγούν τους ήρωες σε απρόβλεπτες συμπεριφορές, με τη δημιουργό να διεισδύει στο οικογενειακό κύτταρο, προκαλώντας τις ισορροπίες του.

Το πλήρες πρόγραμμα του αφιερώματος στο Σύγχρονο Αργεντίνικο Κινηματογράφο θα ανακοινωθεί σύντομα.


Το αφιέρωμα χρηματοδοτείται μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013. 

  
 

 

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και ο Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, διοργανώνουν για δεύτερη συνεχή χρονιά τη διημερίδα Riding the Greek Wave, η οποία θα διεξαχθεί στις 28 & 29 Σεπτεμβρίου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, με κεντρικό θέμα τις διεθνείς συμπαραγωγές και τη διανομή των Ελληνικών ταινιών. Ο Ελληνικός κινηματογράφος, αποτελεί πλέον έναν από τους ελάχιστους τομείς, που με μηδαμινή στήριξη από την πολιτεία, συνεχίζει να φέρνει θετικά νέα και διακρίσεις από το εξωτερικό, καθιστώντας έτσι την εξωστρέφεια μονόδρομο, για να μπορέσει να συνεχίσει να υπάρχει και ν’αναπτυχθεί.

Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση του προγράμματος, εκ μέρους των διοργανωτών, η πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, κυρία Κατερίνα Ευαγγελάκου, τόνισε πως «H ΕΑΚ είναι ένας θεσμός ο οποίος δεν χρηματοδοτείται από το Ελληνικό κράτος κι επιμένει σε συλλογικές δράσεις που αποφέρουν ωφέλη για το
σύνολο της Ελληνικής κινηματογραφίας, με την πεποίθηση ότι η διεθνής δικτύωση θα μας δώσει αυτοπεποίθηση και δυνατότητες ύπαρξης. Οι Έλληνες κινηματογραφιστές, έχουν αποδείξει –φέτος ακόμα περισσότερο- ότι όχι μόνο δεν είναι κρατικοδίαιτοι αλλά αποτελούν μια εξαιρετικά υγιή και παραγωγική κοινότητα, που μπορεί ν’ αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση». Ο κύριος Τάσος Μπουλμέτης, πρόεδρος του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, υπογράμμισε την αναγκαιότητα της συνεργασίας μεταξύ φορέων που δραστηριοποιούνται στους χώρους της επιστήμης, των γραμμάτων και των Τεχνών. Σ’αυτό το πλαίσιο δράσης, ο Σύνδεσμος Υποτρόφων συμμετέχει και φέτος ενεργά στη διοργάνωση του Riding the Greek Wave, με στόχο την ουσιαστική παρέμβαση σε μια αλυσίδα συνεργειών που αποσκοπούν στην πολιτισμική δημιουργία, ανάπτυξη και επικοινωνία.

Από την πλευρά της Nova, μεγάλου χορηγού της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, η διευθύντρια προγράμματος, κυρία Αγάπη Κεφαλογιάννη, ανέφερε ότι: «H Nova είναι αρωγός και στηρίζει έμπρακτα κάθε εκδήλωση της ΕΑΚ, για προώθηση των ελληνικών συμπαραγωγών στο εξωτερικό. Είμαστε χαρούμενοι που συμμετέχουμε στο “Riding the
Greek Wave”, μια διοργάνωση που δίνει την ευκαιρία εξωστρέφειας σε όλους τους Έλληνες κινηματογραφιστές, ειδικά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε». Το Riding the Greek Wave 2013, θα συγκεντρώσει και φέτος πλήθος
σημαντικών προσκεκλημένων, με στόχο να γίνει ένα ετήσιο σημείο συνάντησης των Ελλήνων κινηματογραφιστών, με παράγοντες της διεθνούς κινηματογραφικής αγοράς:
Κατάρτιση: Οι Jani Thiltges, διευθυντής προγράμματος του EAVE, Simon Perry, πρόεδρος του ACE και Nikolaj Nikitin, ιδρυτής και διευθυντής του SOFA, παρουσιάζουν προγράμματα κατάρτισης και δικτύωσης για ανερχόμενους και έμπειρους παραγωγούς και κινηματογραφικούς πωλητές.
Χρηματοδότηση: Ο Roberto Olla εκτελεστικός διευθυντής του Eurimages, η Savina Neirotti, υπεύθυνη προγράμματος του Biennale College-Cinema, ο Holger Stern, commissioning editor του ZDF, κι ο
Eric Garandeau, πρώην διευθυντής του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου, θ’ αναπτύξουν τις δυνατότητες χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά κέντρα.
Συμπαραγωγές: Ο Ed Guiney, της Element Pictures, ο Guillaume de Seille της Arizona Productions, ο Θανάσης Καραθάνος της Twentytwenty Vision και ο Titus Kreyenberg της Unafilm, θα μιλήσουν για τη συνεργασία τους με Έλληνες κινηματογραφιστές, καθώς και για τα μελλοντικά τους πλάνα σε σχέση με τη συμπαραγωγή Ελληνικών
ταινιών.
Διανομή: Η Emilie Georges της Memento Films International, η Kasia Karwan της Premium Films, η Marie Pierre Macia της MPM Film, και η Federica Tremolada, εκπρόσωπος του You Tube (Google) θα παραθέσουν τις προκλήσεις και δυνατότητες διείσδυσης της Ελληνικής ταινίας στην παγκόσμια αγορά.

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με τρεις παράλληλες δράσεις:
1. Workshop “Treatment Lab & Pitching Training”, όπου έξι νέοι Έλληνες δημιουργοί θα επεξεργαστούν τα treatment των project τους και θα προετομάσουν το pitch των ιστοριών τους, την καθοδήγηση των Danny Takhar, Development executive της Element Pictures και Pavel Jech, Dean, FAMU.
2. Oμάδα εργασίας Eurimages. Ο Roberto Olla θα πραγματοποιήσει ένα κλειστό, ολιγομελές εργαστήριο νέων παραγωγών με θέμα την σύνταξη και υποβολή αίτησης στο Eurimages.
3. Ομάδα εργασίας You Tube. Η Federica Tremolada, θα δείξει σε μια κλειστή ομάδα νέων δημιουργών, τις δυνατότητες και τουςτρόπους προώθησης των Καλών Τεχνών στο κοινό, μέσω του You Tube.

Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου ανατίθενται τα καθήκοντα του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στον σκηνοθέτη κ. Τώνη Λυκουρέση. Τα καθήκοντα του αντιπροέδρου αναλαμβάνει η παραγωγός κινηματογράφου κα Φοίβη Αγγελοπούλου, ενώ ο συγγραφέας και σεναριογράφος κ. Πέτρος Μάρκαρης θα είναι το νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Η υπόλοιπη σύνθεση του Δ.Σ. παραμένει ως έχει. Τα καθήκοντα του γενικού διευθυντή του ΕΚΚ θα εξακολουθήσει να ασκεί ο κ. Γρηγόρης Καραντινάκης.
«Η διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου υπό τη νέα της σύνθεση κάνει ένα νέο ξεκίνημα», δήλωσε σχετικά ο κ. Παναγιωτόπουλος. «Ο ελληνικός κινηματογράφος διανύει μια περίοδο κατά την οποία οι οικονομικοί πόροι είναι λίγοι. Και όμως οι ελπίδες είναι πολλές. Αυτό οφείλεται στο ταλέντο, στο πείσμα, στη φαντασία, στη δημιουργικότητα και στη σκληρή δουλειά όλων των ανθρώπων του χώρου. Να στηρίξουμε μαζί τη νέα προσπάθεια. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού είναι έτοιμο να ακούσει όλους και να συνεργαστεί με όλους για το καλύτερο».

Μία Work in Progress προβολή θα κάνει η ταινία Οι Αισθηματίες του Νίκου Τριανταφυλλίδη την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013  στο Cine IDEAL ( Πανεπιστημίου 46) στις 20.00. Όπως γράφει για την ταινία ο Κωστής Σαμαράς στο περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ « …Ο κόσμος των “Αισθηματιών” μοιάζει σαν να έχει ξεπηδήσει απο θραύσματα και αναμνήσεις του κλασικού αμερικάνικου φιλμ νουάρ, που έχουν βρει ιδανικά τη θέση τους στα χρώματα, τη γεωγραφία και την ιδιοσυγκρασία του σύγχρονου αθηναικού τοπίου. Πρωταγωνιστές είναι δύο νεαροί ανδρες, ο Ερμής (Δημήτρης Λάλος) και ο Γιάννης (Χάρης Φραγκούλης), οι οποίοι έχουν αναλάβει να διεκπεραιώνουν τις βρωμοδουλειές ενός ευπρεπούς μεγαλοαστού. Πρόκειται για τον “Δάσκαλο” (Τάκης Μόσχος), έναν αρχαιοκάπηλο τοκογλύφο με αριστοκρατικό προσωπείο, που ζει απομονωμένος στην παραθαλάσσια έπαυλη του με την έφηβη κόρη του (Ηλιάνα Μαυρομάττη), ενώ διακινεί τα κλοπιμαία του μέσα σε νεκροφόρες που διασχίζουν την Αθήνα.

Το παιχνίδι κυλά βάσει κανόνων, μέχρι που οι δύο πρωταγωνιστές θα κάνουν το μοιραίο λάθος να υπακούσουν στα πάθη τους: ο Ερμής θα ερωτευτεί παράφορα την κόρη του Δασκάλου, ενώ ο Γιάννης θα καεί απο την έλξη του για μια πόρνη (Ευτυχία Γιακουμή). Με άλλα λόγια, θα αποδείξουν πως, κάτω απο το σκληρό και αδίστακτο κέλυφος, είναι αυθεντικοί αισθηματίες. Και, ως τέτοιοι πρέπει να βγουν απο τη μέση. Όσο και αν αποτίνει φόρο τιμής σε έναν κόσμο που χάνεται, το σινεμά του Τριανταφυλλίδη δεν αναλώνει το χρόνο του στη νοσταλγία. Η ιστορία του μπορεί να χρωστά πολλά στις «ζόρικες» σκιώδεις και τραγικά σκοτεινές μυθοπλασίες του 20ου αιώνα, όμως η σκηνοθετική ματιά του αναβλύζει χιούμορ, απομυθοποίηση και νεανική ενέργεια. «Θέλω να πιστεύω ότι ανήκω στο σινεμά που έρχεται. Και όχι σε αυτό που φεύγει.» δηλώνει κατηγορηματικά ο Τριανταφυλλίδης...» 
 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: ΤΑΚΗΣ ΜΟΣΧΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΛΟΣ, ΧΑΡΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ, ΗΛΙΑΝΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΓΙΑΚΟΥΜΗ, ΑΘΗΝΑ ΠΑΠΠΑ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΞΥΚΟΜΗΝΟΣ, ΡΕΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ, BLAINE L. RENINGER, ΣΤΑΘΗΣ ΣΤΑΜΟΥΛΑΚΑΤΟΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ και ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
ASSOCIATE PRODUCER: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΠΟΥΣΙΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ: THE BOY
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΟΥΡΑΡΗ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ
ΕΤΑΛΟΝΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ / ΜΙΞΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΥΛΑΧΤΙΔΗΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΟΝΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΨΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΡΩΤΣΗΣ
EXECUTIVE PRODUCER: ΦΑΝΗΣ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΣ
EXECUTIVE PRODUCER: ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΑΛΕΝΤΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΜΑΡΙΝΑ ΔΑΝΕΖΗ
ΣΕΝΑΡΙΟ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ
ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΝΙΜΑ PRODUCTIONS ΣΕ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ MARNI FILMS, SPECTRAL, STEFI SA, TELEFILM, SUPERNOVA 

Μετά την πολύ επιτυχημένη πορεία της «Πριγκίπισσας Χριστίνης», το πορτραίτο ενός κοριτσιού με σύνδρομο Down, η Ίρις Ζαχμανίδη επιστρέφει με ένα νέο ντοκιμαντέρ πάνω στο θέμα της διανοητικής και ψυχικής υγείας.

Ο Γιάννης, ο Χρήστος και ο Λουκάς είναι συγκάτοικοι σε προστατευόμενο διαμέρισμα στην Άμφισσα. Διαγνωσμένοι με ψυχική ασθένεια, ζουν υπό την εποπτεία της Εταιρείας Κοινωνικής Ψυχιατρικής & Ψυχικής Υγείας, τη δική τους προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική ζωή μέσα στην πόλη, ως ισότιμοι πολίτες. Η συνάντηση των 3 με τη σκηνοθέτιδα οδηγεί στη γέννηση της ταινίας.

Με αφορμή την επικείμενη προβολή του ντοκιμαντέρ «Ταξίδι στην Χώρα των Λοκρών» στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας (18-29 Σεπτεμβρίου), σας προωθούμε τους διαδικτυακούς συνδέσμους της ταινίας:

Facebook Page (για καθημερινές ενημερώσεις)
http://www.facebook.com/LookingForTheLocrians
Προσωπική σελίδα της Ίριδας Ζαχμανίδη στο Τumblr
http://iriszachmanidi.tumblr.com/
Το Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=PTuCJ7zQRwc

H ταινία θα προβληθεί την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου στον κινηματογράφο ΔΑΝΑΟΣ 1 στις 18:30.

Η βραβευμένη στη Βενετία ταινία Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του 10ου διεθνούς κινηματογραφικού φεστιβάλ του Ρέικιαβικ που ξεκινάει στις 26  Σεπτέμβρη και θα διαρκέσει συνολικά δέκα ημέρες, όπου θα συναγωνιστεί με άλλες έντεκα ταινίες από Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ινδία, Ρωσία, Μεξικό Η.Π.Α. κ.α. στην κατηγορία New Visions.Παράλληλα η φετινή διοργάνωση, με πρωτοβουλία του κ. Δημήτρη Εϊπίδη,  ο οποίος είναι συνεργάτης του φεστιβάλ, πραγματοποιεί αφιέρωμα στον ελληνικό κινηματογράφο με τίτλο Focus on Greece προβάλλοντας τέσσερις ταινίες πρόσφατης παραγωγής:

1. September της Πέννυς Παναγιωτοπούλου

2., J.A.C.E.  του Mενέλαου Kαραμαγγιώλη

3. Άδικος κόσμος του Φίλιππου Τσίτου

4. Wasted youth των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Γιαν Φόγκελ

Το διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ του Ρέικιαβικ θεσπίστηκε το  2004, από μια μικρή ομάδα επαγγελματιών του κινηματογράφου χώρου με στόχο την παρουσίαση νέων και προοδευτικών ταινιών ποιότητας, καθώς και την υποστήριξη της καινοτομίας στην κινηματογράφηση. Πραγματοποιείται κάθε χρόνο στα τέλη Σεπτεμβρίου και παρουσιάζει ένα ευρύ φάσμα από  δραματικές ταινίες μέχρι non-fiction από 40 χώρες. Το φεστιβάλ αναδεικνύει τον παγκόσμιο ανεξάρτητο κινηματογράφο δίνοντας έμφαση σε ανερχόμενους  κινηματογραφιστές και ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση των κινηματογραφικών έργων με άλλες μορφές τέχνης, οργανώνοντας συναυλίες, εκθέσεις

Το 36ο φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους και το 19ο διεθνές φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας έφτασε στο τέλος του. Με ένα μαραθώνιο προβολών με 39 ελληνικές και 57 ξένες ταινίες μικρού μήκους, αφιερώματα και λογοτεχνικά αίθρια, η Δράμα για μια εβδομάδα μεταμορφώθηκε σε ένα σημείο συνάντησης νέων δημιουργών από όλο τον κόσμο. Η απονομή έγινε στο κατάμεστο από κόσμο Δημοτικό Ωδείο της Δράμας. Τα βραβεία που απονεμήθηκαν είναι τα παρακάτω:

Βραβεία: Χρυσός Διόνυσος 1ο Βραβείο Μυθοπλασίας
Απονέμεται στην ταινία «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου 
Για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη ενός καίριου θέματος της ελληνικής πραγματικότητας και την άρτια κινηματογραφική του απόδοση Η Δημόσια Τηλεόραση προσφέρει στον βραβευμένο σκηνοθέτη τη δυνατότητα, να κάνει χρήση παροχής εξοπλισμού και στελεχιακού δυναμικού της, αξίας έως 10.000 ευρώ για την παραγωγή της επόμενης ταινίας του.

Αργυρός Διόνυσος 2 ο Βραβείο Μυθοπλασίας
Απονέμεται στην ταινία «Dead End» της Τώνιας Μίσιαλη
Για την τρυφερή ματιά, την ευρηματικότητα και την οικονομία των εκφραστικών μέσων Το βραβείο συνοδεύεται από 10.000 € παροχές post production και πλήρες σετ ψηφιακής κινηματογραφικής μηχανής προσφορά της Authorwave.

Βραβείο «Έλληνες του Κόσμου-Σωκράτης Δημητριάδης»
Απονέμεται στην ταινία « Άννα» του Σπύρου Χαραλάμπους
Για την ανάδειξη ενός κοινωνικού θέματος με άρτια κινηματογραφική γραφή To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 1.000€ προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου


Βραβείο Σπουδαστικής ταινίας
Απονέμεται στην ταινία «Νικολέτα» στην Σόνια Λίζα Κέντερμαν
Για την κατάκτηση των εκφραστικών της μέσων και την αφηγηματική της επάρκεια Το βραβείο συνοδεύεται από ένα Avid Media Composer Soft 7 αξίας 1.100€ προσφορά της Telmaco και υπηρεσίες (color correction,conform, mastering DCP για την επόμενη ταινία μικρού μήκους του σκηνοθέτη αξίας 2.000€ προσφορά της Graal

Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη» για την καλύτερη ταινία "Κοινωνικού Προβληματισμού"
Απονέμεται στην ταινία «Pieta» του Αλέξανδρου Τσαντίλα
Για την αιχμηρή, πρωτότυπη κινηματογράφηση ενός θέματος της καθημερινότητας Το βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 1.500€ προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Ειδικό βραβείο «Ντίνος Κατσουρίδης» για Πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη
Απονέμεται στην ταινία «Συνθήκη 10/60»» του Άκη Πολύζου
Για την άρθρωση ενός πολιτικού σχολίου με ευρηματικότητα και την εξαιρετική της εκτέλεση To βραβείο συνοδεύεται από πλήρη τεχνική κάλυψη για την επόμενη μικρού μήκους ταινία του σκηνοθέτη - προσφορά της οικογένειας Κατσουρίδη.

Τιμητικές Διακρίσεις
Τιμητική Διάκριση Φωτογραφίας
Απονέμεται στον Γιάννη Δρακουλαράκο για την ταινία «Συνθήκη 10/60» του Άκη Πολύζου
H διάκριση συνοδεύεται από τεχνική κάλυψη 35mm για τα γυρίσματα της επόμενης ταινίας μικρού μήκους προσφορά του κ. Νίκου Καβουκίδη.
Τιμητική Διάκριση Σεναρίου
Απονέμεται στον Γιώργο Τελτζίδη για το σενάριο της ταινίας «Γεννήτρια» σκηνοθεσία της Νικολέτας Λεούση Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας
Απονέμεται στην Μυρτώ Παπούλια για την ερμηνεία της στην ταινία «Στο κατώφλι» της Αναστασίας Κρατίδη
Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας
Απονέμεται στον Φρίξο Προέδρου για την ερμηνεία του στην ταινία "Red Hulk" της Ασημίνας Προέδρου
Τιμητική Διάκριση Μοντάζ
Απονέμεται στον Ντίνο Γρηγορίου για το Μοντάζ της ταινίας «Σκιαμαχία» σε σκηνοθεσία του ίδιου
Τιμητική Διάκριση Ήχου Απονέμεται στον Χρήστο Παπαδόπουλο για την ταινία «Μαθήματα Οδήγησης» του Βασίλη Καλαμάκη
Τιμητική Διάκριση Σκηνικών- Κοστουμιών
Απονέμεται στους Francois Schuiten και Δήμητρα Παναγιωτοπούλου για την ταινία «Memory Reloaded» των Πάνου Παππά και Δέσποινας Χαραλάμπους
Τιμητική Διάκριση Πρωτότυπης Μουσικής
Απονέμεται στον Νίκο Πλατύραχο για την μουσική της ταινίας «Εθελοντές» του Θοδωρή Βουρνά
Τιμητική Διάκριση Σχεδιασμού Ήχου Απονέμεται στους Άρη Λουζιώτη και Αλέξανδρο Σιδηρόπουλο για την ταινία «Συνθήκη 10/60» σε σκηνοθεσία του Άκη Πολύζου

Ειδικό Βραβείο: Απονέμεται στην ταινία «Δεν είμαι τώρα εδώ » των Ζήση Κοκκινίδη και Ίωνα Παπασπύρου Την σύνθεση μιας ενδιαφέρουσας μυθοπλασίας με νεωτερικό κινηματογραφικό τρόπο
Εύφημο Μνεία: Απονέμεται στην ταινία «Travel Express» της Νατάσας Ξύδη
Εύφημο Μνεία: Απονέμεται στην ταινία «Counting Happiness » της Βενετίας Ευρυπιώτου
Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου: Απονέμεται στην ταινία «Γεννήτρια» της Νικολέτας Λεούση
Βραβείο Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας Απονέμεται στην ταινία «Νικολέτα» της Σόνιας Λίζα Κέντερμαν Σκεπτικό: Η ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος, απονέμει Βραβείο Καλύτερης Ταινίας του Εθνικού Διαγωνιστικού Τμήματος του 36ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, στην ταινία «Νικολέτα» της Σόνια Λίζα Κέντερμαν, για την επιτυχημένη καταγραφή του κλίματος της μετεμφυλιακής Ελλάδας και της βίαιης ενηλικίωσης των παιδικών ψυχών και για την διαλεκτική σχέση του σκληρού ορεινού τοπίου με την τραχύτητα της ζωής των ηρώων.
Βραβείο Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών: Απονέμεται ισότιμα στους Διευθυντές Φωτογραφίας των ταινιών: • Χριστίνα Μουμούρη για το «Red Hulk» σε σκηνοθεσία Ασημίνας Προέδρου • Νίκο Θωμά για την «Ωραίο Το Μουστάκι Σου Giorgio» σε σκηνοθεσία Αναστάσιου Γκότση • Πέτρο Νούσια για την «Άνευ» σε σκηνοθεσία Ιουλιέτας Καλαντζή Σκεπτικό: Η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών, Μέλος της Διεθνούς Οργάνωσης, IMAGO, απονέμει τρεις ισότιμους επαίνους για τρεις νέους κινηματογραφιστές, σε αναγνώριση του ταλέντου τους, σε σχέση με την αισθητική της εικόνας και τη συμμετοχή τους στην οπτική αφήγηση.

ΒΡΑΒΕΙΑ 19ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ 2013

GRAND PRIX Απονέμεται στην ταινία "All Soul's Day", της Aleksandra Terpinska-Poland Για τη δύναμη της ιστορίας, την εξαιρετική ερμηνεία των ηθοποιών και τη λιτή και ευαίσθητη σκηνοθεσία To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 4.000€ προσφορά της εταιρείας Raycap.
2o ΒΡΑΒΕΙΟ Απονέμεται στην ταινία "The Runaway", του Marlin Jean-Bernard – France Για τον αυθεντικό τρόπο που ο σκηνοθέτης προσέγγισε το καυτό θέμα της παραβατικής συμπεριφοράς ενός ανήλικου μετανάστη στο κέντρο της πολιτισμένης Ευρώπης To βραβείο συνοδεύεται από παροχές σε υπηρεσίες post production αξίας 5.000€ προσφορά της εταιρείας Authorwave.
ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ "PRIX EUROPEAN FILM ACADEMY DRAMA 2013"ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
For the clever use of changing mis-en-scene to help develop the narrative, and the simple way that created a unique surrealistic atmosphere approaching the unfinished bridges between the Eastern world and the western civilization
Απονέμεται στην ταινία "Butter Lamp", του Hu Wei – France–China
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Απονέμεται στην ταινία "Loneliness", του Jedlicki Liova - Romania Για τον δυνατό τρόπο που ο σκηνοθέτης επέλεξε να δείξει το έλλειμμα συμπόνιας στη Νέα μας Ενωμένη Ευρώπη
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Απονέμεται στην ταινία "Monsieur Thanatier's artistry", του David Le Bozec - France for the perfection of the drawing and its imaginative details, the fascinating music and the dark ironic metaphor of a glorious moment of history that begun as a revolution and ended as a massacre
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΤΙΟΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TV5MONDE Απονέμεται στην ταινία "A dollhouse", του Tobias Gundorff Boesen – Denmark για τη γενναία υποστήριξη στην πραγματοποίηση ενός σύνθετου και πολυεπίπεδου σεναρίου, βασισμένου στο διάσημο θεατρικό έργο του Ιψεν.

Πηγή: lifo.gr

«Η επόμενη ημέρα του Ελληνικού κινηματογράφου θα έχει την αμέριστη στήριξη της πολιτείας. Αν χρειαστούν νομοθετικές προσαρμογές και φορολογικές ρυθμίσεις θα γίνουν, ώστε, μαζί με τα κίνητρα για νέες παραγωγές και καλύτερη διανομή, να διευκολύνουμε την επιτυχή πορεία των Ελληνικών ταινιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό».
Αυτή ήταν η διαβεβαίωση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου προς τον Γενικό Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου κ. Γρηγόρη Καραντινάκη, μετά τη σύσκεψη που είχαν σήμερα, στο πλαίσιο των συνεχιζομένων επαφών του υπουργού με παράγοντες της εθνικής μας κινηματογραφίας.
Στη σύσκεψη, στην οποία έλαβε μέρος η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη και σύμβουλοι του υπουργού, ο κ. Καραντινάκης μίλησε για την ανάγκη εφαρμογής του νόμου με επίκεντρο την απόδοση του 1,5%, την ανάγκη να ενισχυθούν τα φορολογικά κίνητρα και να προσελκυσθούν νέες ξένες παραγωγές. Επιπλέον ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α για τα προβλήματα διανομής των ταινιών.
Ο υπουργός διαβεβαίωσε τον γενικό διευθυντή του Ε.Κ.Κ ότι ο ίδιος και ο νέος πρόεδρος του Δ.Σ., που θα οριστεί τις αμέσως επόμενες ημέρες, θα έχουν τη συμπαράστασή του. Και πρόσθεσε: «Οι πρόσφατες επιτυχίες δεν ξεκίνησαν από το μηδέν. Στην πιο αυθεντική και δημιουργική του εκδοχή, ο Ελληνικός κινηματογράφος έχει δύναμη και διάρκεια. Και αυτά τα χαρακτηριστικά του θα στηρίξουμε».

 Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013, ώρα 20:00 στον Κινηματογράφο ΔΑΝΑΟΣ 1 θα προβληθεί η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη Σάββα Καρύδα. Στην ταινία παρακολουθούμε τον Σωτήρη, που είναι οικονομικός συντάκτης σε εφημερίδα, να βλέπει τη ζωή του να κυλά αδιάφορα, ενώ ο Μάνος, φίλος και συνάδελφός του, ως πιο ‘περπατημένος’, του δίνει μαθήματα κυνισμού και επιβίωσης. Όταν ο Σωτήρης γνωρίζει τυχαία την Όλγα, μια πανέμορφη Ρωσίδα χορεύτρια, αρχίζει να πιστεύει πως μπορεί να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού με την κατάλληλη ζαριά. Η σχέση του με την Όλγα και με το μαφιόζο αφεντικό της, θα τον βυθίσει σε έναν σκοτεινό και επικίνδυνο κόσμο, πυροδοτώντας μια σειρά από γεγονότα, ένα ντόμινο όπου η αλήθεια δεν διαφέρει πολύ από την ψευδαίσθηση, δοκιμάζοντας ταυτόχρονα τον έρωτα, την εμπιστοσύνη και τη φιλία, κάτω από την απατηλή λάμψη των χριστουγεννιάτικων φώτων της πόλης. “Illusion” είναι το όνομα ενός στριπτιζάδικου στην Αθήνα – γύρω του ξετυλίγεται μια ιστορία φυγής, μοναξιάς, έρωτα, βίας και εξαπάτησης. Στην ταινία κανείς δεν είναι απόλυτα αθώος, κανείς δεν είναι απόλυτα ελεύθερος. Όλοι είναι παγιδευμένοι στις δικές τους ψευδαισθήσεις – στα ψέματα και τις αυταπάτες που τους υπόσχονται τα πάντα και τους τυφλώνουν την ίδια στιγμή, απομυθοποιώντας κάθε αξία και ηθική.

Η ταινία ακολουθεί τους κανόνες και την ατμόσφαιρα του νεο-νουάρ, μέσα από το δυσοίωνο πρίσμα της κρίσης και της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας. Η Όλγα αποτελεί την απόλυτη μοιραία γυναίκα, κινώντας τα νήματα χωρίς φραγμούς, ενώ ο Σωτήρης είναι ο κλασικός αντι-ήρωας, ένας loser που πιστεύει αφελώς ότι μπορεί να πιάσει την καλή και να ξεφύγει από τη μιζέρια. Άραγε ο κρυμμένος άσσος στο μανίκι του θα τον βγάλει από το αδιέξοδο;

Σκηνοθεσία: Σάββας Καρύδας
Σενάριο: Γιάννης Μαρούδας
Πρωταγωνιστούν:
Ζένια Καπλάν, Ιωσήφ Πολυζωίδης, Γιάννης Στάνκογλου, Δημήτρης Ήμελλος
Παραγωγή: Μιχάλης Παναγιωτόπουλος / Metavision
Σε συνεργασία με Ε.Κ.Κ. – Alatas Films - ΕΡΤ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ηλίας Κωνσταντακόπουλος
Μουσική: Μάριος Στρόφαλης
Σκηνικά-Κοστούμια: Δημήτρης Καντάς
Ήχος: Νίκος Μπουγιούκος
Μοντάζ: Σπύρος Κόκας
Φωτογράφος Πλατώ: Πηνελόπη Φατούρου
Ελλάδα, 2013
Διάρκεια: 100’

Ο Σάββας Καρύδας σπούδασε θέατρο στην Αθήνα, καθώς επίσης τηλεόραση και κινηματογράφο στο Γιόρκσαϊρ της Αγγλίας, ενώ είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Οι μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες του, όπως και τα ντοκιμαντέρ που έχει σκηνοθετήσει, έχουν συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ, αποσπώντας σειρά διακρίσεων.
Φιλμογραφία :
TALK TO ME LIKE THE RAIN  (20' – 1993)
ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΜΙΑ ΠΟΛΗ   (15' – 1996)
ΑΜΕΡΙΚΑ    (15' – 1999)
ΣΤΑ ΟΡΙΑ    (90' – 2003)

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΣΑΒΒΑ ΚΑΡΥΔΑ ΣΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΣΑΜΑΡΑ, ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ‘ΣΙΝΕΜΑ’
- Ποια ήταν η έμπνευση πίσω από τη σεναριακή ιδέα της ταινίας;
Η ιδέα ξεκίνησε από τη σκοτεινή πλευρά της Αθήνας λίγο πριν την κρίση – η κρίση δεν είχε ξεσπάσει ακόμα, αλλά όλα τα στοιχεία που την προετοίμαζαν υπήρχαν παντού γύρω μας και βγαίνουν, νομίζω, και στην ταινία.
Μαζί με τον σεναριογράφο Γιάννη Μαρούδα, κυκλοφορήσαμε στους χώρους της ιστορίας και μπήκαμε στο γενικότερο feeling της. Οδηγός μας υπήρξε ο κεντρικός ήρωας της ταινίας, ένας νεαρός οικονομικός συντάκτης, ο Σωτήρης, που σε κατάσταση ασφυξίας από τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις, είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα για να ξεφύγει από το τέλμα που τον ζώνει, και να ζήσει τον απόλυτο έρωτα. Το Illusion τον παγιδεύει…
Η ιστορία που σταδιακά αναπτύξαμε μιλάει για αυτά ακριβώς: την απόδραση και το όνειρο, από τη μια, και το αδιέξοδο και την εξαπάτηση, από την άλλη. Με ένα τέτοιο ‘διάβασμα’ μπορεί να ενταχτεί στη μακρά παράδοση του νουάρ. Την ίδια στιγμή μιλάει για μια πολύ συγκεκριμένη κοινωνική πραγματικότητα, συχνά ανελέητη.
Ένα από τα πράγματα που επιδιώξαμε να μεταφέρουμε στην αφήγησή είναι αυτή η αίσθηση του αυνεχούς βρασμού των ηρώων, μαζί με το παιχνίδι της ερωτικής σαγήνης και των απατηλών τρικ του μάγου-ταχυδακτυλουργού.


- Γιατί "Illusion"; Με ποιον τρόπο ο συγκεκριμένος τίτλος αντιπροσωπεύει όλη την ιστορία;
«Illusion» (ψευδαίσθηση) είναι το όνομα ενός περιθωριακού στριπτιζάδικου που πουλάει φαντασιώσεις και υποσχέσεις στα μοναχικά αρσενικά της πόλης. Εκεί ο Σωτήρης θα ανακαλύψει τη ρωσίδα χορεύτρια Όλγα, την ‘πριγκήπισσα’ του μαγαζιού, και θα κάνει ό,τι μπορεί για να την ελευθερώσει από τον ‘κακό δράκο’, τα αφεντικά της. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι πολύ πιο σκοτεινή, γεμάτη υπολογισμούς, απάτες και κρυμμένους κινδύνους…
Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, η ψευδαίσθηση για την οποία μιλάμε στην ταινία είναι αυτή μιας ολόκληρης γενιάς, μιας κοινωνίας, αν θέλετε, που πίστεψε πως ο καθένας, αν είναι καλός ‘παίκτης’, μπορεί να τα καταφέρει μόνος του, να πιάσει την καλή και να την κάνει. Η σημερινή κρίση ξεκινάει με έναν τρόπο κι από εκεί.
Είμαστε κι οι ίδιοι βυθισμένοι μέσα στους κόσμους των media και της πλαστής σαγήνης, ενώ κάνουμε κινηματογράφο, την τέχνη που κατεξοχήν συνδιαμορφώνεται από το τέχνασμα-κατασκευή και το πραγματικό, αναζητώντας την αλήθεια. Μια αλήθεια που διαρκώς φαίνεται να μας ξεγελά και να διαφεύγει.

- Πρόκειται για την επιστροφή σας στη σκηνοθεσία μετά από αρκετά χρόνια. Τι καθιστά αυτό το βήμα διαφορετικό, ή και πιο απαιτητικό, απ' ότι έχετε κάνει στο παρελθόν;
Στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μου «Στα Όρια» το 2006, θέλησα να μιλήσω για πράγματα πιο προσωπικά που αφορούσαν καταστάσεις που είχα ζήσει, πρόσωπα που κατά κάποιο τρόπο είχα συναντήσει, ήταν δηλαδή κατά μία έννοια μια βιωματική ταινία. Σ’ αυτή την ταινία το «Illusion», παρότι κι εδώ υπάρχουν βιωματικές αναφορές, αυτό που κυρίως μ’ έχει απασχολήσει είναι πως η κοινωνική και οικονομική κρίση της εποχής μας επηρεάζει και αλλάζει τις ανθρώπινες σχέσεις και συμπεριφορές επιβάλλοντας μια νέα ηθική σε αυτές. Μέσα σ’ αυτή τη νέα ηθική, έννοιες όπως η φιλία και ο έρωτας δοκιμάζονται, επαναπροσδιορίζονται και εν τέλει απομυθοποιούνται.
- Πόσο δύσκολο αποδεικνύεται να κάνεις κινηματογράφο στην Ελλάδα σήμερα;
Το να κάνεις μια ταινία ήταν πάντα μια δύσκολη ιστορία. Σήμερα βέβαια, κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες, οι δυσκολίες αυτές έχουν γιγαντωθεί. Γίνονται ταινίες με ελάχιστα χρήματα και με προσωπικές θυσίες. Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι εάν έχεις κάτι να πεις θα βρεις τον τρόπο να το πεις. Αυτό είναι κάτι που όσο κι αν τα πράγματα έχουν δυσκολέψει, δεν πρόκειται να αλλάξει.

Useful links
http://www.aiff.gr/article.asp?catid=32054&subid=2&pubid=15374532
http://www.e-go.gr/cinemag/article.asp?catid=10169&subid=2&pubid=129484615
http://www.dailymotion.com/video/x14bk07_illusion-trailer_creation   (trailer)
http://goo.gl/1S4oja   (φωτογραφίες)


Δύο ελληνικές ταινίες συμμετέχουν φέτος στο το 5ο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα, το οποίο ξεκινάει στις 20 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 27 του μηνός.

 

Η Κόρη, η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Θάνου Αναστόπουλου, σε παραγωγή του ιδίου και της Στέλλας Θεοδωράκη, με την υποστήριξη του Ε.Κ.Κ. συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα για την καλύτερη ταινία των Βαλκανίων –τμήμα Honey and Blood-, μαζί με ταινίες από την Αλβανία, τη Σερβία, την Κροατία και τη Σλοβενία. Η  ταινία θίγει μέσα από την ιστορία ενός δεκατετράχρονου κοριτσιού, το φλέγον ζήτημα της κρίσης αξιών, σε μια Ελλάδα που τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρείται αφάνταστα σε όλους τους τομείς.

 

Στο τμήμα προβολής ντοκιμαντέρ θα προβληθεί το 100 (Αλεξάνδρας 173, Αθήνα) του Γεράσιμου Ρήγα σε παραγωγή της ΕΡΤ Α.Ε. και με την  υποστήριξη του Ε.Κ.Κ. Το ντοκιμαντέρ  καταγράφει την καθημερινότητα στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Άμεσης Δράσης Αττικής από τη στιγμή της κλήσης από έναν πολίτη μέχρι την προσπάθεια διαχείρισης του εκάστοτε περιστατικού.

 

Το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα διατηρώντας τη θέση του ως φεστιβάλ διεθνούς κύρους με ένα πολύ πλούσιο πρόγραμμα, παρουσιάζει νέες ταινίες από όλο τον κόσμο. Έχοντας το παραδείγματα πολλών χωρών παγκοσμίως, ότι η καλύτερη προβολή μίας χώρας είναι μέσω του πολιτισμού της, η αποστολή του διεθνούς φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα, είναι να ανοίξει τις πόρτες του στη νεότερη χώρα του κόσμου, το Κοσσυφοπέδιο, να καλωσορίσει διαφορετικούς πολιτισμούς του κόσμου μέσω του κινηματογράφου, χρησιμοποιώντας την ως μέσο για την προώθηση ανοικτού διαλόγου μεταξύ των πολιτισμών και των εθνών. Το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Πρίστινα επιδιώκει να φέρει τις καλύτερες ταινίες από  τον παγκόσμιο κινηματογράφο στην Πρίστινα και το Κοσσυφοπέδιο και να προωθήσει τις καλύτερες ταινίες του Κοσσυφοπεδίου στο διεθνές κοινό.