Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το recce που οργάνωσε η Διεύθυνση Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) για τη μεγάλου μήκους ταινία Τhe Giaour από τη Μεγάλη Βρετανία. Τα recce, δηλαδή η οργάνωση διερευνητικών ταξιδιών των παραγωγών σε διάφορες χώρες για την επιλογή των ιδανικών τοποθεσιών για τα γυρίσματα των ταινιών τους, αποτελεί κοινή πρακτική των Film Commissions με στόχο την προσέλκυση ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών. Ο παραγωγός της ταινίας είχε πραγματοποιήσει πρόσφατα ένα αντίστοιχο ταξίδι στην Ισπανία για την αναζήτηση τοποθεσιών.


Η πρώτη επικοινωνία του Gareth Jones (Withnail and I, Mona Lisa, The Hard Word), παραγωγού της ταινίας, με τη Βένια Βέργου, Διευθύντρια του Hellenic Film Commission, στο φετινό φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών άνοιξε το δρόμο για την οργάνωση αυτού του ταξιδιού. Η ταινία The Giaour, σε σενάριο και σκηνοθεσία της Rika Ohara (The Heart of No Place) βασίζεται και είναι εμπνευσμένη από το ποίημα του Λόρδου Βύρωνα «Ο Γκιαούρης» (1813). Το ίδιο ποίημα ενέπνευσε τον Ντελακρουά να ζωγραφίσει τη «Μάχη του Γκιαούρη και του Χασάν» (1826). Το σενάριο της ταινίας περιγράφει μια κοινωνία μεταξύ Ανατολής και Δύσης μέσα στον ελληνικό χώρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το διαφορετικό θρησκευτικό και εθνοτικό υπόβαθρο των πρωταγωνιστών, αλλά και ζητήματα έμφυλων ταυτοτήτων και σεξουαλικότητας διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίσσεται η πλοκή.

 

Ο Gareth Jones μαζί με τη Βένια Βέργου επισκέφτηκαν διάφορα σημεία στη Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα, στην Ξάνθη, στα Χανιά και στο Ρέθυμνο στο τέλος του Ιουλίου 2018. Οι τοποθεσίες στη βόρεια Ελλάδα προτάθηκαν από την location manager Τατιάνα Βέρμπη και στην Κρήτη από την ομάδα της εταιρείας παραγωγής Indigo View, Ιωάννα Δάβη και Δημήτρη Ξενάκη. Στις επισκέψεις τους είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν εκπροσώπους των κατά τόπους δήμων και περιφερειών.


Ο παραγωγός της ταινίας έφυγε ενθουσιασμένος από τις τοποθεσίες που επισκέφτηκε στην Ελλάδα. Ο προϋπολογισμός της παραγωγής της ταινίας ανέρχεται στα 3 εκατομμύρια ευρώ και εφόσον επιλεγεί η χώρα μας για την κινηματογράφηση της, θα πραγματοποιηθούν γυρίσματα 6 εβδομάδων στην Ελλάδα.

Σε θετικό κλίμα και με διάθεση εποικοδομητικής συνεργασίας πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Ιουλίου 2018 μια συνάντηση εργασίας με πρωτοβουλία της Διοίκησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) με τους εκπροσώπους των φορέων και των σωματείων της κινηματογραφικής κοινότητας, με στόχο την ανάπτυξη ενός γόνιμου διάλογου για τα ζητήματα του κινηματογραφικού χώρου. Στο κάλεσμα της Διοίκησης του Ε.Κ.Κ. ανταποκρίθηκαν και παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (Ε.Α.Κ.), της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών, της Ένωσης Σκηνοθετών – Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (Ε.Σ.Π.Ε.Κ.), της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (Ε.Ε.Σ.), της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (Ο.Κ.Λ.Ε.), του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (Σ.Α.Π.Ο.Ε.), του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Κινηματογράφου-Τηλεόρασης-Βίντεο & Πολυμέσων (Σ.Ε.Π.Κ.Τ.Β. & Π.) και του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.).


Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Κ., αφού ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους για την παρουσία τους, σημείωσε: «Η σημερινή συνάντηση έχει σκοπό να καταγράψει από τις παρεμβάσεις των φορέων τα ζητήματα που απασχολούν την κινηματογραφική κοινότητα, να ανταλλάξουμε απόψεις και στο μέτρο των δυνατοτήτων και των συγκυριών, όπως διαμορφώνονται τα τελευταία δύσκολα χρόνια, να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την κινηματογραφική τέχνη και για τους ανθρώπους που απασχολούνται στο χώρο, όχι πάντα κάτω από τις καλύτερες συνθήκες».


Στη συνάντηση συμμετείχαν και τα μέλη του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ. Κωνσταντίνος ΔήμοςΑργύρης Θέος και η Ελισάβετ Χρονοπούλου.

 

 

1


Στη συνέχεια ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των φορέων και των σωματείων όπου αναδείχθηκαν τα προβλήματα των επαγγελματιών του χώρου και καταγράφηκαν οι δυσλειτουργίες στις διαδικασίες των χρηματοδοτικών προγραμμάτων σε όλα τα στάδια, από την αίτηση έως την ολοκλήρωση, την προώθηση και τη διανομή των ταινιών και προτάθηκαν ενδεχόμενες λύσεις. Ακόμα, συζητήθηκε η ανάγκη διεύρυνσης των χρηματοδοτικών πόρων του Ε.Κ.Κ., καθώς και η ανάγκη αντιμετώπισης των σημαντικών προβλημάτων, όπως η κατάργηση του Ειδικού Φόρου και η εφαρμογή της υποχρέωσης επένδυσης των παρόχων οπτικοακουστικού περιεχομένου (γνωστό ως 1,5%) στον κινηματογράφο.


Τη συζήτησε έκλεισε ο Βασίλης Κοσμόπουλος, Γενικός Διευθυντής του Ε.Κ.Κ., αφού απάντησε σε μια σειρά από ερωτήματα για τις διαδικασίες και τη λειτουργία του Ε.Κ.Κ., καθώς και για τις ενέργειες που έχει κάνει και προτίθεται να κάνει το Ε.Κ.Κ. για όλα τα φλέγοντα ζητήματα με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη διαμόρφωση μιας ενιαίας στρατηγικής για την ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης στη χώρα. Ακόμα, σημείωσε: «Το Ε.Κ.Κ. εργάζεται συστηματικά, μεταξύ των υπολοίπων πραγμάτων που κάνει, σε μια διπλή κατεύθυνση. Αφενός πραγματοποιεί ενέργειες για την απόκτηση επιπλέον πόρων και αφετέρου προσπαθεί -και έχει ήδη καταφέρει- να επιταχύνει τις διαδικασίες αξιολόγησης των κινηματογραφικών σχεδίων. Σήμερα ολοκληρώθηκε μια ενδιαφέρουσα, ουσιαστική και γόνιμη πρώτη συζήτηση, τα πορίσματα της οποίας θα αποτελέσουν πολύτιμη συνεισφορά για την παράλληλα εξελισσόμενη προεργασία της νέας μορφής των βασικών εργαλείων άσκησης στρατηγικής του Ε.Κ.Κ.».

 

2


Επίσης, το Ε.Κ.Κ. ανακοινώνει τη συγκρότηση δύο ακόμα επίτροπων αξιολόγησης, με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής μεταξύ της υποβολής των αιτήσεων και της προέγκρισης χρηματοδοτήσεων. Αυτές οι επιτροπές θα λειτουργήσουν παράλληλα με την υπάρχουσα επιτροπή, η οποία αξιολογεί τις αιτήσεις για το «Βασικό Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων», το «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Ντοκιμαντέρ», το «Πρόγραμμα για Νέους Σκηνοθέτες (1η ή 2η ταινία)» και το «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Χαμηλού Προϋπολογισμού». Η πρώτη επιτροπή θα αξιολογεί τις αιτήσεις για το «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Μικρού Μήκους» και η δεύτερη για τα Προγράμματα «Συγγραφή Σεναρίου-Development» και «Ανάπτυξης Παραγωγικού Σχεδίου-Development». Οι δύο νέες επιτροπές απαρτίζονται από τους/τις παρακάτω:


Επιτροπή για το «Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Μικρού Μήκους»:


1. Σοφία Εξάρχου, σκηνοθέτης-σεναριογράφος
2. Γιώργος Μακρής, σεναριογράφος-ηθοποιός
3. Αφροδίτη Νικολαΐδου, σεναριογράφος-μεταδιδακτορική ερευνήτρια σε θέματα κινηματογράφου
4. Γιάννης Σακαρίδης, σκηνοθέτης-σεναριογράφος
5. Παναγιώτης Φαφούτης, σκηνοθέτης-σεναριογράφος

 

Επιτροπή για το «Πρόγραμμα “Συγγραφή Σεναρίου-Development”» και το «Πρόγραμμα Ανάπτυξης Παραγωγικού Σχεδίου-Development»:

 

1. Κώστας Μαχαίρας, σκηνοθέτης-σεναριογράφος
2. Πέννυ Παναγιωτοπούλου, σκηνοθέτης-σεναριογράφος
3. Κάλλια Παπαδάκη, συγγραφέας-σεναριογράφος
4. Θανάσης Σκρουμπέλος, σεναριογράφος-σκηνοθέτης
5. Κωνσταντίνος Τζαμιώτης, συγγραφεάς-σεναριογράφος

 

Παράλληλα, βρίσκεται εν εξελίξει η διαδικασία συγκρότησης μιας επιπλέον γνωμοδοτικής επιτροπής για το «Πρόγραμμα Ενίσχυσης Ολοκληρωμένου Κινηματογραφικού Έργου».

 

Σε συνέχεια αυτής της συνάντησης, η Διοίκηση του Ε.Κ.Κ. πρόκειται να προκαλέσει μια ακόμα συνάντηση εργασίας στις αρχές Οκτωβρίου, με σκοπό να συζητηθεί η πρόοδος στα ζητήματα που αναδείχθηκαν. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου είναι αφοσιωμένο στην επίλυση των προβλημάτων που τέθηκαν, στην εύρυθμη λειτουργία του σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του, στη μείωση του χρόνου ανταπόκρισης στα αιτήματα των κινηματογραφιστών και στη διαμόρφωση ενός πεδίου γόνιμου διαλόγου με την κινηματογραφική κοινότητα για τη δημιουργία μιας ενιαίας, εθνικής στρατηγικής με στόχο την καλλιέργεια της κινηματογραφικής τέχνης και την ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στη συνεδρίαση του, στις 12 Ιουλίου 2018, αποφάσισε τη χορήγηση προεγκρίσεων χρηματοδότησης σχεδίων κινηματογραφικών έργων. Οι προεγκρίσεις αφορούν τα προγράμματα: «Βασικό Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων» και το «Πρόγραμμα Κινήτρων για Προσέλκυση Ξένων Παραγωγών στην Ελλάδα με μειοψηφική συμμετοχή Έλληνα συμπαραγωγού».


Το συνολικό ποσό ενίσχυσης σχεδίων κινηματογραφικών έργων από το ΕΚΚ για τα προαναφερθέντα προγράμματα ανέρχεται στα 942.000€ και αφορά 9 σχέδια στο βασικό πρόγραμμα (852.000€) και 2 σχέδια στο πρόγραμμα κινήτρων (90.000€). Αυτή είναι η τέταρτη προέγκριση για το 2018, συμπεριλαμβανομένης της οποίας, το ΕΚΚ έχει χρηματοδοτήσει μέσα από τα προγράμματά του 78 κινηματογραφικά σχέδια, με στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής.


Το ΕΚΚ, έπειτα από μια απαιτητική και ανταγωνιστική διαδικασία αξιολόγησης, θα σταθεί με χαρά αρωγός στην ομαλή και επιτυχημένη εξέλιξη των σχεδίων που επελέγησαν. Όλα τα σχέδια που είχαν κατατεθεί διακρίνονται από υψηλό δημιουργικό και καλλιτεχνικό κύρος. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε συστηματικά, ώστε να εξυπηρετήσουμε τις προτεραιότητες και τις ανάγκες της κινηματογραφικής κοινότητας σε όλους τους τομείς.

 

Ακολουθεί ο αναλυτικός κατάλογος:

 

• Βασικό Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων


Εξετάστηκαν δώδεκα (12) σχέδια κατατεθειμένα κατά τη χρονική περίοδο 01.11.16 – 31.01.17, εκ των οποίων προεγκρίθηκαν τα εννέα (9) - τα δύο (2) για επανασυγγραφή σεναρίου:


1. ΜΕΣΟΓΕΙΑ
Σενάριο: Αλέξης Αλεξίου, Αφροδίτη Νικολαΐδου
Σκηνοθεσία: Αλέξης Αλεξίου
Παραγωγή: View Master Films
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 120.000€

 

2. ΚΙΒΩΤΟΣ
Σενάριο: Χρυσούλα Κοροβέση, Αριστοτέλης Μαραγκός
Σκηνοθεσία: Αριστοτέλης Μαραγκός
Παραγωγή: PLAYS2PLACE
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 140.000€

 

3. Ο ΒΑΣΙΛΗΣ Ο ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Σενάριο: Ειρήνη Βαχλιώτη, Παναγιώτης Κλειδαράς
Σκηνοθεσία: Ειρήνη Βαχλιώτη, Παναγιώτης Κλειδαράς
Παραγωγή: View Master Films
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 100.000€

 

4. ΣΧΕΔΟΝ ΑΥΓΗ
Σενάριο: Μαργαρίτα Μαντά
Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Μαντά
Παραγωγή: Heretic
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 130.000€

 

5. ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
Σενάριο: Δημήτρης Κανελλόπουλος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κανελλόπουλος
Παραγωγή: Ευαγγελία Ψύκου
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 130.000€

 

6. ΕΥΧΗ
Σενάριο: Πάνος Καρκανεβάτος
Σκηνοθεσία: Πάνος Καρκανεβάτος
Παραγωγή: Vergi Film Productions
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 120.000€

 

7. ΚΟΡΙΤΣΙ ΧΩΡΙΣ ΡΟΥΧΑ
Σενάριο: Γιάννης Κορρές
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κορρές
Παραγωγή: ZERO ZERO
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 100.000€

 

8. ΜΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ
Σενάριο: Νίκος Καραπαναγιώτης
Σκηνοθεσία: Νίκος Καραπαναγιώτης
Παραγωγή: View Master Films
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης (επανασυγγραφή σεναρίου): 6.000€

 

9. COBRA GRANDE
Σενάριο: Κώστας Γεραμπίνης
Σκηνοθεσία: Κώστας Γεραμπίνης
Παραγωγή: Real Eyes Productions
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης (επανασυγγραφή σεναρίου): 6.000€

 

• Πρόγραμμα Κινήτρων για Προσέλκυση Ξένων Παραγωγών στην Ελλάδα με μειοψηφική συμμετοχή Έλληνα συμπαραγωγού


Εξετάστηκαν δυο (2) σχέδια ταινιών, κατατεθειμένα κατά τo χρονικό διάστημα από 03.04.18 – 03.05.2018 και προεγκρίθηκαν και τα δύο (2):


1. QUICKSAND/ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ
(συμπαραγωγή: Ολλανδία, Σουηδία, Ελλάδα)
Σενάριο: Margot Schaap
Σκηνοθεσία: Margot Schaap
Έλληνας συμπαραγωγός: Homemade Films
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 50.000€

 

2. DARKLING/ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ
(συμπαραγωγή: Σερβία, Γερμανία, Βουλγαρία, Ελλάδα)
Σενάριο: Dušan Milić
Σκηνοθεσία: Dušan Milić
Έλληνας συμπαραγωγός: GRAAL Α.Ε.
Ποσό προέγκρισης χρηματοδότησης: 40.000€

Ξεκίνησε η υποβολή σχεδίων υποψήφιων για χρηματοδότηση στο πλαίσιο του Ταμείου υποστήριξης συμπαραγωγής ελληνογαλλικών κινηματογραφικών έργων. Η λειτουργία του οποίου συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά, μετά τη συμφωνία που υπεγράφη στις 18 Ιουλίου 2017 στις Κάννες, μεταξύ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου και Κινούμενης Εικόνας της Γαλλίας (CNC).

 

Βασικές προϋποθέσεις για την υποβολή σχεδίων προς χρηματοδότηση από το Ταμείο είναι τα σχέδια για κινηματογραφικά έργα, ανεξάρτητα από το είδος τους (μυθοπλασία, κινούμενα σχέδια, ντοκιμαντέρ), να έχουν διάρκεια ίση ή μεγαλύτερη των 60 λεπτών και να συμμετέχουν σε αυτά μία τουλάχιστον εταιρεία παραγωγής με έδρα την Ελλάδα και μία τουλάχιστον εταιρεία παραγωγής με έδρα τη Γαλλία. Τα σχέδια θα εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΚΚ και του CNC και, όσα κρίνονται επιλέξιμα από άποψης πληρότητας φακέλου, θα υποβάλλονται για καλλιτεχνική γνωμοδότηση στην εξαμελή ελληνογαλλική επιτροπή υποστήριξης της συμπαραγωγής. Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για το 2018 στο πλαίσιο του κοινού ταμείου για την ανάπτυξη ελληνογαλλικών συμπαραγωγών ανέρχεται στα 450.000 ευρώ.

 

Ο φάκελος υποψηφιότητας πρέπει να αποσταλεί ηλεκτρονικά σε δύο αντίτυπα έως τις 21 Σεπτεμβρίου 2018, μέσω δύο ξεχωριστών email: το ένα στην ελληνική γλώσσα, από τον Έλληνα παραγωγό στο EKK, με θέμα «Ελληνογαλλικό Ταμείο 2018», και το άλλο στη γαλλική, από τον Γάλλο παραγωγό στο CNC, στις ακόλουθες διευθύνσεις:

Για το ΕΚΚ (στην ελληνική γλώσσα): Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Για το CNC (στη γαλλική γλώσσα): Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο του φακέλου υποψηφιότητας, τον κανονισμό του Κοινού Ταμείου και την αίτηση υποψηφιότητας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν εδώ, καθώς και στη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ (κ. Γιάννης Ηλιόπουλος, συντονιστής προγράμματος, τηλ.: 210 3678501 και email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το σεμινάριο «Βουτιά στην παραγωγή και το marketing μιας νέας ταινίας»

►Ένας πρακτικός οδηγός για σκηνοθέτες και παραγωγούς

seminario tff

 

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ημερήσιο σεμινάριο για επαγγελματίες του σινεμά «Βουτιά στην παραγωγή και το marketing μιας νέας ταινίας», που διοργανώθηκε από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Περισσότεροι από 150 επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου συμμετείχαν στη δράση. Ανάμεσά τους, σκηνοθέτες, παραγωγοί, ηθοποιοί, μοντέρ και τελειόφοιτοι κινηματογραφικών σχολών, οι οποίοι συνομίλησαν με τους εισηγητές πάνω σε θέματα μάρκετινγκ και πωλήσεων ταινιών, καθώς και για τον ρόλο-κλειδί του casting director.

Τους συμμετέχοντες και τους εισηγητές καλωσόρισαν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης και ο γενικός διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Βασίλης Κοσμόπουλος.

Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης είχε θέμα το logline, τις περιλήψεις και τη σημασία τους από το στάδιο της ανάπτυξης και της παραγωγής του φιλμ μέχρι το packaging, το μάρκετινγκ, την πώληση και τελικά τη διανομή του. Εισηγητές ήταν οι Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (σκηνοθέτης, παραγωγός), Χριστίνα Λιάπη (εκπρόσωπος πωλήσεων, Heretic Outreach), Λίλυ Παπαγιάννη (publicity manager, εταιρεία διανομής Feelgood Entertainment) και Λίζα Λινάρδου (Hellas Film, Προώθηση και Φεστιβάλ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου).

Το δεύτερο μέρος της δράσης εστίασε στην ειδικότητα του casting director, στο πόσο και πότε είναι απαραίτητος και τι μπορεί να προσφέρει στην ταινία σε επίπεδο παραγωγής, μάρκετινγκ και διανομής. Μίλησαν οι διεθνούς φήμης casting directors Beatrice Kruger - FBI CASTING SRL (Το άρωμα: Η ιστορία ενός δολοφόνου, Casino Royale, Borgias, Rome, κ.ά.) και Simone Bär - SIMONE BÄR CASTING (Inglourious Basterds, Grand Budapest Hotel κ.ά), ενώ συντονιστές της συζήτησης ανέλαβαν οι Έλληνες casting directors Μάκης Γαζής και Άκης Γουρζουλίδης.

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος παρουσίασε την πορεία του lookbook, του logline και της σύνοψης της ταινίας του Suntan, εξηγώντας για το πώς άλλαξαν από την αρχική ιδέα μέχρι την παρέμβαση της εταιρείας sales agent που ανέλαβε το φιλμ, καθώς επιλέχθηκε τελικά μια διαφορετική προσέγγιση που απευθυνόταν σε ένα ευρύτερο κοινό. Το αρχικό tagline της ταινίας "A coming of middle age film" άλλαξε σε "Some Bronze. Others Burn". Μέσα από αυτό το παράδειγμα, ο σκηνοθέτης τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό να συνεργάζεται κανείς με τους σωστούς ανθρώπους, ενώ υπογράμμισε ότι πάντα επιλέγει να δουλεύει στενά με τον sales agent και τον διανομέα, έτσι ώστε να αποφευχθεί η λάθος προώθηση της ταινίας.

Από την πλευρά της, η Λίλυ Παπαγιάννη αναφέρθηκε στο logline, «μια μικρή περίληψη μάξιμουμ τριών προτάσεων και 25-35 λέξεων». Σημείωσε ότι αυτό είναι το DNA της ταινίας, με το οποίο μεταφέρει κανείς με καλογραμμένο τρόπο τι ακριβώς είναι η ταινία, ενώ τόνισε τη σημασία που έχουν τα 4Π - Ποιός/ Πού/ Πότε/ Πώς – για το σκοπό αυτό. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε δυο διαφορετικά παραδείγματα ταινιών, το Amerika Square του Γιάννη Σακαρίδη και Η Ρόζα της Σμύρνης του Γιώργου Κορδελλά, για να μιλήσει για τους διαφορετικούς τρόπους και εργαλεία προώθησης μιας ταινίας ανάλογα με τα κύρια χαρακτηριστικά της.

Η Χριστίνα Λιάπη ανέφερε ότι ένας sales agent μπορεί να μπει σε μια ταινία σε διάφορα στάδια της παραγωγής, ωστόσο είναι σημαντικό να την αναλάβει στο πρωταρχικό στάδιο. Μίλησε για την καταγραφή και αποτίμηση των χαρακτηριστικών μιας ταινίας και τα κείμενα (σύνοψη, logline) που μπορεί να αλλάζουν ανάλογα με το σε ποιόν απευθύνονται, χωρίς να χάνεται ωστόσο η συνοχή στην προσέγγιση του φιλμ. Έκλεισε λέγοντας ότι είναι απαραίτητο όταν προσεγγίζει κανείς έναν sales agent να υπάρχει έτοιμο treatment σεναρίου και προαιρετικά ένα lookbook ή moodboard, ενώ υπογράμμισε ότι η αφοσίωση και η προετοιμασία του σκηνοθέτη είναι απαραίτητα για την εύρεση sales agent.

Η Λίζα Λινάρδου μίλησε για το πώς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προωθεί μια ταινία, είτε σε συνεργασία με τον sales agent - εφόσον υπάρχει – είτε με τον παραγωγό της. Το τμήμα Hellas Film του ΕΚΚ λειτουργεί ως matchmaker για τα διεθνή φεστιβάλ, προσεγγίζει ελληνικά φεστιβάλ του εξωτερικού, ενισχύει ταινίες με συμμετοχές σε διακεκριμένα φεστιβάλ και συμβουλεύει τους κινηματογραφιστές για την προώθηση των ταινιών τους.

Το δεύτερο μέρος του σεμιναρίου επικεντρώθηκε σε θέματα που αφορούν στους casting directors. Ο Μάκης Γαζής, ανοίγοντας την συζήτηση, τόνισε ότι χωρίς τους ηθοποιούς δεν θα υπήρχαν ταινίες μυθοπλασίας, ευχαρίστησε το Φεστιβάλ, το γραφείο casting Ready to Cast και ειδικότερα τους συναδέλφους casting directors Σοφία Δημοπούλου και Φραγκίσκο Ξιδιανό που προετοίμασαν την συνάντηση με τις καλεσμένες του σεμιναρίου Simone Bär και Beatrice Kruger. Από την πλευρά του, ο Άκης Γουρζουλίδης τόνισε τη σημασία της συνεργασίας του casting director με τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη από το στάδιο της προπαραγωγής μέχρι το τέλος των γυρισμάτων και μίλησε για το πώς το σωστό casting μπορεί να βοηθήσει στο μάρκετινγκ και τη διανομή μιας ταινίας.

Η Beatrice Kruger τόνισε ότι ο casting director είναι υπεύθυνος για την εύρεση του σωστού ηθοποιού για το σωστό ρόλο αλλά και το σωστό σκηνοθέτη. Για να προτείνει η ίδια έναν ηθοποιό δίνει μεγάλη σημασία στην περιγραφή των χαρακτήρων μέσα στο σενάριο, αλλά και στις επιπλέον πληροφορίες που αντλεί από τις συζητήσεις με το σκηνοθέτη. Έδωσε συμβουλές σε ηθοποιούς για το πώς να χτίσουν το προφίλ τους σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ενώ τόνισε ότι με τον casting director, ο σκηνοθέτης εξοικονομεί χρόνο και χρήματα στα πρώτα στάδια της παραγωγής. Εξήγησε ότι η ίδια κάνει τις οντισιόν μόνη της, ωστόσο υπάρχουν μερικοί σκηνοθέτες όπως ο Κόπολα, οι οποίοι θέλουν να συμμετέχουν στη διαδικασία των οντισιόν και να αυτοσχεδιάζουν με τους ηθοποιούς.

Η Simone Bär εξήγησε ότι εργάζεται με βάση μια προσωπική πλατφόρμα που περιέχει σχόλια και παρατηρήσεις για κάθε ηθοποιό, στην οποία ανατρέχει διαρκώς. Παράλληλα, μια φορά το χρόνο επισκέπτεται θεατρικές σχολές για την αναζήτηση νέων ταλέντων. Υπογράμμισε ότι ανάμεσα στα λάθη που κάνουν συχνά οι σκηνοθέτες είναι ότι έχουν ένα ελλιπές, προβληματικό σενάριο, το οποίο δεν είναι ξεκάθαρο και αυτό δυσκολεύει τη δουλειά του casting director. Δίνει βάση στις ανθρώπινες πτυχές του επαγγέλματος και συμβουλεύει τους casting directors να έχουν κατανόηση, συναίσθηση και να αγαπάνε τους ανθρώπους.

Δημόσια Πρόσκληση Εκδηλώσεως Ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσεως του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ε.Κ.Κ.

 

ΑΔΑ: ΨΡ7Η469ΗΙΧ-ΨΣΦ

Αριθμός Πρωτοκόλλου: 3423

Για προβολή της αναρτημένης πράξης πατήστε εδώ

 

Το Ν.Π.Ι.Δ με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου» (ΕΚΚ), έχοντας υπ’ όψιν (α) τις διατάξεις των άρθρων 15-20 του ν. 3905/2010 (Α’ 219), (β) την περ. ια της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (Α’28), (γ) την με αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./136/15802/30-8-2016 Απόφαση της Επιτροπής του άρ. 2 της ΠΥΣ 33/2006 (Α’183), (δ) την παραίτηση του κου Βασιλείου Κοσμόπουλου από τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής και (ε) τις υπ’αριθμ. 1431/13.4.2018 και 1435/5.6.2018 Αποφάσεις του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ., απευθύνει δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση, με επιλογή, της θέσης του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής.


Η θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης (άρθρο 20 παρ. 4 του ν. 3905/2010). Ο Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής ορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Κ., ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή. Οι αποδοχές των Διευθυντών καθορίζονται από τον νόμο. Η θητεία του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής θα είναι μέχρι τις 13.2.2020, ήτοι το τέλος της θητείας του παραιτηθέντος Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής.

 

Α. Προσόντα

Οι υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής πρέπει να έχουν τα ακόλουθα προσόντα:

1. Να είναι πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους στον χώρο του ελληνικού ή του παγκόσμιου κινηματογράφου.

2. Να έχουν σπουδές και εργασιακή εμπειρία τουλάχιστον 10 ετών στον τομέα της παραγωγής κινηματογραφικών και γενικότερα οπτικοακουστικών έργων.

3. Να έχουν θεωρητική και πρακτική γνώση, κάθε σταδίου της παραγωγής του κινηματογραφικού έργου.

4. Να έχουν άριστη γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας, η οποία να πιστοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

 

Πέραν των ανωτέρω θα συνεκτιμηθούν:

1. Τίτλοι σπουδών.

2. Γνώση πρόσθετων ξένων γλωσσών.

3. Η ικανότητα αναλυτικής και συνθετικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και ανάληψης πρωτοβουλιών και το πνεύμα συνεργασίας.

 

Β. Καθήκοντα

Ο Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής παρέχει τις υπηρεσίες του στην Αθήνα, όπου βρίσκεται η έδρα του Ε.Κ.Κ. Προΐσταται της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής και διευθύνει το έργο της. Οι αρμοδιότητές του είναι αυτές που ορίζει κάθε φορά ο νόμος καθώς και εκείνες που αποτελούν αντικείμενο της Διεύθυνσής του όπως προσδιορίζονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Κέντρου, το Δ.Σ. και τον Γενικό Διευθυντή. Ενδεικτικώς, η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής της οποίας προΐσταται ο Διευθυντής, έχει τι ακόλουθες αρμοδιότητες:


(α) Καταρτίζει τα προγράμματα επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων που εποπτεύει και υλοποιεί η Διεύθυνσή του και τα εισηγείται στον Γενικό Διευθυντή.

(β) Μεριμνά για την ενίσχυση, χρηματοδότηση και την εν γένει επίβλεψη κάθε σταδίου παραγωγής ενός κινηματογραφικού έργου.

(γ) Μεριμνά για την ανεύρεση και ανάδειξη νέων κινηματογραφιστών.

(δ) Εισηγείται στον Γενικό Διευθυντή για τη χορήγηση πιστοποιητικού ελληνικής ιθαγένειας κινηματογραφικού έργου.

(ε) Εισηγείται στον Γ.Δ. και στο Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ για όλες τις σχετικές με τον τομέα του εξελίξεις στον ελληνικό και διεθνή οπτικοακουστικό χώρο.

(στ) Συνεργάζεται με τις λοιπές Διευθύνσεις του Ε.Κ.Κ. για την επίτευξη των στόχων του Ε.Κ.Κ.

 

Γ. Κωλύματα και ασυμβίβαστα

1. Οι υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής δεν πρέπει να έχουν καταδικασθεί αμετάκλητα για οποιοδήποτε κακούργημα ή να βαρύνονται με τελεσίδικη καταδίκη για αδικήματα κατά της ιδιοκτησίας ή των περιουσιακών δικαιωμάτων ή για αδικήματα σχετικά με τα υπομνήματα ή με την υπηρεσία ή κατά των ηθών. Δεν πρέπει επίσης έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση πτωχεύσεως. Τέλος, οι Έλληνες υποψήφιοι πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους ή να έχουν απαλλαγεί νομίμως από αυτές.

2. Η ιδιότητα του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα μέλους Διοικητικού Συμβουλίου συνδικαλιστικού ή επαγγελματικού σωματείου του οπτικοακουστικού τομέα (άρθρο 20 παρ. 3 του ν. 3905/2010).

3. Ο υποψήφιος Διευθυντής δεν επιτρέπεται να συμβάλλεται με το ΕΚΚ. Η απαγόρευση αφορά κάθε είδους συμβάσεις (εργασίας, έργου, υπηρεσιών, προμήθειας, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης κινηματογραφικού έργου κτλ). Η απαγόρευση ισχύει για τη σύζυγο του τελευταίου και τους συγγενείς του, εξ αίματος μέχρι τον τρίτο βαθμό και εξ αγχιστείας μέχρι τον δεύτερο. 

4. Η απαγόρευση της ως άνω παραγράφου ισχύει για κάθε σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ του Ε.Κ.Κ. και νομικών προσώπων των οποίων η διοίκηση ελέγχεται άμεσα ή έμμεσα από τον υποψήφιο. Ειδικότερα ο υποψήφιος δεν μπορεί να είναι μέλος Δ.Σ., διαχειριστής, εταίρος προσωπικών εταιρειών και μέτοχος ή εταίρος κεφαλαιουχικών εταιριών που έχουν σύμβαση σε ισχύ με το Ε.Κ.Κ.

5. Η συνδρομή μίας από τις παραπάνω ασυμβίβαστες ιδιότητες κατά τη διάρκεια της θητείας του Διευθυντή, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη έκπτωσή του και την ακυρότητα της σύμβασης.

 

Δ. Απαραίτητα δικαιολογητικά

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος των υποψηφίων για τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής γίνεται με αίτησή τους προς το Ε.Κ.Κ., η οποία συνοδεύεται: 

(α) Από βιογραφικό σημείωμα έως 1.000 λέξεις, στο οποίο αναφέρονται οι σπουδές, το έργο, η εμπειρία και τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την αναγνώριση του υποψηφίου στον χώρο του ελληνικού ή του παγκοσμίου κινηματογράφου. 

(β) Από συνοπτική έκθεση έως 3.000 λέξεις, στην οποία θα περιγράφονται οι προτάσεις του υποψηφίου για την οργάνωση και τη λειτουργία της Διεύθυνσης, της οποίας θα προΐσταται.

(γ) Από φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου του υποψηφίου, αντίγραφα των τίτλων σπουδών, αποδεικτικά τυχόν εργασιακής εμπειρίας, αντίγραφο ποινικού μητρώου και οτιδήποτε κατά την άποψη του υποψηφίου συμβάλλει στην διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας για τις ικανότητες και τα προσόντα του.

(δ) Υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου του ν. 1599/1986, με επικυρωμένο το γνήσιο της υπογραφής του από δημόσια αρχή, ότι δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του τα ασυμβίβαστα και τα κωλύματα που ορίζονται ανωτέρω υπό Γ’ στοιχείο.

 

Ε. Υποβολή αιτήσεων-Προθεσμία

1. Οι αιτήσεις με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα (Βλ. ως άνω υπό στοιχείο Δ) υποβάλλονται στην ελληνική γλώσσα, εντός προθεσμίας η οποία αρχίζει από την επομένη της δημοσιεύσεως της περιλήψεως της παρούσης στον Ημερήσιο Τύπο και λήγει την 16.00 ώρα της 6ης Ιουλίου 2018. Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

2. Η απόδειξη της έγκαιρης ηλεκτρονικής υποβολής γίνεται μέσω του αποδεικτικού παραλαβής που το Ε.Κ.Κ. αποστέλλει ηλεκτρονικά στον υποψήφιο, γνωρίζοντας σε αυτόν τον αριθμό πρωτοκόλλου που έλαβε η αίτησή του.

3. Αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά (Βλ. ως άνω υπό στοιχείο Δ), καθώς και εκπρόθεσμες αιτήσεις, δεν θα λαμβάνονται υπ’ όψιν και θα επιστρέφονται στους υποψηφίους. Για την επιλογή υποψηφίου, το Διοικητικό Συμβούλιο εκτιμά ελευθέρως τις σύμφωνες με τους όρους της παρούσας πρόσκλησης κατατεθείσες αιτήσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο ή/και ο Γενικός Διευθυντής μπορεί να καλέσει σε συνέντευξη εκείνους από τους υποψήφιους που κρίνουν αναγκαίο. Στην περίπτωση που κανένας υποψήφιος δεν συγκεντρώνει κατά την κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου τα απαραίτητα προσόντα, η διαδικασία επιλογής ματαιώνεται και η διαδικασία πλήρωσης της θέσης επαναπροκηρύσσεται.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) ανακοινώνει, σε συνέχεια της υπ. αριθμ. 1435/5-6-2018 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, πως ο διαγωνισμός για την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής (από 19-04-2018 Δημόσια Πρόσκληση Ενδιαφέροντος) κηρύχθηκε άγονος, λόγω μη πλήρωσης από τις υποβληθείσες υποψηφιότητες τυπικών προϋποθέσεων της ανωτέρω Δημόσιας Πρόσκλησης Ενδιαφέροντος, και προχωρά άμεσα στην επαναπροκήρυξη της θέσης.

Ακολουθεί (εδώ) η νέα δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος. Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 6 Ιουλίου 2018 και ώρα 16.00.

Η βρετανική τηλεοπτική μίνι σειρά THE LITTLE DRUMMER GIRL  από την Ink Factory και το BBC  ολοκληρώνει τα γυρίσματά της στην Ελλάδα

 

1-2018-The-Little-Drummer-Girl-Distribution-Limited

© 2018 The Little Drummer Girl Distribution Limited. All rights reserved.

Η βρετανική τηλεοπτική μίνι σειρά The Little Drummer Girl, μια από τις πιο περίοπτες διεθνείς παραγωγές αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, ολοκλήρωσε με επιτυχία 24 μέρες γυρισμάτων στη χώρα μας. Πρόκειται για έναν συνδυασμό κατασκοπικού θρίλερ και ιστορίας αγάπης, μέσα από την αφήγηση μιας περίπλοκης υπόθεσης διεθνούς ίντριγκας, έρωτα και προδοσίας. Το σενάριο της σειράς είναι βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του θρυλικού συγγραφέα Τζον Λε Καρρέ, την σκηνοθεσία υπογράφει ο καταξιωμένος Παρκ Τσαν-γουκ (The Handmaiden, Old Boy), και την παραγωγή η Ink Factory (The Night Manager, Hotel Artemis), σε συμπαραγωγή με το BBC και το AMC (The Walking Dead, Mad Men). Πρωταγωνιστούν οι Florence Pugh (Lady Macbeth), Alexander Skarsgård (Big Little Lies, True Blood, Tarzan) και Michael Shannon (Nocturnal Animal, Revolutionary Road, The Shape of Water). Η σειρά θα πωλείται από την εταιρεία Endeavor Content.


«Η κινηματογράφηση του ‘The Little Drummer Girl’ στα ίδια ακριβώς σημεία που περιγράφονται στο βιβλίο του Τζον Λε Καρρέ ήταν μια απίστευτη εμπειρία. Το ανεκτίμητο προνόμιο των γυρισμάτων σε τόσο σημαντικές, ιστορικά και πολιτιστικά, τοποθεσίες, όπως η Ακρόπολη ή ο ναός του Ποσειδώνα, δύσκολα αποτιμάται. Η Ελλάδα, γενέτειρα του δράματος στη Δύση, προσφέρει στους κινηματογραφιστές έναν καμβά μοναδικής απήχησης και, για μένα, αποτελεί το τέλειο μέρος για να αφηγηθώ την ιστορία της Τσάρλι», δήλωσε ο σκηνοθέτης Παρκ Τσαν-γουκ, περιγράφοντας την εμπειρία των γυρισμάτων στην Ελλάδα.


«Η ποικιλία και το εύρος των διαθέσιμων τοποθεσιών για κινηματογράφηση στην Ελλάδα, την κατέστησε ιδανικό μέρος για να εκτυλιχθεί η ιστορία του ‘The Little Drummer Girl’. Στην Ελλάδα καταφέραμε να γυρίσουμε όχι μόνο τις εξαιρετικές σκηνές της σειράς που εκτυλίσσονται εκεί, αλλά και σκηνές που αντιστοιχούν στο Λίβανο, την Γιουγκοσλαβία (όπως ήταν τότε) και τη Ρώμη. Οι εκπληκτικές τοποθεσίες που επιλέξαμε θα αιτιολογούσαν τον ερχομό μας στην Ελλάδα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Επιπλέον, όμως, η γενναιόδωρη υποστήριξη από κυβερνητικούς και θεσμικούς φορείς, καθώς και το υψηλού επιπέδου συνεργείο και η ομάδα υποστήριξης των υπέροχων συνεργατών μας από τη Faliro House, συνέβαλαν σε γυρίσματα αξέχαστα που θα θέλαμε να επαναλάβουμε», σημείωσε ο executive producer της σειράς, Simon Cornwell.


Η εταιρεία που ανέλαβε την εκτέλεση παραγωγής στην Ελλάδα είναι η Faliro House Productions Α.Ε. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στην Ελλάδα, το συνεργείο αποτελούνταν από 165 μέλη από την Ελλάδα και 98 μέλη από το Ηνωμένο Βασίλειο.


Τα γυρίσματα στην Ελλάδα έγιναν στις εξής τοποθεσίες: Αθήνα, Ελευσίνα, Κινέτα, Ακρόπολη και στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Όλες οι ελληνικές τοποθεσίες αξιοποιήθηκαν για να «δείξουν» Ελλάδα/Αθήνα, ενώ η Ελευσίνα χρησιμοποιήθηκε για να αναπαραστήσει το Λίβανο και η Νίκαια την Παλαιστίνη.

 

Η Διεύθυνση Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου υποστήριξε την παραγωγή διευκολύνοντας την απόκτηση αδειών για τα γυρίσματα στην Ακρόπολη και στο Σούνιο, προσκόμισε όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα και παρακολούθησε από κοντά την εξέλιξη των γυρισμάτων.


Το The Little Drummer Girl αναμένεται να μεταδοθεί από το BBC και το AMC το φθινόπωρο του 2018.

Πανόραμα Χρυσές Νύχτες 2018
34 ταινίες, 35 σκηνοθέτες, προβολές σε 16 πόλεις του κόσμου

 

Οι «Χρυσές Νύχτες» υποδέχονται και φέτος τον Ιούνιο στην Αθήνα, τις καλύτερες περσινές ταινίες μικρού μήκους από όλο τον κόσμο.

 

Για 5η συνεχή χρονιά η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου φιλοξενεί το «Πανόραμα, Χρυσές Νύχτες», μια πρωτοβουλία της Γαλλικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, εστιάζοντας στην ταινία μικρού μήκους –το ιδιαίτερο αυτό είδος κινηματογραφικής αφήγησης.

 

Μια επιλογή ταινιών μικρού μήκους από όλο τον κόσμο, από την πλούσια παραγωγή της περσινής χρονιάς.

 

Οι καλύτερες από αυτές, όπως τις έχουν ξεχωρίσει και βραβεύσει οι εθνικές Ακαδημίες Κινηματογράφου των χωρών προέλευσής τους, θα προβληθούν στις 7 και 8 Ιουνίου, στον κινηματογράφο Άστορ, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

 

Αυτό το διήμερο οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να δουν ένα εξαιρετικό δείγμα της παγκόσμιας παραγωγής, με ταινίες από τις ΗΠΑ ως τη Δανία, από τη Νότια Αφρική ως την Κίνα.

 

Οι ταινίες θα προβληθούν σε πόλεις όλου του κόσμου, όμως οι έλληνες θεατές θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν τους ίδιους τους σκηνοθέτες, καθώς θα είναι καλεσμένοι και στη φετινή διοργάνωση.

 

Οι ξένοι σκηνοθέτες φιλοξενούνται από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, αλλά και τις Ακαδημίες της Ιταλίας και της Γαλλίας. Έτσι, οι προβολές γίνονται αφορμή για έμπνευση και δημιουργία, για κινηματογραφικό διάλογο και ανταλλαγή ιδεών γύρω από τον σύγχρονο κινηματογράφο.

 

Στην Αθήνα, το Πανόραμα, Χρυσές Νύχτες, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, του Γαλλικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα: εδώ.

 

►Ένας πρακτικός οδηγός για σκηνοθέτες και παραγωγούς

Μετά την επιτυχημένη περσινή διοργάνωση του σεμιναρίου «Βουτιά στα Co-production Markets», το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης προσκαλεί φέτος όλους τους επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου σε ένα ημερήσιο σεμινάριο που θα κάνει «Βουτιά στην παραγωγή και το marketing μιας νέας ταινίας», την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136, Κεραμεικός, μετρό στάση Κεραμεικός), με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Το σεμινάριο προσφέρει πρακτικές συμβουλές στους επαγγελματίες που θέλουν να προωθήσουν αποτελεσματικά την ταινία τους με όρους marketing και πωλήσεων. Επίσης, παρέχει χρηστικές πληροφορίες για τη θέση-κλειδί του casting director και τα οφέλη που μπορεί να δώσει σε επίπεδο παραγωγής του φιλμ, στο εγχώριο και το διεθνές κύκλωμα. 

Εισηγητές της δράσης θα είναι οι: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (σκηνοθέτης, παραγωγός), Χριστίνα Λιάπη (εκπρόσωπος πωλήσεων, Heretic Outreach), Λίλυ Παπαγιάννη (publicity manager, εταιρεία διανομής Feelgood Entertainment) και οι διεθνούς φήμης casting directors Beatrice Kruger - FBI CASTING SRL (Το άρωμα: Η ιστορία ενός δολοφόνου, Casino Royale, Borgias, Rome, κ.ά.) και Simone Bär - SIMONE BÄR CASTING (Inglourious Basterds, Grand Budapest Hotel κ.ά). 

Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι δωρεάν. Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής το αργότερο ως την Παρασκευή 8 Ιουνίου στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Για πληροφορίες και διευκρινίσεις απευθυνθείτε επίσης στο παραπάνω e-mail.

Τα θέματα του σεμιναρίου:

Α΄ μέρος:

Τι είναι το logline; Πόσο δύσκολο είναι να συνοψίσεις ένα ολόκληρο σενάριο σε δύο γραμμές; Χρειάζονται διαφορετικές περιλήψεις για την παρουσίαση της ταινίας σε επαγγελματίες και για την προσέλκυση του κοινού; Τη σημασία μιας σωστής περίληψης από το στάδιο της ανάπτυξης και της παραγωγής του φιλμ μέχρι το packaging, το marketing, την πώληση και τελικά τη διανομή του, θα αναλύσουν οι Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Χριστίνα Λιάπη και Λίλυ Παπαγιάννη. Οι εισηγήσεις θα γίνουν στα ελληνικά.

Β΄ μέρος:

Πότε και πόσο απαραίτητος είναι ένας casting director; Ποια επαγγελματικά χαρακτηριστικά πρέπει να έχει; Τι μπορεί να προσφέρει στην ταινία σε επίπεδο παραγωγής, marketing και διανομής; Οι διεθνούς φήμης casting directors Beatrice Kruger - FBI CASTING SRL και Simone Bär - SIMONE BÄR CASTING θα παρουσιάσουν πολύτιμες πληροφορίες και συμβουλές για τα βασικά εργαλεία αυτής της διαδικασίας, δίνοντας μια πλήρη εικόνα για τη σημασία μιας ειδικότητας η οποία στο εξωτερικό έχει ρόλο-κλειδί και θα μας απασχολήσει έντονα, αναμένοντας ολοένα και περισσότερες εγχώριες και διεθνείς παραγωγές στη χώρα μας. Οι εισηγήσεις θα γίνουν στα αγγλικά χωρίς διερμηνεία.

Πρόγραμμα ημερήσιου σεμιναρίου 

«Βουτιά στην παραγωγή και το marketing μιας νέας ταινίας»
- Προσέλευση: 10:30
- Α΄ μέρος: 11:00 – 14:00 (με διάλειμμα)
- Διάλειμμα
- Β΄ μέρος: 15:30 – 19:00 (με διάλειμμα)
-19:00 – 20:30 Meet & Greet με επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου στο θερινό σινεμά Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.

Το σεμινάριο στο Facebook

Η ταινία «Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου κατέκτησε το σημαντικό βραβείο "Prix Découverte Leica Cine du court métrage Leica Cine Discovery Prize" για ταινίες μικρού μήκους στην 57η «Εβδομάδα Κριτικής» του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών. Το βραβείο απονέμεται από την κριτική επιτροπή της εβδομάδας και από τη θεσμοθέτησή του, το 2003, έχει ανακαλύψει πολλούς πρωτοποριακούς κινηματογραφιστές, όπως τους Juliana Rojas, Marcos Dutra, H5, Guillaume Gouix, Gitanjali Rao, Damien Manivel, Jonas Carpignano, Fulvio Risuelo και πρόσφατα τη Laura Ferrés.

 semaine

 

Η Ζακλίν Λέντζου

Το έργο της Ζακλίν Λέντζου έχει διεθνή παρουσία και αναγνώριση. Το 2016 η ταινίας της Αλεπού έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο και απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την Επιτροπή Νέων και την επόμενη χρονιά η ταινία της HIWA (2017) προβλήθηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Βερολίνου. Η τέταρτη μικρού μήκους ταινία της Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς (2018) ήταν μία από τις 10 ταινίες από όλο τον κόσμο που επιλέχθηκαν να διαγωνισθούν στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών 2018. Παραγωγός της ταινίας είναι η Φένια Κοσοβίτσα (Blonde). Η παραγωγή και η προώθηση της ταινίας υποστηρίζεται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Δείτε τη συνέντευξη της Ζακλίν Λέντζου στις Κάννες εδώ.

 

32566843 1961168340562474 6627461367559356416 o

Η ομάδα της ταινίας: Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς

Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς
Σκηνοθεσία – σενάριο: Ζακλίν Λέντζου
Παραγωγή: Φένια Κοσοβίτσα (Blonde Α.Ε.) με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωνσταντίνος Κουκουλιός
Μοντάζ: Δώρα Μασκλαβάνου
Ήχος: Λέανδρος Ντούνης, Νίκος Λιναρδόπουλος
Σκηνικά: Λόρα Αν Λούκας, Ευα Γκουλάκου
Παίζουν: Σοφία Κόκαλη, Νίκος Ζεγκινόγλου, Κατερίνα Ζησούδη, Γιάννης Παπαδόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Φαίδρα Τσολίνα, Προμηθέας Αλειφερόπουλος

 

HECTOR-MALOT-THE-LAST-DAY-OF-THE-YEAR

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση «Thessaloniki Goes to Cannes» που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2018, στο πλαίσιο του τμήματος Marché du Film του φετινού 71ου Φεστιβάλ Καννών (8 - 19 Μαΐου 2018). Πρόκειται για μια συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με το Φεστιβάλ Καννών.


Η πρωτοβουλία δίνει την ευκαιρία στους συντελεστές των ταινιών που βρίσκονται στο στάδιο της εξέλιξης να δικτυωθούν με κορυφαίους sales agents, εκπροσώπους σημαντικών διεθνών φεστιβάλ, παραγωγούς και διανομείς από όλο τον κόσμο, με στόχο οι ταινίες να ολοκληρωθούν και να βρουν το δρόμο τους στο κινηματογραφικό κύκλωμα.


Τα φετινά 5 projects -3 ταινίες μυθοπλασίας και 2 ντοκιμαντέρ- που παρουσιάστηκαν σε κατάμεστη αίθουσα του Palais του Φεστιβάλ Καννών, όπου πραγματοποιήθηκε το «Thessaloniki Goes to Cannes», παρακολούθησαν κορυφαίοι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου από όλο τον κόσμο.


Μετά την παρουσίαση των ταινιών ακολούθησε κοκτέιλ στο οποίο συζητήθηκαν τα 5 έργα σε εξέλιξη, παρουσία των σκηνοθετών, παραγωγών και συντελεστών τους -Ελένης Κοσσυφίδου, Μαρί Πιερ Μασιά, Φλόρενς Πάπας, Ένο Μιλκάνι, Ρέας Αποστολίδη, Στηβ Κρικρή, Χρήστου Β. Κωνσταντακόπουλου, Κώστα Κεφάλα, Δημήτρη Αθυρίδη και Άνταμ Σίμτσικ, καλλιτεχνικού διευθυντή της documenta14.

Το κοκτέιλ που έγινε στο Περίπτερο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου τίμησαν με την παρουσία τους παραγωγοί, διανομείς, εκπρόσωποι των Φεστιβάλ Σάντανς, Βενετίας, Ταλίν, Σαν Σεμπαστιάν, Βερολίνου, Λοκάρνο και Ρότερνταμ, καθώς και film commissioners από πολλές χώρες όπως την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ισπανία και πολλοί εκπρόσωποι ευρωπαϊκών Κέντρων Κινηματογράφου. Επίσης, παρευρέθηκαν πολλοί δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο, ενώ από ελληνικής πλευράς το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων, ο Λευτέρης Κρέτσος, Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης και ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς μαζί με την παραγωγό Μισέλ Γαβρά.


Τιμητική θέση στο κοκτέιλ είχαν οι ελληνικές ταινίες Έκτορας Μαλό: Η τελευταία μέρα της χρονιάς της Ζακλίν Λέντζου και Third Kind του Γιώργου Ζώη και η ελληνική συμπαραγωγή The Harvesters (οι θεριστές) του ελληνο-νοτιοαφρικανού Ετιέν Καλός, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών. Η εκδήλωση ήταν μια γιορτή αφιερωμένη στο ελληνικό σινεμά, στην οποία παραβρέθηκαν τόσο οι σκηνοθέτες, όσο και οι παραγωγοί και συντελεστές των παραπάνω ταινιών, Φένια Κοσοβίτσα, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Γιώργος Καρναβάς, Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη και Αντιγόνη Ρώτα.

Σημειώνεται ότι οι 5 ταινίες του «Thessaloniki Goes to Cannes» είναι οι εξής:

- Σ' αυτή τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει, Σκηνοθεσία: Γιώργος Πανουσόπουλος. Παραγωγός: Ελένη Κοσσυφίδου, Συμπαραγωγή: Μαρί-Πιέρ Μασιά και Κλερ Γκαντεά (MPM Film France), ΕΡΤ, NOVA, με την υποστήριξη του Κοινού Ταμείου ΕΚΚ / CNC για την οικονομική υποστήριξη της συμπαραγωγής ελληνογαλλικών κινηματογραφικών έργων, Εταιρεία παραγωγής: Blackbird Production, 97’, Ελλάδα. Η ταινία παρουσιάστηκε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads του 56ου ΦΚΘ 2016.

- Open Door, Σκηνοθεσία: Φλόρενς Πάπας. Παραγωγή: Ένο Μιλκάνι, Συμπαραγωγή: Μπεσνίκ Κραπί, Εταιρεία παραγωγής: Bunker Film+, 85’, Αλβανία, με χώρες συμπαραγωγής UMNI Κόσοβο, ΠΓΔΜ.

- Seeds of Columbus Σκηνοθεσία: Μαριάννα Οικονόμου. Παραγωγή: Σπύρος Μαυρογένης, Συμπαραγωγή: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Εταιρεία παραγωγής: Stefi/Lynx Productions, Anemon Productions, με την υποστήριξη του ΕΚΚ, 52’ / 70’, Ελλάδα. Η ταινία απέσπασε το βραβείο 2|35 στο τμήμα Agora Docs in Progress του 20ού ΦΝΘ 2018.

- The Waiter, Σκηνοθεσία: Στηβ Κρικρής. Παραγωγή: Στηβ Κρικρής, Συμπαραγωγή: Νικόλας Αλαβάνος, Εταιρεία παραγωγής: Filmiki Productions, με την υποστήριξη του ΕΚΚ, 97’, Ελλάδα. Η ταινία παρουσιάστηκε στο τμήμα Agora Works in Progress του 58ου ΦΚΘ 2017.

- Where Art Thou? Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αθυρίδης. Παραγωγοί: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Κώστας Κεφάλας, Εταιρεία παραγωγής: Faliro House Productions, Ελλάδα.