Η πρόσκληση αφορά τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου με έως σαράντα (40) συνεργάτες/συνεργάτιδες στο πλαίσιο του Πακέτου Εργασίας 2 «Διαδικτυακά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς», τουΥποέργου 1 «Συντονισμός, επικοινωνία με τα σχολεία, υποστήριξη χρήσης της πλατφόρμας, προβολή» της Πράξης «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία» με κωδικό ΟΠΣ 5074743 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο). Το αντικείμενο του έργου της σύμβασης, η διάρκεια αυτής και τα απαιτούμενα προσόντα των συνεργατών/ριών αναφέρονται παρακάτω.

Για περισσότερες πληροφορίες βρείτε την πρόσκληση εδώ

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει ότι, μετά από πρόταση της Διεύθυνσής του για τις Διεθνείς Οπτικοακουστικές Παραγωγές - Hellenic Film Commission, η παραλία Χιλιαδού της Εύβοιας διεκδικεί το Βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Τοποθεσίας 2022 του Ευρωπαϊκού Δικτύου των Film Commissions (EUFCN), μέσα από ψηφοφορία στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν όλοι διαδικτυακά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 
Οι διαχρονικοί δεσμοί του Hellenic Film Commission με το EUFCN, του οποίου είναι ενεργό μέλος, για μια ακόμη φορά φέρνουν ελληνική τοποθεσία ανάμεσα σε αυτές που διεκδικούν το ετήσιο Βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Τοποθεσίας (European Film Location Award). Σημειωτέον δε ότι το 2019 το κέρδισε η Κέρκυρα, όταν υποδέχτηκε τα γυρίσματα της βρετανικής σειράς «The Durrels». 
Η Χιλιαδού εν καιρώ πανδημίας υποδέχτηκε μέρος των γυρισμάτων που πραγματοποίησε στη χώρα μας η ταινία «Το τρίγωνο της θλίψης» (Triangle of Sadness), στην παραγωγή της οποίας συμμετείχε και η ελληνική εταιρεία Heretic. Το φυσικό τοπίο της Χιλιαδούς αναδείχτηκε ως ένας από τους πρωταγωνιστές του «Τριγώνου της θλίψης», καθοριστικός για την ατμόσφαιρα και την αισθητική φυσιογνωμία μιας διεθνούς κινηματογραφικής παραγωγής. Αποτέλεσμα που δικαιώθηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στο τελευταίο φεστιβάλ των Καννών.
Ο Σουηδός σκηνοθέτης Ρούμπεν Έστλουντ έχει πει τα καλύτερα για την ελληνική αυτή εμπειρία του: «Οι τοποθεσίες στη Χιλιαδού είναι μοναδικές. Δεν υπερβάλλω, τα γυρίσματα ήταν φανταστικά. Το συνεργείο ήταν έμπειρο και πρόθυμο, ενώ οι ντόπιοι ήταν φιλικοί και μας διευκόλυναν. Ήμασταν τυχεροί όσον αφορά τον καιρό, αλλά και τις συνθήκες αναφορικά με τον Covid -19. Η οργάνωση γυρισμάτων υπό αυτές τις συνθήκες και η παραγωγή υλικού, που ξεπέρασε τις προσδοκίες μου, έκαναν μεγαλύτερη τη χαρά μου. Η περίοδος που πέρασα στην Ελλάδα ήταν μία από τις εμπειρίες μου που με έκαναν να αγαπήσω τη δουλειά μου ακόμη περισσότερο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Heretic και στο Helenic Film Commission». 
Ενθουσιασμένος δηλώνει και ο Σουηδός  παραγωγός Έρικ Χέμεντορφ: «Όταν ξεκίνησε η συνεργασία μας με την Heretic, ο Γιώργος Καρναβάς μου έστειλε το φωτογραφικό υλικό του location manager Μενέλαου Μυτηλιναίου, το καλύτερο που είχα δει. Ενθουσιάστηκα. Η Χιλιαδού συνδύαζε βουνό και θάλασσα, είχε την άγρια ομορφιά που θέλαμε. Ο Ρούμπεν είναι επιλεκτικός με τις τοποθεσίες. Αν δεν του έκαναν, δεν θα βρισκόμασταν εκεί».
 
Πώς ψηφίζουμε
 
Από τις 28 Νοεμβρίου 2022 έως και τις 30 Ιανουαρίου 2023 το κοινό μπορεί να επισκεφθεί την πανευρωπαϊκή πλατφόρμα του EUFCN και να ψηφίσει επιλέγοντας την τοποθεσία της προτίμησής του. 
Η απονομή του βραβείου θα λάβει χώρα στο Πλαίσιο του European Film Market κατά τη διάρκεια του 73ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου. 
Η συμμετοχή στη ψηφοφορία για το Βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Τοποθεσίας 2022 δίνει το δικαίωμα στους ψηφοφόρους να διεκδικήσουν τριήμερη διαμονή για δύο άτομα στην τοποθεσία που θα κερδίσει το βραβείο (προσφορά του Film Commission της τοποθεσίας). Ο νικητής, ή η νικήτρια θα επιλεγεί με κλήρωση από το EUFCN και το Cineuropa. 
Οι πέντε υποψήφιες τοποθεσίες για το Location Award του 2022 είναι:
•Νησιά  Brissago για την ταινία Dawn Chorus – Ticino Film Commission (Ελβετία)
•Παραλία Χιλιαδού για την ταινία  Triangle of Sadness – Hellenic Film Commission (Ελλάδα)
•Η πόλη Portsoy για την σειρά for Peaky Blinders (Season 6) – Screen Scotland (Σκωτία)
•Το ξενοδοχείο Schlosshotel Kronberg για την ταινία Spencer – Film Commission Hessen (Γερμανία)
•Η συνοικία Stari Grad για την ταινία How I Learned To Fly – Filming in Croatia (Κροατία)
 
Ψηφίστε τη Xιλιαδού: https://tinyurl.com/yv3cftcj
Περισσότερες πληροφορίες για τα γυρίσματα της ταινίας: https://tinyurl.com/ybbwbuuc
Περισσότερες πληροφορίες για το Hellenic Film Commission: https://www.filmcommission.gr/
Περισσότερες πληροφορίες για το EUFCN: https://eufcn.com/
 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) λαμβάνοντας υπόψιν τον Χρηματοδοτικό Κανονισμό του, σύμφωνα με τον οποίο κάθε φορά οι εγκρίσεις και οι προεγκρίσεις εξαρτώνται από τις οικονομικές δυνατότητές του και τον αριθμό των προτάσεων που έχουν υποβληθεί, ανακοινώνει τα αποτελέσματα αξιολόγησης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής, στα Προγράμματα ΒΑΣΙΚΟ και ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ και εγκρίνει τη χρηματοδότηση τριάντα τριών (33) κινηματογραφικών σχεδίων, με συνολικό ποσό 2.001.000 €.
Οφείλει δε να επισημάνει ότι η αποδοχή της ελληνικής ταινίας και η ενίσχυση της θέσης των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών στον ευρωπαϊκό χώρο, σε συνδυασμό με την ομαλοποίηση της λειτουργίας του ΕΚΚ, έχουν αυξήσει σημαντικά τη ροή των προτάσεων που υποβάλλονται. Δεδομένων των περιορισμένων οικονομικών πόρων του, δυστυχώς, το ΕΚΚ αδυνατεί να ανταποκριθεί όπως θα ήθελε στη δυναμική αυτή. 
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
 
Στο Πρόγραμμα ΒΑΣΙΚΟ - ΓΡΑΦΗ, κατά την Α Περίοδο υποβολών με καταληκτική ημερομηνία 30.6.2022, υποβλήθηκαν είκοσι (20) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία εγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 42.000 € για τα παρακάτω οκτώ (8):
 
 
LIBERTY! (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΣΣΑΛΑΣ
Σκηνοθεσία: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΣΣΑΛΑΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
ΑΓΡΥΠΝΟΙ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΖΩΜΕΝΟΣ
Σκηνοθεσία: ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΖΩΜΕΝΟΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΘΟΥΛΗ (ντοκιμαντέρ) 
Σενάριο: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΠΟΥΖΗΣ
Σκηνοθεσία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΠΟΥΖΗΣ
Παραγωγή: EMPTY SQUARE Α.Μ.Κ.Ε.
Ποσό έγκρισης: 4.000 €
 
ΓΚΡΙΖΟΣ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟΣ (μυθοπλασία) 
Σενάριο: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΑΝΕΛΛΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΟΥΣΗΣ 
Σκηνοθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΟΥΣΗΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 7.000 €
 
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΤΑΪΤΗ (μυθοπλασία) 
Σενάριο: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΑΝΑΚΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗΣ
Σκηνοθεσία: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΣΣΑΛΗΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 7.000 €
 
ΚΑΤΕΡΙΝΑ (μυθοπλασία) 
Σενάριο: ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΓΚΟΥΝΙΔΗΣ
Σκηνοθεσία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΓΚΟΥΝΙΔΗΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΟΙ ΘΕΟΙ (ντοκιμαντέρ) 
Σενάριο: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΦΗ, ΠΑΝΟΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ
Σκηνοθεσία: ΠΑΝΟΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ
Παραγωγή: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΝ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ
Ποσό έγκρισης: 4.000 €
 
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΩΝ (μυθοπλασία) 
Σενάριο: ΑΣΗΜΙΝΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ
Σκηνοθεσία: ΑΣΗΜΙΝΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
 
Στο Πρόγραμμα ΒΑΣΙΚΟ - DEVELOPMENT, κατά την A Περίοδο υποβολών με καταληκτική ημερομηνία 30.6.2022, υποβλήθηκαν τρία (3) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία εγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 20.000 € για τα παρακάτω δύο (2):
 
 
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΓΕΡΙΚΗ ΑΓΕΛΑΔΑ (μυθοπλασία)
“Σε μια μικρή αγροτική κοινότητα, όπου δεν έχει γεννηθεί παιδί εδώ και οκτώ χρόνια, αρχίζουν να κυκλοφορούν φήμες ότι γυναίκες γεννούν ζώα, αντί ανθρώπων… Έχει έρθει το τέλος των ανθρώπων;”
Σενάριο: ΤΖΑΝΙΣ ΡΑΦΑΗΛΙΔΟΥ
Σκηνοθεσία: ΤΖΑΝΙΣ ΡΑΦΑΗΛΙΔΟΥ
Παραγωγή: ΚΑΡΝΑΒΑΣ-ΚΟΝΤΟΒΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
 
Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ (ντοκιμαντέρ)
“Mια λίμνη, τρεις χώρες, μία συμφωνία. Η μαγνητική δύναμη της λίμνης φέρνει τα σύνορα σε μια ανεξήγητη σύζευξη, σε μια συμφωνία σχεδόν μουσική.”
Σενάριο: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΙΩΓΑΣ 
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΙΩΓΑΣ
Παραγωγή: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΙΩΓΑΣ 
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
 
 
Στο Πρόγραμμα ΒΑΣΙΚΟ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ, κατά την Α Περίοδο υποβολών με καταληκτική ημερομηνία 30.6.2022, υποβλήθηκαν είκοσι τρία (23) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία προεγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 1.270.000 € για τα παρακάτω επτά (7): 
 
 
MANKIND'S FOLLY (ντοκιμαντέρ)
“Στις δύο άκρες της Αρκτικής, ο Γιέγκορ και η Μάρθα βλέπουν το έδαφος να βυθίζεται κάτω από τα πόδια τους την ώρα που οι εταιρείες ορυκτών καυσίμων επεκτείνονται άπληστα στον μακρινό Βορρά.”
Σενάριο: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
Παραγωγή: SMALL PLANET
Ποσό προέγκρισης: 70.000 €
 
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ 1922 (ντοκιμαντέρ)
“Τα λόγια των Γυναικών που βίωσαν την Μικρασιατική Καταστροφή ζωντανεύουν σε animation την γυναικεία προσφυγική εμπειρία.”
Σενάριο: ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΑΠΛΑΝΙΔΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ
Σκηνοθεσία: ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΚΑΠΛΑΝΙΔΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ
Παραγωγή: SOUL PRODUCTIONS 
Ποσό προέγκρισης: 160.000 €
 
ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΤΡΑ ΣΕ ΜΙΚΡΟ ΚΕΦΑΛΙ (μυθοπλασία)
“Ένας επιχειρηματίας προσπαθεί να σώσει το σπίτι του από τον τοκογλύφο δανειστή του. Στο απόλυτο αδιέξοδο του, οδηγείται σε μια γνώριμη μονοκατοικία με κρυμμένα λεφτά και σε ένα στυγερό έγκλημα.”
Σενάριο: ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΟΥΡΙΚΗΣ
Σκηνοθεσία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Παραγωγή: ATHENS PRODUCTIONS Α.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 250.000 €
 
ΞΕΝΟ ΑΙΜΑ (μυθοπλασία)
“Η αιφνίδια εμφάνιση ενός προσώπου από το παρελθόν διαλύει μέσα σε μια νύχτα την ήρεμη νησιωτική ζωή του Ντένη. Πρέπει να αποφασίσει αν θα βρει σωτηρία στην εκδίκηση ή τη συγχώρεση…”
Σενάριο: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία: ΤΩΝΗΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ
Παραγωγή: NIKS MOVIES
Ποσό προέγκρισης: 180.000 €
 
ΤΟ ΠΑΡΤΙ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ (μυθοπλασία)
“Με φόντο ένα υπερπολυτελές πάρτι γενεθλίων, ένας αδίστακτος πολυεκατομμυριούχος θα χάσει εντελώς την αίσθηση σωστού και λάθους στην προσπάθειά του να ελέγξει τις ζωές των γύρω του.”
Σενάριο: MIGUEL ANGEL JIMENEZ
Σκηνοθεσία: MIGUEL ANGEL JIMENEZ
Παραγωγή: ΚΑΡΝΑΒΑΣ-ΚΟΝΤΟΒΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 230.000 €
 
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ (μυθοπλασία)
“1968— O αγώνας του δονκιχωτικού Γιατρού για ν’ αναδειχθεί σε λαϊκό Ηγέτη εκλαμβάνεται ως φάρσα. Παρόλα αυτά η Δέσποινα —η συνοδοιπόρος του— πιστεύει πως μαζί θα αλλάξουν τον κόσμο.”
Σενάριο: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΡΤΟΥΝΗΣ
Σκηνοθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΡΤΟΥΝΗΣ
Παραγωγή: BLACKBIRD PRODUCTION ΜΟΝ. Ι.Κ.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 230.000 €
 
ΤΡΕΛΗ ΚΑΡΔΙΑ (μυθοπλασία)
“Αν έπρεπε να βεβαιωθείς πως κάποιος μπορεί να αγαπήσει πραγματικά και δεν υπήρχε κανένας ηθικός ή άλλος περιορισμός, μέχρι που θα έφτανες;”
Σενάριο: ΝΤΕΝΗΣ ΗΛΙΑΔΗΣ
Σκηνοθεσία: ΝΤΕΝΗΣ ΗΛΙΑΔΗΣ
Παραγωγή: NEDA FILM ΜΟΝ. Ι.Κ.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 150.000 €
 
 
Στο Πρόγραμμα ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ - ΓΡΑΦΗ, κατά την Α Περίοδο με καταληκτική ημερομηνία 31.07.2022, υποβλήθηκαν τριάντα τέσσερα (34) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία εγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 44.000 € για τα παρακάτω εννέα (9):
 
 
DŬSHTERYA MI (Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ) (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΣΜΑΡΩ ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ
Σκηνοθεσία: ΣΜΑΡΩ ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 4.000 €
 
ΑΤΟΠΙΑ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΟΛΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΑ, ΦΙΛΗΔΟΝΩΝ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΧΟΥΧΟΥΛΗ
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΧΟΥΧΟΥΛΗ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
ΙΣΟΔΙΑΦΟΡΟΙ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ
Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ
Παραγωγή: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ- ΣΗΜΕΙΟ ΤV PRODUCTIONS
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
ΠΥΡΑΜΙΔΑ 67 (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΡΑΒΒΑΡΗΣ 
Σκηνοθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΡΑΒΒΑΡΗΣ
Παραγωγή: 2D2R 
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
ΡΑΠ ΝΤΙΒΕΣ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΚΟΜΠΟΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΣΙΛΒΙΑ ΤΣΟΜΠΑΝΑΚΗ
Σκηνοθεσία: ΚΟΜΠΟΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΣΙΛΒΙΑ ΤΣΟΜΠΑΝΑΚΗ
Παραγωγή: ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΣΜΕΝΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΑΜΚΕ
Ποσό έγκρισης: 4.000 €
 
ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΛΑΖΙΚΑ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΝΙΚΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Παραγωγή: ΖΙΩΓΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο.Ε. (PHENO)
Ποσό έγκρισης: 4.000 €
 
ΣΤΕΡΦΑ ΓΗ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ Μ.Κ. (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ, ΓΙΟΥΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Σκηνοθεσία: ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 7.000 €
 
 
Στο Πρόγραμμα ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ - DEVELOPMENT, κατά την Α Περίοδο με καταληκτική ημερομηνία 31.07.2022, υποβλήθηκαν επτά (7) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία εγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 45.000 € για τα παρακάτω τέσσερα (4):
 
 
ON THE EDGE (ντοκιμαντέρ)
“Μια ταινία για την πυγμαχία, την τέχνη και τη σημασία του αγώνα στη ζωή, με πρωταγωνιστές έναν ζωγράφο που σχεδιάζει πυγμάχους, έναν ερευνητή χορογράφο, και έναν νεαρό πυγμάχο με τον προπονητή του.”
Σενάριο: ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ
Σκηνοθεσία: ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ
Παραγωγή: BLIGHT FILMS 
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
 
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΣΦΥΡΙΟΥ (μυθοπλασία)
 “Αθήνα, 1981. Ένας πρώην αξιωματικός της CIA ανακρίνει απεγνωσμένα έναν απλό μελισσοκόμο, πεπεισμένος ότι είναι μέλος της 17Ν, που στοχεύει να κάνει χτύπημα στην ομιλία του Ανδρέα Παπανδρέου σε 2 ώρες.”
Σενάριο: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΚΑΛΙΟΣ, ΦΙΛΗ ΓΙΟΑΝΝΑ ΚΟΥΜΑΝΤΑΝΟΥ
Σκηνοθεσία: ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΚΑΛΙΟΣ
Παραγωγή: FOSS - ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ – ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
 
ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ (μυθοπλασία)
“Ιδού λοιπόν τα γεγονότα/έτσι όπως γίναν ακριβώς/ τη χρονιά που συγκλόνισε τον κόσμο/ τη χρονιά-κλειδί της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας/ τη χρονιά του Υδροχόου όου όου όου….”
Σενάριο: ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΓΟΥΛΙΩΤΗΣ
Σκηνοθεσία: ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΓΟΥΛΙΩΤΗΣ
Παραγωγή: PAN ENTERTAINMENT A.E. 
Ποσό έγκρισης: 15.000 €
 
ΤΟ ΧΩΡΙΟ (μυθοπλασία)
“Ταλαιπωρημένη και τραυματισμένη αλλά ανακουφισμένη, η νεαρή Αλίκη στέκεται πίσω από την ξύλινη πύλη ενός σκοτεινού δάσους. Η δωδεκάμηνη παραμονή της στο παιχνίδι επιβίωσης «Το Χωριό» τελειώνει.”
Σενάριο: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΝΤΖΗΣ
Σκηνοθεσία: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΝΤΖΗΣ
Παραγωγή: DEBUNK ΑΜΚΕ 
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
 
 
Στο Πρόγραμμα ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ, κατά την Α Περίοδο με καταληκτική ημερομηνία 31.07.2022, υποβλήθηκαν οκτώ (8) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία προεγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 580.000 € για τις παρακάτω τρεις (3):
 
 
SHE SEES (μυθοπλασία)
“Μια ιστορία γυναικείας φιλίας στην σύγχρονη Αθήνα - δύο γυναίκες διαφορετικής καταγωγής και ηλικίας, ξένες στην πόλη που ζουν, αντικατοπτρίζονται στα βλέμματα που ανταλλάσσουν απ’ τα παράθυρα τους. ”
Σενάριο: ΜΕΜΗ ΚΟΥΠΑ
Σκηνοθεσία: ΜΕΜΗ ΚΟΥΠΑ
Παραγωγή: ΜΠΛΟΝΤ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ Α.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 180.000 €
 
ΔΟΞΑ Β (μυθοπλασία)
“Δύο κατάδικοι παγιδευμένοι σε κλοιούς, ναυαγούν σε ερημικό νησί του Αιγαίου: ένας αγαθός μελισσοκόμος και ο εκθρονισμένος Αυτοκράτορας του Βυζαντίου. Αν θέλουν να επιβιώσουν πρέπει να συνεννοηθούν.”
Σενάριο: LUIGI CAMPI, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Παραγωγή: EITHER/OR 
Ποσό προέγκρισης: 200.000 €
 
ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ (μυθοπλασία)
“Όταν μια Γριά αντικαθιστά τον Γέρο της με μια πέτρα, εκείνος την κλέβει και πάει να τη θάψει στο φεγγάρι. Η Γριά τον κυνηγάει μέχρι εκεί και από τη σύγκρουση που ακολουθεί, μόνο ένας τους επιζεί.”
Σενάριο: ΘΑΝΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ
Σκηνοθεσία: ΘΑΝΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ
Παραγωγή: AKRAN
Ποσό προέγκρισης: 200.000 €
 
 
Η ταινία «Άκουσέ με» της Μαρία Ντούζα διεκδικεί βραβείο στο 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ταλίν, που βρίσκεται σε εξέλιξη και θα διαρκέσει έως τις 27 Νοεμβρίου, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στη σημαντική αυτή διοργάνωση της Βαλτικής. Επίσης, δύο ταινίες διεθνούς παραγωγής, με Έλληνες συμπαραγωγούς, καθώς και τέσσερις ταινίες μικρού μήκους κάνουν την ελληνική κινηματογραφική παρουσία στην πρωτεύουσα της Εσθονίας ιδιαίτερα αισθητή. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) συγχαίρει τους δημιουργούς και τους παραγωγούς και τους εύχεται καλή επιτυχία.
Το «Άκουσέ με», που προβλήθηκε χθες στο διαγωνιστικό πρόγραμμα Youth Competition, είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Μ. Ντούζα με παραγωγό τον Μιχάλη Σαραντινό (Steficon) και συμπαραγωγό το ΕΚΚ. Δύο ακόμη ταινίες, που έχουν χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ στο πλαίσιο του επιλεκτικού Μειοψηφικού Προγράμματος Συμπαραγωγών του συμμετέχουν στο Φεστιβάλ: το «A Cup of Coffee and New Shoes On» του Gentian Koci, με συμπαραγωγό την ελληνική εταιρεία Graal, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα, ενώ το «Burning Days» του Emin Alper, στο οποίο συμπαραγωγός είναι ο Γιώργος Τσούργιαννης της εταιρείας Horsefly Films, συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα Best of Fest.
Οι τέσσερις μικρού μήκους ταινίες που συμμετέχουν φέτος στο Φεστιβάλ επιβεβαιώνουν τον δυναμισμό και τον πρωταγωνιστικό ρόλο των νέων δημιουργών μας διεθνώς. Το «Airhostess -737» του Θανάση Νεοφώτιστου (που έχει χρηματοδοτηθεί από το Ειδικό Πρόγραμμα Covid -19) διεκδικεί βραβείο στο πρόγραμμα Shorts Competition, ενώ στο πρόγραμμα Shorts Alternatives προβάλλονται οι ταινίες: «Μάγμα» της Λίας Τσάλτα, «Horsepower» του Σπύρου Σκανδαλού, «Αγκάθι» του Αλέξη Σταματιάδη.
Το ΕΚΚ βρίσκεται στο Ταλίν στηρίζοντας μέσω της Hellas Film τους Έλληνες δημιουργούς και παραγωγούς στην προώθηση του έργου τους, αλλά και τη δικτύωσή τους με την ευρωπαϊκή κινηματογραφική κοινότητα. Σημειωτέον δε ότι η συμμετοχή της Hellas Film στο Industry@Tallinn & Baltic Event 2022 αποσκoπεί στην ενδυνάμωση της θέσης της Ελλάδος σε διεθνείς δράσεις και εκδηλώσεις που καταδεικνύουν δυνατότητες και ορίζοντες που ανοίγονται για την κινηματογραφία μας και τον οπτικοακουστικό μας τομέα.
 
To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) υποστηρίζει το εργαστήριο κατάρτισης μακενιστών «1st PACT Workshop Grips», στο οποίο η Ανώτατη Σχολή Luis Lumiere, η αρχαιότερη σχολή εκπαίδευσης επαγγελματιών του κινηματογράφου της Γαλλίας, θα μεταφέρει την πολύτιμη τεχνογνωσία της σε δέκα (10) Ελληνίδες ή Έλληνες που θέλουν να γίνουν μακενίστες. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί από την Ένωση Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (PACT) στην Αθήνα από τις 16 έως τις 28 Ιανουαρίου 2023. Η συμμετοχή σε αυτό είναι δωρεάν και προϋποθέτει γνώση της αγγλικής γλώσσας. 
Οι εκπαιδευτές της Σχολής Luis Lumiere θα αξιοποιήσουν τις 70 ώρες διδασκαλίας προκειμένου να καταρτίσουν τους συμμετέχοντες στον ρόλο που επιτελεί ο μακενίστας στο πλατώ ως βασικό μέλος της ομάδας διεύθυνσης φωτογραφίας, αλλά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε ν’ ανταποκριθούν στις σημερινές απαιτήσεις τόσο των ελληνικών όσο και των διεθνών κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών παραγωγών. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν το βιογραφικό τους σημείωμα στον σύνδεσμο: www.workshops.pact.gr  μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου 2022. Αναλυτικές πληροφορίες για το εργαστήριο ας αναζητήσουν στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
Διαρκής επένδυση και ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων
 
Η ανάπτυξη του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά και η ανάδειξή του ως πρωταρχικού πυρήνα μιας βιώσιμης εγχώριας οπτικοακουστικής βιομηχανίας αποτελεί στρατηγικό στόχο του ΕΚΚ. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες, αλλά και οι κατακτήσεις των τελευταίων ετών ενθαρρυντικές: η αποδοχή της ελληνικής ταινίας στο εξωτερικό, αλλά και η διευρυμένη συμμετοχή Ελλήνων -παραγωγών, τεχνικών και καλλιτεχνικών συντελεστών- σε σημαντικές διεθνείς παραγωγές αποτυπώνουν τη σημερινή δυναμική του ελληνικού σινεμά. 
Για το ΕΚΚ η επιδίωξη μιας αυξανόμενης προστιθεμένης κινηματογραφικής αξίας, που θα δημιουργείται στην Ελλάδα, συνδέεται άρρηκτα και με την ποιότητα των ανθρώπινων πόρων απαιτώντας ένα πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων για τη διαρκή βελτίωσή τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, το ΕΚΚ από τις αρχές του 2022 συμμετέχει και στηρίζει εκπαιδευτικές δράσεις σε βασικούς τομείς της κινηματογραφικής και της οπτικοακουστικής δημιουργίας, όπως: το πρόσφατο Production Designers Gathering που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις Σπέτσες, το επιμορφωτικό πρόγραμμα Oxbelly που απευθύνεται στις ειδικότητες της παραγωγής, τη δράση The Owl του Athens Film Office σε συνεργασία με τη Marche du Film του Φεστιβάλ Καννών που απευθύνεται σε επαγγελματίες σεναριογράφους. 
Το ΕΚΚ με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει προχωρήσει στον σχεδιασμό ενός συνόλου εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ύψους 2 εκ. €, το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί από το 2023 έως το 2025 στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης.
 
 
 
 
Το 5ο Φεστιβάλ Ελληνικού και Κυπριακού Κινηματογράφου στη Βαρκελώνη θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 12 Φεβρουαρίου 2023 σε κεντρικό κινηματογράφο στη Βαρκελώνη. Στόχος του Φεστιβάλ είναι να παρουσιάσει στο ισπανικό κοινό σύγχρονες κυπριακές και ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου μήκους σε μια προσπάθεια ανάδειξης των σύγχρονων καλλιτεχνικών ρευμάτων και παραγωγών από Κύπρο και Ελλάδα.
Στην κατεύθυνση αυτή το Φεστιβάλ απευθύνει ανοικτή πρόσκληση προς δημιουργούς και παραγωγούς από Κύπρο και Ελλάδα για να συμμετάσχουν στην 5η διοργάνωσή του, συμπληρώνοντας το Έντυπο Υποβολής Αίτησης. Η τελευταία ημερομηνία υποβολής ταινιών είναι η 23/11/2022.
Επιλέξιμες ταινίες είναι αυτές που έχουν παραχθεί στην Κύπρο και την Ελλάδα από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι σήμερα. Η παρούσα Πρόσκληση αφορά ταινίες μυθοπλασίας μεγάλου μήκους. Απαραίτητη προϋπόθεση οι ταινίες να έχουν αγγλικούς ή ισπανικούς υπότιτλους σε μορφή .srt Σημειώνεται ότι για τις ταινίες που θα προκριθούν για συμμετοχή στο Φεστιβάλ θα επιχορηγηθεί η μετάφραση των υποτίτλων στα ισπανικά.
 
Το έντυπο της πρόσκλησης ΕΔΩ
 
Το έντυπο της αίτησης ΕΔΩ
Το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης υποδέχτηκε το Κινηματογραφικό Δίκτυο Νοτιοανατολικής Ευρώπης See Cinema Network, μέλος του οποίου είναι και η Ελλάδα μέσω του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Σημειωτέον δε ότι εκτελεστική γραμματέας του είναι η Άννα Κασιμάτη, από το γραφείο MEDIA που εδρεύει στο ΕΚΚ. Το See Cinema Network πραγματοποίησε την ετήσια  τακτική Γενική Συνέλευσή του, στην οποία επιλέχθηκαν προς χρηματοδότηση επτά (7) κινηματογραφικά σχέδια μυθοπλασίας μεγάλου μήκους,  ανάμεσά τους είναι και το ελληνικό «Glory B» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου (παραγωγός του είναι η Φανή Σκαρτούλη). Τα υπόλοιπα σχέδια που επιλέχθηκαν είναι: «Waterdrop» (Αλβανία), «Gizem» (Κύπρος), «Return to the Mountain» (Κόσοβο), «Jugoslava» (Μαυροβούνιο), «17» (Βόρεια Μακεδονία), «Ink Wash» (Ρουμανία).
Το ΕΚΚ εκπροσωπήθηκε στη συνέλευση του δικτύου από τη Γενική Διευθύντριά του Αθηνά Καρτάλου. Στη συνέλευση συμμετείχε και ο απερχόμεντος εκτελεστικός γραμματέας Γιάννης Ηλιόπουλος, στέλεχος της Διεύθυνσης Ανάπτυξης του ΕΚΚ. Συμμετείχαν εκπρόσωποι των χωρών: Αλβανία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Κόσοβο, Κύπρος, Μαυροβούνιο, Ρουμανία.
Το See Cinema Network ιδρύθηκε το 2000 με πρωτοβουλία του ΕΚΚ και από το 2003 χρηματοδοτεί την ανάπτυξη κινηματογραφικών σχεδίων από τις χώρες μέλη του. Η συνεργασία τους για τη διεύρυνση και προώθηση των κινηματογραφιών τους, αλλά  και για την ανάπτυξη μηχανισμών χρηματοδότησης των συμπαραγωγών συνιστούν τον βασικό στρατηγικό σκοπό του δικτύου αυτού.
 
Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, σε συνεργασία με το IFFR Pro, απευθύνει πρόσκληση σε νέους/νέες επαγγελματίες παραγωγούς κινηματογραφικών έργων να συμμετάσχουν στο Rotterdam Lab 2023 του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Rotterdam. 
 
Το Rotterdam Lab, το οποίο φιλοξενεί κάθε χρόνο περισσότερους από 70 παραγωγούς από όλο τον κόσμο, είναι ένα πενθήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια του CineMart (IFFR co-production market) και προσφέρει την ευκαιρία σε ανερχόμενους/ες παραγωγούς να χτίσουν και να διευρύνουν το δίκτυο επαφών τους, να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες χρήσιμες για την διασύνδεσή τους στην παγκόσμια αγορά του κινηματογράφου και να ενημερωθούν για τις τρέχουσες εξελίξεις σε τομείς όπως η χρηματοδότηση, η ανάπτυξη, οι συμπαραγωγές, το post production, οι πωλήσεις και η διανομή ενός σχεδίου. 
Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής προσφέρει σε μία/έναν παραγωγό την ευκαιρία να παρευρεθεί στο φεστιβάλ το διάστημα 28 Ιανουαρίου- 1η Φεβρουαρίου 2023 καλύπτοντας:
 
•το κόστος συμμετοχής στο Rotterdam Lab
•διαμονή πέντε ημερών σε ξενοδοχείο 
•διαπίστευση για το CineMart (η διαπίστευση επιτρέπει στον/ην συμμετέχοντα/ουσα να παρευρεθεί σε όλες τις προβολές και εκδηλώσεις) 
 
Τα έξοδα της μετακίνησης βαρύνουν τον/την συμμετέχοντα/ουσα.
 
Δεκτές γίνονται αιτήσεις παραγωγών που είτε έχουν δική τους εταιρεία παραγωγής είτε εργάζονται ως (junior) producers σε εταιρείες παραγωγής. Οι υποψήφιοι/ες θα πρέπει να έχουν credit παραγωγού σε τουλάχιστον δύο ταινίες  μικρού μήκους ή/και έως δύο ταινίες μεγάλου μήκους. Οι υποψήφιοι/ες, με την αίτησή τους, δεσμεύονται για την φυσική τους παρουσία καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Αιτήσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές έως 15/11/2022 στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με κοινοποίηση στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  με την ένδειξη “Rotterdam Lab 2023- ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ” και θα πρέπει να συνοδεύονται από τα παρακάτω στην αγγλική γλώσσα:
•αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα
•φιλμογραφία 
•προφίλ εταιρείας παραγωγής
•συνοδευτική επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος (letter of motivation) (έως μία σελίδα)
•συστατική επιστολή  
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στο τηλ.210 3678538 ή να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Rotterdam Lab: https://iffr.com/en/rotterdam-lab
 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) αλλάζει οπτική ταυτότητα, σε μια σημαντική στιγμή της μακρόχρονης ιστορικής διαδρομής του, για να συστηθεί ξανά στην ελληνική και τη διεθνή κινηματογραφική και οπτικοακουστική βιομηχανία, αλλά και στο κοινό. Το νέο λογότυπο επιδιώκει να αναδείξει δυναμικά την ιστορική συνέχεια του ΕΚΚ τονίζοντας τον σύγχρονο ρόλο του. Η επιλογή του χρόνου και του τόπου της πρεμιέρας του έχει συμβολικό χαρακτήρα· θα γίνει στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που αποτελεί διαχρονικό ορόσημο-τοπόσημο του ελληνικού σινεμά.
Το ΕΚΚ άλλαξε λογότυπο για να εξελίξει ένα ισχυρό οπτικό εργαλείο επικοινωνίας σε καιρούς ραγδαίων αλλαγών. Η Διοίκησή του έκρινε απαραίτητη την αλλαγή αυτή προκειμένου να σηματοδοτηθεί από σύγχρονη οπτική γωνία ο θεσμικός ρόλος του, που δεν είναι άλλος από τη χάραξη πολιτικής με κύρια στόχευση ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τον  κινηματογράφο, ως τέχνη και ως βιομηχανία-θεμέλιο του οπτικοακουστικού τομέα της χώρας.
Το νέο λογότυπο είναι η κίνηση που ολοκληρώνει μία σπείρα στη μακρά διαδρομή του ΕΚΚ. Πριν από την κίνηση αυτή: διευθετήθηκαν εκκρεμότητες ετών, δημοσιεύτηκαν ο Νέος Κανονισμός Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων και για πρώτη φορά ο Κανονισμός Χρηματοδότησης Διανομής και Προώθησης Κινηματογραφικών Έργων, υλοποιήθηκαν επιτυχώς τα προγράμματα Covid-19 για τη στήριξη της κινηματογραφικής μας κοινότητας. 
Το νέο λογότυπο από τον Γιώργο Σκαρμούτσο και το δημιουργικό γραφείο garden αντικαθιστά με σεβασμό το προηγούμενο, αυτό του Δημήτρη Αρβανίτη, που λειτούργησε άριστα ως σημαίνον του ΕΚΚ από την εποχή της προεδρίας του αείμνηστου Παύλου Ζάννα μέχρι σήμερα. «Ξεκινώντας τον σχεδιασμό είχαμε ως αφετηρία το ιστορικό αυτό σήμα από τον κορυφαίο Έλληνα δημιουργό και δάσκαλο της οπτικής επικοινωνίας. Σεβαστήκαμε τη διαχρονικότητα του προηγούμενου λογότυπου, τα μορφολογικά και εννοιολογικά στοιχεία του σχεδιασμού που αυτό φέρει, αλλά και το αποτύπωμά του στη συλλογική μνήμη. Όλα αυτά άλλωστε συνιστούν και μία από τις κατευθυντήριες γραμμές που αποφασίσαμε από κοινού με τη διοίκηση του ΕΚΚ», λέει ο Γ. Σκαρμούτσος περιγράφοντας αναλυτικά την προσέγγιση του νέου λογότυπου. 
 
•Εννοιολογικά στοιχεία του σχεδιασμού
«Εμπνευσμένοι από το προηγούμενο, ιστορικό λογότυπο, διατηρούμε την προσβασιμότητα στην ταυτότητα με ξεκάθαρους συμβολισμούς. Σύμβολα που μεταφέρουν άμεσα το μήνυμα σε πρώτο πλάνο. Όπως το φιλμ ως αναλογικό μέσο αποτύπωσης της εικόνας υπήρξε το κυρίαρχο σύμβολο της κινηματογραφικής τέχνης του χθες, έτσι και η οθόνη προβολής αποτελεί τον πυλώνα του σήμερα. Μια οθόνη με πολλές και διαφορετικές αναλογίες τα όρια της οποίας προσδιορίζονται από την εκπομπή του φωτός. Ακτίνες φωτός δυναμικές που επεκτείνονται αέναα, νοητά και αμφίδρομα. Σε αυτή τη διαδρομή του φωτός αλληλοσυστήνονται και συνδέονται ο δημιουργός, το έργο και ο θεατής».
 
•Μορφολογικά στοιχεία του σχεδιασμού
«Τα καθαρά γεωμετρικά στοιχεία και  η λιτή γραμμογραφία, σε πρωτογενή κατάσταση με ακατέργαστα όρια, ορίζουν τη φόρμα του νέου λογότυπου∙ εκπέμπουν με τρόπο σύγχρονο τον θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο του ΕΚΚ, αλλά και ενδυναμώνουν τη διαφύλαξη της ελευθερίας στην έκφραση. Η δυναμική (όπως και στο προηγούμενο λογότυπο), προκύπτει από τον πλάγιο άξονα που τοποθετεί την ισορροπία ψηλότερα από τον νοητό ορίζοντα, προσδίδοντας νέα σημασία στην πορεία του ΕΚΚ προς το μέλλον».
 
Η δυναμική φόρμα και η μινιμαλιστική αισθητική του νέου λογότυπου επανατοποθετούν οπτικά το ΕΚΚ στο παρόν των τεχνολογικών εξελίξεων και των μεγάλων προκλήσεων, τονίζοντας την έννοια της προοπτικής που μας φέρνει κοντά στο μέλλον, το οποίο μας πλησιάζει –πλέον ταχύτερα από ποτέ. Η σταθερή ανάπτυξη της παραγωγικής βάσης της κινηματογραφίας μας και η ενίσχυση της θέσης της στον παγκόσμιο χάρτη, η επένδυση στους ανθρώπινους πόρους, αλλά και ο σχεδιασμός πολιτικών που αποσκοπούν στη διασύνδεση της ελληνικής ταινίας με το σημερινό κοινό και στην ενίσχυση της κινηματογραφικής αίθουσας είναι οι πιο μεγάλες προκλήσεις του τόσο κοντινού αυτού μέλλοντος. 
 
 
 
 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου δημοσιοποιεί τον κατάλογο των ταινιών συμπαραγωγής του, των οποίων negative, tone και inter φυλάσσονται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος προκειμένου να διασφαλισθούν οι καλύτερες συνθήκες διατήρησής τους.
 
Ο κατάλογος ΕΔΩ
 
 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο Πρόγραμμα ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής, κατά την Α περίοδο υποβολών με καταληκτική ημερομηνία 31.05.2022. Το ΕΚΚ, δεδομένης της οικονομικής δυνατότητάς του, εξάντλησε όλα τα περιθώρια αυξάνοντας, στο μέτρο του δυνατού, το συνολικό ποσό για προεγκρίσεις χρηματοδότησης στο πρόγραμμα ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, συγκριτικά με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν για το ίδιο πρόγραμμα τον Απρίλιο του 2022. Θεωρεί δε ότι η ουσιαστική στήριξη της ταινίας μικρού μήκους είναι εφικτή όταν εξασφαλίζει τον επαγγελματισμό και το όραμα των δημιουργών. Αυτό επιδιώκεται με χρηματοδοτήσεις που έχουν την μικρότερη δυνατόν απόκλιση από το αιτούμενο ποσό.
Στο πλαίσιο του προγράμματος υποβλήθηκαν συνολικά εβδομήντα τρία (73) σχέδια, από τα οποία τα εξήντα τρία (63) ήταν επιλέξιμα για αξιολόγηση. Αποφασίστηκε προέγκριση χρηματοδότησης συνολικού ποσού 212.000 € για τα παρακάτω οκτώ (8) σχέδια:
 
 
NEEDLES & PINS 
«Χαίρομαι πολύ που σε βρήκα. Παρόλο που τα πράγματα δεν διαρκούν για πάντα. Ναι, με κάποιο τρόπο ποτέ δεν διαρκούν πραγματικά για πάντα.»
Σενάριο: ΘΕΛΓΙΑ ΠΕΤΡΑΚΗ
Σκηνοθεσία: ΘΕΛΓΙΑ ΠΕΤΡΑΚΗ
Παραγωγή: ΠΕΤΡΑΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ (TOPSPOT)
Ποσό χρηματοδότησης: 23.000 €
 
 
 
PRIMAL MATTER 
«Η ρίζα από τον κομμένο κορμό του Δέντρου απλώνεται και τυλίγει μέσα της το τσεκούρι του Ξυλοκόπου. Μια καινούργια ανησυχία για τους ανθρώπους ξεκινά.»
Σενάριο: ΙΣΑΒΕΛΛΑ ΜΑΡΓΑΡΑ
Σκηνοθεσία: ΙΣΑΒΕΛΛΑ ΜΑΡΓΑΡΑ
Παραγωγή: ABFAB PRODUCTIONS 
Ποσό χρηματοδότησης: 30.000 €
 
 
ΑΡΚΟΥΔΟΤΡΥΠΑ 
«Μία πεζοπορία στο βουνό, μια μυστική αρκούδα, μια απρόσμενη προδοσία, και ένα καγκουρόπαρτο στο δάσος θα αλλάξουν για πάντα την σχέση της Αργυρούς με την κολλητή της.»
Σενάριο: ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΥΣΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ
Σκηνοθεσία: ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΥΣΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ
Παραγωγή: -
Ποσό χρηματοδότησης: 12.000 €
 
 
ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ 
«Στο τέλος της τουριστικής σαιζόν, μια οικογένεια Σουηδών καταλύει σε μια πανσιόν στην
Γραμβούσα της Κρήτης διεκδικώντας από τους Έλληνες οικοδεσπότες μια αυθεντική εμπειρία πειρατικής βίας.»
Σενάριο: ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΕΛΤΖΙΔΗΣ
Σκηνοθεσία: ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Παραγωγή: ΑΛΑΣΚΑ ΦΙΛΜΣ ΙΚΕ
Ποσό χρηματοδότησης: 35.000 €
 
 
ΚΑΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ 
«Δύο προέφηβοι αθλητές του πινγκ πονγκ βρίσκουν μια πατρική φιγούρα στον ιδιόρρυθμο λαϊκό προπονητή τους, το καλοκαίρι του δημοψηφίσματος του 2015.»
Σενάριο: ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
Σκηνοθεσία: ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
Παραγωγή: POST ROOM 
Ποσό χρηματοδότησης: 30.000 €
 
ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ 
«Ένας ανεμοστρόβιλος διασχίζει το αγρόκτημά ενός ζευγαριού μεσηλίκων. Την επόμενη μέρα μια τεράστια τρύπα άγνωστης προέλευσης εμφανίζεται στην αυλή τους.»
Σενάριο: TΟΜΑΣ ΚΟΥΝΣΤΛΕΡ, ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΠΑΤΡΑΜΑΝΗ
Σκηνοθεσία: TΟΜΑΣ ΚΟΥΝΣΤΛΕΡ
Παραγωγή: STUDIOBAUHAUS
Ποσό χρηματοδότησης: 35.000 €
 
 
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 
«Ελληνική επαρχία, Μεγάλη Εβδομάδα του 1944. Η 7χρονη Αναστασία κάνει ό,τι μπορεί για να δωρίσει ένα λουλούδι σε έναν άγνωστο νεαρό αιχμάλωτο που έχει μεταφερθεί στις φυλακές απέναντι από το σπίτι της.»
Σενάριο: ΛΟΥΚΙΑ ΤΖΟΡΤΖΩΠΟΥΛΟΥ
Σκηνοθεσία: ΛΟΥΚΙΑ ΤΖΟΡΤΖΩΠΟΥΛΟΥ
Παραγωγή: GRUMPY GORILLA FILMS/ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΛΑΜΑΚΗΣ 
Ποσό χρηματοδότησης: 17.000 €
 
 
Η ΦΩΛΙΑ 
«Σε ένα διαμέρισμα που η πόρτα της αποθήκης είναι αδύνατον να ανοίξει, ένας νέος ένοικος περνάει την πρώτη του νύχτα.»
Σενάριο: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΟΥΣΗΣ
Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΒΑΤΣΗΣ 
Παραγωγή: MOVING ROOSTER PRODUCTIONS
Ποσό χρηματοδότησης: 30.000 €
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στο πλαίσιο της στρατηγικής του για τη μακροχρόνια βελτίωση ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφίας και της οπτικοακουστικής βιομηχανίας μας, χαιρετίζει την εκδήλωση Production Designers Gathering συμμετέχοντας σε αυτή και ενισχύοντάς την οικονομικά. Η εκδήλωση αυτή διοργανώνεται από τον οργανισμό Production Designers Collective, που έχει την έδρα του στις ΗΠΑ και ανάμεσα στα μέλη του συγκαταλέγονται κορυφαίοι επαγγελματίες του Χόλιγουντ. Σπουδαίοι production designers, που έχουν συνδέσει την καριέρα τους με πασίγνωστες ταινίες («Dune», «Pulp Fiction», «The Batman», «La La Land», «Άρχοντας των δαχτυλιδιών» κ.λπ.) θα συναντηθούν στις Σπέτσες, από τις 21 έως τις 25 Οκτωβρίου 2022, ανταλλάσσοντας εμπειρίες και μεταφέροντας την τεχνογνωσία  τους σε 10 Έλληνες -production designers και φοιτητές- που θα συμμετάσχουν σε masterclasses. 
Η συμμετοχή και η οικονομική υποστήριξη που παρέχει το ΕΚΚ στο Production Designers Gathering μέσω της Διεύθυνσής του για τις Διεθνείς Οπτικοακουστικές Παραγωγές – Hellenic Film Commission υπαγορεύεται από την ανάγκη διαρκούς επένδυσης στους ανθρώπινους πόρους. Από τις αρχές του 2022, το ΕΚΚ σχεδιάζει ένα πλαίσιο δημιουργίας και ενίσχυσης εκπαιδευτικών δράσεων στους κυριότερους τομείς της κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής διαδικασίας: σενάριο, τεχνικές ειδικότητες, στελέχη παραγωγής. Με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ο σχεδιασμός αυτός θα υλοποιηθεί με την ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης. 
 
Συμμετοχή και στήριξη σε εκπαιδευτικές δράσεις
Πέραν του Production Designers Gathering, το ΕΚΚ ενισχύει τις ακόλουθες δράσεις, που έχουν εκπαιδευτικό αλλά και αναπτυξιακό χαρακτήρα, αφού συνδέουν την εγχώρια κινηματογραφία και την οπτικοακουστική βιομηχανία με το διεθνές περιβάλλον.
•Τη δράση της Oxbelly για την κατάρτιση των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της παραγωγής. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα της Oxbelly εκπονήθηκε και υλοποιείται σε συνεργασία με το National Film and Television School της Αγγλίας.
•Την πρώτη μιας σειράς δράσεων της Ένωσης Παραγωγών Έργων Επικοινωνίας (PACT)  σε συνεργασία με τη γαλλική Ανώτατη Σχολή Luis Lumiere που θα πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2023 με σκοπό την κατάρτιση μακενιστών.
•Τη δράση «The Owl» του Athens Film Office σε συνεργασία με τη Marche du Film του Φεστιβάλ των Καννών. Η δράση αυτή απευθύνεται σε επαγγελματίες σεναριογράφους και θα ολοκληρωθεί στο 76o Φεστιβάλ των Καννών το 2023.
 
Η φθινοπωρινή σύναξη κορυφαίων Production Designers στις Σπέτσες
Η επικείμενη επιμορφωτική συνάντηση των μελών της Production Designers Collective στις Σπέτσες είναι η πρώτη που πραγματοποιείται έχοντας τέτοιο χαρακτήρα. Η επιλογή των Σπετσών για αυτή ήρθε ως θετικό επακόλουθο της διεθνούς προβολής του νησιού χάρη στην ταινία «Η χαμένη κόρη» (The Lost Daughter), τα γυρίσματα της οποίας πραγματοποιήθηκαν εξ ολοκλήρου στις Σπέτσες εν μέσω πανδημίας το καλοκαίρι του 2020. Στην ταινία αυτή συμμετείχε ως production designer η Inbal Weinberg, η οποία είχε την ιδέα να πραγματοποιηθεί στις Σπέτσες και το πρώτο Production Designers Gathering. «Ελπίζουμε ότι τα εργαστήρια και masterclasses, στα οποία εισηγητές θα’ ναι διεθνώς καταξιωμένοι production designers, θα βελτιώσουν σημαντικά τις δεξιότητες των συμμετεχόντων· είμαστε δε ενθουσιασμένοι που θα υποδεχτούμε στην πρώτη μας αυτή εκδήλωση 10  Έλληνες, η συμμετοχή των οποίων υποστηρίζεται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μέσω του Hellenic Film Commission», δηλώνει η κ. Weinberg.
Οι Σπέτσες θα φιλοξενήσουν πάνω από 250 μέλη της Production Designers Collective απ’ όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στους 20 διακεκριμένους εισηγητές είναι επαγγελματίες όπως ο Jack Fisk («Θα χυθεί αίμα», «Μέρες ευτυχίας»), K.K Barrett («Δικός της»), Fionna Crombie («Η ευνοούμενη»), Nathan Crowley («Δουνκέρκη», «Interstellar», «Σκοτεινός Ιππότης, η επιστροφή»), James Chinlund («The Batman», «25η ώρα»), Grant Major («Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών», «Η εξουσία του σκύλου»), Patrice Vermette («Dune», «Arrival»), David και Sandy Wasco («La La Land», «Pulp Fiction»).
Αναλυτικές πληροφορίες για το Production Designers Gathering στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://tinyurl.com/3n99snus