Την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου,  έπειτα από ένα on line κινηματογραφικό ταξίδι 38 ημερών, έπεσε η αυλαία του 2ου φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους των Βαλκανίων, altcineAction! Το φεστιβάλ, το οποίο διοργανώνεται από την διαδικτυακή πύλη altcine, γνώρισε και φέτος πολύ μεγάλη επιτυχία. Η τελετή λήξης έγινε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, παρουσία πολλών νέων και μεγαλύτερων σκηνοθετών, επαγγελματιών της κινηματογραφικής αγοράς, καθώς και εκπροσώπων του Υπουργείου Πολιτισμού και Πρεσβειών των Βαλκανικών χωρών στην Ελλάδα.

H βραδιά ξεκίνησε με την επίσημη τιμητική πρεμιέρα της ταινίας Red Hulk της Ασημίνας Προέδρου, μεγάλης νικήτριας εφέτος τόσο στο Φεστιβάλ της Δράμας, όσο και στις Νύχτες Πρεμιέρας. Το Red Hulk πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια των χορηγών του 1ου Βραβείου altcineAction! 2012, το οποίο είχε κερδίσει η Ασημίνα Προέδρου με την προηγούμενη ταινία της. Το Red Hulk είναι το αποτέλεσμα των βραβείων της πρώτης διοργάνωσης του  altcineAction!.

Τα βραβεία
Συνολικά, διαγωνίστηκαν 46 ταινίες από 10 χώρες των Βαλκανίων. Η Ελλάδα είχε τη μερίδα του λέοντος με 26 ταινίες. Ακολούθησαν η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Κροατία και η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας που είχαν από 3 ταινίες. Από 2 ταινίες είχαν η Ρουμανία, η Τουρκία και η Σερβία, ενώ με μια ταινία διαγωνίστηκαν η Κύπρος και η Σλοβενία. Τα 3 πρώτα βραβεία προέκυψαν από την διαδικτυακή ψηφοφορία του κοινού, ενώ εφέτος, δόθηκαν και τέσσερα βραβεία από ειδικές επιτροπές.

Το 1ο βραβείο, απονεμήθηκε στην ταινία Under Stress του Πάρη Πατσουρίδη.  Το 2ο βραβείο απέσπασε η ταινία A Hardworking Robber του Μιχάλη Φελάνη ενώ το τρίτο βραβείο κέρδισε ο Χάρης Γιουλάτος για την ταινία του Butterfly.
Τα βραβεία αποτελούνται από δύο μέρη. Το πρώτο αφορά έτη σπουδών που φθάνουν έως και την απόκτηση του Bachelor για τον πρώτο νικητή, από τον εκπαιδευτικό οργανισμό New York COLLEGE. Το δεύτερο μέρος των βραβείων αφορά την παραγωγή της επόμενης ταινίας του σκηνοθέτη. Χορηγοί αυτών των παροχών είναι οι εταιρίες   Άρκτος Α.Ε., που προσφέρει τα απαραίτητα για το γύρισμα, οι εταιρίες Accelere, VideoPress, οι οποίες προσφέρουν color correction και DCP, ενώ  τα στούντιο DNA LAB και Κώστας Βαρυμποπιώτης, το sound design και τελικό μιξάζ. Επιπλέον, η εταιρία Melancholy Star στο Λονδίνο προσφέρει τις υπηρεσίες της στα ειδικά εφέ και στο storyboarding.  Όλα όσα χρειάζονται οι σκηνοθέτες μας για να πραγματοποιήσουν το επόμενο βήμα τους!

Το βραβείο των διοργανωτών Altcine Award, από εφέτος μετονομάζεται σε βραβείο Αλίντας Δημητρίου στη μνήμη της σπουδαίας ντοκιμαντερίστριας που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας. Το βραβείο αυτό απονεμήθηκε στην ρουμάνικη ταινία The Pill of Happiness, της Cecilia Felmeri. Το βραβείο παρέλαβε για λογαριασμό της σκηνοθέτιδας, ο πρόξενος της Ρουμανίας στην Αθήνα, Radu Boboc, από το επίτιμο μέλος της επιτροπής και σύντροφο της Αλίντας Δημητρίου, Σωτήρη Δημητρίου και τον Σάκη Μπουζάνη, εκπρόσωπο της εταιρείας post-production  2|35, η οποία είναι η αποκλειστική χορηγός του βραβείου και προσφέρει όλη τη διαδικασία post-production για την επόμενη ταινία της νικήτριας.

Φέτος, για πρώτη χρονιά απονεμήθηκαν δύο ειδικά βραβεία.

Η επιτροπή για το Βραβείο  Καλύτερης Φωτογραφίας αποτελούμενη από τους Διευθυντές Φωτογραφίας,  Αργύρη Θέο και Κώστα Σταμούλη, μέλη της της Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών (GSC)  και τον Bredrag Bambic, Πρόεδρο της Ένωσης Σέρβων Κινηματογραφιστών, βράβευσε τον Κίριλ Προντάνοβ για την φωτογραία του στην ταινία The Bed (Βουλγαρία). Το βραβείο παρέλαβε η κ. Μαριάνα Πετρόβα, από την Πρεσβεία της Βουλγαρίας και έχει για έπαθλο το software Tiffen Dfx, χορηγία MC Manios

Η επιτροπή για το Βραβείο Καλύτερου Μοντάζ, αποτελούμενη από τους μοντέρ μοντέρ Γιώργο Μαυροψαρίδη από την Ελλάδα, Aleksandra Milovanovic από την Σερβία και Ilir Butka  από την Αλβανία, απένειμε το βραβείο στην Ιωάννα Σπηλιοπούλου για το μοντάζ στην ταινία Κοφ'το του Βασίλη Καλαμάκη.  Το βραβείο αυτό έχει για έπαθλο το software  AVID Media Composer 7, χορηγία Telmaco/Avid.

Ακόμη, το Βραβείο Καλύτερου Κριτή που έγινε θεσμός από πέρυσι, προσφέρει πλέον ένα πολύ μεγάλο δώρο. Σε συνεργασία με το Divan Film Festival ο νικητής θα ταξιδέψει στη Ρουμανία όπου διεξάγεται αυτό το φεστιβάλ και θα παρουσιάσει επιλογές από τις φετινές ταινίες του altcineAction!  Εφέτος, πρόεδρος της επιτροπής για το Βραβείο Καλύτερου Κριτή  ήταν ο Ρουμάνος ακαδημαϊκός και καλλιτεχνικός διευθυντής του Divan Film Festival,  Marian Tutui και μέλη, η ελληνίδα ακαδημαϊκός και θεωρητικός  Λύδια Παπαδημητρίου , καθώς και η Ana Grgic , ερευνήτρια από την Κροατία. Η επιτροπή αποφάσισε ότι η Καλύτερη Κριτής ήταν η Abbie Saunders από την Αγγλία.

Όλες οι ταινίες που συμμετείχαν στο φεστιβάλ συνεχίζουν βρίσκονται online  στην  ηλεκτρονική διεύθυνση του φεστιβάλ: www.altcineaction.com, όπου μπορεί κανείς να δει και τις βαθμολογίες και τις κριτικές του κοινού.

 

Για δύο βραδιές, το Σάββατο 12 και την Κυριακή 13 Οκτωβρίου, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, όλοι οι σινεφίλ και οι λάτρεις των ηλεκτρονικών μουσικών πειραματισμών συναντιούνται για 4 μοναδικές κινηματογραφικές συναυλίες.
 
Σάββατο 12 Οκτωβρίου
The Wind (1928)
Σκηνοθεσία: Victor Sjöström
Μουσική: Μιχάλης Μοσχούτης (κιθάρα, laptop)
 
Nanook of the North (1922)
Σκηνοθεσία: Robert J. Flaherty
Μουσική: Thomas Köner (laptop) & Ivana Neimarevic (πιάνο)
 
Κυριακή 13 Οκτωβρίου
The Fall of the House of Usher (1928)
Σκηνοθεσία: Jean Epstein
Μουσική: Silent Move (Βασίλης Τζαβάρας: πιάνο, κιθάρα & Γιάννης Παξεβάνης: κιθάρα, tapes)
 
Strike (1925)
Σκηνοθεσία: Sergei Eisenstein
Μουσική: Lawrence English (laptop)
 
Τιμές εισιτηρίων:
18 € (ανά ημέρα) | Μειωμ. 10 € | Άνεργοι 5 €
Τιμές Φίλων της Στέγης:
14 € (ανά ημέρα) | Μειωμ. 9 €

Δεκάδες ταινίες και σενάρια παρουσιάζονται τη φετινή χρονιά στο ετήσιο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου. Όπως πάντα ανεξάρτητο, μαχητικό, προοδευτικό, δημιουργικό και εναλλακτικό, το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λονδίνου είναι έτοιμο να ανοίξει τις πόρτες του και να υποδεχτεί το κοινό του, στις 7 Οκτωβρίου.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, σε όλες τις προβολές.

Με πείσμα, κόντρα στην κρίση, το φεστιβάλ που αγαπήθηκε από κοινό και δημιουργούς μένει πιστό σε αυτό που έθεσε ως στόχο εξαρχής: να είναι το διεθνές σημείο συνάντησης για το σύγχρονο ελληνικό φιλμ από όλο τον κόσμο.
Φέτος το φεστιβάλ θα διαρκέσει από τις 7 έως τις 18 Οκτωβρίου. Στο διάστημα αυτό θα παρουσιάσει περισσότερες από 60 επιλεγμένες ταινίες στα Westbourne Studios (242 Acklam Road, London W10 5JJ) δίπλα στην πιο καλλιτεχνική συνοικία του Λονδίνου, το Portobello, ενώ θα παρουσιάσει διαδικτυακά και 19 επιλεγμένα σενάρια μικρού και μεγάλου μήκους. Στις ταινίες συμπεριλαμβάνονται: μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, μυθοπλασίας μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, πειραματικές ταινίες, animation και ταινίες βιντεοτέχνης.

Το φεστιβάλ δέχεται ταινίες και σενάρια από σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς από όλο τον κόσμο, αλλά και από ξένους των οποίων η δουλειά έχει ελληνικό ενδιαφέρον. Αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά γεγονότα παρουσίασης του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού στη βρετανική μητρόπολη και ευρύτερα στην Ευρώπη, προβάλλοντας ένα θετικό και δημιουργικό πρόσωπο της Ελλάδας στο εξωτερικό. Με τα παράλληλα διαδικτυακά projects σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου δημιουργεί τις συνθήκες για την προώθηση των σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών, ανοίγει ευκαιρίες δια-δικτύωσης και συνεργασίας και προωθεί τις νέες τεχνολογίες, που συνδυάζουν το παλιό καλό σινεμά με τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η εξέλιξη της εποχής μας. 

Το φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί στις 18 Οκτωβρίου με τη βραδιά των «Βραβείων Οδυσσέας», όπου και θα βραβευτούν οι καλύτερες ταινίες του φεστιβάλ σε διάφορες κατηγορίες, καθώς και δημιουργοί και καλλιτέχνες.
Το πλήρες πρόγραμμα είναι διαθέσιμο στις ιστοσελίδες του φεστιβάλ, με πλήρη περιγραφή των ταινιών και των σεναρίων – συμπεριλαμβανομένου  φωτογραφικού υλικού και trailers.

Οι ιστοσελίδες είναι οι ακόλουθες:
www.greekfilmfestival.com
και
www.londongreekfilmfestival.com

Η νέα ταινία του Σπύρου Τέσκου «Χαραγμένες Ζωές» βγαίνει στους κινηματογράφους την Πέμπτη 10 Οκτώβρη. Μια ταινία επίκαιρη και διαχρονική, στην οποία ιστορικοί, οικονομικοί αναλυτές, αλλά κυρίως τα πρόσωπα και τα γεγονότα του σημερινού δράματος αποδεικνύουν ότι τα ίδια πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που χρηματοδότησαν  τον Κάιζερ και τον Χίτλερ παραμένουν σε καίριες θέσεις.
 
Σύνοψη
Μέσα από την πορεία της ζωής των, Γιώργου Κρόκου, (εκτελεσμένου από τους Γερμανούς την πρωτομαγιά του 1944) και Δημήτρη Χριστούλα (που στις 4/4/2012 προβαίνει σε μια βαθύτατα πολιτική και συμβολική πράξη, δίνοντας τέλος στη ζωή του μπροστά στο ελληνικό κοινοβούλιο), μας δίνεται η ευκαιρία να αναλύσουμε τη σημερινή οικονομική και ανθρωπιστική κρίση στην Ελλάδα, καθώς και τις οικονομικές πολιτικές που εφάρμοσε το Γ’ Ράιχ κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αναζητώντας (κοινές πρακτικές και επιδιώξεις, πέρα και πίσω από τον θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων. Μέσα λοιπόν από τα ιστορικά γεγονότα, ανακαλύπτουμε ότι κάποιοι πολιτικοί μηχανισμοί, εκμεταλλευόμενοι η και δημιουργώντας μια κρίση στην οικονομία, έχουν την ευκαιρία να επιχειρήσουν να πετύχουν κρυφά σχέδια και στόχους, τους οποίους νομίσαμε ότι αποτελούσαν μακρινό παρελθόν για την ανθρωπότητα, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η Ταινία
Η ταινία ανιχνεύει τα στοιχεία της ιστορίας που αποδεικνύουν την επικράτηση της οικονομικής ολιγαρχίας με οποιοδήποτε τίμημα μέσα από ντοκουμέντα. Παράλληλα καταγράφει τα αποτελέσματα του οικονομικού φασισμού στην ελληνική κοινωνία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, αλλά και σήμερα, αναδεικνύοντας ομοιότητες που σοκάρουν. Το νήμα πιάνεται από τις ιστορίες δύο ανθρώπων, που υπήρξαν θύματα δύο διαφορετικών εποχών. Από την μία ο Ικαριώτης δάσκαλος Γιώργος Κρόκος, που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς την πρωτομαγιά του 1944. Ένας άνθρωπος που αγωνίστηκε για να μεταδώσει ιδανικά και αξίες και έδωσε τη ζωή του γνωρίζοντας ότι «μόνο ωφέλησε, μα κανέναν δεν ζημίωσε» με σκοπό «να είμαστε ελεύθεροι στο μυαλό και να περιβαλλόμαστε από ζωντανούς».
Από την άλλη ο Δημήτρης Χριστούλας που προέβη σε μια βαθιά πολιτική και συμβολική πράξη, δίνοντας τέλος στη ζωή του στις 4 Απριλίου του 2012 μπροστά στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ενας άνθρωπος που συνειδητά επέλεξε αυτή την πράξη, θέλοντας να μεταδώσει αισιοδοξία, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό. Αισιοδοξία για μια ζωή που οι άνθρωποι θα διεκδικούν αυτά που τους αξίζουν, που οι νέοι θα έχουν το δικαίωμα να ελπίζουν. Ο Δημήτρης Χριστούλας θυσιάστηκε με την ελπίδα να αφυπνίσει τον κόσμο ώστε να αντισταθεί σε κάθε είδους δικτατορία. Η εικόνα συμπληρώνεται από εικόνες της σημερινής εξαθλίωσης στη χώρα μας, από τις βίαιες αστυνομικές επιθέσεις, την παραπληροφόρηση ή την απόκρυψη της πραγματικότητας από τα ΜΜΕ, αλλά και την αντίσταση των εξεγερμένων πολιτών στην προσπάθεια υποδούλωσης της Ελλάδας από τον οικονομικό φασισμό.

Σπύρος Τέσκος
O Σπύρος Τέσκος κατάγεται από τις Ράχες Ικαρίας, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958 και σπούδασε σκηνοθεσία στην κινηματογραφική σχολή του Λυκούργου Σταυράκου. Από το 1978 είναι ένας δραστήριος σκηνοθέτης που μετείχε ενεργά
στον προγραμματισμό των προβολών και στη διοίκηση κινηματογραφικών λεσχών, εργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτη σε πολλές ταινίες, σίριαλ, βιντεοταινίες ενώ σκηνοθέτησε και ο ίδιος αρκετές.

                                                                        


Δώδεκα (12) ταινίες σε post-production που αναζητούν χρηματοδότες θα επιλεγούν στο πλαίσιο των εργασιών Progress  του 5ου Les Arcs European Film Festival θα θα λάβει χώρα από τις 14 έως τις 21 Δεκέμβρη 2013. Δύο σκηνές από κάθε ταινία θα προβληθούν αποκλειστικά σε επαγγελματίες και θα παρουσιάστούν από τον σκηνοθέτη και τον παραγωγό τους.

Προθεσμία υποβολής προτάσεων: 5 Οκτώβριου 2013

Η υποβολή μπορεί να γίνει και on line σε αυτή τη διεύθυνση http://www.lesarcs-filmfest.com/2013/pro-events/work-in-progress-form.php

Τα στοιχεία που πρέπει να αποσταλούν είτε μέσω e-mail ή ταχυδρομικώς:

- Ψηφιακό αρχείο, σύνδεση ή DVD της ταινίας
- Σύνοψη
- Director's Note
- Βιογραφία και φιλμογραφία του σκηνοθέτη
- Προφίλ της εταιρείας παραγωγής
- Προϋπολογισμος

Προυποθέσεις:

• η ταινία να είναι ευρωπαϊκή ταινία μεγάλου μήκους (μυθοπλασίας, κινουμένων σχεδίων, ντοκιμαντέρ) σε postproduction με ελάχιστο μήκος 75 λεπτά.
• ο σκηνοθέτης να είναι ευρωπαίος και να έχει ήδη σκηνοθετήσει ταινίες
• ο Παραγωγός (-οί) θα πρέπει να ψάξουν για συμπληρωματική χρηματοδότηση και / ή ευρωπαϊους coproducers

Η υποστήριξή από άλλο Ευρωπαϊκό Περιφερειακό Ταμείο  (ανάπτυξης ή παραγωγής)  θεωρείται ένισχυτική.


Τα Work-in-Progress που εγκρίθηκαν το 2012:

- A Spell to Ward off the Darkness, Ben Russel and Ben Rivers, UK.

- Concrete Night, Pirjo Honkasalo, Finland.

- Esto es lo que Hay, Léa Rinaldi, France.

- Fields of Dogs, Lech Majewski, Poland.

- Le jour du mineur, Gaël Mocaër, France

- Love Eternal, Brendan Muldowney, Ireland.

- Murieron por encina de sus posibilidades, Isaki Lacuesta, Spain.

- Ossuaires, Bjorn Schmelzer, Belgium

- September, Penny Panayotopoulou, Greece.

- The Unsaved, Igor Cobileanski, Romania.

- Long Bright Days, Nana Ekvtimishvili and Simon Gross, France, Georgia, Germany.

- XL, Marteinn Thorsson, Iceland.

 

To Euro Connection είναι ένα Φόρουμ συμπαραγωγής για ταινίες μικρού μήκους το οποίο πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο πλαίσιο της Αγοράς του Clermont Ferrand της Γαλλίας. Φέτος,  θα πραγματοποιηθεί στις 4 και 5 Φεβρουαρίου 2014. Οι ενδιαφερόμενοι που θα ήθελαν να συμμετάσχουν με στόχο την προσέλκυση του ενδιαφέροντος Ευρωπαίων συμπαραγωγών και πληρούν τις αναγραφόμενες προϋποθέσεις, μπορούν να στείλουν το σενάριο της ταινίας τους και συμπληρωμένη τη σχετική αίτηση μέχρι 31 Οκτωβρίου 2013 στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου στο e-mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  με κοινοποίηση στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Να σημειώσουμε ότι, μια από τις βασικές προϋποθέσεις είναι τα υποβαλλόμενα σχέδια ταινιών μικρού μήκους να έχουν εξασφαλίσει μερική χρηματοδότηση από τη χώρα προέλευσής τους. Δεν απαιτείται συγκεκριμένο ποσό χρηματοδότησης, ωστόσο, η μερική αυτή χρηματοδότηση θα πρέπει να προέρχεται από κάποιο οργανισμό (και να αφορά σε επιχορήγηση σεναρίου, ενίσχυση της παραγωγής, κρατική ή τοπική κυβερνητική ενίσχυση, επένδυση τηλεοπτικού σταθμού, χρηματικό βραβείο από οργανισμό ή διαγωνισμό κλπ). Συμμετοχές σε είδος ή επένδυση της εταιρείας παραγωγής δεν μπορούν να θεωρηθούν έγκυρες.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συνημμένη πρόσκληση ενδιαφέροντος και αίτηση, παρακαλούμε να απευθυνθείτε στη κ. Σταυρούλα Γερωνυμάκη  στο e-mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στο τηλέφωνο 210-3678530.
 

ec14calleng

Η  Πέννυ Παναγιωτοπούλου με την καινούργια της ταινία "September" επιστρέφει στο κινηματογραφικό προσκήνιο, παραδίδοντας μια ελεγεία για τη μοναξιά και την ανθρώπινη ευτυχία. Η πρώτη της ταινία «Δύσκολοι Αποχαιρετισμοί: Ο Μπαμπάς Μου», είχε  συγκινήσει βαθύτατα και είχε αποσπάσει σημαντικότατες διακρίσεις σε κινηματογραφικές διοργανώσεις του εξωτερικού. Αυτή την εβδομαδα,  το «September» που΄έχει ήδη ξεκίνησει την επιτυχημένη πορεία του σε ορισμένα από τα πιο σημαντικά κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου (Διαγωνιστικό τμήμα – Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι, Τμήμα City to City – Φεστιβάλ Τορόντο, Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Αμβούργου, Φεστιβάλ του Ρέικιαβικ, Νύχτες Πρεμιέρας,…), όπου εξυμνήθηκε από κοινό και κριτικούς για την αφοπλιστική του ειλικρίνεια, θα συναντήσει το κοινό του στις κινηματογραφικές αίθουσες. Από τις 3 Οκτωβρίου, το αφοπλιστικά ευαίσθητο σύμπαν της Πέννυς Παναγιωτοπούλου αναμένεται να προσγειωθεί ως καθρέφτης ανάμεσά μας, με σκοπό να ενισχύσει το βλέμμα μας σε μια επιχείρηση ενδελεχούς παρατήρησης του ψυχισμού τον ανθρώπων, οι οποίοι μας προσπερνούν και προσπερνάμε, καθημερινά, στην προσπάθειά μας να προλάβουμε τη ζωή.

Η ιστορία
Η Άννα ζει με τον σκύλο της τον Μανού σε ένα μικρό διαμέρισμα. Πιστεύει ότι θα ζήσουν μαζί για πάντα. Όταν ο Μανού πεθαίνει, η Άννα ζητά να τον θάψει στον κήπο, του σπιτιού, της απέναντι οικογένειας. Το πρόσχαρο σπίτι γίνεται το καταφύγιό της. Ερωτεύεται την άλλη γυναίκα, τα παιδιά, και την ζωή που ζούνε. Η οικογένεια όμως δεν έχει ανάγκη την αγάπη της Άννας. Η Άννα, που ξέρει καλά τι σημαίνει να είσαι πιστός, δεν το βάζει κάτω. Όπως, ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας που χωρίζει το καλοκαίρι από τον χειμώνα, έτσι και ο «Σεπτέμβρης» της Άννας, είναι μια ιστορία για τα ψυχικά σύνορα, το πως δοκιμάζονται οι αντοχές της αγάπης, της πίστης, αλλά και της διαφορετικότητας. Ο Σεπτέμβρης είναι το σύνορο, μια αχνή παρένθεση ανάμεσα στο καλοκαίρι και τον χειμώνα.

Σημείωμα της σκηνοθέτη
Άκουσα κάποτε μια ιστορία, για μια μοναχική γυναίκα, η οποία στον ελεύθερό της χρόνο γύριζε σε σοκάκια έρημα και σε σπίτια αδειανά, προσπαθώντας να δει τη ζωή της διαφορετικά – σαν να υπήρχανε για εκείνη εκατομμύρια διαφορετικές εναλλακτικές για να διαλέξει την αγαπημένη της.
Έπειτα σκέφτηκα, πως θα ήταν άραγε αν αυτά τα σπίτια δεν ήταν άδεια αλλά αν συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο; Πώς θα ήταν άραγε αν τα σπίτια αυτά ήταν γεμάτα ζωή και ζεστασιά; Πως θα ήταν αν η γυναίκα αυτή ερωτευόταν και ζούσε τη ζωή της με ανοιχτά παράθυρα και φωνές χαρούμενες που έβγαιναν από το εσωτερικό των σπιτιών;  Πως θα ήταν αν η γυναίκα αυτή ερωτευόταν αυτό το υπέροχο περιεχόμενο των σπιτιών αυτών – που δεν είναι δικό της;
Σκεφτόμουν λοιπόν, κι ακόμη σκέφτομαι, αυτή τη γυναίκα. Μέσα στο μυαλό της ηρωίδας μας, οι οικογένειες είναι ροζ και πολύχρωμες και κάνουν φασαρία όταν τα μέλη τους συναντιούνται, κι έχουν εκατομμύρια πράγματα να ασχοληθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας - πράγματα που ίσως να μην είναι τόσο σημαντικά αλλά σε κρατάνε, ωστόσο, απασχολημένο και αφοσιωμένο. Κι εκείνη, δίχως να ξέρει τι άλλο να κάνει πια με τη ζωή της, με μια έμφυτη ανάγκη να ανήκει κάπου, διαλέγει μια από όλες τις οικογένειες και προσπαθεί να γίνει σαν κι αυτούς, μια από αυτούς και κομμάτι της οικογένειας. Και τότε, για μια γλυκόπικρη στιγμή, η ευτυχία την αγκαλιάζει σαν να ήταν αυτό το μέλλον για το οποίο αρχικά προοριζόταν.
Γι αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή ήθελα να μιλήσω, αλλά και για τη στιγμή που θα ακολουθήσει αμέσως μετά, όταν τα πάντα θα έχουν χαθεί, ίσως για πάντα… Αλλά και για την επόμενη στιγμή όταν όλα επιστρέφουν στη θέση τους και νιώθεις πως έχει βρει ξανά το δρόμο για το σπίτι σου.

Από 3 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την Odeon
Δείτε τα trailer της ταινίας στο Dailymotion:
http://bit.ly/16HpMwP & Youtube: http://bit.ly/15q2awK

Σκηνοθεσία:Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Σενάριο:Κάλλια Παπαδάκη - Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Παραγωγή:Θανάσης Καραθάνος - Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Ηθοποιοί:
Κόρα Καρβούνη
Μαρία Σκουλά
Νίκος Διαμαντής
Χρήστος Στέργιογλου
Αναστάσιος Τζερτζεμέλης
Ειρήνη Κολλιάκου
Μοντάζ: Πέταρ Μάρκοβιτς
Φωτογραφία: Γιώργος Μιχελής
Διάρκεια:100’
Διανομή: Οdeon


Από τις 3 έως τις 16 Οκτώβρη θα διαρκέσει  το έβδομο Ελληνικό  Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης. Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει συνολικά την προβολή 15 ελληνικών ταινιών εκ των οποίων πέντε θα προβληθούν για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες: Οι ταινίες είναι Χαρά του Ηλία Γιαννακάκη, Μαντζουράνα της Όλγας Μαλέα, Tο Δέντρο και η Κούνια της Μαρίας Ντούζα και τα ντοκιμαντέρ BLACK BOX του  Γεράσιμου Ρήγα και Γυμνά Χέρια του Γιώργου Σκεύα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει και  τις παρακάτω ταινίες:
Συγχαρητήρια στους αισιόδοξους της Κωνσταντίνας Βούλγαρη
Μια νεαρή γυναίκα προσπαθεί να βρει τη θέση της σε έναν κόσμο που την εμποδίζει να πραγματοποιήσει τα όνειρά της.  

BLACK   BOX του Γεράσιμου Ρήγα
Το ντοκιμαντερ μελετά τους νέους χορευτές στις πρόβες μιας παράστασης στην Εθνική Σχολή Χορού της Αθήνας. Ο σκηνοθέτης καταγράφει τις μικρές χειρονομίες αυτών των νέων ανθρώπων, που δείχνουν έντονα τη χάρη και την ευγλωττία του ανθρώπινου σώματος.

Το Αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού του Εκτορα Λυγίζου
Ένας διαταραγμένος νεαρός άνδρας, αποξενωμένος από την οικογένεια και τους φίλους του, ζει στα πρόθυρα της πείνας. Απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Ταξισυνειδισία του Κώστα Βάκκα
Μια ιστορία για τον  ελληνοαμερικάνικο ριζοσπαστισμό, από την περίοδο της μαζικής μετανάστευσης στα χρόνια του μακαρθισμού.

Hallo Anatolia του Χρυσοβαλάντη Σταμέλου
Ένας νεαρός Ελληνοαμερικάνος πηγαίνει στη Σμύρνη για  να επανασυνδεθεί με τις ρίζες της οικογένειάς του.

Φιλιά εις τα παιδιά του Βασίλη Λουλέ
Πέντε επιζώντες εβραϊκής καταγωγής δίνουν συναρπαστικές μαρτυρίες για το πώς σώθηκαν από τους φίλους Έλληνες κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής.
Ο σκηνοθέτης θα είναι παρών στην προβολή και θα απαντήσει σε ερωτήσεις των παρευρισκομένων.

Μαντζουράνα  της Όλγας Μαλέα
Μια έφηβη όταν αρχίζει να συμπεριφέρεται παράξενα, προβληματίζει τους γονείς της,προκαλώντας τους ανησυχία για την ασφάλειά της.

MAGIC HOUR του Κώστα Καππάκα
δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους άντρες συναντιούνται τυχαία και ξεκινάνε μια διασκεδαστική περιήγηση στην ελληνική επαρχία. Για τους δικούς του λόγους ο καθένας προσπαθεί να ξεπεράσει μια προσωπική κρίση.

Γυμνά χέρια, του Γιώργου Σκεύα,
Η καριέρα στην Αμερική του μαέστρου Δημήτρη Μητρόπουλου, στο τιμόνι της Συμφωνική και Φιλαρμονική ορχήστρας στη Μινεάπολη. Σπάνιες γνώσεις για την τέχνη και την προσωπικότητα του μεγάλου μαέστρου αποκαλύπτονται μέσα από καθηλωτικό αρχειακό υλικό και αναγνώσεις από τον ηθοποιό Λευτέρης Βογιατζή.

Ένα βήμα μπροστά του Δημήτρη Αθυρίδη
Ο φημισμένος οινοπαραγωγός Γιάννης Μπουτάρης αποφασίζει να θέσει υποψηφιότητα για δήμαρχος της Θεσσαλονίκης.

Παπαδόπουλος και Σια του Μάρκου Μάρκου
Μια οικονομικά κατεστραμμένος εκατομμυριούχος αναλμβάνει απρόθυμα το μαγαζί Fish and chips σε συνεργασία  με τον αδελφό του.

Το δέντρο και η κούνια της Μαρίας Ντούζα
Μια κόρη προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τον αποξενωμένο πατέρα της σε αυτή την συναρπαστική ιστορία της μετάνοιας, αποδοχής και αγάπης.

ΑΝ του Χριστόφορου Παπακαλιάτη
Δύο παράλληλες ιστορίες ενός φαινομενικά συνειδητού εργένη  δείχνουν πώς η ζωή μπορεί να αλλάξει από μια τυχαία συνάντηση.

Χαρά  του Ηλία Γιαννακάκη
Η ιστορία μιας γυναίκας που απάγει ένα βρέφος από μια κλινική με σκοπό να το αναθρέψει σα δικό της. Το μητρικό της ένστικτο δοκιμάζεται όταν η ζωή του απειλείται και προσπαθεί να το σώσει.

Ένας λαμπερός ήλιος του Βασίλης Λουλέ και Archive του Κρις Εμμανουηλίδη
Θα είναι παρόντες στις προβολές και οι δύο σκηνοθέτες.

 

 

Ολοκληρώθηκε χθες η επετειακή δέκατη διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας. Χαρακτηριστικό της  διοργάνωσης αποτέλεσε η μεγάλη  παρουσία του κοινού στο σύνολο των εκδηλώσεων. Από τις 25 έως τις 29 Σεπτεμβρίου, παρουσιάστηκαν 213 ταινίες μικρού μήκους από 50 χώρες. Το Φεστιβάλ απεδείχθη για μια ακόμη φορά πρωτοπόρο εντάσσοντας στο πρόγραμμα του στερεοσκοπικές (3D) ταινίες μικρού μήκους. Επιπρόσθετα, υλοποιήθηκε πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων που περιελάμβανε – μεταξύ άλλων - προβολές των Best of των προηγούμενων εννέα εκδηλώσεων, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά και νέους, εκθέσεις φωτογραφίας και μοντέρνας τέχνης, σεμινάρια, έκθεση αρχειακού υλικού από το 2004, παιδική μουσική θεατρική παράσταση, δράσεις κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, συναυλίες με ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής, διημερίδα για το μέλλον της Νάουσας  και πολλές εκπλήξεις για το κοινό. Όλα αυτά, με δωρεάν είσοδο για όλους.
Η τελετή λήξης πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο. Την εκδήλωση παρουσίασαν οι Μαριάννα Σαμαρά και Γεωργία Βέλιου. Η τελετή ξεκίνησε με χαιρετισμό που απηύθυνε μέσω Skype η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός Μελίνα Κανακαρίδη από το Λος Άντζελες. Εν συνεχεία η Πρόεδρος του Φεστιβάλ, Άννα Γκαρνέτα αναφέρθηκε στο όμορφο ταξίδι των δέκα χρόνων που μπορεί να ολοκληρώθηκε χθες τυπικά, αλλά θα συνεχιστεί για πολλά ακόμη χρόνια με ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στην ουσιαστική συμβολή του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μακεδονία – Θράκη» για την υλοποίηση της διοργάνωσης, ενώ ευχαρίστησε όλους όσους στήριξαν την προσπάθεια αυτή με κάθε τρόπο. Από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Νικόλαος Κουτσογιάννης στάθηκε στη σημασία της διοργάνωσης ως πρότυπο για μια συνολική νεανική δημιουργική απάντηση στην κρίση.
Εν συνεχεία ακολούθησε η απονομή των βραβείων. Η πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής κ. Θέμις Μπαζάκα σημείωσε πως είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το Φεστιβάλ φιλοξενεί στις οθόνες του μικρά διαμάντια από όλο τον κόσμο επιτρέποντας σε όλους να έλθουν σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και αντιλήψεις. Ακόμη, σημείωσε την ενθουσιώδη συμμετοχή των νέων ανθρώπων, καθώς και την εξαιρετική οργάνωση της εκδήλωσης. Μάλιστα τα μέλη των επιτροπών χαρακτήρισαν το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας ως το καλύτερο φεστιβάλ στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η τελετή ολοκληρώθηκε με την προβολή ενός βίντεο με χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τη διάρκεια του πενθημέρου, ενδεικτικό  του ενθουσιασμού που υπήρχε στο Φεστιβάλ.

Σημειώνεται ότι το Φεστιβάλ διοργανώνεται:
• από την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρεία με την επωνυμία Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας και ενισχύεται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς και το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας και της ΟΠΑΠ Α.Ε.. Επιπρόσθετα, η διοργάνωση υλοποιείται με τη συνεργασία του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, του Εργαστηρίου Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Δήμου Νάουσας.

Επενδύοντας στο μέλλον του σινεμά – στον ψηφιακό κινηματογράφο – το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας είναι το μοναδικό φεστιβάλ στην Ελλάδα και ένα από τα ελάχιστα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη που διαθέτει ιδιόκτητες σύγχρονες υποδομές ψηφιακού κινηματογράφου με δυνατότητα στερεοσκοπικών προβολών (3D), αξιοποιώντας τις επιχορηγήσεις που λαμβάνει.

Τα βραβεία του 10ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας

Η κριτική επιτροπή των ταινιών μυθοπλασίας αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος: Θέμις Μπαζάκα, ηθοποιός Μέλη: Thom Palmen, κινηματογραφικός σύμβουλος, παραγωγός Jan Broberg Carter, συνθέτης, παραγωγός Yana Esipovich, ηθοποιός, Πάνος Κοκκινόπουλος, σκηνοθέτης

Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:
Α’ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
Mass of Men
Gabriel Gauchet | Ηνωμένο Βασίλειο

Β’ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
More than two hours
Ali Asgari | Ιράν

Γ’ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
With You
Christian Mejia | Κολομβία

Καλύτερης Ταινίας Μυθοπλασίας 3D
The big showdown
Jean Nicolas Rivat | France

Καλύτερης Σκηνοθεσίας «Μιχάλης Κακογιάννης»
Mass of Men
Gabriel Gauchet | Ηνωμένο Βασίλειο

Καλύτερης Ερμηνείας «Αλέξης Δαμιανός»
Στον Peter Faulkner για την ερμηνεία του στην ταινία Mass of Men | Ηνωμένο Βασίλειο

Καλύτερης Φωτογραφίας
Στον Carlos Garcia de Dios για την ταινία With You | Κολομβία

Καλύτερου Μοντάζ
Στον Christian Mejia για την ταινία With You | Κολομβία

Καλύτερου Σεναρίου
Στον Nicola Guaglianone για την ταινία Tiger Boy | Ιταλία

Καλύτερης Μουσικής
Στον Yannick Schys για την ταινία First Steps | Βέλγιο

Βραβείο Κοινού
Mass of Men
Gabriel Gauchet | Ηνωμένο Βασίλειο

Βραβείο Κοινού 3D Ταινιών
The fairy tale cookery chronicle
Kamil Jaworek | Πολωνία

Το Βραβείο «Νάουσα» που απονέμεται από μαθητές των λυκείων και φοιτητές της πόλης απονεμήθηκε στην ταινία:
Six
Bahaa el Gamal | Αίγυπτος

Η κριτική επιτροπή των ταινιών κινουμένων σχεδίων αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος: Steve Woods, animator Μέλη: Στέφανος Ποταμίδης, γραφίστας Άντια Αγγελίδου, γραφίστρια, Γιώργος Σουμελίδης, 3D animator, σκηνοθέτης

Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:

Καλύτερο Κινούμενο Σχέδιο
Under the Pillow
Isabel Herguera | Ισπανία

Η επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στην ταινία
Ziegenort
Tomasz Popakul | Πολωνία

Καλύτερο SEE Talents Κινούμενο Σχέδιο
Don’t be curly
Veronika Jelinkova | Τσεχία

Η επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στην ταινία
Uncle Pista
Borbala Tompa | Ουγγαρία

Βραβείο Κοινού Κινουμένων Σχεδίων
BEERBUG 
Ander Mendia | Ισπανία

Βραβείο Κοινού SEE Talents Κινουμένων Σχεδίων
The bug
Yiannis Liolios | Ελλάδα

Η κριτική επιτροπή των πειραματικών ταινιών αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος: Γιάννης Κολαξίζης, εικαστικός καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής, Μέλη:Μαρία Παπαδοπούλου, εικαστικός Γιώργος Μελιδώνης, κριτικός κινηματογράφου 

Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:

Καλύτερης Πειραματικής Ταινίας
The Reap
Ian Lionel Arondaing | Φιλιππίνες

Βραβείο Καλύτερης SEE Talents Πειραματικής ταινίας
Visitors
Dmytro Bondarchuk | Ουκρανία

Η επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στις ταινίες (SEE Talents Experimental)
Auto Suggestion
Boriana Cherneva | Βουλγαρία

Christos Mitsianis | Ελλάδα
Βραβείο Κοινού Πειραματικών ταινιών
This too shall pass
Natalie Kerman | Μαρόκο
Βραβείο Κοινού SEE Talents Πειραματικής Ταινίας
Auto Focus
Iliana Kantseva | Βουλγαρία
Η κριτική επιτροπή των Σπουδαστικών και Νεανικών Ταινιών SEE Talents αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος:  Alexander Troshin, ηθοποιός
Μέλη:  Ksenia Koltsova, καλλιτεχνικός διευθυντής
  Στεφανή Καπετανίδη, ηθοποιός
Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:
Καλύτερη SEE Talents Ταινία
All soul’s day
Aleksandra Terpinska | Πολωνία
2η Καλύτερη SEE Talents Ταινία
Our bad winter
Gzegorz Zariczny | Πολωνία
3η Καλύτερη SEE Talents Ταινία
Εξ ημισείας στις ταινίες:
The return
Say Levi | Ισραήλ
The Kiss
Filip Gieldon | Πολωνία
Η Επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στις ταινίες:
First Lady of Dubrava
Barbara Vekaric | Κροατία
Penguins
Dimitrios Zachos | Ελλάδα
This things Happen
Grigory Kurdyaev | Ρωσία


Το Βραβείο Κοινού SEE Talents Fiction απονεμήθηκε στην ταινία
ΙΟΑΝΑ
Ioulia Puica | Μολδαβία
Τέλος, το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κινητού Τηλεφώνου απονεμήθηκε στην ταινία
Little Things Remind me
Alina Gavrielatos | Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα
Και το Βραβείο Κοινού της Κατηγορίας movile
Restoring the Summer
Cvetav και Georgi Krastev | Boυλγαρία

Η διημερίδα Riding the Greek Wave 2013, που διοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και πολύ θετικά αποτελέσματα, που αφορούν όχι μόνο στο μέλλον αλλά και στα τρέχοντα ανοιχτά θέματα του Ελληνικού Κινηματογράφου.

Για πρώτη φορά μετά από έξι περίπου μήνες αναμονής και αβεβαιότητας, είχαμε μια δημόσια δέσμευση από την πολιτεία για τις εκκρεμότητες της καταργηθείσας ΕΡΤ απέναντι σε Ελληνικές ταινίες. Ο κύριος Μπράμος, σύμβουλος του υφυπουργού για τη Δημόσια Τηλεόραση, μιλώντας εκ μέρους του κύριου Καψή, δεσμεύτηκε πως το νέο σχήμα της Δημόσιας Τηλεόρασης θα αρχίσει να διαμορφώνεται στις αμέσως επόμενες ημέρες με την επιλογή του νέου διευθύνοντα συμβούλου και πως απόλυτη προτεραιότητά του, θα είναι η εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Δημόσιας Τηλεόρασης απέναντι στις 4 ταινίες μεγάλου μήκους που έχουν χρηματοδότηση από το Eurimages και που εβρισκόμενες σε στάδιο post production ή προετοιμασίας, κινδυνεύουν να μείνουν ανολοκλήρωτες, λόγω της αναστολής χρηματοδότησης από τη κρατική τηλεόραση. Ο κύριος Μπράμος διαβεβαίωσε επίσης, ότι η ίδια άμεση τακτοποίηση θα ισχύσει για τις 12 ταινίες μεγάλου μήκους που έχουν λάβει έγκριση κι έχουν υπογραφή από το ΔΣ της καταργηθείσας ΕΡΤ.

Παράλληλα, ο κύριος Roberto Olla, εκτελεστικός διευθυντής του Eurimages, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Riding the Greek Wave και με την ευκαιρία της συνάντησης του με τον γενικό διευθυντή του ΕΚΚ, κύριο Γρηγόρη Καραντινάκη, επιδεικνύοντας ελαστικότητα δεσμεύτηκε πως παρά την καθυστέρηση χρηματοδότησης από την ΕΡΤ, θα εκταμιεύει μέρος των υποχρεώσεων του Eurimages  προς τις Ελληνικές ταινίες για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, μέχρι η κρατική τηλεόραση, αποκαταστήσει από την πλευρά της, τη ροή χρηματοδότησης.

Επίσης, με αφορμή τη συζήτηση για τη χρηματοδότηση του Ελληνικού κινηματογράφου, ο γενικός διευθυντής του ΕΚΚ, κύριος Γρηγόρης Καραντινάκης, δήλωσε πως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, με τα όπλα του δίνει ο νόμος, θα διεκδικήσει νομικά τη συμμόρφωση των τηλεοπτικών σταθμών που δεν τηρούν την υποχρέωση απόδοσης του 1,5% .

«Ελπίζουμε πως οι δεσμεύσεις της πολιτείας θα υλοποιηθούν σύντομα, έτσι ώστε το Ελληνικό σινεμά να μπορέσει να υποστηριχθεί για να συνεχίσει την επιτυχημένη, ανοδική και κυρίως εξωστρεφή πορεία του», τόνισε με έμφαση η Πρόεδρος της ΕΑΚ, κα Κατερίνα Ευαγγελάκου.

Στο ίδιο κλίμα, ο Τάσος Μπουλμέτης, πρόεδρος του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση,  δήλωσε πως μία από τις προτεραιότητες του συνδέσμου, είναι η δημιουργία συνεργειών με στόχο τη διεθνή προβολή του ελληνικού πολιτισμού.

Μια ακόμη θετική είδηση που προέκυψε κατά τη διάρκεια της διημερίδας, αφορά στη πρόθεση της Nova να παραμείνει ο Μεγάλος Χορηγός της ΕΑΚ και για το 2014. Όπως τόνισε η διευθύντρια προγράμματος της Nova, κυρία Αγάπη Κεφαλογιάννη, η συνδρομητική πλατφόρμα θα συνεχίσει να στηρίζει τον Ελληνικό κινηματογράφο, όπως κάνει με συνέπεια τα τελευταία 13  χρόνια, ως συμπαραγωγός σε περισσότερες από 110 ελληνικές ταινίες.

Πυρήνας προβληματισμού όλων των ομιλητών του Riding the Greek Wave, αποτέλεσε η εξωστρέφεια. Οι Ευρωπαϊκές συνέργειες σε συνδυασμό μ’ ένα ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο, είναι απαραίτητες όχι μόνο για την ανάπτυξη των εθνικών κινηματογραφιών, αλλά θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μεθοδευμένη διείσδυση και διάχυση του Ευρωπαϊκού σινεμά, στις παγκόσμιες κινηματογραφικές αγορές.

Σ’ αυτό το δίκτυο συνεργειών, που συνεχώς διαμορφώνεται και αναπτύσσεται μέσα από διεθνείς συνευρέσεις (film labs, meetings, φεστιβάλ, κτλ), το Ελληνικό σινεμά μπορεί και πρέπει να είναι παρόν, όχι μόνο για να μπορεί να υπάρχει αλλά και γιατί θεωρείται πλέον επάξια, ισότιμο μέλος της παγκόσμιας κινηματογραφικής κοινότητας.

Η κοινότητα αυτή, όπως τόνισαν όλοι οι συμμετέχοντες στο Riding the Greek Wave, λειτουργεί μεν σ’ ένα πλαίσιο θεσμών και νόμων, αλλά απαρτίζεται από ανθρώπους ανάμεσα στους οποίους είναι απαραίτητη η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας για να μπορέσει να γεννηθεί μια συνεργασία με πίστη στο τελικό προϊόν, που θα καταφέρει τελικά να παρακάμψει τα όποια εμπόδια και δυσκολίες ως την υλοποίηση του.

Είναι λοιπόν στο χέρι  μας να οργανωθούμε, να εφαρμόσουμε τους νόμους, να δημιουργήσουμε το ευνοϊκό περιβάλλον και ν’ αξιοποιήσουμε τις υπάρχουσες ευκαιρίες. Οι Έλληνες κινηματογραφιστές είναι παρόντες, έχουν ταλέντο, ενημερώνονται, δουλεύουν σκληρά κι έχουν ήδη κάνει την αρχή.
 
Κι η αρχή, όπως είπε ο Γιάννης Οικονομίδης που άνοιξε τις εργασίες του φετινού Riding the Greek Wave, είναι πάντα ένα καλό σενάριο.

    

 

Στις 20.00 πρεμιέρα CineDoc για το 2013-2014 με την ταινία Τhe Cleaners του Κωνσταντίνου Γεωργούση. Στην Ελλάδα της οικονομικής και πολιτισμικής κατάρρευσης, η Χρυσή Αυγή κεφαλαιοποιεί ένα κομμάτι της αγανάκτησης. Χωρίς προφορική αφήγηση, η ταινία ακολουθεί μέλη και υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής κατά τη διάρκεια προεκλογικής καμπάνιας στο κέντρο της Αθήνας τον Μάιο 2012.

Το ντοκιμαντέρ, του οποίου τη σκηνοθεσία, το σενάριο, τη φωτογραφία, τον ήχο και την παραγωγή υπογράφει ο Κωνσταντίνος Γεωργούσης, απόφοιτος του National Film and Television School της Βρετανίας, κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sarajevo τον Αύγουστο 2013. Η ταινία έχει επίσης προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ και από το βρετανικό κανάλι Channel 4, ενώ τιμήθηκε με ειδική προβολή στο μουσείο του τρόμου των SS – «Τοπογραφία του Τρόμου», στο Βερολίνο. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Γεωργούση και τον δημοσιογράφο Δημήτρη Ψαρά (Η μαύρη βίβλος της Χρυσής Αυγής, Εκδόσεις Πόλις).

Στις 21.30 θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Δημοκρατία, ο Δρόμος του Σταυρού»του Μάρκου Γκαστίν, παρουσία των συντελεστών.  Οι εκλογές της 6ης Μαϊού 2012, που έγιναν σε καιρούς πρωτοφανoύς κρίσης, αποτέλεσαν μία ιστορική στιγμή για την Ελλάδα, μία πρόκληση για τη δημοκρατία της. Παρακολουθώντας βήμα-βήμα το «δρόμο του σταυρού» τεσσάρων υποψηφίων για το βουλευτικό αξίωμα (από το ΠΑΣΟΚ, την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, το ΣΥΡΙΖΑ και τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ), η ταινία εξερευνά τα πολιτικά ήθη που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη δραματική κατάσταση του τόπου. Η ταινία είναι υποψήφια για τα φετινά ευρωπαϊκά βραβεία  PRIX EUROPA.

Οι ταινίες προβάλλονται στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους.  
Τιμή εισιτηρίου 6 ευρώ.

                             

Στο στάδιο του μοντάζ βρίσκεται η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ. Στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του, ο σκηνοθέτης του Σπιρτόκουτου και του Μαχαιροβγάλτη έχει ως ήρωα τον Στράτο,  που τη νύχτα εργάζεται σε βιοτεχνία αρτοποιίας, ενώ την ημέρα εκτελεί συμβόλαια θανάτου. Μαζεύει χρήματα για να χρηματοδοτήσει την απόδραση του Λεωνίδα, του ανθρώπου που τον έσωσε, όσο ο ίδιος ήταν στη φυλακή.  Του χρωστάει τη ζωή του και ο Στράτος δεν ξεχνάει τα χρέη του. Στην πορεία, όμως, ο Στράτος συνειδητοποιεί ότι έχει περισσότερες οφειλές από όσες νόμιζε. Καταστρώνει ένα νέο,  λεπτομερές σχέδιο, μια τελευταία αποστολή.

Στην ταινία παίζουν οι Βαγγέλης Μουρίκης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Πέτρος Ζερβός, Γιάννης Τσορτέκης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Γιάννης Αναστασάκης, Veronica Naujoks, η μικρή Πωλίνα Δελλατόλα, Μαρία Καλλιμάνη, Γιάννης Βουλγαράκης, Όμηρος Πουλάκης, Στάθης Σταμουλακάτος, Γιώργος Μπινιάρης,  Αλέκος Πάγκαλος, η Σόνια Θεοδωρίδου και η Πόπη Τσαπανίδου.

Στη Διεύθυνση Φωτογραφίας βρίσκεται ο Δημήτρης Κατσαϊτης, στο μοντάζ ο Γιάννης Χαλκιαδάκης, ηχοληψία οι Ντίντος Κίττου, William Ed. Franck, και μιξάζ ο Κώστας Φυλακτίδης. Σκηνικά και κοστούμια υπογράφει η Ιουλία Σταυρίδου, μακιγιάζ ο Γιάννης Παμούκης, ενώ τη μουσική της ταινίας γράφει ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, κιθαρίστας στις θρυλικές Τρύπες. 

Η ταινία θα είναι έτοιμη το 2014.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Σενάριο: Γιάννης Οικονομίδης, Θάνος Ξηρός, Βαγγέλης Μουρίκης, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Χάρης Λαγκούσης

Παραγωγή: Faliro House Productions Α.Ε., Αργοναύτες Α.Ε., The Match Factory GmbH και Γιάννης Οικονομίδης Φιλμς ΛΤΔ,
Σε συμπαραγωγή με: Feelgood Entertainment Α.Ε., ΕΡΤ Α.Ε., Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου,
Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Eurimages και του Film Und Medien Stifung NRW.
Παραγωγοί: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Πάνος Παπαχατζής, Michael Weber 
Associate Producer: Ειρήνη Σουγανίδου.
World Sales: The Match Factory GmbH