Η  Πέννυ Παναγιωτοπούλου με την καινούργια της ταινία "September" επιστρέφει στο κινηματογραφικό προσκήνιο, παραδίδοντας μια ελεγεία για τη μοναξιά και την ανθρώπινη ευτυχία. Η πρώτη της ταινία «Δύσκολοι Αποχαιρετισμοί: Ο Μπαμπάς Μου», είχε  συγκινήσει βαθύτατα και είχε αποσπάσει σημαντικότατες διακρίσεις σε κινηματογραφικές διοργανώσεις του εξωτερικού. Αυτή την εβδομαδα,  το «September» που΄έχει ήδη ξεκίνησει την επιτυχημένη πορεία του σε ορισμένα από τα πιο σημαντικά κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου (Διαγωνιστικό τμήμα – Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι, Τμήμα City to City – Φεστιβάλ Τορόντο, Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Αμβούργου, Φεστιβάλ του Ρέικιαβικ, Νύχτες Πρεμιέρας,…), όπου εξυμνήθηκε από κοινό και κριτικούς για την αφοπλιστική του ειλικρίνεια, θα συναντήσει το κοινό του στις κινηματογραφικές αίθουσες. Από τις 3 Οκτωβρίου, το αφοπλιστικά ευαίσθητο σύμπαν της Πέννυς Παναγιωτοπούλου αναμένεται να προσγειωθεί ως καθρέφτης ανάμεσά μας, με σκοπό να ενισχύσει το βλέμμα μας σε μια επιχείρηση ενδελεχούς παρατήρησης του ψυχισμού τον ανθρώπων, οι οποίοι μας προσπερνούν και προσπερνάμε, καθημερινά, στην προσπάθειά μας να προλάβουμε τη ζωή.

Η ιστορία
Η Άννα ζει με τον σκύλο της τον Μανού σε ένα μικρό διαμέρισμα. Πιστεύει ότι θα ζήσουν μαζί για πάντα. Όταν ο Μανού πεθαίνει, η Άννα ζητά να τον θάψει στον κήπο, του σπιτιού, της απέναντι οικογένειας. Το πρόσχαρο σπίτι γίνεται το καταφύγιό της. Ερωτεύεται την άλλη γυναίκα, τα παιδιά, και την ζωή που ζούνε. Η οικογένεια όμως δεν έχει ανάγκη την αγάπη της Άννας. Η Άννα, που ξέρει καλά τι σημαίνει να είσαι πιστός, δεν το βάζει κάτω. Όπως, ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας που χωρίζει το καλοκαίρι από τον χειμώνα, έτσι και ο «Σεπτέμβρης» της Άννας, είναι μια ιστορία για τα ψυχικά σύνορα, το πως δοκιμάζονται οι αντοχές της αγάπης, της πίστης, αλλά και της διαφορετικότητας. Ο Σεπτέμβρης είναι το σύνορο, μια αχνή παρένθεση ανάμεσα στο καλοκαίρι και τον χειμώνα.

Σημείωμα της σκηνοθέτη
Άκουσα κάποτε μια ιστορία, για μια μοναχική γυναίκα, η οποία στον ελεύθερό της χρόνο γύριζε σε σοκάκια έρημα και σε σπίτια αδειανά, προσπαθώντας να δει τη ζωή της διαφορετικά – σαν να υπήρχανε για εκείνη εκατομμύρια διαφορετικές εναλλακτικές για να διαλέξει την αγαπημένη της.
Έπειτα σκέφτηκα, πως θα ήταν άραγε αν αυτά τα σπίτια δεν ήταν άδεια αλλά αν συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο; Πώς θα ήταν άραγε αν τα σπίτια αυτά ήταν γεμάτα ζωή και ζεστασιά; Πως θα ήταν αν η γυναίκα αυτή ερωτευόταν και ζούσε τη ζωή της με ανοιχτά παράθυρα και φωνές χαρούμενες που έβγαιναν από το εσωτερικό των σπιτιών;  Πως θα ήταν αν η γυναίκα αυτή ερωτευόταν αυτό το υπέροχο περιεχόμενο των σπιτιών αυτών – που δεν είναι δικό της;
Σκεφτόμουν λοιπόν, κι ακόμη σκέφτομαι, αυτή τη γυναίκα. Μέσα στο μυαλό της ηρωίδας μας, οι οικογένειες είναι ροζ και πολύχρωμες και κάνουν φασαρία όταν τα μέλη τους συναντιούνται, κι έχουν εκατομμύρια πράγματα να ασχοληθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας - πράγματα που ίσως να μην είναι τόσο σημαντικά αλλά σε κρατάνε, ωστόσο, απασχολημένο και αφοσιωμένο. Κι εκείνη, δίχως να ξέρει τι άλλο να κάνει πια με τη ζωή της, με μια έμφυτη ανάγκη να ανήκει κάπου, διαλέγει μια από όλες τις οικογένειες και προσπαθεί να γίνει σαν κι αυτούς, μια από αυτούς και κομμάτι της οικογένειας. Και τότε, για μια γλυκόπικρη στιγμή, η ευτυχία την αγκαλιάζει σαν να ήταν αυτό το μέλλον για το οποίο αρχικά προοριζόταν.
Γι αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή ήθελα να μιλήσω, αλλά και για τη στιγμή που θα ακολουθήσει αμέσως μετά, όταν τα πάντα θα έχουν χαθεί, ίσως για πάντα… Αλλά και για την επόμενη στιγμή όταν όλα επιστρέφουν στη θέση τους και νιώθεις πως έχει βρει ξανά το δρόμο για το σπίτι σου.

Από 3 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την Odeon
Δείτε τα trailer της ταινίας στο Dailymotion:
http://bit.ly/16HpMwP & Youtube: http://bit.ly/15q2awK

Σκηνοθεσία:Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Σενάριο:Κάλλια Παπαδάκη - Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Παραγωγή:Θανάσης Καραθάνος - Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Ηθοποιοί:
Κόρα Καρβούνη
Μαρία Σκουλά
Νίκος Διαμαντής
Χρήστος Στέργιογλου
Αναστάσιος Τζερτζεμέλης
Ειρήνη Κολλιάκου
Μοντάζ: Πέταρ Μάρκοβιτς
Φωτογραφία: Γιώργος Μιχελής
Διάρκεια:100’
Διανομή: Οdeon


Από τις 3 έως τις 16 Οκτώβρη θα διαρκέσει  το έβδομο Ελληνικό  Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης. Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει συνολικά την προβολή 15 ελληνικών ταινιών εκ των οποίων πέντε θα προβληθούν για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες: Οι ταινίες είναι Χαρά του Ηλία Γιαννακάκη, Μαντζουράνα της Όλγας Μαλέα, Tο Δέντρο και η Κούνια της Μαρίας Ντούζα και τα ντοκιμαντέρ BLACK BOX του  Γεράσιμου Ρήγα και Γυμνά Χέρια του Γιώργου Σκεύα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει και  τις παρακάτω ταινίες:
Συγχαρητήρια στους αισιόδοξους της Κωνσταντίνας Βούλγαρη
Μια νεαρή γυναίκα προσπαθεί να βρει τη θέση της σε έναν κόσμο που την εμποδίζει να πραγματοποιήσει τα όνειρά της.  

BLACK   BOX του Γεράσιμου Ρήγα
Το ντοκιμαντερ μελετά τους νέους χορευτές στις πρόβες μιας παράστασης στην Εθνική Σχολή Χορού της Αθήνας. Ο σκηνοθέτης καταγράφει τις μικρές χειρονομίες αυτών των νέων ανθρώπων, που δείχνουν έντονα τη χάρη και την ευγλωττία του ανθρώπινου σώματος.

Το Αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού του Εκτορα Λυγίζου
Ένας διαταραγμένος νεαρός άνδρας, αποξενωμένος από την οικογένεια και τους φίλους του, ζει στα πρόθυρα της πείνας. Απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Ταξισυνειδισία του Κώστα Βάκκα
Μια ιστορία για τον  ελληνοαμερικάνικο ριζοσπαστισμό, από την περίοδο της μαζικής μετανάστευσης στα χρόνια του μακαρθισμού.

Hallo Anatolia του Χρυσοβαλάντη Σταμέλου
Ένας νεαρός Ελληνοαμερικάνος πηγαίνει στη Σμύρνη για  να επανασυνδεθεί με τις ρίζες της οικογένειάς του.

Φιλιά εις τα παιδιά του Βασίλη Λουλέ
Πέντε επιζώντες εβραϊκής καταγωγής δίνουν συναρπαστικές μαρτυρίες για το πώς σώθηκαν από τους φίλους Έλληνες κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής.
Ο σκηνοθέτης θα είναι παρών στην προβολή και θα απαντήσει σε ερωτήσεις των παρευρισκομένων.

Μαντζουράνα  της Όλγας Μαλέα
Μια έφηβη όταν αρχίζει να συμπεριφέρεται παράξενα, προβληματίζει τους γονείς της,προκαλώντας τους ανησυχία για την ασφάλειά της.

MAGIC HOUR του Κώστα Καππάκα
δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους άντρες συναντιούνται τυχαία και ξεκινάνε μια διασκεδαστική περιήγηση στην ελληνική επαρχία. Για τους δικούς του λόγους ο καθένας προσπαθεί να ξεπεράσει μια προσωπική κρίση.

Γυμνά χέρια, του Γιώργου Σκεύα,
Η καριέρα στην Αμερική του μαέστρου Δημήτρη Μητρόπουλου, στο τιμόνι της Συμφωνική και Φιλαρμονική ορχήστρας στη Μινεάπολη. Σπάνιες γνώσεις για την τέχνη και την προσωπικότητα του μεγάλου μαέστρου αποκαλύπτονται μέσα από καθηλωτικό αρχειακό υλικό και αναγνώσεις από τον ηθοποιό Λευτέρης Βογιατζή.

Ένα βήμα μπροστά του Δημήτρη Αθυρίδη
Ο φημισμένος οινοπαραγωγός Γιάννης Μπουτάρης αποφασίζει να θέσει υποψηφιότητα για δήμαρχος της Θεσσαλονίκης.

Παπαδόπουλος και Σια του Μάρκου Μάρκου
Μια οικονομικά κατεστραμμένος εκατομμυριούχος αναλμβάνει απρόθυμα το μαγαζί Fish and chips σε συνεργασία  με τον αδελφό του.

Το δέντρο και η κούνια της Μαρίας Ντούζα
Μια κόρη προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τον αποξενωμένο πατέρα της σε αυτή την συναρπαστική ιστορία της μετάνοιας, αποδοχής και αγάπης.

ΑΝ του Χριστόφορου Παπακαλιάτη
Δύο παράλληλες ιστορίες ενός φαινομενικά συνειδητού εργένη  δείχνουν πώς η ζωή μπορεί να αλλάξει από μια τυχαία συνάντηση.

Χαρά  του Ηλία Γιαννακάκη
Η ιστορία μιας γυναίκας που απάγει ένα βρέφος από μια κλινική με σκοπό να το αναθρέψει σα δικό της. Το μητρικό της ένστικτο δοκιμάζεται όταν η ζωή του απειλείται και προσπαθεί να το σώσει.

Ένας λαμπερός ήλιος του Βασίλης Λουλέ και Archive του Κρις Εμμανουηλίδη
Θα είναι παρόντες στις προβολές και οι δύο σκηνοθέτες.

 

 

Ολοκληρώθηκε χθες η επετειακή δέκατη διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας. Χαρακτηριστικό της  διοργάνωσης αποτέλεσε η μεγάλη  παρουσία του κοινού στο σύνολο των εκδηλώσεων. Από τις 25 έως τις 29 Σεπτεμβρίου, παρουσιάστηκαν 213 ταινίες μικρού μήκους από 50 χώρες. Το Φεστιβάλ απεδείχθη για μια ακόμη φορά πρωτοπόρο εντάσσοντας στο πρόγραμμα του στερεοσκοπικές (3D) ταινίες μικρού μήκους. Επιπρόσθετα, υλοποιήθηκε πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων που περιελάμβανε – μεταξύ άλλων - προβολές των Best of των προηγούμενων εννέα εκδηλώσεων, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά και νέους, εκθέσεις φωτογραφίας και μοντέρνας τέχνης, σεμινάρια, έκθεση αρχειακού υλικού από το 2004, παιδική μουσική θεατρική παράσταση, δράσεις κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, συναυλίες με ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής, διημερίδα για το μέλλον της Νάουσας  και πολλές εκπλήξεις για το κοινό. Όλα αυτά, με δωρεάν είσοδο για όλους.
Η τελετή λήξης πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο. Την εκδήλωση παρουσίασαν οι Μαριάννα Σαμαρά και Γεωργία Βέλιου. Η τελετή ξεκίνησε με χαιρετισμό που απηύθυνε μέσω Skype η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός Μελίνα Κανακαρίδη από το Λος Άντζελες. Εν συνεχεία η Πρόεδρος του Φεστιβάλ, Άννα Γκαρνέτα αναφέρθηκε στο όμορφο ταξίδι των δέκα χρόνων που μπορεί να ολοκληρώθηκε χθες τυπικά, αλλά θα συνεχιστεί για πολλά ακόμη χρόνια με ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στην ουσιαστική συμβολή του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μακεδονία – Θράκη» για την υλοποίηση της διοργάνωσης, ενώ ευχαρίστησε όλους όσους στήριξαν την προσπάθεια αυτή με κάθε τρόπο. Από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Νικόλαος Κουτσογιάννης στάθηκε στη σημασία της διοργάνωσης ως πρότυπο για μια συνολική νεανική δημιουργική απάντηση στην κρίση.
Εν συνεχεία ακολούθησε η απονομή των βραβείων. Η πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής κ. Θέμις Μπαζάκα σημείωσε πως είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το Φεστιβάλ φιλοξενεί στις οθόνες του μικρά διαμάντια από όλο τον κόσμο επιτρέποντας σε όλους να έλθουν σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και αντιλήψεις. Ακόμη, σημείωσε την ενθουσιώδη συμμετοχή των νέων ανθρώπων, καθώς και την εξαιρετική οργάνωση της εκδήλωσης. Μάλιστα τα μέλη των επιτροπών χαρακτήρισαν το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας ως το καλύτερο φεστιβάλ στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η τελετή ολοκληρώθηκε με την προβολή ενός βίντεο με χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τη διάρκεια του πενθημέρου, ενδεικτικό  του ενθουσιασμού που υπήρχε στο Φεστιβάλ.

Σημειώνεται ότι το Φεστιβάλ διοργανώνεται:
• από την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρεία με την επωνυμία Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας και ενισχύεται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς και το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας και της ΟΠΑΠ Α.Ε.. Επιπρόσθετα, η διοργάνωση υλοποιείται με τη συνεργασία του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, του Εργαστηρίου Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Δήμου Νάουσας.

Επενδύοντας στο μέλλον του σινεμά – στον ψηφιακό κινηματογράφο – το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας είναι το μοναδικό φεστιβάλ στην Ελλάδα και ένα από τα ελάχιστα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη που διαθέτει ιδιόκτητες σύγχρονες υποδομές ψηφιακού κινηματογράφου με δυνατότητα στερεοσκοπικών προβολών (3D), αξιοποιώντας τις επιχορηγήσεις που λαμβάνει.

Τα βραβεία του 10ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας

Η κριτική επιτροπή των ταινιών μυθοπλασίας αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος: Θέμις Μπαζάκα, ηθοποιός Μέλη: Thom Palmen, κινηματογραφικός σύμβουλος, παραγωγός Jan Broberg Carter, συνθέτης, παραγωγός Yana Esipovich, ηθοποιός, Πάνος Κοκκινόπουλος, σκηνοθέτης

Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:
Α’ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
Mass of Men
Gabriel Gauchet | Ηνωμένο Βασίλειο

Β’ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
More than two hours
Ali Asgari | Ιράν

Γ’ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
With You
Christian Mejia | Κολομβία

Καλύτερης Ταινίας Μυθοπλασίας 3D
The big showdown
Jean Nicolas Rivat | France

Καλύτερης Σκηνοθεσίας «Μιχάλης Κακογιάννης»
Mass of Men
Gabriel Gauchet | Ηνωμένο Βασίλειο

Καλύτερης Ερμηνείας «Αλέξης Δαμιανός»
Στον Peter Faulkner για την ερμηνεία του στην ταινία Mass of Men | Ηνωμένο Βασίλειο

Καλύτερης Φωτογραφίας
Στον Carlos Garcia de Dios για την ταινία With You | Κολομβία

Καλύτερου Μοντάζ
Στον Christian Mejia για την ταινία With You | Κολομβία

Καλύτερου Σεναρίου
Στον Nicola Guaglianone για την ταινία Tiger Boy | Ιταλία

Καλύτερης Μουσικής
Στον Yannick Schys για την ταινία First Steps | Βέλγιο

Βραβείο Κοινού
Mass of Men
Gabriel Gauchet | Ηνωμένο Βασίλειο

Βραβείο Κοινού 3D Ταινιών
The fairy tale cookery chronicle
Kamil Jaworek | Πολωνία

Το Βραβείο «Νάουσα» που απονέμεται από μαθητές των λυκείων και φοιτητές της πόλης απονεμήθηκε στην ταινία:
Six
Bahaa el Gamal | Αίγυπτος

Η κριτική επιτροπή των ταινιών κινουμένων σχεδίων αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος: Steve Woods, animator Μέλη: Στέφανος Ποταμίδης, γραφίστας Άντια Αγγελίδου, γραφίστρια, Γιώργος Σουμελίδης, 3D animator, σκηνοθέτης

Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:

Καλύτερο Κινούμενο Σχέδιο
Under the Pillow
Isabel Herguera | Ισπανία

Η επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στην ταινία
Ziegenort
Tomasz Popakul | Πολωνία

Καλύτερο SEE Talents Κινούμενο Σχέδιο
Don’t be curly
Veronika Jelinkova | Τσεχία

Η επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στην ταινία
Uncle Pista
Borbala Tompa | Ουγγαρία

Βραβείο Κοινού Κινουμένων Σχεδίων
BEERBUG 
Ander Mendia | Ισπανία

Βραβείο Κοινού SEE Talents Κινουμένων Σχεδίων
The bug
Yiannis Liolios | Ελλάδα

Η κριτική επιτροπή των πειραματικών ταινιών αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος: Γιάννης Κολαξίζης, εικαστικός καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής, Μέλη:Μαρία Παπαδοπούλου, εικαστικός Γιώργος Μελιδώνης, κριτικός κινηματογράφου 

Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:

Καλύτερης Πειραματικής Ταινίας
The Reap
Ian Lionel Arondaing | Φιλιππίνες

Βραβείο Καλύτερης SEE Talents Πειραματικής ταινίας
Visitors
Dmytro Bondarchuk | Ουκρανία

Η επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στις ταινίες (SEE Talents Experimental)
Auto Suggestion
Boriana Cherneva | Βουλγαρία

Christos Mitsianis | Ελλάδα
Βραβείο Κοινού Πειραματικών ταινιών
This too shall pass
Natalie Kerman | Μαρόκο
Βραβείο Κοινού SEE Talents Πειραματικής Ταινίας
Auto Focus
Iliana Kantseva | Βουλγαρία
Η κριτική επιτροπή των Σπουδαστικών και Νεανικών Ταινιών SEE Talents αποτελείτο από τους:
Πρόεδρος:  Alexander Troshin, ηθοποιός
Μέλη:  Ksenia Koltsova, καλλιτεχνικός διευθυντής
  Στεφανή Καπετανίδη, ηθοποιός
Και απένειμε τα κάτωθι βραβεία:
Καλύτερη SEE Talents Ταινία
All soul’s day
Aleksandra Terpinska | Πολωνία
2η Καλύτερη SEE Talents Ταινία
Our bad winter
Gzegorz Zariczny | Πολωνία
3η Καλύτερη SEE Talents Ταινία
Εξ ημισείας στις ταινίες:
The return
Say Levi | Ισραήλ
The Kiss
Filip Gieldon | Πολωνία
Η Επιτροπή έκανε εύφημο μνεία στις ταινίες:
First Lady of Dubrava
Barbara Vekaric | Κροατία
Penguins
Dimitrios Zachos | Ελλάδα
This things Happen
Grigory Kurdyaev | Ρωσία


Το Βραβείο Κοινού SEE Talents Fiction απονεμήθηκε στην ταινία
ΙΟΑΝΑ
Ioulia Puica | Μολδαβία
Τέλος, το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κινητού Τηλεφώνου απονεμήθηκε στην ταινία
Little Things Remind me
Alina Gavrielatos | Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα
Και το Βραβείο Κοινού της Κατηγορίας movile
Restoring the Summer
Cvetav και Georgi Krastev | Boυλγαρία

Η διημερίδα Riding the Greek Wave 2013, που διοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και πολύ θετικά αποτελέσματα, που αφορούν όχι μόνο στο μέλλον αλλά και στα τρέχοντα ανοιχτά θέματα του Ελληνικού Κινηματογράφου.

Για πρώτη φορά μετά από έξι περίπου μήνες αναμονής και αβεβαιότητας, είχαμε μια δημόσια δέσμευση από την πολιτεία για τις εκκρεμότητες της καταργηθείσας ΕΡΤ απέναντι σε Ελληνικές ταινίες. Ο κύριος Μπράμος, σύμβουλος του υφυπουργού για τη Δημόσια Τηλεόραση, μιλώντας εκ μέρους του κύριου Καψή, δεσμεύτηκε πως το νέο σχήμα της Δημόσιας Τηλεόρασης θα αρχίσει να διαμορφώνεται στις αμέσως επόμενες ημέρες με την επιλογή του νέου διευθύνοντα συμβούλου και πως απόλυτη προτεραιότητά του, θα είναι η εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Δημόσιας Τηλεόρασης απέναντι στις 4 ταινίες μεγάλου μήκους που έχουν χρηματοδότηση από το Eurimages και που εβρισκόμενες σε στάδιο post production ή προετοιμασίας, κινδυνεύουν να μείνουν ανολοκλήρωτες, λόγω της αναστολής χρηματοδότησης από τη κρατική τηλεόραση. Ο κύριος Μπράμος διαβεβαίωσε επίσης, ότι η ίδια άμεση τακτοποίηση θα ισχύσει για τις 12 ταινίες μεγάλου μήκους που έχουν λάβει έγκριση κι έχουν υπογραφή από το ΔΣ της καταργηθείσας ΕΡΤ.

Παράλληλα, ο κύριος Roberto Olla, εκτελεστικός διευθυντής του Eurimages, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Riding the Greek Wave και με την ευκαιρία της συνάντησης του με τον γενικό διευθυντή του ΕΚΚ, κύριο Γρηγόρη Καραντινάκη, επιδεικνύοντας ελαστικότητα δεσμεύτηκε πως παρά την καθυστέρηση χρηματοδότησης από την ΕΡΤ, θα εκταμιεύει μέρος των υποχρεώσεων του Eurimages  προς τις Ελληνικές ταινίες για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, μέχρι η κρατική τηλεόραση, αποκαταστήσει από την πλευρά της, τη ροή χρηματοδότησης.

Επίσης, με αφορμή τη συζήτηση για τη χρηματοδότηση του Ελληνικού κινηματογράφου, ο γενικός διευθυντής του ΕΚΚ, κύριος Γρηγόρης Καραντινάκης, δήλωσε πως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, με τα όπλα του δίνει ο νόμος, θα διεκδικήσει νομικά τη συμμόρφωση των τηλεοπτικών σταθμών που δεν τηρούν την υποχρέωση απόδοσης του 1,5% .

«Ελπίζουμε πως οι δεσμεύσεις της πολιτείας θα υλοποιηθούν σύντομα, έτσι ώστε το Ελληνικό σινεμά να μπορέσει να υποστηριχθεί για να συνεχίσει την επιτυχημένη, ανοδική και κυρίως εξωστρεφή πορεία του», τόνισε με έμφαση η Πρόεδρος της ΕΑΚ, κα Κατερίνα Ευαγγελάκου.

Στο ίδιο κλίμα, ο Τάσος Μπουλμέτης, πρόεδρος του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση,  δήλωσε πως μία από τις προτεραιότητες του συνδέσμου, είναι η δημιουργία συνεργειών με στόχο τη διεθνή προβολή του ελληνικού πολιτισμού.

Μια ακόμη θετική είδηση που προέκυψε κατά τη διάρκεια της διημερίδας, αφορά στη πρόθεση της Nova να παραμείνει ο Μεγάλος Χορηγός της ΕΑΚ και για το 2014. Όπως τόνισε η διευθύντρια προγράμματος της Nova, κυρία Αγάπη Κεφαλογιάννη, η συνδρομητική πλατφόρμα θα συνεχίσει να στηρίζει τον Ελληνικό κινηματογράφο, όπως κάνει με συνέπεια τα τελευταία 13  χρόνια, ως συμπαραγωγός σε περισσότερες από 110 ελληνικές ταινίες.

Πυρήνας προβληματισμού όλων των ομιλητών του Riding the Greek Wave, αποτέλεσε η εξωστρέφεια. Οι Ευρωπαϊκές συνέργειες σε συνδυασμό μ’ ένα ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο, είναι απαραίτητες όχι μόνο για την ανάπτυξη των εθνικών κινηματογραφιών, αλλά θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μεθοδευμένη διείσδυση και διάχυση του Ευρωπαϊκού σινεμά, στις παγκόσμιες κινηματογραφικές αγορές.

Σ’ αυτό το δίκτυο συνεργειών, που συνεχώς διαμορφώνεται και αναπτύσσεται μέσα από διεθνείς συνευρέσεις (film labs, meetings, φεστιβάλ, κτλ), το Ελληνικό σινεμά μπορεί και πρέπει να είναι παρόν, όχι μόνο για να μπορεί να υπάρχει αλλά και γιατί θεωρείται πλέον επάξια, ισότιμο μέλος της παγκόσμιας κινηματογραφικής κοινότητας.

Η κοινότητα αυτή, όπως τόνισαν όλοι οι συμμετέχοντες στο Riding the Greek Wave, λειτουργεί μεν σ’ ένα πλαίσιο θεσμών και νόμων, αλλά απαρτίζεται από ανθρώπους ανάμεσα στους οποίους είναι απαραίτητη η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας για να μπορέσει να γεννηθεί μια συνεργασία με πίστη στο τελικό προϊόν, που θα καταφέρει τελικά να παρακάμψει τα όποια εμπόδια και δυσκολίες ως την υλοποίηση του.

Είναι λοιπόν στο χέρι  μας να οργανωθούμε, να εφαρμόσουμε τους νόμους, να δημιουργήσουμε το ευνοϊκό περιβάλλον και ν’ αξιοποιήσουμε τις υπάρχουσες ευκαιρίες. Οι Έλληνες κινηματογραφιστές είναι παρόντες, έχουν ταλέντο, ενημερώνονται, δουλεύουν σκληρά κι έχουν ήδη κάνει την αρχή.
 
Κι η αρχή, όπως είπε ο Γιάννης Οικονομίδης που άνοιξε τις εργασίες του φετινού Riding the Greek Wave, είναι πάντα ένα καλό σενάριο.

    

 

Στις 20.00 πρεμιέρα CineDoc για το 2013-2014 με την ταινία Τhe Cleaners του Κωνσταντίνου Γεωργούση. Στην Ελλάδα της οικονομικής και πολιτισμικής κατάρρευσης, η Χρυσή Αυγή κεφαλαιοποιεί ένα κομμάτι της αγανάκτησης. Χωρίς προφορική αφήγηση, η ταινία ακολουθεί μέλη και υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής κατά τη διάρκεια προεκλογικής καμπάνιας στο κέντρο της Αθήνας τον Μάιο 2012.

Το ντοκιμαντέρ, του οποίου τη σκηνοθεσία, το σενάριο, τη φωτογραφία, τον ήχο και την παραγωγή υπογράφει ο Κωνσταντίνος Γεωργούσης, απόφοιτος του National Film and Television School της Βρετανίας, κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sarajevo τον Αύγουστο 2013. Η ταινία έχει επίσης προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ και από το βρετανικό κανάλι Channel 4, ενώ τιμήθηκε με ειδική προβολή στο μουσείο του τρόμου των SS – «Τοπογραφία του Τρόμου», στο Βερολίνο. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Γεωργούση και τον δημοσιογράφο Δημήτρη Ψαρά (Η μαύρη βίβλος της Χρυσής Αυγής, Εκδόσεις Πόλις).

Στις 21.30 θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Δημοκρατία, ο Δρόμος του Σταυρού»του Μάρκου Γκαστίν, παρουσία των συντελεστών.  Οι εκλογές της 6ης Μαϊού 2012, που έγιναν σε καιρούς πρωτοφανoύς κρίσης, αποτέλεσαν μία ιστορική στιγμή για την Ελλάδα, μία πρόκληση για τη δημοκρατία της. Παρακολουθώντας βήμα-βήμα το «δρόμο του σταυρού» τεσσάρων υποψηφίων για το βουλευτικό αξίωμα (από το ΠΑΣΟΚ, την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, το ΣΥΡΙΖΑ και τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ), η ταινία εξερευνά τα πολιτικά ήθη που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη δραματική κατάσταση του τόπου. Η ταινία είναι υποψήφια για τα φετινά ευρωπαϊκά βραβεία  PRIX EUROPA.

Οι ταινίες προβάλλονται στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους.  
Τιμή εισιτηρίου 6 ευρώ.

                             

Στο στάδιο του μοντάζ βρίσκεται η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ. Στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του, ο σκηνοθέτης του Σπιρτόκουτου και του Μαχαιροβγάλτη έχει ως ήρωα τον Στράτο,  που τη νύχτα εργάζεται σε βιοτεχνία αρτοποιίας, ενώ την ημέρα εκτελεί συμβόλαια θανάτου. Μαζεύει χρήματα για να χρηματοδοτήσει την απόδραση του Λεωνίδα, του ανθρώπου που τον έσωσε, όσο ο ίδιος ήταν στη φυλακή.  Του χρωστάει τη ζωή του και ο Στράτος δεν ξεχνάει τα χρέη του. Στην πορεία, όμως, ο Στράτος συνειδητοποιεί ότι έχει περισσότερες οφειλές από όσες νόμιζε. Καταστρώνει ένα νέο,  λεπτομερές σχέδιο, μια τελευταία αποστολή.

Στην ταινία παίζουν οι Βαγγέλης Μουρίκης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Πέτρος Ζερβός, Γιάννης Τσορτέκης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Γιάννης Αναστασάκης, Veronica Naujoks, η μικρή Πωλίνα Δελλατόλα, Μαρία Καλλιμάνη, Γιάννης Βουλγαράκης, Όμηρος Πουλάκης, Στάθης Σταμουλακάτος, Γιώργος Μπινιάρης,  Αλέκος Πάγκαλος, η Σόνια Θεοδωρίδου και η Πόπη Τσαπανίδου.

Στη Διεύθυνση Φωτογραφίας βρίσκεται ο Δημήτρης Κατσαϊτης, στο μοντάζ ο Γιάννης Χαλκιαδάκης, ηχοληψία οι Ντίντος Κίττου, William Ed. Franck, και μιξάζ ο Κώστας Φυλακτίδης. Σκηνικά και κοστούμια υπογράφει η Ιουλία Σταυρίδου, μακιγιάζ ο Γιάννης Παμούκης, ενώ τη μουσική της ταινίας γράφει ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, κιθαρίστας στις θρυλικές Τρύπες. 

Η ταινία θα είναι έτοιμη το 2014.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Σενάριο: Γιάννης Οικονομίδης, Θάνος Ξηρός, Βαγγέλης Μουρίκης, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Χάρης Λαγκούσης

Παραγωγή: Faliro House Productions Α.Ε., Αργοναύτες Α.Ε., The Match Factory GmbH και Γιάννης Οικονομίδης Φιλμς ΛΤΔ,
Σε συμπαραγωγή με: Feelgood Entertainment Α.Ε., ΕΡΤ Α.Ε., Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου,
Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Eurimages και του Film Und Medien Stifung NRW.
Παραγωγοί: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Πάνος Παπαχατζής, Michael Weber 
Associate Producer: Ειρήνη Σουγανίδου.
World Sales: The Match Factory GmbH

Το 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιεί αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αργεντίνικο Κινηματογράφο αποκαλύπτοντας την πολύμορφη εικονογραφία μιας χώρας που χαράζει την πορεία της στη δίνη των πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων. Καθώς αλλάζει το πρόσωπο της Αργεντινής, οι κινηματογραφιστές της εστιάζουν στο ανθρώπινο στοιχείο, απαλλαγμένο από τους μύθους του παρελθόντος. Οι αργεντινοί σκηνοθέτες, απόφοιτοι στην πλειοψηφία τους του Πανεπιστημίου Κινηματογράφου της Μπουένος Άιρες, χειρίζονται με δεξιοτεχνία το μέσο τους, ρισκάρουν, πειραματίζονται στιλιστικά και την ίδια στιγμή επικεντρώνονται στα ακανθώδη ζητήματα που τους απασχολούν. Ταξικές διαφορές, σύγκρουση γενεών, νέοι σε αδιέξοδο, θέματα ταυτότητας και επιστροφή στη φύση, κυριαρχούν στις ταινίες που συνθέτουν το αφιέρωμα.

Η έννοια της ιδιοκτησίας σκιαγραφείται στην ταινία Los Duenos (Ειδική μνεία στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών 2013) των Αγκουστίν Τοσκάνο και Εζεκιέλ Ραντούσκι.  Η οικογένεια του Σέρτζιο εργάζεται στις εκτάσεις ενός μεγαλοκτηματία στην αργεντινική επαρχία. Όταν οι ιδιοκτήτες απουσιάζουν, οι υπηρέτες οικειοποιούνται το σπίτι των αφεντικών, ‘κλέβοντας’ πρόσκαιρα τις ζωές τους. Το πνεύμα του Μολιέρου όπως σκωπτικά σχολιάζει τις σχέσεις των τάξεων, είναι παρόν σ’ αυτή την ταινία που επιλέγει ως φόντο μια λιγότερο γνωστή πλευρά της Αργεντινής: Τη ζωή εκτός πόλεων. Στοιχεία από φάρσα και δράμα συνδυάζονται με δεξιοτεχνία πλέκοντας μια ιστορία τόσο σύγχρονη όσο και διαχρονική.

Στο φιλμ La Paz του Σαντιάγκο Λόσα, ο ήρωας, ένας νέος μεγαλοαστικής τάξης με ψυχιατρικά προβλήματα, αναζητά την «ειρήνη» του τίτλου. Ύστερα από έναν σύντομο εγκλεισμό σε κλινική, ο Λίσο επιστρέφει στην ασφυκτική περιποίηση της οικογένειάς του: Στη λατρεία της μητέρας του, τις στερεοτυπικές διδαχές του πατέρα του, στην αδιέξοδη ερωτική του ζωή. Το διαταραγμένο μυαλό του ψάχνει απεγνωσμένα τη γαλήνη, όμως οι υλικές ανέσεις  και οι ανούσιες διαφυγές που του προσφέρονται χτίζουν ολόγυρά του μια αποπνικτική φυλακή. Από την αντιδιαστολή του πνιγηρού εσωτερικού κόσμου του ήρωα με την προνομιακή πραγματικότητά του, προκύπτει το δράμα, η κορύφωση και εν τέλει η κάθαρση / λύση.

Ο Μάρκο Μπέργκερ υπογράφει το βραδυφλεγές δράμα Hawaii. Στην τρίτη του μεγάλου μήκους ταινία (μετά το Plan B και το El Reloj), ο αργεντινός δημιουργός χτίζει μια ερωτική ιστορία από το μηδέν. Δυο νέοι άντρες συναντώνται τυχαία μετά από χρόνια. Ο Εουχένιο μένει στο εξοχικό σπίτι του θείου του για το καλοκαίρι με σκοπό να ολοκληρώσει το μυθιστόρημά του. Ο Μαρτίν, άστεγος και άνεργος επιστρέφει στα πάτρια εδάφη, αναζητώντας στέγη και δουλειά. Ο Εουχένιο του προσφέρει διέξοδο, προτείνοντάς του κάποιες εργασίες στο σπίτι. Αυτή η συνύπαρξη γεννά τη φιλία και πολύ σύντομα τον πόθο. Μέσα από την εξέλιξη μιας σχέσης, ο Μπέργκερ αφηγείται μια αρχέτυπη ιστορία ταξικής διαφοράς και ήθους, μια δυναμική εξίσωση που ενορχηστρώνεται με μαεστρία και κορυφώνεται με σασπένς και  ανθρώπινη ευαισθησία.

Οι ερωτικές σχέσεις και οι λεπτές ισορροπίες και αποχρώσεις τους πρωταγωνιστούν στην ταινία Viola του Ματίας Πινιέιρο. Μια ταινία, σύντομη σε διάρκεια (μόλις 65 λεπτά), πλούσια σε εκφράσεις, διάλογο και ένταση, εστιάζει σε μια ομάδα νέων γυναικών που ανήκουν στη καλλιτεχνική ζωή του Μπουένος Άιρες. Η αίσθηση πειραματισμού διαπνέει την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Πινιέιρο: Οι ηρωίδες του κάνουν πρόβες προετοιμάζοντας τη Δωδέκατη νύχτα του Σέξπιρ και ταυτόχρονα, εκτός σκηνής, γράφουν τις προσωπικές τους ιστορίες. Ζωή και τέχνη στήνουν το διαλογικό γαϊτανάκι του σκηνοθέτη, με τα ποιητικά σεξπιρικά κείμενα να  εναλλάσσονται με φυσικούς διαλόγους, συχνά επηρεάζοντας το ένα το άλλο.

Με πειραματική διάθεση χτίζει την ιστορία του και ο Λεονάρντο Μπρεζίτσκι στο Noche. Ο δημιουργός αντλεί την πρώτη ύλη του από τη φύση, το θάνατο, τη ζωή, αλλά και τον ήχο. Ο ήχος πρωταγωνιστεί μέσα από διαφορετικές εκδοχές: Είναι ο φυσικός ήχος, ο τεχνητός που δημιουργείται μέσα σε ένα εργαστήριο, αλλά και ο απόηχος των φωνών που χάθηκαν. Η Μεγάλη ανατριχίλα του Λόρενς Κάσνταν έρχεται στο νου, καθώς ο Μπρεζίτσκι αφηγείται την ιστορία μιας παρέας νέων ανθρώπων που συγκεντρώνονται σε ένα αγροτικό σπίτι, για να τιμήσουν τη μνήμη ενός φίλου τους που αυτοκτόνησε. Η απουσία / παρουσία του αγαπημένου τους προσώπου είναι έντονη, όπως ευκρινείς είναι και οι παρατηρήσεις του σκηνοθέτη που σχετίζονται με την ύπαρξη του ανθρώπου και τα αποτυπώματα που αφήνει πίσω του.

Η ταινία Leones της Χασμίν Λόπες, με ήρωες πέντε νέους που περιφέρονται στο δάσος, λειτουργεί ως μεταφορά. Η αφηγηματική σύμβαση της σκηνοθέτιδας καταργεί τις έννοιες του χρόνου και του χώρου όπως τις γνωρίζουμε. Οι νέοι μιλούν μεταξύ τους αλλά δεν κατανοούν ο ένας τον άλλον. Κινούνται σε έναν φανταστικό λαβύρινθο, παίζουν με τις λέξεις, μέχρι που η Ιζαμπέλ, αντιλαμβάνεται πως κάτι δεν πάει καλά. Το ενδιαφέρον στοιχείο της δημιουργού είναι ο τρόπος με τον οποίον χειρίζεται την κάμερα.  Λίγο μετά την έναρξη της αφήγησης, η κάμερα παίρνει ζωή, σα να αυτονομείται, σα να είναι ένα ακόμη πρόσωπο που ακολουθεί μια πορεία, παράλληλη με αυτή των ηρώων.

Στο Deshora η Μπάρμπαρα Σαρασόλα – Ντέι, με φόντο μια φυτεία καπνού στη βορειοδυτική Αργεντινή, παρατηρεί τον τρόπο με τον οποίο ένα τρίτο πρόσωπο διαταράσσει την καθημερινότητα ενός ζευγαριού. Ο Ερνέστο και η Ελένα, είναι ένα πολυκαιρισμένο ζευγάρι που προσπαθεί να κάνει παιδί. Μαζί τους θα μείνει ο Χοακίν, ο νεαρός ξάδερφος της Ελένα ο οποίος προσπαθεί να απεξαρτηθεί από τα ναρκωτικά. Καταπιεσμένα πάθη οδηγούν τους ήρωες σε απρόβλεπτες συμπεριφορές, με τη δημιουργό να διεισδύει στο οικογενειακό κύτταρο, προκαλώντας τις ισορροπίες του.

Το πλήρες πρόγραμμα του αφιερώματος στο Σύγχρονο Αργεντίνικο Κινηματογράφο θα ανακοινωθεί σύντομα.


Το αφιέρωμα χρηματοδοτείται μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013. 

  
 

 

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και ο Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, διοργανώνουν για δεύτερη συνεχή χρονιά τη διημερίδα Riding the Greek Wave, η οποία θα διεξαχθεί στις 28 & 29 Σεπτεμβρίου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, με κεντρικό θέμα τις διεθνείς συμπαραγωγές και τη διανομή των Ελληνικών ταινιών. Ο Ελληνικός κινηματογράφος, αποτελεί πλέον έναν από τους ελάχιστους τομείς, που με μηδαμινή στήριξη από την πολιτεία, συνεχίζει να φέρνει θετικά νέα και διακρίσεις από το εξωτερικό, καθιστώντας έτσι την εξωστρέφεια μονόδρομο, για να μπορέσει να συνεχίσει να υπάρχει και ν’αναπτυχθεί.

Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση του προγράμματος, εκ μέρους των διοργανωτών, η πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, κυρία Κατερίνα Ευαγγελάκου, τόνισε πως «H ΕΑΚ είναι ένας θεσμός ο οποίος δεν χρηματοδοτείται από το Ελληνικό κράτος κι επιμένει σε συλλογικές δράσεις που αποφέρουν ωφέλη για το
σύνολο της Ελληνικής κινηματογραφίας, με την πεποίθηση ότι η διεθνής δικτύωση θα μας δώσει αυτοπεποίθηση και δυνατότητες ύπαρξης. Οι Έλληνες κινηματογραφιστές, έχουν αποδείξει –φέτος ακόμα περισσότερο- ότι όχι μόνο δεν είναι κρατικοδίαιτοι αλλά αποτελούν μια εξαιρετικά υγιή και παραγωγική κοινότητα, που μπορεί ν’ αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση». Ο κύριος Τάσος Μπουλμέτης, πρόεδρος του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, υπογράμμισε την αναγκαιότητα της συνεργασίας μεταξύ φορέων που δραστηριοποιούνται στους χώρους της επιστήμης, των γραμμάτων και των Τεχνών. Σ’αυτό το πλαίσιο δράσης, ο Σύνδεσμος Υποτρόφων συμμετέχει και φέτος ενεργά στη διοργάνωση του Riding the Greek Wave, με στόχο την ουσιαστική παρέμβαση σε μια αλυσίδα συνεργειών που αποσκοπούν στην πολιτισμική δημιουργία, ανάπτυξη και επικοινωνία.

Από την πλευρά της Nova, μεγάλου χορηγού της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, η διευθύντρια προγράμματος, κυρία Αγάπη Κεφαλογιάννη, ανέφερε ότι: «H Nova είναι αρωγός και στηρίζει έμπρακτα κάθε εκδήλωση της ΕΑΚ, για προώθηση των ελληνικών συμπαραγωγών στο εξωτερικό. Είμαστε χαρούμενοι που συμμετέχουμε στο “Riding the
Greek Wave”, μια διοργάνωση που δίνει την ευκαιρία εξωστρέφειας σε όλους τους Έλληνες κινηματογραφιστές, ειδικά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε». Το Riding the Greek Wave 2013, θα συγκεντρώσει και φέτος πλήθος
σημαντικών προσκεκλημένων, με στόχο να γίνει ένα ετήσιο σημείο συνάντησης των Ελλήνων κινηματογραφιστών, με παράγοντες της διεθνούς κινηματογραφικής αγοράς:
Κατάρτιση: Οι Jani Thiltges, διευθυντής προγράμματος του EAVE, Simon Perry, πρόεδρος του ACE και Nikolaj Nikitin, ιδρυτής και διευθυντής του SOFA, παρουσιάζουν προγράμματα κατάρτισης και δικτύωσης για ανερχόμενους και έμπειρους παραγωγούς και κινηματογραφικούς πωλητές.
Χρηματοδότηση: Ο Roberto Olla εκτελεστικός διευθυντής του Eurimages, η Savina Neirotti, υπεύθυνη προγράμματος του Biennale College-Cinema, ο Holger Stern, commissioning editor του ZDF, κι ο
Eric Garandeau, πρώην διευθυντής του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου, θ’ αναπτύξουν τις δυνατότητες χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά κέντρα.
Συμπαραγωγές: Ο Ed Guiney, της Element Pictures, ο Guillaume de Seille της Arizona Productions, ο Θανάσης Καραθάνος της Twentytwenty Vision και ο Titus Kreyenberg της Unafilm, θα μιλήσουν για τη συνεργασία τους με Έλληνες κινηματογραφιστές, καθώς και για τα μελλοντικά τους πλάνα σε σχέση με τη συμπαραγωγή Ελληνικών
ταινιών.
Διανομή: Η Emilie Georges της Memento Films International, η Kasia Karwan της Premium Films, η Marie Pierre Macia της MPM Film, και η Federica Tremolada, εκπρόσωπος του You Tube (Google) θα παραθέσουν τις προκλήσεις και δυνατότητες διείσδυσης της Ελληνικής ταινίας στην παγκόσμια αγορά.

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με τρεις παράλληλες δράσεις:
1. Workshop “Treatment Lab & Pitching Training”, όπου έξι νέοι Έλληνες δημιουργοί θα επεξεργαστούν τα treatment των project τους και θα προετομάσουν το pitch των ιστοριών τους, την καθοδήγηση των Danny Takhar, Development executive της Element Pictures και Pavel Jech, Dean, FAMU.
2. Oμάδα εργασίας Eurimages. Ο Roberto Olla θα πραγματοποιήσει ένα κλειστό, ολιγομελές εργαστήριο νέων παραγωγών με θέμα την σύνταξη και υποβολή αίτησης στο Eurimages.
3. Ομάδα εργασίας You Tube. Η Federica Tremolada, θα δείξει σε μια κλειστή ομάδα νέων δημιουργών, τις δυνατότητες και τουςτρόπους προώθησης των Καλών Τεχνών στο κοινό, μέσω του You Tube.

Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου ανατίθενται τα καθήκοντα του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στον σκηνοθέτη κ. Τώνη Λυκουρέση. Τα καθήκοντα του αντιπροέδρου αναλαμβάνει η παραγωγός κινηματογράφου κα Φοίβη Αγγελοπούλου, ενώ ο συγγραφέας και σεναριογράφος κ. Πέτρος Μάρκαρης θα είναι το νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Η υπόλοιπη σύνθεση του Δ.Σ. παραμένει ως έχει. Τα καθήκοντα του γενικού διευθυντή του ΕΚΚ θα εξακολουθήσει να ασκεί ο κ. Γρηγόρης Καραντινάκης.
«Η διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου υπό τη νέα της σύνθεση κάνει ένα νέο ξεκίνημα», δήλωσε σχετικά ο κ. Παναγιωτόπουλος. «Ο ελληνικός κινηματογράφος διανύει μια περίοδο κατά την οποία οι οικονομικοί πόροι είναι λίγοι. Και όμως οι ελπίδες είναι πολλές. Αυτό οφείλεται στο ταλέντο, στο πείσμα, στη φαντασία, στη δημιουργικότητα και στη σκληρή δουλειά όλων των ανθρώπων του χώρου. Να στηρίξουμε μαζί τη νέα προσπάθεια. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού είναι έτοιμο να ακούσει όλους και να συνεργαστεί με όλους για το καλύτερο».

Μία Work in Progress προβολή θα κάνει η ταινία Οι Αισθηματίες του Νίκου Τριανταφυλλίδη την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013  στο Cine IDEAL ( Πανεπιστημίου 46) στις 20.00. Όπως γράφει για την ταινία ο Κωστής Σαμαράς στο περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ « …Ο κόσμος των “Αισθηματιών” μοιάζει σαν να έχει ξεπηδήσει απο θραύσματα και αναμνήσεις του κλασικού αμερικάνικου φιλμ νουάρ, που έχουν βρει ιδανικά τη θέση τους στα χρώματα, τη γεωγραφία και την ιδιοσυγκρασία του σύγχρονου αθηναικού τοπίου. Πρωταγωνιστές είναι δύο νεαροί ανδρες, ο Ερμής (Δημήτρης Λάλος) και ο Γιάννης (Χάρης Φραγκούλης), οι οποίοι έχουν αναλάβει να διεκπεραιώνουν τις βρωμοδουλειές ενός ευπρεπούς μεγαλοαστού. Πρόκειται για τον “Δάσκαλο” (Τάκης Μόσχος), έναν αρχαιοκάπηλο τοκογλύφο με αριστοκρατικό προσωπείο, που ζει απομονωμένος στην παραθαλάσσια έπαυλη του με την έφηβη κόρη του (Ηλιάνα Μαυρομάττη), ενώ διακινεί τα κλοπιμαία του μέσα σε νεκροφόρες που διασχίζουν την Αθήνα.

Το παιχνίδι κυλά βάσει κανόνων, μέχρι που οι δύο πρωταγωνιστές θα κάνουν το μοιραίο λάθος να υπακούσουν στα πάθη τους: ο Ερμής θα ερωτευτεί παράφορα την κόρη του Δασκάλου, ενώ ο Γιάννης θα καεί απο την έλξη του για μια πόρνη (Ευτυχία Γιακουμή). Με άλλα λόγια, θα αποδείξουν πως, κάτω απο το σκληρό και αδίστακτο κέλυφος, είναι αυθεντικοί αισθηματίες. Και, ως τέτοιοι πρέπει να βγουν απο τη μέση. Όσο και αν αποτίνει φόρο τιμής σε έναν κόσμο που χάνεται, το σινεμά του Τριανταφυλλίδη δεν αναλώνει το χρόνο του στη νοσταλγία. Η ιστορία του μπορεί να χρωστά πολλά στις «ζόρικες» σκιώδεις και τραγικά σκοτεινές μυθοπλασίες του 20ου αιώνα, όμως η σκηνοθετική ματιά του αναβλύζει χιούμορ, απομυθοποίηση και νεανική ενέργεια. «Θέλω να πιστεύω ότι ανήκω στο σινεμά που έρχεται. Και όχι σε αυτό που φεύγει.» δηλώνει κατηγορηματικά ο Τριανταφυλλίδης...» 
 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: ΤΑΚΗΣ ΜΟΣΧΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΛΟΣ, ΧΑΡΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ, ΗΛΙΑΝΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΓΙΑΚΟΥΜΗ, ΑΘΗΝΑ ΠΑΠΠΑ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΞΥΚΟΜΗΝΟΣ, ΡΕΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ, BLAINE L. RENINGER, ΣΤΑΘΗΣ ΣΤΑΜΟΥΛΑΚΑΤΟΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ και ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
ASSOCIATE PRODUCER: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΠΟΥΣΙΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ: THE BOY
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΟΥΡΑΡΗ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ
ΕΤΑΛΟΝΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ / ΜΙΞΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΥΛΑΧΤΙΔΗΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΟΝΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΨΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΡΩΤΣΗΣ
EXECUTIVE PRODUCER: ΦΑΝΗΣ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΣ
EXECUTIVE PRODUCER: ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΑΛΕΝΤΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΜΑΡΙΝΑ ΔΑΝΕΖΗ
ΣΕΝΑΡΙΟ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ
ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΝΙΜΑ PRODUCTIONS ΣΕ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ MARNI FILMS, SPECTRAL, STEFI SA, TELEFILM, SUPERNOVA 

Μετά την πολύ επιτυχημένη πορεία της «Πριγκίπισσας Χριστίνης», το πορτραίτο ενός κοριτσιού με σύνδρομο Down, η Ίρις Ζαχμανίδη επιστρέφει με ένα νέο ντοκιμαντέρ πάνω στο θέμα της διανοητικής και ψυχικής υγείας.

Ο Γιάννης, ο Χρήστος και ο Λουκάς είναι συγκάτοικοι σε προστατευόμενο διαμέρισμα στην Άμφισσα. Διαγνωσμένοι με ψυχική ασθένεια, ζουν υπό την εποπτεία της Εταιρείας Κοινωνικής Ψυχιατρικής & Ψυχικής Υγείας, τη δική τους προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική ζωή μέσα στην πόλη, ως ισότιμοι πολίτες. Η συνάντηση των 3 με τη σκηνοθέτιδα οδηγεί στη γέννηση της ταινίας.

Με αφορμή την επικείμενη προβολή του ντοκιμαντέρ «Ταξίδι στην Χώρα των Λοκρών» στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας (18-29 Σεπτεμβρίου), σας προωθούμε τους διαδικτυακούς συνδέσμους της ταινίας:

Facebook Page (για καθημερινές ενημερώσεις)
http://www.facebook.com/LookingForTheLocrians
Προσωπική σελίδα της Ίριδας Ζαχμανίδη στο Τumblr
http://iriszachmanidi.tumblr.com/
Το Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=PTuCJ7zQRwc

H ταινία θα προβληθεί την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου στον κινηματογράφο ΔΑΝΑΟΣ 1 στις 18:30.

Η βραβευμένη στη Βενετία ταινία Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του 10ου διεθνούς κινηματογραφικού φεστιβάλ του Ρέικιαβικ που ξεκινάει στις 26  Σεπτέμβρη και θα διαρκέσει συνολικά δέκα ημέρες, όπου θα συναγωνιστεί με άλλες έντεκα ταινίες από Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ινδία, Ρωσία, Μεξικό Η.Π.Α. κ.α. στην κατηγορία New Visions.Παράλληλα η φετινή διοργάνωση, με πρωτοβουλία του κ. Δημήτρη Εϊπίδη,  ο οποίος είναι συνεργάτης του φεστιβάλ, πραγματοποιεί αφιέρωμα στον ελληνικό κινηματογράφο με τίτλο Focus on Greece προβάλλοντας τέσσερις ταινίες πρόσφατης παραγωγής:

1. September της Πέννυς Παναγιωτοπούλου

2., J.A.C.E.  του Mενέλαου Kαραμαγγιώλη

3. Άδικος κόσμος του Φίλιππου Τσίτου

4. Wasted youth των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Γιαν Φόγκελ

Το διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ του Ρέικιαβικ θεσπίστηκε το  2004, από μια μικρή ομάδα επαγγελματιών του κινηματογράφου χώρου με στόχο την παρουσίαση νέων και προοδευτικών ταινιών ποιότητας, καθώς και την υποστήριξη της καινοτομίας στην κινηματογράφηση. Πραγματοποιείται κάθε χρόνο στα τέλη Σεπτεμβρίου και παρουσιάζει ένα ευρύ φάσμα από  δραματικές ταινίες μέχρι non-fiction από 40 χώρες. Το φεστιβάλ αναδεικνύει τον παγκόσμιο ανεξάρτητο κινηματογράφο δίνοντας έμφαση σε ανερχόμενους  κινηματογραφιστές και ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση των κινηματογραφικών έργων με άλλες μορφές τέχνης, οργανώνοντας συναυλίες, εκθέσεις