Η ταινία Runaway Day  του Δημήτρη Μπαβέλλα επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο κυρίως πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βιέννης που θα πραγματοποιηθεί  από τις 24 Οκτωβρίου έως τις 6 Νοεμβρίου. Η ταινία είναι η  μόνη ελληνική μεγάλου μήκους μυθοπλασίας που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα και η μόνη αμιγώς ελληνική παραγωγή.

Το Runaway Day είναι μια ασπρόμαυρη ταινία 16mm βασισμένη σε γνώριμα μοτίβα από b-movies και έχει σκοπό να απεικονίσει την απελπισία που νιώθουν οι Νεοέλληνες μέσα στη σύγχρονη Αθήνα, μια πόλη που βρίσκεται σε πλήρη αποσύνθεση. Την ίδια ακριβώς αίσθηση φαίνεται να νιώθουν και οι Αθηναίοι ενώ η ασφυκτική και ολοένα αυξανόμενη πίεση τους οδηγεί σε μια μαζική φυγή, μια πανδημικού χαρακτήρα απόδραση προς άγνωστο προορισμό.     
Πέρα από την ακατανίκητη τάση να τρέξουν μακριά, η επόμενη επίδραση που το φαινόμενο έχει στους κατοίκους της πόλης, είναι να φέρνει στο προσκήνιο τις βαθύτερες και πιο ανομολόγητες επιθυμίες τους. Καθώς η σπειροειδής ιστορία της ταινίας ξετυλίγεται, έρχεται σε πρώτο πλάνο το θλιβερό περιβάλλον όπου το Runaway Day λαβαίνει χώρα: Η Αθήνα, μια κάποτε όμορφη πόλη, που καταρρέει σταδιακά μαζί με το δυτικό πολιτισμό.

Το σενάριο ανήκει στον Δημήτρη Μπαβέλλα,
ενώ στην αρχική γραφή του έχει συνεργαστεί και η Ελίνα Ψύκου. Η παραγωγή ανήκει στις εταιρείες Vox Productions, Δύο Τριάντα Πέντε, Sklavis Film Lab, Online Recording Masters με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΟΠΑΠ

Πρωταγωνιστούν οι :Μαρία Σκουλά, Μάκης Παπαδημητρίου, Ερρίκος Λίτσης, Κωνσταντίνος Σταρίδας, Εύα Βόγλη, Υβόννη Μαλτέζου και Χρήστος Στέργιογλου

Τη Διανομή της ταινίας έχει αναλάβει η "Μικρόκοσμος" ΕΠΕ και θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Δεκέμβριο του 2013.

Πληροφορίες για την ταινία: https://www.facebook.com/RunawayDay
 

Σημαντική ενότητα της Αγοράς, το φετινό 9ο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, με επικεφαλής την Marie-Pierre Macia, επέλεξε 16 κινηματογραφικά σχέδια, βάση της ποιότητας του σεναρίου, της δημιουργικής ομάδας και των πιθανοτήτων ολοκλήρωσης της ταινίας. Τα κινηματογραφικά σχέδια αποτελούν είτε παραγωγές ή συμπαραγωγές μιας χώρας της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, είτε συγκεκριμένα στοιχεία της ιστορίας τους συνδέονται με αυτές τις γεωγραφικές περιοχές. Τα επιλεγμένα σχέδια προέρχονται από τις ακόλουθες χώρες: Αίγυπτος, Γαλλία, Γερμανία, Γεωργία, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Ισραήλ, Κροατία, Λίβανος, Σερβία, Τυνησία και Τουρκία.   
 
Οι παραγωγοί και σκηνοθέτες αυτών των 16 κινηματογραφικών σχεδίων θα έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν και να συζητήσουν τα σχέδιά τους επίσημα και ανεπίσημα με συμπαραγωγούς, διανομείς, εκπροσώπους εταιριών πωλήσεων (sales agents) και ειδικούς κορυφαίων τομέων παραγωγής.
 
Τα φετινά κινηματογραφικά σχέδια του Crossroads είναι τα εξής:
 
1) ANOTHER PARADISE
Σκηνοθεσία: Nana Janelidze, Παραγωγή: Rusudan Glurjidze & Ekaterina Jojua, Cinetech Film Production / N&N Studio, Γεωργία, σε συνεργασία με το SOFIA MEETINGS του Sofia International Film Festival
 
2) CHLORINE
Σκηνοθεσία: Lamberto Sanfelice, Παραγωγή: Damiano Ticconi, Ginevra Elkann, ANG Film / Asmara Films, Ιταλία, σε συνεργασία με το MFI SCRIPT 2 FILM του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου
 
3) DISORDER
Σκηνοθεσία: Giacomo Abbruzzese, Παραγωγή: André Logie, Tchin Tchin Production, Γαλλία
 
4) ECHOES
Σκηνοθεσία: Amikam Kovner & Assaf Snir, Παραγωγή: Keren Michael, Handsome Serge Productions, Ισραήλ
 
5) FAIR PLAY
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Βούλγαρη, Παραγωγή: Ελένη Αφεντάκη, MITOS, Ελλάδα
 
6) FRANKENSTEIN (A DEATH ODYSSEY)
Σκηνοθεσία: Κώστας Ζάπας, Παραγωγή: Γρηγόρης Αθανασίου, Minus Pictures, Oticons, Rappasfilms, Ελλάδα /Γερμανία
 
7) FELLINI
Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς, Παραγωγή: Λευτέρης Δανίκας, Zonaras Productions, Ελλάδα
 
8) THE GERMAN CAKEMAKER
Σκηνοθεσία: Ofir Raul Graizer, Παραγωγή: Itai Tamir, Laila Films, Ισραήλ
 
9) THE GIRL NEXT DOOR
Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Δραγασάκη, Παραγωγή: Κωνσταντίνος Κοντοβράκης – Φένια Κοσσοβίτσα, Blonde Productions, Ελλάδα
 
10) GOD PROTECT MY DAUGHTER
Σκηνοθεσία: Leyla Bouzid, Παραγωγή: Sandra Da Fonseca, Blue Monday Productions, Τυνησία / Γαλλία
 
11) A HISTORY OF WOMEN
Σκηνοθεσία: Ülkü Oktay, Παραγωγή: Onur Ünlü, Eflatun Film, Τουρκία
 
12) REVOLUTION
Σκηνοθεσία: Wissam Charaf, Παραγωγή: Charlotte Vincent, Aurora Films, Γαλλία / Αίγυπτος
 
13) THE SEA AND ITS WAVES
Σκηνοθεσία: Liana Kassir & Renaud Pachot, Παραγωγή: Abla Khoury, Ginger Production, Συμπαραγωγή: Mathieu Mullier Grifiths, Kafard Films Λίβανος/ Γαλλία
 
14) THE SATELLITES
Σκηνοθεσία: Nenad Mikalacki, Παραγωγή: Pascaline Saillant, 25 Films Γαλλία/Σερβία
 
15) WATERLOO
Σκηνοθεσία: Miguel Angel Jimenez, Παραγωγή: Gorka Gomez Andreu, Kinoskopik, Ισπανία
 
16) THE VETERAN (Ο ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ)
Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής, Παραγωγή: Φαίδρα Βόκαλη, Marni Films, Ελλάδα
 
Η κριτική επιτροπή του Crossroads φέτος απαρτίζεται από τους:
Alesia Weston, πρώην στέλεχος του Φεστιβάλ Σάντανς, ΗΠΑ
Peter Carlton, Warp Films– Παραγωγός, Αγγλία
Αμάντα Λιβανού, Beben Films – Παραγωγός, Ελλάδα
 
Το Crossroads υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα MEDIA, ενώ επίσης συνεργάζεται με:
Την ελληνική εταιρία post-production 2|35 Inc, η οποία προσφέρει το βραβείο συμπαραγωγής (εικόνα και ήχο) στο βραβευμένο κινηματογραφικό σχέδιο
Το CNC (Centre National du Cinema et de l’ image animee), το οποίο προσφέρει 7.000 ευρώ για την ανάπτυξη του σχεδίου
Το Producer’s Network του Φεστιβάλ των Καννών, το οποίο χορηγεί διαπίστευση στον βραβευμένο παραγωγό, προκειμένου να συμμετάσχει στο προσεχές Producer’s Network 2014
Το Sofia Meetings του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σόφιας, το οποίο επιλέγει ένα κινηματογραφικό σχέδιο που θα παρουσιαστεί στην προσεχή διοργάνωση, τον Μάρτιο του 2014
Το Mediterranean Film Institute Script 2 Film Workshops, που προσφέρει μια υποτροφία σε ένα κινηματογραφικό σχέδιο για περαιτέρω ανάπτυξη σεναρίου
Τη γαλλική συμβουλευτική εταιρία Initiative Film, η οποία προσφέρει τις υπηρεσίες της σε ένα κινηματογραφικό σχέδιο
Την Ευρωπαϊκή ιστοσελίδα Cineuropa, που μεταδίδει όλα τα νέα της Κινηματογραφικής Αγοράς.
Το Crossroads (5-9 Νοεμβρίου 2013) εντάσσεται στην Αγορά, δηλαδή το αναπτυξιακό κομμάτι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συγκεντρώνει ένα διεθνές δίκτυο επαγγελματιών και προσφέρει το χώρο, αλλά και τις συνθήκες για συναντήσεις, συζητήσεις και επαγγελματικές συμφωνίες σε μια ανεπίσημη, φιλόξενη και επαγγελματική ατμόσφαιρα.
 
 
AGORA WORKS IN PROGRESS (7 Νοεμβρίου 2013)
Το τμήμα Agora Works in Progress της Αγοράς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοξενεί προβολές οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στους ειδικούς καλεσμένους της Αγοράς και παρουσιάζονται στους παραγωγούς, εκπροσώπους πωλήσεων (sales agents), διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ που θα είναι παρόντες στην 54η διοργάνωση. Με αυτό τον τρόπο, οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες έχουν τη δυνατότητα να είναι οι πρώτοι που θα ανακαλύψουν ταινίες μεγάλου μήκους από την Μεσόγειο, την κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, σε ένα στάδιο αμέσως πριν την ολοκλήρωση τους.
 
Φέτος στα Agora Works in Progress συμμετέχουν 12 ταινίες, οι οποίες βρίσκονται στην τελική τους φάση και προέρχονται ή είναι συμπαραγωγές από τις ακόλουθες χώρες: Αίγυπτο, Ιορδανία, Ελλάδα, Γερμανία, Κύπρο, Βουλγαρία, Κροατία, ΠΓΔΜ, Γαλλία, Ισραήλ, Ολλανδία, Σερβία, Βέλγιο, Τουρκία και Ρουμανία.
 
Και φέτος, συνεχίζεται η συνεργασία της Αγοράς με την εταιρεία Graal, από τις σημαντικότερες εταιρείες post-production στην Ελλάδα, η οποία προσφέρει υπηρεσίες post-production στη βραβευμένη ταινία.
 
Οι ταινίες που συμμετέχουν φέτος στο τμήμα Agora Works in Progress είναι οι εξής:
 
1) THE CURVE
Σκηνοθεσία: Rifqi Assaf, Παραγωγή: Rula Nasser, The Imaginarium Films, Συμπαραγωγή: Mohammad Hefzy, Film Clinic, Ιορδανία/Αίγυπτος
 
2) FACTORY GIRL
Σκηνοθεσία: Mohamed Khan, Παραγωγή: Mohamed Samir Sayed, DayDream Art Production, Αίγυπτος
Το κιν/φικό σχέδιο συμμετείχε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads το 2012
 
3) HOME WORK
Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Καρανικόλας, Παραγωγή: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Lasse Sharpen, Oxymoron Films, Ελλάδα/ Γερμανία
 
4) IMPRESSIONS OF A DROWNED MAN (Οι εντυπώσεις ενός πνιγμένου)
Σκηνοθεσία-Παραγωγή: Κύρος Παπαβασιλείου, dryTree Films, Συμπαραγωγή: Μόνικα Νικολαΐδου, Filmblades, Κύπρος
 
5) THE JUDGEMENT
Σκηνοθεσία: Stephan Komandarev, Παραγωγή: Stephan Komandarev, Argo Film LTD, Συμπαραγωγή: Alexander Ris, Neue Mediopolis Filmproduktion, Βουλγαρία/ Γερμανία/ Κροατία/ΠΓΔΜ
Το κιν/φικό σχέδιο συμμετείχε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads το 2008
 
6) LAZAR
Σκηνοθεσία: Svetozar Ristovski, Παραγωγή: Svetozar Ristovski, Small Moves; Igor Aleksander Nola, MP Filmska Produkcija, Galina Toneva, Gala Film, Guillaume de Seille, Arizona Production, ΠΓΔΜ/ Κροατία/ Βουλγαρία/ Γαλλία
Το κιν/φικό σχέδιο συμμετείχε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads το 2010
 
7) NEXT TO HER
Σκηνοθεσία: Asaf Korman, Παραγωγή: Haim Mecklberg, Estee Yacov-Mecklberg, 2-Team Productions, Ισραήλ
 
8) THE SKY ABOVE US
Σκηνοθεσία: Marinus Groothof, Παραγωγή: Sander Verdonk & Denis Wigman, CTM Lev Pictures, Συμπαραγωγή: Miroslav Mogorovic, Art & Popcorn, Benoit Roland, Entre Chien et Loup, Γιώργος Καρναβάς, Heretic, Ολλανδία/Σερβία/ Βέλγιο/ Ελλάδα
 
9) SONG OF MY MOTHER
Σκηνοθεσία: Erol Mintas, Παραγωγή: Asli Erdem, Mintas Film, Συμπαραγωγή: Guillaume de Seille, Arizona Films Τουρκία/Γαλλία
 
10) THE WORLD IS MINE
Σκηνοθεσία: Nicolae Constantin Tanase, Παραγωγή: Tudor Giurgiu, Libra Film, Συμπαραγωγή: Radu Stancu, De Film, Ρουμανία
 
11) ForEver (Για πάντα) – Εκτός συναγωνισμού
Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Μαντά, Παραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, Κώστας Κεφάλας, Faliro House, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Heretic, Κώστας Λαμπρόπουλος, Μαργαρίτα Μαντά, CL Productions, Ελλάδα
 
12) STRATOS ( Μικρό ψάρι) – Εκτός συναγωνισμού
Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης, Παραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, Faliro House, Πάνος Παπαχατζής, Argonauts Productions, Michael Weber, Τhe Match Factory, Ελλάδα /Γερμανία/ Κύπρος
 
Η κριτική επιτροπή του Agora Works in Progress αποτελείται από τους: Κωνσταντίνα Βονόρτα, παραγωγός, Graal S.A, Ελλάδα
Matthieu Darras, προγραμματιστής, Φεστιβάλ Κινηματογράφου San Sebastian, Ισπανία
Olivier Heitz, αγοραστής, MK2, Γαλλία
 
Η Αγορά, χρηματοδοτείται μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.


«Η συνεχιζόμενη επιτυχία των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό μας εμπνέει να υποστηρίξουμε ακόμα περισσότερο το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Με το ανανεωμένο Διοικητικό Συμβούλιό του ξεκινά μια νέα πορεία στην οποία προσδοκάμε να βαδίσουν μαζί νέοι και παλιοί δημιουργοί», είπε ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος υποδεχόμενος σήμερα στο υπουργείο τη διοίκηση του ΕΚΚ σε μια σύσκεψη όπου παρουσιάστηκαν τα θετικά νέα, αλλά και δρομολογήθηκαν λύσεις για τις εκκρεμότητες γύρω από την εθνική μας κινηματογραφία. «Τιμώ την ικανότητα του νέου προέδρου να δημιουργεί συνθέσεις και δημιουργικές ισορροπίες», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος δίνοντας το λόγο στον κ. Τώνη Λυκουρέση, ο οποίος μίλησε για «μια νέα αρχή, όχι με την έννοια της ανατροπής, αλλά της τόνωσης του έργου του ΕΚΚ» και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην ανάγκη της ροής χρηματοδότησης από το ΥΠΠΟΑ όσον αφορά στον προϋπολογισμό, στην ανάγκη της υλοποίησης της επιστροφής φόρου και της τήρησης του νόμου για την απόδοση του 1,5% από τα έσοδα των καναλιών προς την κινηματογραφική κοινότητα και το ΕΚΚ.

«Ο τρόπος παραγωγής μιας ταινίας είναι διαφορετικός από εκείνον άλλων προϊόντων. Δεν πρέπει να εντάσσεται στον ίδιο φορολογικό κώδικα», πρόσθεσε η κα Φοίβη Αγγελοπούλου. Μίλησε όμως και για τον παιδευτικό ρόλο του κινηματογράφου: «Το σινεμά είναι και παιδεία. Ένα παιδί, όπως μαθαίνει να διαβάζει, πρέπει να μαθαίνει να αποκρυπτογραφεί και την εικόνα», είπε η νέα αντιπρόεδρος, τονίζοντας ότι το όραμα του ΕΚΚ πρέπει να περιλαμβάνει και την παιδεία.
«Αλλά και τη διεθνή προβολή», πρόσθεσε ο κ. Πέτρος Μάρκαρης, νέο μέλος του Δ.Σ. Και πρόσθεσε: «Η κρίση έχει δημιουργήσει, πολιτισμικά, τεράστιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Όλοι λένε, ποια είναι αυτή η χώρα που υποφέρει; Τι έχει να προσφέρει στο σύγχρονο πολιτισμό; Και αυτό μεταφράζεται σε αύξηση του ενδιαφέροντος για τον κινηματογράφο, το θέατρο κ.α. Πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτό το γεγονός. Μαζί με την ιστορική κληρονομιά μας, πρέπει να αναδείξουμε και το σύγχρονο πολιτισμό».
«Ο κινηματογράφος είναι εργαλείο εξωτερικής πολιτικής», συμπλήρωσε η κα Ιρις Ζαχμανίδη. «Οι νέες ταινίες που διακρίνονται στο εξωτερικό και προκαλούν όλ’ αυτά τα επαινετικά δημοσιεύματα, καθρεφτίζουν ένα σκεπτόμενο λαό που αντιμετωπίζει τα προβλήματά του».
«Έχετε τόσο ωραία τοπία, τόσο όμορφη χώρα. Πρέπει να αξιοποιήσετε τις φοροαπαλλαγές για την προσέλκυση ξένων παραγωγών και αυτό θα συμβάλει σε μια έκρηξη της κινηματογραφικής παραγωγής. Κάθε χώρα έχει τέτοιες προβλέψεις», πρόσθεσε η κα Ελίζ Ζιλαντό, επισημαίνοντας ότι «το σινεμά είναι και βιομηχανία. Πρέπει να μπορείς να παίξεις το παιχνίδι της με τους δικούς σου όρους».
Ενώ ο κ. Αντώνης Κοτζιάς μίλησε για την αποδοχή της πολιτικής του Κέντρου από τον κινηματογραφικό κόσμο, τον οποίο το ΕΚΚ αντιμετωπίζει ισότιμα, και ο κ. Χένινγκ Κάμρε εστίασε στην ανάγκη βελτίωσης της διανομής των ταινιών.

Τελευταίος πήρε το λόγο ο γενικός διευθυντής του Κέντρου κ. Γρηγόρης Καραντινάκης, ο οποίος συνόψισε τα προβλήματα της αύξησης της ψηφιακής πειρατείας, της μείωσης της επιχορήγησης και της επιστροφής φόρου, αλλά και του αυξημένου ΦΠΑ των κινηματογραφικών εισιτηρίων έναντι των θεατρικών όσον αφορά στη διανομή. «Το Κέντρο θα ξεκινήσει τη νομική διαδικασία που απαιτείται για την απόδοση του 1,5%», πρόσθεσε, τονίζοντας, όμως, ότι «υπάρχουν και καλά νέα: Παρά τις δυσκολίες, το Κέντρο συμμετέχει δυναμικά στην παραγωγή. Πραγματοποιούμε επιπλέον πρόγραμμα για την κινηματογραφική παιδεία στη μέση εκπαίδευση με προβολές και ομιλίες, ενώ οι διεθνείς διακρίσεις συνεχίζονται. Μόλις σήμερα, οι νέες ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου και του Πανίκου Χρυσάνθου, που ετοιμάζει μια ελληνοκυπριακή παραγωγή, αποφασίστηκε να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα του Eurimages με 460 και 180 χιλιάδες ευρώ αντίστοιχα».

«Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε κάθε ταλαντούχο κινηματογραφιστή, για να βελτιώσουμε τους όρους παραγωγής και διανομής», απάντησε ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού. «Χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για την καταπολέμηση της πειρατείας», επισήμανε. «Πρέπει να προσαρμοστούμε στην ευρωπαϊκή νομοθεσία». Και αφού ευχαρίστησε ειδικά τον κ. Κάμρε και την κα Ζιλαντό, που βοηθούν με τη διεθνή πείρα τους τον ελληνικό κινηματογράφο, ζήτησε από τη διοίκηση του ΕΚΚ ένα υπόμνημα για τα θέματα εκείνα που άπτονται της αρμοδιότητας άλλων υπουργείων, με τα οποία το ΥΠΠΟΑ προτίθεται να συνεργαστεί για την επίλυσή τους. Τέλος, ο κ. Παναγιωτόπουλος εξέφρασε την πρόθεσή του, στο άμεσο μέλλον, κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης της διοίκησης του ΕΚΚ, να προσκληθούν οι νέοι δημιουργοί που διακρίνονται αυτή την περίοδο σε ξένες διοργανώσεις, για να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων και νέων προτάσεων για τα θέματα του ελληνικού κινηματογράφου, μεταξύ διοίκησης ΕΚΚ, νέων δημιουργών και υπουργού.

Ο Τζιμ Τζάρμους, o δημιουργός που ανανέωσε το αμερικανικό ανεξάρτητο σινεμά επισκέπτεται για πρώτη φορά την Ελλάδα και ανοίγει την αυλαία του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί / Only Lovers Left Alive, την Παρασκευή 1η Νοεμβρίου 2013, στο Ολύμπιον, την ιστορική έδρα του θεσμού.

Πάντοτε ασυμβίβαστος ως προς στο καλλιτεχνικό του όραμα, ο Τζιμ Τζάρμους χτίζει αυτή τη φορά το ιδιόρρυθμο κινηματογραφικό σύμπαν του με άξονα το βαμπιρικό μύθο. Στην ταινία Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί δύο σοφιστικέ βρικόλακες, η Ιβ και ο Άνταμ  - τους υποδύονται οι Τίλντα Σουίντον και Τομ Χίντλεστον - περιπλανώνται ανά τους αιώνες στο περιθώριο της κοινωνίας, σε έναν κόσμο που πλέον τους προκαλεί μόνο σύγχυση.

Η ταινία, η οποία απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, είναι αντιπροσωπευτική της γραφής του αμερικανού δημιουργού, λειτουργώντας ως μια αλληγορία για τη συντροφικότητα, την τέχνη και την κατάσταση της ανθρωπότητας. Ο Τζάρμους  χρησιμοποιεί ως όχημα δύο ψυχές που δεν ανήκουν σε αυτό τον κόσμο για να μιλήσει για αυτό που η άνθρωποι αποκαλούν «παντοτινή αγάπη».

Ο Τζιμ Τζάρμους είναι μια από τις πιο επιδραστικές φιγούρες του παγκόσμιου σινεμά. Ο πολυβραβευμένος αμερικανός δημιουργός έχει σφραγίσει με το έργο του το σύγχρονο ανεξάρτητο κινηματογράφο, υπογράφοντας μέσα σε τέσσερις δεκαετίες ορισμένες από τις πλέον αναγνωρίσιμες και αγαπημένες ταινίες του σινεφίλ κοινού. Ανάμεσά τους και τα φιλμ, Στην παγίδα του νόμου, Ο νεκρός, Καφές και τσιγάρα και Τσακισμένα λουλούδια.

Ο Τζιμ Τζάρμους λέει για την ταινία:
«(...) Στην ταινία τα βαμπίρ είναι μια δυνατή μεταφορά. Ένα όχημα για να αναπτύξω τις βαθύτερες προθέσεις της ιστορίας. Είναι μια ερωτική ιστορία, αλλά και η ιστορία δυο ξεχωριστών τύπων του περιθωρίου, οι οποίοι, δεδομένων των ασυνήθιστων συνθηκών, έχουν μια ιδιαίτερα διευρυμένη άποψη για την ανθρώπινη ιστορία. Τόσο για τα απίστευτα κατορθώματα της, όσο και για τις βάρβαρες αποτυχίες της. Ο Adam και η Eve είναι και οι ίδιοι μεταφορές της σύγχρονης ανθρώπινης κατάστασης. Είναι εύθραυστοι και επαπειλούμενοι, ευάλωτοι στις δυνάμεις της φύσης και στις κοντόφθαλμες τακτικές αυτών που έχουν την εξουσία».

Η συμμετοχή της ταινίας έναρξης, η οποία εντάσσεται στην ενότητα «Ανοιχτοί Ορίζοντες», χρηματοδοτείται, μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.

   

 

Δυο ελληνικές συμπαραγωγές συγκαταλέγονται ανάμεσα στα 20 σχέδια που εξασφάλισαν  χρηματοδότηση από το Eurimages, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Βίλνιους της Λιθουανίας από 14 έως τις 18 Οκτωβρίου. Συνολικά τα  σχέδια παραγωγής που παρουσιάστηκαν ανήλθαν στα 31.

Πρόκειται για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου με τίτλο Lobster σε σενάριο του ίδιου και του Ευθύμη Φιλίππου, το οποίο ενθουσίασε τους συμμετέχοντες στην ομάδα εργασίας και αποτελεί μάλιστα ένα από τα πέντε σχέδια που εγκρίθηκαν ομόφωνα εξασφαλίζοντας 460.000€, ποσό  που αντιπροσωπεύει την τρίτη μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Από την ελληνική πλευρά, η παραγωγός εταιρεία είναι η Faliro House του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου,  από την Ιρλανδία η Element Pictures, από τη Μ. Βρετανία η Element Pictures, η Limp  και η Scarlet Films, από τη Γαλλία η Haut & Court και από την Ολλανδία η Lemming Film. Τις διεθνείς πωλήσεις έχει αναλάβει η αγγλική εταιρεία Protagonist Pictures ενώ τη διανομή σε Ελλάδα και Κύπρο έχει εξασφαλίσει η Feelgood Entertainment. Τα γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν στην Ιρλανδία.

Το Lobster αφορά σε μια ιστορία αγάπης, σε ένα δυστοπικό μέλλον, όπου όλοι οι μόνοι άνθρωποι, σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί είναι υποχρεωμένοι να βρουν έναν συμβατό σύντροφο μέσα σε 45 μέρες. Σε περίπτωση που αποτύχουν μετατρέπονται σε ένα ζώο της επιλογής τους κι αφήνονται στο Δάσος. Ένας άντρας δραπετεύει από το Ξενοδοχείο, φτάνει στο Δάσος όπου ζουν οι Μοναχικοί και αποφασίζει να μείνει μαζί τους. Εκεί όμως ερωτεύεται μια γυναίκα, το οποίο έρχεται ενάντια στους κανόνες αυτής της ιδιόμορφης κοινότητας.

Η δεύτερη ταινία με τίτλο Η ιστορία της πράσινης γραμμής του Πανίκκου Χρυσάνθου σε σενάριο του ίδιου εξασφάλισε το ποσό των 180.000€. Την παραγωγή  έχει αναλάβει από την πλευρά της Κύπρου η Artimages Ltd. και από την ελληνική πλευρά η Καβουκιδης Telefilm και η ΕΡΤ. Τα γυρίσματα θα γίνουν στην Κύπρο και θα ολοκληρωθούν σε δύο κύκλους. Ο πρώτος θα ξεκινήσει στα μέσα Νοέμβρη, ενώ ο δεύτερος την πρώτη Μαρτίου του 2014. H ιστορία εξελίσσεται στην Κύπρο, όπου ένας ελληνοκύπριος και ένας τουρκοκύπριος στρατιώτης φυλούν σκοπιά στην πράσινη γραμμή, ο καθένας από τη δική του πλευρά. Η ταινία επικεντρώνεται στην ανάμεσα τους σχέση, η οποία αναδεικνύει τη δυνατότητα συνεννόησης μεταξύ των ανθρώπων ενάντια στις αποφάσεις και τα αποτελέσματα του πολέμου.

Από το Ελληνικό Κέντρου Κινηματογράφου, παρέστη ο Αλέξης Γρίβας, εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Eurimages.

 

Το Σάββατο 19 Οκτωβρίου το CAMP φιλοξενεί δύο ταινίες οι οποίες διακρίθηκαν στο 36ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Στις 21:00, με ελευθερη είσοδο και παρουσία των σκηνοθετών, θα προβληθούν η ταινία μικρού μήκους «ΑΝΝΑ» του Σπύρου Χαραλάμπους, η οποία διακρίθηκε με το βραβείο «Έλληνες του Κόσμου» από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου καθώς και η ταινία μικρού μήκους «PIETÀ» του Αλέξανδρου Τσαντίλα, η οποία έλαβε το “Βραβείο Κοινωνικού Προβληματισμού – Τώνια Μαρκετάκη”.

Στην προβολή θα παρευρίσκονται οι σκηνοθέτες Σπύρος Χαραλάμπους και Αλέξανδρος Τσαντίλας και θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Από τη θέση του dj o Νικήτας Καραγιάννης θα κλείσει τη βραδιά με τις μουσικές του επιλογές.

Eίσοδος ελεύθερη.


ΑΝΝΑ του Σπύρου Χαραλάμπους

Περίληψη    
Η Μαίρη, μια 30χρονη Φιλιππινέζα,  δουλεύει σε ένα χωριό στην Κύπρο. Προσέχει και περιποιείται τον κύριο Μιχάλη, έναν 85χρονο με αρτηριοσκλήρωση. Ο κύριος Μιχάλης περνά  την μέρα του μπροστά την τηλεόραση, βλέποντας και ξαναβλέποντας μια σαπουνόπερα με ηρωίδα την Άννα. Φαίνεται να έχει πάθει ψύχωση με την ηρωίδα, αποκαλώντας τη Μαίρη ‘‘Άννα’’, παρά τις παρατηρήσεις την κόρης του Μέλπως. 
Όταν όμως η Μαίρη βρίσκει έναν παλιό κουτί, κάνει  μια σημαντική ανακάλυψη – το όνομα Άννα έχει μεγάλη σημασία για τον κύριο Μιχάλη...


Σκηνοθεσία: Σπύρος Xαραλάμπους
Σενάριο: Θεόδωρος Παναγίδης
Φωτογραφία: Χάρης Χαραλάμπους
Μοντάζ: Phillip Blackford,Γιάννης Κοζάκος
Ηθοποιοί: Σπύρος Σταυρινίδης, Ειμυ Λυσάνδρου,Μάρα Κωνσταντίνου,Μαρίνος Κονσόλου, Μάριος Δημητρίου, Έλενα Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Σκηνικά: Μαρίνα Ζαχ
Ήχος: Μάριος Βιολάρης
Παραγωγή: Seahorse productions
Διάρκεια: 22’

«PIETÀ» του Αλέξανδρου Τσαντίλα

Περίληψη
Ένας νέος άντρας πριν το ξημέρωμα, πεσμένος σε ένα στενό της πόλης σηκώνεται, στέκεται, πέφτει, ξανά και ξανά, με την ηχώ της φωνής του και της καρδιάς του να αντηχεί, μέχρι να παραδοθεί στην κούραση της απελπισίας. Η πόλη θα τον φροντίσει όπως μπορεί και ξέρει, ώστε να συνεχίσει να ζει το πρωί με τα σημάδια επάνω της...


Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Τσαντίλας
Μοντάζ: Παναγιώτης Καραχάλιος
Παραγωγή: Authorwave

Τραγούδι: Βλέφαρό μου “Τα Μυστικά του Κήπου”
Moυσική: Νίκος Κυπουργός
Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ερμηνεία: Χρόνης Αηδονίδης
Διάρκεια: 12’ 47’’

H εκδήλωση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

 

Δυνατές κινηματογραφικές συγκινήσεις υπόσχονται φέτος οι «Ανοιχτοί Ορίζοντες», το τμήμα που παρουσιάζει τις πιο πρωτοποριακές φωνές του ανεξάρτητου παγκόσμιου σινεμά. Διακεκριμένοι δημιουργοί υπογράφουν ορισμένες από τις πιο αξιόλογες ταινίες που θα προβληθούν στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ανάμεσά τους, ο Ρομάν Πολάνσκι, που επιστρέφει με ένα ερωτικό παιχνίδι για δυο πρόσωπα, ο αιχμηρά πολιτικός Μοχάμαντ Ρασούλοφ ο σπουδαίος εκπρόσωπος του σύγχρονου ιαπωνικού σινεμά Χιροκάζου Κόρε Έντα, ο καυστικός μυθοπλάστης Ούλριχ Ζάιντλ, ο πολυβραβευμένος Πάβελ Παβλικόφσκι, η Κέλι Ράιχαρτ απ’ τις πιο οξυδερκείς φωνές του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά, ο προκλητικός Ξαβιέ Ντολάν και η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι σε άλλη μια βαθιά προσωπική ταινία.

Παράλληλα, μια νέα ενότητα με τίτλο «Currents» /«Ρεύματα» εγκαινιάζεται στο τμήμα με ταινίες πειραματικού ύφους οι οποίες αφηγούνται γνώριμες ιστορίες με ριζοσπαστικό τρόπο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η βραβευμένη κομεντί Χανκ και Άσα του Τζέιμς Ε. Νταφ, το μοντέρνο βωβό φιλμ Η φωνή των άφωνων του Μαξιμόν Μόνιχαν, αλλά και το μυστικιστικό Ένα ξόρκι για να διώξεις το σκοτάδι των Μπεν Ράσελ και Μπεν Ρίβερς. 

Φέτος οι ταινίες των «Ανοιχτών Οριζόντων» προσεγγίζουν ένα ευρύ θεματικό πεδίο με αφηγηματική οικονομία και διεισδυτική ματιά. Στις Ειδικές Προβολές θα παρουσιαστεί η νέα δουλειά του Ρόμαν Πολάνσκι με τίτλο Η Αφροδίτη με τη γούνα. Διασκευάζοντας το ομώνυμο θεατρικό έργο του Ντέιβιντ Ιβ, ο πολωνός σκηνοθέτης ενορχηστρώνει με μαεστρία τα σεξουαλικά παιχνίδια υποταγής και δύναμης ανάμεσα σε μια ηθοποιό κι έναν σκηνοθέτη, τους οποίους υποδύονται αντίστοιχα οι Εμμανουέλ Σενιέ και Ματιέ Αμαλρίκ.

Ορμώμενος από τις προσωπικές του αναζητήσεις ως πατέρας, ο Χιροκάζου Κόρε-Έντα υπογράφει το οικογενειακό δράμα Πατέρας και γιος (βραβείο κριτικής επιτροπής και βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής-Ειδική Μνεία στο φεστιβάλ των Καννών). Στο επίκεντρο αυτής της βαθιά συναισθηματικής ιστορίας βρίσκονται οι πατριάρχες δύο οικογενειών που ανακαλύπτουν ότι, εξαιτίας ενός λάθους, μεγαλώνουν ο ένας τον γιο του άλλου. 

Σε εντελώς διαφορετικό κλίμα κινείται το πολιτικό θρίλερ Τα χειρόγραφα δεν καίγονται του Μοχάμαντ Ρασούλοφ (βραβείο FIPRESCI στο φετινό φεστιβάλ των Καννών). Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η ταινία καυτηριάζει τις διώξεις, τη λογοκρισία και τις πρακτικές καταστολής καλλιτεχνών και διανοουμένων από το ιρανικό καθεστώς, μέσα από την ιστορία ενός συγγραφέα, τα απομνημονεύματα του οποίου πρέπει να καταστραφούν πάση θυσία. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν κάτω από άκρα μυστικότητα, καθώς και ο ίδιος ο Ρασούλοφ εξακολουθεί να τελεί υπό απαγόρευση της σκηνοθετικής του δραστηριότητας και εξόδου από τη χώρα.

Στα τραύματα της δικής του πατρίδας εστιάζει ο Πάβελ Παβλικόφσκι στο ασπρόμαυρο δράμα Ida (βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ του Τορόντο), αναμοχλεύοντας το παρελθόν της Πολωνίας. Ηρωίδα του, μια νεαρή καλόγρια αντιμέτωπη με ένα σοκαριστικό οικογενειακό μυστικό που καλά κρατεί από την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Με τη σειρά του, στην ταινία Παράδεισος της Ελπίδας, που ολοκληρώνει ιδανικά την τριλογία του Παραδείσου, ο Ούλριχ Ζάιντλ διεισδύει στα άδυτα της εφηβικής σεξουαλικότητας και ιντριγκάρει τα όρια του θεατή, μέσα από το γνώριμο ακραίο στυλ του.

H Κέλι Ράιχαρτ στο πολιτικά φορτισμένο θρίλερ Κινήσεις στο σκοτάδι διατυπώνει ερωτήματα περί ηθικής και κοινωνικής επανάστασης, με επίκεντρο μια ομάδα οικολογικών ακτιβιστών οι οποίοι, έπειτα από μια εξτρεμιστική πράξη, δεν βγαίνουν αλώβητοι, όπως αρχικά νόμιζαν. Στους κεντρικούς ρόλους οι Τζέσε Άιζενμπεργκ, Ντακότα Φάνινγκ και Πίτερ Σκάρσγκαρντ. 

Στο ημιαυτοβιογραφικό Ένας πύργος στην Ιταλία, η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι μιλά για τον έρωτα και το θάνατο, σκιαγραφώντας το τέλος εποχής για μια μεγαλοαστική ιταλική οικογένεια που βλέπει τα προνόμιά της να χάνονται. Από την πλευρά του, ο Ξαβιέ Ντολάν παραδίδει την πιο ώριμη ως τώρα ταινία του, το Tom At the Farm, βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Μισέλ Μαρκ Μπουσάρντ, ένα ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ γεμάτο ένταση και σεξουαλικότητα. Την κινηματογραφική του επανεμφάνιση κάνει και ο τσέχος σκηνοθέτης Γιαν Χρέμπεϊκ (γνωστός από τα φιλμ Παιχνίδια διχασμού και εγκυμοσύνης και Κάθε ψέμα κρύβει μια αλήθεια) με την ταινία Μήνας του μέλιτος, όπου ένας απρόσκλητος καλεσμένος διαταράσσει τη φαινομενική γαλήνη στο γάμο ενός ζευγαριού, με απρόβλεπτες εξελίξεις.

Με σημαντικά βραβεία από μεγάλα διεθνή φεστιβάλ φτάνουν στη Θεσσαλονίκη ταινίες που προκάλεσαν αίσθηση. Ανάμεσά τους, τα φιλμ Η Βικ + η Φλο είδαν μια αρκούδα του Ντενί Κοτέ (βραβείο Alfred Bauer στο φεστιβάλ Βερολίνου), Αγόρια απ' τα ανατολικά του Ρομπέν Καμπιγιό (βραβείο Οριζόντων στο φεστιβάλ Βενετίας) και Όταν σε είδα της Ανμαρί Τζασίρ (βραβείο του τμήματος Works in Progress της Αγοράς του 52ου ΦΚΘ, βραβείο NETPAC στο φεστιβάλ Βερολίνου). Στους «Ανοιχτούς Ορίζοντες» συναντάμε και δύο ταινίες που αποτελούν τις επίσημες προτάσεις των χωρών τους για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας: Πρόκειται για τα φιλμ Το μεγάλο τετράδιο του Γιάνος Σας (Ουγγαρία) και Ο σκύλος μου ο Κίλερ της Μίρα Φορνάι (Σλοβακία).

Στο περιθώριο της κοινωνίας και σε ακραίες ανθρώπινες καταστάσεις διεισδύουν τρεις ταινίες του τμήματος. Στα άδυτα του υπόκοσμου εστιάζουν το Βορειοδυτικά του Μίκαελ Νόερ και το Σάλβο των Αντόνιο Πιάτσα και Φάμπιο Γκρασαντόνια. Παράλληλα, στο ντοκιμαντέρ Ενδιάμεσος σταθμός ο Καβέ Μπαχτιαρί καταθέτει μια εκ των έσω ματιά στο κρίσιμο μεταναστευτικό ζήτημα. Ο σκηνοθέτης έζησε μαζί με μια ομάδα παράνομων μεταναστών και κινηματογράφησε την σκληρή καθημερινότητά τους στη σύγχρονη Αθήνα.

Ένα από τα θέματα που απασχολούν έντονα τους δημιουργούς είναι οι οικογενειακοί δεσμοί. Ο Ματ Πόρτερφιλντ πραγματεύεται επώδυνες επανασυνδέσεις στο Ήμουν παλιά πιο σκοτεινός, ενώ οι ήρωες της ταινίας Ονταγιακά του Νομπούτερου Ούτσιντα καλούνται να πάρουν κρίσιμες αποφάσεις. Ιδιαίτερα εύθραυστες ισορροπίες μέσα στους κόλπους της οικογένειας αποτυπώνονται στις ταινίες Τα δάκρυα του Πάμπλο Δελγάδο Σάντσες και Η αποδόμηση του Σεμπαστιέν Πιλότ.

Η νεότητα ιδωμένη μέσα από σκληρές αλλά και τρυφερές ιστορίες ενηλικίωσης, αποτελεί σημαντική πηγή έμπνευσης στις ταινίες Ιστορία στην Καμπάλα των Κάσπερ Μπίσγκαρντ και Ντόναλντ Μουγκίσα, Κρύψτε τα χαμόγελά σας του Ντάνιελ Πάτρικ Καρμπόουν και Τα γαλάζια μάτια του Αλί του Κλάουντιο Τζοβανέζι. Σε διάφορες γωνιές του κόσμου, οι νέοι αγωνίζονται για επιβίωση, έρχονται αντιμέτωποι με ηθικά διλήμματα, αμφισβητούν και επαναστατούν.

Τέλος, οι δημιουργοί μεταφράζουν» μυθοπλαστικά ιστορίες από την καθημερινή ζωή, οι οποίες εκπλήσσουν μέσα στην απλότητά τους, ενώ παράλληλα θίγουν με οξυδέρκεια «δύσκολες» θεματικές όπως η σεξουαλικότητα και η εγκληματικότητα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, οι ταινίες Μια δασκάλα της Χάνα Φιντέλ, Έξι πράξεις του Τζόναθαν Γκουρφίνκελ και Ταλέα της Καταρίνα Μύκσταϊν.  

Το πλήρες πρόγραμμα της ενότητας «Ανοιχτοί Ορίζοντες» θα ανακοινωθεί σύντομα.

Η ενότητα «Ανοιχτοί Ορίζοντες» χρηματοδοτείται, μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013. 

  
 

Η 37η διοργάνωση του διεθνούς φεστιβάλ κινηματογράφου του Σάο Πάολο που  θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 18 έως 31 Οκτωβρίου περιλαμβάνει συνολικά δέκα ελληνικές ταινίες σε δύο διαφορετικές κατηγορίες.

Για δύο εβδομάδες, θα προβληθούν περίπου 350 ταινίες από όλο τον κόσμο, η επιλογή των οποίων παρέχει μια επισκόπηση του παγκόσμιου σύγχρονου κινηματογράφου, καθώς και των τάσεων, των θεμάτων και της αισθητικής που παράγονται παγκοσμίως. Το φεστιβάλ του Σάο Πάολο περιλαμβάνει πέντε ξεχωριστές κατηγορίες: Την κατηγορία διαγωνιστικού για νέους σκηνοθέτες, τις διεθνείς προοπτικές, τη ρετροσπεκτίβα όπου παρουσιάζονται τα έργα από  σημαντικούς σκηνοθέτες ή λιγότερο γνωστούς, τις ειδικές παρουσιάσεις και την προβολή εγχώριων παραγωγών.

Αναλυτικά στην κατηγορία του διαγωνιστικού για νέους σκηνοθέτες, στην οποία συμμετέχουν σκηνοθέτες  που έχουν πραγματοποιήσεις μέχρι δύο ταινίες μεγάλου μήκους, θα προβληθούν οι εξής ταινίες:

Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά. Η ταινία που απέσπασε τον αργυρό λέοντα στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας αποτελεί ένα σύγχρονο σχόλιο σχετικά με τη δομή και λειτουργία της οικογένειας: Η εντεκάχρονη Αγγελική πηδά από το μπαλκόνι την ημέρα των γενεθλίων της, χαμογελώντας. Και ενώ η αστυνομία και οι κοινωνικές υπηρεσίες προσπαθούν να ανακαλύψουν τα αίτια της αυτοκτονίας, η οικογένεια της Αγγελικής επιμένει πως ήταν ατύχημα. Το σενάριο ανήκει στους Αλέξανδρο Αβρανά και Κώστα Περούλη και η παραγωγή στις εταιρίες Faliro House Productions και Plays2place Productions, με παραγωγούς τους Βασίλη Χρυσανθόπουλο, Αλέξανδρο Αβρανά, executive producer τον Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Συγχαρητήρια στους Αισιόδοξους; σε σενάριο και σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Βούλγαρη. Η Ηλέκτρα, 32 χρονών, ζει στην Αθήνα της κρίσης. Παράλληλα με τη ζωή στην πόλη που αλλάζει συνεχώς, η Ηλέκτρα βιώνει τη δική της προσωπική κρίση. Ερωτευμένη με έναν πολιτικό κρατούμενο, με σπουδές στο Λονδίνο που δεν έχουν αντίκρισμα, με γονείς από τη γενιά του Πολυτεχνείου που ακόμα περιμένουν να ενωθεί η αριστερά, η ταινία «Συγχαρητήρια στους Αισιόδοξους?» είναι μια προσωπική, υποκειμενική καταγραφή της σημερινής πραγματικότητας με χιούμορ, θυμό και αγάπη. Η  παραγωγή ανήκει στους  Μίτος, ΕΡΤ και Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Wild Duck σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γιάννη Σακαρίδη. Κεντρικός ήρωας είναι ο Δημήτρης, μηχανικός τηλεπικοινωνιών, που αναγκάζεται να κλείσει την επιχείρησή του. Ο ίδιος εμπλέκεται σε μία έρευνα με τηλεφωνικές υποκλοπές μαζί με έναν πρώην συνάδελφό του. Η αναζήτηση τους, τους οδηγεί σε ένα ύποπτο διαμέρισμα μίας πολυκατοικίας. Η προσοχή του Δημήτρη πέφτει αμέσως σε μια άρρωστη γυναίκα που ζει στο από πάνω διαμέρισμα. Γεμάτος τύψεις, ο Δημήτρης ξεκινά να την κατασκοπεύει. Μετά από ένα ταξίδι στη γενέτειρά του στη βόρεια Ελλάδα, αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την αλήθεια και τα ηθικά διλήμματα του. Η ταινία είναι συμπαραγωγή των Γιάν Φόγκελ, Αλέξανδρου Λογοθέτη, ΕΡΤ, Πόλα  Μπούσιου, Χρήστου Παπαγεωργίου, Γρηγόρη Καρύδη, Γιώργου Πυρπασόπουλου, Προσέγγιση, Δημήτρη Σακαρίδη, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Η ταινία Στο Λύκο της Χριστίνας Κουτσοσπύρου και του Αραν Χιούζ χρησιμοποιεί τη μυθοπλασία και το ντοκιμαντέρ, προσπαθώντας με τη χρήση αλληγορικών εικόνων να κάνει ένα σχόλιο πάνω στη φτώχεια που εξαπλώνεται στον πυρήνα της Ευρώπης. Η παραγωγή ανήκει στη French Kiss Production.

Στην κατηγορία διεθνείς προοπτικές, όπου παρουσιάζονται πρόσφατα κινηματογραφικά έργα του παγκόσμιου κινηματογράφου θα προβληθούν:
 
11 Συναντήσεις με τον πατέρα μου του Νίκου Κορνηλιου. Η Εύα, ένα νέο κορίτσι που σπουδάζει κλασσικό τραγούδι, αποφασίζει να συναντήσει για πρώτη φορά τον πατέρα της, ο οποίος αγνοεί την ύπαρξή της. Ο Θωμάς είναι φύλακας σ’ ένα χώρο με φορτηγά, ζει σ’ ένα κοντέινερ και είναι παραιτημένος από κάθε προσδοκία. Η συνάντησή τους θα είναι η συνάντηση δύο διαφορετικών κόσμων και η σχέση που θα δημιουργήσουν μια ιδιότυπη, «δική τους» σχέση, έξω από τις συνηθισμένες κατηγορίες. Η παραγωγή είναι του Νίκου Κορνηλιου και της ΕΡΤ

Δημοκρατία, ο Δρόμος του Σταυρού σε σκηνοθεσία του Μάρκου Γκαστιν. Το ντοκιμαντέρ έχει θέμα τις  εκλογές της 6ης Μαΐου 2012. Παρακολουθώντας βήμα-βήμα το «δρόμο του σταυρού» τεσσάρων υποψηφίων, η ταινία εξερευνά τα πολιτικά ήθη που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη δραματική κατάσταση του τόπου. Η παραγωγή ανήκει στη Minimal films.


Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού σε σενάριο και σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου. Η πολυβραβευμένη ταινία, έχοντας σαφείς αναφορές στην οικονομική κρίση και τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν πολλοί Έλληνες, περιγράφει τρεις μέρες από τη ζωή ενός άνεργου νέου που κατοικεί στην Αθήνα και μοιράζεται όλα του τα υπάρχοντα με το καναρίνι του. Η παραγωγή ανήκει στους Έκτορα Λυγίζο, Stefi, Guanaco, σε συμπαραγωγή με τους 2|35, Oxymoron Films και Φαντασία Οπτικοακουστική.

Η Κόρη, βραβευμένη από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Θάνου Αναστόπουλου, σε παραγωγή του ιδίου και της Στέλλας Θεοδωράκη, θίγει μέσα από την ιστορία ενός δεκατετράχρονου κοριτσιού, το φλέγον ζήτημα της κρίσης αξιών, σε μια Ελλάδα που τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρείται αφάνταστα σε όλους τους τομείς.

Μετέωρα του Σπύρου Σταθουλόπουλου. Η ιστορία εκτυλίσσεται σε μοναστήρι στα Μετέωρα τον 12ο αιώνα. Ο νέος μοναχός Θεόδωρος και η μοναχή Ουρανία, έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στις αυστηρές τελετουργίες και τις πρακτικές της κοινότητάς τους. Ένα δυνατό συναίσθημα, μια ξεχωριστή αγάπη που γεννιέται ανάμεσά τους, θέτει υπό αμφισβήτηση ασκητική ζωή τους. Η ταινία είναι σε συμπαραγωγή Ελλάδας- Γερμανίας και η παραγωγή ανήκει στους  Essential Filmproduktion GmbH, Polyplanity Productions και ZDF/Arte. Συμμετείχε στο 62ο φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου.

Unknown Land σε σενάριο και σκηνοθεσία του Μάνουελ ντε Κόκο, σε συμπαραγωγή Ελλάδας, Κύπρου και Υεμένης. Γυρίστηκε στην Υεμένη (Σοκότρα) κατά τη διάρκεια της Αραβικής Άνοιξης και στο Ισραήλ. Πρωταγωνιστές είναι απλοί άνθρωποι και όχι επαγγελματίες ηθοποιοί, οι οποίοι δεν γνώριζαν το σενάριο, αλλά μόνο την κεντρική ιδέα της ταινίας. Η  παραγωγή είναι των Other side Films και ΒΒ World Pictures με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

 

 

 

 

 

 

Βραδιές ελληνικού ντοκιμαντέρ θα είναι φέτος το χειμώνα οι βραδιές κάθε Πέμπτης. To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ θα προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ανάδειξη της σημασίας του ντοκιμαντέρ, αφού  αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κινηματογραφίας και ένα μέσο αποτύπωσης του πραγματικού κόσμου. Ο κάθε δημιουργός χρησιμοποίει την  πραγματικότητα ως πρώτη ύλη, καταγράφοντάς τη χωρίς  υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να ενημερωθεί για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν, να προβληματιστεί και να διδαχθεί από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκτά, για να βελτιώσει το μέλλον του.

Ο κάθε μήνας θα περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ όχι μόνο πρόσφατης αλλά και παλιότερης παραγωγής καλύπτοντας μια ξεχωριστή θεματική ενότητα. Η έναρξη γίνεται το μήνα Οκτώβριο, που  είναι αφιερωμένος στην παράδοση, τη σημασία και τη δύναμη του ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα του σήμερα, ενώ στη συνέχεια, κατά το μήνα Νοέμβρη θα  προβληθούν ντοκιμαντέρ με θέμα τη βία.
 
Η είσοδος σε όλες τις προβολές θα είναι ελεύθερη.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Οκτώβρη:

•Πέμπτη 10/10 στις 22:30:
Προβολή του Ντοκιμαντέρ Ο μανάβης, 2013, διάρκ. 82'
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος.
Οδοιπορικό στα χωριά της Νοτιοδυτικής Πίνδου μαζί με τον Νίκο Αναστασίου, μανάβη, ο οποίος, από τη δεκαετία του ’80 κάθε εβδομάδα, κάνει με το φορτηγάκι του ένα δρομολόγιο 75 χλμ.

•Πέμπτη 17/10 στις 22:30:
Προβολή των ντοκιμαντέρ Ακρόπολη και Τι ώρα είναι;
Σκηνοθεσία: Εύα Στεφανή.
Ακρόπολη, 2001, Διάρκ. 30’
Ο παραλληλισμός του βράχου που διαχρονικά σηματοδοτεί την πόλη με το γυναικείο σώμα. “Η Ακρόπολη παρομοιάζεται με μια γυναίκα βουβή, που υπάρχει μόνο μέσα από το βλέμμα των άλλων”, σημειώνει η ίδια η Εύα Στεφανή. Ένα ετερόκλητο μίγμα κινηματογραφικών υλικών (found footage από super 8, αρχειακό υλικό και ρετρό πορνογραφικές ταινίες) αναδεικνύει αντιφάσεις ως προς την ιδεολογική χρήση της Ιστορίας.
Τι ώρα είναι;, 2007, Διάρκ. 26’
Δύο άνδρες ζουν σε έναν κόσμο όπου το σέλινο δεν είναι σέλινο, η κόκα-κόλα είναι κρασί, η φαντασία τρέφει την πραγματικότητα και ο χρόνος κυλά διαφορετικά. Δύο άνδρες κι ένα ξυπνητήρι.

•Πέμπτη 24/10 στις 22:30:
Προβολή του ντοκιμαντέρ Αγέλαστος πέτρα, 2000, Διάρκ. 87'
Σκηνοθεσία; Φίλιππος Κουτσαφτής.
Η ταινία έχοντας ως θέμα την Ελευσίνα ακολουθεί τις ζωές ορισμένων κατοίκων της. Καθημερινοί, απλοί άνθρωποι παρελαύνουν μπροστά από τον φακό απαθανατίζοντας έτσι το κομμάτι της Ελευσίνας που κρατάνε μέσα τους. Τα γυρίσματα της ταινίας διήρκεσαν 10 χρόνια.

•Πέμπτη 31/10 στις 22:30:
Προβολή του ντοκιμαντέρ Τα λόγια της σιωπής, 2002, Διάρκ. 74'
Σκηνοθεσία: Λουκία Ρικάκη
Ένα ντοκιμαντέρ για την ελληνική νοηματική γλώσσα, την εγχώρια κοινότητα των κωφών, τις σχέσεις τους με τους ακούοντες, καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο τους αντιμετωπίζει πολύς κόσμος.


CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr

 

 

 

 

Η ιδιαίτερη σχέση της Θεσσαλονίκης με το σινεμά γεννάει, διαρκώς, ιδέες και θεσμούς, όπως το «Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους». Το TiSFF ξεκίνησε πριν από 7 χρόνια κι έχει εξελιχθεί σ’ έναν πυρήνα προβολής και προώθησης νέων κινηματογραφιστών από ολόκληρο τον κόσμο. Πρωτεργάτης και ψυχή της υπόθεσης, ο Γιάννης Ζαχόπουλος, ένας από τους πιο σινεφίλ «ήρωες» στη γειτονιά του Θερμαϊκού. «Το φεστιβάλ αυτό αναδεικνύει τις δουλειές ταλαντούχων παιδιών από την Ελλάδα και τον κόσμο και προσφέρει στους σινεφίλ της πόλης την ευκαιρία να δούνε μερικές από τις καλύτερες μικρού μήκους ταινίες, με την υπογραφή των Terry Giliam, Denis Villeneuve, Polanski, Kieslovski κ.α... καθώς κι έργα βραβευμένα σε Αμερική (Όσκαρ) κι Ευρώπη (Κάννες- Λοκάρνο- Βερολίνο........)».
Πολλά από τα έργα που προβάλλονται στην Θεσσαλονίκη, έχουν διακριθεί σε ξένα φεστιβάλ, ενώ το TiSFF, αποτελεί πλέον, έναν πολυσυζητημένο θεσμό στα «short film» κινηματογραφικά στέκια της Λισαβώνας, του Βελιγραδίου,  της Σμύρνης, του Μπρίστολ, της Βαρκελώνης και του Λος Άντζελες.
Οι λάτρεις των ταινιών μικρού μήκους έχουν ένα ακόμα παγκόσμιο ραντεβού. Στον Λευκό Πύργο. Το φετινό πρόγραμμα έχει και «οσκαρικό» χαρακτήρα: θα προβληθούν οι πέντε υποψήφιες για Όσκαρ ταινίες του 2013- και η βραβευμένη.
Παράλληλα, θα παρακολουθήσουμε αφιερώματα στο νέο Ρωσικό και στο Βελγικό σινεμά, στην περίφημη παρισινή σχολή κινηματογράφου «LA FEMIS», σε τρεις γυναίκες σκηνοθέτιδες από τη Σερβία και και σε τρεις άνδρες, έναν Έλληνα, έναν Δανό κι έναν Ισπανό: τον Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο, τον Martin de Thurah και τον Alex Flora. Πάντα υπάρχει κι ένας φιλοξενούμενος-έκπληξη. Συνολικά θα προβληθούν 100 περίπου ταινίες από 17 χώρες. Πέρα από τις προβολές και τις συζητήσεις στις αίθουσες, προγραμματίζοναι και masterclasses- με τον Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο και με τον σκηνοθέτη και «σύμμαχο» του Φεστιβάλ, Γιάννη Οικονομίδη («Σπιρτόκουτο», «Ψυχή στο στόμα», «Μαχαιροβγάλτης» και προσεχώς «Γκρίζο Φως»).
Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους είναι μια ακόμα γιορτή του σινεμά, με πρωταγωνιστές τους σκηνοθέτες και τους δημιουργούς της επόμενης μέρας. Μ’ αυτήν την αισιόδοξη ματιά στο μέλλον, πέφτουν οι «τίτλοι» των 48ων Δημητρίων. Η σκυτάλη περνάει τώρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Συμπαραγωγή τής THESS FEST και τού AZA cinema-club.

 

Ο Τζίμης είναι ένας ευκατάστατος μαθητής λυκείου, γύρω στα 17. Η Μαίρη, είναι μια ασκούμενη δικηγόρος γύρω στα 30. Ο Μάκης, ένας 50αρης οικογενειάρχης, ιδιοκτήτης ενός ψιλικατζίδικου. Τρεις πολύ διαφορετικοί άνθρωποι μεταξύ τους και η καθημερινότητά τους. Μέσα στο πλαίσιο μιας συμβατικής ζωής που τους πιέζει όταν όλα γι’ αυτούς μοιάζουν ακίνητα και αναμενόμενα, τα τρία αυτά πρόσωπα βρίσκουν το δικό τους τρόπο διαφυγής. 


Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=7LFA-YYdUwk&feature=youtu.be
http://www.dailymotion.com/video/x13ykab_luton-official-trailer_shortfilms


Σημείωμα σκηνοθέτη
Ένα από τα πράγματα που πάντα με ενδιέφεραν γύρω μου και παρατηρούσα, είναι η «αόρατη» ψυχολογική πίεση και η βία που ασκούν πάνω μας οι απαιτήσεις μίας «κανονικής ζωής». Πόσο στενό και δύσκαμπτο μπορεί να γίνει το κοινωνικό πλαίσιο που καλούμαστε να κινηθούμε, αν θέλουμε να θεωρούμαστε κοινωνικά αποδεκτοί. Και πόσο πιεστικό μπορεί να είναι αυτό το πλαίσιο για τον καθένα μας χωριστά, όπου αναγκαστικά για να μπορέσει κάποιος να προσαρμοστεί, διαστρεβλώνεται, στριμώχνεται, χάνει τον εαυτό του, και οδηγείται σε παθολογικές συμπεριφορές ως μόνη εκτόνωση της κατάστασης του. Παράλληλα, παρατηρούσα όλα αυτά τα ξεσπάσματα βίας που σημειώνονται και σταδιακά αυξάνονται σε όλα τα μέρη του κόσμου. Αποτρόπαιες πράξεις από ανθρώπους κανονικούς, που κανείς δεν θα περίμενε στη ζωή τους να προβούν σε μια τόσο βίαιη και ακραία πράξη.   
Όλα αυτά συνδέθηκαν μέσα μου ως μία αλυσίδα αιτιατών πραγμάτων. Και αυτή ήταν η αφετηρία μου για το Luton. 
Χρησιμοποίησα ένα σχήμα τριών συγκεκριμένων προσώπων για βασικούς ήρωες της ταινίας μου, τρία πρόσωπα συνηθισμένα, που όλοι τυχαίνει να γνωρίζουμε σε όποια δυτική κοινωνία και αν ζούμε.
Διάλεξα να αναπαράγω την καθημερινότητα τους εστιάζοντας σε περιστατικά και συμβάντα που επαναλαμβάνονται στη ζωή τους και είναι χαρακτηριστικά για αυτούς.

Έτσι, η κάμερα, ακολουθεί αυτά τα τρία πρόσωπα εστιάζοντας στη λεπτομέρεια, βάζοντας στο μεγεθυντικό φακό τη ζωή τους, και τα συναισθήματα τους, επιχειρώντας να τους καταλάβουμε καλύτερα.

Τελικά αυτή η καθημερινότητα είναι πιο δυνατή από εμάς;
Είναι ίσως η καταστολή που ενισχύεται στην καθημερινή ζωή που τους καθιστά ανίκανους να αντιδράσουν;
Έχουν μείνει οι ήρωες της ταινίας χωρίς επιλογές, μόνο και μόνο επειδή δεν διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να σταθούν απέναντι στους ρόλους που επιλέγουν για τον εαυτό τους ή τους επιβάλλονται;
Τι είδους απάντηση περιμένουμε από αυτούς; Μέσα σε ποια λογική και μέσα σε ποιό ηθικό ή συναισθηματικό πλαίσιο; Εάν υπάρχει ..


10 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood


Συντελεστές Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κωνσταντάτος Σενάριο: Μιχάλης Κωνσταντάτος – Στέλιος Λυκουρέσης Παίζουν: Νικόλας Βλαχάκης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Σαπουντζής, Γιώτα Αργυροπούλου, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Κόνυ Ζήκου, Άννα Κουρουπού, Στηβ Κρικρής, Μάγδα Λέκκα, Αγλαΐα Παππά, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Μαρία Τσιμά, Munse Kamal Hossain. Έκτακτη φιλική συμμετοχή: Νέλλη Αγγελίδου Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Φώτου Μοντάζ: Γιώργος Μαυροψαρίδης Ήχος: Λέανδρος Ντούνης Σκηνικά: Κική Πίττα Κοστούμια: Λίτα Κοκκονάρη Παραγωγός: Γιώργος Τσούργιαννης Executive producer: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος Συμπαραγωγός: Fabian Massah Παραγωγή: Horsefly productions Συμπαραγωγή: Faliro House productions, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΡΤ, Arctos Broadcast Facilities, 2|35 Two Thirty Five, Endorphine Production, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Γιάννης Φώτου. 


Με την ευγενική χορηγία του ΟΠΑΠ


Βιογραφικό & φιλμογραφία σκηνοθέτη
Ο Μιχάλης Κωνσταντάτος σπούδασε Σκηνοθεσία στη σχολή Σταυράκου, Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του τμήματος Αρχιτεκτονικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με τίτλο «Σχεδιασμός Χώρου και Πολιτισμός». Από το 2002 έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους, πολιτιστικές εκπομπές και σίριαλ για την τηλεόραση, μουσικά video clip, θεατρικές παραστάσεις -είναι συνιδρυτής και σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας «blindspot» - ενώ έχει σχεδιάσει δύο installations για δημόσιους χώρους στην Αθήνα. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει δύο ταινίες μικρού μήκους που βραβεύτηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το Luton είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.
Φιλμογραφία

LUTON (100′, 2013)
TWO TIMES NOW (35mm, 9’, 2007)  Βραβείο καλύτερης ταινίας, Stockholm Film iFestival  και Portable Film Festival  ONLY FOR EVER (35mm, 11’, 2003)   Βραβείο «Κίνητρο» του ΕΚΚ, Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας 

 

 

Ο Michael Haneke έχει καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους κινηματογραφικούς σκηνοθέτες. Από τις πρώτες του ταινίες μέχρι τη Λευκή Κορδέλα και την Αγάπη, που απέσπασαν τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών, πραγματεύεται τα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών και τους υπαρξιακούς μας φόβους.
Η ταινία παρουσιάζει το πορτρέτο και το έργο ενός σπάνιου καλλιτέχνη μέσα από τις μαρτυρίες των ηθοποιών του και ανέκδοτο αρχειακό υλικό. To ντοκιμαντέρ θα προλογίσει ο Γάλλος σκηνοθέτης Yves Montmayeur, ο οποίος είναι στενός συνεργάτης του Haneke.  Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό μετά την προβολή.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, της Πρεσβείας  της Αυστρίας και της Πρεσβείας  της Γαλλίας

Η ταινία θα προβληθεί Κυριακή 13 Οκτωβρίου στο Κινηματογράφο ΔΑΝΑΟΣ
Η ταινία προβάλλεται με ελληνικούς υπότιτλους.  

Τιμή εισιτηρίου 6 ευρώ.
 
Βιογραφία
Ο Yves Montmayeur στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 ίδρυσε το συγκρότημα Warsaw Pact, με επιρροές από την αγγλική  post-punk και τη cold wave μουσική,  ενώ το 1983 δημιούργησε την καλλιτεχνική ομάδα Prima Linea, που συνδύαζε τη μουσική, τις τέχνες και τα βίντεο. Το 1993 ξεκίνησε την καριέρα του ως κριτικός κινηματογράφου και εργάστηκε σε περιοδικά όπως « Le Cinéphage », « 7 in Paris », « Libération» κ.α. Από το 1999, ο Yves σκηνοθετεί κινηματογραφικά ντοκιμαντέρ.  Έχει κάνει επίσης πολλά πορτρέτα εκκεντρικών συγγραφέων και ασυνήθιστών προσωπικοτήτων όπως ο σκηνοθέτης Michael Haneke, διευθυντής φωτογραφίας Christopher Doyle και η ιταλίδα ηθοποιός - σκηνοθέτης, Asia Argento.

Σημείωμα Σκηνοθέτη Yves Montmayeur
Ο Michael Haneke επαναλαμβάνει συνεχώς ότι δεν θέλει να μιλάει για τον εαυτό του. «Η προσωπική μου ζωή δεν πρέπει να επεμβαίνει στον τρόπο που το κοινό αντιλαμβάνεται τις ταινίες μου!» 
Για αυτόν τον λόγο, κάνοντας ντοκιμαντέρ για ένα σκηνοθέτη που απαγορεύει οποιαδήποτε έρευνα για την ιδιωτική του ζωή,  χρειάστηκε να υιοθετήσω μια προσέγγιση που ξεπερνά την "επαγγελματική" ζωή του και την τόσο άκαμπτη απόσταση που δημιουργεί σκόπιμα.   Γι 'αυτό αποφάσισα να κάνω ένα πορτρέτο του Haneke γύρω από το έργο του. Μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας που ακολουθεί ο Haneke μπορούμε να ανιχνεύσουμε τον άνθρωπο που κρύβεται από πίσω.
Τα τελευταία 20 χρόνια, ο Haneke με έχει τιμήσει δίνοντάς μου μικρές και μεγάλες συνεντεύξεις, σχετικά με τις ιδέες του για την σκηνοθεσία. Έχω κατανοήσει πως οι αντιλήψεις του για τον κόσμο παράγουν την κινηματογραφική του προσέγγιση. Σαν αποτέλεσμα αυτής της εμπιστοσύνης και της φιλίας ανάμεσα μας, έχω καταφέρει να κινηματογραφήσω τις περισσότερες ταινίες του. 
Συνέχισα να ερευνώ τις ανθρωπιστικές του προκλήσεις, τους υπέρμετρους χαρακτήρες του και τους καλλιτεχνικούς του δισταγμούς, συμμετέχοντας έτσι στην δουλειά του. Ξεκινώντας με το τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, όπου κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα με την ταινία Amour, ενώ γυρνώντας πίσω τον χρόνο στα γυρίσματα της Γαλλία και της  Γερμανία, και στα πρώτα του σκηνοθετικά βήματα, θα αποκαλυφθεί το εύρος του σκηνοθέτη Michael H.