Με την αντίστροφη μέτρηση για το 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να έχει ήδη ξεκινήσει, σας παρουσιάζουμε την ταινία λήξης της διοργάνωσης, καθώς και τις ταινίες που είναι υποψήφιες για το φετινό βραβείο LUX.

• Την αυλαία του 54ου ΦΚΘ θα κλείσει η πολυαναμενόμενη ταινία Nebraska του Αλεξάντερ Πέιν / Alexander Payne, το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013, στο Ολύμπιον, παρουσία του ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη. Η ταινία -ένας ασπρόμαυρος φόρος τιμής στη γενέτειρα του Πέιν, τη Νεμπράσκα- είναι ένα βαθιά ανθρώπινο road movie που εστιάζει στη γλυκόπικρη σχέση ενός πατέρα με το γιο του, οι οποίοι ταξιδεύουν εκεί για να εισπράξουν τα κέρδη ενός αμφιβόλου γνησιότητας λαχείου. Στο ρόλο του πατέρα συναντάμε τον Μπρους Ντερν, σε μια έξοχη ερμηνεία που βραβεύτηκε στο φεστιβάλ των Καννών. Η ταινία αποτυπώνει εικόνες μιας άγνωστης Αμερικής, αναμνήσεις και αλήθειες, μέσα από τη συναισθηματικά φορτισμένη προσωπική διαδρομή του κεντρικού ήρωα.

• Η Βαλέρια Γκολίνο θα παρευρεθεί στο 54ο ΦΚΘ για να παρουσιάσει τη νέα ταινία της με τίτλο Μέλι/Honey (Ιταλία, Γαλλία), η οποία είναι υποψήφια φέτος για το βραβείο LUX, που απονέμει κάθε χρόνο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι άλλες δύο ταινίες που διαγωνίζονται είναι το Ραγισμένα όνειρα / The Broken Circle Breakdown του Φέλιξ φαν Γρούνινγεν / Felix van Groeningen (Βέλγιο) και Ο εγωιστής γίγαντας / The Selfish Giant της Κλίο Μπάρναρντ / Clio Barnard (Μεγ. Βρετανία). Μέσα από το κινηματογραφικό βραβείο LUX, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στηρίζει την πολιτιστική πολυμορφία και βοηθά στην οικοδόμηση γεφυρών μεταξύ των Ευρωπαίων. Φέτος η βράβευση θα πραγματοποιηθεί στις 11 Δεκεμβρίου. Το κοινό έχει την δυνατότητα να ψηφίσει την ταινία της προτίμησής του στην ιστοσελίδα luxprize.eu ή στην αντίστοιχη σελίδα στο facebook.

Οι συμμετοχές της ταινίας λήξης και των υποψήφιων ταινιών για το βραβείο LUX, εντάσσονται στην ενότητα «Ανοιχτοί Ορίζοντες», που χρηματοδοτείται, μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.

   


To Κινηματογραφικό Δίκτυο Νοτιανατολικής Ευρώπης – SEE Cinema Network προσκαλεί σε συμμετοχές όσους ενδιαφέρονται να λάβουν χρηματοδότηση για: α) την ανάπτυξη σχεδίων κινηματογραφικών ταινιών μεγάλου μήκους διεθνούς συμπαραγωγής και β) την παραγωγή ταινιών μικρού μήκους με προτεραιότητα στις διεθνείς συμπαραγωγές. Γίνονται δεκτές προς εξέταση προτάσεις των οποίων ο σεναριογραφος, ο σκηνοθέτης και ο παραγωγός προέρχονται από χώρες-μέλη του Δικτύου. Το περιεχόμενο του φακέλου της πρότασης πρέπει να είναι στην αγγλική γλώσσα και να περιλαμβάνει: αίτηση, βιογραφικά, σενάριο, σύνοψη σεναρίου, προυπολογισμό και ότι άλλο κρίνουν οι υποψήφιοι ως απαραίτητο.

Οι υποβολές πρέπει να γίνουν έως την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013 στα γραφεία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου υπόψη του κ. Γιάννη Ηλιόπουλου – Εκτελεστικού Γραμματέα του Δικτύου ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Παρακάτω θα βρείτε τα σχετικά έντυπα υποβολής καθώς και πληροφοριακό υλικό:

aplication form 2en (2)

appl form for devel

rules and regulations for deve

rules for short-films.2011doc

Με εξαιρετικές συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες φιλμ και σεναρίων ολοκληρώθηκε το 6ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου. Πάντοτε προοδευτικό και ανεξάρτητο το φεστιβάλ έχει δημιουργήσει ένα σημείο συνάντησης για το ελληνικό φιλμ από όλο τον κόσμο. Φέτος συμμετείχαν 69 επιλεγμένες ταινίες κάθε είδους: μυθοπλασίας μεγάλου και μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, πειραματικές ταινίες, animation και ταινίες βιντεοτέχνης. Από αυτές οι 68 ήταν στο διαγωνιστικό μέρος του φεστιβάλ. Οι 43 προβλήθηκαν για πρώτη φορά στη Μεγάλη Βρετανία. Οι 14 πραγματοποίησαν πρώτη παγκόσμια προβολή. Στο διαγωνισμό του σεναρίου μυθοπλασίας συμμετείχαν 19 επιλεγμένα σενάρια, εκ των οποίων 11 μεγάλου μήκους και 8 μικρού μήκους.

Η αντικειμενική, έγκυρη, ανεξάρτητη και προοδευτική ματιά του φεστιβάλ το έχει κάνει αγαπητό σε δημιουργούς και κοινό. Το φεστιβάλ υποστηρίζει τη δημιουργικότητα που συνδυάζει το παλιό καλό σινεμά, με τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα εποχή της τεχνολογίας. Οι παράλληλες δράσεις του δημιουργούν δικτύωση και ευκαιρίες για μια συνεχή εξωστρεφή παρουσία του σύγχρονου Έλληνα δημιουργού στο χώρο του φιλμ. Είναι ακριβώς αυτό το θετικό πρόσωπο της Ελλάδας προς τα έξω που δηλώνει ότι ο Έλληνας καλλιτέχνης, και ειδικά αυτός στο χώρο του κινηματογράφου και του βίντεο, είναι ασταμάτητα δημιουργικός και υποστηρίζει το έργο του και το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Τα Βραβεία Οδυσσέας που δίνει το φεστιβάλ κάθε χρόνο είναι αφιερωμένα στην Οδύσσεια των δημιουργών, προκειμένου να ολοκληρώσουν το έργο τους. Σε κάποιες κατηγορίες, λόγω του μεγάλου συναγωνισμού, τα Βραβεία μοιράστηκαν σε δύο ή τρεις νικητές. Τα Βραβευμένα έργα του φεστιβάλ, θα παρουσιαστούν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στην Αθήνα, από τις 4 μέχρι τις 8 Δεκεμβρίου 2013. Ακολουθεί η λίστα με τα Βραβεία.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2013

BEST FICTION FEATURE FILM
(ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ)
10η Μέρα. Σκην. Βασίλη Μαζωμένου. Ελλάδα, 2012. 
 
BEST CONCEPT FOR FICTION FEATURE
(ΚΑΛΥΤΕΡΟ CONCEPT ΓΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ)
Αίμα. Σκην. Διαμαντή Καραναστάση. Ελλάδα, 2012. 
 
BEST DOCUMENTARY (ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ)
Μίτσιγκαν – Ομορφιές και Δυσκολίες. Σκην. Κίμωνα Τσακίρη. Ελλάδα, 2013. 
 
BEST CREATIVE DOCUMENTARY (ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ)
Ξένη Χώρα. Σκην. Κυριακή Μάλαμα. Ελλάδα, 2013.
&
Δημήτρης Παπαδούλης – Το πολλαπλό δώρο. Σκην. Στέλλα Αλισανόγλου. Ελλάδα, 2013.
&
Welcome to the Show – Η μουσική κληρονομιά του Παύλου Σιδηρόπουλου. Σκην. Κώστα Πλιάκου και Alexis Ponce Psarros. Ελλάδα, 2013. 
 
BEST SHORT FILM (ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ)
Το Παντοπωλείον. Σκην. Άλκη Σδούγκου. Ελλάδα, 2013.
&
Joey. Σκην. John Evagora. Αυστραλία, 2012.
&
Ποιος Βασίλης; Σκην. Δημήτρη Μουτσιάκα. Ελλάδα, 2011. 
 
 BEST ANIMATION (ΚΑΛΥΤΕΡΟ ANIMATION)
Αποδημία. Σκην. Κατερίνα Αθανασοπούλου. Ελλάδα/Μεγάλη Βρετανία, 2012. 
 
BEST EXPERIMENTAL FILM (ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ)
Greek Crisis Lexicon. Σκην. Γιώργου Ναλπατίδη. Ελλάδα, 2012.
&
Οι φίλοι εκείνοι. Σκην. Άγγελου Σπαρτάλη. Ελλάδα, 2013. 
 
BEST VIDEO ART (ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΒΙΝΤΕΟΤΕΧΝΗΣ)
Self Exile. Σκην. Νίκου Γιαβρόπουλου, Ελλάδα, 2009. 
 
BEST FICTION FEATURE SCRIPT (script competition only)
(ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ)
Rhodes to Love. Του John Vasicek. ΗΠΑ, 2012.
&
Οι Σπαρτιάτιες Ασπίδες. Των “thesseven|” (Θεόδωρος Δαλιάνης, Max Serafim Efstratiadis, Αχιλλέας Γερομόσχος, Πάνος Καραδούκας,  Πάνος Κεχαγιόγλου,  Νίκος Σαπουτζής, Δέσποινα Θεοδοσιάδου, Σοφία Ζάχου). Ελλάδα, 2013.
 
BEST SHORT SCRIPT (script competition only)
(ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ)
Η Υπόσχεση. Της Αντριάνας Σαπρίκη. Ελλάδα, 2013.
 
BEST DIRECTING (fiction feature films only)
(ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ)
Βασίλης Μαζωμένος.
10η Μέρα. Σκην. Βασίλη Μαζωμένου. Ελλάδα, 2012. 
 
BEST ACTOR (fiction feature films only)
(ΠΡΩΤΟΥ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ)
Patrick Fryer, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης.
Τηλεμάχεια. Σκην. Alexander Nally. Ελλάδα/Μεγάλη Βρετανία, 2013. 
 
BEST ACTRESS (fiction feature films only)
(ΠΡΩΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ)
Lizz Njagah.
Η επιστροφή του Λαζάρου. Σκην. Αλέξανδρου Κωνσταντάρα. Ελλάδα, 2013.
&
Βίκυ Βολιώτη.
Αίμα. Σκην. Διαμαντή Καραναστάση. Ελλάδα, 2012. 
 
BEST PERFORMER (ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ PERFORMER)
Κλέων Γρηγοριάδης.
Μια νύχτα στην Αθήνα. Σκην. Δημήτρη Αρβανίτη. Ελλάδα, 2013. 
 
BEST SCREENPLAY (fiction feature films only)
(ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ)
Διαμαντής Καραναστάσης. (Διασκευή από θεατρικό έργο της Μαριάννας Κάλμπαρη).
Αίμα. Σκην. Διαμαντή Καραναστάση. Ελλάδα, 2012. 
  
BEST MUSIC (ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ)
Νάσος Σοπίλης.
Μίτσιγκαν – Ομορφιές και Δυσκολίες. Σκην. Κίμωνα Τσακίρη. Ελλάδα, 2013.
&
Σάκης Τσιλίκης & Γιάννης Λάσκαρης.
Έλληνες σε αβέβαιη πτήση. Σκην. Abdolreza Kohanrouz. Ελλάδα, 2012.
 
BEST PHOTOGRAPHY (ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ)
Γιώργος Παπανδρικόπουλος.
10η Μέρα. Σκην. Βασίλη Μαζωμένου. Ελλάδα, 2012. 
  
NEW DIRECTOR AWARD (ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΕΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ)
Τάσος Γιαπουτζής.
It’s a good life. Σκην. Τάσος Γιαπουτζής. Μεγάλη Βρετανία, 2013.
&
Δανάη Παπαιωάννου.
Δάφνη (όχι νερό στα μάτια). Σκην. Δανάη Παπαιωάννου. Ελλάδα/Γαλλία, 2011. 
&
Ελεάνα Σαντοριναίου.
Θυμάσαι που πηγαίναμε στη θάλασσα; Σκην. Ελεάνα Σαντοριναίου. Ελλάδα, 2012. 
 
HONORARY AWARDS (ΤΙΜΗΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ)
Κώστας Καζάκος.
Προοπτικές. Σκην. Αλέξανδρου Παπαθανασίου. Ελλάδα/Μεγάλη Βρετανία, 2013.
&
Νικήτας Τσακίρογλου.
Γκρίζα Διαδρομή. Σκην. Άντυ Παπαδημητρίου. Ελλάδα, 2012.
 
GREEK FILM LOVERS CLUB AWARD
(ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ GREEK FILM LOVERS CLUB)
Rhodes to Love. Του John Vasicek. ΗΠΑ, 2012.
 
Στις ιστοσελίδες του φεστιβάλ, θα βρείτε πλήρη περιγραφή των ταινιών και των σεναρίων – συμπεριλαμβανομένου  φωτογραφικού υλικού και trailers.
Οι ιστοσελίδες είναι οι ακόλουθες: 
www.greekfilmfestival.com  και   www.londongreekfilmfestival.com

Το Φιλιά εις τα παιδιά δεν είναι μια ακόμα ταινία για το Ολοκαύτωμα,είναι μια ταινία για την παιδική ηλικία στη σκιά του Ολοκαυτώματος.Aπό τη Πέμπτη 24 Οκτωβρίου μέχρι Κυριακή 27, ώρα 20:00 θα επαναπροβληθεί στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Κάθε βράδυ μετά την προβολή θα υπάρχει δυνατότητα ανοικτής συζήτησης με τον σκηνοθέτη.Το ντοκιμαντέρ γυρίστηκε στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Χανιά και στο Άουσβιτς της Πολωνίας. Προβλήθηκε επί πολλές εβδομάδες σε κινηματογράφους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε ειδικές προβολές σε άλλες πόλεις, σε πολλά σχολεία, τιμήθηκε με 8 βραβεία σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ και είχε πολλές δημοσιεύσεις και κριτικές.

Η ταινία προβάλλεται τώρα σε Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας και συνεχίζει την διεθνή της πορεία σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις στις ΗΠΑ, Γερμανία, Βέλγιο, κ.α.

Πληροφορίες για τις προβολές:
http://www.mcf.gr/el/whats_on/1123/?ev=tin_polibrabeimeni_tainia_ntokimanter_toi_basili_loile_filia_eis_ta_paidia

8 Βραβεία σε Ελληνικά και Διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Greek Film Festival Chicago, USA, 2012
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ

“Αγών”-Διεθνής Συνάντηση Αρχαιολογικής Ταινίας 2012, Αθήνα
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους 2011
-ΒΡΑΒΕΙΟ της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής για το
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
-ΒΡΑΒΕΙΟ της Κριτικής Επιτροπής των παιδιών για το
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας 2011
-Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
-ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ


Σύνοψη ταινίας

Πέντε μικρά Εβραιόπουλα στην Ελλάδα της Γερμανικής Κατοχής που σώθηκαν από το θάνατο χάρις σε οικογένειες Χριστιανών, πέντε ‘‘κρυμμένα παιδιά’’ που έζησαν μέσα στην απόλυτη σιωπή, αφηγούνται τις ιστορίες τους. Ιστορίες τρόμου κι αγωνίας αλλά και στιγμές παιδικής ανεμελιάς μέσα στην αγκαλιά των ξένων. Στοργικές φωλιές, κρυφοί παράδεισοι μακριά από τη φρίκη του Ολοκαυτώματος.
Πέντε παιδιά που μεγάλωσαν απότομα.
Η Ροζίνα, ο Σήφης, η Ευτυχία, η Σέλλυ και ο Μάριος πέρασαν τη ζωή τους κουβαλώντας πάντα μαζί τη μνήμη χιλιάδων παιδιών: εκείνων που δεν πρόλαβαν ποτέ να μεγαλώσουν.
Η ταινία παρακολουθεί αυτά τα πρόσωπα από την παιδική ηλικία μέχρι σήμερα, φέρνοντας στο φως πολύτιμα προσωπικά τους ντοκουμέντα –ένα παιδικό ημερολόγιο, μια σχολική έκθεση, φωτογραφίες και οικογενειακά φιλμάκια– τεκμήρια μιας ολόκληρης εποχής.

Παράλληλα, σκιαγραφείται η ζωή των Εβραϊκών κοινοτήτων της Ελλάδας πριν τον Πόλεμο και αποκαλύπτονται σπάνιες εικόνες της κατεχόμενης Αθήνας και Θεσσαλονίκης, μέσα από κινηματογραφικά αρχεία, ερασιτεχνικές ταινίες Γερμανών στρατιωτών και παράνομες λήψεις Ελλήνων πατριωτών.

Διάρκεια ταινίας: 115 λεπτά

Βιογραφικό σημείωμα σκηνοθέτη
Ο Βασίλης Λουλές είναι σκηνοθέτης ταινιών μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα.
Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και Κινηματογράφο στη Σχολή Χατζίκου.
Συνεργάστηκε για χρόνια με την ΕΡΤ ως Συντονιστής στο πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους μικροφίλμ και με το Κινηματογραφικό Αρχείο του Υπουργείου Εξωτερικών στην ταξινόμηση παλαιών κινηματογραφικών επικαίρων.
Οι ταινίες του τιμήθηκαν με βραβεία, έλαβαν μέρος σε πολλά φεστιβάλ του εξωτερικού, μεταδόθηκαν από ξένα και ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια, συμπεριλήφθηκαν σε ελληνικά και διεθνή αφιερώματα και χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικό υλικό σε σχολές και Πανεπιστήμια.
Τα έργα του πραγματεύονται μικρές, προσωπικές ιστορίες που σκιαγραφούνται μέσα στη δίνη της Ιστορίας ή στον απόηχό της.

Φιλμογραφία (επιλογή)
2012 Φιλιά εις τα παιδιά  ντοκιμαντέρ 115’
2005 Συναντήσεις με τη μητέρα μου Λέλα Καραγιάννη  ντοκιμαντέρ 29’’
2000 Ένας λαμπερός ήλιος  μυθοπλασία 36’’
1999 Ελευσίνα, ιστορίες στον απόηχο των μηχανών  ντοκιμαντέρ 30’’
1996 Μετέωρα-Πίνδος, οδοιπορικό  ντοκιμαντέρ 93’’
1993 Ο Αμερικάνος  μυθοπλασία 39’’
1990 Απών  μυθοπλασία 15’’

Επισκεφτείτε στο facebook τις σελίδες:

“Vassilis Loules”
http://www.facebook.com/vassilis.loules

“Φιλιά εις τα παιδιά”
http://www.facebook.com/pages/Φιλιά-εις-τα-παιδιά/298619743592734?sk=info

“Φιλιά εις τα παιδιά στη Θεσσαλονίκη”
http://www.facebook.com/pages/Φιλιά-εις-τα-παιδιά-στη-Θεσσαλονίκη/111275145720770


Δείτε το TRAILER

http://www.youtube.com/watch?v=QfRWVjtQMGs

 

                                    


Το ελληνικό σινεμά, διαγράφοντας σταθερά ανοδική πορεία σε διεθνές επίπεδο, δίνει δυναμικό παρόν στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Φέτος πρεμιέρα θα πραγματοποιήσουν στη διοργάνωση ορισμένες από τις πιο αναμενόμενες ελληνικές ταινίες πρόσφατης παραγωγής, που εντάσσονται στο Διεθνές Διαγωνιστικό, στο Ελληνικό Πρόγραμμα και στις Ειδικές Προβολές. Επίσης, σημαντική είναι η ελληνική παρουσία στην Αγορά, με συμμετοχές στα τμήματα Crossroads και Works in Progress, αλλά και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη. 

Στο 54ο Φεστιβάλ οκτώ ταινίες θα παρουσιαστούν σε πρώτη προβολή. Το πολυσυζητημένο Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά, έχοντας ήδη αποσπάσει δύο σημαντικές διακρίσεις στο πρόσφατο φεστιβάλ Βενετίας -Αργυρό Λέοντα καλύτερης σκηνοθεσίας και Κύπελλο Βόλπι ανδρικής ερμηνείας για τον Θέμη Πάνου- συνθέτει μια ρεαλιστική σπουδή για τη βία, δομημένη επάνω στα σκοτεινά μυστικά μιας οικογένειας. Με φόντο την επιφανειακή γαλήνη της ελληνικής επαρχίας η ταινία Να κάθεσαι και να κοιτάς του Γιώργου Σερβετά εστιάζει στις αδιόρατες εκφάνσεις της βίας. Από την άλλη, Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά της Ελίνας Ψύκου διατυπώνει ένα επίκαιρο κοινωνικό σχόλιο για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με επίκεντρο την υπαρξιακή κρίση ενός τηλεοπτικού αστέρα, τον οποίο υποδύεται ο Χρήστος Στέργιογλου. Στην ταινία Wild Duck ο Γιάννης Σακαρίδης μιλά για την ηθική κρίση της ελληνικής κοινωνίας, με άξονα έναν ήρωα που καλείται να επιλύσει ένα αδυσώπητο δίλημμα. Στους κεντρικούς ρόλους, η Θέμις Μπαζάκα, ο Αλέξανδρος Λογοθέτης και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος.

Αντιμέτωπος με τον εαυτό του αλλά και τα φαντάσματα του παρελθόντος βρίσκεται και ο κεντρικός χαρακτήρας της ταινίας Ο χειμώνας του Κωνσταντίνου Κουτσολιώτα, όταν επιστρέφει από το εξωτερικό στον τόπο καταγωγής του. Σε βασικό ρόλο συναντάμε τον Βαγγέλη Μουρίκη, ενώ τη μουσική της ταινίας υπογράφουν οι Active Member. Σε μια μοναχική οδύσσεια καταδύεται και ο ήρωας της ταινίας Ο προφήτης του Δημήτρη Πούλου, προς αναζήτηση του πατέρα του, με φόντο ένα εμπόλεμο τοπίο. Στο μέλλον, λίγα χρόνια μετά την επίσημη χρεοκοπία της Ελλάδας, εκτυλίσσεται η ταινία Goldfish του Θάνου Τσαβλή, όπου ένα πλήθος ετερόκλητων χαρακτήρων συναντιούνται με απρόσμενες εξελίξεις. Από την άλλη, στην ταινία Η τελευταία φάρσα του Βασίλη Ραΐση, με τη Μαρίνα Καλογήρου στο καστ, ένας νεαρός επιστήμονας διχάζεται ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα, βιώνοντας πρωτόγνωρες εμπειρίες.

Εκτός από τις ταινίες που θα πραγματοποιήσουν πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη, στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Αγοράς του 54ου ΦΚΘ θα ενταχθούν 22 ελληνικές ταινίες, δίνοντας την ευκαιρία στους δημιουργούς να προωθήσουν το έργο τους και να έρθουν σε επαφή με επαγγελματίες του διεθνούς κινηματογραφικού χώρου.

Παράλληλα, στο 9ο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads της Αγοράς συμμετέχουν τα εξής κινηματογραφικά σχέδια από την Ελλάδα:

• FAIR PLAY - Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Βούλγαρη, Παραγωγή: Ελένη Αφεντάκη, MITOS, Ελλάδα
• FRANKENSTEIN (A DEATH ODYSSEY) - Σκηνοθεσία: Κώστας Ζάπας, Παραγωγή: Γρηγόρης Αθανασίου, Minus Pictures, Oticons, Rappasfilms, Ελλάδα /Γερμανία
• FELLINI -Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς, Παραγωγή: Λευτέρης Δανίκας, Zonaras Productions, Ελλάδα
• THE GIRL NEXT DOOR - Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Δραγασάκη, Παραγωγή: Φένια Κοσσοβίτσα - Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Blonde Productions, Ελλάδα
• THE VETERAN (Ο ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ) - Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής, Παραγωγή: Φαίδρα Βόκαλη, Marni Films, Ελλάδα

Επιπλέον, στο τμήμα Agora Works in Progress της Αγοράς συμμετέχουν οι εξής ελληνικές ταινίες:
• HOME WORK - Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Καρανικόλας, Παραγωγή: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Lasse Sharpen, Oxymoron Films, Ελλάδα/ Γερμανία
• IMPRESSIONS OF A DROWNED MAN (Οι εντυπώσεις ενός πνιγμένου) - Σκηνοθεσία-Παραγωγή: Κύρος Παπαβασιλείου, dryTree Films, Συμπαραγωγή: Μόνικα Νικολαΐδου, Filmblades, Κύπρος
• ForEver (Για πάντα) – Εκτός συναγωνισμού - Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Μαντά, Παραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, Κώστας Κεφάλας, Faliro House, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Heretic, Κώστας Λαμπρόπουλος, Μαργαρίτα Μαντά, CL Productions, Ελλάδα
• STRATOS (Μικρό ψάρι) – Εκτός συναγωνισμού -Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης, Παραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, Faliro House, Πάνος Παπαχατζής, Argonauts Productions, Michael Weber, Τhe Match Factory, Ελλάδα /Γερμανία/ Κύπρος

Η συμμετοχή του συνόλου του ελληνικού προγράμματος και η Αγορά χρηματοδοτούνται, μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013. 

  
 

 

Το ost - original soundtrack είναι μια ταινία για την μουσική στον κινηματογράφο, χωρίς όμως να απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό.  Μια ταινία που έχει ως σκοπό να μας εισαγάγει στον κόσμο των συνθετών, σκηνοθετών και των soundtrack,ένα ταξίδι στη μουσική για το σινεμά. Οι 'πρωταγωνιστές' του είναι άνθρωποι οι όποιοι επιθυμουν να μεταφέρουν το κοινό στον κόσμο της κινηματογραφικής μουσικής με τρόπο συναρπαστικά μοναδικό και ιδιαίτερο.

Μιλούν οι:
Νicola Piovanni, Trevor Jones, Παντελης Βούλγαρης, Νικος Κηπουργος, Νικος Πλατυραχος, Παναγιωτης Καλατζοπουλος, Περικλης Χουρσογλου,Γιωργος Χατζηνασιος, Νικος Γκροσδανης, Δημητρης Παπαδημητριου, Θανος Φουριωτης, Simon Bloom (Νικολαιδης),Βαγγελιω Ανδρεαδακη, Ελλη Γριβα, Γιωργος Βαρσαμακης.

ΑΠ0 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ

«OST-ORIGINAL SOUNDTRACK»
Ελλάδα - 2012- 60’

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Φάνης Λογοθέτης
Έρευνα/σενάριο: Σπύρος Ανδρεάδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκος Κορμαρής
Μοντάζ: Aλίκη Παναγή
Μιξάζ: Βάλια Τσέρου
Make up artist: Άννα Δημαρά
Artworks: Δήμητρα Τσιλιγκίρη
Μουσική: Γιώργος Βαρσαμάκης
Post production: 235
Στούντιο μιξάζ: Κ. Βαριπομπιώτη
Υποτιτλισμοί  Videopress

Μπάντα Γ.Βαρσαμάκη

Τσέλλο: Δημήτρης Κοτταρίδης
Βιολί: Βασίλης Δήμος
Μπάσο: Λάκης Χαλκιόπουλος
Σολίστ κιθάρας: Γίωργος Τοσσικιάν
Μίξη ήχου: studio new location

Σύνοψη
To OST- Original SoundTrack είναι μια ταινία τεκμηρίωσης, ένα ταξίδι που ως σκοπό έχει να μας γνωρίσει και να μας παρουσιάσει τον κόσμο της μουσικής για τον κινηματόγραφο. Χωρίς να είναι ένα ντοκιμαντέρ για εξειδικευμένο κοινό,  μοιάζει περισσότερο με περιπέτεια σε ένα χώρο όπου δεν υπάρχουν προβολείς, αλλά είναι γεμάτος δημιουργία και έμπνευση. Μια συλλογική προσπάθεια που παρουσιάζει συνεντεύξεις από επαγγελματίες του σινεμά, της μουσικής και των τεχνών, δίνοντάς μας μια αίσθηση μαγείας.

Βιογραφίες
Φάνης Λογοθέτης
 Ο Φάνης Λογοθέτης είναι φωτογράφος και εικαστικός με συμμετοχές σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και σε φεστιβάλ με βίντεο άρτ. Έχει δουλέψει σε παραγωγές ντοκιμαντέρ Ελλήνων αλλά και ξένων σκηνοθετών. Το «ost-original soundtrack» είναι η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα.
 
Σπύρος Ανδρεάδης
 Ο Σπύρος Ανδρεάδης είναι σινεφίλ, μουσικόφιλος και συλλέκτης σάουντρακ . Έχει κάνει μουσική επιμέλεια για εικαστικά πρότζεκτ και ραδιοφωνικές εκπομπές. Συνεργάστηκε με καλλιτέχνες διαλέγοντας μουσικές με σκοπό την παρουσίαση ολοκληρωμένων εικαστικών δρώμενων. Έκανε την έρευνα για το ντοκιμαντερ “ost-original soundtrack” που βασίζεται σε μια δικιά του ιδέα, με σκοπό να παρουσιάσει τον κόσμο της μουσικής του σινεμά!


Πρωταγωνιστές

Nicola Piovani
 Από τους πλέον καταξιωμένους συνθέτες, βραβευμένος με Όσκαρ για τη σπουδαία ταινία του
 Roberto Benini, La Vita E Bella ( Η Ζωή Είναι Ωραία), γνωστός και για την εξαιρετική μουσική
επένδυση στην ταινία του Περικλή Χούρσογλου «Ο κύριος με τα γκρι».

Trevor Jones
 Πολυδιάστατος, με αρκετές χολιγουντιανές ταινίες στο ενεργητικό του: «O Μισισιπής καίγεται», «Το
 τραίνο της μεγάλης φυγής», «Νότινγκ Χιλ», «Εις το όνομα του πατρός», κ.α., με πιο γνωστή στο ευρύ
 κοινό το «Ο τελευταίος των Μοικανών», ένα από τα πιο όμορφα soundtrack όλων των εποχών και
βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρα το 1992.

 

Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
 Έχει γράψει μουσικές για τον ελληνικό αλλά και για τον ξένο κινηματογράφο, για τις ταινίες «Peppermint», «Άδης», «Uranya», «Νicostratos» κ.α. Αποτελεί έναν από τους σπουδαίους συνθέτες του είδους, με συχνή συναυλιακή παρουσία των έργων του.

Γιώργος Χατζηνάσιος
 Το γεγονός ότι υπέγραψε ένα από τα πιο διαχρονικά soundtrack για την ταινία «Γλυκιά
 Συμμορία» του Νίκου Νικολαΐδη από μόνο του πιστοποιεί την αξία του και ως κινηματογραφικού
 συνθέτη εκτός όλων των άλλων. Έχει βραβευτεί για τις συνθέσεις του αλλά και τις
 ενορχηστρώσεις του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και κοντσέρτα του έχουν
 παρουσιαστεί στην Νέα Υόρκη, Βιέννη, Λονδίνο, Σόφια κ.α. Έχει τιμηθεί για την προσφορά του
στην Ελληνική μουσική.

Νίκος Κυπουργός
 Στενός συνεργάτης του Μάνου Χατζιδάκι και ενορχηστρωτής σημαντικών έργων του.
 Πολυβραβευμένος και γνωστός για ταινίες όπως «Υπογραφή», «Aenigmα est», «Ο Δραπέτης». «Το
 Πεθαμένο Λικέρ», «Μεταίχμιο» και «Ύποπτος Πολίτης». Από τους πιο σημαντικούς Έλληνες
Συνθέτες, με αναγνωρισμένη δισκογραφία και εκτός συνόρων.

Νίκος Πλατύραχος
 Ανήκει στην ελίτ των δημιουργών κινηματογραφικής μουσικής. Έχει γράψει μουσικές για τον
 ευρωπαϊκό κινηματογράφο αλλά και για Ελληνικές ταινίες («Η χορωδία του Χαρίτωνα» κ.α).
 Συνεργάστηκε με το Μάνο Χατζιδάκι τα τελευταία 4 χρόνια της ζωής του σε επεξεργασίες και
ενορχηστρώσεις για την Ορχήστρα των Χρωμάτων.

Παντελής Βούλγαρης
 Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για τον κορυφαίο ίσως σκηνοθέτη που διαθέτει αυτή η
 χώρα, τα έργα του Προξενιό της Άννας , Πέτρινα χρόνια, Ήσυχες μέρες του Αύγουστου, Όλα
 είναι δρόμος, Νύφες κ. α. πολυβραβευμένα στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και σε μερικά
 από τα πιο σπουδαία στον υπόλοιπο κόσμο. Ο Ελία Καζάν είχε πάθος με τις ταινίες του
Βούλγαρη και θεωρούσε το Προξενιό της Άννας μια από τις κορυφαίες που είχε δει ποτέ στη
ζωή του.

Περικλής Χούρσογλου
 Επί χρόνια συνεργάτης του Παντελή Βούλγαρη. Από τους συναισθηματικούς σκηνοθέτες, με
 ταινίες όπως ο βραβευμένος στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Λευτέρης Δημακόπουλος, αλλά και ο
κύριος με τα γκρι, ταινίες σταθμοί για το νεότερο Ελληνικό κινηματογράφο.

Έλλη Γρίβα
 Από τις πιο σημαντικές Ελληνίδες εικαστικούς της γενιάς της, ζωγραφίζει, γράφει, κάνει
 performances, έχει δουλέψει για το σινεμά κάνοντας κοστούμια και σκηνικά, η μουσική την
 συντροφεύει σε όλες τις δημιουργικές της δραστηριότητες και το σινεμά είναι από τις τέχνες
 που λατρεύει και από τις οποίες εμπνέεται.


Simon Bloom (Συμεών Νικολαΐδης)
 Μουσικοσυνθέτης, μηχανικός ήχου, ηθοποιός στη ταινία «Ο χαμένος τα παίρνει όλα» του Νίκου
 Νικολαΐδη, προσυπογράφοντας δυο κομμάτια για το soundtrack  της ταινίας, το οποίο επιμελήθηκε
 ο Γιάννης Αγγελάκας. Ο πατέρας του (Νίκος Νικολαΐδης) γυρίζοντας την τελευταία του ταινία
 “The zero years” του πρότεινε να γράψει μουσική για το φιλμ και ο Simon μάς παραδίδει μια
εξαιρετικά ατμοσφαιρική μουσική.

Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη
 Θεατρική ηθοποιός με επιλεγμένες εμφανίσεις στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, με
 εξαιρετικές ερμηνείες σε ταινίες μεγάλου μήκους (Mατιά από νύχτα, Διαχειριστής, Μαύρο λιβάδι
 κ.α) αλλά και μικρού μήκους (Πυραμίδα, Die young). Βραβευμένη στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
και γνωστή για το συναισθηματικό τρόπο που προσεγγίζει τους χαρακτήρες που υποδύεται.

Θάνος Φουργιώτης
 Παραγωγός, στιχουργός και ιδιοκτήτης της Ankh Productions με γνώσεις πάνω στο σινεμά και
 τη μουσική, σε ένα φάσμα τόσο ευρύ που πραγματικά εντυπωσιάζει. Η κινηματογραφική
 μουσική είναι είδος που κατέχει εκ των έσω και αρθρογραφεί κατά καιρούς σε διάφορα
περιοδικά.

Νίκος Γκροσδάνης
 Ο θεματοφύλακας της μνήμης, ο συγγραφέας, ο συλλέκτης χιλιάδων δίσκων κινηματογραφικής
 μουσικής, μερικοί από τους οποίους θεωρούνται εξαιρετικά σπάνιοι. Λάτρης του σινεμά και των μεγάλων μας σκηνοθετών (Αγγελόπουλος, Βούλγαρης κ.α.) αλλά και των ξένων, με μερικούς εκ των οποίων συνδέθηκε και με προσωπική φιλία (Ελία Καζάν, Ζυλ Ντασέν)

Γιώργος Βαρσαμάκης
 The next best thing στο χώρο της ορχηστρικής μουσικής με δισκογραφία από το 2004 (Born
 Reborn) και στη συνέχεια με τρεις ακόμη δίσκους, το 2006 (10 πτήσεις με αερόστατο), το 2009
 (μυστικά παραμύθια) και το 2012 (Λίγο Πριν - Λίγο Μετά) δημιουργεί και μένει πιστός σε ένα
 ιδιαίτερα λυρικό είδος. Η μουσική του παράγει εικόνες συνεχώς και ουσιαστικά γράφτηκε για
φιλμ που ακόμη δεν έχουν γυριστεί.

Η ταινία Runaway Day  του Δημήτρη Μπαβέλλα επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο κυρίως πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βιέννης που θα πραγματοποιηθεί  από τις 24 Οκτωβρίου έως τις 6 Νοεμβρίου. Η ταινία είναι η  μόνη ελληνική μεγάλου μήκους μυθοπλασίας που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα και η μόνη αμιγώς ελληνική παραγωγή.

Το Runaway Day είναι μια ασπρόμαυρη ταινία 16mm βασισμένη σε γνώριμα μοτίβα από b-movies και έχει σκοπό να απεικονίσει την απελπισία που νιώθουν οι Νεοέλληνες μέσα στη σύγχρονη Αθήνα, μια πόλη που βρίσκεται σε πλήρη αποσύνθεση. Την ίδια ακριβώς αίσθηση φαίνεται να νιώθουν και οι Αθηναίοι ενώ η ασφυκτική και ολοένα αυξανόμενη πίεση τους οδηγεί σε μια μαζική φυγή, μια πανδημικού χαρακτήρα απόδραση προς άγνωστο προορισμό.     
Πέρα από την ακατανίκητη τάση να τρέξουν μακριά, η επόμενη επίδραση που το φαινόμενο έχει στους κατοίκους της πόλης, είναι να φέρνει στο προσκήνιο τις βαθύτερες και πιο ανομολόγητες επιθυμίες τους. Καθώς η σπειροειδής ιστορία της ταινίας ξετυλίγεται, έρχεται σε πρώτο πλάνο το θλιβερό περιβάλλον όπου το Runaway Day λαβαίνει χώρα: Η Αθήνα, μια κάποτε όμορφη πόλη, που καταρρέει σταδιακά μαζί με το δυτικό πολιτισμό.

Το σενάριο ανήκει στον Δημήτρη Μπαβέλλα,
ενώ στην αρχική γραφή του έχει συνεργαστεί και η Ελίνα Ψύκου. Η παραγωγή ανήκει στις εταιρείες Vox Productions, Δύο Τριάντα Πέντε, Sklavis Film Lab, Online Recording Masters με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΟΠΑΠ

Πρωταγωνιστούν οι :Μαρία Σκουλά, Μάκης Παπαδημητρίου, Ερρίκος Λίτσης, Κωνσταντίνος Σταρίδας, Εύα Βόγλη, Υβόννη Μαλτέζου και Χρήστος Στέργιογλου

Τη Διανομή της ταινίας έχει αναλάβει η "Μικρόκοσμος" ΕΠΕ και θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Δεκέμβριο του 2013.

Πληροφορίες για την ταινία: https://www.facebook.com/RunawayDay
 

Σημαντική ενότητα της Αγοράς, το φετινό 9ο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, με επικεφαλής την Marie-Pierre Macia, επέλεξε 16 κινηματογραφικά σχέδια, βάση της ποιότητας του σεναρίου, της δημιουργικής ομάδας και των πιθανοτήτων ολοκλήρωσης της ταινίας. Τα κινηματογραφικά σχέδια αποτελούν είτε παραγωγές ή συμπαραγωγές μιας χώρας της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, είτε συγκεκριμένα στοιχεία της ιστορίας τους συνδέονται με αυτές τις γεωγραφικές περιοχές. Τα επιλεγμένα σχέδια προέρχονται από τις ακόλουθες χώρες: Αίγυπτος, Γαλλία, Γερμανία, Γεωργία, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Ισραήλ, Κροατία, Λίβανος, Σερβία, Τυνησία και Τουρκία.   
 
Οι παραγωγοί και σκηνοθέτες αυτών των 16 κινηματογραφικών σχεδίων θα έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν και να συζητήσουν τα σχέδιά τους επίσημα και ανεπίσημα με συμπαραγωγούς, διανομείς, εκπροσώπους εταιριών πωλήσεων (sales agents) και ειδικούς κορυφαίων τομέων παραγωγής.
 
Τα φετινά κινηματογραφικά σχέδια του Crossroads είναι τα εξής:
 
1) ANOTHER PARADISE
Σκηνοθεσία: Nana Janelidze, Παραγωγή: Rusudan Glurjidze & Ekaterina Jojua, Cinetech Film Production / N&N Studio, Γεωργία, σε συνεργασία με το SOFIA MEETINGS του Sofia International Film Festival
 
2) CHLORINE
Σκηνοθεσία: Lamberto Sanfelice, Παραγωγή: Damiano Ticconi, Ginevra Elkann, ANG Film / Asmara Films, Ιταλία, σε συνεργασία με το MFI SCRIPT 2 FILM του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου
 
3) DISORDER
Σκηνοθεσία: Giacomo Abbruzzese, Παραγωγή: André Logie, Tchin Tchin Production, Γαλλία
 
4) ECHOES
Σκηνοθεσία: Amikam Kovner & Assaf Snir, Παραγωγή: Keren Michael, Handsome Serge Productions, Ισραήλ
 
5) FAIR PLAY
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Βούλγαρη, Παραγωγή: Ελένη Αφεντάκη, MITOS, Ελλάδα
 
6) FRANKENSTEIN (A DEATH ODYSSEY)
Σκηνοθεσία: Κώστας Ζάπας, Παραγωγή: Γρηγόρης Αθανασίου, Minus Pictures, Oticons, Rappasfilms, Ελλάδα /Γερμανία
 
7) FELLINI
Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς, Παραγωγή: Λευτέρης Δανίκας, Zonaras Productions, Ελλάδα
 
8) THE GERMAN CAKEMAKER
Σκηνοθεσία: Ofir Raul Graizer, Παραγωγή: Itai Tamir, Laila Films, Ισραήλ
 
9) THE GIRL NEXT DOOR
Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Δραγασάκη, Παραγωγή: Κωνσταντίνος Κοντοβράκης – Φένια Κοσσοβίτσα, Blonde Productions, Ελλάδα
 
10) GOD PROTECT MY DAUGHTER
Σκηνοθεσία: Leyla Bouzid, Παραγωγή: Sandra Da Fonseca, Blue Monday Productions, Τυνησία / Γαλλία
 
11) A HISTORY OF WOMEN
Σκηνοθεσία: Ülkü Oktay, Παραγωγή: Onur Ünlü, Eflatun Film, Τουρκία
 
12) REVOLUTION
Σκηνοθεσία: Wissam Charaf, Παραγωγή: Charlotte Vincent, Aurora Films, Γαλλία / Αίγυπτος
 
13) THE SEA AND ITS WAVES
Σκηνοθεσία: Liana Kassir & Renaud Pachot, Παραγωγή: Abla Khoury, Ginger Production, Συμπαραγωγή: Mathieu Mullier Grifiths, Kafard Films Λίβανος/ Γαλλία
 
14) THE SATELLITES
Σκηνοθεσία: Nenad Mikalacki, Παραγωγή: Pascaline Saillant, 25 Films Γαλλία/Σερβία
 
15) WATERLOO
Σκηνοθεσία: Miguel Angel Jimenez, Παραγωγή: Gorka Gomez Andreu, Kinoskopik, Ισπανία
 
16) THE VETERAN (Ο ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ)
Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής, Παραγωγή: Φαίδρα Βόκαλη, Marni Films, Ελλάδα
 
Η κριτική επιτροπή του Crossroads φέτος απαρτίζεται από τους:
Alesia Weston, πρώην στέλεχος του Φεστιβάλ Σάντανς, ΗΠΑ
Peter Carlton, Warp Films– Παραγωγός, Αγγλία
Αμάντα Λιβανού, Beben Films – Παραγωγός, Ελλάδα
 
Το Crossroads υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα MEDIA, ενώ επίσης συνεργάζεται με:
Την ελληνική εταιρία post-production 2|35 Inc, η οποία προσφέρει το βραβείο συμπαραγωγής (εικόνα και ήχο) στο βραβευμένο κινηματογραφικό σχέδιο
Το CNC (Centre National du Cinema et de l’ image animee), το οποίο προσφέρει 7.000 ευρώ για την ανάπτυξη του σχεδίου
Το Producer’s Network του Φεστιβάλ των Καννών, το οποίο χορηγεί διαπίστευση στον βραβευμένο παραγωγό, προκειμένου να συμμετάσχει στο προσεχές Producer’s Network 2014
Το Sofia Meetings του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σόφιας, το οποίο επιλέγει ένα κινηματογραφικό σχέδιο που θα παρουσιαστεί στην προσεχή διοργάνωση, τον Μάρτιο του 2014
Το Mediterranean Film Institute Script 2 Film Workshops, που προσφέρει μια υποτροφία σε ένα κινηματογραφικό σχέδιο για περαιτέρω ανάπτυξη σεναρίου
Τη γαλλική συμβουλευτική εταιρία Initiative Film, η οποία προσφέρει τις υπηρεσίες της σε ένα κινηματογραφικό σχέδιο
Την Ευρωπαϊκή ιστοσελίδα Cineuropa, που μεταδίδει όλα τα νέα της Κινηματογραφικής Αγοράς.
Το Crossroads (5-9 Νοεμβρίου 2013) εντάσσεται στην Αγορά, δηλαδή το αναπτυξιακό κομμάτι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συγκεντρώνει ένα διεθνές δίκτυο επαγγελματιών και προσφέρει το χώρο, αλλά και τις συνθήκες για συναντήσεις, συζητήσεις και επαγγελματικές συμφωνίες σε μια ανεπίσημη, φιλόξενη και επαγγελματική ατμόσφαιρα.
 
 
AGORA WORKS IN PROGRESS (7 Νοεμβρίου 2013)
Το τμήμα Agora Works in Progress της Αγοράς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοξενεί προβολές οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στους ειδικούς καλεσμένους της Αγοράς και παρουσιάζονται στους παραγωγούς, εκπροσώπους πωλήσεων (sales agents), διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ που θα είναι παρόντες στην 54η διοργάνωση. Με αυτό τον τρόπο, οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες έχουν τη δυνατότητα να είναι οι πρώτοι που θα ανακαλύψουν ταινίες μεγάλου μήκους από την Μεσόγειο, την κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, σε ένα στάδιο αμέσως πριν την ολοκλήρωση τους.
 
Φέτος στα Agora Works in Progress συμμετέχουν 12 ταινίες, οι οποίες βρίσκονται στην τελική τους φάση και προέρχονται ή είναι συμπαραγωγές από τις ακόλουθες χώρες: Αίγυπτο, Ιορδανία, Ελλάδα, Γερμανία, Κύπρο, Βουλγαρία, Κροατία, ΠΓΔΜ, Γαλλία, Ισραήλ, Ολλανδία, Σερβία, Βέλγιο, Τουρκία και Ρουμανία.
 
Και φέτος, συνεχίζεται η συνεργασία της Αγοράς με την εταιρεία Graal, από τις σημαντικότερες εταιρείες post-production στην Ελλάδα, η οποία προσφέρει υπηρεσίες post-production στη βραβευμένη ταινία.
 
Οι ταινίες που συμμετέχουν φέτος στο τμήμα Agora Works in Progress είναι οι εξής:
 
1) THE CURVE
Σκηνοθεσία: Rifqi Assaf, Παραγωγή: Rula Nasser, The Imaginarium Films, Συμπαραγωγή: Mohammad Hefzy, Film Clinic, Ιορδανία/Αίγυπτος
 
2) FACTORY GIRL
Σκηνοθεσία: Mohamed Khan, Παραγωγή: Mohamed Samir Sayed, DayDream Art Production, Αίγυπτος
Το κιν/φικό σχέδιο συμμετείχε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads το 2012
 
3) HOME WORK
Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Καρανικόλας, Παραγωγή: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Lasse Sharpen, Oxymoron Films, Ελλάδα/ Γερμανία
 
4) IMPRESSIONS OF A DROWNED MAN (Οι εντυπώσεις ενός πνιγμένου)
Σκηνοθεσία-Παραγωγή: Κύρος Παπαβασιλείου, dryTree Films, Συμπαραγωγή: Μόνικα Νικολαΐδου, Filmblades, Κύπρος
 
5) THE JUDGEMENT
Σκηνοθεσία: Stephan Komandarev, Παραγωγή: Stephan Komandarev, Argo Film LTD, Συμπαραγωγή: Alexander Ris, Neue Mediopolis Filmproduktion, Βουλγαρία/ Γερμανία/ Κροατία/ΠΓΔΜ
Το κιν/φικό σχέδιο συμμετείχε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads το 2008
 
6) LAZAR
Σκηνοθεσία: Svetozar Ristovski, Παραγωγή: Svetozar Ristovski, Small Moves; Igor Aleksander Nola, MP Filmska Produkcija, Galina Toneva, Gala Film, Guillaume de Seille, Arizona Production, ΠΓΔΜ/ Κροατία/ Βουλγαρία/ Γαλλία
Το κιν/φικό σχέδιο συμμετείχε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads το 2010
 
7) NEXT TO HER
Σκηνοθεσία: Asaf Korman, Παραγωγή: Haim Mecklberg, Estee Yacov-Mecklberg, 2-Team Productions, Ισραήλ
 
8) THE SKY ABOVE US
Σκηνοθεσία: Marinus Groothof, Παραγωγή: Sander Verdonk & Denis Wigman, CTM Lev Pictures, Συμπαραγωγή: Miroslav Mogorovic, Art & Popcorn, Benoit Roland, Entre Chien et Loup, Γιώργος Καρναβάς, Heretic, Ολλανδία/Σερβία/ Βέλγιο/ Ελλάδα
 
9) SONG OF MY MOTHER
Σκηνοθεσία: Erol Mintas, Παραγωγή: Asli Erdem, Mintas Film, Συμπαραγωγή: Guillaume de Seille, Arizona Films Τουρκία/Γαλλία
 
10) THE WORLD IS MINE
Σκηνοθεσία: Nicolae Constantin Tanase, Παραγωγή: Tudor Giurgiu, Libra Film, Συμπαραγωγή: Radu Stancu, De Film, Ρουμανία
 
11) ForEver (Για πάντα) – Εκτός συναγωνισμού
Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Μαντά, Παραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, Κώστας Κεφάλας, Faliro House, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Heretic, Κώστας Λαμπρόπουλος, Μαργαρίτα Μαντά, CL Productions, Ελλάδα
 
12) STRATOS ( Μικρό ψάρι) – Εκτός συναγωνισμού
Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης, Παραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, Faliro House, Πάνος Παπαχατζής, Argonauts Productions, Michael Weber, Τhe Match Factory, Ελλάδα /Γερμανία/ Κύπρος
 
Η κριτική επιτροπή του Agora Works in Progress αποτελείται από τους: Κωνσταντίνα Βονόρτα, παραγωγός, Graal S.A, Ελλάδα
Matthieu Darras, προγραμματιστής, Φεστιβάλ Κινηματογράφου San Sebastian, Ισπανία
Olivier Heitz, αγοραστής, MK2, Γαλλία
 
Η Αγορά, χρηματοδοτείται μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.


«Η συνεχιζόμενη επιτυχία των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό μας εμπνέει να υποστηρίξουμε ακόμα περισσότερο το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Με το ανανεωμένο Διοικητικό Συμβούλιό του ξεκινά μια νέα πορεία στην οποία προσδοκάμε να βαδίσουν μαζί νέοι και παλιοί δημιουργοί», είπε ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος υποδεχόμενος σήμερα στο υπουργείο τη διοίκηση του ΕΚΚ σε μια σύσκεψη όπου παρουσιάστηκαν τα θετικά νέα, αλλά και δρομολογήθηκαν λύσεις για τις εκκρεμότητες γύρω από την εθνική μας κινηματογραφία. «Τιμώ την ικανότητα του νέου προέδρου να δημιουργεί συνθέσεις και δημιουργικές ισορροπίες», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος δίνοντας το λόγο στον κ. Τώνη Λυκουρέση, ο οποίος μίλησε για «μια νέα αρχή, όχι με την έννοια της ανατροπής, αλλά της τόνωσης του έργου του ΕΚΚ» και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην ανάγκη της ροής χρηματοδότησης από το ΥΠΠΟΑ όσον αφορά στον προϋπολογισμό, στην ανάγκη της υλοποίησης της επιστροφής φόρου και της τήρησης του νόμου για την απόδοση του 1,5% από τα έσοδα των καναλιών προς την κινηματογραφική κοινότητα και το ΕΚΚ.

«Ο τρόπος παραγωγής μιας ταινίας είναι διαφορετικός από εκείνον άλλων προϊόντων. Δεν πρέπει να εντάσσεται στον ίδιο φορολογικό κώδικα», πρόσθεσε η κα Φοίβη Αγγελοπούλου. Μίλησε όμως και για τον παιδευτικό ρόλο του κινηματογράφου: «Το σινεμά είναι και παιδεία. Ένα παιδί, όπως μαθαίνει να διαβάζει, πρέπει να μαθαίνει να αποκρυπτογραφεί και την εικόνα», είπε η νέα αντιπρόεδρος, τονίζοντας ότι το όραμα του ΕΚΚ πρέπει να περιλαμβάνει και την παιδεία.
«Αλλά και τη διεθνή προβολή», πρόσθεσε ο κ. Πέτρος Μάρκαρης, νέο μέλος του Δ.Σ. Και πρόσθεσε: «Η κρίση έχει δημιουργήσει, πολιτισμικά, τεράστιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Όλοι λένε, ποια είναι αυτή η χώρα που υποφέρει; Τι έχει να προσφέρει στο σύγχρονο πολιτισμό; Και αυτό μεταφράζεται σε αύξηση του ενδιαφέροντος για τον κινηματογράφο, το θέατρο κ.α. Πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτό το γεγονός. Μαζί με την ιστορική κληρονομιά μας, πρέπει να αναδείξουμε και το σύγχρονο πολιτισμό».
«Ο κινηματογράφος είναι εργαλείο εξωτερικής πολιτικής», συμπλήρωσε η κα Ιρις Ζαχμανίδη. «Οι νέες ταινίες που διακρίνονται στο εξωτερικό και προκαλούν όλ’ αυτά τα επαινετικά δημοσιεύματα, καθρεφτίζουν ένα σκεπτόμενο λαό που αντιμετωπίζει τα προβλήματά του».
«Έχετε τόσο ωραία τοπία, τόσο όμορφη χώρα. Πρέπει να αξιοποιήσετε τις φοροαπαλλαγές για την προσέλκυση ξένων παραγωγών και αυτό θα συμβάλει σε μια έκρηξη της κινηματογραφικής παραγωγής. Κάθε χώρα έχει τέτοιες προβλέψεις», πρόσθεσε η κα Ελίζ Ζιλαντό, επισημαίνοντας ότι «το σινεμά είναι και βιομηχανία. Πρέπει να μπορείς να παίξεις το παιχνίδι της με τους δικούς σου όρους».
Ενώ ο κ. Αντώνης Κοτζιάς μίλησε για την αποδοχή της πολιτικής του Κέντρου από τον κινηματογραφικό κόσμο, τον οποίο το ΕΚΚ αντιμετωπίζει ισότιμα, και ο κ. Χένινγκ Κάμρε εστίασε στην ανάγκη βελτίωσης της διανομής των ταινιών.

Τελευταίος πήρε το λόγο ο γενικός διευθυντής του Κέντρου κ. Γρηγόρης Καραντινάκης, ο οποίος συνόψισε τα προβλήματα της αύξησης της ψηφιακής πειρατείας, της μείωσης της επιχορήγησης και της επιστροφής φόρου, αλλά και του αυξημένου ΦΠΑ των κινηματογραφικών εισιτηρίων έναντι των θεατρικών όσον αφορά στη διανομή. «Το Κέντρο θα ξεκινήσει τη νομική διαδικασία που απαιτείται για την απόδοση του 1,5%», πρόσθεσε, τονίζοντας, όμως, ότι «υπάρχουν και καλά νέα: Παρά τις δυσκολίες, το Κέντρο συμμετέχει δυναμικά στην παραγωγή. Πραγματοποιούμε επιπλέον πρόγραμμα για την κινηματογραφική παιδεία στη μέση εκπαίδευση με προβολές και ομιλίες, ενώ οι διεθνείς διακρίσεις συνεχίζονται. Μόλις σήμερα, οι νέες ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου και του Πανίκου Χρυσάνθου, που ετοιμάζει μια ελληνοκυπριακή παραγωγή, αποφασίστηκε να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα του Eurimages με 460 και 180 χιλιάδες ευρώ αντίστοιχα».

«Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε κάθε ταλαντούχο κινηματογραφιστή, για να βελτιώσουμε τους όρους παραγωγής και διανομής», απάντησε ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού. «Χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για την καταπολέμηση της πειρατείας», επισήμανε. «Πρέπει να προσαρμοστούμε στην ευρωπαϊκή νομοθεσία». Και αφού ευχαρίστησε ειδικά τον κ. Κάμρε και την κα Ζιλαντό, που βοηθούν με τη διεθνή πείρα τους τον ελληνικό κινηματογράφο, ζήτησε από τη διοίκηση του ΕΚΚ ένα υπόμνημα για τα θέματα εκείνα που άπτονται της αρμοδιότητας άλλων υπουργείων, με τα οποία το ΥΠΠΟΑ προτίθεται να συνεργαστεί για την επίλυσή τους. Τέλος, ο κ. Παναγιωτόπουλος εξέφρασε την πρόθεσή του, στο άμεσο μέλλον, κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης της διοίκησης του ΕΚΚ, να προσκληθούν οι νέοι δημιουργοί που διακρίνονται αυτή την περίοδο σε ξένες διοργανώσεις, για να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων και νέων προτάσεων για τα θέματα του ελληνικού κινηματογράφου, μεταξύ διοίκησης ΕΚΚ, νέων δημιουργών και υπουργού.

Ο Τζιμ Τζάρμους, o δημιουργός που ανανέωσε το αμερικανικό ανεξάρτητο σινεμά επισκέπτεται για πρώτη φορά την Ελλάδα και ανοίγει την αυλαία του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί / Only Lovers Left Alive, την Παρασκευή 1η Νοεμβρίου 2013, στο Ολύμπιον, την ιστορική έδρα του θεσμού.

Πάντοτε ασυμβίβαστος ως προς στο καλλιτεχνικό του όραμα, ο Τζιμ Τζάρμους χτίζει αυτή τη φορά το ιδιόρρυθμο κινηματογραφικό σύμπαν του με άξονα το βαμπιρικό μύθο. Στην ταινία Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί δύο σοφιστικέ βρικόλακες, η Ιβ και ο Άνταμ  - τους υποδύονται οι Τίλντα Σουίντον και Τομ Χίντλεστον - περιπλανώνται ανά τους αιώνες στο περιθώριο της κοινωνίας, σε έναν κόσμο που πλέον τους προκαλεί μόνο σύγχυση.

Η ταινία, η οποία απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, είναι αντιπροσωπευτική της γραφής του αμερικανού δημιουργού, λειτουργώντας ως μια αλληγορία για τη συντροφικότητα, την τέχνη και την κατάσταση της ανθρωπότητας. Ο Τζάρμους  χρησιμοποιεί ως όχημα δύο ψυχές που δεν ανήκουν σε αυτό τον κόσμο για να μιλήσει για αυτό που η άνθρωποι αποκαλούν «παντοτινή αγάπη».

Ο Τζιμ Τζάρμους είναι μια από τις πιο επιδραστικές φιγούρες του παγκόσμιου σινεμά. Ο πολυβραβευμένος αμερικανός δημιουργός έχει σφραγίσει με το έργο του το σύγχρονο ανεξάρτητο κινηματογράφο, υπογράφοντας μέσα σε τέσσερις δεκαετίες ορισμένες από τις πλέον αναγνωρίσιμες και αγαπημένες ταινίες του σινεφίλ κοινού. Ανάμεσά τους και τα φιλμ, Στην παγίδα του νόμου, Ο νεκρός, Καφές και τσιγάρα και Τσακισμένα λουλούδια.

Ο Τζιμ Τζάρμους λέει για την ταινία:
«(...) Στην ταινία τα βαμπίρ είναι μια δυνατή μεταφορά. Ένα όχημα για να αναπτύξω τις βαθύτερες προθέσεις της ιστορίας. Είναι μια ερωτική ιστορία, αλλά και η ιστορία δυο ξεχωριστών τύπων του περιθωρίου, οι οποίοι, δεδομένων των ασυνήθιστων συνθηκών, έχουν μια ιδιαίτερα διευρυμένη άποψη για την ανθρώπινη ιστορία. Τόσο για τα απίστευτα κατορθώματα της, όσο και για τις βάρβαρες αποτυχίες της. Ο Adam και η Eve είναι και οι ίδιοι μεταφορές της σύγχρονης ανθρώπινης κατάστασης. Είναι εύθραυστοι και επαπειλούμενοι, ευάλωτοι στις δυνάμεις της φύσης και στις κοντόφθαλμες τακτικές αυτών που έχουν την εξουσία».

Η συμμετοχή της ταινίας έναρξης, η οποία εντάσσεται στην ενότητα «Ανοιχτοί Ορίζοντες», χρηματοδοτείται, μεταξύ άλλων δράσεων του 54ου ΦΚΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.

   

 

Δυο ελληνικές συμπαραγωγές συγκαταλέγονται ανάμεσα στα 20 σχέδια που εξασφάλισαν  χρηματοδότηση από το Eurimages, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Βίλνιους της Λιθουανίας από 14 έως τις 18 Οκτωβρίου. Συνολικά τα  σχέδια παραγωγής που παρουσιάστηκαν ανήλθαν στα 31.

Πρόκειται για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου με τίτλο Lobster σε σενάριο του ίδιου και του Ευθύμη Φιλίππου, το οποίο ενθουσίασε τους συμμετέχοντες στην ομάδα εργασίας και αποτελεί μάλιστα ένα από τα πέντε σχέδια που εγκρίθηκαν ομόφωνα εξασφαλίζοντας 460.000€, ποσό  που αντιπροσωπεύει την τρίτη μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Από την ελληνική πλευρά, η παραγωγός εταιρεία είναι η Faliro House του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου,  από την Ιρλανδία η Element Pictures, από τη Μ. Βρετανία η Element Pictures, η Limp  και η Scarlet Films, από τη Γαλλία η Haut & Court και από την Ολλανδία η Lemming Film. Τις διεθνείς πωλήσεις έχει αναλάβει η αγγλική εταιρεία Protagonist Pictures ενώ τη διανομή σε Ελλάδα και Κύπρο έχει εξασφαλίσει η Feelgood Entertainment. Τα γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν στην Ιρλανδία.

Το Lobster αφορά σε μια ιστορία αγάπης, σε ένα δυστοπικό μέλλον, όπου όλοι οι μόνοι άνθρωποι, σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί είναι υποχρεωμένοι να βρουν έναν συμβατό σύντροφο μέσα σε 45 μέρες. Σε περίπτωση που αποτύχουν μετατρέπονται σε ένα ζώο της επιλογής τους κι αφήνονται στο Δάσος. Ένας άντρας δραπετεύει από το Ξενοδοχείο, φτάνει στο Δάσος όπου ζουν οι Μοναχικοί και αποφασίζει να μείνει μαζί τους. Εκεί όμως ερωτεύεται μια γυναίκα, το οποίο έρχεται ενάντια στους κανόνες αυτής της ιδιόμορφης κοινότητας.

Η δεύτερη ταινία με τίτλο Η ιστορία της πράσινης γραμμής του Πανίκκου Χρυσάνθου σε σενάριο του ίδιου εξασφάλισε το ποσό των 180.000€. Την παραγωγή  έχει αναλάβει από την πλευρά της Κύπρου η Artimages Ltd. και από την ελληνική πλευρά η Καβουκιδης Telefilm και η ΕΡΤ. Τα γυρίσματα θα γίνουν στην Κύπρο και θα ολοκληρωθούν σε δύο κύκλους. Ο πρώτος θα ξεκινήσει στα μέσα Νοέμβρη, ενώ ο δεύτερος την πρώτη Μαρτίου του 2014. H ιστορία εξελίσσεται στην Κύπρο, όπου ένας ελληνοκύπριος και ένας τουρκοκύπριος στρατιώτης φυλούν σκοπιά στην πράσινη γραμμή, ο καθένας από τη δική του πλευρά. Η ταινία επικεντρώνεται στην ανάμεσα τους σχέση, η οποία αναδεικνύει τη δυνατότητα συνεννόησης μεταξύ των ανθρώπων ενάντια στις αποφάσεις και τα αποτελέσματα του πολέμου.

Από το Ελληνικό Κέντρου Κινηματογράφου, παρέστη ο Αλέξης Γρίβας, εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Eurimages.

 

Το Σάββατο 19 Οκτωβρίου το CAMP φιλοξενεί δύο ταινίες οι οποίες διακρίθηκαν στο 36ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Στις 21:00, με ελευθερη είσοδο και παρουσία των σκηνοθετών, θα προβληθούν η ταινία μικρού μήκους «ΑΝΝΑ» του Σπύρου Χαραλάμπους, η οποία διακρίθηκε με το βραβείο «Έλληνες του Κόσμου» από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου καθώς και η ταινία μικρού μήκους «PIETÀ» του Αλέξανδρου Τσαντίλα, η οποία έλαβε το “Βραβείο Κοινωνικού Προβληματισμού – Τώνια Μαρκετάκη”.

Στην προβολή θα παρευρίσκονται οι σκηνοθέτες Σπύρος Χαραλάμπους και Αλέξανδρος Τσαντίλας και θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Από τη θέση του dj o Νικήτας Καραγιάννης θα κλείσει τη βραδιά με τις μουσικές του επιλογές.

Eίσοδος ελεύθερη.


ΑΝΝΑ του Σπύρου Χαραλάμπους

Περίληψη    
Η Μαίρη, μια 30χρονη Φιλιππινέζα,  δουλεύει σε ένα χωριό στην Κύπρο. Προσέχει και περιποιείται τον κύριο Μιχάλη, έναν 85χρονο με αρτηριοσκλήρωση. Ο κύριος Μιχάλης περνά  την μέρα του μπροστά την τηλεόραση, βλέποντας και ξαναβλέποντας μια σαπουνόπερα με ηρωίδα την Άννα. Φαίνεται να έχει πάθει ψύχωση με την ηρωίδα, αποκαλώντας τη Μαίρη ‘‘Άννα’’, παρά τις παρατηρήσεις την κόρης του Μέλπως. 
Όταν όμως η Μαίρη βρίσκει έναν παλιό κουτί, κάνει  μια σημαντική ανακάλυψη – το όνομα Άννα έχει μεγάλη σημασία για τον κύριο Μιχάλη...


Σκηνοθεσία: Σπύρος Xαραλάμπους
Σενάριο: Θεόδωρος Παναγίδης
Φωτογραφία: Χάρης Χαραλάμπους
Μοντάζ: Phillip Blackford,Γιάννης Κοζάκος
Ηθοποιοί: Σπύρος Σταυρινίδης, Ειμυ Λυσάνδρου,Μάρα Κωνσταντίνου,Μαρίνος Κονσόλου, Μάριος Δημητρίου, Έλενα Ευσταθίου
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Σκηνικά: Μαρίνα Ζαχ
Ήχος: Μάριος Βιολάρης
Παραγωγή: Seahorse productions
Διάρκεια: 22’

«PIETÀ» του Αλέξανδρου Τσαντίλα

Περίληψη
Ένας νέος άντρας πριν το ξημέρωμα, πεσμένος σε ένα στενό της πόλης σηκώνεται, στέκεται, πέφτει, ξανά και ξανά, με την ηχώ της φωνής του και της καρδιάς του να αντηχεί, μέχρι να παραδοθεί στην κούραση της απελπισίας. Η πόλη θα τον φροντίσει όπως μπορεί και ξέρει, ώστε να συνεχίσει να ζει το πρωί με τα σημάδια επάνω της...


Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Τσαντίλας
Μοντάζ: Παναγιώτης Καραχάλιος
Παραγωγή: Authorwave

Τραγούδι: Βλέφαρό μου “Τα Μυστικά του Κήπου”
Moυσική: Νίκος Κυπουργός
Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ερμηνεία: Χρόνης Αηδονίδης
Διάρκεια: 12’ 47’’

H εκδήλωση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.