Από τις 22 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου θα διαρκέσει το 43ο  Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ, το οποίο φέτος συμπεριλαμβάνει σε τρεις από τις συνολικά εννέα κατηγορίες του τρεις ελληνικές ταινίες, δύο μεγάλου και μία μικρού μήκους.

Στην κατηγορία   Bright Future, μια κατηγορία για  την πρώτη ή δεύτερη ταινία ταλαντούχων νέων σκηνοθετών   συμμετέχει η ταινία της Πέννυς Παναγιωτοπούλου September. Η ταινία που συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του 48ου  Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βαρι, καθώς και σε πλήθος άλλων φεστιβάλ είναι μία διεθνής συμπαραγωγή Ελλάδας - Γερμανίας σε παραγωγή ZDF, ARTE και ΕΡΤ, Twenty Twenty Vision του Θ. Καραθάνου,  P.P Productions της Πέννυς Παναγιωτοπούλου, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και  την υποστήριξη του προγράμματος Media. Η ταινία, αφηγείται τη ζωή της τριαντάχρονης Άννας, μιας ανεξάρτητης γυναίκας που ζει στο διαμέρισμα της με μοναδική συντροφιά το σκύλο της. Όταν ο  σκύλος πεθάνει, θα τον θάψει στον κήπο του γειτονικού σπιτιού και  θα γνωρίσει τη μητέρα της οικογένειας, αναπτύσσοντας μια ιδιόμορφη σχέση.

Η ταινία Δεν είμαι εγώ σε σενάριο και σκηνοθεσία  Ταϊφούν Πιρσελίμογλου  είναι μια συμπαραγωγή μεταξύ Τουρκίας Ελλάδας και Γαλλίας και συμμετέχει  στο τμήμα Spectrum,  στο οποίο παρουσιάζονται πρόσφατα έργα μεγάλου μήκους από έμπειρους σκηνοθέτες και καλλιτέχνες, οι οποίοι συμβάλλουν ουσιαστικά στη διεθνή κινηματογραφική κουλτούρα. Η ήδη βραβευμένη ταινία, αναφέρεται στη ζωή του 45χρόνου εργένη και μοναχικού Νιχάτ, ο οποίος εργάζεται σε μία καντίνα εστιατορίου. Όταν η νεαρή συνάδελφός του Αισέ, τον προσκαλεί σε δείπνο, δέχεται, παρά τις φήμες ότι ο σύζυγός της είναι στην φυλακή. Όταν ο Νιχάτ βλέπει μία φωτογραφία του γάμου της, αντιλαμβάνεται ότι ο σύζυγος της, του μοιάζει υπερβολικά. Η αδέξια σχέση που επακολουθεί μεταξύ τους αλλάζει ολοκληρωτικά τη ζωή του. H παραγωγή ανήκει στους Veysal Ipek, Νίκο Μουστάκα, Guillaume de Seille, Irfan & Inci Demirkol και Κωνσταντίνα Σταυριανού και πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Τουρκικού Υπουργείου Πολιτισμού, του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου και τη χρηματοδότηση του  Eurimages. 
 
Στο πρόγραμμα μικρού μήκους, ενός από τα πιο μεγάλα σε ολόκληρη την Ευρώπη συμμετέχει η ταινία  King Kong σε σενάριο και σκηνοθεσία του Νίκου Κυρίτση και σε παραγωγή των MARNI FILMS και ΕΡΤ Α.Ε. Η ιστορία εξελίσσεται στην Αθήνα του 2011. Πρωταγωνιστής είναι ο Χρήστος ένας εσωστρεφής 50άρης, που ζει ακόμη με την κατάκοιτη μάνα του, δουλεύει στον ζωολογικό κήπο, αλλά δυσκολεύεται να αναπτύξει σχέσεις με τους ανθρώπους και να εκφράσει τη σεξουαλικότητά του, μέχρις ότου ένα απροσδόκητο γεγονός θα τον ωθήσει σε ένα σπιράλ βίας και απόγνωσης.

Το 43ο  Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ με τα τρία μεγάλα προγράμματα ταινιών που περιλαμβάνει: Grand Tour, Η δική μου Προσωπική Ευρώπη και ΕΕ – 29, προσφέρει μια πλατφόρμα από σκέψεις προς συζήτηση σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης, αφού μία ταινία μπορεί να κάνει την ευρωπαϊκή ταυτότητα και τις ιδέες της ορατές και αναγνωρίσιμες σε μεγάλα ακροατήρια. Προσφέρει μια αφετηρία προκειμένου να εξερευνηθεί εκ νέου ο ευρωπαϊκός πολιτισμός  μακριά από κάθε πολιτική ατζέντα, είτε είναι υπέρ είτε κατά της Ευρώπης. Αυτά τα τρία θεματικά προγράμματα του φεστιβάλ εξερευνούν διαφορετικά θέματα που σχετίζονται σήμερα με την Ευρώπη, όπως η μετανάστευση, η (πολιτιστική) ταυτότητα και οι προσωπικές συνθήκες διαβίωσης. Μαζί, δίνουν μια εικόνα για το τι ενώνει και τι χωρίζει την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο το φεστιβάλ στοχεύει να βρεθούν οι  απαντήσεις και μια  μελλοντική προοπτική, σε συνεργασία με τους κινηματογραφιστές και το κοινό, εκεί όπου η πολιτική φαίνεται να αποτυγχάνει.

Τη  φετινή διοργάνωση θα ανοίξει η νέα ταινία του Σπάικ Τζόνζι  με τίτλο Her και με πρωταγωνιστή τον Χοακίν Φίνιξ.

 

Η 10η  επετειακή  διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών και Νέων Μέσων της Ελλάδος, Athens Video Art Festival 2014 είναι γεγονός και θα πραγματοποιηθεί το Μάιο.

To Athens Video Art Festival αποτελεί έναν από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς διεθνώς σε επίπεδο ψηφιακών τεχνών και εκπαίδευσης. Υποστηρίζει την ελεύθερη  έκφραση, την επικοινωνία και τη διάδραση. Κύριος στόχος του είναι η  ολοκληρωμένη παρουσίαση των τελευταίων τάσεων από τον χώρο των τεχνών και των νέων τεχνολογιών και η ανάδειξη νέων καλλιτεχνών.

Πιστό στον ετήσιο προγραμματισμό του, το Athens Video Art Festival  απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε όλους τους δημιουργούς να πειραματιστούν με τις ανεξάντλητες δυνατότητες των νέων μέσων και δίνοντας ζωή στις ιδέες τους να συμμετέχουν στη διαμόρφωση μιας δυναμικής πολυσυλλεκτικής και διαρκώς εξελισσόμενης κοινότητας.

Οι δημιουργοί μπορούν να υποβάλουν τα έργα τους σε μία ή περισσότερες από τις οκτώ κατηγορίες της διοργάνωσης με μέγιστο όριο συμμετοχής τέσσερα έργα ανά κατηγορία:

VIDEO ART | ANIMATION | APPLICATIONS | INSTALLATIONS PERFORMANCES | DIGITAL IMAGE | WEB ART | MUSIC

Δεν υπάρχει θεματικός περιορισμός.

Δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής.

Προθεσμία υποβολής συμμετοχών: 10 Μαρτίου 2014.

Οι συμμετοχές μπορούν να υποβληθούν μέσω διαδικτύου ή  μέσω ταχυδρομείου.

Προτάσεις για συνεργασία: tributes, workshops, discussion panels, να αποστέλλονται στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με τίτλο «Proposal from xxxx» (όπου xxxx η ονομασία του φορέα).

Για περισσότερες πληροφορίες: www.athensvideoartfestival.gr


To νέο ντοκιμαντέρ του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου παρουσιάζει σπάνια φωτογραφικά αρχεία και άγνωστα μέχρι σήμερα κινηματογραφικά ντοκουμέντα που στοιχειοθετούν τη μοναδική περίπτωση του Γρηγόρη Λαμπράκη. Πολύτιμο υλικό που βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας, το οποίο υποβλήθηκε σε ειδική επεξεργασία για να διασωθεί και να μοιραστεί με το κοινό δεκαετίες αργότερα. Μεταξύ άλλων εμφανίζεται ο ίδιος ο Γρηγόρης Λαμπράκης στη Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης, πλάνα από το λαϊκό προσκύνημα στη σορό του και τη μεγαλειώδη κηδεία/διαδήλωση, καθώς και μαρτυρίες ανθρώπων που γνώρισαν ή και συνεργάστηκαν με τον Γρηγόρη Λαμπράκη. Αθλητές, γιατροί, συγγενείς, ασθενείς και συναγωνιστές του καταθέτουν τις εμπειρίες τους από τη γνωριμία με τον μεγάλο αυτό αγωνιστή. Μεταξύ αυτών είναι: ο Μανώλης Γλέζος με τον οποίο βρέθηκε στα έδρανα της Βουλής με την ΕΔΑ και μαζί πήραν μέρος στην τετραήμερη Παγκόσμια Πορεία Ειρήνης του Ωλντερμάστον, ο Τάκης Μπενάς που ήταν τότε Γραμματέας της Νεολαίας ΕΔΑ και κατόπιν Γραμματέας της Νεολαίας Λαμπράκη, ο Κωνσταντίνος Χορομίδης τελευταίος εν ζωή δικηγόρος της Πολιτικής Αγωγής στη δίκη για τη δολοφονία του Λαμπράκη, ο Ανδρέας Μαμωνάς που δεκαεξάχρονος τότε μαθητής έσπασε τα μπλόκα και περπάτησε με τον Λαμπράκη στην απαγορευμένη Πορεία Ειρήνης. Αλλά και νεαροί αυτόπτες μάρτυρες στη δολοφονία του αγωνιστή της ειρήνης και μετέπειτα σημαντικά στελέχη του αντιδικτατορικού κινήματος, καθώς και πολλοί ακόμη που φωτίζουν ο καθένας με τον τρόπο του την πολυσχιδή δραστηριότητα του Γρηγόρη Λαμπράκη.

20 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Διάρκεια: 114’
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
Παραγωγός: Θάνος Λαμπρόπουλος
Παραγωγή: Περίπλους
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Δημήτρης Κορδελάς
Μοντάζ: Κωνσταντίνος Τσιχριτζής
Mουσική: Πλάτων Ανδριτσάκης
Aφήγηση: Δημήτρης Ήμελλος, Τάσος Ράπτης,  Βαγγέλης Αλεξανδρής, Ξάνθος Μαϊντάς, Χρίστος Ρουμελιωτάκης
 Έρευνα: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, Γεράσιμος Βάκρος,  Αλέξανδρος Αλεξανδρόπουλος,
Συνεργάτες Ιστορικοί: Ηλίας Νικολακόπουλος, Ιωάννα Παπαθανασίου,  Στράτος Δορδανάς,
Διεύθυνση Παραγωγής: Αλέξανδρος Αλεξανδρόπουλος
Οργάνωση παραγωγής (Αρκαδία): Γεράσιμος Βάκρος
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Ψυχογυιός
Σχεδιασμός Ήχου: Φίλιππος Μάνεσης
Μιξάζ: Κώστας Φυλακτίδης
Τίτλοι: Φοίβος Σκρουμπέλος
Με τη χρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
Χορηγία: Εθνική Τράπεζα Ελληνική Ενδοκρινολογική Εταιρεία Πανελλήνια Ένωση Ενδοκρινολόγων Δήμος Τρίπολης

Σημείωμα σκηνοθέτη
Ο Γρηγόρης Λαμπράκης είναι η κατεξοχήν προσωπικότητα που συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για να γίνει σύμβολο. Φτωχόπαιδο από αγροτική περιοχή – ένα από τα 18 παιδιά της οικογένειάς του – ξεκινά από το χωριό του και μετά από πολλούς κόπους και βάσανα σπουδάζει γιατρός. Γυναικολόγος και μαιευτήρας που φέρνει στον κόσμο τη νέα ζωή και πρωτοπόρος της ενδοκρινολογίας στην Ελλάδα. Στο ιατρείο του, υπήρχε απ’ έξω ταμπέλα που έγραφε : «Ο Ιατρός δέχεται τους απόρους εκάστην Τετάρτην 5 – 7 μ.μ.». Στην περίοδο της Κατοχής θα πάρει μέρος στην αντίσταση κατά των Γερμανών. Θα εξετάζει δωρεάν τους ασθενείς και θα οργανώσει λαϊκά συσσίτια. Παράλληλα με τις σπουδές του στην ιατρική υπήρξε και αθλητής του στίβου που άφησε εποχή. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου το 1936 και τους Παγκόσμιους Φοιτητικούς Αγώνες το 1937 στο Παρίσι. Το ρεκόρ του στο άλμα εις μήκος έμεινε ακατάρριπτο για 21 ολόκληρα χρόνια. Υπήρξε πολλές φορές Βαλκανιονίκης στους δρόμους ταχύτητας  και στα άλματα. Κράτησε μακροχρόνιους δεσμούς φιλίας με Βαλκάνιους αθλητές και κυρίως με τους «προαιώνιους εχθρούς», τους Τούρκους. Έβλεπε τον αθλητισμό σαν ένα βήμα Ειρήνης. Το ενδιαφέρον του για τα κοινά θα τον οδηγήσει και στην πολιτική. Βουλευτής που εκλέγεται στις φτωχογειτονιές του Πειραιά και ακτιβιστής της Ειρήνης. Ένας άνθρωπος που ο προσωπικός του μύθος μαγνητίζει τις συλλογικές προσδοκίες.  Με το θάνατό του θα περάσει στη λαϊκή συνείδηση ως νέος Άδωνις που ξαναγεννιέται. Ο κόσμος αρνείται να δεχτεί πως πέθανε. Το σύνθημα «Ο Λαμπράκης Ζει» θα ακούγεται για πολλά χρόνια. Το αρχικό γράμμα «Ζ» που συμβολίζει τη Ζωή – Ζωή που ήταν ταγμένος κι ο ίδιος για να φέρνει στο φως – θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη του ελληνικού λαού και θα γίνει πηγή έμπνευσης για τραγούδια, βιβλία και ταινίες. Η περίπτωση Λαμπράκη απεικονίζει ιδανικά τη συνάντηση ατομικού και συλλογικού. Η δολοφονία του αποτελεί μια χρονική τομή, όπου μια αργόσυρτη ιστορική εξέλιξη γεννά μια άλλη, αλλά ήδη κυοφορούμενη – εξίσου αργόσυρτη σε διάρκεια ιστορική εξέλιξη (η μετεμφυλιακή Ελλάδα που στηρίζεται στους παρακρατικούς μηχανισμούς αναγκάζεται να υποχωρήσει μπροστά στη δυναμική επανεμφάνιση των μαζών που απαιτούν μια νέα πορεία). Ένα συμβάν τέμνει το χρόνο στο παλιό και στο καινούριο. Απλοποιώντας λίγο θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η περίπτωση όπου η μακρά διάρκεια συναντά τη συμβαντολογική ιστόρηση. Όσο κι αν μοιάζουν αυθαίρετες οι τομές, τόσο στην Επιστήμη όσο και στην Ιστορία, εν τούτοις υπάρχουν γεγονότα που τουλάχιστον στη λαϊκή συνείδηση εγκαθίστανται με αυτό τον τρόπο και η περίπτωση Λαμπράκη έτσι πέρασε στην Ιστορία.   
              
 
Σχετικά με τον Γρηγόρη Λαμπράκη
Η ζωή και ο θάνατος ενός ανθρώπου που δόξασε την πατρίδα του, υπηρέτησε με συνέπεια την επιστήμη και αγωνίστηκε για ειρήνη και κοινωνική δικαιοσύνη μέσα στον πολυτάραχο εικοστό αιώνα. Ο Λαμπράκης από την περίοδο του μεσοπολέμου  συμμετέχει ενεργά  στις περιπέτειες και τα πάθη της πατρίδας του. Μεταξική δικτατορία, Κατοχή και Αντίσταση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος και στη συνέχεια η δύσκολη δεκαετία της  ανασυγκρότησης – η δεκαετία του ’50. Το νήμα της ζωής του θα κοπεί βίαια από το παρακράτος της Δεξιάς στις 22 Μαϊ̈́ου του 1963. Η δολοφονία του θα αφυπνίσει συνειδήσεις, η κηδεία του θα μετατραπεί σε μια τεράστια διαδήλωση που θα δρομολογήσει ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις και το όνομά του θα γίνει σύμβολο για τη νεολαία και τους αγώνες της τη σύντομη Άνοιξη της δεκαετίας του ’60. Ο Γρηγόρης Λαμπράκης  γεννήθηκε στην Κερασίτσα Αρκαδίας το 1912. Ιατρός γυναικολόγος, Υφηγητής της Ιατρικής και πρωτοπόρος της Ενδοκρινολογίας στην Ελλάδα. Στον μεσοπόλεμο υπήρξε πρωταθλητής Ελλάδας στο άλμα εις μήκος, στο τριπλούν και στους δρόμους ταχύτητας, 100 και 200 μέτρα. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου, σε Παγκόσμιους Φοιτητικούς Αγώνες κι επανειλημμένα στέφθηκε Βαλκανιονίκης – το ρεκόρ του μάλιστα στο άλμα εις μήκος έμεινε ακατάρριπτο για 21 ολόκληρα χρόνια. Την περίοδο της Κατοχής οργάνωνε συσσίτια και εξέταζε δωρεάν τους αθλητές. Την κοινωνική του προσφορά ως γιατρός συνέχισε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του προσφέροντας αμισθί τις υπηρεσίες του στους άπορους. Το 1961 θα βγει βουλευτής Πειραιά συνεργαζόμενος με την Αριστερά και το 1963 θα καταφέρει παρά τις απαγορεύσεις να περπατήσει στην Α΄ Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης και να γίνει σύμβολο του Παγκόσμιου Φιλειρηνικού Κινήματος. Θα δολοφονηθεί στη Θεσσαλονίκη, από παρακρατικούς τραμπούκους σε συνεργασία με την αστυνομία, σε μια εκδήλωση των Φίλων της Ειρήνης.

 

Με μεγάλη επιτυχία έληξε χθες το βράδυ η Τελετή Απονομής Βραβείων του 6ου Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών Πάμε Σινεμά; που έγινε στο αμφιθέατρο του 9,84 του Δήμου Αθηναίων. Η εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, κινηματογραφιστές και οι μαθητές που παρακολούθησαν το πρόγραμμα και έφτιαξαν τις δικές τους ταινίες, γέμισαν ασφυκτικά το αμφιθέατρο, για να παρακολουθήσουν την Τελετή Απονομής Βραβείων, συμμετέχοντας σε μία γιορτή, φτιαγμένη από τα παιδιά για τα παιδιά.

Συμμετείχαν
•       35 ταινίες από αντίστοιχα σχολεία στην Ελλάδα, και 2 ταινίες από
σχολεία της ομογένειας στη Φρανκφούρτη.
•        παρουσιαστής της βραδιάς, o Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
•       Tα μέλη της κριτικής επιτροπής: ο Τάκης Σπυριδάκης
ηθοποιός-σκηνοθέτης, η Ελεωνόρα Ζουγανέλη και ο Φίλιππος Πλιάτσικας (μουσικοί-τραγουδοποιοί),
      η Αθηνά Παπά και η Εύη Δαελή (ηθοποιοί), ο Γιώργος Ζώης (σκηνοθέτης) και η Νόρα Ράλλη δημοσιογράφος.
•       Τα βραβεία απένειμαν, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κύριος
Συμεών Κεδίκογλου, ο κύριος Δημήτρης Σοφιανόπουλος,
      Γενικός Διευθυντής της Δημόσιας Τηλεόρασης, ο κύριος Ηλίας Φούτσης πρόεδρος του New York College, η κυρία Φοίβη Αγγελοπούλου,
       Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ο Φίλιππος Πλιάτσικας και η Ελεωνόρα Ζουγανέλη.
•       Τραγούδησε η Ελεωνόρα Ζουγανέλη
Τα βραβεία του 6ου Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών Πάμε Σινεμά;:
•       To βραβείο Κοινού στο 5ο Λύκειο Αθηνών, για την ταινία με τίτλο
«Ανάλυσέ το.»
      850.000 θεατές επισκέφτηκαν τη σελίδα, ενώ το βραβείο κοινού είχε
250.000 viewers στο you tube
•       To Πρώτο βραβείο καλύτερης ταινίας στην Ιταλική Σχολή Αθηνών, για
την ταινία με τίτλο «Gli Altri»
•       To Δεύτερο βραβείο καλύτερης ταινίας στην Ελληνογαλλική Σχολή
Καλαμαρί, για την ταινία με τίτλο «DIVERSITE»
•       To τρίτο βραβείο καλύτερης ταινίας στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο
Αθηνών, για την ταινία με τίτλο «Το Τείχος»
•       To βραβείο καλύτερης ταινίας Γυμνασίων-Λυκείων στο 1ο Γενικό Λύκειο
Νέας Φιλαδέλφειας, για την ταινία με τίτλο «RESTART»
•       To βραβείο καλύτερης ταινίας Δημοτικών Σχολείων στο 2ο Δημοτικό
Σχολείο Ηρακλείου Αττικής, για την ταινία με τίτλο «ο Πούλιγκ»
•       To βραβείο Καλύτερης Αφίσας στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο
Αμπελοκήπων Μενεμένης στη Θεσσαλονίκη

Οι καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης ήταν η προβολή όλων των ταινιών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό,  αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα: www.HYPERLINK "http://www.pamecinema.net" pamecinema.net.
Οι θεατές διάλεξαν την αγαπημένη τους ταινία , ψηφίζοντάς την για το βραβείο κοινού.
Η κάλυψη  της τελετής απονομής έγινε από τη Δημόσια Τηλεόραση.

Μέσα από το  ντοκιμαντέρ Αθηνά Εκ του Μηδενός, ο αρχιτέκτονας Κώστας Γουζέλης παρουσιάζει τη γέννηση της «Αθηνάς», ενός μοναδικού παραδοσιακού ελληνικού ιστιοπλοϊκού σκάφους, μιας Συμιακής σκάφης, ίσως του τελευταίου που φτιάχνεται στην Ελλάδα.  Μέσα σε 53 λεπτά γεμάτα από ξύλο, θάλασσα, φως και μουσική παρακολουθούμε εκ του μηδενός/ex nihilo μια δημιουργία, σύμβολο ελευθερίας, σύμβολο Ελλάδας
Σε μια εποχή που τα παραδοσιακά καϊκια «δολοφονούνται» μπροστά στα μάτια  των ιδιοκτητών τους,  η Αθηνά πλέει κόντρα στον «άνεμο» με τη δύναμη της αγάπης των δημιουργών της. Παρακολουθούμε βήμα, βήμα τη χάραξη του σχεδίου, την επίπονη διαδικασία της κατασκευής, τις ιδιαίτερες προσωπικότητες που συνθέτουν ένα τέτοιο φιλόδοξο εγχείρημα και τους συλλογισμούς που αποτελούν  μια ιδιαίτερη στάση φιλοσοφίας ζωής. Η ζωή, η καθημερινότητα και ο μύθος αλληλοδιαπλέκονται σηματοδοτώντας διαχρονικές αξίες.
Το ντοκιμαντέρ Αθηνά Εκ του Μηδενός έχει ήδη κάνει την πορεία του σε φεστιβάλ και  ελληνικά νησιά, έχει επιλεχθεί από το γαλλογερμανικό τηλεοπτικό κανάλι ARTE, για να προβληθεί στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η «Αθηνά» το 2011 και 2012 έλαβε μέρος στον Διεθνή Αγώνα Κλασσικών Σκαφών & Παραδοσιακών Καϊκιών , όπου κατέλαβε την πρώτη θέση.
Η σκηνοθεσία είναι του Φοίβου Κοντογιάννη η παραγωγή του Κώστα Γουζέλη, ενώ το σενάριο ανήκει και στους δύο.  Η Αθηνά Εκ του Μηδενός θα προβάλλεται από τις  23 Ιανουαρίου στην αίθουσα Τριανόν, (Κοδριγκτώνος 21, μετρό Βικτώρια, 2108215469, 2108222702) και για μια εβδομάδα.

 

Το Φεστιβάλ Τεκμηρίωσις 1ο Πανόραμα Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας είναι μία πρωτοβουλία 4 πολιτιστικών συλλόγων της Καλαμάτας (Καλλιτεχνικό Στέκι, Νέα Κινηματογραφική Λέσχη, Πολιτιστικός Αντίλογος και Φεστιβάλ Μηδέν) που θα λάβει χώρα από τις 22 έως τις 29 Ιανουαρίου 2014, στο Αμφιθέατρο του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας. Την καλλιτεχνική διεύθυνση υπογράφει η Τζίνα Πετροπούλου, παραγωγός ντοκιμαντέρ.
Πρόκειται για ένα πανόραμα 77 ντοκιμαντέρ Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Αξονας της επιλογής των ντοκιμαντέρ ήταν να παρουσιαστούν ταινίες μη εμπορικές, μη τηλεοπτικές, κυρίως φεστιβαλικές. Ταινίες που χαρακτηρίζονται γενικά  στον κόσμο του κινηματογράφου ως “δημιουργικά ντοκιμαντέρ”.
Το Φεστιβάλ Τεκμηρίωσις πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Δήμου Καλαμάτας και με τη συνεργασία πολλών φορέων και οργανισμών, όπως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το Κέντρο Κοινωνίας Επιστήμης και Τέχνης (CAID), το Φεστιβάλ Αρχαιολογικού Ντοκιμαντέρ «ΑΓΩΝ», το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας, το Ινστιτούτο Θερβάντες κ.α.

Το πρόγραμμα του Τεκμηρίωσις χωρίζεται σε 3 ζώνες.
1. Εκπαιδευτική ζώνη. Απευθύνεται κυρίως στην μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα όπου θα καθημερινά 9 με 11 το πρωί θα προβάλλονται θεματικές ταινίες δηλαδή αρχαιολογικού, οικολογικού  επιστημονικού περιεχομένου. Για αυτή την ζώνη συνεργάστηκαν  το Φεστιβάλ αρχαιολογικού ντοκιμαντέρ, η Ελληνική εταιρεία περιβάλλοντος και πολιτισμού και το Φεστιβάλ επιστημονικών ταινιών. Μετά από κάθε θεματική ζώνη θα ακολουθεί συζήτηση με έναν εκπρόσωπο από τους παραπάνω φορείς. Σημαντική είναι η  συνεργασία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή οποία έχει ήδη ενημερώσει όλα τα γυμνάσια και λύκεια της Μεσσηνίας .
2. Το κυρίως πρόγραμμα ξεκινά καθημερινά από τις 12 το μεσημέρι και απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Υπάρχει μία ισορροπία ελληνικών και ξένων ταινιών και έχουν προσκληθεί 20 Ελληνες σκηνοθέτες  που θα προλογίσουν την ταινία τους και θα συζητήσουν με το κοινό.
3. Μεταμεσονύκτια μουσική ζώνη η οποία θα ξεκινά στις 11 το βράδυ και καθημερινά θα προβάλλονται μουσικά ντοκιμαντέρ.
Παράλληλες εκδηλώσεις
1. Συζήτηση με θέμα “Το ντοκιμαντέρ στην εκπαίδευση” με συντονίστρια την Βασιλική Σακκά , σχολική σύμβουλο Μεσσηνίας και κύρια ομιλήτρια την Καλαματιανή σκηνοθέτιδα Κλεώνη Φλέσσα η οποία έχει κάνει πολλά εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ για την Εκπαιδευτική Τηλεόραση
2. Συζήτηση με θέμα  “Ντοκιμαντέρ και κοινωνική μνήμη”. Μία πολύ σημαντική συζήτηση, με εκπροσώπους 5 φορέων, μιας και οι καταγραμμένες οπτικοακουστικές μνήμες είναι πια, και θα είναι όλο και περισσότερο μελλοντικά, αντικείμενο ιστορικής, φιλοσοφικής και κοινωνιολογικής ανάλυσης. Πιο συγκεκριμένα θα μιλήσουν: 

• O Θ. Αδαμόπουλος από την  Ταινιοθήκη της Ελλάδας, για τη διατήρηση της μνήμης της κοινωνίας όπως καταγράφηκε στα οπτικοακουστικά έργα που συλλέγει και συντηρεί.
•  Ο Βασίλης Αλεξόπουλος από την τέως ΕΡΤ και νυν ΔΤ θα αναφερθεί στις προσπάθειες διαχείρισης των ντοκουμέντων της από την ίδια, καθώς και από άλλους φορείς όπως π.χ. το τέως Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο.
• Ο Λάκης Παπαστάθης από Το Παρασκήνιο θα εξηγήσει τη φιλοσοφία της κορυφαίας αυτής εκπομπής και τη σημασία της καταγραφής των στιγμάτων τέχνης, σκέψης και ζωής των τελευταίων 40 ετών που πραγματοποίησε.
• Ο Σταύρος Ιωάννου, διευθυντής του   Φεστιβάλ Χαλκίδας, θα αναφερθεί στο ρόλο που έπαιξαν και παίζουν τα φεστιβάλ, Λέσχες και άλλες διοργανώσεις παρουσίασης ντοκιμαντέρ στη διατήρηση της μνήμης της κοινωνίας.
• Και, τέλος, ο Γιάννης Τριτσιμπίδας, ιδρυτής των Κυκλαδικών Οπτικοακουστικων Αρχείων θα παρουσιάσει την εμπειρία μιας Οπτικοακουστικής Συλλογής και των δράσεων ανάδειξης της μνήμης ενός τόπου.

3. Σεμινάριο σεναρίου διάρκειας 4 ημερών
Το Workshop με θέμα το ΣΕΝΑΡΙΟ απευθύνεται σε νέους που τους ενδιαφέρει η κινηματογραφική τέχνη και χωρίζεται σε τρία μέρη.

α. Μια σύντομη θεωρητική ενημέρωση για το τι είναι το Σενάριο στον κινηματογράφο.

β. Μια σύντομη εισαγωγή στις βασικές αρχές της κινηματογραφικής τεχνικής.

γ. Το μεγαλύτερο μέρος του τετραημέρου θα καλυφθεί από πρακτικές εφαρμογές με ειδικές εργασίες των συμμετεχόντων και θα τεθούν τα θεμέλια για εργασίες από τις οποίες θα προκύψει μια μικρή ταινία που αφού θα έχει γίνει η κατασκευή της κατά τη διάρκεια της χρονιάς, θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένη στο επόμενο Φεστιβάλ 2014.

Η μέθοδος θα είναι διαδραστική και τα αποτελέσματα προϊόν πρωτοβουλίας των συμμετεχόντων.
Το σεμινάριο παρέχεται δωρεάν από τον σκηνοθέτη και παραγωγό  Αλέξη Τσάφα  και θα τηρηθεί λίστα προτεραιότητας.

4. Τέλος υπάρχει μία ενότητα ντοκιμαντέρ για την μετανάστευση και μία  ενότητα την τελευταία μέρα του Πανοράματος αφιερωμένη στο γαστρονομικό ντοκιμαντέρ.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία: το Δήμο Καλαμάτας, τους χορηγούς και υποστηρικτές της διοργάνωσης, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την Δ. Τ, την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το Κέντρο Κοινωνίας Επιστήμης και Τέχνης (CAID), Το Φεστιβάλ Αρχαιολογικού Ντοκιμαντέρ «ΑΓΩΝ», το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας, το Ινστιτούτο Θερβάντες, την Πρεσβεία της Δανίας στην Ελλάδα,  την Πρεσβεία της Αυστρίας,  και όλους τους σκηνοθέτες, Eλληνες και ξένους, που  παραχώρησαν τις ταινίες που πλαισιώνουν το 1ο Πανόραμα Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας.

Ενημέρωση και πληροφορίες: www.facebook.com/kalamatadocfestival και www.kalamatadocfestival.gr
http://issuu.com/tekmiriosis/docs/programma

«Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος με τα μάτια των νέων»  
Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134-136 /  Μετρό  Κεραμεικός
23 έως 29 Ιανουαρίου 2014

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζει ολόκληρο το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου από τις 23 έως τις 29 Ιανουαρίου 2014 και καλεί το κοινό να δει το έργο του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού μέσα από τα μάτια των νέων. Τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου θα προλογίσουν νέοι μουσικοί, ποιητές, σκηνοθέτες, καθώς και φοιτητές και σπουδαστές από τις ακόλουθες σχολές: Τμήμα Ε.Μ.Μ.Ε. και Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Σχολή Σταυράκου, ΙΕΚ ΑΚΜΗ, New York College κ.ά.

Τι έχουν να πουν για το Τοπίο στην Ομίχλη ο Αλέξης Καλοφωλιάς και ο Γιώργος Καρανικόλας από τους Last Drive; Τι σημαίνει η Αναπαράσταση για την σκηνοθέτιδα Εύα Στεφανή και τι το ντοκιμαντέρ Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη για την σκηνοθέτιδα Κατερίνα Πατρώνη; Πώς θα προσεγγίσει Το μετέωρο βήμα του πελαργού η σκηνοθέτιδα Ελίνα Ψύκου; Πώς ήταν η εμπειρία να βλέπει Αγγελόπουλο στο Λονδίνο τη δεκαετία του ΄90 για τον σκηνοθέτη Γιάννη Σακαρίδη και τι έχει να πει για την Σκόνη του χρόνου; Γιατί είναι σημαντικοί Οι κυνηγοί για τον σκηνοθέτη Γιώργο Ζώη; Πώς βλέπει σήμερα Το βλέμμα του Οδυσσέα ο σκηνοθέτης Κωστής Ζουλιάτης; Ποιο είναι το σχόλιο του βραβευμένου ποιητή Θωμά Τσαλαπάτη για το Ταξίδι στα Κύθηρα;

•    Προβολές στην Ταινιοθήκη
Θα προβληθεί ολόκληρη η φιλμογραφία του Θόδωρου Αγγελόπουλου και σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα οι τρεις μικρού μήκους ταινίες του δημιουργού, Lumière et compagnie: Ulysse / Lumière et compagnie: Οδυσσέας (1995, 52’’), Chacun son cinèma: trois minutes / Ο καθένας και το σινεμά του: τρία λεπτά (2007, 3’ 12’’), Céu inferior | Sous-ciel (2011, 5’ 50’’).
Επίσης, οι ταινίες  Αναπαράσταση  (1970) και  Ο Μελισσοκόμος (1986) θα προβληθούν για πρώτη φορά μετά την ψηφιακή τους αποκατάσταση, την οποία επέβλεψε ο ίδιος ο σκηνοθέτης.
Οι ταινίες θα προβληθούν με τους ακόλουθους υπότιτλους:
Ταξίδι στα Κύθηρα  με αγγλικούς υπότιτλους
Μια αιωνιότητα και μια μέρα με αγγλικούς υπότιτλους
Sous-ciel με αγγλικούς υπότιτλους
 Αναπαράσταση με γαλλικούς υπότιτλους
Η εκπομπή  με γαλλικούς υπότιτλους
Οι κυνηγοί με γαλλικούς υπότιτλους
Ο Μελισσοκόμος με γαλλικούς υπότιτλους
Το λιβάδι που δακρύζει με γερμανικούς υπότιτλους
Είσοδος € 5 ανά προβολή ταινίας, €10 ενιαία κάρτα εισόδου σε όλες τις προβολές για φοιτητές, μαθητές, ανέργους και νέους 18 έως 26 ετών.  

•    Εκδήλωση εις μνήμην
Οι Αθηναίοι βλέπουν Αγγελόπουλο
Ανοιχτή προβολή στην πλατεία Συντάγματος
Παρασκευή 24 Ιανουαρίου στις 20:00, 21:00, 22:00, 23:00.
Η μεγάλη οθόνη προβάλλει στην πλατεία Συντάγματος την Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη (ντοκιμαντέρ, 43΄) του Θόδωρου Αγγελόπουλου.
Μια συν-διοργάνωση του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και της Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Ώρες προβολών 20:00, 21:00, 22:00, 23:00.

•    Πρόσκληση σε ανοιχτή συζήτηση
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου στις 20:30
Την τελευταία ημέρα των προβολών, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος καλεί το κοινό, τους ομιλητές και όσους βρέθηκαν στην Ταινιοθήκη αυτές τις μέρες σε μια ανοιχτή συζήτηση-έκπληξη για να μιλήσουν για το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου.
Την συζήτηση θα συντονίσει ο σκηνοθέτης Θάνος Αναστόπουλος



«Η δραστική καινοτομία της σύλληψης του Θόδωρου Αγγελόπουλου είναι να συνδέσει την Ιστορία ως διαδικασία και ως ανακατασκευή με μια θεωρία ανάμνησης, δηλαδή μια ακούσια μνήμη».
Sylvie Rollet
Καθηγήτρια Κινηματογραφικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Sorbonne Nouvelle Paris III (Παρίσι)
(Μετάφραση: Πιέτρο Ραντίν)

To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου χαιρετίζει τη φετινή ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή ελληνικών ταινιών στο Φεστιβάλ Βερολίνου σε όλα τα διεθνή προγράμματα. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί στο επίσημο διαγωνιστικό προβάλλεται Το μικρό ψάρι (Stratos) του Γιάννη Οικονομίδη, μια συμπαραγωγή μεταξύ  Ελλάδας, Γερμανίας και Κύπρου. Από την ελληνική πλευρά η παραγωγή ανήκει στους Faliro House Productions Α.Ε. του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου, Αργοναύτες Α.Ε. του Παναγιώτη Παπαχατζή σε συμπαραγωγή των Ε.Κ.Κ., ΕΡΤ Α.Ε. και Feelgood Entertainment. Από τη Γερμανία συμμετέχει η Μatch Factory productions του Michael Weber με την υποστήριξη του NRW και από την Κύπρο η Γιάννης Οικονομίδης Films Ltd  και το Υπουργείο Πολιτισμού της χώρας, ενώ η ταινία έχει ενισχυθεί και από το πρόγραμμα Εurimages.

Στο επίσημο τμήμα ταινιών μικρού μήκους συμμετέχει η Washingtonia της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, σε παραγωγή Γιώργου Ζώη, Άρτεμης Παττακού και Ε.Κ.Κ.

Στο τμήμα 14plus του προγράμματος Generation συμμετέχει η μικρού μήκους ταινία το Προαύλιο  της  Ρηνιώς Δραγασάκη, σε παραγωγή  της GUANACO και του Ε.Κ.Κ., καθώς και η μεγάλου μήκους συμπαραγωγή Τουρκίας- Γερμανίας- Ολλανδίας –Ελλάδας, Blue Wave των Ζεϊνέπ Νατντάκ και Μερβέ Καγιάν, με την εταιρεία 2/35 να έχει αναλάβει το ελληνικό κομμάτι της παραγωγής. 

Στο 11o Berlinale Co-Production Market συναντάμε τον Χρίστο Γεωργίου με τα  Χρόνια Πολλά  και την Ελίνα Ψύκου με το Ο γιός της Σοφίας.

Δύο ακόμα ελληνικές ταινίες έρχονται να συμπληρώσουν τη λίστα της φετινής Μπερλινάλε, αφού συμμετέχουν η καθεμία σε δύο ξεχωριστά προγράμματα. Η νέα ταινία του Θανάση Καρανικόλα Στο σπίτι συμμετέχει στο πρόγραμμα Φόρουμ, το πιο τολμηρό τμήμα της Μπερλινάλε, όπου προβάλλονται ταινίες avant garde, πειραματικές και πολιτικά ρεπορτάζ. Στο Φόρουμ υπάρχουν ελάχιστοι επίσημοι περιορισμοί όσον αφορά στην επιλογή των ταινιών, έτσι ώστε να υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία, αφού ντοκιμαντέρ και ταινίες αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο.

Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι η Νάντια, η οποία ζει με τον Στέφανο, την Εύη και την κόρη τους Ίριδα σε ένα ευρύχωρο σπίτι στους λόφους του Μαραθώνα, με θέα στη θάλασσα. Οι τέσσερις τους έχουν στενές σχέσεις, σχέσεις οικογενειακές ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Εκεί εργάζεται η Νάντια. Καθαρίζει, μαγεύει, τους φροντίζει. Είναι η οικιακή βοηθός της οικογένειας. Ήταν μαζί τους από τότε που η Ίριδα είπε την πρώτη της λέξη. Στάθηκε στην Εύη όταν έχασε το δεύτερο παιδί της. Ένα σημαντικό γεγονός ωστόσο, θα αλλάξει δραματικά τις σχέσεις της Νάντιας και των εργοδοτών της, όταν έρθει αντιμέτωπη με μια πρωτόγνωρη κατάσταση.

Η σκηνοθεσία και το σενάριο είναι του Θανάση Καρανικόλα, ο οποίος αναφέρει πως: «Το βασικό δίλημμα της ταινίας γεννήθηκε μετά από μια διαφωνία σχετικά με την ηθική», με παραγωγούς τους Αργύρη Παπαδημητρόπουλο και Lasse Scharpen. Η παραγωγή ανήκει στις Oxymoron films, Shprn3, ZDF, με την υποστήριξη του Ε.Κ.Κ. και πρωταγωνιστούν οι Μαρία Καλλιμάνη, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και Αλέξανδρος Λογοθέτης.

Στο πρόγραμμα Πανόραμα προβάλλεται η ταινία Να Κάθεσαι και να Κοιτάς του Γιώργου Σερβετά. Το Πανόραμα στοχεύει  στη δημιουργία μίας γεφυρας ανάμεσα στο καλλιτεχνικό όραμα και το οικονομικό κέρδος. Το κοινό του προγράμματος περιλαμβάνει αυστηρά αγοραστές ταινιών, όπου και προβάλλονται κυρίως ταινίες γνωστών σκηνοθετών, πρώτες ταινίες καθώς και ταινίες νέων ταλέντων. Όλες οι ταινίες στο Πανόραμα είναι παγκόσμιες ή ευρωπαϊκές πρεμιέρες, ενώ μετά τις προβολές δημοσιογράφοι και θεατές έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν με σκηνοθέτες, παραγωγούς και ηθοποιούς.

Η ταινία Να Κάθεσαι και να Κοιτάς είναι ένα μετά-γουέστερν, μια ταινία για την αδιαφορία, τη βία και τη συμμετοχή. Είναι η ιστορία της Αντιγόνης, η οποία καταφτάνει στην ήσυχη πόλη της Θ. αναζητώντας μια ήρεμη ζωή, δίχως να γνωρίζει ότι κάτω από την επιφάνεια κρύβεται μια ανομολόγητη βία. Σύντομα, οι καταστάσεις γύρω της θα την αναγκάσουν να αποφασίσει αν πρέπει να αναλάβει δράση ή αν απλά θα κάθεται και θα κοιτά. 

Το σενάριο και η σκηνοθεσία ανήκουν στον Γιώργο Σερβετά  και η παραγωγή στους Φένια Κοσοβίτσα  και Κωνσταντίνο Κοντοβράκη  σε συμπαραγωγή των ΕΡΤ Α.Ε., HERETIC, FEELGOOD ENTERTAINMENT, 2/35, STEFI και πρωταγωνιστούν οι Μαρίνα Συμεού, Γιώργος Καφετζόπουλος, Μαριάνθη Παντελοπούλου και Νίκος Γιωργάκης. Η ταινία συμμετείχε στο πρόγραμμα  City to City του φεστιβάλ του Τορόντο καθώς και στο φεστιβάλ του Πάλμ Σπρινγκς.

Στο Market (Ευρωπαϊκή Αγορά Κινηματογράφου) του φετινού Φεστιβάλ  θα προβληθούν δύο ελληνικές ταινίες:  Το δέντρο και η κούνια της Μαρίας Ντούζα σε παραγωγή της Steficon και συμπαραγωγή των Ε.Κ.Κ., ΕΡΤ, NOVA, Intermedianetwork Serbia, Phos Productions, Stefi και Townfilm και η 10η Μέρα του Βασίλη Μαζωμένου σε παραγωγή των Horme Pictures, X-rated και με την υποστήριξη των Ε.Κ.Κ. και Ε.Ρ.Τ. Στο εν λόγω τμήμα παρευρίσκονται 455 εκθέτες, 8.098 επαγγελματίες από 94 χώρες συμπεριλαμβανομένων και των 1.691 διεθνών αγοραστών, όπου γίνονται προβολές 816 ταινιών. Θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές διεθνείς συναντήσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας για αγοραστές, πωλητές, παραγωγούς, διανομείς και χρηματοδότες, καθώς και εκπροσώπους της τηλεόρασης παγκοσμίως.
Η προβολή όλων των παραπάνω ελληνικών παραγωγών είναι η απόδειξη ότι η παρουσία του ελληνικού κινηματογράφου ενδυναμώνεται  και το ταλέντο των νέων δημιουργών αναγνωρίζεται σε ένα από τα μεγαλύτερα παγκόσμια Φεστιβάλ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 6 έως τις 16 Φεβρουαρίου.

 

 

«Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ελίνας Ψύκου που ξεχωρίζει για τη διαύγεια της αφήγησης του, αποδίδοντας με ακρίβεια την πρόθεση της δημιουργού να διηγηθεί μια ιστορία για την ταυτότητα και τη μνήμη. Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Όμως είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι κλειστό. Τριγυρνάει μόνος του σαν να έχει χάσει την ταυτότητα του, ενώ παράλληλα επιθυμεί να επαναφέρει τα ίχνη του στη μνήμη των άλλων. Ο Αντώνης Παρασκευάς σκοπεύει να λάμψει δια της απουσίας του και η Ελίνα Ψύκου τον παρακολουθεί και παράλληλα χτίζει με δεξιοτεχνία μια ιστορία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό. Μέσα από τα γεωμετρικά κάδρα και τις αλλόκοτες, μοναχικές στιγμές του πρωταγωνιστή ξετυλίγεται μια ευρηματική και πρωτότυπη παραβολή για την Ελλάδα του σήμερα. Ο Χρήστος Στέργιογλου από την άλλη καταθέτει μια εξαιρετική ερμηνεία και συνθέτει με μαεστρία ένα συγκινητικό και ταυτόχρονα ανελέητο πορτρέτο ενός αναλώσιμου τηλεοπτικού αστέρα.

Η ταινία απέσπασε το πρώτο βραβείο  στην κατηγορία Works in Progress του Κάρλοβι Βάρι (2012), ενώ έκανε την πρεμιέρα της στο τμήμα Forum του 63ου Φεστιβάλ Βερολίνου. Παράλληλα, η Ελίνα Ψύκου επιλέχθηκε από το περιοδικό Variety ως μια από τους 10  πιο υποσχόμενους Ευρωπαίους σκηνοθέτες στη λίστα των 10 Directors to Watch του φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι (2013). Ακολούθησαν τρεις διακρίσεις στο 54ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και πολλές συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου - Τορόντο, Λονδίνο, Sitges, Στοκχόλμη, Mar del Plata και άλλα -  που επιβεβαίωσαν τη δυναμική και την ιδιαιτερότητα της ταινίας.


23 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Διάρκεια: 89’

ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ, WORKS IN PROGRESS, ΚΑΡΛΟΒΙ ΒΑΡΙ 2012
FORUM, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ, 2013
10 EURO DIRECTORS TO WATCH, ΚΑΡΛΟΒΙ ΒΑΡΙ, 2013
EFA SELECTION 2013
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ-ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΓΛΟΥ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (FIPRESCI),
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΝΟΛΙΝΙΚΗΣ, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Π.Ε.Κ.Κ.),
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΝΟΛΙΝΚΗΣ, 2013

Ένα υποσχόμενο ντεμπούτο από την Ελληνίδα σεναριογράφο και σκηνοθέτρια Ελίνα Ψύκου που σατιρίζει την κούφια διασημότητα και τον κυνισμό των ΜΜΕ σε μια εποχή λιτότητας.
The Hollywood Reporter
Η Ψύκου έχει δημιουργήσει ένα διαμαντάκι ως ντεμπούτο. Την ταινία αξίζει να τη δει κανείς ως ένα δηκτικό πορτρέτο του ναρκισσισμού και της παγίδας που κρύβει η  φήμη.
Cine Vue
Μια εντυπωσιακή πρώτη ταινία που εγκαθιστά την Ελίνα Ψύκου σαν σταθερά ενός ελληνικού σινεμά, η ζωντάνια του οποίου πλησιάζει την αυθάδεια.
Criticat.com
"Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά" είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του τι περιμένει κανείς σαν "φεστιβαλική αποκάλυψη". Ο μπερλουσκονικός ήρωας, παρατημένος και εν τέλει τρομακτικός, γίνεται η προσωποποίηση ενός ευρωπαϊκού "ιδεώδους" που προχωρά απτόητο και πάντα προς τα δεξιά, είτε προς την ευτέλεια είτε προς την ζητιανιά και την αλητεία.
Cahiers du cinema
“Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά“ είναι ένα ακόμα διαμάντι στο μπαούλο με τους θησαυρούς του ελληνικού σινεμά. Η Ψύκου έχει βάλει ψηλά τον πήχη αν κρίνει κανείς από τη φήμη της που εξαπλώνεται ραγδαία. 
twitchfilm.com

Visit:
http://www.eternalreturnofantonisparaskevas.com/
http://www.facebook.com/AntonisParaskevas.TV
http://twitter.com/ReturnAntonisP
http://www.youtube.com/AntonisParaskevas
www.feelgoodentertainment.gr

Σημείωμα της δημιουργού
Ήθελα να πω μια ιστορία για έναν άνθρωπο που έχει χάσει την ταυτότητα του. Που δεν ξέρει ποιος είναι, δεν θυμάται ποιος ήταν, δεν είναι σίγουρος για το ποιος θέλει να είναι και που γι’ αυτόν τον λόγο αφήνει στους άλλους να του προσδώσουν όποια ταυτότητα θέλουν. Επιπλέον, ήθελα να πω μια ιστορία για την ανάγκη του ανθρώπου να αφήνει τα ίχνη του μετά τον θάνατο του, να παραμένει στη μνήμη των άλλων και παράλληλα να λατρεύει ό,τι έχει πεθάνει. Από τη μια, η απώλεια ταυτότητας στη ζωή και από την άλλη, η ανάγκη ύπαρξης και η ηρωοποίηση μετά τη ζωή. Περίεργος συνδυασμός. Οι παραλληλισμοί αυτή της μικρο-ιστορίας με παραδείγματα της μακρο-ιστορίας είναι ελεύθεροι.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι ο ήρωας της εποχής μας. Ένας  ήρωας που δεν του αντιστοιχεί καμία ηρωική πράξη. Δεν σκότωσε δράκους, δεν πολέμησε εθνικούς εχθρούς και δεν μπορεί να πετάξει. Είναι απλά ένας άντρας που τον λάτρεψαν και θέλησαν να του μοιάσουν. Μια κατασκευή της σύγχρονης βιομηχανίας ηρώων.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι ένας τραγικός ήρωας. Η μοίρα του είναι προκαθορισμένη, το τέλος του αναπόφευκτο. Δεν μπορεί να τα αλλάξει.
Ο Αντώνης Παρασκευάς σήμερα καταρρέει. Σαν ήρωας που είναι πρέπει να επιβιώσει και να διεκδικήσει μια θέση στην αθανασία. Η «αιώνια επιστροφή» έχει ακριβώς αυτή την έννοια, της αθανασίας.  Ο Αντώνης μπορεί σαν ύλη να μην επιστρέψει ποτέ, σαν ιδέα όμως οφείλει να επιστρέφει για πάντα, δηλαδή αιώνια. Το οφείλει στον εαυτό του και σ’ αυτούς που τον ανέδειξαν ως ήρωα.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι μόνος του. Οι φωνές της τηλεόρασης είναι η μόνη του συντροφιά, τα ιντερμέδια του. Σαν ο χορός μιας αρχαίας τραγωδίας σχολιάζουν, τραγουδούν και χορεύουν. 
Ο Αντώνης Παρασκευάς δεν έχει ταυτότητα. Είναι αυτό που του αποδίδουν οι άλλοι. Κάθε φορά κάτι άλλο. Τη μια αειφανής αστέρας, ρυθμιστής των εξελίξεων, ίνδαλμα και άντρας της χρονιάς. Την άλλη χρεοκοπημένος, ξεπερασμένος από την εποχή του, ένας άντρας σε κρίση, ένας εξαφανισμένος. Ο ίδιος δεν ξέρει τι είναι.
Ο Αντώνης Παρασκευάς έχει για όνομα το όνομα του υπηρέτη ενός ναυαγού.

Παραλειπόμενα
Η ιδέα για το σενάριο προέκυψε από ένα άρθρο που διάβασε η δημιουργός σε μια εφημερίδα το 2009. Ενδεικτικά, ο τίτλος του άρθρου ήταν «Τηλεπαρουσιαστής στη Βραζιλία κατηγορείται ότι παρήγγειλε δολοφονίες για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του» και αναφερόταν σε έναν Βραζιλιάνο δημοσιογράφο - παρουσιαστή - βουλευτή, ο οποίος είχε μια εκπομπή που ασχολούνταν με το έγκλημα. Η αστυνομία είχε ανακαλύψει ότι για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του σκηνοθετούσε φόνους και έστελνε τους δικούς του ρεπόρτερ στον τόπο του εγκλήματος.
Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά έγινε με πραγματική συναδελφική αλληλεγγύη. Χαρακτηριστικά, στην ταινία παίζει ο συνάδελφος της δημιουργού, Σύλλας Τζουμέρκας (Χώρα Προέλευσης), ο οποίος αντικαθιστά στην τηλεόραση τον Αντώνη Παρασκευά όταν αυτός εξαφανίζεται. Ενώ σε συμπληρωματικούς ρόλους συναντάμε πολλούς νέους σκηνοθέτες όπως  οι Γιώργος Ζώης, Αλέξης Αλεξίου, Παναγιώτης Φαφούτης.
Η επόμενη ταινία μεγάλου μήκους της Ελίνας Ψύκου βρίσκεται στο στάδιο του σεναρίου και έχει ήδη επιλεχθεί στο Berlinale Residency, ενώ θα λάβει μέρος στο Coproduction Market του φετινού φεστιβάλ Βερολίνου.

Μια απρόβλεπτη συνεργασία για το μουσικό κομμάτι της ταινίας
Mέσα από την ταινία προέκυψε και μια απρόβλεπτη συνεργασία των Felizol & The Boy, σε μια διασκευή του "Me Olvide De Vivir" του Julio Inglesias. Στα φωνητικά ο Αντώνης Παρασκευάς aka Χρήστος Στέργιογλου, πρωταγωνιστής της ταινίας, αλλά και του video clip.
Δείτε εδώ το video clip:  https://www.youtube.com/watch?v=hk4KRckZLig
Το κομμάτι κυκλοφορεί ψηφιακά από τη Feelgood Records.

23 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Συντελεστές:
Σενάριο – σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζήμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας
Διεύθυνση φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος
Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης
Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή
Κουστούμια: Μάρλι Αλειφέρη
Ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος, Κώστας Κουτελιδάκης
Sound design: Περσεφόνη Μήλιου
Μουσική: Felizol
Μακιγιάζ: Δώρα Νάζου, Εύη Ζαφειροπούλου
Παραγωγή: Γιώργος Καρναβάς, GUANACO, σε συμπαραγωγή με ΕΡΤ ΑΕ, STEFI ΑΕ, 235 και BARRANDOV STUDIOS
Παραγωγοί: Γιώργος Καρναβάς, Ελίνα Ψύκου

Με την υποστήριξη του ΕΚΚ και του ΟΠΑΠ

 

 

Chevalier ονομάζεται η νέα ταινία της Αθηνάς Τσαγγάρη (Attenberg), η οποία ξεκίνησε  τον Ιανουάριο γυρίσματα. Είναι μια παραγωγή της Faliro House Productions και της Haos Film με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Η ιστορία της ταινίας αφορά σε μία παρέα αντρών που επιστρέφει από χειμερινή εκδρομή ψαρέματος σε ένα γιοτ. Όταν μια μηχανική βλάβη τους εγκλωβίζει στο σκάφος, κάπου στον Σαρωνικό, θα σκοτώσουν την ώρα τους με ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι που ονομάζεται Chevalier. To Chevalier είναι τόσο διασκεδαστικό, όσο και βαθιά ανταγωνιστικό. Κανείς δεν θα κατέβει από το σκάφος, αν δεν ανακηρυχτεί ο νικητής.

Πρωταγωνιστούν οι Γιώργος Κέντρος, Πάνος Κορώνης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σάκης Ρουβάς και οι Γιάννης Δρακόπουλος, Νίκος Ορφανός, Κώστας Φιλίππογλου.

Η σκηνοθεσία ανήκει στην  Αθηνά Τσαγγάρη και το σενάριο στους  Ευθύμης Φιλίππου & Αθηνά Τσαγγάρη, με παραγωγούς τους Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο και Μαρία Χατζάκου.

Η ταινία θα βγει στους κινηματογράφους από τη Feelgood Entertainment.

Δύο νέα σχέδια για μεγάλου μήκους ταινίες από τη Ελλάδα επιλέχθηκαν να συμμετέχουν στο  11o Berlinale Co-Production Market που θα πραγματοποιηθεί από τις 9 έως τις 11 Φεβρουάριου. Πρόκειται για τη νέα ταινία του Χρίστου Γεωργίου (ο οποίος συμμετείχε και το 2006 με το Μικρό Έγκλημα) με τίτλο Χρόνια Πολλά  σε συμπαραγωγή Κύπρου, Ελλάδας και Γερμανίας με εταιρίες παραγωγής την Lychnari Productions και την Twenty Twenty Vision, καθώς και η  συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας, Γερμανίας και Κροατίας Ο γιός της Σοφίας (πρ. τίτλος Ιβο και Σοφία)  σε σενάριο και σκηνοθεσία της Ελίνας Ψύκου και σε παραγωγή της Heretic Productions του Γιώργου Καρναβά.  Η Ελίνα Ψύκου συμμετείχε στο πρόγραμμα Berlinale Residency, το οποίο υποστηρίζει συγγραφείς και σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι έχουν ήδη μια πρώτη επιτυχία σε φεστιβάλ, στην ανάπτυξη του νέου τους έργου είτε  μυθοπλασίας είτε ντοκιμαντέρ. Και τα δύο έχουν εγκριθεί για χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Τα νέα σχέδια που επιλέχθηκαν ανέρχονται σε 39 από 30 χώρες συνολικά. Όλα θα υλοποιηθούν από έμπειρους παραγωγούς που έχουν ήδη εξασφαλίσει το 30% της χρηματοδότησής τους και οι προϋπολογισμοί τους κυμαίνονται από 700.000 έως 6,5 εκατ.€. Το Berlinale Co -Production Market δίνει σε όλους τους επιλεγμένους παραγωγούς την ευκαιρία να συναντηθούν κατ’ ιδίαν με 450 πιθανούς συμπαραγωγούς και οικονομικούς εταίρους.

Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί από το Σεπτέμβρη του 2013,  φέτος για την Ελλάδα, την Ισπανία και την Πορτογαλία, τις χώρες που επηρεάστηκαν  βαθιά από την οικονομική κρίση, καταργήθηκε το ελάχιστο υποχρεωτικό όριο του προϋπολογισμού. Ενώ οι παραγωγοί μπορούν να υποβάλουν σχέδια με προϋπολογισμούς μεταξύ 1 και 20 εκατομμυρίων ευρώ, έγινε δεκτό ένα ελάχιστο ποσό προϋπολογισμού για τα ελληνικά, ισπανικά και πορτογαλικά έργα του έτους που διανύουμε.

Από το 2004, περίπου 170 σχέδια από το Berlinale Co-Production Market έχουν ολοκληρωθεί, δηλαδή, πάνω από 40% των επιλεγμένων έργων έγιναν ταινίες και προβλήθηκαν σε διεθνή φεστιβάλ και  κινηματογραφικές αίθουσες. Το Berlinale Co-Production Market αποτελεί μέρος της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής αγοράς με κύριους εταίρους το MDM - Mitteldeutsche Medienförderung (από το 2004) και το MEDIA- Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (από το 2005).

Το Δελτίο Τύπου του Berlinale Co-Production Market με το σύνολο των επιλεγμένων σχεδίων βρίσκεται στη διεύθυνση:
http://www.berlinale.de/en/presse/pressemitteilungen/alle/Alle-Detail_21140.html

 

To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ανάδειξη της σημασίας του ντοκιμαντέρ, αφού  αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κινηματογραφίας και ένα μέσο αποτύπωσης του πραγματικού κόσμου. Ο κάθε δημιουργός χρησιμοποίει την  πραγματικότητα ως πρώτη ύλη, καταγράφοντάς τη χωρίς  υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να ενημερωθεί για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν, να προβληματιστεί και να διδαχθεί από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκτά, για να βελτιώσει το μέλλον του.

Ο κάθε μήνας περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ όχι μόνο πρόσφατης αλλά και παλιότερης παραγωγής καλύπτοντας μια ξεχωριστή θεματική ενότητα.

Η  θεματική ενότητα του Ιανουαρίου είναι οι τόποι δίπλα μας, αφού το ντοκιμαντέρ δεν μας ταξιδεύει μόνο σε εξωτικά μέρη, αλλά εξερευνά και αυτούς τους άγνωστους τόπους που βρίσκονται δίπλα μας:


Η είσοδος σε όλες τις προβολές είναι ελεύθερη.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Ιανουαρίου:

Πέμπτη 9/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ Ο ΤΡΙΤΟΣ ΤΑΚΗΣ (Ο τόπος της δημιουργίας) σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πατρώνη, 2008, Διάρκ. 105’.
To πορτραίτο του Τάκη Πιτσελά από τον Γιώργο Ρόρρη. Η περιπέτεια του πλασίματος ενός πίνακα και μιας φιλίας.


Πέμπτη 16/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ (Ο τόπος της απόρριψης) σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρακέπελη, 2012, Διάρκ. 78’.
Επτά συλλέκτες scrap ταΐζουν με φτηνή πρώτη ύλη τα καμίνια των χαλυβουργιών, πλουτίζουν μια αλυσίδα μεσαζόντων, κρατούν το πάθος του κόσμου για την παραγωγή αγαθών άσβεστο. Για αυτά, κερδίζουν ένα πιάτο φαί και γίνονται εφήμεροι θεατές μιας μεγαλούπολης που διογκώνεται αδιάκοπα γύρω τους.

 

Πέμπτη 23/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΑΜΝΗΣΙΑΣ (ο τόπος της μνήμης) σε σκηνοθεσία Στέλλας Θεοδωράκη, 2002, Διάρκ. 104’.
Μια γυναίκα ανακαλύπτει κάποιες ξεχασμένες ταινίες σούπερ οκτώ σε μια περίοδο προσωπικών απωλειών που συμπίπτει με την οικονομική κρίση. Το άδειασμα των προσωπικών χώρων συμπίπτει με το «άδειασμα» των χώρων μέσα στην πόλη.

Πέμπτη 30/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ ΠΥΛΑ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ (Ο (ου)τόπος της συνύπαρξης) σε σκηνοθεσία του Ηλία Δημητρίου, 2003, Διάρκ 52'.
Το ντοκιμαντέρ έχει σκοπό να εξερευνήσει τις ριψοκίνδυνες ζωές των ανθρώπων που ζουν στο επίφοβο περιβάλλον της «νεκρής ζώνης». Ανέκαθεν αναρωτιόμουν αν η Πύλα αποτελεί παράδειγμα ειρηνικής συνύπαρξης, όπως οι ελληνοκυπριακές αρχές ισχυρίζονται. Στην Πύλα, η εκκλησία και το τζαμί είναι δίπλα-δίπλα. Ή μήπως το ένα προσπαθεί να παρεμποδίσει τη λειτουργία του άλλου; Η φωνή του χότζα γίνεται ένα με τη φωνή του παπά. Ή μήπως ο ένας προσπαθεί να υπερκαλύψει τον άλλον; Η Πύλα, ως το μοναδικό ετερόκλιτο χωριό, είναι είδος προς εξαφάνιση στην Κύπρο. Το 1974 χωρίστηκε όλη η Κύπρος… Όντως όλη; Ένα χωριό παρέμεινε εκτός αυτής της διαίρεσης, με τίμημα να βρίσκεται οριοθετημένο στη μέση του πουθενά, υπό τη διοίκηση των Ηνωμένων Εθνών. Η ζωή εκεί, όπως και σε όλα τα ασταθή οικολογικά περιβάλλοντα, δεν είναι καθόλου εύκολη για αυτούς που ζουν στη "Νεκρή Ζώνη". Ξαφνικά, τον Απρίλιο του 2003, τα σύνορα της Κύπρου άνοιξαν και οι άνθρωποι άρχισαν να περνούν από το ένα μέρος στο άλλο.

CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr