Μεγάλη είναι η ελληνική συμμετοχή στο 44ο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Ινδίας, το οποίο από το 2004 διεξάγεται στη Γκόα. Στη φετινή διοργάνωση, η οποία ξεκινάει σήμερα και θα διαρκέσει έως τις 30 Νοεμβρίου, προβάλλονται συνολικά έξι ελληνικές ταινίες, μία στο διαγωνιστικό τμήμα και πέντε στο πλαίσιο αφιερώματος στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Όλες οι ταινίες είναι παραγωγής 2011-2013.

Το διαγωνιστικό τμήμα περιλαμβάνει την ταινία Χαρά του Ηλία Γιαννακάκη,   σε σενάριο και παραγωγή του ιδίου με την υποστήριξη του Ε.Κ.Κ. Πρωταγωνίστρια είναι μια  γυναίκα η οποία  βγαίνει από ένα μαιευτήριο  με ένα μωρό που δεν είναι δικό της,  για το για το οποίο όμως θα φτάσει στα άκρα προκειμένου να το προστατέψει. Η ταινία συνεχίζει την καλή της πορεία στο εξωτερικό, αφού στο παρελθόν συμμετείχε στα  διαγωνιστικά τμήματα των φεστιβάλ του Εδιμβούργου της Σαγκάης.
Οι ταινίες που συμμετέχουν στο αφιέρωμα είναι:

- J.A.C.E. του Μενέλαου Καραμαγγιώλη σε σενάριο του ίδιου και του Νικόλαου Πανουτσόπουλου
- September της Πέννυς Παναγιωτοπούλουσε  σε σενάριο της ίδιας και της Κάλλιας Παπαδάκη
- Wild duck σε σενάριο και σκηνοθεσία Γιάννη Σακαρίδη.
- Το δέντρο και η κούνια σε σενάριο και σκηνοθεσία της Μαρίας Ντούζα
- Ματζουράνα της Όλγας Μαλέα, σε σενάριο της ίδιας και του  Απόστολου Αλεξόπουλου
  
Ιδρυτικός σκοπός του φεστιβάλ κινηματογράφου της Ινδίας είναι η προώθηση του  ινδικού κινηματογράφου στο εξωτερικό αλλά και η υποστήριξη όλων των κινηματογραφικών ειδών, διαμορφώνοντας έτσι μία ποικιλία αισθητικής και περιεχομένου. Στοχεύει στην προβολή της κινηματογραφικής τέχνης που προέρχεται από διαφορετικά έθνη καθώς και στην προώθηση της φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των ανθρώπων παγκοσμίως.

Συνεχίζονται και το μήνα Νοέμβρη οι προβολές ελληνικού ντοκιμαντέρ τα βράδια της Πέμπτης. To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ανάδειξη της σημασίας του ντοκιμαντέρ, αφού  αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κινηματογραφίας και ένα μέσο αποτύπωσης του πραγματικού κόσμου. Ο κάθε δημιουργός χρησιμοποίει την  πραγματικότητα ως πρώτη ύλη, καταγράφοντάς τη χωρίς  υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να ενημερωθεί για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν, να προβληματιστεί και να διδαχθεί από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκτά, για να βελτιώσει το μέλλον του.

Ο κάθε μήνας περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ όχι μόνο πρόσφατης αλλά και παλιότερης παραγωγής καλύπτοντας μια ξεχωριστή θεματική ενότητα.

Ο δεύτερος κύκλος είναι αφιερωμένος στην ευάλωτη δημοκρατία, το φασισμό, την κακοποίηση της γυναίκας και τη βία γενικότερα.
 
Η είσοδος σε όλες τις προβολές θα είναι ελεύθερη.

Αυτή την Πέμπτη 21/11 στις 22:30

Προβολή του Ντοκιμαντέρ "ΕΡΕΙΠΙΑ: Οροθετικές γυναίκες. Το χρονικό μιας διαπόμπευσης", Διάρκεια:53'  - Σκηνοθεσία: Ζωή Μαυρουδή.

Η εξιστόρηση της δίωξης των οροθετικών γυναικών, οι οποίες προσήχθησαν από την Ελληνική Αστυνομία, υπέστησαν εξαναγκαστικούς ελέγχους για ΗΙV, προφυλακίστηκαν για κακούργημα, και τελικά διαπομπεύτηκαν, όταν οι φωτογραφίες και τα προσωπικά τους δεδομένα δημοσιοποιήθηκαν στα ΜΜΕ, λίγες μέρες πριν τις εθνικές εκλογές της 6ης Μαΐου 2012.

CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr

 

Για μία ακόμη σχολική σεζόν, το «Πρώτη Ώρα Σινεμά», το εδώ και πολλά χρόνια εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, επιστρέφει για να μοιραστεί την αγάπη του για τον κινηματογράφο από όλες τις γωνιές του κόσμου με μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 

Όπως λέει το μότο του προγράμματος, «Η τέχνη είναι εκπαίδευση, και εκπαίδευση χρειάζεται για να την αγαπήσεις», κι έτσι το Φεστιβάλ θα διοργανώνει όλη τη χρονιά διαδραστικές προβολές που διαρκούν μία ώρα με σκοπό να εξοικειώσει παιδιά κάθε ηλικίας με το σινεμά και τη μάθηση γενικότερα, φέρνοντάς τα μέσα στα σχολεία.

 

Αυτή η προβολή που μοιάζει περισσότερο με κινηματογραφικό παιχνίδι, περιλαμβάνει διάσημααποσπάσματα από θρυλικές ταινίες της ιστορίας του κινηματογράφου και ταυτόχρονο σχολιασμό από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ, κύριο Ορέστη Ανδρεαδάκη, και συμμετοχή των παιδιών με ερωτήσεις και σχόλια.

 

Η χθεσινή επίσκεψη στα εκπαιδευτήρια Γείτονα ταξίδεψε τους μαθητές στις σημαντικότερες στιγμές του γαλλικού κινηματογράφου, από τους αδερφούς Λιμιέρ στον Ζορζ Μελιές, από το σουρεαλισμό του Μπουνιουέλ και του Νταλί στον ποιητικό ρεαλισμό του Μαρσέλ Καρνέ, από την εποχή των μεγάλων σταρ όπως, η Ζαν Μορό, η Κατρίν Ντενέβ, ο Αλέν Ντελόν, ο Ζαν Πολ Μπελμοντό και ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν, στους μεγάλους κωμικούς, όπως ο Λουί Ντεφινές, μέχρι και σήμερα και το οσκαρικό «The Artist».

 

Το «Πρώτη Ώρα Σινεμά» έχει τρεις εκδοχές: μία για την ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου, μία για το γαλλικό, που αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, ενώ τώρα ετοιμάζεται μία ακόμη, για το ελληνικόσινεμά, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

 

Το πρόγραμμα βέβαια προσφέρεται δωρεάν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.  Για περισσότερες πληροφορίες, καλέστε στο 210 6061108.

 

 

 

Το Exile Room βάζει ρόδες στα ντοκιμαντέρ και ξεκινάει μια 8μηνη περιοδεία σε διάφορες αθηναϊκές συνοικίες, αλλά και σε πόλεις της περιφέρειας, σε συνεργασία με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πολιτιστικούς οργανισμούς και με την υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα. Το πρόγραμμα προβολών με τίτλο «Ντοκιμαντέρ με Pόδες» (Docs on Wheels) περιλαμβάνει 10 σταθμούς σε ολόκληρη την Ελλάδα με την προβολή 12 ντοκιμαντέρ και όχι μόνο…Το πρόγραμμα αγγίζει ζητήματα που αφορούν όλους, χωρίς καμία διδακτική διάθεση και με ιδιαίτερη προσοχή στο αισθητικό αποτέλεσμα:  οι θεμαντικές αφορού τον έρωτα και το νέο μοντέλο της σύγχρονης οικογένειας, για τις μάχες των θρανίων, για τα παιδιά του πολέμου, για οικολογικούς φόνους και για τις απώλειες της οικονομικής κρίσης από εντελώς απρόσμενες οπτικές γωνίες.

ΠΟΤΕ:  19/11/2013
ΤΑΙΝΙΑ:  Βlood Brother – ΚΑΡΔΙΤΣΑ
ΠΟΥ:  Στο «Παυσίλυπο», σε συνεργασία με την Κινηματογραφική Λέσχη Καρδίτσας.

ΠΟΤΕ:  01/12/2013
ΤΑΝΙΑ:  «How to Survive a Plague» – ΘΗΒΑ
ΠΟΥ:  Στο Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Θηβαίων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Φωτογραφίας & Καλλιτεχνικής Έκφρασης Θήβας «Ελείτροχο» και τον Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδας «Θετική Φωνή».

ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ/ΠΟΛΕΙΣ:    Σταθμός Λαρίσης, Νίκαια, Πάτρα, Κέρκυρα, Βέροια, Σπάρτη και Ξάνθη.

ΑΛΛΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ:  The Interrupters (2011) του Steve James,  Inside Job (2010) του Charles Ferguson, Bully (2011) του Lee Hirsch, The Cove (2009) του Louie Psihoyos, Always a Bridesmaid (2000) & First Comes Love (2013) της Nina Davenport, The Loving Story (2011) της Nancy Buirski, War Dance (2007) των Sean Fine και Andrea Nix

Περισσότερες πληροφορίες: Exile Room, Αθηνάς 12, Μοναστηράκι, 3ος όροφος, τηλ 210 3223395, www.exileroom.gr


Με το βραβείο καλύτερου σεναρίου τιμήθηκαν οι Αλέξανδρος Αβρανάς και Κώστας Περούλης για την ταινία Miss Violence στο πλαίσιο του 24ου διεθνούς φεστιβαλ κινηματογράφου της Στοκχόλμης. Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα ανάμεσα σε άλλες δεκαεννέα ταινίες εκ των οποίων το Μελι της Βαλέρια Γκολίνο και το The selfish giant (ο εγωιστής γίγαντας) της Κλιό Μπάρναρντ, δύο ταινίες υποψήφιες για το ευρωπαϊκό βραβείο LuxτοLuton του Μιχάλη Κωνσταντάτου και τη νέα ταινία του Στηβ Μακουίν με τίτλο12 χρόνια σκλάβος.

Το βραβείο  σεναρίου είναι μία ακόμη διάκριση για την πολυβραβευμένη ταινίατου σκηνοθέτη Αλέξανδρου Αβρανά με θέμα τις σχέσεις βίας και εξουσίας μεταξύ των μελών μίας σύγχρονης οικογένειας. H επιτυχημένη φεστιβαλική πορεία της Miss Violence ξεκίνησε με τον αργυρό λέοντα στο 70ο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ o πρωταγωνιστής της, Θέμις Πάνου τιμήθηκε με το βραβείο Α’ Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία του. Στο ίδιο φεστιβάλ η ταινία απέσπασε τα βραβεία Arca CinemaGiovani Καλύτερης ταινίας και Fedeora από την Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου της Ευρώπης και της Μεσογείου. Παράλληλα, στην Ολυμπία Μυτιληναίου, διευθύντρια φωτογραφίας, απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο στο τμήμα ξενόγλωσσων ταινιών για την εξαιρετική δουλειά της στα 18α διεθνή βραβεία κινηματογράφου Gianni di Venanzo.

Η επιτυχημένη πορεία της ταινίας συνεχίστηκε με τη συμμετοχή της στα διαγωνιστικά τμήματα των φεστιβάλ του Ρέικιαβικ, όπου τιμήθηκε με ειδική μνεία από την κριτική επιτροπή, του Ζάγκρεμπ, του Σάο Πάολο και του Μόντρεαλ όπου και απέσπασε το βραβείο καινοτομίας Daniel Langlois, ενώ ήταν μία από τις δέκα ταινίες που προβλήθηκαν στο Τορόντο στο  πλαίσιο του προγράμματος City to City, όπου Αθήνα ήταν η τιμώμενη πόλη για τη φετινή διοργάνωση.

Η παραγωγή ανήκει στις εταιρίες Faliro House Productions και Plays2placeProductions, με παραγωγούς τους Βασίλη Χρυσανθόπουλο, Αλέξανδρο Αβρανά, executive producer τον Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και η διανομή στην Ελλάδα ανήκει στη Feelgood Entertainment.

Η φετινή διοργάνωση του Φεστιβάλ της Στοκχόλμης που ξεκίνησε στις 6 και ολοκληρώνεται στις 17 Νοεμβρίου, περιλαμβάνει συνολικά 170 ταινίες  από περισσότερες από 40 χώρες. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι στο τμήμα twilight zone συμμετείχε η ταινία της Ελίνας Ψύκου Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά.

 

Δειτε ολα τα βραβεια του 24ου Διεθνους Φεστιβαλ Κινηματογραφου της Στοκχολμης εδω:  http://www.stockholmfilmfestival.se/en/news/2013/winners-24th-stockholm-international-film-festival

Το 6ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου  ξεκίνησε την Τρίτη 12 Νοέμβρη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού του Λιβάνου και της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Βηρυτό. Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Σύνδεσμο των Λιβανέζων Αποφοίτων Ελληνικών Πανεπιστημίων (LLGGU), σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ), την Ελληνική Κοινότητα της Βηρυτού και τη Σχολή Καλών Τεχνών του Λιβάνου.

Την προβολή της ταινίας έναρξης "Ρεμπέτικο" όπου παρέστη ο σκηνοθέτης Κώστας Φέρρης, ακολούθησε κοκτέιλ στην αίθουσα υποδοχής του κινηματογράφου. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο Υπουργός Πολιτισμού του Λιβάνου κ. Gaby Layoun, η Πρέσβης της Ελλάδα στο Λίβανο Δρ. Αικατερίνη Μπούρα, καθώς και προσκεκλημένοι από το διπλωματικό σώμα, τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και την Ελληνική Κοινότητα του Λιβάνου.
 
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις μεγάλες και τρεις μικρού μήκους ταινίες. Οι προβολές είναι προγραμματισμένες ως ακολούθως:


Τρίτη 12 Νοέμβρη (Έναρξη):
20:00: Ρεμπέτικο του Κώστα Φέρρη (1983)

Τετάρτη 13 Νοεμβρη:
20:15: Θόλος των Νίκου Αποστολόπουλου, Κατερίνας Γεροθανάση
(2011, μικρού μήκους)
20:40: Αγώνας δρόμου της Δήμητρας Νικολοπούλου
(2012, μικρού μήκους)
21:00 Σκλάβοι στα Δεσμά τους του Τώνη Λυκουρέση (2008)

Πέμπτη 14 Νοέμβρη:
20:15: Κυψέλη του Γιάννη Κατσάμπουλα (2012, μικρού μήκους)
20:35: Μαμά Βασίλισσα της Άρτεμις Αναστασιάδου (2013, μικρού μήκους)
21:00: Αννίβας προ των πυλών της Ελισάβετ Χρονοπούλου (2011)

Παρασκευή 15 Νοέμβρη:
20:15: Cavo d'Oro από Siamak Etemadi (2012, μικρού μήκους)
20:45: Οκτώ λεπτά προθεσμία των Ζίνας Παπαδοπούλου, Πέτρου Παπαδόπουλου
(2012, μικρού μήκους)
21:00 Ρεμπέτικο του Κώστα Φέρρη (1983)

Είσοδος Ελεύθερη

Με περισσότερες από δεκαπέντε ταινίες του πολύ σημαντικού Πολωνού σκηνοθέτη, συνεχίζει τις δραστηριότητές της η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris. Κάθε Τρίτη, αρχής γενομένης από 19/11/2013, στο café Bazaar, Παπαμάρκου 34, ακριβώς πίσω από την πλατεία Άθωνος, δίπλα από την πλατεία Αριστοτέλους, στις 8.00 μμ, θα πάρουμε μια γενναία δόση μιας από τις πιο γοητευτικές και γλαφυρές πτυχές του ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι, αυτός είναι ο τίτλος, όλες οι ταινίες μεγάλου μήκους και μια αντιπροσωπευτική ποσότητα από τις ταινίες μικρού μήκους θα ξεδιπλωθούν μπροστά μας, κάνοντάς μας κοινωνούς της αισθητικής και του μηνύματος αυτού του απόλυτου δημιουργού του ευρωπαϊκού κινηματογραφικού χώρου.

«Για να σας πω την αλήθεια, στην εργασία μου, η αγάπη είναι πάντα σε αντίθεση με τα άλλα στοιχεία. Αυτό δημιουργεί διλλήματα. Μας οδηγεί στο πάθος. Δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτή και δεν μπορούμε να είμαστε μακριά της. Πολύ σπάνια θα βρείτε ένα ευτυχισμένο τέλος στις εργασίες μου», είχε δηλώσει ο σκηνοθέτης. Η έννοια της αγάπης έχει πολλές σημασίες. Μέσα στην ποικιλότητα των εννοιών της βρίσκουμε το μίσος, το φθόνο, την έχθρα και τον πόνο. Η αγάπη, με οποιαδήποτε μορφή, είναι το συνδετικό σημείο όπου συνδέονται τα διαφορετικά στοιχεία της κοινωνίας.

Ένα άλλο σημείο του έργου του είναι το τρίπτυχο της γαλλικής επανάστασης: «Οι άνθρωποι θέλουν πραγματικά την ελευθερία, την ισότητα και την αδελφότητα; Δεν είναι αυτό ένας τρόπος να εκφραζόμαστε;» Ο Κισλόφσκι αρέσκεται να δοκιμάζει τις ανθρώπινες αξίες, βάζοντάς τες μέσα στο κοινωνικό πεδίο, δοκιμάζοντάς τες στις ανθρώπινες σχέσεις, δοκιμάζοντας, μέσα από αυτές, και τους ίδιους τους ανθρώπους, τελικά την αντοχή της κοινωνικής συνοχής, κάνοντας μια δοκιμή αν μπορεί η κοινωνία να αντέξει αυτές τις ανθρώπινες φυγόκεντρες δυνάμεις, χωρίς να διαλυθεί.

Το κυριότερο είναι ότι δεν ηθικολογεί. Απλά διαπιστώνει. Δείχνει ένα δρόμο, έναν κοινωνικό κανόνα, μέσα σε μια σχέση μεταξύ δύο ανθρώπων, οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα εραστές. Η ανάπτυξη του σεναρίου του είναι το αποτέλεσμα μιας προσεχτικής ανάλυσης σε επίπεδο φιλοσοφικό, κοινωνικό, ηθικό και ψυχολογικό, πάνω απ’όλα στο πεδίο της γλώσσας και του κινηματογραφικού λόγου. Έτσι ο λόγος στα έργα του δεν είναι μόνο εθνικός, πολωνικός, αλλά διαρρηγνύει τα σύνορα αυτής της χώρας και κατακτά το παγκόσμιο και το διαχρονικό. «Η διπλή ζωή της Βερόνικα» δεν έχει χάσει τη φρεσκάδα της, ούτε ο «Δεκάλογος», πολύ περισσότερο ο «Ερασιτέχνης κινηματογραφιστής», η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους. Οι ταινίες του είναι και μια αφορμή να κάνουμε μια εποικοδομητική συζήτηση για θέματα που μας απασχολούν και σήμερα.

Προσπαθήσαμε να ταξινομήσουμε τις ταινίες όχι με μια αυστηρή χρονολογική σειρά παραγωγής, αλλά με μια θεματική που θα μας βοηθήσει να συζητήσουμε για θέματα που μας απασχολούν, να ανοίξουμε την ψυχή μας στον παγκόσμιο αφηγηματικό χώρο και να ξεκινήσει μια κουβέντα που θα έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο. Το αναλυτικό πρόγραμμα των προβολών είναι το εξής:

Τρίτη 19/11/2013,  «Η διπλή ζωή της Βερόνικα»
Τρίτη 26/11/2013,  «Δεκάλογος 1: αγάπα τον ένα και μοναδικό Θεό» 
                            «Δεκάλογος 3: να σέβεσαι την ημέρα του Κυρίου»
Τρίτη 3/12/2013,   «Δεκάλογος 2: μη συκοφαντήσεις τον πλησίον σου» 
                            «Δεκάλογος 4: τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου»
Τρίτη 10/12/2013, «Δεκάλογος 6: μην επιθυμείς τα πλούτη» 
                            «Δεκάλογος 7: ου κλέψεις»
Τρίτη 17/12/2013, «Δεκάλογος 9: μην επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου» 
                            «Δεκάλογος 10: μην επιθυμήσεις τα αγαθά του πλησίον σου»
Τρίτη 7/1/2014,     «Δεκάλογος 5: ου φονεύσεις» 
                            «Δεκάλογος 8: ου ψευδομαρτυρήσεις»
Τρίτη 14/1/2014,   «Ερασιτέχνης κινηματογραφιστής»
Τρίτη 21/1/2014,   «Τρία χρώματα, η μπλε ταινία» 
Τρίτη 28/1/2014,   «Τρία χρώματα, η λευκή ταινία»
Τρίτη 4/2/2014,     «Τρία χρώματα, η κόκκινη ταινία» 
Τρίτη 11/2/2014,     Ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ του Κριστόφ Κισλόφσκι

Όλες οι προβολές θα γίνουν στο Café Bazaar, Παπαμάρκου 34, πλατεία Άθωνος, κάθε Τρίτη, στις 8.00 μμ, από τις 19/11/2013 και έπειτα. Θα ακολουθεί συζήτηση με συντονιστή το Γιάννη Φραγκούλη, κριτικό και θεωρητικό του κινηματογράφου, και με καλεσμένους που θα μας βοηθήσουν να αναγνώσουμε το κινηματογραφικό κείμενο προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Παρεμβάσεις που αφορούν στη σκηνοθεσία και το μοντάζ θα κάνει η Αναστασία Χριστοφορίδου, σκηνοθέτης και μοντέρ. Η είσοδος θα είναι δωρεάν, με ελάχιστη κατανάλωση ένα ποτό ή ένα καφέ. Σας περιμένουμε για να κοινωνήσουμε το έργο του Κισλόφσκι.

Περισσότερες πληροφορίες: 2310274567, 6974123481,
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

 

Συνεχίζονται και το μήνα Νοέμβρη οι προβολές ελληνικού ντοκιμαντέρ τα βράδια της Πέμπτης. To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ανάδειξη της σημασίας του ντοκιμαντέρ, αφού  αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κινηματογραφίας και ένα μέσο αποτύπωσης του πραγματικού κόσμου. Ο κάθε δημιουργός χρησιμοποίει την  πραγματικότητα ως πρώτη ύλη, καταγράφοντάς τη χωρίς  υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να ενημερωθεί για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν, να προβληματιστεί και να διδαχθεί από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκτά, για να βελτιώσει το μέλλον του.

Ο κάθε μήνας περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ όχι μόνο πρόσφατης αλλά και παλιότερης παραγωγής καλύπτοντας μια ξεχωριστή θεματική ενότητα.

Ο δεύτερος κύκλος είναι αφιερωμένος στην ευάλωτη δημοκρατία, το φασισμό, την κακοποίηση της γυναίκας και τη βία γενικότερα.
 
Η είσοδος σε όλες τις προβολές θα είναι ελεύθερη.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Νοέμβρη:

Πέμπτη 14/11 στις 22:30

Προβολή του Ντοκιμαντέρ "Δημοκρατία, ο δρόμος του σταυρού". Διάρκεια:85’
Σκηνοθεσία: Μάρκος Γκαστιν

Οι εκλογές της 6ης Μαΐου 2012. Παρακολουθώντας βήμα βήμα το «δρόμο του σταυρού» τεσσάρων υποψηφίων, η ταινία εξερευνά τα πολιτικά ήθη που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη δραματική κατάσταση του τόπου.

Πέμπτη 21/11 στις 22:30

Προβολή του Ντοκιμαντέρ "ΕΡΕΙΠΙΑ: Οροθετικές γυναίκες. Το χρονικό μιας διαπόμπευσης", Διάρκεια:53'
Σκηνοθεσία: Ζωή Μαυρουδή.

Η εξιστόρηση της δίωξης των οροθετικών γυναικών, οι οποίες προσήχθησαν από την Ελληνική Αστυνομία, υπέστησαν εξαναγκαστικούς ελέγχους για ΗΙV, προφυλακίστηκαν για κακούργημα, και τελικά διαπομπεύτηκαν, όταν οι φωτογραφίες και τα προσωπικά τους δεδομένα δημοσιοποιήθηκαν στα ΜΜΕ, λίγες μέρες πριν τις εθνικές εκλογές της 6ης Μαΐου 2012.

Πέμπτη 28/11 στις 22:30

Προβολή του Ντοκιμαντέρ "THE CLEANERS", Διάρκεια:36’
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γεωργούσης

Προβολή του Ντοκιμαντέρ "Η αγέλη των λευκών λύκων". Διάρκεια:63’
Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος.

THE CLEANERS
Κινηματογράφηση των μελών της Χρυσής Αυγής και υποψήφιων βουλευτών της, στο κέντρο της Αθήνας, στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των εκλογών του 2012.

Η αγέλη των λευκών λύκων
Η άνοδος του φασισμού στη Ρωσία. Η χώρα που σταμάτησε τη ναζιστική πολεμική μηχανή με το αίμα 20.000.000 ανθρώπων, σήμερα συγκεντρώνει στο έδαφός της τους περισσότερους νεοναζί του κόσμου.

 

CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr

 

Ένα απόγευμα του 1975 σ’ ένα  γκαράζ του Καράκας της Βενεζουέλας, ο 36χρονος τότε καθηγητής μουσικής και οικονομολόγος José  Antonio Abreu ξεκίνησε μια σταυροφορία που φαινόταν απολύτως ουτοπική. Να σώσει όσα περισσότερα παιδιά μπορεί από τη φτώχεια, τους δρόμους και την εγκληματικότητα, μαθαίνοντάς τους, δωρεάν, κλασσική μουσική και κάνοντάς τα μέλη μιας κλασσικής συμφωνικής ορχήστρας.
“Τίποτα σαν την πρώτη πρόβα", αναπολεί ο μαέστρος José Antonio Abreu, 74 ετών σήμερα. "Είναι η στιγμή που θυμάμαι με μεγαλύτερο πάθος. Τα υπόλοιπα ήταν μια μεγάλη καθημερινή συγκίνηση".  “Tο Σύστημα” είναι ένα πρόγραμμα μουσικής εκπαίδευσης αλλά και ταυτόχρονα ένα όπλο κατά της φτώχειας στη Βενεζουέλα, που άλλαξε τη ζωή δεκάδων χιλιάδων παιδιών που ζουν στις φαβέλες. Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά την ίδρυσή του το 1975, «Το Σύστημα» έχει εξαπλωθεί σε όλη την Βενεζουέλα, ακόμη και στις απομονωμένες τροπικές περιοχές. Όλες οι κυβερνήσεις που πέρασαν από τη χώρα στήριξαν το πρόγραμμα κατανοώντας την κοινωνική συνεισφορά του.

Την ταινία θα παρουσιάσει ο σκηνοθέτης Γιώργος Αυγερόπουλος, o οποίος πέρσι ταξίδεψε στη Βενεζουέλα για να γνωρίσει τον Abreu και να καταγράψει το El Sistema.  Μέρος των εσόδων θα διατεθούν στην διαπολιτισμική παιδική χορωδία Polyphonicα. Τιμή εισ. 6€ H POLYPHONICA απευθύνεται σε παιδιά και νέους που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Η χορωδία ιδρύθηκε με σκοπό να συνεισφέρει στην μουσική παιδεία των παιδιών και εφήβων που ζουν μόνιμα στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους.        

Η ταινία θα προβληθεί και την Κυριακή 17 Νοεμβρίου στον Κινηματογράφο ΔΑΝΑΟΣ στις 17.00

Φτώχεια δεν είναι μόνο η έλλειψη τροφής και στέγης. Φτώχεια είναι το να αισθάνεσαι Κανένας, το να στερείσαι ταυτότητας. Η μουσική, το να είσαι πρωταγωνιστής σε μια ορχήστρα, το να παίζεις, να τραγουδάς, δημιουργεί στο παιδί μια αυτοεκτίμηση, μια υγιή και ωραία περηφάνια που το βγάζει από τη φτώχεια. Γιατί το παιδί με το που παίρνει το μουσικό του όργανο, παύει αμέσως να είναι φτωχό. Ένα παιδί με ένα βιολί δεν είναι φτωχό! Γιατί το βιολί το οδηγεί σε ένα δρόμο αυξανόμενου πνευματικού πλούτου.  
Jose Antonio Abreu
Ιδρυτής του EL SISTEMA

Οι  παραγκουπόλεις του Καράκας θεωρούνται και όχι άδικα ως ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη του κόσμου. Οι δείκτες εγκληματικότητας έχουν εκτοξευθεί, ξεπερνώντας κατά πολύ τα θύματα από τον πόλεμο των καρτέλ στο Μεξικό, ακόμα και τους θανάτους αμάχων στο Ιράκ. Στην Βενεζουέλα των 27 εκατομμυρίων κατοίκων δολοφονήθηκαν το 2012, 21.692 άνθρωποι, δηλαδή ένας άνθρωπος κάθε μισή ώρα, κάτι που αναγάγει το φαινόμενο ως το σημαντικότερο πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση Τσάβες.
Σε αυτό το δύσκολο και εχθρικό περιβάλλον, όπου πρόχειρα σπίτια από τούβλα και  ελενίτ λαμπιρίζουν στο ήλιο, σε μια τεράστια έκταση όσο φτάνει το μάτι περικυκλώνοντας το Καράκας από άκρη σε άκρη, ζουν περίπου 3,8 εκατομμύρια άνθρωποι, δηλαδή σχεδόν ο μισός πληθυσμός της πρωτεύουσας. Και παρόλο που η φτώχεια από το 1999 που ανέλαβε ο Τσάβες μειώθηκε σημαντικά, υπάρχουν ακόμα πολλοί που προσπαθούν να επιβιώσουν εδώ, με δύο δολάρια τη μέρα. Είναι λοιπόν αναπάντεχο αν όχι  αντιφατικό, να ακούς μέσα απ' τα δαιδαλώδη στενά να αντηχούν, μελωδίες του Τσαικόφσκι, του Μάλερ και του Μπετόβεν, παιγμένες με πάθος από παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Καθισμένα το ένα δίπλα στο άλλο σε πολυμελείς συμφωνικές ορχήστρες εκφράζουν με νότες αυτό που οι λέξεις απέτυχαν να πουν.
"Όταν παίζω, ξεχνώ τα πάντα και βρίσκομαι σε άλλο κόσμο", λέει η 13χρονη Κίσμπερ που σπουδάζει βιολί και ζει στην Πετάρε, μια από τις μεγαλύτερες παραγκουπόλεις της Λατινικής Αμερικής, με πληθυσμό 1,5 εκατομμύριο κατοίκους. Οι γονείς της τρέμουν κάθε φορά που βγαίνει από το σπίτι. Οι πυροβολισμοί είναι συχνοί και στην γωνία του σπιτιού τους σκοτώθηκε ένας άνθρωπος. "Ξεκαθάρισμα λογαριασμών", είπαν οι αστυνομικοί. "Τα ξεχνώ όλα αυτά. Το μόνο που με νοιάζει είναι να γίνω μια πολύ καλή βιολίστρια και να καταφέρω να κάνω τ’ άλλα παιδιά να καταλάβουν ότι ναι, είναι εφικτό! Όχι δηλαδή ότι, επειδή είμαι από μια φτωχογειτονιά, θα πρέπει να’ μια για πάντα φτωχή! Εγώ ξέρω ότι με τη μουσική και το βιολί μου θα προχωρήσω μπροστά".
Του Άνχελ, του έκλεψαν την τρομπέτα καθώς επέστρεφε σπίτι του στην Πετάρε. 16 χρόνων, προσπάθησε να αντισταθεί σε δύο οπλισμένους κακοποιούς που θα μπορούσαν να τον είχαν σκοτώσει. "Με άρχισαν στις μπουνιές και μου πήραν το όργανο. Πηγαίνουν και τα πουλάνε για λίγα μπολίβαρες. Φοβάμαι πως θα μου το ξανακάνουν, αλλά εγώ πρέπει να συγκεντρωθώ στη μελέτη μου και την ορχήστρα". Ο Άνχελ τα απογεύματα βγαίνει και παίζει στη γειτονιά κομμάτια του Τσαικόφσκι. "Όλοι εδώ τον εκτιμούν και τον προσέχουν πολύ", λέει η μάνα του η Άνχελα, μετανάστης από την Κολομβία που ήρθε στην Βενεζουέλα για μια καλύτερη ζωή. "Λένε πως βγάζει ασπροπρόσωπη τη γειτονιά. Και μακάρι να τα καταφέρει, να φύγει από δω γιατί ζούμε άσχημα".
Λίγο πιο μακριά στο ίδιο "μπάριο" ζει η Μαγιέλα, 16 ετών, που παίζει βιολοντσέλο. "Πηγαίνουμε με μια βιόλα, ένα βιολοντσέλο και ένα βιολί στα σχολεία της γειτονιάς και κάνουμε ένα μικρό κονσέρτο. Και προσελκύουμε περισσότερα παιδιά στο El Sistema, που θα μπορούσαν να είναι στους δρόμους και να κάνουν διάφορα. Και αυτό είναι καλό για την κοινωνία μας". Η μητέρα της κάθεται και την ακούει όταν παίζει. Δακρύζει. "Μας δόθηκε κάτι στο οποίο φαινόταν πως δεν είχαμε δικαίωμα!", λέει.
Οι ιστορίες παιδιών που σώθηκαν χάρις στην μουσική είναι αμέτρητες. Ο Λενάρ Ακόστα στα 12 του χρόνια είχε ήδη εγκαταλείψει το σπίτι του. Έκλεβε και έπαιρνε ναρκωτικά, μέχρι την στιγμή που συνελήφθη και οδηγήθηκε στο αναμορφωτήριο. "Εκεί ήρθαν κάποιοι του El Sistema και μου πρότειναν να παίξω μουσική. Εγώ νόμιζα πως με κορόιδευαν", θυμάται ο Λενάρ. "Ήθελα να παίξω τρομπέτα, αλλά δεν υπήρχε τρομπέτα. Το μόνο που είχε απομείνει ήταν ένα κλαρινέτο. Και το πήρα". Σήμερα, στα 36 του, ο Λενάρ είναι κλαρινετίστας με διεθνή καριέρα, έχει σπουδάσει οργανοποιία πνευστών με υποτροφία στη Γερμανία και είναι διευθυντής του μουσικού σχολείου Los Choros του El Sistema, το οποίο λειτουργεί στον ίδιο χώρο, εκεί όπου βρισκόταν κάποτε το αναμορφωτήριο στο οποίο ήταν κρατούμενος. 
"Το Σύστημα δεν θέλει να φτιάξει μουσικούς, όπως πολλοί νομίζουν, αλλά να σώσει παιδιά και να φτιάξει νέους πολίτες για την χώρα, καλύτερους πολίτες  για τη χώρα", επισημαίνει ο Εδουάρδο Μέντεζ, διευθυντής του Ελ Σιστέμα. "Το Σύστημα ψάχνει να μετατρέψει τον άνθρωπο, να του δώσει αξίες, εργαλεία, να κρατήσει τα παιδιά και τους νέους μακριά από τους δρόμους,  να τους απασχολήσει γεμίζοντάς τους με γνώση. Και φυσικά αυτό μεταφράζεται σε όφελος για τους γύρω του, για τις κοινότητες. Γιατί, με το που θα μετατρέψεις ένα παιδί, αυτό το μήνυμα επίσης φτάνει και στην οικογένεια. Και η οικογένεια ενσωματώνεται στο πρόγραμμα, έρχονται στις συναυλίες. Καλούν τους γείτονες, καλούν το ξάδελφο, το θείο, είναι περήφανοι που βλέπουν το παιδί τους να παίζει".
"Η μουσική, επειδή είναι αόρατη, έχει την δυνατότητα να εισχωρεί στην ψυχή", λέει ο μαέστρος Abreu, θυμίζοντάς μου τη ρήση του Πλάτωνα. "Αλλά όχι μόνο στην ψυχή του ατόμου, αλλά και στην συλλογική ψυχή", προσθέτει. Θυμάται πόσο δύσκολο ήταν να μετατρέψεις την κλασσική μουσική σε κάτι δημοφιλές για μαζική κατανάλωση. "Σήμερα, οι συναυλίες στη Βενεζουέλα είναι παντού γεμάτες, και όσο πιο ταπεινή η γειτονιά, τόσο μεγαλύτερος ο σεβασμός όσων παραβρίσκονται στη συναυλία. Πάντα έλεγα και εξακολουθώ να το λέω ότι η κουλτούρα για τους φτωχούς δεν μπορεί να είναι μια φτωχή κουλτούρα. Γι’ αυτό τα παιδιά και οι νέοι στο Σύστημά μας, αξίζουν τα καλύτερα μουσικά όργανα, τους καλύτερους δασκάλους και τις καλύτερες υποδομές. Ενώ όσο πιο φτωχοί είναι, τόσο πιο αντάξιοι σε αυτά τα μεγάλα, τα υψηλά επίπεδα ποιότητας".
Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά την ίδρυσή του το 1975, το Σύστημα του Χοσέ Αντόνιο Αμπρέου έχει εξαπλωθεί σε όλη την Βενεζουέλα, ακόμη και στις απομονωμένες τροπικές περιοχές. Όλες οι κυβερνήσεις που πέρασαν από τη χώρα στήριξαν το πρόγραμμα κατανοώντας την κοινωνική συνεισφορά του. Επί Τσάβες, η υποστήριξη απογειώθηκε, φτάνοντας τα 65 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.
Τα 11 παιδιά που εμφανίστηκαν στην πρώτη πρόβα έχουν γίνει 370.000 και προέρχονται κυρίως από τα φτωχά στρώματα του λαού. Φοιτούν σε 285 μουσικά σχολεία, τα οποία ονομάζονται "Πυρήνες". Στους Πυρήνες λειτουργούν 285 παιδικές και νεανικές συμφωνικές ορχήστρες, ενώ έχουν σχηματιστεί επίσης και 30 επαγγελματικές. Έχουν δημιουργηθεί 5.620 θέσεις εργασίας.
Τα παιδιά εγγράφονται στους πυρήνες και δηλώνουν τι όργανο θα ήθελαν να παίξουν. Το όργανο τους δίδεται δωρεάν. Οι γονείς έχουν την υποχρέωση να πληρώνουν μόλις €5 τον χρόνο ως συμμετοχή. Και εδώ αρχίζουν οι διαφορές με το κλασσικό σύστημα μουσικής εκπαίδευσης που έχουμε συνηθίσει. Ο μαθητής δεν διδάσκεται μόνος του. Βρίσκεται ενταγμένος μέσα σε μια μεγάλη συμφωνική ορχήστρα. Μαθαίνει παίζοντας. "Αυτό επιτρέπει", όπως εξηγεί ο διευθυντής του Συστήματος κ. Μέντεζ "να δημιουργηθεί, πρώτον ένα αίσθημα ευθύνης, ότι αν δεν παίξω καλά, θα πάρω στο λαιμό μου και όλους τους άλλους. Και δεύτερον, ένας υγιής ανταγωνισμός, ότι αφού ο διπλανός μου μπορεί να το κάνει, μπορώ να το κάνω και ‘γω. Με την παραδοσιακή μέθοδο, για να φτάσεις να παίξεις ένα έργο του Μάλερ με μια ορχήστρα, πρέπει να μελετήσεις πάρα πολλά χρόνια, πριν να έχεις την ευκαιρία να καθίσεις να παίξεις. Εδώ όχι. Εδώ 3 - 4 ετών παίζεις την πρώτη του Μπετόβεν, την τέταρτη και τη πέμπτη του Τσαικόφσκι, οποιοδήποτε έργο υψηλού επιπέδου και σπουδαιότητας, στα εφτά, οκτώ ή δέκα σου χρόνια το κάνεις".
 Το El Sistema έχει αναδείξει μουσικούς παγκόσμιας κλάσης, ενώ μαέστροι διεθνούς κύρους από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ ταξιδεύουν στην Βενεζουέλα για να διευθύνουν 17χρονα και 18χρονα ταλέντα. Η Συμφωνική Ορχήστρα Σιμόν Μπολίβαρ, η ναυαρχίδα του El Sistema, θεωρείται μια από τις 10 καλύτερες συμφωνικές στον κόσμο, κατατάσσοντας τη χώρα ανάμεσα στις μεγάλες μουσικές δυνάμεις του πλανήτη. Έχει εξαχθεί σχεδόν σε όλη τη Λατινική Αμερική, την Αυστραλία, την Ευρώπη (Γερμανία, Ιταλία, Μεγ. Βρετανία (Σκοτία), Σουηδία, Νορβηγία, Τουρκία, Φιλανδία, Δανία), και την Ασία (Νότια Κορέα, Ιαπωνία, Κίνα). Αλλά το σημαντικότερο είναι πως έχει σώσει δεκάδες παιδιά από την μιζέρια.  Ρωτώ τον μαέστρο Abreu αν πιστεύει πως έχει πετύχει τους αρχικούς του στόχους. "Όχι" μου απαντά. "Είμαστε στο δρόμο για να τους πετύχουμε. Μας λείπει ακόμη πολύς δρόμος... Για μένα, μόλις αρχίζουμε..."

 


Η Πρεσβεία του Ισραήλ στην Αθήνα σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, διοργανώνει αφιέρωμα στον Ισραηλινό Κινηματογράφο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το αφιέρωμα «Ιστορίες Πόλεων του Ισραήλ – 2η Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου» στο οποίο θα προβληθούν επτά βραβευμένες ταινίες μυθοπλασίας, μεγάλου μήκους, παραγωγής 2010-2011, θα λάβει χώρα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, από την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου έως την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, διοργανώνεται στην Αθήνα Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου. Τα τελευταία χρόνια, Ισραηλινές ταινίες όχι μόνο συμμετέχουν και διακρίνονται σε διάφορα φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ελλάδα, και διεθνώς, αλλά επίσης προβάλλονται με επιτυχία σε κινηματογραφικές αίθουσες.

Στο αφιέρωμα με τίτλο «Ιστορίες Πόλεων του Ισραήλ» πρωταγωνιστούν και οι πόλεις του Ισραήλ. Μέσα από δραματικές ιστορίες, κωμικές καταστάσεις, εικόνες ανεμελιάς ή στιγμές αγωνίες, ο Έλληνας θεατής έχει την ευκαιρία να γνωρίσει όψεις της καθημερινής ζωής στην Ιερουσαλήμ (Ψέματα τέλος, Ο Υπεύθυνος Ανθρώπινου Δυναμικού), στο Τελ Αβίβ (Δύο τη νύχτα, Αντίκες Φίντελμαν), τη Μπατ Γιαμ (Τα φιλαράκια του Θεού,) και τη Χάιφα (Ο Προξενητής, Αναζητήσεις αγνοουμένων), πέρα από τα στερεότυπα της επικαιρότητας.

13/11 [21:00] Τα Φιλαράκια του Θεού (God’s Neighbors)
14/11 [22:00] Ο Προξενητής (The Matchmaker)
15/11 [20:00] Ο Υπεύθυνος Ανθρώπινου Δυναμικού (The Human Resources)
          [22:00] Αναζητήσεις Αγνοουμένων (Whereabouts Unknown)
          [23:00] Δύο τη Νύχτα (2night)
15/11 [20:00] Ο Υπεύθυνος Ανθρώπινου Δυναμικού (The Human Resources)
16/11 [20:00] Αντίκες Φίντελμαν (Restoration)
          [22:00] Δύο τη Νύχτα (2night)
17/11 [21:00] Τα Φιλαράκια του Θεού (God’s Neighbors)
          [23:00] Ψέματα Τέλος (Off White Lies)
18/11 [21:00] Ο Υπεύθυνος Ανθρώπινου Δυναμικού (The Human Resources)
          [23:00] Ψέματα Τέλος (Off White Lies)
19/11 [20:00] Αντίκες Φίντελμαν (Restoration)
          [22:00] Τα Φιλαράκια του Θεού (God’s Neighbors)

Η είσοδος κάθε προβολής είναι 3 ευρώ.

Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ και η ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ, σας καλούν να δημιουργήσετε ταινίες μικρού μήκους με έμπνευση από τον ανεξάντλητο πλούτο της ελληνικής μουσικής δημιουργίας! Ο Διαγωνισμός ξεκίνησε και η ημερομηνία τελικής υποβολής ταινιών είναι μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2014.  Θέμα:«Οπτικοακουστικά Έργα εμπνευσμένα από την Ελληνική Μουσική Δημιουργία». Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, πιστό στην προσπάθειά του για τη στήριξη και ενίσχυση της πρωτογενούς δημιουργία νέων ή μεγαλύτερων νεοεμφανιζόμενων δημιουργών, ή γηραιότερων με νέα διάθεση για δημιουργία, ενώνει δύο μορφές τέχνης που είχαν πάντοτε σχέση αγάπης, τη μουσική και τον κινηματογράφο. Παραδοσιακά η μουσική ακολουθούσε και πλαισίωνε την κινηματογραφική δημιουργία. Αυτή τη φορά, ωστόσο, η αφετηρία είναι η μουσική που επιδιώκει να αποτελέσει έναυσμα και ραχοκοκαλιά για κινηματογραφικές ιδέες και όχι το αντίθετο.

Βραβεία: 10.000 Ευρώ το Βραβείο Κριτικής Επιτροπής
6.000 Ευρώ το Βραβείο Κοινού

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
1. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Οι ταινίες μπορούν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
• Πρεμιέρα: να μην έχει γίνει δημόσια προβολή της ταινίας ή μέρους της ταινίας, πριν ή κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού.
• Είδος: δεν υπάρχει περιορισμός όσον αφορά στο είδος του Έργου (Μυθοπλασία, Τεκμηρίωσης, Κινούμενο Σχέδιο Σχέδιο, Πειραματικές, Clip, κ.λπ.)
• Γλώσσα: εφόσον η πρωτότυπη γλώσσα της ταινίας δεν είναι στα ελληνικά, ο υποψήφιος οφείλει να παραδώσει την ταινία υποτιτλισμένη.
• Αριθμός: δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό συμμετοχών από τον ίδιο δημιουργό.


2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής και της κατάθεσης της κόπιας
ορίζεται η Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2014.
Ο σκηνοθέτης ή παραγωγός οφείλει να αποστείλει στα γραφεία του Διαγωνισμού τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
• Την αίτηση συμπληρωμένη σε όλα τα υποχρεωτικά πεδία και υπογεγραμμένη από το σκηνοθέτη/παραγωγό.
• Επτά (7) αντίτυπα της ταινίας σε DVD.
• Μία (1) τουλάχιστον φωτογραφία της ταινίας και μία (1) του σκηνοθέτη.

3. ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
Η επιτροπή θα προκρίνει ταινίες συνολικής διάρκειας 90-120 λεπτών. Η επιτροπή διατηρεί
το δικαίωμα να μετατρέπει τη διάρκεια αυτή ανάλογα με τον χρόνο των συμμετεχουσών ταινιών.

4. ΒΡΑΒΕΙΑ:
• Βραβείο Καλύτερου Έργου
• Βραβείο Κοινού Καλύτερου Έργου
Τα Βραβεία απονέμονται σε μία ταινία και δεν είναι δυνατόν να απονεμηθούν εξ ημισείας.

Για περισσότερες πληροφορίες:
Δευτέρα –Παρασκευή , ώρες 11.00- 16.00
Τηλ.. 2130178286 begin_of_the_skype_highlighting 2130178286 ΔΩΡΕΑΝ  end_of_the_skype_highlighting

Καλλιτεχνική επιμέλεια-εκτέλεση παραγωγής: ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Αναζητήστε τον πλήρη ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ και το ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στην ιστοσελίδα της ΣΤΕΓΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ:
www.sgt.gr

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελείται από τους: 
Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής:
• Αλεξάντερ Πέιν / Alexander Payne, σκηνοθέτης (ΗΠΑ)
Μέλη της Κριτικής Επιτροπής:
• Σκοτ Φούντας /Scott Foundas, κριτικός κινηματογράφου του περιοδικού Variety (ΗΠΑ)
• Άντα Σόλομον / Ada Solomon, παραγωγός (Ρουμανία)
• Εντουάρ Ουαϊντρόπ / Edouard Waintrop, καλλιτεχνικός διευθυντής στο «Δεκαπενθήμερο των σκηνοθετών» του Φεστιβάλ Καννών (Γαλλία)
• Κ. Βήτα, μουσικός (Ελλάδα)
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
****ΜΕ ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 9/11/13, 22.00 ****
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ 54ου ΦΚΘ
Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελείται από τους:

Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής:
• Αλεξάντερ Πέιν / Alexander Payne, σκηνοθέτης (ΗΠΑ)
Μέλη της Κριτικής Επιτροπής:
• Σκοτ Φούντας /Scott Foundas, κριτικός κινηματογράφου του περιοδικού Variety (ΗΠΑ)
• Άντα Σόλομον / Ada Solomon, παραγωγός (Ρουμανία)
• Εντουάρ Ουαϊντρόπ / Edouard Waintrop, καλλιτεχνικός διευθυντής στο «Δεκαπενθήμερο των σκηνοθετών» του Φεστιβάλ Καννών (Γαλλία)
• Κ. Βήτα, μουσικός (Ελλάδα)
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος -  Θόδωρος Αγγελόπουλος
απονέμεται στην ταινία:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE του Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez, Μεξικό, Ισπανία, 2013
Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής – Αργυρός Αλέξανδρος απονέμεται στην ταινία:
SUZANNE της Κατέλ Κιγιεβερέ / Katell Quillévéré, Γαλλία, 2013
Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής για πρωτοτυπία και καινοτομία – Χάλκινος Αλέξανδρος απονέμεται στην ταινία:
ΧΑΛΙΑ ΜΑΛΛΙ/PELO MALO/BAD HAIR της Μαριάνα Ρονδόν / Mariana Rondon, Βενεζουέλα, 2013
Βραβείο Σκηνοθεσίας στον:
Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez (Ισπανία)
Για την ταινία:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE, Μεξικό, Ισπανία, 2013
Βραβείο Σεναρίου στον:
Τάε – γκον Κιμ / Tae-gon Kim, Νότια Κορέα, 2012
για το σενάριο της ταινίας:
ΟΙ ΑΙΣΙOΔΟΞΟΙ/1999, MYEON-HUE/SUNSHINE BOYS, Νότια Κορέα, 2012
Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στην:
Σάρα Φορεστιέ / Sara Forestier
για την ερμηνεία της στην ταινία:
SUZANNE, της Κατέλ Κιγιεβερέ / Katell Quillévéré, Γαλλία, 2013
Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας εξ ημισείας στους:
Χρήστο Στέργιογλου (Ελλάδα)
για την ερμηνεία του στην ταινία:
Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ /THE ETERNAL RETURN OF ANTONIS PARASKEVAS της Ελίνας Ψύκου, Ελλάδα, Τσεχία, 2013
Και
Χάιμε Βαδέλ / Jaime Vadell (Χιλή)
για την ερμηνεία του στην ταινία:
ΤΟ ΠΟΤΟ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ/LA CHUPILCA DEL DIABLO/THE DEVIL'S LIQUOR, του Ιγνάσιο Ροδρίγες / Ignacio Rodriguez, Χιλή, 2012
Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης:
στον ηθοποιό Φρανσουά Νταμιέν / François Damiens
για την ερμηνεία του στην ταινία
SUZANNE, της Κατέλ Κιγιεβερέ / Katell Quillévéré, Γαλλία, 2013
Ειδική μνεία:
στον Μαχμούντ Λότφι / Mahmoud Lotfy (Αίγυπτος)
Για τη φωτογραφία του στην ταινία
ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ/AL-KHOROUG LEL-NAHAR/COMING FORTH BY DAY, της Χάλα Λότφι, Αίγυπτος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, 2012
ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI (The International Federation of Film Critics)  

Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Kινηματογράφου (FIPRESCI) αποτελούμενη από τους: Μάγκντα Μιχαϊλέσκου, Πρόεδρος, (Ρουμανία), Μποζιντάρ Μάνοφ (Βουλγαρία), Ντουμπράβκα Λάκιτς (Σερβία), Μπόιντ φαν Χουέι (Λουξεμβούργο), Ντένις Ουέστ (ΗΠΑ)
Απονέμει τα εξής βραβεία:

Για το Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία:
ΧΑΛΙΑ ΜΑΛΛΙ/PELO MALO/BAD HAIR, της Μαριάνα Ρονδόν / Mariana Rondon, Βενεζουέλα, 2013
Για Ελληνική Ταινία στην ταινία:
Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ /THE ETERNAL RETURN OF ANTONIS PARASKEVAS της Ελίνας Ψύκου, Ελλάδα, Τσεχία, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»
Ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων (Βουλή-Τηλεόραση) απονέμει το καθιερωμένο βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE του Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez, Μεξικό, Ισπανία, 2013
BΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER

Το βραβείο Κοινού FISCHER του Διεθνούς Διαγωνιστικού του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE του Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez, Μεξικό, Ισπανία, 2013
Το βραβείο Κοινού FISCHER του Ελληνικού Προγράμματος – Μιχάλης Κακογιάννης, του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΑΡΣΑ/ ONE LAST JOKE του Βασίλη Ραΐση, Ελλάδα, 2013
Το βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ/SVECENIKOVA DJECA/THE PRIEST'S CHILDREN του Βίνκο Μπρέσαν, Κροατία, Croatia, 2013
Το βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ανοιχτοί Ορίζοντες του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΠΑΠΟΥΣΑ/PAPUSZA των Γιοάνα Κος – Κράουτσε / Joanna Kos – Krauze και Κρίστοφ Κράουτσε / Krysztof Krauze, Πολωνία, 2013
Η ενότητα «Ανοιχτοί Ορίζοντες», το αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αργεντίνικο Κινηματογράφο, τα αφιερώματα στους Αλέν Γκιροντί και Κλερ Σιμόν, το επετειακό αφιέρωμα του τμήματος «Ματιές στα Βαλκάνια», το σύνολο του ελληνικού προγράμματος, καθώς και η Αγορά του 54ου ΦΚΘ χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.  
Βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος -  Θόδωρος Αγγελόπουλος
απονέμεται στην ταινία:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE του Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez, Μεξικό, Ισπανία, 2013
Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής – Αργυρός Αλέξανδρος απονέμεται στην ταινία:
SUZANNE της Κατέλ Κιγιεβερέ / Katell Quillévéré, Γαλλία, 2013
Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής για πρωτοτυπία και καινοτομία – Χάλκινος Αλέξανδρος απονέμεται στην ταινία:
ΧΑΛΙΑ ΜΑΛΛΙ/PELO MALO/BAD HAIR της Μαριάνα Ρονδόν / Mariana Rondon, Βενεζουέλα, 2013
Βραβείο Σκηνοθεσίας στον:
Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez (Ισπανία)
Για την ταινία:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE, Μεξικό, Ισπανία, 2013
Βραβείο Σεναρίου στον:
Τάε – γκον Κιμ / Tae-gon Kim, Νότια Κορέα, 2012
για το σενάριο της ταινίας:
ΟΙ ΑΙΣΙOΔΟΞΟΙ/1999, MYEON-HUE/SUNSHINE BOYS, Νότια Κορέα, 2012
Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στην:
Σάρα Φορεστιέ / Sara Forestier
για την ερμηνεία της στην ταινία:
SUZANNE, της Κατέλ Κιγιεβερέ / Katell Quillévéré, Γαλλία, 2013
Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας εξ ημισείας στους:
Χρήστο Στέργιογλου (Ελλάδα)
για την ερμηνεία του στην ταινία:
Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ /THE ETERNAL RETURN OF ANTONIS PARASKEVAS της Ελίνας Ψύκου, Ελλάδα, Τσεχία, 2013
Και
Χάιμε Βαδέλ / Jaime Vadell (Χιλή)
για την ερμηνεία του στην ταινία:
ΤΟ ΠΟΤΟ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ/LA CHUPILCA DEL DIABLO/THE DEVIL'S LIQUOR, του Ιγνάσιο Ροδρίγες / Ignacio Rodriguez, Χιλή, 2012
Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης:
στον ηθοποιό Φρανσουά Νταμιέν / François Damiens
για την ερμηνεία του στην ταινία
SUZANNE, της Κατέλ Κιγιεβερέ / Katell Quillévéré, Γαλλία, 2013
Ειδική μνεία:
στον Μαχμούντ Λότφι / Mahmoud Lotfy (Αίγυπτος)
Για τη φωτογραφία του στην ταινία
ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ/AL-KHOROUG LEL-NAHAR/COMING FORTH BY DAY, της Χάλα Λότφι, Αίγυπτος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, 2012
ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI (The International Federation of Film Critics)  

Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Kινηματογράφου (FIPRESCI) αποτελούμενη από τους: Μάγκντα Μιχαϊλέσκου, Πρόεδρος, (Ρουμανία), Μποζιντάρ Μάνοφ (Βουλγαρία), Ντουμπράβκα Λάκιτς (Σερβία), Μπόιντ φαν Χουέι (Λουξεμβούργο), Ντένις Ουέστ (ΗΠΑ)
Απονέμει τα εξής βραβεία:

Για το Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία:
ΧΑΛΙΑ ΜΑΛΛΙ/PELO MALO/BAD HAIR, της Μαριάνα Ρονδόν / Mariana Rondon, Βενεζουέλα, 2013
Για Ελληνική Ταινία στην ταινία:
Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ /THE ETERNAL RETURN OF ANTONIS PARASKEVAS της Ελίνας Ψύκου, Ελλάδα, Τσεχία, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»
Ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων (Βουλή-Τηλεόραση) απονέμει το καθιερωμένο βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE του Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez, Μεξικό, Ισπανία, 2013
BΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER

Το βραβείο Κοινού FISCHER του Διεθνούς Διαγωνιστικού του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΚΕΛΙ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ/LA JAULA DE ORO/THE GOLDEN CAGE του Διέγο Κεμάδα – Δίες  / Diego Quemada- Diez, Μεξικό, Ισπανία, 2013
Το βραβείο Κοινού FISCHER του Ελληνικού Προγράμματος – Μιχάλης Κακογιάννης, του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΑΡΣΑ/ ONE LAST JOKE του Βασίλη Ραΐση, Ελλάδα, 2013
Το βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ/SVECENIKOVA DJECA/THE PRIEST'S CHILDREN του Βίνκο Μπρέσαν, Κροατία, Croatia, 2013
Το βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ανοιχτοί Ορίζοντες του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:
ΠΑΠΟΥΣΑ/PAPUSZA των Γιοάνα Κος – Κράουτσε / Joanna Kos – Krauze και Κρίστοφ Κράουτσε / Krysztof Krauze, Πολωνία, 2013
Η ενότητα «Ανοιχτοί Ορίζοντες», το αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αργεντίνικο Κινηματογράφο, τα αφιερώματα στους Αλέν Γκιροντί και Κλερ Σιμόν, το επετειακό αφιέρωμα του τμήματος «Ματιές στα Βαλκάνια», το σύνολο του ελληνικού προγράμματος, καθώς και η Αγορά του 54ου ΦΚΘ χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.