Δημόσιο διάλογο για τον εικοστό αιώνα του ελληνικού σινεμά, αλλά και για την ανάγκη διατήρησης και αξιοποίησης του κινηματογραφικού μας αποθέματος κατά τον 21ο αιώνα άνοιξε η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ) μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω», χορηγός της οποίας είναι και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ). 
Μέρος της δράσης αυτής ήταν και οι προβολές 10 αποκατεστημένων και ψηφιοποιημένων ταινιών, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ελλάδα 2021, στην Πειραιώς 260. Η εκδήλωση αυτή ολοκληρώθηκε με επιτυχία χθες  βράδυ με μια ανοικτή στο κοινό συζήτηση που προηγήθηκε της προβολής του αποκατεστημένου «Θίασου» του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Ο γόνιμος ανέδειξε τον επείγοντα χαρακτήρα της αποκατάστασης και ψηφιοποίησης των ταινιών, αλλά και τη σημασία των πολιτικών που απαιτούνται για τη δημιουργία ψηφιακών αρχείων.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας σε παρέμβασή του επεσήμανε τη σημασία του συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων της πολιτείας «ώστε άμεσα  όλοι μαζί να ενεργήσουμε για την ψηφιοποίηση των κινηματογραφικών έργων, λαμβάνοντας υπόψη τα ελληνικά εργαστήρια (τις δυνατότητές τους και τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στο εγχείρημα αυτό) και την εμπειρία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος στη μηχανική αποκατάσταση υλικών φορέων εικόνας και ήχου. Σημαντικός είναι και ο ρόλος των παραγωγών και των σκηνοθετών-παραγωγών που είναι νόμιμοι κάτοχοι των υλικών φορέων στους οποίους είναι αποτυπωμένα τα έργα». Ο Μ. Χολέβας αναφέρθηκε επίσης στις αυθαίρετες και παράνομες παρεμβάσεις διαφόρων που αλλοιώνουν την αρχική μορφή των κινηματογραφικών έργων κατά την τηλεοπτική προβολή της, αλλά και στον ρόλο που οφείλει να παίξει το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο για την προστασία της κινηματογραφικής μας κληρονομιάς εφαρμόζοντας τον  Ν. 2121/93.
 
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού καλεί τους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής του κινηματογραφικού έργου, με το οποίο η χώρα μας θα εκπροσωπηθεί στην 94η διοργάνωση βραβείων OSCAR της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, διεκδικώντας το βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.
Η πρόσκληση απευθύνεται στους Έλληνες κινηματογραφιστές, στο πλαίσιο του άρθρου 35 του ν. 3905/2010 («Ενίσχυση και ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης και άλλες διατάξεις», ΦΕΚ Α΄ 219), αναφορικά με την εκπροσώπηση της Ελλάδας στις διαδικασίες των βραβείων OSCAR, σε συνδυασμό με την απόφαση ΥΠΠΟΤ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/53689/01-06-2012 (ΦΕΚ Β΄ 1829), εφόσον πληρούν τα κριτήρια υπό τους τίτλους Α. ΟΡΙΣΜΟΣ και Β. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑ, όπως αυτά προβλέπονται από τους κανόνες της 94ης διοργάνωσης της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19, έχουν επέλθει αλλαγές τόσο στις ημερομηνίες όσο και τους λοιπούς όρους συμμετοχής που αφορούν στην 94η διοργάνωση.
Στο πλαίσιο αυτό, ταινίες για τις οποίες είχε αρχικά προγραμματιστεί πρεμιέρα σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα και οι οποίες εν τούτοις διατέθηκαν αρχικώς μέσω εμπορικής υπηρεσίας διανομής ροής (streaming service) ή μέσω βίντεο κατά παραγγελία (video on demand), πληρούν τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας στην κατηγορία Βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους για την 94η διοργάνωση των Βραβείων OSCAR υπό τους ακόλουθους όρους:
• Οι συντελεστές να είναι σε θέση να παρέχουν στην Ακαδημία τόσο τα πρωτότυπα έγγραφα όσο και την αγγλική μετάφραση των κυβερνητικών διατάξεων αναστολής λειτουργίας των κινηματογραφικών αιθουσών, καθώς και των προγενέστερων συμφωνιών για προγραμματισμένη προβολή σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα και τη διανομή ροής (streaming service) ή βίντεο κατά παραγγελία (video on demand).
• Οι συντελεστές να είναι σε θέση να διαθέσουν την ταινία εντός 60 ημερών από την επίσημη επιλογή της εκ μέρους της αρμόδιας Επιτροπής στον ασφαλή ιστότοπο μελών Academy Screening Room
• Οι ταινίες να πληρούν όλες τις άλλες προϋποθέσεις επιλεξιμότητας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κανονισμό προβλέπονται τα εξής: 
 
Α. ΟΡΙΣΜΟΣ
Ως διεθνής ορίζεται η κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους (διάρκειας μεγαλύτερης των 40 λεπτών), της οποίας η παραγωγή λαμβάνει χώρα εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και της οποίας η γλώσσα των διαλόγων δεν είναι κατά κύριο λόγο (ήτοι σε ποσοστό άνω του 50%) η αγγλική. Επιτρέπονται ταινίες κινουμένων σχεδίων, καθώς και ταινίες ντοκιμαντέρ.
 
Β. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑ
·     Η κινηματογραφική ταινία, η οποία υποβάλλεται, θα πρέπει να έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά όχι νωρίτερα από την 1η Ιανουαρίου 2021 και όχι αργότερα από τις 31 Δεκεμβρίου 2021, καθώς και να προβάλλεται για τουλάχιστον επτά διαδοχικές ημέρες σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα, αποφέροντας έσοδα για τον παραγωγό και τον αιθουσάρχη.
·     Η κινηματογραφική ταινία πρέπει να διαφημίζεται και να προωθείται κατά την κυκλοφορία της στις αίθουσες, με τρόπο που θεωρείται συνηθισμένος στις πρακτικές διανομής ταινιών μεγάλου μήκους. Δεν απαιτείται διανομή της ταινίας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
·     Ταινίες οι οποίες, σε οποιαδήποτε έκδοση, θα τύχουν προβολής ή διανομής νωρίτερα από την πρώτη, επίσημη προβολή ή διανομή σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα δεν θα είναι επιλέξιμες για το βραβείο της Ακαδημίας. Το είδος προβολής ή διανομής που καθιστά την εκάστοτε κινηματογραφική ταινία ακατάλληλη περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: καλωδιακή τηλεόραση, υπηρεσίες Pay per View / Video on Demand, διανομή DVD, διανομή από αεροπορική εταιρεία με σκοπό την προβολή εν πτήσει, μετάδοση μέσω διαδικτύου. Για την εφαρμογή του συγκεκριμένου όρου, σε συνδυασμό με την εξαίρεση που τίθεται όσον αφορά ειδικά στην 94η διοργάνωση, αναμένονται διευκρινίσεις από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου.
·     Η γλώσσα των αυθεντικών διαλόγων της κινηματογραφικής ταινίας θα πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο (ποσοστό άνω του 50%) διαφορετική από την αγγλική. Απαιτούνται ακριβείς, ευανάγνωστοι υπότιτλοι στην αγγλική γλώσσα.
·     Ο δημιουργικός έλεγχος της κινηματογραφικής ταινίας που υποβάλλεται θα πρέπει, πιστοποιημένα, να βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στα χέρια των πολιτών ή των κατοίκων της χώρας, η οποία την υποβάλλει.
·     Σε περίπτωση που η Επιτροπή δεν συμπεριλάβει επικαιροποιημένες ή/και ακριβείς πληροφορίες που σχετίζονται με την ιθαγένεια της ταινίας που έχει επιλεγεί, καθώς και άλλα θέματα όπως τις λεπτομέρειες παραγωγής και τις πληροφορίες κυκλοφορίας, η ταινία αυτή θα κρίνεται μη επιλέξιμη. 
·     Η Εκτελεστική Επιτροπή του βραβείου Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους είναι η αρμόδια για να επιλύσει όλα τα ερωτήματα που σχετίζονται με την επιλεξιμότητα και τους κανονισμούς.
Προκειμένου η συμμετοχή κινηματογραφικής ταινίας στην ανωτέρω διαδικασία επιλογής να είναι έγκυρη και ολοκληρωμένη, θα πρέπει να υποβληθεί αίτηση του παραγωγού με πρωτότυπη υπογραφή, με τα ακόλουθα στοιχεία:
1.     Ακριβή τίτλο της ταινίας, διάρκεια και είδος (μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ, ταινία κινουμένων σχεδίων, όλα διάρκειας άνω των 40 λεπτών).
2.     Συνημμένο Πιστοποιητικό Ελληνικότητας (το οποίο εκδίδεται, μετά από σχετική αίτηση, από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), καθώς και στοιχεία των συντελεστών.
3.     Παραστατικά που αποδεικνύουν ότι η πρώτη, επίσημη κυκλοφορία της ταινίας έγινε για επτά διαδοχικές μέρες σε αίθουσα εμπορικού κινηματογράφου με εισιτήριο, ή, εναλλακτικά, και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν, μέσω διανομής ροής (streaming service) ή βίντεο κατά παραγγελία (video on demand).
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. του Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων της Διεύθυνσης Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΥΠΠΟΑ, από την Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου, έως και την Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2021. Σε περίπτωση αποδοχής της αίτησης υποψηφιότητας, θα ακολουθήσει ενημέρωση των αιτούμενων σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης.
 
 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, θεωρώντας σημαντική τη διαρκή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της ελληνικής κινηματογραφίας,  υποδέχεται στην Ελλάδα το 12ο APOSTLAB  και το  υποστηρίζει οικονομικά. Πρόκειται για ένα ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διαρκεί έξι (6) ημέρες φέρνοντας σε επαφή επαγγελματίες του διεθνούς οπτικοακουστικού χώρου. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να τους βοηθήσει να κατανοήσουν σε βάθος το στάδιο του post-production σε τεχνικό, οικονομικό και καλλιτεχνικό επίπεδο δίνοντας έμφαση στις προκλήσεις των διεθνών συμπαραγωγών, αλλά και να το εντάξουν λειτουργικά στον αρχικό σχεδιασμό παραγωγής του έργου τους.
Το 12ο APOSTLAB απευθύνεται σε παραγωγούς με σχέδιό τους σε διεθνή συμπαραγωγή κινηματογραφικής ταινίας μεγάλου μήκους ή τηλεοπτικής σειράς που βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης ή προπαραγωγής. Απευθύνεται επίσης σε post-production supervisors.
Στο εργαστήριο θα συμμετάσχουν 24 επαγγελματίες από διάφορες χώρες.
Η 12η διοργάνωση  του APOSTLAB θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από 18-23 Νοεμβρίου 2021. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τα σχέδιά τους μέχρι την Κυριακή 3 Οκτωβρίου
Αναλυτικές πληροφορίες και φόρμα υποβολής στους συνδέσμους  https://bit.ly/3tp6jk2, APostLab
Ερωτήσεις και διευκρινίσεις στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) υποστηρίζει ως χορηγός τη δράση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ΕΑΚ)  «Χώρα, σε βλέπω / Ο εικοστός αιώνας του ελληνικού σινεμά», που θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ελλάδα 2021 από 11 έως 15 Σεπτεμβρίου στον Κήπο της Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
 
To ΧΩΡΑ, ΣΕ ΒΛΕΠΩ είναι ένα πρόγραμμα διάσωσης, ψηφιοποίησης, προβολής και μελέτης ταινιών από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού κινηματογράφου του 20ού αιώνα, στο πλαίσιο της επετείου των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση. 
 Ένα συναρπαστικό ταξίδι στον χωροχρόνο, όχι απλά μιας κινηματογραφίας αλλά μιας ολόκληρης χώρας. Ένας (και πολλοί) αλλιώτικοι τρόποι να απαντήσει κανείς στο ερώτημα «τι είναι η πατρίδα μας;» – καθρεφτίζοντάς την στα έργα των Ελλήνων δημιουργών. 
 Το πρώτο μέρος του Χώρα, Σε Βλέπω – που θα ταξιδέψει τους επόμενους μήνες με 21+21, 42 συνολικά ταινίες, εκ των οποίων οι 30 σε νέες ψηφιακές κόπιες επιμελημένες από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε 21 στάσεις στις 5 ηπείρους – κάνει πρεμιέρα στην Αθήνα και το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου το Σάββατο 11 Σεπτέμβρη. Έως και την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου στον Κήπο της Πειραιώς 260, θα προβληθούν οι δέκα πρώτοι τίτλοι του προγράμματος, μια πρώτη σειρά από εμβληματικά έργα του ελληνικού σινεμά: γνωστά, λιγότερο γνωστά, πολυβραβευμένα, queer, εθνογραφικά, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ηλεκτρισμένα, αλλόκοτα. Κάπως όπως η ίδια η Χώρα που τα δημιούργησε. 
 
Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου (θα διατίθενται δωρεάν την ημέρα κάθε προβολής από τις 18.00 και μετά 
στα ταμεία της Πειραιώς 260) 
Για την είσοδο του κοινού στις παραστάσεις της Πειραιώς 260 απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ υπ΄ άρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.44779 (ΦΕΚ 3117/Β 16.07.2021). Επίσης, απαιτείται η χρήση μάσκας και η τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση και την αποχώρηση, όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Άρνηση επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού ή έλλειψη αυτού καθιστά την είσοδο μη επιτρεπτή στον/στην κάτοχο του εισιτηρίου. 
 
Πατήστε ΕΔΩ για το πρόγραμμα της εκδήλωσης 
 
Το Ευρωπαϊκό φόρουμ συμπαραγωγής ταινιών μικρού μήκους Euro Connection, το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Αγοράς του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Clermont-Ferrand (1 και 2 Φεβρουαρίου 2022), απευθύνει κάλεσμα σε παραγωγούς ταινιών μικρού μήκους.
Κάθε χρόνο επιλέγονται 14 σχέδια ταινιών μικρού μήκους (μυθοπλασία, animation, δημιουργικό ντοκιμαντέρ, VR project) από όλη την Ευρώπη για να συμμετάσχουν σε  μια σειρά δράσεων που περιλαμβάνουν pitching training workshops, pitching sessions, συναντήσεις με επαγγελματίες και δικτύωση.
Επιλέξιμα είναι σχέδια διάρκειας έως 30 λεπτά που προορίζονται για ευρωπαϊκή συμπαραγωγή, των οποίων τα γυρίσματα δεν θα πραγματοποιηθούν πριν τον Ιούνιο του 2022. Βασική προϋπόθεση είναι τα υποψήφια σχέδια να έχουν εξασφαλίσει από τη χώρα προέλευσής τους μερική χρηματοδότηση- ανεξαρτήτως ποσού-  από κρατικούς ή τοπικούς φορείς και οργανισμούς, δημόσια ή ιδιωτική τηλεόραση, βραβεία, διαγωνισμούς κ.λπ. Δεν είναι επιλέξιμα σχέδια που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση, υπηρεσίες ή συμμετοχές σε είδος αποκλειστικά από εταιρείες παραγωγής ή ιδιωτικά κεφάλαια μόνο. 
 Υποβολή αιτήσεων (με την ένδειξη EURO CONNECTION και τον τίτλο του σχεδίου) μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2021 στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με κοινοποίηση στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
 
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τη διαδικασία επιλογής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και την αίτηση συμμετοχής θα βρείτε ΕΔΩ.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου εν όψει της επικείμενης αποχώρησης του νυν Γενικού Διευθυντή του, κ. Παντελή Μητρόπουλου, λόγω ασυμβιβάστου εν όψει της επαγγελματικής επαναδραστηριοποίησής του στον οπτικοακουστικό χώρο, απευθύνει δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Γενικού Διευθυντή για το υπόλοιπο της θητείας του.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει την 21η Σεπτεμβρίου 2021 στις 15:00.
 
Κατεβάστε την πρόσκληση ενδιαφέροντος ΕΔΩ
 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τη διακήρυξη

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το έγγραφο ΕΕΕΣ/ΤΕΥΔ

 

Σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι χρειάζονται το αρχείο που αφορά στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) / Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) σε μορφή xml, παρακαλούνται να στέλνουν σχετικό αίτημα προς τη διεύθυνση αλληλογραφίας Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με θέμα «Συνοπτικός 2/2021 – αίτημα αποστολής αρχείου ΕΕΕΣ».

Ο Ανέστης Βλάχος υπήρξε ένας εμβληματικός ηθοποιός της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και του θεάτρου. Στην πραγματική ζωή ήταν ένας άνθρωπος με έμφυτη ευγένεια και χαμηλούς τόνους. Στην οθόνη συνήθως ήταν μια δύναμη του «κακού» που κινούσε τη μυθοπλασία. 
Στεκόταν με φυσικότητα εντός του κινηματογραφικού κάδρου καταφέρνοντας ν’ αναδεικνύει την «εσωτερική» δράση της ταινίας. Ήταν ένα αυθεντικό ταλέντο που εμφανίστηκε σε μια εποχή κατά την οποία το ελληνικό σινεμά αναζητούσε μια νέα ταυτότητα και αισθητική έξω από τα στούντιο σε ανοιχτούς χώρους. Θα τον θυμόμαστε στη «Μαγική πόλη», στο «Κορίτσι με τα μαύρα», στους «Παράνομους», στο «Ποτάμι», στο «Με τη λάμψη στα μάτια», στο «Κιέριον», στη «Ληστεία στην Αθήνα» και στον «Φόβο», αλλά και σε πιο πρόσφατα κινηματογραφικά έργα: στον «Αυτόπτη μάρτυρα», στο «Με τον Ορφέα τον Αύγουστο», στο «Lilly’s Story», στη «Σκόνη που πέφτει».
To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους του.

Σε συνέχεια ερωτημάτων από ενδιαφερομένους/ες διευκρινίζονται τα εξής:


Α. Βασικές αρμοδιότητες της θέσης 1.3 Υπεύθυνος Οργάνωσης παραγωγής εκπαιδευτικών κλιπς (ΥΠ4) & οργάνωση σεμιναρίων:


1. Επίβλεψη ΥΠ2 «Επιλογή και προετοιμασία ταινιών, παραγωγή συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού» και ΥΠ4 «Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού» μαζί με τον γενικό συντονιστή έργου (project manager).


Αναλυτικότερα ο/η υποφήφιος/α χρειάζεται να διαθέτει τουλάχιστον 2ετή επαγγελματική εμπειρία στην οργάνωση της παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού καθώς στο πλαίσιο των Υποέργων 2 και 4 θα παραχθεί πρωτογενές οπτικοακουστικό υλικό το οποίο η θέση 1.3 θα πρέπει να συν επιβλέπει με τον γενικό συντονιστή του έργου. Γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητη η εμπειρία στην παραγωγή επαγγελματικού οπτικοακουστικού υλικού/ ταινιών/ κλιπς (δεν αρκεί η εμπειρία σε ερασιτεχνικές ταινίες, π.χ. μαθητικές ταινίες) και η καλή γνώση όλων των σταδίων παραγωγής τους (προ παραγωγή, παραγωγή και post production) καθώς θα είναι απαραίτητη η επίβλεψη επαγγελματιών αναδόχων που θα έχουν αναλάβει την υλοποίηση των Υποέργων αυτών.


2. Οργάνωση διαδικτυακών εκπαιδευτικών σεμιναρίων


Αναλυτικότερα ο/η υποφήφιος/α χρειάζεται να διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στην οργάνωση τουλάχιστον δυο (2) διαδικτυακών εκπαιδευτικών σεμιναρίων καθώς στο πλαίσιο της θέσης 1.3 θα χρειαστεί να:


• σχεδιάσει το πρόγραμμα των επιμορφωτικών σεμιναρίων,
• ομαδοποιήσει τους/ις συμμετέχοντες/ουσες σε μικρές και ευέλικτες ομάδες,
• να καθοδηγήσεις τους εκπαιδευτές των σεμιναρίων ώστε να διασφαλιστούν οι εκπαιδευτικοί στόχοι των σεμιναρίων,
• να εξασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή των διαδικτυακών σεμιναρίων,
• να συλλέξει το εκπαιδευτικό υλικό από τους εκπαιδευτές και να το αποστείλει έγκαιρα στους/ις συμμετέχοντες/ουσες,
• να βρίσκεις λύσεις ή εναλλακτικές όπου απαιτείται,
• να διασφαλίσει την ομαλή υλοποίηση της αξιολόγησης των σεμιναρίων,
• να συλλέξει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που θα χρειαστούν για τις εκθέσεις έργου και
• να επιδιώξει βελτιώσεις των σεμιναρίων όπου απαιτείται βασισμένες στα αποτελέσματα αξιολόγησης των σεμιναρίων της πρώτης χρονιάς υλοποίησης του έργου.

 

Β. Η «επαγγελματική εμπειρία στην παραγωγή τουλάχιστον μίας (1) κινηματογραφικής εκδήλωσης», που απαιτείται για τις θέσεις 1.5 ως 1.7, νοείται ως τεκμηριωμένη επαγγελματική (αμειβόμενη) εμπειρία στην παραγωγή, με τη συνήθη έννοια που έχει ο όρος «παραγωγή» για τους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου, ήτοι προετοιμασία, οργάνωση, εκτέλεση, τεχνικός συντονισμός, κινηματογραφικής εκδήλωσης, όπως φεστιβάλ, ειδική προβολή κλπ., ήτοι εκδήλωσης με επίκεντρο τον κινηματογράφο ως τέχνη.

 

Γ. Η εργασία δεν μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως και απαιτεί 40ωρη εβδομαδιαία παρουσία στους χώρους του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Βεβαίως, εφόσον υπάρξουν οδηγίες για εξ αποστάσεως εργασία από τον ΕΟΔΥ, λόγω της πανδημίας, είναι αυτονόητο ότι θα τηρηθούν.

 

Δ. Δεν υπάρχει κάποιο ειδικό πρότυπο αίτησης. Θα ετοιμάσετε μια επιστολή που θα συνοδεύει τα δικαιολογητικά σας και σε αυτό το έγγραφο θα περιλαμβάνονται τα στοιχεία επικοινωνίας σας, η θέση για την οποία ενδιαφέρεστε και ο τίτλος της προκήρυξης.

 
Στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου χρηματοδοτικού κανονισμού, το Ε.Κ.Κ. ανακοινώνει τη διαδικασία της αξιολόγησης των προτάσεων που κατατέθηκαν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΚΚ e-services στην Α περίοδο καταθέσεων (με καταληκτικές ημερομηνίες 30/6 και 31/7) όλων των επιμέρους προγραμμάτων καθώς και την ομάδα αναγνωστών και μελών επιτροπών που θα αναλάβουν το έργο αυτό. 
Για τις ανάγκες των αξιολογήσεων και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, συγκροτείται μια δεξαμενή από αναγνώστες (readers) οι οποίοι θα υπογράψουν με το ΕΚΚ σύμβαση παροχής υπηρεσιών διάρκειας μέχρι 30/11, στην οποία θα περιγράφονται οι αναλυτικοί όροι και τα ασυμβίβαστα. Η κάθε πρόταση θα εξετάζεται από τρεις αναγνώστες και ο κάθε αναγνώστης δε θα γνωρίζει ποιοι άλλοι δύο αξιολογούν το ίδιο σχέδιο με αυτόν. Τα ονόματα των τριών αναγνωστών του κάθε σχεδίου δε θα είναι κοινοποιήσιμα στους υποψήφιους, ώστε να ενισχυθεί το αμερόληπτο και αδιάβλητο της διαδικασίας και να μπορούν οι αναγνώστες να κάνουν την αξιολόγηση τους απρόσκοπτα και χωρίς παρεμβάσεις. Ειδικά για τα προγράμματα MICRO BUDGET και ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ συστήνονται επιτροπές, όπως ορίζεται από τον κανονισμό, τα μέλη των οποίων προέρχονται από την ίδια δεξαμενή. 
Οι αναγνώστες θα εξετάζουν και θα αξιολογούν τους φακέλους υποψηφιότητας των σχεδίων με βάση τα βαθμολογικά κριτήρια, όπως αυτά έχουν οριστεί ξεχωριστά για κάθε πρόγραμμα στον κανονισμό. Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής δύναται να αναθέτει στους αναγνώστες προτάσεις από διαφορετικά προγράμματα, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται τα ασυμβίβαστα που ορίζει η σύμβασή τους. Η ανάγνωση και αξιολόγηση των φακέλων θα γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΚΚ e-services. Συμπληρωματικά της βαθμολόγησης των κριτηρίων οι αναγνώστες θα υποβάλουν για την κάθε πρόταση και το σκεπτικό της γνωμοδότησής τους. Οι αξιολογήσεις θα έχουν γνωμοδοτικό χαρακτήρα και ο μέσος όρος της βαθμολογίας του κάθε σχεδίου θα συνυπολογίζεται για την τελική εισήγηση της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο κανονισμός για το κάθε πρόγραμμα. Σε περίπτωση που υπάρχει διαφορά 40% και άνω ανάμεσα στις βαθμολογίες που έχει λάβει ένα σχέδιο από τουλάχιστον δύο από τους τρεις αναγνώστες, το σχέδιο θα ανατίθεται για αξιολόγηση και σε τέταρτο αναγνώστη και ο τελικός μέσος όρος του σχεδίου θα προκύπτει υπολογίζοντας τις αξιολογήσεις των τριών αναγνωστών με την πλησιέστερη βαθμολογία. 
Η δεξαμενή αναγνωστών περιλαμβάνει επαγγελματίες αναγνωρισμένου καλλιτεχνικού κύρους με μεγάλη εμπειρία, υποσχόμενους νέους δημιουργούς, προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών και άτομα ενημερωμένα για τις τρέχουσες κινηματογραφικές συνθήκες και τάσεις. Η παρακάτω λίστα αναγνωστών και μελών επιτροπών δύναται να συμπληρωθεί ή ανανεωθεί εάν κριθεί απαραίτητο για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων.
 
1.ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις, παραγωγός) 
2.ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΖΟΓΛΟΥ (ηθοποιός, σκηνοθέτης)
3.ΣΟΦΙΑ ΓΕΩΡΓΟΒΑΣΙΛΗ (ηθοποιός, σεναριογράφος, σκηνοθέτις)
4.ΜΑΡΚΟΣ ΓΚΑΣΤΙΝ (σκηνοθέτης, παραγωγός)
5.ΑΛΙΚΗ ΔΑΝΕΖΗ-KNUTSEN (σεναριογράφος, σκηνοθέτις) 
6.ΙΣΜΗΝΗ ΔΑΣΚΑΡΟΛΗ (sales agent, σεναριογράφος)
7.ΚΩΣΤΗΣ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ (υπεύθυνος προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας, σκηνοθέτης) 
8.ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΣΗΦΕΛΗΣ (σεναριογράφος, αναπληρωτής  καθηγητής σεναρίου στο Τμήμα Κινηματογράφου της σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ)
9.ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΜΜΙΤΣΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
10.ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ (σκηνοθέτης, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Κινηματογράφου της σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ)
11.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΙΑΜΠΑΣΑΚΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
12.ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΡΑΝΙΩΤΗ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις, φωτογράφος)  
13.ΧΑΡΗΣ ΛΑΓΚΟΥΣΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, σκιτσογράφος) 
14.ΕΚΤΟΡΑΣ ΛΥΓΙΖΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
15.ΤΩΝΗΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός)
16.ΒΑΡΔΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ  (σεναριογράφος, σκηνοθέτης) 
17.ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΟΥΜΟΥΡΗ (διευθύντρια φωτογραφίας)
18.ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ (σεναριογράφος, σκηνοθέτης)
19.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΛΑΒΟΣ (πεζογράφος, μεταφραστής)
20.ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΤΡΩΝΗ (σεναριογράφος, σκηνοθέτις)
21.ΑΝΝΑ ΠΟΥΠΟΥ (θεωρητικός του κινηματογράφου)
22.ΝΑΤΑΣΑ ΣΕΓΚΟΥ (σεναριογράφος, κειμενογράφος)
23.ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ (ηθοποιός)
 
Όσον αφορά το πρόγραμμα MICRO BUDGET, τα μέλη της επιτροπής θα εξετάσουν ξεχωριστά την κάθε πρόταση και στην συνέχεια θα συνεδριάσουν για να καταλήξουν ομόφωνα για κάθε σχέδιο, σε μία κοινή βαθμολόγηση των κριτηρίων που ορίζει ο κανονισμός. Έπειτα, η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής λαμβάνοντας υπόψιν τα σχόλια και την βαθμολογία της επιτροπής καθώς και τον διαθέσιμο προϋπολογισμό, θα εισηγηθεί την τελική λίστα των ταινιών που εγκρίνονται για επιδότηση.
Τα μέλη για την επιτροπή του προγράμματος MICRO BUDGET είναι τα παρακάτω (αλφαβητικά):
 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΙΑΜΠΑΣΑΚΟΣ (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός)
ΕΚΤΟΡΑΣ ΛΥΓΙΖΟΣ (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός)
ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ (σκηνοθέτης, σεναριογράφος)
 
Όσον αφορά το πρόγραμμα ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ, τα μέλη αφού δουν τα υποβληθέντα έργα, θα συνεδριάσουν και λαμβάνοντας υπόψιν τα κριτήρια που ορίζονται από τον κανονισμό θα καταλήξουν ομόφωνα σε μια αξιολογική κατάταξη όλων των ταινιών. Στη συνέχεια η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής λαμβάνοντας υπόψιν τα σχόλια της επιτροπής, τον διαθέσιμο προϋπολογισμό, τον αριθμό και την ποιότητα των ταινιών θα εισηγηθεί τις τελικές εγκρίσεις ταινιών.
Τα μέλη για την επιτροπή του προγράμματος ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ είναι τα παρακάτω (αλφαβητικά):
 
ΜΑΡΚΟΣ ΓΚΑΣΤΙΝ (σκηνοθέτης, παραγωγός)
ΙΣΜΗΝΗ ΔΑΣΚΑΡΟΛΗ (Sales agent, σεναριογράφος)
ΚΩΣΤΗΣ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ (υπεύθυνος προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κιν/φου της Αθήνας- Νύχτες Πρεμιέρας, σκηνοθέτης)
 
Κάθε μέλος επιτροπής ή αναγνώστης δεσμεύεται με την υπογραφή σύμβασης ότι θα τηρήσει τα προβλεπόμενα ασυμβίβαστα και θα απέχει από την αξιολόγηση πρότασης στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- όταν του ανατίθεται προς αξιολόγηση πρόταση που έχει υποβληθεί στα πλαίσια προγράμματος, στο οποίο συμμετέχει και ο ίδιος με οποιοδήποτε τρόπο, δηλαδή είτε έχει υποβάλει πρόταση είτε έχει πάρει προέγκριση ή οριστική έγκριση, ή το ιδιωτικό συμφωνητικό χρηματοδότησης που έχει υπογράψει με το Ε.Κ.Κ. είναι σε εξέλιξη.
- όταν είναι σύζυγος ή συγγενής εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ' ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού, με κάποιον από τους υποψηφίους που αξιολογεί.
- όταν συνδέεται η αξιολόγηση της υποψήφιας πρότασης με ικανοποίηση προσωπικού του συμφέροντος.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι, 
 
Παρότι σεβόμαστε την ανησυχία σας για την τύχη των υλικών που βρίσκονταν στις αποθήκες του ιστορικού κτηρίου της οδού Χίου 53, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το λόγο, για τον οποίο αυτή εκδηλώνεται τώρα που αυτά διασώθηκαν από τεκμηριωμένο κίνδυνο καταστροφής και φυλάσσονται προσωρινώς στους χώρους κρατικού φορέα ο οποίος, μεταξύ άλλων, έχει ως σκοπό την προστασία της κινηματογραφικής τέχνης, και όχι όσο βρίσκονταν στο κτίριο της οδού Χίου, σε μη ελεγχόμενες συνθήκες. 
Αδυνατούμε να αντιληφθούμε ποιο είναι ακριβώς το στοιχείο που σας ανησυχεί και πού εδράζονται τα όσα αναφέρονται στις δύο επιστολές που στείλατε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου στις 28/7/2021 και 3/8/2021. 
Αν κάποιος προτίθεται να δράσει εξωθεσμικά, δεν το κάνει παρουσία πυροσβεστικής και πληρεξουσίων δικηγόρων, δεν έρχεται σε επίσημη επικοινωνία με άλλους κρατικούς φορείς και, εν τέλει, δεν καταγράφει αναλυτικά το υλικό που διέσωσε και σίγουρα δεν γνωστοποιεί τις ενέργειές του μέσω Δελτίου Τύπου.
 
Πιο συγκεκριμένα και για να μην εξυφαίνονται σενάρια και συνωμοσίες:
Η ίδια η πληρεξούσια δικηγόρος των ιδιοκτητών του κτιρίου της οδού Χίου, κα. Χ. Πηγάκη,  ήταν που προσέγγισε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και επισήμανε τον άμεσο κίνδυνο για τα υλικά εικόνας και ήχου, έχοντας λάβει την έκθεση πιστοποιημένης ελληνογερμανικής εταιρείας SUK, με θέμα: «Αντιμετώπιση διαρροής επικίνδυνων αποβλήτων». 
Στην εν λόγω έκθεση, με ημερομηνία 21/7/2021, μεταξύ άλλων,  αναφέρεται:
«Από τον οπτικό έλεγχο των εγκαταστάσεων διαπιστώθηκαν:
•Αναθυμιάσεις και καπνοί με έντονη οσμή πιθανότατα πτητικών οξέων σε μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεων.
•Διαρροή χημικών άγνωστης σύστασης στο δάπεδο (αρμοί πλακιδίων), πιθανότατα ισχυρών οξέων.
•Δεξαμενές για αποθήκευση χημικών, άγνωστου περιεχομένου για τις οποίες δεν ήταν δυνατός ο έλεγχος περιεχομένου λόγω και των έντονων αναθυμιάσεων στο χώρο.
•Διάφοροι περιέκτες (μπιτόνια, βαρέλια) με χημικά άγνωστης σύστασης.
Σχετικά με τις αναθυμιάσεις, προφανώς υφίσταται διαρροή χημικών από δεξαμενές και σιφώνια. Η διαρροή αυτή είναι πλέον εκτεταμένη με αποτέλεσμα τα χημικά να αναβλύζουν στο δάπεδο, και λόγω της πτητικότητάς τους, δημιουργούν αναθυμιάσεις και την έντονη οσμή οξέων στο χώρο. … Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αυτοψίας, η κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους για τους παρευρισκόμενους και θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί η παρουσία ατόμων στους χώρους και ειδικά στο δωμάτιο της διαρροής.»
 
Η πληρεξούσια δικηγόρος των ιδιοκτητών του κτηρίου κάλεσε την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ενημέρωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και επέτρεψε την είσοδο στο χώρο και ήταν παρούσα καθόλη τη διάρκεια απομάκρυνσης των υλικών προκειμένου αυτά να διασωθούν. 
 
Με βάση αυτά τα δεδομένα και αφού είχε προηγηθεί επικοινωνία με το Εθνικό Κέντρο Οπτικoακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας – ΕΚΟΜΕ, το οποίο δεν ήταν δυνατό να παρέμβει άμεσα τη δεδομένη χρονική στιγμή, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που έχει ως σκοπό την προστασία της κινηματογραφικής τέχνης, έλαβε εντολή ως εποπτευόμενος φορέας, από το Υπουργείο Πολιτισμού, να διασώσει τα υλικά που βρίσκονταν, επί σειρά ετών, στον παντελώς ακατάλληλο και καταφανώς επικίνδυνο χώρο του κτιρίου της οδού Χίου 53, απομακρύνοντας και μεταφέροντας αυτά, προς προσωρινή φύλαξη και αποθήκευση στους χώρους του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, στους οποίους αδιαμφισβήτητα επικρατούν καλύτερες συνθήκες.
Άλλωστε αυτό προβλέπει και το άρθρο 81 του Ν.4674/2020, που ορίζει ότι το ΕΚΟΜΕ μπορεί να συνεργάζεται με οποιοδήποτε άλλο αρμόδιο φορέα για τη διάσωση οπτικοακουστικού υλικού που κινδυνεύει. Συγκεκριμένα, το εν λόγω άρθρο αναφέρει μεταξύ άλλων «Στην περίπτωση που το οπτικοακουστικό υλικό φυλάσσεται σε ακατάλληλες συνθήκες με κίνδυνο καταστροφής, το ΕΚΟΜΕ δύναται να επεμβαίνει για τη διάσωση, προστασία και ένταξη του υλικού αυτού στο εθνικό αποθετήριο οπτικοαουστικών αρχείων με τη μορφή ψηφιακού αρχείου και να συνεργάζεται προς τον σκοπό αυτόν με κάθε συναρμόδιο φορέα.»
Σε αυτό άλλωστε εδράζεται και η αναφορά στο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο μάλιστα ξεκάθαρα ανέφερε: «διασώθηκαν και βρίσκονται πλέον στα χέρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, προκειμένου να  γίνει αναλυτική καταγραφή και εν συνεχεία να προχωρήσουν αρμοδίως οι προβλεπόμενες διαδικασίες».
Άρα:
1.υπήρχε επιβεβαιωμένη διαρροή χημικών
2.υπήρχε άδεια των ιδιοκτητών του κτηρίου οι οποίοι κάλεσαν και την Πυροσβεστική και η είσοδος στο χώρο έγινε παρουσία της νομικής εκπροσώπου τους
3.υπήρχε επικοινωνία και συνεννόηση με το ΕΚΟΜΕ
4.υπήρξε ρητή εντολή από το ΥΠΠΟΑ που εποπτεύει το ΕΚΚ
5.έγιναν όσα προβλέπει η νομοθεσία σε τέτοιες περιπτώσεις
6.ξεκαθαρίστηκε εξαρχής ότι το υλικό θα καταλογραφηθεί 
7.η όλη διαδικασία υπήρξε απόλυτα διαφανής αφού ανακοινώθηκε μέσω Δελτίου Τύπου  
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
για άλλη μια φορά είμαστε αναγκασμένοι να δηλώσουμε, το αυτονόητο, δηλαδή ότι ουδεμία πρόθεση έχει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να παρακρατήσει τα εν λόγω υλικά ή να τα στερήσει από τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους. Αντιθέτως, αφού τα εν λόγω υλικά, για πρώτη φορά μετά από πολλά έτη, καταλογραφηθούν, σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες θα αποδοθούν στους ιδιοκτήτες τους. 
Ελπίζουμε να συμβάλλετε κι εσείς με τις ενέργειες σας στο να ενημερωθούν και κινητοποιηθούν οι νόμιμοι κάτοχοι δικαιωμάτων επί των υλικών, που για χρόνια βρίσκονταν διάσπαρτα και έκθετα σε ακατάλληλους χώρους και αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της οπτικοακουστικής μας κληρονομιάς.
 
Με εκτίμηση 
Το Δ.Σ του ΕΚΚ