Το Κινηματογραφικό Δίκτυο Νοτιοανατολικής Ευρώπης SEE CINEMA NETWORK απευθύνει πρόσκληση στους Έλληνες επαγγελματίες παραγωγούς κινηματογραφικών έργων οι οποίοι ενδιαφέρονται να καταθέσουν τις προτάσεις τους ως υποψήφιες για:

• Χρηματοδότηση Development ταινιών μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, διεθνούς συμπαραγωγής μεταξύ των χωρών - μελών του Δικτύου.

Δεκτές προς εξέταση γίνονται προτάσεις των οποίων ο βασικός παραγωγός είναι ελληνική εταιρεία παραγωγής και στις οποίες συμμετέχει ως συμπαραγωγός τουλάχιστον ένας παραγωγός από άλλη χώρα - μέλος του Δικτύου.

Το περιεχόμενο του φακέλου της πρότασης πρέπει να είναι στην αγγλική γλώσσα και να περιλαμβάνει:

• αίτηση υποψηφιότητας του προγράμματος
• βιογραφικά σημειώματα σεναριογράφου, σκηνοθέτη, παραγωγού και παραγωγού εταιρείας
• σενάριο (στα αγγλικά και στα ελληνικά)
• σύνοψη σεναρίου (1 σελίδα) (στα αγγλικά και στα ελληνικά)
• treatment (10-15 σελίδες) (στα αγγλικά και στα ελληνικά)
• σκεπτικό προθέσεων για την ανάπτυξη του έργου, γραμμένο από κοινού από τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη
• στρατηγική διακίνησης και προώθησης του έργου που σκοπεύει να αναπτύξει ο παραγωγός του έργου (έως 3 σελίδες)
• αναλυτικό προϋπολογισμό Development του έργου
• συνοπτικό προϋπολογισμό της παραγωγής του έργου με κατανομή ανά χώρα συμπαραγωγής
• και ό,τι άλλο κρίνουν οι υποψήφιοι ως απαραίτητο.

Την αίτηση υποψηφιότητας καθώς και τον κανονισμό του προγράμματος, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (www.gfc.gr, κατηγορία: Χρηματοδότηση - SEE Cinema Network)

Ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προτάσεων ορίζεται η 10η Νοεμβρίου 2020.

Η κατάθεση των φακέλων θα γίνεται ηλεκτρονικά στα εξής δύο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. & Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στον Εκτελεστικό Γραμματέα του Δικτύου, κύριο Γιάννη Ηλιόπουλο (τηλ. 210 3678501).

Η προσεχής συνεδρίαση του SEE Cinema Network θα πραγματοποιηθεί εντός του Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη ή διαδικτυακά.

 

Συνεπές στη δέσμευσή του, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προχωρά άμεσα στον διορισμό του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με την εξής σύνθεση:


• Μάρκος Χολέβας, Πρόεδρος
• Ελένη Χανδρινού, Αντιπρόεδρος
• Ιφιγένεια Βλαχογιάννη
• Μαρία Καλλιμάνη
• Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
• Isabelle Fauvel
• Δάφνη Χατζηπροκοπίου


Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες από όλο το φάσμα του κινηματογραφικού κλάδου.
Στόχος του νέου Διοικητικού Συμβουλίου θα είναι η άμεση επίλυση των ζητημάτων που έχουν προκύψει με το Ειδικό Πρόγραμμα για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του ΕΚΚ με στόχο την άμεση ενεργοποίηση των μηχανισμών του προς όφελος της κινηματογραφικής κοινότητας στο σύνολό της, την επίσπευση των διαδικασιών του και την επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών.


Ακολουθούν σύντομα βιογραφικά σημειώματα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου:

Μάρκος Χολέβας


Γεννήθηκε στο Στρασβούργο. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή της Ευγενίας Χατζίκου. Παρακολούθησε μεταπτυχιακά σεμινάρια στη Γαλλική τηλεόραση (FR-3 Alsase) και στην INEP- Paris. Μέλος της συντακτικής επιτροπής του κινηματογραφικού περιοδικού Κινηματογραφικά Τετράδια και ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του Φεστιβάλ Super-8 Θεσσαλονίκης. Δίδαξε στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ σκηνοθεσία και τηλεοπτική́ παραγωγή́. Έχει διατελέσει μέλος και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ενώ ως ειδικός σύμβουλος του ΕΚΚ ανέλαβε την δημιουργία του Hellenic Film Commission. Έχει σκηνοθετήσει πολλά ντοκιμαντέρ, δύο τηλεταινίες και δύο μεγάλου μήκους ταινίες μυθοπλασίας. Η πρώτη του τηλεταινία Όνειρα Γλυκά είχε περιληφθεί στην ταινιοθήκη του Πολιτιστικού Κέντρου Πομπιντού του Παρισιού, ενώ η διεθνής συμπαραγωγή ντοκιμαντέρ Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αρχαία Ελλάδα τιμήθηκε με την αιγίδα του προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Pat Cox.

 

Ελένη Χανδρινού


Η Ελένη Χανδρινού εργάζεται ως παραγωγός και σύμβουλος οπτικοακουστικών στις Βρυξέλλες και την Αθήνα. Από το 2002 ως το 2014 εργάστηκε στο πρόγραμμα MEDIA (Creative Europe) της ΕΕ στις Βρυξέλλες, μεταξύ άλλων στα τμήματα χρηματοδότησης κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων, καθώς και στην αξιολόγηση προτάσεων κινηματογραφικής διανομής Ευρωπαϊκών ταινιών. Έχει σπουδάσει Οικονομικά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στην Ευρωπαϊκή Ανάπτυξη από το Vrije Universiteit Brussel.

 

Ιφιγένεια Βλαχογιάννη


Γεννήθηκε και κατοικεί στη Βέροια. Έχει πτυχίο σε Business Studies (Finance & Accounting) και μεταπτυχιακό τίτλο σε Management από το Πανεπιστήμιο του Sheffield. Διατηρεί με την οικογένειά της τον μοναδικό κινηματογράφο της Βέροιας, με δυο χειμερινές και μια θερινή αίθουσα, που λειτουργεί από το 1953 μέχρι και σήμερα. Τον Ιούνιο, ο κινηματογράφος επελέγη από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Cinemas as Innovation Hubs for Local Communities που δημιουργήθηκε με σκοπό τη στήριξη καινοτόμων πολιτιστικών κέντρων με επίκεντρο κινηματογραφικές αίθουσες, ιδίως σε περιοχές όπου υπάρχει περιορισμένη κινηματογραφική και πολιτιστική υποδομή. Εργάζεται ως σύμβουλος επιχειρήσεων σε δική της επιχείρηση που λειτουργεί από το 2003. Είναι, μέλος της Κινηματογραφικής Ένωσης Βορείου Ελλάδος, μέλος των Europa Cinemas, μέλος του Assembly of European Regions και πολλών άλλων φορέων.

 

Μαρία Καλλιμάνη


Η Μαρία Καλλιμάνη γεννήθηκε στο Αίγιο και σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στη συνέχεια φοίτησε στην Ανώτατη Δραματική Σχολή του Θεατρικού Οργανισμού «Μορφές», του θεάτρου Εμπρός. Στο θέατρο έχει ερμηνεύσει σημαντικούς ρόλους σε έργα όπως Αγγέλα, Φλαντρώ, Ποιός φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ, Χειμωνιάτικο παραμύθι, Μαυροπούλι, Βάσσα, Λάσπη, Τρωάδες, Στάλλερχοφ, Εκδοχή του Μπράουνιγκ, Τα παιδιά του ήλιου, Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα, Colossus, Καινούρια σελίδα, Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα, Ο θάνατος του εμποράκου κ.α. Στον κινηματογράφο έχει πρωταγωνιστήσει σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Το 2015 απέσπασε το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την ερμηνεία της στην ταινία Στο Σπίτι του Α. Καρανικόλα, και έχει υπάρξει υποψήφια Α’ γυναικείου ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για τις ταινίες Μαχαιροβγάλτης του Γ. Οικονομίδη και Νοτιάς του Τ. Μπουλμέτη.

 

Αργύρης Παπαδημητρόπουλος


Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Κινηματογράφο στην Μ. Βρετανία. Οι δύο πρώτες μικρού μήκους ταινίες που σκηνοθέτησε, το Εκκρεμές (2003) και το Tender (2004), προβλήθηκαν και βραβεύτηκαν σε πολυάριθμα φεστιβάλ. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το Bank Bang (2009), έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ελλάδα (500.000 εισιτήρια), έλαβε πολλές θετικές κριτικές, ενώ απέσπασε το βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η επόμενη ταινία του, το Wasted Youth (2011), άνοιξε το 40ο φεστιβάλ του Ρότερνταμ και ταξίδεψε σε 40 φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο. Η τρίτη ταινία του, το Suntan (2016), που επίσης έκανε την πρεμιέρα της στο Ρότερνταμ, έλαβε πλήθος βραβείων διεθνώς (όπως το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου), ενώ υπήρξε υποψήφια για το βραβείο Lux του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η τελευταία του ταινία, Monday (2021), έκανε μόλις την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ του Τορόντο, και είναι η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του. Έχει κάνει την παραγωγή σε σημαντικές ταινίες του νέου ελληνικού σινεμά, ενώ έχει σκηνοθετήσει περισσότερα από 300 διαφημιστικά, καθώς και κοινωνικές καμπάνιες για την Διεθνή Αμνηστία, την ActionAid και άλλους φορείς.

 

Isabelle Fauvel


H Ιζαμπέλ Φοβέλ είναι παραγωγός και ειδική στην ανάπτυξη κινηματογραφικών ταινιών, με πολύχρονη εμπειρία σε όλον τον κόσμο, με εμπειρία στο scouting νέων ταλέντων αλλά και λογοτεχνικών έργων, στην ανάπτυξη και επιμέλεια σεναρίων, και σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Έχει εργαστεί σε πολλές ταινίες που έχουν επιλεγεί αλλά και βραβευθεί σε Φεστιβάλ όπως των Καννών, του Βερολίνου και του Τορόντο. Σχεδιάζει και διδάσκει σε σεμινάρια ανάπτυξης σεναρίων, και στο πλαίσιο αυτό έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με το ΕΚΚ, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, αλλά και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, όπου είναι μέντορας στο Studio και στο Talent Lab, και το Torino Film Lab στο πλαίσιο του οποίου συνίδρυσε το Adapt Lab για την προσαρμογή βιβλίων σε σενάρια. Είναι scout για το Jerusalem International Film Lab και συμμετείχε σε πολλά έργα, όπως το σχεδιασμό της Σχολής Τηλεόρασης και Κινηματογράφου της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών της Πράγας (FAMU). Έχει σπουδάσει Βυζαντινή Ιστορία στη Σορβόννη.

 

Δάφνη Χατζηπροκοπίου


Η Δάφνη Χατζηπροκοπίου είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι δικηγόρος με τομείς εξειδίκευσης την πνευματική ιδιοκτησία, τη βιομηχανική ιδιοκτησία και το εμπορικό δίκαιο. Από το 2020 συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

 

Οι παθογένειες του κινηματογραφικού χώρου γενικότερα και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ειδικότερα, είναι γνωστές και διαχρονικές. Ενδεικτικό είναι, εξάλλου, ότι το Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο υπέβαλε χθες την παραίτησή του, ήταν ένα από τα μακροβιότερα του ΕΚΚ, την τελευταία πενταετία.


Υπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, από τον Φεβρουάριο του 2015 έως σήμερα έχει αλλάξει πέντε Προέδρους, πέντε Γενικούς Διευθυντές και πολλαπλές συνθέσεις Διοικητικών Συμβουλίων.


Από την πρώτη ημέρα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ είχε επιλέξει να τοποθετείται ανοιχτά τόσο για τα προβλήματα που ταλανίζουν το ΕΚΚ, όσο και για την πρόθεσή της να προχωρήσει σε ουσιαστικές και δραστικές λύσεις ως προς τον κινηματογραφικό νόμο, αλλά και ως προς το ίδιο το ΕΚΚ, τον τρόπο λειτουργίας του και την ανάγκη να μετασχηματιστεί και να θωρακιστεί. Η προπαρασκευαστική διαδικασία για τον νέο κινηματογραφικό νόμο, η οποία θα διέπει και την λειτουργία του ΕΚΚ, έχει ήδη ξεκινήσει και θα συζητηθεί ανοικτά με το σύνολο των κινηματογραφικών φορέων.


Δυστυχώς, η πίεση που ασκήθηκε στο ΔΣ από εξωγενείς παράγοντες, με αφορμή το Ειδικό Πρόγραμμα για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας, λόγω του κορωνοϊού, ήταν πιεστική και ασφυκτική, οδηγώντας στην παραίτησή του, πριν από την ολοκλήρωση του Ειδικού Προγράμματος το οποίο προικοδοτήθηκε από το ΥΠΠΟΑ με γενναία χρηματοδότηση, προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική ενίσχυση της δοκιμαζόμενης κινηματογραφικής κοινότητας.


Σχετικά με το Ειδικό Πρόγραμμα για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας, σημειώνονται τα εξής: Ως γνωστόν, η πρώτη φάση έτρεξε από το ΕΚΚ, το οποίο ενήργησε, όσο γρήγορα του επέτρεπαν οι δομές του, ακολουθώντας τις υποδείξεις του νομικού του συμβούλου. Δηλαδή, του ίδιου νομικού, ο οποίος σήμερα εκφράζει επιφυλάξεις για τη λύση που προτάθηκε για τη διάσωση του ειδικού προγράμματος, αντιμετωπίζοντας την αξιολόγηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την λογική της λοταρίας και των πιθανοτήτων της στατιστικής. Διατηρούνται σοβαρές επιφυλάξεις για την εγκυρότητα και την σκοπιμότητα των όσων αναφέρει στην από 21.9.2020 εισήγησή του, την οποία ζήτησε και έλαβε η Υπουργός, αφενός, επειδή οι υπάρχουσες νομικές εισηγήσεις δεν συντάσσονται με τις απόψεις του, και αφετέρου, επειδή η νομική του αξιολόγηση περιορίστηκε σε δύο γραμμές πράγμα που δεν επιτρέπει να εξεταστεί η υπαγωγή, στην οποία προέβη.


Το ΥΠΠΟΑ θα λάβει όποια μέτρα χρειαστούν προκειμένου το ΕΚΚ να απαλλαγεί από βυζαντινισμούς, σκιές και προσωπικές ατζέντες, οι οποίες υπονομεύουν το κοινό καλό της κινηματογραφικής κοινότητας έναντι της ιδιοτέλειας, όποια μορφή και αν αυτή έχει.


Σε ερώτηση δημοσιογράφων για την επόμενη μέρα στο ΕΚΚ, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, δήλωσε τα εξής:


“Σέβομαι την απόφαση των μελών του ΔΣ, και ευχαριστώ για την συμβολή τους ως σήμερα. Θα προχωρήσουν αμέσως όλες οι απαραίτητες νομοθετικές και άλλες ενέργειες που θα θωρακίσουν το EKK, ώστε αφενός να ανταποκρίνεται στον ιδρυτικό του σκοπό και αφετέρου να λειτουργεί αποτελεσματικά και αδιάκοπα, χωρίς καθυστερήσεις, εντάσεις και αγκυλώσεις. Στην προσπάθεια αυτή θέλουμε συμπαραστάτη και συνομιλητή την κινηματογραφική κοινότητα, ιδιαίτερα δε το ενεργό και δημιουργικό, αλλά συχνά σιωπηλό μέρος της. Δεδομένων των συνθηκών που διαμορφώθηκαν με την παραίτηση του ΔΣ του ΕΚΚ, πρόθεσή μας είναι σε συνεργασία με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο θα οριστεί τις επόμενες μέρες να διασφαλίσομε το Ειδικό Πρόγραμμα, προκειμένου τα 2.800.000 ευρώ με τα οποία έχει χρηματοδοτηθεί να φθάσουν το συντομότερο στην κινηματογραφική κοινότητα, μεριμνώντας παράλληλα για την τήρηση των συμβάσεων που έχει ήδη υπογράψει το απελθόν ΔΣ του ΕΚΚ. Για όλα τα ανωτέρω, καλούμε να συστρατευθούν όλες οι δυνάμεις της κινηματογραφικής κοινότητας».

Αθήνα 22/9/2020

 

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,


Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σας υποβάλλουμε την παραίτησή μας, καθώς οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί περί το Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας καθιστούν αδύνατη την περαιτέρω λειτουργία του ΔΣ, του οποίου είμαστε μέλη. Ενδεικτικά σας επισημαίνουμε τις διαρκείς συκοφαντικές και προσβλητικές επιθέσεις, που έχουμε δεχθεί από συνδικαλιστικούς φορείς κινηματογραφιστών αλλά και φυσικά πρόσωπα του χώρου, τις προσφυγές τους σε εθνικές και διεθνείς αρχές, τις δηλώσεις τους περί ομαδικών προσφυγών στη Δικαιοσύνη, τις αθλιότητες που αναρτούν στο διαδίκτυο, σχετικά υποβολιμιαία δημοσιεύματα σε ιστοσελίδες και εφημερίδες κλπ.


Παράλληλα σας υπενθυμίζουμε ότι με το ισχύον νομικό πλαίσιο και τις πολλαπλές γραφειοκρατικές δεσμεύσεις και αγκυλώσεις του αλλά και τις εσωτερικές του ανεπάρκειες, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και επιτυχώς ιδίως μάλιστα ευρισκόμενο αντιμέτωπο με ένα πρόγραμμα 1.400 αιτήσεων, που εντός μηνός έπρεπε να διεκπεραιωθεί, όταν ετησίως διαχειρίζεται με δυσκολία 300 περίπου προτάσεις και αυτές με καθυστερήσεις. Και τούτο με τα επιπρόσθετα μεγάλα προβλήματα επαφών και απ' ευθείας συνεννοήσεων που δημιούργησε η πανδημία και το lockdown. Καταβάλλαμε έως τώρα κάθε φιλότιμη προσπάθεια να φέρουμε σε πέρας το Ειδικό Πρόγραμμα, παρά τις τεράστιες δυσκολίες του. Δεν βρήκαμε όμως καμία απολύτως ανταπόκριση από τους ίδιους τους άμεσα ενδιαφερόμενους κινηματογραφιστές. Αντίθετα οι διαρκείς εις βάρος μας αήθεις και προσβλητικές επιθέσεις και απειλές κατέστησαν πλέον εκ των πραγμάτων άκυρες τις προσπάθειες αυτές.


Τέλος με την από 21/9/2020 γνωμοδότησή του, ο Νομικός Σύμβουλος του ΕΚΚ κατέστησε σαφές και προειδοποίησε τα μέλη του ΔΣ ότι στο Ειδικό Πρόγραμμα και την εξαγγελθείσα από το ΥΠΠΟΑ νέα δεύτερη φάση του ενυπάρχουν εξόφθαλμα μη νόμιμες διαδικασίες και κατάφορες και κραυγαλέες παραβιάσεις της αρχής της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού, δεδομένα τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε κατασταλτικό έλεγχο των χρηματοδοτήσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς επιπροσθέτως αναμένεται και για τη πρωτη φάση έλεγχος νομιμότητας και πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, στην οποία έχει προσφύγει συνδικαλιστική ομάδα κινηματογραφιστών.


Υπό τις συνθήκες αυτές η παραίτηση τώρα είναι για τα μέλη του ΔΣ μονόδρομος, όπως και η άρνησή μας να εγκρίνουμε την εκταμίευση από το ΕΚΚ έστω και ενός ευρώ από την παρασχεθείσα χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα περί των οποίων θα αποφανθούν τελικά τα δικαστήρια, μετά από πολυετείς όμως ταλαιπωρίες όλων των εμπλεκόμενων. Ευχόμενοι κάθε επιτυχία στο έργο σας, ευχαριστούμε για την έως τώρα συνεργασία μας.

 

 

Με τιμή
Τα μέλη του ΔΣ

 

 

Πάνος Λουκάκος, Χριστίνα Μανωλοπούλου, Κώστας Φέρρης, Μιρέλλα Παπαοικονόμου, Χρυσάνθη Σωτηροπούλου, Νίκος Μεγγρέλης, Κωνσταντής Φραγκόπουλος

     

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στην τακτική συνεδρίασή του 1482 / 16.09.2020, εφαρμόζοντας το άρθρο 23 του Ν. 4708/2020, αποφάσισε ομόφωνα τα ακόλουθα:


1. Ενέκρινε κατάλογο 27 ατόμων, που θα συγκροτήσουν τις επιτροπές αξιολόγησης, μετά τη διεύρυνση του Ειδικού Προγράμματος και την επέκταση της χρηματοδότησης και πρόκρισης στη δεύτερη φάση των 100 επιπλέον σεναρίων.


2. Το Δ.Σ επίσης αποφάσισε μέλη των επιτροπών αυτών, μετά την τροποποίηση του Ν. 3905/2010 και την ισχύ του άρθρου 23 του Ν. 4708/2020, να ασχοληθούν προκειμένου να δρομολογηθεί και η αξιολόγηση των συσσωρευμένων προτάσεων από τα έτη 2018 στα τακτικά προγράμματα χρηματοδότησης του Ε.Κ.Κ.
Οι επιτροπές αυτές θα συγκροτηθούν άμεσα για να αξιολογήσουν σε 30 ημέρες 1030 προτάσεις (571 σενάρια μικρού μήκους και 459 ντοκιμαντέρ) επιλέγοντας 100 (50 μικρού μήκους και 50 ντοκιμαντέρ) που θα χρηματοδοτηθούν με το ποσό των 2.500 ευρώ.


3. Το Δ.Σ τέλος υπενθυμίζει πως η μεθοδολογία αξιολόγησης, που θα χρησιμοποιηθεί και αυτή τη φορά, συμφωνεί με ανάλογα ευρωπαϊκά προγράμματα αξιολόγησης (MEDIA – Eurimages). Τα κριτήριά της εκτιμούν ιδιαιτέρως την επαγγελματική εμπειρία των συμμετεχόντων, αλλά και τη δημιουργική ματιά που ανοίγει νέους δρόμους. Δίνουν έμφαση σε πρωτότυπες σεναριακές ιδέες και σε τεκμηριωμένες προτάσεις ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η αποδοχή τους σε φεστιβάλ ή και στην διανομή. Λαμβάνουν υπόψη τους υφιστάμενους οικονομικούς και χρονικούς παράγοντες όπως αυτοί ορίζονται από το Ειδικό Πρόγραμμα.

 


Τον κατάλογο αποτελούν οι:


1. Γιώργος Κορδέλας, σκηνοθέτης
2. Βασίλης Κατσικονούρης, συγγραφέας
3. Μηνάς Βιντιάδης, συγγραφέας – δημοσιογράφος
4. Μαρία Πάουελ, σκηνοθέτις
5. Δέσποινα Τομαζάνη, ηθοποιός
6. Στάθης Βαλούκος, σεναριογράφος – συγγραφέας
7. Νίνος Μικελίδης, κριτικός κινηματογράφου – δημοσιογράφος
8. Νίκος Φαρούπος, συγγραφέας -σεναριογράφος
9. Τέλης Σιαμαντάς, δημοσιογράφος
10. Κατερίνα Κλειτσιώτη, σεναριογράφος
11. Βασίλης Τσακίρογλου, δημοσιογράφος – συγγραφέας
12. Αντώνης Θεοχάρης Κιούκας, σκονοθέτης
13. Χρήστος Δήμας, σκηνοθέτης
14. Γιάννης Σκοπετέας, καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
15. Χάρης Λαγκούσης, σκηνοθέτης
16. Νίκος Παπαθανασίου, σκηνοθέτης – σεναριογράφος
17. Κώστας Περούλης, σεναριογράφος – συγγραφέας
18. Στέλιος Καμμίτσης, σκηνοθέτης
19. Λάμπης Ζαρουτιάδης, σκηνοθέτης
20. Αγγελική Αντωνίου, σκηνοθέτις
21. Βασίλης Σουραπάς, διανομέας
22. Δημήτρης Πιατάς, ηθοποιός
23. Μία Κόλλια, δημοσιογράφος
24. Τζώρτζης Γρηγοράκης, σκηνοθέτης
25. Δημήτρης Καλαντίδης, κριτικός κινηματογράφου
26. Παναγιώτης Δενδραμής, κριτικός και διδάκτωρ θεωρίας του κινηματογράφου
27. Μιχάλης Γιαρίμουστας, σκηνοθέτης

 Το Ευρωπαϊκό φόρουμ συμπαραγωγής ταινιών μικρού μήκους Euro Connection, το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Αγοράς του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Clermont-Ferrand (2 έως 3 Φεβρουαρίου 2021), απευθύνει κάλεσμα σε παραγωγούς ταινιών μικρού μήκους.
 Κάθε χρόνο επιλέγονται 14 σχέδια ταινιών μικρού μήκους (μυθοπλασία, animation, δημιουργικό ντοκιμαντέρ) από όλη την Ευρώπη για να συμμετάσχουν σε  μια σειρά δράσεων που περιλαμβάνουν pitching training workshops, pitching sessions, συναντήσεις με επαγγελματίες και δικτύωση.
 Επιλέξιμα είναι σχέδια διάρκειας έως 30 λεπτά που προορίζονται για ευρωπαϊκή συμπαραγωγή, των οποίων τα γυρίσματα δεν θα πραγματοποιηθούν πριν τον Ιούνιο του 2021. Βασική προϋπόθεση είναι τα υποψήφια σχέδια να έχουν εξασφαλίσει από τη χώρα προέλευσής τους μερική χρηματοδότηση- ανεξαρτήτως ποσού-  από κρατικούς ή τοπικούς φορείς και οργανισμούς, δημόσια ή ιδιωτική τηλεόραση, βραβεία, διαγωνισμούς κ.λπ. Δεν είναι επιλέξιμα σχέδια που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση, υπηρεσίες ή συμμετοχές σε είδος αποκλειστικά από εταιρείες παραγωγής ή ιδιωτικά κεφάλαια μόνο. 
 
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τη διαδικασία επιλογής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και την αίτηση συμμετοχής θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.
 
Υποβολή αιτήσεων (με την ένδειξη EURO CONNECTION και τον τίτλο του σχεδίου) μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2020 στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με κοινοποίηση στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την έναρξη των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, προκειμένου να στηρίξει άμεσα την δοκιμαζόμενη κινηματογραφική κοινότητα, απευθύνθηκε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα, για τον σχεδιασμό ειδικού προγράμματος ενίσχυσης του κλάδου. Το πρόγραμμα λειτούργησε εν μέσω lockdown και των ιδιότυπων συνθηκών λειτουργίας του συνόλου της οικονομίας, επειδή ήταν δραστηριότητα που μπορούσε να εκτελεστεί από απόσταση.

Η επιτυχία του Προγράμματος αποδείχθηκε μεταξύ άλλων από τον -πέραν πάσης προσδοκίας- αριθμό των 1300 αιτήσεων που υποβλήθηκαν, αλλά και από το πλήθος και το εύρος των δημιουργών που συμμετείχαν. Ωστόσο, ο ως άνω αριθμός των 1300 προτάσεων, σε συνδυασμό με το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο που επέβαλε η αντικειμενική ανάγκη της άμεσης υλοποίησης, δοκίμασε τους μηχανισμούς του ΕΚΚ, που επωμίστηκε τη διοικητική και οργανωτική ευθύνη της πρώτης φάσης. Ενώ κατ΄ έτος διαχειρίζεται κατά μέσο όρο, 300 προτάσεις, το ΕΚΚ κλήθηκε να βρει σε ελάχιστο χρόνο τρόπο ταχύτατης αξιολόγησης των 1300 προτάσεων, τη στιγμή που αφ’ ενός είχε συσσωρευτεί από τις προηγούμενες διοικήσεις πλήθος προτάσεων που δεν είχαν αξιολογηθεί και αφ’ ετέρου αδυνατούσε θεσμικά να συγκροτήσει (εξωτερικές) επιτροπές αμειβόμενες αξιολόγησης, ζήτημα που αντιμετωπίστηκε με τη διάταξη αρ. 23 του Ν.4708/2020.

Είναι εύλογο σε κάθε διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής, με υψηλό αριθμό συμμετεχόντων, να προκαλούνται όψιμες αντιδράσεις, από ορισμένους αιτούντες, των οποίων οι προτάσεις δεν προκρίνονται. Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος που παρουσιάστηκε για το Πρόγραμμα από την κινηματογραφική κοινότητα, αξιοποιώντας τη μέχρι τώρα εμπειρία, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κριτικές επισημάνσεις που διατυπώθηκαν, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, κατόπιν σε συνεννόηση με το ΕΚΚ, αποφάσισε τα εξής:

Την άμεση ολοκλήρωση του προγράμματος Animation, οι προτάσεις του οποίου, λόγω του μικρού αριθμού συμμετοχών, αξιολογήθηκαν από την τριμελή επιτροπή του ΥΠΠΟΑ και την πρόοδο της διαδικασίας των σχετικών πληρωμών.
Τη διεύρυνση του Προγράμματος με την επέκταση της δυνατότητας χρηματοδότησης και πρόκρισης στη δεύτερη φάση, 100 επιπλέον σεναρίων -50 ντοκιμαντέρ και 50 μικρού μήκους- από τις υφιστάμενες αιτήσεις και με τους ίδιους όρους. Το ΥΠΠΟΑ θα χρηματοδοτήσει τα επιπλέον έργα που θα προκριθούν στα προγράμματα Ντοκιμαντέρ και Μικρού Μήκους.
Για την αξιολόγηση και επιλογή των 100 επιπλέον σεναρίων (50 σενάρια για ντοκιμαντέρ και 50 σενάρια για ταινίες μικρού μήκους), θα συγκροτηθούν άμεσα από το ΕΚΚ Επιτροπές Αξιολόγησης κατ’ εφαρμογή του άρ. 23 του Ν.4708/2020.
Είναι αυτονόητο ότι οι ήδη επιλεγέντες δεν θίγονται από την επέκταση του Προγράμματος. Δηλαδή, τα 119 ήδη προκριθέντα σενάρια, διατηρούν το δικαίωμα λήψης του ποσού των 2.500 ευρώ, αλλά και της συμμετοχής τους στη β’ φάση. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας των σχετικών πληρωμών θα γίνει άμεσα.
Οι όροι της β’ φάσης ισχύουν ως είχαν ήδη διαμορφωθεί.
Η απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη για επιπλέον χρηματοδότηση άλλων 100 σεναρίων, θα δώσει την ευκαιρία σε επιπλέον 100 δημιουργούς να συμμετέχουν σε ένα εξαιρετικά ελκυστικό, αλλά και εξαιρετικά ανταγωνιστικό, όπως αποδείχθηκε, λόγω της ευρύτατης συμμετοχής, πρόγραμμα.

Με δεδομένη την άμεση ανάγκη στήριξης της κινηματογραφικής κοινότητας, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να επιταχυνθεί η διεξαγωγή της β΄ φάσης, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η επιλογή των επιπλέον 100 σεναρίων.

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη δήλωσε ότι: «Η μέχρι σήμερα εμπειρία μας από το ειδικό πρόγραμμα στήριξης των δημιουργών καθώς και τα περιθώρια βελτίωσης που ορθά επισημαίνονται, αποδεικνύουν ότι πρέπει το ταχύτερο δυνατόν να αποκτήσουμε ένα νέο κινηματογραφικό νόμο, ο οποίος θα θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη και την ενθάρρυνση της κινηματογραφικής παραγωγής στη χώρα, και θα αναβαθμίζει τη λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Οι παθογένειες που έχουν παρατηρηθεί επί σειρά ετών πρέπει να εξαλειφθούν άπαξ και διά παντός. Στην προσπάθεια αυτή, είμαι βέβαιη ότι θα έχουμε τη συμπαράσταση του συνόλου της κινηματογραφικής κοινότητας, πέρα από οποιεσδήποτε εσωτερικές αντιθέσεις».

Το Δ.Σ του ΕΚΚ απέστειλε προς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εισήγηση με τα ακόλουθα θέματα της 1480/4.9.2020 συνεδρίασής του:

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Ε.Κ.Κ.)

 

Απόσπασμα της υπ’ αριθμ. 1480/4.9.2020

Απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ» (Ε.Κ.Κ.) με έδρα την Αθήνα, επί της Χατζοπούλου 9, συνήλθε την 4η Σεπτεμβρίου 2020, ημέρα Παρασκευή και ώρα 14:00, σε τακτική συνεδρίαση στα γραφεία του Ε.Κ.Κ., ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου του κ. Πάνου Λουκάκου, σύμφωνα με το άρθρο 13, παράγραφος 5 του Ν. 3905/2010, όπως ισχύει, για συζήτηση και λήψη απόφασης στα ακόλουθα θέματα:

 

 

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

Α.

1. Ενημέρωση και λήψη απόφασης σχετικά με τις εξελίξεις στο Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας.

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Β. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Γ. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ (HFC)

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Δ. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ (HELLASFILM)

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

Ε. ΘΕΜΑΤΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ – MEDIA

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

ΣΤ. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

Παρίστανται οι:

 

Πάνος Λουκάκος

Πρόεδρος

Χριστίνα Μανωλοπούλου

Αντιπρόεδρος

Νικόλαος Μεγγρέλης

Μέλος

Χρυσάνθη Σωτηροπούλου

Μέλος

Κώστας Φέρρης

Μέλος

Κωνσταντής Φραγκόπουλος

Μέλος

 

Απουσιάζει το μέλος του Δ.Σ. κ. Μιρέλλα Παπαοικονόμου.

 

 

Επίσης παρίσταται ο Γενικός Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. κ. Παντελεήμων Μητρόπουλος (χωρίς δικαίωμα ψήφου).

 

Χρέη γραμματέως εκτελεί η υπάλληλος του Ε.Κ.Κ. κ. Μαρίζα Σαρρή. Επίσης, παρίσταται η βοηθός γραμματείας του Δ.Σ. κ. Αγγελική Παπούλια.

 

Διαπιστώνεται απαρτία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13, παράγραφος 8 του Ν.3905/2010, όπως ισχύει, και ότι οι προσκλήσεις για τη συνεδρίαση αυτή μαζί με την Ημερήσια Διάταξη έχουν σταλεί στα μέλη του Δ.Σ.

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

 

 

Α.

1. Ενημέρωση και λήψη απόφασης σχετικά με τις εξελίξεις στο Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας.

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ., αφού έλαβαν υπ’ όψιν σχετική εισήγηση του Προέδρου και προς άρση πάσης αμφισβητήσεως σχετικά με τις διαδικασίες του ως άνω Προγράμματος, αποφασίζουν ομόφωνα τα εξής:

Όπως το Δ.Σ. εισηγηθεί προς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και αιτηθεί τα ακόλουθα:

  1. Να αρχίσει αμέσως η εκταμίευση των ποσών για το Πρόγραμμα Animation. Αμέσως να αρχίσει και η εκταμίευση των ποσών των ήδη προκριθέντων σεναρίων στις κατηγορίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ.
  1. Να αρχίσει αμέσως η διαδικασία για την επανάκριση των μη προκριθέντων της α’ φάσης από τριμελείς επιτροπές και η συμπλήρωση των αρχικώς επιτυχόντων με επιπλέον 100.
  1. Να συγκροτήσει το Ε.Κ.Κ. τις τριμελείς αυτές επιτροπές, σύμφωνα με τις δυνατότητες που δίνει πλέον ο Ν. 4708/2020.
  1. Να διατηρήσουν οι αρχικώς 119 προκριθέντες όλα τα δικαιώματα που τους παρέχει η προκήρυξη του Προγράμματος, την λήψη του ποσού των 2.500 ευρώ δηλαδή και τη συμμετοχή τους στη Β’ φάση.
  1. Να αυξηθεί η χρηματοδότηση για κάλυψη των απαιτούμενων επιπλέον ποσών κατά 250.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.

……………………………………………………………………………………………………………………………

 

Στη συνέχεια, αφού διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει άλλο θέμα προς συζήτηση, λύεται η συνεδρίαση.

 

Ο Πρόεδρος

Πάνος Λουκάκος

 

Η Αντιπρόεδρος

Χριστίνα Μανωλοπούλου

 

Τα Μέλη

 

Νικόλαος Μεγγρέλης

 

Χρυσάνθη Σωτηροπούλου

 

Κώστας Φέρρης

 

Κωνσταντής Φραγκόπουλος

 

Η γραμματέας του Δ.Σ.

Μαρίζα Σαρρή

 

 

 

 

Ακριβές απόσπασμα

 

Αθήνα, 8/9/2020

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.

Πάνος Λουκάκος

 

Ο θάνατος της Ιουλίας Σταυρίδου από την πανδημία του Covid-19 αφήνει μεγάλο κενό στον σύγχρονο ελληνικό Πολιτισμό και μας βυθίζει σε θλίψη.

Η Ιουλία Σταυρίδου υπήρξε διακεκριμένη και πολυβραβευμένη σκηνογράφος και ενδυματολόγος του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης. Ήταν, επίσης, δασκάλα της τέχνης της -Ομότιμος Καθηγήτρια στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ- ζεστή, δοτική, ευθύς και ανιδιοτελής.

Η Ιουλία Σταυρίδου συνδέθηκε με τις μυθολογίες και τις μυθοπλασίες του ελληνικού κινηματογράφου σε καιρούς εκρηκτικούς, λόγω δημιουργικότητας, όταν αυτός έβγαινε από τα στούντιο της ελληνικής κινηματογραφικής βιοτεχνίας αναζητώντας το νέο πρόσωπό του. Ο δεσμός αυτός κρατήθηκε γερός μέχρι σήμερα. Από το 1974 και την ταινία «Δια ασήμαντον αφορμή» μέχρι την «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» και την «Ευτυχία», που συνεχίζουν να παίζονται στα θερινά σινεμά, όλα ήταν ένας δρόμος γεμάτος δημιουργικές συνθέσεις ή ανασυνθέσεις του πραγματικού κόσμου μπροστά από την κινηματογραφική κάμερα πριν από την είσοδο του ηθοποιού στο κάδρο. Το έργο της, μια «νεκρή φύση» έτοιμη να πάρει ζωή, είχε ως προϋπόθεση την ευαισθησία της και το καλλιτεχνικό ένστικτό της.

Σε αυτή τη συναρπαστική διαδρομή η Ιουλία Σταυρίδου είχε ως συνοδοιπόρους σημαντικούς σκηνοθέτες. Αναμεσά τους ο Τάσος Ψαρράς, ο Παντελής Βούλγαρης, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Λάκης Παπαστάθης, ο Κώστας Γαβράς, η Κατερίνα Ευαγγελάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους της.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει τα ακόλουθα σχετικά με την πορεία υλοποίησης του Ειδικού Προγράμματος του ΥΠΠΟΑ για την ενίσχυση της κινηματογραφικής κοινότητας:

  1. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, για τη Β΄ Φάση του προγράμματος, έληξε στις 7.08.2020 με την κατάθεση στο Ε.Κ.Κ 108 προτάσεων για τη χρηματοδότηση παραγωγής κινηματογραφικών έργων Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ. Συγκεκριμένα, οι 58 από αυτές αφορούν σχέδια Μικρού Μήκους, ενώ οι 50 Ντοκιμαντέρ. Κατά την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης του Ειδικού Προγράμματος είχαν προκριθεί συνολικά 119 προτάσεις, που χρηματοδοτούνται με το ποσό των 2.500 ευρώ, αποκτώντας παράλληλα το δικαίωμα συμμετοχής τους στην επόμενη Β΄ Φάση. Δεν υπέβαλαν αίτηση για       παραγωγή έντεκα (11) -από τους 119 προκριθέντες- οι οποίοι περιορίστηκαν στην αρχική χρηματοδότηση της Α΄ Φάσης.
  2. Ο έλεγχος των αιτήσεων από το Ε.Κ.Κ θα ολοκληρωθεί έως την Τρίτη και οι σχετικοί φάκελοι θα αποσταλούν στο ΥΠΠΟΑ προκειμένου οι δύο τριμελείς Επιτροπές - μία για τις ταινίες Μικρού Μήκους και μία για Ντοκιμαντέρ - που έχουν ήδη συσταθεί από το Υπουργείο, να καταλήξουν στις 25 προτάσεις Μικρού Μήκους και στις 25 Ντοκιμαντέρ που θα χρηματοδοτηθούν, η κάθε μία, με τα ποσά των 20.000 και 30.000 ευρώ αντίστοιχα.
  3. Υπενθυμίζεται ότι η επιτροπή που είχε συσταθεί από το ΥΠΠΟΑ για τις ταινίες animation έχει ήδη ολοκληρώσει το έργο της, επιλέγοντας τα 25 έργα που θα χρηματοδοτηθούν με ποσά από 10.000 έως 20.000 ευρώ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου κρίνει ότι μετά την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας για Κινηματογραφικά Έργα Μικρού Μήκους, Ντοκιμαντέρ και Animation, οφείλει να απαντήσει εν συνόλω στα ερωτήματα που τίθενται από την Κινηματογραφική Κοινότητα, κάνοντας και με τον τρόπο αυτό μια επισκόπηση του χρονικού διεξαγωγής της εν λόγω διαδικασίας, εν μέσω μιας πρωτόγνωρης για όλους πανδημίας. Εν προκειμένω:

1. Tα Μέτρα Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας, λόγω των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης, ανακοινώθηκαν αρχικά από το ΥΠΠΟΑ στις 2.04.2020 και εν συνεχεία εξειδικεύθηκαν με τις από 13.04.2020 και 15.04.2020 ανακοινώσεις του, με συνολικό ύψος χρηματοδότησης 2,8 εκ. Ευρώ. Το Ε.Κ.Κ ανέλαβε την υλοποίηση του Ειδικού Προγράμματος και κατά την τηλεσυνεδρίαση του Δ.Σ στις 21 και 22.04.2020 ενέκρινε την εισήγηση του Γενικού Διευθυντή, κατόπιν γνωμοδότησης του Νομικού Συμβούλου, για την προκήρυξη και τους όρους αυτού, ενώ με ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ στις 22.04.2020 δημοσιεύθηκαν οι σχετικοί όροι και τέθηκε ως χρονικό διάστημα υποβολής προτάσεων από τις 22.04.2020 έως τις 15.06.2020.


2. Στις 25.05.2020, κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ, τέθηκε από το Νομικό Σύμβουλο το ζήτημα ορισμού επιτροπών αξιολόγησης, καθόσον δεν προβλέπονται ρητώς από τον ιδρυτικό νόμο 3905/2010 του Ε.Κ.Κ. Η μοναδική αναφορά σχετικά με την διαδικασία αξιολόγησης υπήρχε στον ισχύοντα από το 2013 Κανονισμό Χρηματοδότησης του Ε.Κ.Κ, όπου γινόταν αναφορά σε “όργανα αξιολόγησης των σχεδίων” τα οποία είναι “Σύμβουλοι - Αναγνώστες Σεναρίων”. Τα ως άνω ζητήματα συνδέονται με την επ’ αμοιβή αξιολόγηση, καθόσον απαγορεύεται από την κείμενη νομοθεσία η σύναψη συμβάσεων έργου από φορείς που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι δε υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ υπέδειξαν στο Ε.Κ.Κ ότι νόμιμη συγκρότηση επιτροπών αξιολόγησης μπορούσε να γίνει μόνο με την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Κατόπιν αυτών, η Διοίκηση του Ε.Κ.Κ, προκειμένου να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και ταχεία συνέχεια του Προγράμματος Χρηματοδότησης, αποφάσισε τον ορισμό αξιολογητών χωρίς αμοιβή. Σημειώνεται ότι προσφάτως, με πρωτοβουλία της Αντιπρόεδρου, κας Χριστίνας Μανωλοπούλου και σε συνεργασία με το Γραφείο της Υπουργού ΥΠΠΟΑ, έγινε η σύνταξη, η κατάθεση και ψήφιση των αναγκαίων, προς τον ως άνω σκοπό, τροποποιήσεων του ν. 3905/2010 (ν. 4708/20.7.2020 Α 140).


3. Στις 19.06.2020 κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ εγκρίθηκε η εισήγηση του μέλους του Δ.Σ, Κωνσταντή Φραγκόπουλου, για την μεθοδολογία αξιολόγησης που θέτει τέσσερα κριτήρια, σύμφωνα και με το πλαίσιο που ορίζουν ανάλογα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Χρηματοδότης (MEDIA - Εurimages) : α) Δημιουργός β) Πρωτοτυπία της ιδέας γ) Υλοποιησιμότητα της πρότασης και δ) Η δυναμική κυκλοφορίας. Η κλίμακα βαθμολόγησης 10 βαθμών ορίστηκε ως εξής : 9-10: Πολύ καλό, 7-8: Καλό, 5-6: Αποδεκτό, 3-4: Αδύναμο, 1-2: Πολύ Αδύναμο, 0: Κακό.


Επιπροσθέτως, ορίσθηκαν οι εξής άμισθοι αξιολογητές:

• 8 στελέχη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Ορέστης Ανδρεαδάκης, Γιώργος Κρασσακόπουλος, Δημήτρης Κερκινός, Γιάννα Σαρρή, Ελένη Ανδρουτσοπούλου, Αγγελική Βέργου, Αγγελική Πέτρου, Θάνος Σταυρόπουλος)
• 7 Στελέχη του Ε.Κ.Κ (Βένια Βέργου, Αθηνά Καλκοπούλου, Ηλιάνα Ζακοπούλου, Λίζα Λινάρδου, Δημήτρης Μπούρας, Άννα Κασιμάτη, Σταυρούλα Γερωνυμάκη)
• Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Παναγιωτάτος και
• Η σεναριογράφος - συγγραφέας Βίκη Χασάνδρα.

4. Στις 7.07.2020 ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης και απεστάλησαν τα αποτελέσματα στο Δ.Σ του Ε.Κ.Κ προς έγκριση. Στις 08.07.2020 κατά την πολύωρη συνεδρίαση του Δ.Σ, με την παρουσία του Γενικού Διευθυντή, του Νομικού Συμβούλου και των διευθυντών του Ε.Κ.Κ και κατόπιν των σχετικών εισηγήσεων των σκηνοθετών μελών του Δ.Σ με την ιδιότητα των πνευματικών δημιουργών Κώστα Φέρρη, Νίκου Μεγγρέλη και Κωνσταντή Φραγκόπουλου καθώς και της Χρυσάνθης Σωτηροπούλου, καθηγήτριας στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, με γνωστικό αντικείμενο την Ιστορία και Θεωρία του Κινηματογράφου, οριστικοποιήθηκε η βαθμολόγηση και η τελική κατάταξη των αιτούντων, η οποία και απεστάλη στο ΥΠΠΟΑ. Εν συνεχεία, το Ε.Κ.Κ δημοσίευσε τους επιτυχόντες αφού είχαν συμπεριληφθεί οι ισοψηφίσαντες και είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής ενός σχεδίου από αιτούντες, που είχαν ενδεχομένως υποβάλει περισσότερες από μία αιτήσεις χρηματοδότησης.

Ουδέποτε στο παρελθόν το Ε.Κ.Κ είχε υλοποιήσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα αντίστοιχο Πρόγραμμα Χρηματοδότησης λαμβάνοντας ένα τόσο μεγάλο αριθμό - πλέον των 1.300- αιτήσεων χρηματοδότησης. Το Ε.Κ.Κ σε ετήσια βάση εξετάζει περίπου 350 αιτήσεις χρηματοδότησης. Μείναμε όμως εν συνόλω πιστοί στην λογική να φέρουμε εις πέρας αυτό που ήταν και ο αρχικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ: Με πρωτοφανή ταχύτητα για το ελληνικό δημόσιο και χωρίς εκ των πραγμάτων να υπάρχουν πλήρως εγκατεστημένες σχετικές υποδομές, να ανταπεξέλθουμε στις προσδοκίες της Κινηματογραφικής Κοινότητας για την άμεση χρηματοδότηση αυτού του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα που πλήττεται δραματικά από τις επιπτώσεις της υγειονομική κρίσης. Η ολοκλήρωση του Ειδικού Προγράμματος σημαίνει ότι πολλοί επαγγελματίες του κινηματογράφου θα βρουν ασφαλή εργασία τους επόμενους δύσκολους μήνες. Αυτό ήταν το προέχον για το ΥΠΠΟΑ και γι’ αυτό τον λόγο ανέλαβε το Ε.Κ.Κ τη διαχείριση αυτού του δυσκολότατου και πρωτοφανούς στα πολιτιστικά χρονικά έργου.
Αυτονόητο είναι ότι καθένας από αυτούς που υπέβαλαν πρόταση στο Ειδικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ μπορεί, μετά από σχετικό αίτημά του στο Ε.Κ.Κ, να λάβει τα στοιχεία της αξιολόγησής του.

Ανέλαβε τα καθήκοντά του στη θέση του Διευθυντή στη Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ο κ. Γεώργιος Υφαντής μετά τη δημοσίευση του διορισμού του στο ΦΕΚ. Με την πλήρωση της νευραλγικής αυτής θέσης ολοκληρώνεται η κάλυψη των διευθυντικών θέσεων στο Ε.Κ.Κ, βήμα σημαντικό προς την πορεία της ανασυγκρότησης της λειτουργίας του.

Ο κ. Υφαντής αποφοίτησε από Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Ανώτατης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών (νυν Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Έχει διατελέσει ανάμεσα στα άλλα Οικονομικός Διευθυντής στις εφημερίδες ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και στον Ραδιοφωνικό Σταθμό ΜΕΛΩΔΙΑ, στην τεχνική εταιρία ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΒΕΤΕ και στην χρηματιστηριακή εταιρία ΚΑΠΠΑ ΑΧΕ. Κατά την περίοδο 2004 – 2009 ήταν Γενικός Διευθυντής Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών στην ΕΡΤ ΑΕ.