«Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ελίνας Ψύκου που ξεχωρίζει για τη διαύγεια της αφήγησης του, αποδίδοντας με ακρίβεια την πρόθεση της δημιουργού να διηγηθεί μια ιστορία για την ταυτότητα και τη μνήμη. Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Όμως είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι κλειστό. Τριγυρνάει μόνος του σαν να έχει χάσει την ταυτότητα του, ενώ παράλληλα επιθυμεί να επαναφέρει τα ίχνη του στη μνήμη των άλλων. Ο Αντώνης Παρασκευάς σκοπεύει να λάμψει δια της απουσίας του και η Ελίνα Ψύκου τον παρακολουθεί και παράλληλα χτίζει με δεξιοτεχνία μια ιστορία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό. Μέσα από τα γεωμετρικά κάδρα και τις αλλόκοτες, μοναχικές στιγμές του πρωταγωνιστή ξετυλίγεται μια ευρηματική και πρωτότυπη παραβολή για την Ελλάδα του σήμερα. Ο Χρήστος Στέργιογλου από την άλλη καταθέτει μια εξαιρετική ερμηνεία και συνθέτει με μαεστρία ένα συγκινητικό και ταυτόχρονα ανελέητο πορτρέτο ενός αναλώσιμου τηλεοπτικού αστέρα.

Η ταινία απέσπασε το πρώτο βραβείο  στην κατηγορία Works in Progress του Κάρλοβι Βάρι (2012), ενώ έκανε την πρεμιέρα της στο τμήμα Forum του 63ου Φεστιβάλ Βερολίνου. Παράλληλα, η Ελίνα Ψύκου επιλέχθηκε από το περιοδικό Variety ως μια από τους 10  πιο υποσχόμενους Ευρωπαίους σκηνοθέτες στη λίστα των 10 Directors to Watch του φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι (2013). Ακολούθησαν τρεις διακρίσεις στο 54ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και πολλές συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου - Τορόντο, Λονδίνο, Sitges, Στοκχόλμη, Mar del Plata και άλλα -  που επιβεβαίωσαν τη δυναμική και την ιδιαιτερότητα της ταινίας.


23 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Διάρκεια: 89’

ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ, WORKS IN PROGRESS, ΚΑΡΛΟΒΙ ΒΑΡΙ 2012
FORUM, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ, 2013
10 EURO DIRECTORS TO WATCH, ΚΑΡΛΟΒΙ ΒΑΡΙ, 2013
EFA SELECTION 2013
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ-ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΓΛΟΥ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (FIPRESCI),
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΝΟΛΙΝΙΚΗΣ, 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Π.Ε.Κ.Κ.),
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΝΟΛΙΝΚΗΣ, 2013

Ένα υποσχόμενο ντεμπούτο από την Ελληνίδα σεναριογράφο και σκηνοθέτρια Ελίνα Ψύκου που σατιρίζει την κούφια διασημότητα και τον κυνισμό των ΜΜΕ σε μια εποχή λιτότητας.
The Hollywood Reporter
Η Ψύκου έχει δημιουργήσει ένα διαμαντάκι ως ντεμπούτο. Την ταινία αξίζει να τη δει κανείς ως ένα δηκτικό πορτρέτο του ναρκισσισμού και της παγίδας που κρύβει η  φήμη.
Cine Vue
Μια εντυπωσιακή πρώτη ταινία που εγκαθιστά την Ελίνα Ψύκου σαν σταθερά ενός ελληνικού σινεμά, η ζωντάνια του οποίου πλησιάζει την αυθάδεια.
Criticat.com
"Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά" είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του τι περιμένει κανείς σαν "φεστιβαλική αποκάλυψη". Ο μπερλουσκονικός ήρωας, παρατημένος και εν τέλει τρομακτικός, γίνεται η προσωποποίηση ενός ευρωπαϊκού "ιδεώδους" που προχωρά απτόητο και πάντα προς τα δεξιά, είτε προς την ευτέλεια είτε προς την ζητιανιά και την αλητεία.
Cahiers du cinema
“Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά“ είναι ένα ακόμα διαμάντι στο μπαούλο με τους θησαυρούς του ελληνικού σινεμά. Η Ψύκου έχει βάλει ψηλά τον πήχη αν κρίνει κανείς από τη φήμη της που εξαπλώνεται ραγδαία. 
twitchfilm.com

Visit:
http://www.eternalreturnofantonisparaskevas.com/
http://www.facebook.com/AntonisParaskevas.TV
http://twitter.com/ReturnAntonisP
http://www.youtube.com/AntonisParaskevas
www.feelgoodentertainment.gr

Σημείωμα της δημιουργού
Ήθελα να πω μια ιστορία για έναν άνθρωπο που έχει χάσει την ταυτότητα του. Που δεν ξέρει ποιος είναι, δεν θυμάται ποιος ήταν, δεν είναι σίγουρος για το ποιος θέλει να είναι και που γι’ αυτόν τον λόγο αφήνει στους άλλους να του προσδώσουν όποια ταυτότητα θέλουν. Επιπλέον, ήθελα να πω μια ιστορία για την ανάγκη του ανθρώπου να αφήνει τα ίχνη του μετά τον θάνατο του, να παραμένει στη μνήμη των άλλων και παράλληλα να λατρεύει ό,τι έχει πεθάνει. Από τη μια, η απώλεια ταυτότητας στη ζωή και από την άλλη, η ανάγκη ύπαρξης και η ηρωοποίηση μετά τη ζωή. Περίεργος συνδυασμός. Οι παραλληλισμοί αυτή της μικρο-ιστορίας με παραδείγματα της μακρο-ιστορίας είναι ελεύθεροι.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι ο ήρωας της εποχής μας. Ένας  ήρωας που δεν του αντιστοιχεί καμία ηρωική πράξη. Δεν σκότωσε δράκους, δεν πολέμησε εθνικούς εχθρούς και δεν μπορεί να πετάξει. Είναι απλά ένας άντρας που τον λάτρεψαν και θέλησαν να του μοιάσουν. Μια κατασκευή της σύγχρονης βιομηχανίας ηρώων.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι ένας τραγικός ήρωας. Η μοίρα του είναι προκαθορισμένη, το τέλος του αναπόφευκτο. Δεν μπορεί να τα αλλάξει.
Ο Αντώνης Παρασκευάς σήμερα καταρρέει. Σαν ήρωας που είναι πρέπει να επιβιώσει και να διεκδικήσει μια θέση στην αθανασία. Η «αιώνια επιστροφή» έχει ακριβώς αυτή την έννοια, της αθανασίας.  Ο Αντώνης μπορεί σαν ύλη να μην επιστρέψει ποτέ, σαν ιδέα όμως οφείλει να επιστρέφει για πάντα, δηλαδή αιώνια. Το οφείλει στον εαυτό του και σ’ αυτούς που τον ανέδειξαν ως ήρωα.
Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι μόνος του. Οι φωνές της τηλεόρασης είναι η μόνη του συντροφιά, τα ιντερμέδια του. Σαν ο χορός μιας αρχαίας τραγωδίας σχολιάζουν, τραγουδούν και χορεύουν. 
Ο Αντώνης Παρασκευάς δεν έχει ταυτότητα. Είναι αυτό που του αποδίδουν οι άλλοι. Κάθε φορά κάτι άλλο. Τη μια αειφανής αστέρας, ρυθμιστής των εξελίξεων, ίνδαλμα και άντρας της χρονιάς. Την άλλη χρεοκοπημένος, ξεπερασμένος από την εποχή του, ένας άντρας σε κρίση, ένας εξαφανισμένος. Ο ίδιος δεν ξέρει τι είναι.
Ο Αντώνης Παρασκευάς έχει για όνομα το όνομα του υπηρέτη ενός ναυαγού.

Παραλειπόμενα
Η ιδέα για το σενάριο προέκυψε από ένα άρθρο που διάβασε η δημιουργός σε μια εφημερίδα το 2009. Ενδεικτικά, ο τίτλος του άρθρου ήταν «Τηλεπαρουσιαστής στη Βραζιλία κατηγορείται ότι παρήγγειλε δολοφονίες για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του» και αναφερόταν σε έναν Βραζιλιάνο δημοσιογράφο - παρουσιαστή - βουλευτή, ο οποίος είχε μια εκπομπή που ασχολούνταν με το έγκλημα. Η αστυνομία είχε ανακαλύψει ότι για να ανεβάσει τα νούμερα της εκπομπής του σκηνοθετούσε φόνους και έστελνε τους δικούς του ρεπόρτερ στον τόπο του εγκλήματος.
Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά έγινε με πραγματική συναδελφική αλληλεγγύη. Χαρακτηριστικά, στην ταινία παίζει ο συνάδελφος της δημιουργού, Σύλλας Τζουμέρκας (Χώρα Προέλευσης), ο οποίος αντικαθιστά στην τηλεόραση τον Αντώνη Παρασκευά όταν αυτός εξαφανίζεται. Ενώ σε συμπληρωματικούς ρόλους συναντάμε πολλούς νέους σκηνοθέτες όπως  οι Γιώργος Ζώης, Αλέξης Αλεξίου, Παναγιώτης Φαφούτης.
Η επόμενη ταινία μεγάλου μήκους της Ελίνας Ψύκου βρίσκεται στο στάδιο του σεναρίου και έχει ήδη επιλεχθεί στο Berlinale Residency, ενώ θα λάβει μέρος στο Coproduction Market του φετινού φεστιβάλ Βερολίνου.

Μια απρόβλεπτη συνεργασία για το μουσικό κομμάτι της ταινίας
Mέσα από την ταινία προέκυψε και μια απρόβλεπτη συνεργασία των Felizol & The Boy, σε μια διασκευή του "Me Olvide De Vivir" του Julio Inglesias. Στα φωνητικά ο Αντώνης Παρασκευάς aka Χρήστος Στέργιογλου, πρωταγωνιστής της ταινίας, αλλά και του video clip.
Δείτε εδώ το video clip:  https://www.youtube.com/watch?v=hk4KRckZLig
Το κομμάτι κυκλοφορεί ψηφιακά από τη Feelgood Records.

23 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Συντελεστές:
Σενάριο – σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζήμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας
Διεύθυνση φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος
Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης
Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή
Κουστούμια: Μάρλι Αλειφέρη
Ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος, Κώστας Κουτελιδάκης
Sound design: Περσεφόνη Μήλιου
Μουσική: Felizol
Μακιγιάζ: Δώρα Νάζου, Εύη Ζαφειροπούλου
Παραγωγή: Γιώργος Καρναβάς, GUANACO, σε συμπαραγωγή με ΕΡΤ ΑΕ, STEFI ΑΕ, 235 και BARRANDOV STUDIOS
Παραγωγοί: Γιώργος Καρναβάς, Ελίνα Ψύκου

Με την υποστήριξη του ΕΚΚ και του ΟΠΑΠ

 

 

Chevalier ονομάζεται η νέα ταινία της Αθηνάς Τσαγγάρη (Attenberg), η οποία ξεκίνησε  τον Ιανουάριο γυρίσματα. Είναι μια παραγωγή της Faliro House Productions και της Haos Film με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Η ιστορία της ταινίας αφορά σε μία παρέα αντρών που επιστρέφει από χειμερινή εκδρομή ψαρέματος σε ένα γιοτ. Όταν μια μηχανική βλάβη τους εγκλωβίζει στο σκάφος, κάπου στον Σαρωνικό, θα σκοτώσουν την ώρα τους με ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι που ονομάζεται Chevalier. To Chevalier είναι τόσο διασκεδαστικό, όσο και βαθιά ανταγωνιστικό. Κανείς δεν θα κατέβει από το σκάφος, αν δεν ανακηρυχτεί ο νικητής.

Πρωταγωνιστούν οι Γιώργος Κέντρος, Πάνος Κορώνης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σάκης Ρουβάς και οι Γιάννης Δρακόπουλος, Νίκος Ορφανός, Κώστας Φιλίππογλου.

Η σκηνοθεσία ανήκει στην  Αθηνά Τσαγγάρη και το σενάριο στους  Ευθύμης Φιλίππου & Αθηνά Τσαγγάρη, με παραγωγούς τους Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο και Μαρία Χατζάκου.

Η ταινία θα βγει στους κινηματογράφους από τη Feelgood Entertainment.

Δύο νέα σχέδια για μεγάλου μήκους ταινίες από τη Ελλάδα επιλέχθηκαν να συμμετέχουν στο  11o Berlinale Co-Production Market που θα πραγματοποιηθεί από τις 9 έως τις 11 Φεβρουάριου. Πρόκειται για τη νέα ταινία του Χρίστου Γεωργίου (ο οποίος συμμετείχε και το 2006 με το Μικρό Έγκλημα) με τίτλο Χρόνια Πολλά  σε συμπαραγωγή Κύπρου, Ελλάδας και Γερμανίας με εταιρίες παραγωγής την Lychnari Productions και την Twenty Twenty Vision, καθώς και η  συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας, Γερμανίας και Κροατίας Ο γιός της Σοφίας (πρ. τίτλος Ιβο και Σοφία)  σε σενάριο και σκηνοθεσία της Ελίνας Ψύκου και σε παραγωγή της Heretic Productions του Γιώργου Καρναβά.  Η Ελίνα Ψύκου συμμετείχε στο πρόγραμμα Berlinale Residency, το οποίο υποστηρίζει συγγραφείς και σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι έχουν ήδη μια πρώτη επιτυχία σε φεστιβάλ, στην ανάπτυξη του νέου τους έργου είτε  μυθοπλασίας είτε ντοκιμαντέρ. Και τα δύο έχουν εγκριθεί για χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Τα νέα σχέδια που επιλέχθηκαν ανέρχονται σε 39 από 30 χώρες συνολικά. Όλα θα υλοποιηθούν από έμπειρους παραγωγούς που έχουν ήδη εξασφαλίσει το 30% της χρηματοδότησής τους και οι προϋπολογισμοί τους κυμαίνονται από 700.000 έως 6,5 εκατ.€. Το Berlinale Co -Production Market δίνει σε όλους τους επιλεγμένους παραγωγούς την ευκαιρία να συναντηθούν κατ’ ιδίαν με 450 πιθανούς συμπαραγωγούς και οικονομικούς εταίρους.

Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί από το Σεπτέμβρη του 2013,  φέτος για την Ελλάδα, την Ισπανία και την Πορτογαλία, τις χώρες που επηρεάστηκαν  βαθιά από την οικονομική κρίση, καταργήθηκε το ελάχιστο υποχρεωτικό όριο του προϋπολογισμού. Ενώ οι παραγωγοί μπορούν να υποβάλουν σχέδια με προϋπολογισμούς μεταξύ 1 και 20 εκατομμυρίων ευρώ, έγινε δεκτό ένα ελάχιστο ποσό προϋπολογισμού για τα ελληνικά, ισπανικά και πορτογαλικά έργα του έτους που διανύουμε.

Από το 2004, περίπου 170 σχέδια από το Berlinale Co-Production Market έχουν ολοκληρωθεί, δηλαδή, πάνω από 40% των επιλεγμένων έργων έγιναν ταινίες και προβλήθηκαν σε διεθνή φεστιβάλ και  κινηματογραφικές αίθουσες. Το Berlinale Co-Production Market αποτελεί μέρος της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής αγοράς με κύριους εταίρους το MDM - Mitteldeutsche Medienförderung (από το 2004) και το MEDIA- Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (από το 2005).

Το Δελτίο Τύπου του Berlinale Co-Production Market με το σύνολο των επιλεγμένων σχεδίων βρίσκεται στη διεύθυνση:
http://www.berlinale.de/en/presse/pressemitteilungen/alle/Alle-Detail_21140.html

 

To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ανάδειξη της σημασίας του ντοκιμαντέρ, αφού  αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κινηματογραφίας και ένα μέσο αποτύπωσης του πραγματικού κόσμου. Ο κάθε δημιουργός χρησιμοποίει την  πραγματικότητα ως πρώτη ύλη, καταγράφοντάς τη χωρίς  υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να ενημερωθεί για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν, να προβληματιστεί και να διδαχθεί από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκτά, για να βελτιώσει το μέλλον του.

Ο κάθε μήνας περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ όχι μόνο πρόσφατης αλλά και παλιότερης παραγωγής καλύπτοντας μια ξεχωριστή θεματική ενότητα.

Η  θεματική ενότητα του Ιανουαρίου είναι οι τόποι δίπλα μας, αφού το ντοκιμαντέρ δεν μας ταξιδεύει μόνο σε εξωτικά μέρη, αλλά εξερευνά και αυτούς τους άγνωστους τόπους που βρίσκονται δίπλα μας:


Η είσοδος σε όλες τις προβολές είναι ελεύθερη.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Ιανουαρίου:

Πέμπτη 9/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ Ο ΤΡΙΤΟΣ ΤΑΚΗΣ (Ο τόπος της δημιουργίας) σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πατρώνη, 2008, Διάρκ. 105’.
To πορτραίτο του Τάκη Πιτσελά από τον Γιώργο Ρόρρη. Η περιπέτεια του πλασίματος ενός πίνακα και μιας φιλίας.


Πέμπτη 16/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ (Ο τόπος της απόρριψης) σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρακέπελη, 2012, Διάρκ. 78’.
Επτά συλλέκτες scrap ταΐζουν με φτηνή πρώτη ύλη τα καμίνια των χαλυβουργιών, πλουτίζουν μια αλυσίδα μεσαζόντων, κρατούν το πάθος του κόσμου για την παραγωγή αγαθών άσβεστο. Για αυτά, κερδίζουν ένα πιάτο φαί και γίνονται εφήμεροι θεατές μιας μεγαλούπολης που διογκώνεται αδιάκοπα γύρω τους.

 

Πέμπτη 23/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΑΜΝΗΣΙΑΣ (ο τόπος της μνήμης) σε σκηνοθεσία Στέλλας Θεοδωράκη, 2002, Διάρκ. 104’.
Μια γυναίκα ανακαλύπτει κάποιες ξεχασμένες ταινίες σούπερ οκτώ σε μια περίοδο προσωπικών απωλειών που συμπίπτει με την οικονομική κρίση. Το άδειασμα των προσωπικών χώρων συμπίπτει με το «άδειασμα» των χώρων μέσα στην πόλη.

Πέμπτη 30/1 στις 22:30
Προβολή του ντοκιμαντέρ ΠΥΛΑ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ (Ο (ου)τόπος της συνύπαρξης) σε σκηνοθεσία του Ηλία Δημητρίου, 2003, Διάρκ 52'.
Το ντοκιμαντέρ έχει σκοπό να εξερευνήσει τις ριψοκίνδυνες ζωές των ανθρώπων που ζουν στο επίφοβο περιβάλλον της «νεκρής ζώνης». Ανέκαθεν αναρωτιόμουν αν η Πύλα αποτελεί παράδειγμα ειρηνικής συνύπαρξης, όπως οι ελληνοκυπριακές αρχές ισχυρίζονται. Στην Πύλα, η εκκλησία και το τζαμί είναι δίπλα-δίπλα. Ή μήπως το ένα προσπαθεί να παρεμποδίσει τη λειτουργία του άλλου; Η φωνή του χότζα γίνεται ένα με τη φωνή του παπά. Ή μήπως ο ένας προσπαθεί να υπερκαλύψει τον άλλον; Η Πύλα, ως το μοναδικό ετερόκλιτο χωριό, είναι είδος προς εξαφάνιση στην Κύπρο. Το 1974 χωρίστηκε όλη η Κύπρος… Όντως όλη; Ένα χωριό παρέμεινε εκτός αυτής της διαίρεσης, με τίμημα να βρίσκεται οριοθετημένο στη μέση του πουθενά, υπό τη διοίκηση των Ηνωμένων Εθνών. Η ζωή εκεί, όπως και σε όλα τα ασταθή οικολογικά περιβάλλοντα, δεν είναι καθόλου εύκολη για αυτούς που ζουν στη "Νεκρή Ζώνη". Ξαφνικά, τον Απρίλιο του 2003, τα σύνορα της Κύπρου άνοιξαν και οι άνθρωποι άρχισαν να περνούν από το ένα μέρος στο άλλο.

CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου  (Ε.Κ.Κ.) ενισχύει συνολικά 58 σχέδια από τα 105 που κατατέθηκαν σε 6 διαφορετικά προγράμματα, σε συνέχεια και της συγχώνευσης δύο περιόδων κατάθεσης προτάσεων για χρηματοδότηση. Η χρηματοδότηση της παραγωγής ταινιών όπως και των σχεδίων ανάπτυξης επιτεύχθηκε μετά από συντονισμένες προσπάθειες εξασφάλισης πόρων και περιορισμού των λειτουργικών δαπανών του Ε.Κ.Κ. , θέτοντας τις βάσεις της αποκατάστασης της χρηματοδοτικής ροής.

Η λίστα των χρηματοδοτήσεων του Ε.Κ.Κ. περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δημιουργών, όπου καταξιωμένοι σκηνοθέτες συμπορεύονται με νέους και πολλές φορές πρωτοεμφανιζόμενους συναδέλφους τους, ένα μίγμα που ενδυναμώνει την ήδη υπάρχουσα καταξίωση του ελληνικού κινηματογράφου τόσο εκτός όσο και εντός συνόρων, προκειμένου να συνεχιστεί και να ενισχυθεί  στο άμεσο μέλλον.

Οι συγκεκριμένες προεγκρίσεις δεν περιλαμβάνουν προς το παρόν τις κατηγορίες: Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων για Παιδιά και Εφήβους,  Πρόγραμμα για Νέους Σκηνοθέτες (1η ή 2η ταινία) και Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων  Ντοκιμαντέρ. Για τις δύο τελευταίες που αποτελούν προγράμματα συγχρηματοδοτούμενα με τη  Δημόσια Τηλεόραση, το Ε.Κ.Κ θα προχωρήσει μονομερώς στην εξέταση και χρηματοδότηση των σχεδίων που έχουν κατατεθεί σε αυτά, μέχρι την υπογραφή της καινούργιας προγραμματικής με τον νέο Φορέα της ΔΤ.

Αναλυτικά, το Στάδιο Συγγραφής Treatment – πρώτο στάδιο – του Προγράμματος «Συγγραφή Σεναρίου – Development», περιλαμβάνει 18 σχέδια, τα οποία προεγκρίνονται για χρηματοδότηση ύψους 3.000€ το καθένα ξεχωριστά. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στα  54.000€.

1. ΔΕΞΙΩΣΕΙΣ σενάριο: Φίλιππος Τσίτος
2. RHESUS σενάριο: Θανάσης Τότσικας
3. ΠΛΑΝΟΔΙΟΣ ΡΑΦΤΗΣ σενάριο: Σόνια Λίζα Κέντερμαν
4. ΟΜΕΡΤΑ  σενάριο: Νίκος Καλλαράς – Νάνσυ Σπετσιώτη
5. ΚΙΒΩΤΟΣ σενάριο: Χριστίνα Κοροβέση – Αριστοτέλης Μαραγκός
6. PARK σενάριο: Σοφία Εξάρχου
7. ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ  σενάριο: Βασίλης Σπηλιόπουλος – Άντα Γκουρμπαλή
8. ΦΩΣ σενάριο: Βασίλης Δούβλης
9. Η ΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΕΝΟΣ σενάριο: Α. Χιούζ – Χ. Κουτσοσπύρου
10. Η ΔΙΠΛΑΝΗ ΜΟΥ  σενάριο: Κατερίνα Κακλαμάνη
11. IMMORTAL LAW   σενάριο: Άρης Μπαφαλούκας
12. Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ σενάριο: Αλέξανδρος Νόρτον
13. Η ΛΕΣΧΗ  σενάριο: Κλεάνθης Δανόπουλος
14. ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ σενάριο: Ά. Αδριανού
15. ΑΟΡΑΤΟΣ σενάριο: Δημήτρης Αθανίτης                   
16. ΟΔΥΣΣΕΙΑ σενάριο: Σωτήρης Γκορίτσας
17. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ σενάριο: Αγγελική Αντωνίου
18. ΜΑΓΕΙΑ – ΡΕΥΜΑΤΑ σενάριο: Φοίβη Φίλντιση


Στο Στάδιο Συγγραφής Σεναρίου με βάση το Treatment – δεύτερο στάδιο – του Προγράμματος «Συγγραφή Σεναρίου – Development», προεγκρίνονται 6 σχέδια, για χρηματοδότηση ύψους 7.500€ το καθένα ξεχωριστά. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στα  45.000€.

1. ΦΑΝΤΑΣΙΑ      σενάριο & σκηνοθεσία: Αλέξης Καρδαράς / παραγωγή: Pan Entertainment
2. ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟ  σενάριο: Ξένια Βότση – Νίκος Κρητικός / σκηνοθεσία: Νίκος Κρητικός παραγωγή: Φωτεινή Οικονομοπούλου
3. ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΚΛΑΙΕΙ   σενάριο & σκηνοθεσία: Γιώργος Πανουσόπουλος / παραγωγή: Ελένη Κοσσυφίδου
4. ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΟ σενάριο & σκηνοθεσία: Στέργιος Πάσχος / παραγωγή: Φαίδρα Βόκαλη
5. FRANKENSTEIN  σενάριο & σκηνοθεσία: Κώστας Ζάπας / παραγωγή: Minus Pictures
6. ΙΒΟ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑ σενάριο & σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου/ παραγωγή: Γιώργος Καρναβάς

Στο Βασικό Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων, χορηγείται προέγκριση χρηματοδότησης σε 6 σχέδια. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 840.000€.

1. XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σκηνοθεσία: Χρίστος Γεωργίου
2. ΚΑΛΑΣΝΙΚΟΦ  σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιάνναρης
3. STAGE FRIGHT σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης
4. LOBSTER σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
5. VIRUS σκηνοθεσία: Άγγελος Φραντζής
6. CHEVALIER σκηνοθεσία: Αθηνά Τσαγγάρη

Το Ε.Κ.Κ. στην κατεύθυνση βελτίωσης κάποιων προτάσεων, που κατά την κρίση του δεν είναι καθ’ ολοκληρία έτοιμες να περάσουν στο στάδιο παραγωγής τους, δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς και παραγωγούς να προβούν σε βελτίωση του σεναρίου τους και παράλληλα να διερευνήσουν τις δυνατότητες εξασφάλισης χρηματοδοτών (development).  Η προέγκριση χρηματοδότησης για κάθε σχέδιο ξεχωριστά ανέρχεται σε 12.500€.  Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 87.500€.

1. ΠΟΛΥΞΕΝΗ σκηνοθεσία: Δώρα Μασκλαβάνου
2. ΧΡΥΣΗ ΜΕΡΑ  σκηνοθεσία: Βαρδής Μαρινάκης
3. LIFE LINE  σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος
4. THE SILENT NO σκηνοθεσία: Γιώργος Γκικαπέππας
5. ΜΑΓΙΚΟΣ ΠΕΛΤΕΣ σκηνοθεσία: Φωτεινή Κοτρώτση
6. ΡΕΣΑΛΤΟ σκηνοθεσία: Βασίλης Βαφέας
7. ΑΝΑΚΡΙΣΗ   σκηνοθεσία: Παναγιώτης Πορτοκαλάκης
 
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Χαμηλού Προϋπολογισμού, προεγκρίνονται 5 σχέδια. Το ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 195.000€.

1. SMAC σκηνοθεσία: Ηλίας Δημητρίου
2. ΝΙGHT OF FALLING SKIES σκηνοθεσία: Βασίλης Χριστοφιλάκης
3. ΠΑΓΩΝΙΑ σκηνοθεσία: Ελισάβετ Χρονοπούλου
4.   ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος
5. ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΑΣ σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπίτος

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Μικρού Μήκους προεγκρίνονται συνολικά 7 σχέδια. Το ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 102.000€.

1. Η ΧΕΛΓΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΛΟΥΝΤ  σκηνοθεσία:  Θεολογία Πετράκη            
2. ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ  σκηνοθεσία: Δημήτρης Γιαμλόγλου     
3. TO TΕΛΕΥΤΑΙΟ ΒΑΓΟΝΙ σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ζούγλος                
4. ΤΡΕΙΣ ΑΥΓΟΥΛΙΕΡΕΣ ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΤΕΣΣΕΡΙΣ σκηνοθεσία: Κώνσταντίνος Σαμαράς 
5. ΙΣΑΑΚ σκηνοθεσία: Σιαμάκ Ετεμαντή                             
6. ΙΚΑΡΟΣ σκηνοθεσία: Γιώργος Φουρτούνης                                                        
7. ΒΟΛΤΑ σκηνοθεσία: Στέλλα Κυριακοπούλου
                             
Το Πρόγραμμα Κινήτρων για Προσέλκυση Ξένων Παραγωγών στην Ελλάδα με μειοψηφική συμμετοχή Έλληνα συμπαραγωγού περιλαμβάνει την προέγκριση 2 σχεδίων με συνολικό ποσό δέσμευσης 70.000€.

1. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ σκηνοθεσία: Πανίκος Χρυσάνθου
2. SKY ABOVE US σκηνοθεσία: Marinus Groothof

Τέλος, στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Ολοκληρωμένου Κινηματογραφικού Έργου εγκρίνονται 7 ταινίες στις οποίες θα διατεθούν 90.400€.

1. MISS VIOLENCE (μεγάλου μήκους) σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς 
2. RUNAWAY DAY (μεγάλου μήκους) σκηνοθεσία:  Δημήτρης Μπαβέλλας
3. BOXER (ντοκιμαντέρ) σκηνοθεσία:  Γιώργος Παντελεάκης
4. ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΜΙΑΣ ΗΜΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΟΙΞΗΣ (ντοκιμαντέρ) σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
5. KIΣMET (ντοκιμαντέρ) σκηνοθεσία:  Νίνα Πασχαλίδου
6. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΣΤΟΥ ΓΚΥΖΗ (μικρού μήκους) σκηνοθεσία: Αμέρισσα Μπάστα
7. Ο ΗΛΙΟΣ ΚΙ Ο ΒΟΡΙΑΣ (μικρού μήκους) σκηνοθεσία: Θανάσης Νεοφώτιστος

 

 

 

 

Η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη Το μικρό ψάρι (Stratos)  συμπεριλαμβάνεται στις ταινίες  που συμμετέχουν στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα στη φετινή  64η διοργάνωση του φεστιβάλ Βερολίνου που θα διαρκέσει από τις 6 έως τις 16 Φεβρουαρίου.

Η ταινία είναι μια συμπαραγωγή με  Γερμανία και Κύπρο. Από την ελληνική πλευρά η παραγωγή ανήκει στους Faliro House Productions Α.Ε. του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου, Αργοναύτες Α.Ε. του Παναγιώτη Παπαχατζή σε συμπαραγωγή με την ΕΡΤ Α.Ε., την Feelgood Entertainment και τη χρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Από τη Γερμανία συμμετέχει η Μatch Factory productions του Michael Weber με την υποστήριξη του NRW και από την Κύπρο η Γιάννης Οικονομίδης Films Ltd  και το Υπουργείο Πολιτισμού της χώρας. Τη διανομή σε Ελλάδα και Κύπρο έχει εξασφαλίσει η  Feelgood Entertainment και τις διεθνείς πωλήσεις η The Μatch Factory.
Η ταινία έχει ενισχυθεί και από το πρόγραμμα Εurimages.

Στην ταινία συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι: Βαγγέλης Μουρίκης, Βίκυ Παπαδοπούλου και Πέτρος Ζερβός.

Με την ταινία του Γιάννη Οικονομίδη ο ελληνικός κινηματογράφος επιστρέφει στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου. Οι δύο τελευταίες συμμετοχές ήταν το 2011 με την ταινία ΜΕΤΕΩΡΑ του Σπύρου Σταθουλόπουλου, μία γερμανοελληνική παραγωγή και το 2004 με την ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, Τριλογία: Tο λιβάδι που δακρύζει.

Κάθε χρόνο το φεστιβάλ Βερολίνου φιλοξενεί κατά μέσο όρο 400 ταινίες, κάθε είδους και διάρκειας, οι οποίες χωρίζονται  σε εννέα τμήματα. Εκτός από την ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, θα ακολουθήσει σύντομα και η ανακοίνωση για τη συμμετοχή και άλλων ελληνικών ταινιών στις υπόλοιπες κατηγορίες.

Η φετινή διοργάνωση θα ανοίξει με την πολυαναμενόμενη ταινία του Γουες Αντερσον The Grand Budapest Hotel.

 

Tο νέο σχέδιο με τίτλο Park σε σενάριο και σκηνοθεσία της Σοφίας Εξάρχου συμπεριλαμβάνεται στο Screenwriters Lab που πραγματοποιείται κάθε χρόνο λίγο πριν την έναρξη του φεστιβάλ του Σάντανς. Το Screenwriters Lab είναι ένα πενθήμερο εργαστήριο σεναριογράφων που δίνει την ευκαιρία σε ανεξάρτητους σεναριογράφους να εργαστούν εντατικά στα σενάρια των ταινιών τους,  με την υποστήριξη ήδη καθιερωμένων σεναριογράφων σε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την καινοτομία και τη δημιουργική ανάληψη ρίσκου. Μέσω προσωπικών συνεδριών με δημιουργικούς Σύμβουλους, τα μέλη συμμετέχουν σε μία αυστηρή καλλιτεχνική διαδικασία που τους προσφέρει τα απαραίτητα μαθήματα στην τέχνη, καθώς και τα μέσα για να κάνουν την έρευνα που απαιτείται για να αξιοποιήσουν πλήρως το υλικό τους. 

Η ιστορία του σεναρίου της ταινίας Park εξελίσσεται εννέα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, όπου το Ολυμπιακό Χωριό και η Ελλάδα βρίσκονται σε παρακμή. Μεταξύ των εγκαταλελειμμένων αθλητικών εγκαταστάσεων και των νέων τουριστικών θέρετρων που χτίστηκαν σε κοντινή απόσταση, ο 16χρονος Δημήτρης και η παρέα του διασχίζουν το «ένδοξο» παρελθόν της Ελλάδα μέχρι την παρακμή του σήμερα, δημιουργώντας ένα πορτρέτο μιας κοινωνίας απροετοίμαστης για τη βίαιη πτώση. Το Park συμμετέχει μαζί με άλλα 11 σχέδια από όλο τον κόσμο.

Επίσης, στο τμήμα CineMart του φετινού 43ου  Φεστιβάλ του Ρότερνταμ θα συμμετέχει, μαζί με άλλα είκοσιτέσσερα σχέδια, ο Οίκτος του Μπάμπη Μακρίδη. Η παραγωγή ανήκει σε Ελλάδα και Μ. Βρετανία και συμμετέχουν από την πλευρά της Ελλάδας οι Beben Films, Faliro House και Feelgood Entertainment  ενώ από την πλευρά της Μ.Βρετανίας η Warp Films. Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 22 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου του 2014.

 

Ο πολιτισμός, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, η μουσική, η λογοτεχνία, οι παραστατικές τέχνες, η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης, καθώς και άλλοι συναφείς τομείς θα λάβουν μεγαλύτερη στήριξη στο πλαίσιο του νέου προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο εγκρίθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Με προϋπολογισμό 1,46 δισ. ευρώ για την επόμενη επταετία – 9% μεγαλύτερο από τα τρέχοντα επίπεδα – το πρόγραμμα θα δώσει ώθηση στους τομείς του πολιτισμού και της δημιουργίας, που αποτελούν σημαντική πηγή θέσεων εργασίας και ανάπτυξης. Η «Δημιουργική Ευρώπη» θα χρηματοδοτήσει τουλάχιστον 250 000 καλλιτέχνες και επαγγελματίες του πολιτιστικού τομέα, 2 000 κινηματογραφικές αίθουσες, 800 ταινίες και 4 500 μεταφράσεις βιβλίων. Θα δημιουργήσει, επίσης, ένα νέο χρηματοπιστωτικό μηχανισμό, ο οποίος θα δώσει τη δυνατότητα σε μικρές πολιτιστικές και δημιουργικές επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε τραπεζικά δάνεια ύψους έως και 750 εκατ. ευρώ.

Εκφράζοντας την ικανοποίησή της για το αποτέλεσμα της σημερινής ψηφοφορίας, η επίτροπος κ. Ανδρούλλα Βασιλείου, αρμόδια για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας, δήλωσε: «Η επένδυση αυτή είναι σπουδαίο νέο για την κινηματογραφική βιομηχανία της Ευρώπης, για τον πολιτισμό και τις τέχνες και για το κοινό. Το πρόγραμμα "Δημιουργική Ευρώπη" θα τονώσει τους δυναμικούς μας τομείς του πολιτισμού για να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να συμβάλουν περισσότερο στην οικονομία της ΕΕ. Θα δώσει τη δυνατότητα σε χιλιάδες ταλαντούχους καλλιτέχνες να προσεγγίσουν νέο ακροατήριο στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν, προωθώντας παράλληλα την πολιτισμική και γλωσσική πολυμορφία. Εκτός του ότι θα προσφέρει σημαντικές επιχορηγήσεις, ο χρηματοπιστωτικός μηχανισμός θα ανοίξει νέους δρόμους για τη χρηματοδότηση εκατοντάδων μικρών εταιρειών», πρόσθεσε.

Το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» αξιοποιεί την πείρα και την επιτυχία των προγραμμάτων «Πολιτισμός» και «MEDIA», που στήριξαν τον πολιτιστικό και οπτικοακουστικό τομέα για περισσότερα από 20 χρόνια. Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει το υποπρόγραμμα «Πολιτισμός», για την υποστήριξη των παραστατικών και εικαστικών τεχνών, της πολιτιστικής κληρονομιάς και άλλων τομέων, καθώς και ένα υποπρόγραμμα «MEDIA» το οποίο θα παρέχει χρηματοδότηση στον κινηματογράφο και τον οπτικοακουστικό τομέα. Μια διατομεακή συνιστώσα θα υποστηρίξει τη συνεργασία στη χάραξη πολιτικής, τα οριζόντια μέτρα και τον νέο χρηματοπιστωτικό μηχανισμό, ο οποίος θα λειτουργήσει από το 2016.

Υποστήριξη από το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» θα λάβουν, επίσης, οι ευρωπαϊκές πολιτιστικές πρωτεύουσες, το σήμα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς, οι ευρωπαϊκές ημέρες πολιτιστικής κληρονομιάς και τα πέντε ευρωπαϊκά βραβεία (το βραβείο πολιτιστικής κληρονομιάς της ΕΕ «Europa Nostra», το βραβείο της ΕΕ για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική, το βραβείο της ΕΕ για τη λογοτεχνία, τα ευρωπαϊκά βραβεία «Border Breakers» και το βραβείο της ΕΕ «MEDIA»).

Το πρόγραμμα θα διαθέσει το 56% τουλάχιστον του προϋπολογισμού του στο υποπρόγραμμα «MEDIA» και το 31% τουλάχιστον στο υποπρόγραμμα «Πολιτισμός». Τα ποσοστά αυτά ανταποκρίνονται σε γενικές γραμμές στη χρηματοδότηση την οποία λαμβάνουν οι δύο αυτοί τομείς σήμερα. Το 13% κατ’ ανώτατο όριο του προϋπολογισμού θα διατεθεί στη διατομεακή συνιστώσα, η οποία περιλαμβάνει την υποστήριξη των «γραφείων της Δημιουργικής Ευρώπης» σε κάθε συμμετέχουσα χώρα, τα οποία θα παρέχουν συμβουλές στους πιθανούς δικαιούχους. Γύρω στα 60 εκατ. ευρώ προορίζονται να διατεθούν για τη συνεργασία σε επίπεδο πολιτικής και για καινοτόμες προσεγγίσεις όσον αφορά τη δημιουργία ακροατηρίου και την κατάρτιση νέων επιχειρηματικών μοντέλων.

«Δημιουργική Ευρώπη»: ποιος ωφελείται;

Το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» θα υποστηρίξει:

250 000 καλλιτέχνες και επαγγελματίες του πολιτιστικού τομέα και τα έργα τους δίνοντάς τους τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε νέα ακροατήρια πέρα από τα σύνορα της χώρας τους·
πάνω από 800 ευρωπαϊκές ταινίες θα λάβουν στήριξη διανομής, έτσι ώστε να μπορέσουν να προβληθούν σε ολόκληρη την Ευρώπη και διεθνώς·
τουλάχιστον 2 000 ευρωπαϊκοί κινηματογράφοι θα λάβουν στήριξη, με την προϋπόθεση ότι το 50% τουλάχιστον των ταινιών που προβάλλουν είναι ευρωπαϊκές·
θα υποστηριχθεί η μετάφραση περισσότερων από 4 500 βιβλίων και άλλων λογοτεχνικών έργων, ώστε οι συγγραφείς να προσεγγίσουν νέες αγορές και οι αναγνώστες να τα απολαύσουν στη μητρική τους γλώσσα·
χιλιάδες οργανώσεις του πολιτιστικού και του οπτικοακουστικού τομέα, καθώς και επαγγελματίες θα λάβουν χρηματοδότηση με σκοπό την κατάρτιση για να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και να βελτιώσουν την ικανότητά τους να λειτουργούν σε διεθνές επίπεδο.

 

Οι ευρωπαϊκοί τομείς του πολιτισμού και της δημιουργίας αντιπροσωπεύουν έως και το 4,5% του ΑΕγχΠ της ΕΕ και απασχολούν περισσότερα από 8 εκατ. άτομα. Το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» θα τους βοηθήσει να συμβάλουν ακόμη περισσότερο στην ευρωπαϊκή οικονομία αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που δημιουργούν η παγκοσμιοποίηση και η στροφή στα ψηφιακά μέσα. Θα τους δώσει, επίσης, τη δυνατότητα να ξεπεράσουν τον κατακερματισμό της αγοράς και τις δυσκολίες όσον αφορά την πρόσβασή τους στη χρηματοδότηση, ενώ θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη χάραξη πολιτικής, καθιστώντας ευκολότερη την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειριών.

Επόμενα βήματα

Το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» θα λάβει την τελική έγκριση του Συμβουλίου (28 κράτη μέλη) εντός των επόμενων εβδομάδων και θα τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2014.

Για περισσότερες πληροφορίες

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Δημιουργική Ευρώπη

Το πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη στο Facebook

Πάρτε μέρος στη συζήτηση στο Twitter #CreativeEurope

Δικτυακός τόπος της κ. Ανδρούλλας Βασιλείου

Ακολουθήστε την κυρία Ανδρούλλα Βασιλείου στο Twitter @VassiliouEU

Συνεχίζονται και το μήνα Δεκέμβρη οι προβολές ελληνικού ντοκιμαντέρ τα βράδια της Πέμπτης. To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και ο Ιανός, σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ προβάλλουν κάθε Πέμπτη στις 22:30 στον Ιανό (Σταδίου 24), ταινίες ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας συνολικά ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, από αφιερώματα σε πρόσωπα, έως κοινωνικά, ιστορικά, επιστημονικά και οικολογικά ζητήματα.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ανάδειξη της σημασίας του ντοκιμαντέρ, αφού  αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης κινηματογραφίας και ένα μέσο αποτύπωσης του πραγματικού κόσμου. Ο κάθε δημιουργός χρησιμοποίει την  πραγματικότητα ως πρώτη ύλη, καταγράφοντάς τη χωρίς  υπερβολές, δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να ενημερωθεί για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν, να προβληματιστεί και να διδαχθεί από το παρελθόν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που αποκτά, για να βελτιώσει το μέλλον του.

Ο κάθε μήνας περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ όχι μόνο πρόσφατης αλλά και παλιότερης παραγωγής καλύπτοντας μια ξεχωριστή θεματική ενότητα.

Ο τρίτος κύκλος είναι αφιερωμένος στον ήχο, στη μουσική και στους  ανθρώπους.

Η είσοδος σε όλες τις προβολές είναι ελεύθερη.


Αυτή την Πέμπτη 19/12 στις 22:30

Προβολή του Ντοκιμαντέρ "Spitfire: Back to zero", Διάρκεια:92’
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ρήγας

Η ιστορία ενός από τα καλύτερα ελληνικά χέβι μέταλ συγκροτήματα, που είχε όλα τα φόντα να μεγαλουργήσει, αλλά και την τραγική ατυχία ο αρχικός τραγουδιστής του, Ντίνος Κωστάκης, να τραυματιστεί σοβαρά και να απομακρυνθεί οριστικά από το τραγούδι. Παρ' όλα αυτά, οι Spitfire βρήκαν τη δύναμη να συνεχίσουν. Το ντοκιμαντέρ καταγράφει μία συνάντηση ανθρώπων που δεν είχαν βρεθεί για πάνω από 15 χρόνια.

Oι Spitfire δεν θα μπορέσουν να παίξουν ζωντανά, λόγω προβλήματος υγείας του αρχηγού του συγκροτήματος Ηλία Λογγινίδη. Τα υπόλοιπα μέλη θα είναι παρόντα για να απαντήσουν σε ερωτήσεις του κοινού.

CINE IANOS
Σταδίου 24, τηλ. 210 3217810
www.ianos.gr

Για την προαγωγή του ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα και για τη διάδοση των ελληνικών κινηματογραφικών έργων ντοκιμαντέρ τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, οργανώνεται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη - Eικόνες του 21ου Aιώνα. Για το έτος 2014, το 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη - Εικόνες του 21ου Aιώνα θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως και τις 23 Mαρτίου 2014.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη-Εικόνες του 21ου Αιώνα, οργανώνονται:
-      Διεθνές Φεστιβάλ Nτοκιμαντέρ με ταινίες ντοκιμαντέρ από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.
- Aφιερώματα σε έλληνες και ξένους δημιουργούς, εθνικές κινηματογραφίες, κ.λπ.
- Παράλληλες εκδηλώσεις.
- Tο Tμήμα της Aγοράς (Doc Market).
- Το Pitching Forum σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ντοκιμαντέρ (EDN).

Τα ελληνικά κινηματογραφικά έργα ντοκιμαντέρ για να συμμετάσχουν στο Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ, πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
α) Να έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε 18 μήνες πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ.
β) Να μην έχουν πραγματοποιήσει προηγούμενη δημόσια εμπορική ή φεστιβαλική προβολή στην Ελλάδα ή την Κύπρο, να μην διατίθενται για online προβολή και να μην έχουν διανεμηθεί σε βίντεο ή/και DVD.

Για τη συμμετοχή ελληνικού κινηματογραφικού έργου ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη απαιτείται:
 α. η υποβολή ειδικής αίτησης συμμετοχής που περιλαμβάνει έγγραφη δήλωση του παραγωγού και όμοια δήλωση του σκηνοθέτη. Στη δήλωση αυτή πρέπει να αναφέρονται: Ι) αναλυτική κατάσταση των συντελεστών της ταινίας, ΙΙ) όλα τα τεχνικά και λοιπά στοιχεία της ταινίας, ΙΙΙ) δήλωση σχετικά με το αν η ταινία πραγματοποιεί την πρώτη δημόσια εμπορική ή φεστιβαλική προβολή της στην Eλλάδα και την Kύπρο ή όχι, με το αν διατίθεται ή όχι για online προβολή και με το αν έχει εκδοθεί η όχι σε video/DVD. Οι ταινίες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει δημόσια εμπορική ή φεστιβαλική προβολή στην Ελλάδα ή την Κύπρο, ή διατίθεται για online προβολή, ή έχουν εκδοθεί σε video/DVD, δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο Επίσημο Διεθνές Πρόγραμμα του Φεστιβάλ, μπορούν όμως, σε περίπτωση που επιλεγούν από τον Διευθυντή του Φεστιβάλ, να συμμετάσχουν στο Ελληνικό Πρόγραμμα.

γ. Η αίτηση συμμετοχής μαζί με την ταινία σε μορφή DVD κατατίθεται στα γραφεία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, μέχρι τις 13 Ιανουαρίου 2014.  Οι ταινίες πρέπει να συνοδεύονται από το απαραίτητο διαφημιστικό και πληροφοριακό υλικό, καθώς και με τα κείμενα ή και τους διαλόγους στην ελληνική και αγγλική, αν υπάρχουν. Η κόπια προβολής της ταινίας θα πρέπει να είναι υποτιτλισμένη και να έχει παραδοθεί στα γραφεία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου 2014.

Περισσότερες πληροφορίες:http://www.filmfestival.gr/

Κατόπιν εισηγήσεως του Γενικού Διευθυντή, ο οποίος έλαβε υπ’ όψιν του σχετική εισήγηση του Προϊσταμένου του Τμήματος Παραγωγής, το Δ.Σ. ομόφωνα εγκρίνει τη συγχώνευση των εξής περιόδων κατάθεσης προτάσεων υποψηφίων προς χρηματοδότηση από το Ε.Κ.Κ.: της περιόδου με καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης την 31 Ιουλίου 2013 και της περιόδου με καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης την 31 Οκτωβρίου 2013. Η συγχώνευση κατέστη αναγκαία από την προηγηθείσα εκκρεμότητα συμπληρώσεως της σύνθεσης του Δ.Σ.  Μετά την ως άνω συγχώνευση και επειδή έληξε (την 31 Οκτωβρίου) και η τελευταία φετινή περίοδος κατάθεσης προτάσεων, το Δ.Σ. επί πλέον αποφασίζει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2013 η διαδικασία αξιολόγησης των κατατεθειμένων στο Ε.Κ.Κ. προτάσεων των δύο περιόδων που συγχωνεύονται, για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του ποσού του προϋπολογισμού του Ε.Κ.Κ. που προορίζεται για χρηματοδότηση προτάσεων εγκεκριμένων κατά το έτος 2013.  

 

Για τρίτη συνεχή χρονιά, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας παρουσιάζουν από κοινού το πρόγραμμα «ΟΙ ΠΙΟ ΜΙΚΡΕΣ ΜΕΡΕΣ» στην Ελλάδα, στις 19, 20 και 21 Δεκεμβρίου 2013. Μια επιλογή  γαλλόφωνων ταινιών με κωμωδίες, λαϊκά γαλλικά παραμύθια και παιδικά  κινούμενα σχέδια (με ελληνικούς υπότιτλους)  θα προβληθούν για τους μικρούς μας φίλους. Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος θα προβληθούν γαλλικές και γαλλόφωνες ταινίες μικρού μήκους που βραβεύτηκαν στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Οι προβολές θα γίνουν:

Παιδικό Πρόγραμμα
Δράμα:   Δημοτικό Ωδείο Δράμας, Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, 10:00
Ονειρούπολη: Πέμπτη 19, Παρασκευή 20  και Σάββατο 21 Δεκεμβρίου (όλη μέρα)
Αθήνα : Γαλλικό Ινστιτούτο Αθήνας (Auditorium) Πέμπτη 19  Δεκεμβρίου  10:00 & 11:30
Θεσσαλονίκη: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης Πέμπτη 19  Δεκεμβρίου 10:00 & 11:30
Λάρισα : Παράρτημα Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας  Πέμπτη 19  Δεκεμβρίου  10:00 – 13:00
Πάτρα: Παράρτημα Γαλλικού Ινστιτούτου Πάτρας, Πέμπτη 19  Δεκεμβρίου ώρα 18:00
Ιτέα: Κινηματογραφική Λέσχη, Πέμπτη 19 & Παρασκευή 20  Δεκεμβρίου, ώρα 09:00
Λαμία: Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας., Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου.

Πρόγραμμα βραβευμένων γαλλικών ταινιών για ενήλικες
Δράμα:   Δημοτικό Ωδείο Δράμας, Πέμπτη 19 & Παρασκευή 20  Δεκεμβρίου   ώρα 20:30
Αθήνα : Γαλλικό Ινστιτούτο Αθήνας, Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου από τις 14:00 έως 20:00
Θεσσαλονίκη: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης Πέμπτη 19  Δεκεμβρίου ώρα 19:00
Λάρισα : Παράρτημα Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας  Πέμπτη 19  Δεκεμβρίου  18:00-21:00
Πάτρα: Παράρτημα Γαλλικού Ινστιτούτου Πάτρας, Πέμπτη 19  Δεκεμβρίου ώρα 20:00
Ιτέα: Κινηματογραφική Λέσχη, Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, ώρα 21:15
Λαμία: Φίλοι Κινηματογράφου Λαμίας., Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου

Η είσοδος είναι ελεύθερη εντός των διαθέσιμων θέσεων.