για την πλήρωση της θέσεως του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ» (Ε.Κ.Κ.)

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ν.Π.Ι.Δ με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου» (Ε.Κ.Κ.), έχοντας υπ’ όψιν τις διατάξεις (α) των άρθρων 15-20 του ν. 3905/2010 (Α’ 219), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, (β) την περ. ια της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (Α’28), (γ) την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./46/4894/10.4.2020 απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 2 παρ. 1 της ΠΥΣ 33/2006 (Α’ 280), όπως ισχύει, (δ) την με αριθμ. 1491/04.12.2020 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ περί ορισμού Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΦΕΚ 1031/ΥΟΔΔ/12.12.2020) (ε) τη με αριθμ. 1541/24.06.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ (ΦΕΚ 612/ΥΟΔΔ/21.07.2022) (στ) τη με αριθμ. 1544/26.07.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ, απευθύνει δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση, με επιλογή, της θέσεως του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης.

Η θέση του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης (άρθρο 20 παρ. 4 ν. 3905/2010). Ο Διευθυντής Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης ορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Κ., ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή. Η θητεία του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης θα διαρκέσει μέχρι τις 03.08.2023, ήτοι το υπόλοιπο της θητείας της απερχόμενης Διευθύντριας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης. Οι αποδοχές του καθορίζονται από τον Ν. 4354/2015, όπως ισχύει.

 

Α. Προσόντα

Οι υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης πρέπει να έχουν τα ακόλουθα προσόντα:

  1. Να είναι πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. οικονομικής κατεύθυνσης.
  2. Να διαθέτουν 5ετή τουλάχιστον εργασιακή εμπειρία σε θέματα οικονομικής διαχείρισης επιχειρήσεων, κατά προτίμηση σε επιχειρήσεις του κινηματογραφικού χώρου και γενικότερα του οπτικοακουστικού.
  3. Να έχουν γνώση φορολογικών και ασφαλιστικών θεμάτων.
  4. Κατά την επιλογή συνεκτιμάται η άριστη γνώση της ελληνικής και η πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

Πέραν των ανωτέρω, θα συνεκτιμηθούν:

  1. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στα οικονομικά και τη διοίκηση επιχειρήσεων.
  2. Γνώση πρόσθετων ξένων γλωσσών.
  3. Οι δεξιότητες αναλυτικής σκέψης και επίλυσης διοικητικών προβλημάτων, η ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών και το πνεύμα συνεργασίας.

 

Β. Καθήκοντα

 

Ο Διευθυντής Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης παρέχει τις υπηρεσίες του στην Αθήνα, όπου βρίσκεται η έδρα του Ε.Κ.Κ. Προΐσταται της Διεύθυνσης Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης και διευθύνει το έργο της. Οι αρμοδιότητές του είναι αυτές που ορίζει κάθε φορά ο νόμος, καθώς κι εκείνες που αποτελούν αντικείμενο της Διεύθυνσής του, όπως προσδιορίζονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Ε.Κ.Κ., το Δ.Σ. και τον Γενικό Διευθυντή.

Ενδεικτικώς, η Διεύθυνση Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης της οποίας προΐσταται ο Διευθυντής, έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

(α) Υλοποιεί τις αποφάσεις που λαμβάνει το Διοικητικό Συμβούλιο σχετικά με οικονομικά και διοικητικά θέματα που αφορούν το Ε.Κ.Κ.

(β) Εποπτεύει την εκτέλεση όλων των πληρωμών του Ε.Κ.Κ. προς τους οφειλέτες του, καθώς και τη μισθοδοσία των υπαλλήλων και των συνεργατών του.

(γ) Επιμελείται της είσπραξης των απαιτήσεων των επιχορηγήσεων και εν γένει των εσόδων του Ε.Κ.Κ. και εποπτεύει τη διενέργεια των εκάστοτε αναγκαίων διαγωνισμών προμηθειών.

(δ) Μεριμνά για την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού και των στελεχών του Ε.Κ.Κ., την παρακολούθηση της μισθολογικής τους εξέλιξης και την εφαρμογή του εκάστοτε ισχύοντος πειθαρχικού δικαίου.

(ε) Επιβλέπει την ορθή τήρηση των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου και του γενικού πρωτοκόλλου καθώς και τη γραμματειακή υποστήριξη του Ε.Κ.Κ.

(στ) Επιμελείται σχετικά με τη φύλαξη, συντήρηση και καθαριότητα των χώρων, καθώς και για κάθε θέμα σχετικό με την εύρυθμη λειτουργία του Ε.Κ.Κ..

(ζ) Συντάσσει τον ετήσιο προϋπολογισμό και τον απολογισμό των εσόδων - εξόδων του Ε.Κ.Κ., καθώς και τον ισολογισμό κάθε χρήσης.

(η) Καταρτίζει, σε συνεργασία με τη Νομική Υπηρεσία, τις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου των ειδικών συνεργατών του Ε.Κ.Κ..

 

Γ. Κωλύματα και ασυμβίβαστα

 

1. Οι υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης δεν πρέπει να έχουν καταδικασθεί αμετάκλητα για οποιοδήποτε κακούργημα ή να βαρύνονται με τελεσίδικη καταδίκη για αδικήματα κατά της ιδιοκτησίας ή των περιουσιακών δικαιωμάτων ή για αδικήματα σχετικά με τα υπομνήματα ή με την υπηρεσία ή κατά των ηθών. Δεν πρέπει επίσης να έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση πτωχεύσεως. Τέλος, οι Έλληνες υποψήφιοι πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους ή να έχουν απαλλαγεί νομίμως από αυτές.

2. Η ιδιότητα του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα μέλους Διοικητικού Συμβουλίου συνδικαλιστικού ή επαγγελματικού σωματείου του οπτικοακουστικού τομέα (άρθρο 20 παρ. 3 του ν. 3905/2010).

3. Ο υποψήφιος Διευθυντής δεν επιτρέπεται να συμβάλλεται με το ΕΚΚ. Η απαγόρευση αφορά κάθε είδους συμβάσεις (εργασίας, έργου, υπηρεσιών, προμήθειας, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης κινηματογραφικού έργου κτλ). Η απαγόρευση ισχύει για τη σύζυγο του τελευταίου και τους συγγενείς του, εξ αίματος μέχρι τον τρίτο βαθμό και εξ αγχιστείας μέχρι τον δεύτερο.

4. Η απαγόρευση της ως άνω παραγράφου ισχύει για κάθε σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ του Ε.Κ.Κ. και νομικών προσώπων των οποίων η διοίκηση ελέγχεται άμεσα ή έμμεσα από τον υποψήφιο. Ειδικότερα, ο υποψήφιος δεν μπορεί να είναι μέλος Δ.Σ., διαχειριστής, εταίρος προσωπικών εταιρειών και μέτοχος ή εταίρος κεφαλαιουχικών εταιριών που έχουν σύμβαση σε ισχύ με το Ε.Κ.Κ.

5. Η συνδρομή μίας από τις παραπάνω ασυμβίβαστες ιδιότητες κατά τη διάρκεια της θητείας του Διευθυντή, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη έκπτωσή του και την ακυρότητα της σύμβασης.

6. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα οριζόμενα στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Ε.Κ.Κ. (ΦΕΚ B’ 4051/3.9.2021).

 

Δ. Απαραίτητα Δικαιολογητικά

 

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος των υποψηφίων για τη θέση του Διευθυντή Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης γίνεται με αίτησή τους προς το Ε.Κ.Κ., η οποία συνοδεύεται:

(α) Από βιογραφικό σημείωμα στο οποίο αναφέρονται οι σπουδές, το έργο και η εμπειρία του υποψηφίου.Με το βιογραφικό σημείωμα συνυποβάλλονται υποχρεωτικώς τα έγγραφα που αποδεικνύουν τα αναφερόμενα στο βιογραφικό σημείωμα, ήτοι, ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά, τίτλοι σπουδών, αντίγραφα συμβάσεων, συστατικές επιστολές κλπ.

(β) Από συνοπτική έκθεση στην οποία θα περιγράφονται οι προτάσεις του υποψηφίου για την οργάνωση και τη λειτουργία της Διεύθυνσης, της οποίας θα προΐσταται, σε ορίζοντα τριετίας.

(γ) Από φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής ταυτότητας ή Διαβατηρίου του υποψηφίου, αντίγραφα των τίτλων σπουδών, αποδεικτικά εργασιακής εμπειρίας, αντίγραφο ποινικού μητρώου και οτιδήποτε κατά την άποψη του υποψηφίου συμβάλλει στη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας για τις ικανότητες και τα προσόντα του.

(δ) Από υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου του ν. 1599/1986, με επικυρωμένο το γνήσιο της υπογραφής του από δημόσια αρχή, ότι δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του τα ασυμβίβαστα και τα κωλύματα που ορίζονται ανωτέρω υπό Γ. στοιχείο.

 

Ε. Υποβολή αιτήσεων – Προθεσμία

 

1. Οι αιτήσεις με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα (Βλ. ως άνω υπό στοιχείο Δ) υποβάλλονται στην ελληνική, εντός προθεσμίας η οποία αρχίζει από την επομένη της δημοσιεύσεως της περιλήψεως της παρούσης στον Ημερήσιο Τύπο και λήγει την 15.00 ώρα της 01/09/2022.

Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

2. Η απόδειξη της έγκαιρης ηλεκτρονικής υποβολής γίνεται μέσω του αποδεικτικού παραλαβής που το Ε.Κ.Κ. αποστέλλει ηλεκτρονικά στον υποψήφιο, γνωρίζοντας σε αυτόν τον αριθμό πρωτοκόλλου που έλαβε η αίτησή του.

3. Αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά (Βλ. ως άνω υπό στοιχείο Δ), καθώς και εκπρόθεσμες αιτήσεις, δεν θα λαμβάνονται υπ’ όψιν και θα επιστρέφονται στους υποψηφίους. Για την επιλογή υποψηφίου, το Διοικητικό Συμβούλιο εκτιμά ελευθέρως τις σύμφωνες με τους όρους της παρούσας πρόσκλησης κατατεθείσες αιτήσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο ή ο Γενικός Διευθυντής μπορεί να καλέσει σε συνέντευξη εκείνους από τους υποψήφιους που κρίνουν αναγκαίο. Στην περίπτωση που κανένας υποψήφιος δεν συγκεντρώνει κατά την κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου τα απαραίτητα προσόντα, η διαδικασία επιλογής ματαιώνεται και η διαδικασία πλήρωσης της θέσης επαναπροκηρύσσεται.

 

 

Αθήνα, 4 Αυγούστου 2022

 

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Κ.

 

Μάρκος Χολέβας

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) ανακοινώνει τον Πίνακα Επιτυχόντων για τη θέση: 1.3 («Οργάνωση παραγωγής εκπαιδευτικών κλιπς (ΥΠ4) & οργάνωση σεμιναρίων»), σύμφωνα με την Πρόσκληση 2/2022 (09/07/2022) στο πλαίσιο του Υποέργου 1 «Συντονισμός, επικοινωνία με τα σχολεία, υποστήριξη χρήσης της πλατφόρμας, προβολή» της Πράξης «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία» με κωδικό ΟΠΣ 5074743 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο). 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ 

 
 
 
 
 
 

ΚΩΔ

 
 
 
 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

 
 
 
 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

 
 
 
 

1.3

 
 

Οργάνωση παραγωγής εκπαιδευτικών κλιπς (ΥΠ4) & οργάνωση σεμιναρίων

 
 

Παύλος Σηφάκης


Υπενθυμίζεται ότι ενστάσεις μπορούν να υποβληθούν στο Ε.Κ.Κ. μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ημερών, η οποία αρχίζει από την επόμενη ημέρα της ανάρτησής του. Η ένσταση κατατίθεται ή αποστέλλεται με συστημένη επιστολή προς το Ε.Κ.Κ. Η ένσταση θα κριθεί αμετάκλητα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Κ.Κ. εντός 10 εργάσιμων ημερών από την λήξη της προθεσμίας υποβολής.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι για το Πρόγραμμα ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων για την B’ περίοδο του έτους 2022 είναι η 31η Οκτωβρίου 2022, προκειμένου να εξασφαλιστεί η έγκαιρη ανακοίνωση αποτελεσμάτων πριν την β’ καταληκτική ημερομηνία του Ταμείου EURIMAGES, που έχει οριστεί για τις 30 Μαρτίου 2023. 
 
 
 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) λαμβάνοντας υπόψη τον Χρηματοδοτικό Κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίο οι εγκρίσεις και οι προεγκρίσεις πραγματοποιούνται σε κάθε περίοδο με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τον αριθμό των προτάσεων που έχουν υποβληθεί, αποφάσισε να προεγκρίνει στο πρόγραμμα ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ τη χρηματοδότηση τριών (3) προτάσεων, συνολικού ύψους 200.000 €.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ, υποβλήθηκαν κατά την Α Περίοδο με καταληκτική ημερομηνία 30.04.2022, συνολικά επτά (7) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία προεγκρίθηκε χρηματοδότηση για τα παρακάτω τρία (3):
 
 
HANDLING THE UNDEAD
Σκηνοθεσία: ΤΗΕΑ HVISTENDAHLS
Σενάριο: JOHN AJVIDE LINDQVIST
Έλληνας συμπαραγωγός: FILMIKI PRODUCTIONS
Ποσό χρηματοδότησης: 80.000 €
 
 
INK WASH
Σκηνοθεσία: SARRA TSORAKIDIS
Σενάριο: SARRA TSORAKIDIS, ILINCA HĂRNUȚ
Έλληνας συμπαραγωγός: BAD CROWD
Ποσό χρηματοδότησης: 50.000 €
 
 
ΙΡΙΣ 
Σκηνοθεσία: ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ
Σενάριο: ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ
Έλληνας συμπαραγωγός: GRAAL AE
Ποσό χρηματοδότησης: 70.000 €
 
 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι για το Πρόγραμμα ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων για την B’ περίοδο του έτους 2022 είναι η 31η Οκτωβρίου 2022, προκειμένου να εξασφαλιστεί η έγκαιρη ανακοίνωση αποτελεσμάτων πριν την β’ καταληκτική ημερομηνία του Ταμείου EURIMAGES, που έχει οριστεί για τις 30 Μαρτίου 2023. 
 
Στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου χρηματοδοτικού κανονισμού, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ανακοινώνει τη λίστα αναγνωστών και μελών επιτροπών αξιολόγησης των προτάσεων που κατατέθηκαν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΚΚ e-services στην Α περίοδο καταθέσεων (με καταληκτικές ημερομηνίες 31/05, 30/6 και 31/07) των επιμέρους προγραμμάτων.
Για τις ανάγκες των αξιολογήσεων και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, συγκροτήθηκε, όπως και στις προηγούμενες περιόδους, μια ομάδα από αναγνώστες (readers), οι οποίοι υπογράφουν με το ΕΚΚ σύμβαση παροχής υπηρεσιών διάρκειας μέχρι 30/11/22, στην οποία θα περιγράφονται τα ασυμβίβαστα και οι αναλυτικοί όροι. 
Η παρακάτω λίστα αναγνωστών και μελών επιτροπής δύναται να συμπληρωθεί ή ανανεωθεί εάν κριθεί απαραίτητο για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων.
 
1.ΝΙΚΟΣ LABOT
2.ΙΩΑΝΝΑ ΑΘΑΝΑΣΑΤΟΥ
3.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ
4.ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ
5.ΒΙΚΥ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
6.ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΡΑΜΠΙΝΗΣ
7.ΤΖΩΡΤΖΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ
8.ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΚΟΥ
9.ΕΛΙΖΑΜΠΕΤΤΑ ΗΛΙΑ-ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
10.ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ ΚΑΚΟΥΔΑΚΗ
11.ΕΥΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ
12.ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΟΠΑΝΑ
13.ΖΑΚΛΙΝ ΛΕΝΤΖΟΥ
14.ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΟΥΔΑΣ
15.ΤΑΣΟΣ ΜΕΛΕΜΕΝΙΔΗΣ
16.ΦΩΚΙΩΝ ΜΠΟΓΡΗΣ
17.ΜΙΝΩΣ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗΣ 
18.ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ
19.ΦΩΚΙΩΝ ΞΕΝΟΣ
20.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΛΑΒΟΣ
21.ΛΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΚΡΑΣΑΣ
22.ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
23.ΣΤΑΥΡΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
24.ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΒΟΓΛΟΥ
25.ΝΑΤΑΣΑ ΣΕΓΚΟΥ
26.ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΑΟΥΣΗΣ
27.ΔΑΦΝΗ ΧΑΙΡΕΤΑΚΗ
 
 
Τα μέλη της επιτροπής του προγράμματος MICRO BUDGET είναι τα παρακάτω (αλφαβητικά):
 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ
ΦΩΚΙΩΝ ΜΠΟΓΡΗΣ
ΔΑΦΝΗ ΧΑΙΡΕΤΑΚΗ
 
Τα μέλη της επιτροπής του προγράμματος ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ είναι τα παρακάτω (αλφαβητικά):
 
ΒΙΚΥ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΑΣΟΣ ΜΕΛΕΜΕΝΙΔΗΣ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΑΟΥΣΗΣ 
  
 
Κάθε μέλος επιτροπής ή αναγνώστης δεσμεύεται με την υπογραφή σύμβασης ότι θα τηρήσει τα προβλεπόμενα ασυμβίβαστα και θα απέχει από την αξιολόγηση πρότασης στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- όταν του ανατίθεται προς αξιολόγηση πρόταση που έχει υποβληθεί στο πλαίσιο προγράμματος, στο οποίο συμμετέχει και ο ίδιος με οποιοδήποτε τρόπο, δηλαδή είτε έχει υποβάλει πρόταση είτε έχει πάρει προέγκριση ή οριστική έγκριση, ή το ιδιωτικό συμφωνητικό χρηματοδότησης που έχει υπογράψει με το ΕΚΚ είναι σε εξέλιξη.
- όταν είναι σύζυγος ή συγγενής εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ' ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού, με κάποιον από τους υποψηφίους που αξιολογεί.
- όταν συνδέεται η αξιολόγηση της υποψήφιας πρότασης με ικανοποίηση προσωπικού του συμφέροντος.
 
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού απευθύνει πρόσκληση στους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής του κινηματογραφικού έργου με το οποίο η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στην 95η διοργάνωση των βραβείων OSCAR της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, διεκδικώντας το βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Η πρόσκληση αφορά στους Έλληνες κινηματογραφιστές που πληρούν τα κριτήρια, όπως αυτά προβλέπονται από τον κανονισμό της φετινής διοργάνωσης των OSCAR, και ειδικότερα τα κριτήρια υπό τους τίτλους Α. ΟΡΙΣΜΟΣ και Β. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑ του κανόνα αριθμός 13 (RULE THIRTEEN SPECIAL RULES FOR THE INTERNATIONAL FEATURE FILM AWARD), ο οποίος αναφέρεται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Οι κανόνες της 95ης διοργάνωσης είναι διαθέσιμοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://www.oscars.org/sites/oscars/files/95th_oscars_complete_rules.pdf
Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διεξαγωγή της διαδικασίας επιλογής, καθώς και για την υποβολή στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου του ελληνικού κινηματογραφικού έργου το οποίο προτείνεται από τη χώρα μας ως υποψήφιο για το βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραγωγοί που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη διαδικασία οφείλουν να υποβάλουν την υποψηφιότητα της ταινίας τους απευθείας στο ΥΠΠΟΑ, προκειμένου να αξιολογηθεί από την Επιτροπή που συγκροτείται για τον συγκεκριμένο σκοπό. Η Επιτροπή ακολούθως γνωμοδοτεί στον αρμόδιο Υφυπουργό, ο οποίος και εκδίδει την τελική Απόφαση. 
Διευκρινίζεται ότι προτάσεις τρίτων φορέων δεν παράγουν οποιεσδήποτε συνέπειες ούτε συνιστούν δέσμευση για την Επιτροπή του ΥΠΠΟΑ.
Η διαδικασία για την επιλογή του ελληνικού κινηματογραφικού έργου το οποίο προτείνεται από την Ελλάδα ως υποψήφιο για το βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους (πρώην βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας) καθορίζεται στο άρθρο 35 του ν. 3905/2010 και εξειδικεύεται στη με αρ. ΥΠΠΟΤ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/53689/01.06.2012 Απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού με θέμα: «Εκπροσώπηση της Ελλάδος στις διαδικασίες του βραβείου OSCAR» (ΦΕΚ Β΄ 1829). 
Στη συγκεκριμένη Απόφαση ορίζονται μεταξύ άλλων τα εξής: 
«Το κινηματογραφικό έργο, με το οποίο εκπροσωπείται η Ελλάδα στις διαδικασίες του Βραβείου OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας της Ακαδημίας Κινηματογράφου (Academy of Motion Picture Arts and Sciences), προτείνεται από το ΥΠ.ΠΟ.Τ. μετά από γνώμη της Επιτροπής του επόμενου εδαφίου. 
»Η Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού και αποτελείται από επτά (7) μέλη εγνωσμένου κύρους, με ετήσια θητεία. Τα μέλη προέρχονται, κυρίως, από τον χώρο του κινηματογράφου και δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση με υποψήφια ταινία.
»Η Επιτροπή παρέχει τη γνώμη της για την επιλογή του κινηματογραφικού έργου, το οποίο προτείνεται από το ΥΠ.ΠΟ.Τ., προκειμένου να μετάσχει στις διαδικασίες του Βραβείου OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας, σύμφωνα με τους ειδικούς κανόνες της Ακαδημίας Κινηματογράφου για το Βραβείο OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας». 
Επιπλέον σημειώνεται ότι, ύστερα από τις αλλαγές που έχουν επέλθει στον κανονισμό της Αμερικανικής Ακαδημίας κατά τα τελευταία έτη λόγω της πανδημίας, ταινίες για τις οποίες είχε προγραμματιστεί κατ’ αρχάς πρεμιέρα σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα και εν τούτοις διατέθηκαν αρχικά μέσω εμπορικής υπηρεσίας διανομής ροής (streaming service) ή μέσω βίντεο κατά παραγγελία (video on demand), πληρούν τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας για βραβείο της κατηγορίας Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους στην 95η διοργάνωση των βραβείων OSCAR, υπό τους ακόλουθους όρους:
• Οι συντελεστές να είναι σε θέση να παρέχουν στην Αμερικανική Ακαδημία αποδεικτικά (πρωτότυπα έγγραφα και αγγλική μετάφραση) σχετικά με τις κυβερνητικές διατάξεις αναστολής λειτουργίας των κινηματογραφικών αιθουσών, την αρχικά προγραμματισμένη προβολή σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα και τις συμφωνίες για διανομή ροής (streaming service) ή για βίντεο κατά παραγγελία (video on demand) που τελικά πραγματοποιήθηκε.
• Οι ταινίες να πληρούν όλες τις άλλες προϋποθέσεις επιλεξιμότητας.
Περαιτέρω, σύμφωνα με τον κανόνα 13 προβλέπονται τα εξής:
 
Α. ΟΡΙΣΜΟΣ
Ως διεθνής ορίζεται η κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους (διάρκειας μεγαλύτερης των 40 λεπτών), της οποίας η παραγωγή λαμβάνει χώρα εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και η γλώσσα των διαλόγων δεν είναι κατά κύριο λόγο (ήτοι σε ποσοστό άνω του 50%) η αγγλική. Ταινίες κινουμένων σχεδίων, καθώς και ταινίες ντοκιμαντέρ είναι επιλέξιμες.
 
Β. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑ
Η κινηματογραφική ταινία, η οποία υποβάλλεται, θα πρέπει να έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά όχι νωρίτερα από την 1η Ιανουαρίου 2022 και όχι αργότερα από τις 30 Νοεμβρίου 2022, καθώς και να προβάλλεται για τουλάχιστον επτά διαδοχικές ημέρες σε εμπορική κινηματογραφική αίθουσα, αποφέροντας έσοδα για τον παραγωγό και τον αιθουσάρχη.
Η κινηματογραφική ταινία πρέπει να διαφημίζεται και να προωθείται κατά την κυκλοφορία της στις αίθουσες με τρόπο που θεωρείται συνηθισμένος στις πρακτικές διανομής ταινιών μεγάλου μήκους. Δεν απαιτείται διανομή της ταινίας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ταινίες οι οποίες, σε οποιαδήποτε εκδοχή, θα τύχουν προβολής ή διανομής εκτός εμπορικής κινηματογραφικής αίθουσας νωρίτερα από την πρώτη προγραμματισμένη προβολή ή διανομή σε αίθουσα δεν θα είναι επιλέξιμες για το βραβείο της Ακαδημίας.
Το είδος προβολής ή διανομής εκτός αίθουσας που καθιστά την εκάστοτε κινηματογραφική ταινία μη επιλέξιμη περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: καλωδιακή τηλεόραση, υπηρεσίες Pay per View / Video on Demand, διανομή DVD, διανομή από αεροπορική εταιρεία με σκοπό την προβολή εν πτήσει, μετάδοση μέσω διαδικτύου.
Η γλώσσα των αυθεντικών διαλόγων της κινηματογραφικής ταινίας θα πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο (ποσοστό άνω του 50%) διαφορετική από την αγγλική. Απαιτούνται ακριβείς, ευανάγνωστοι υπότιτλοι στην αγγλική γλώσσα.
Ο δημιουργικός έλεγχος της κινηματογραφικής ταινίας που υποβάλλεται θα πρέπει, πιστοποιημένα, να βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στα χέρια των πολιτών ή των κατοίκων της χώρας η οποία την υποβάλλει.
Σε περίπτωση που η Επιτροπή επιλογής δεν συμπεριλάβει επικαιροποιημένες ή/και ακριβείς πληροφορίες που σχετίζονται με την ιθαγένεια της ταινίας που έχει επιλεγεί, καθώς και με άλλα θέματα όπως οι λεπτομέρειες παραγωγής και οι πληροφορίες κυκλοφορίας, η ταινία αυτή θα κρίνεται μη επιλέξιμη.
Η Εκτελεστική Επιτροπή του βραβείου Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους είναι αρμόδια για να επιλύσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την επιλεξιμότητα και τους κανονισμούς.
Προκειμένου να είναι ολοκληρωμένη και έγκυρη η συμμετοχή κινηματογραφικής ταινίας στη διαδικασία επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για το βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους, θα πρέπει να υποβληθούν στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού τα ακόλουθα:
1. Αίτηση του παραγωγού, με πρωτότυπη υπογραφή, η οποία περιλαμβάνει τον ακριβή τίτλο της ταινίας, τη διάρκεια (οπωσδήποτε άνω των 40 λεπτών) και το είδος (μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ, ταινία κινουμένων σχεδίων).
2. Πιστοποιητικό Ελληνικής Ιθαγένειας (το οποίο εκδίδεται, μετά από σχετική αίτηση, από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), καθώς και στοιχεία των συντελεστών.
3. Παραστατικά που αποδεικνύουν ότι η πρώτη, επίσημη κυκλοφορία της ταινίας έγινε για επτά διαδοχικές μέρες σε αίθουσα εμπορικού κινηματογράφου με εισιτήριο, ή, εναλλακτικά, και μόνον εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν, μέσω διανομής ροής (streaming service) ή βίντεο κατά παραγγελία (video on demand).
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων της Διεύθυνσης Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΥΠΠΟΑ: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. , από την Παρασκευή 22 Ιουλίου, έως και την Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2022. 
Σε περίπτωση που η αίτηση υποψηφιότητας πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας, θα ακολουθήσει ενημέρωση του αιτούμενου σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης.
 

Η Πρόσκληση αφορά τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου με δύο (2) συνεργάτες/συνεργάτιδες στο πλαίσιο του Υποέργου 1 «Συντονισμός, επικοινωνία με τα σχολεία, υποστήριξη χρήσης της πλατφόρμας, προβολή» της Πράξης «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία» με κωδικό ΟΠΣ 5074743 στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος 3 «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τη προκήρυξη

Η Πρόσκληση αφορά τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου με έναν/μία (1) συνεργάτη/συνεργάτιδα στο πλαίσιο του Υποέργου 1 «Συντονισμός, επικοινωνία με τα σχολεία, υποστήριξη χρήσης της πλατφόρμας, προβολή» της Πράξης «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία» με κωδικό ΟΠΣ 5074743 στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τη προκήρυξη

Η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων και το Αthens Film Office ανακοινώνουν το «The Owl», ένα ετήσιο διεθνές εργαστήριο ανάπτυξης σεναρίου (script development workshop). Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Athens Film Office (AFO) που γίνεται με τη στήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο πλαίσιο της μόνιμης συνεργασίας των δύο φορέων και της κινηματογραφικής αγοράς Marché du Film, του Φεστιβάλ Καννών. Η διοργάνωση του workshop αναμένεται να σταθεί αρωγός στη διεθνή προβολή της Αθήνας ως ενός πολυδιάστατου προορισμού φιλικού προς τις οπτικοακουστικές παραγωγές.
Το The Owl ανακοινώθηκε επίσημα την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου στο 75ο Φεστιβάλ των Καννών από την αποστολή του AFO, ξεκινώντας έτσι και τη συνεργασία με το Μarche du Film του κορυφαίου τόπου συνάντησης επενδυτών, παραγωγών και επαγγελματιών του οπτικοακουστικού κλάδου και της διεθνούς κινηματογραφίας.
Το «The Owl» είναι ένα ετήσιο Αγγλόφωνο workshop ανάπτυξης τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών που απευθύνεται σε Έλληνες και ξένους σεναριογράφους που έχουν ήδη εδραιώσει την παρουσία τους. Για να συμμετάσχουν, οι αιτούντες πρέπει να έχουν γράψει τουλάχιστον μία ταινία ή μερικές ώρες σε τηλεοπτική σειρά και να υποβάλουν ένα νέο προσχέδιο ταινίας ή τηλεοπτικού σεναρίου για έλεγχο. Μια επιτροπή διεθνών εμπειρογνωμόνων θα επιλέξει τους συγγραφείς των πέντε κορυφαίων τηλεοπτικών και πέντε κορυφαίων κινηματογραφικών σεναρίων για να παρευρεθούν.
Το «The Owl» έχει διττό χαρακτήρα – αφενός εκπαιδευτικό και αφετέρου αναπτυξιακό με σκοπό να συνδέσει την Ελληνική πραγματικότητα με το διεθνές περιβάλλον. Στόχο έχει την προσέλκυση διεθνών παραγωγών στη χώρα και κατ’ επέκταση την επιτάχυνση “του ανοίγματος της αγοράς” ώστε να καταστεί η Ελλάδα σε κινηματογραφικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας. 
Πιο συγκεκριμένα το εργαστήριο θα διαρκέσει εννέα μήνες και θα διεξαχθεί σε τρεις φάσεις -  αρχικά δια ζώσης στην Αθήνα από τις 5 έως τις 9 Οκτωβρίου του 2022 σε ένα πενθήμερο συνέδριο, έπειτα διαδικτυακά, και τέλος στη αγορά του Φεστιβάλ των Καννών το 2023. Θα συμμετάσχουν πέντε ταινίες μεγάλου μήκους και πέντε τηλεοπτικές σειρές ενώ προϋπόθεση επιλογής αποτελεί το σενάριο να μπορεί να γυριστεί στην Αθήνα ή / και την Ελλάδα. Κατα την τελετή λήξης των Καννών, δύο συμμετέχοντες θα επιλεγούν για να λάβουν το βραβείο residency, δηλαδη ένα μήνα παραμονής στην Ελλάδα μαζί με ένα οικονομικό επίδομα για να ολοκληρώσουν το σενάριό τους.
Το εργαστήριο διευθύνεται από δύο καθηγητές σεναρίου του University of Southern California (USC,) τον Τομ Έιμπραμς και τον Ντέιβιντ Άιζακς, και έχει μέντορες του κλάδου, όπως η Κρίστεν Μπάρνετ (Επικεφαλής Τηλεόρασης, Lea Pictures), η Τζένι Μπόργκαρς (Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος, Pathe UK), η Παυλίνα Χατούπη (Executive Παραγωγός), η Julien Leroux (Διευθύνουσα Σύμβουλος & Ιδρύτρια της Paper Entertainment), η Ολίβια Μασερόνι (Agent στο πρακτορείο Verve) και άλλοι.
Για να μάθετε περισσότερα και να υποβάλετε την αίτηση σας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://theowl.afo.events Οι αιτήσεις θα είναι ανοιχτές ως τις 31 Ιουλίου 2022. 
Tο Athens Film Office (AFO) που λειτουργεί στο πλαίσιο της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Μάρτιο του 2020 και έχει συμβάλλει ώστε περισσότερες από 70 διεθνείς και εγχώριες παραγωγές να επιλέξουν την Αθήνα για τα γυρίσματά τους. Το AFO μετέτρεψε σταδιακά την Αθήνα σε «Film Friendly City», διευκολύνοντας τις διαδικασίες των γυρισμάτων και προσφέροντας τα κατάλληλα κίνητρα για να τις προσελκύσει.
*Το The Owl γίνεται με την υποστήριξη της πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα και τη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
 
Η μικρού μήκους ταινία «Airhostess-737» του Θανάση Νεοφώτιστου ετοιμάζεται για την πτήση της με προορισμό το 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο και το διαγωνιστικό τμήμα του, όπου θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο από το φεστιβάλ. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) συγχαίρει τον δημιουργό και τους παραγωγούς του «Airhostess-737», την Ιωάννα Μπολομύτη και τον Δημήτρη Τσακαλέα∙ εκφράζει επίσης την ικανοποίησή του γιατί η ταινία αυτή γυρίστηκε στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Covid-19, χρηματοδοτούμενη από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μέσω του ΕΚΚ.
Η προγραμματισμένη  πτήση του «Airhostess-737» στο Λοκάρνο, σ’ ένα από τα παλαιότερα καταξιωμένα φεστιβάλ της Ευρώπης που προβάλλει και προωθεί νέους δημιουργούς, προστίθεται στις σημαντικές επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους κατά την τελευταία πενταετία. Οι συνεχείς διακρίσεις  και η σταθερή διεθνής αποδοχή των νέων κινηματογραφιστών δημιουργούν αισιοδοξία για το μέλλον και την προοπτική του ελληνικού σινεμά στον ευρωπαϊκό χώρο. To 75o Φεστιβάλ του Λοκάρνο θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 8 Αυγούστου 2022.
 
Ο Θανάσης Νεοφώτιστος 
Το «Αirhostess-737», σύμφωνα με τον Θανάση Νεοφώτιστο, «ολοκληρώνει μια τριλογία με μικρού μήκους ταινίες για έναν δρόμο, ένα ταξίδι, μια διαδρομή» -αναφέρεται σε δύο ακόμη μικρού μήκους έργα του, το «Λεωφόρος Πατησίων» και το «Route-3», που τον ανέδειξαν ως ταλαντούχο δημιουργό. Αυτό στον καιρό βρίσκεται στο τελικό στάδιο προετοιμασίας της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του «Το αγόρι με τα γαλάζια μάτια», που έχει ήδη ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΚΚ.
 
«Airhostess-737»
Η ιστορία στην προηγούμενη μικρού μήκους ταινία του «Route-3» εξελισσόταν σ’ ένα αστικό λεωφορείο στους δρόμους μιας ευρωπαϊκής πόλης. Στη σημερινή, χώρος δράσης είναι ένα Boeing-737, στην πτήση Αθήνα – Καβάλα. Η κεντρική ηρωίδα, μια αεροσυνοδός στα πρόθυρα νευρικής κρίσης γιατί τα σιδεράκια που έβαλε πρόσφατα στα δόντια της καταστρέφουν το χαμόγελό της, θα ζήσει μια πρωτόγνωρη περιπέτεια στον αέρα μεταφέροντας το πτώμα της πάντα απούσας μητέρας της. 
 
Οι συντελεστές της ταινίας
Σκηνοθεσία: Θανάσης Νεοφώτιστος
Σενάριο: Θ. Νεοφώτιστος, Γρηγόρης Σκαράκης
Παραγωγοί: Ιωάννα Μπολομύτη, Δημήτρης Τσακαλέας
Ηθοποιοί: Λένα Παπαληγούρα, Κωνσταντίνα Κουτσονάτσιου, Χάρις Αλεξίου (φωνή).
Executive Producer: Πάνος Παπαχατζής
Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Φώτου
Μοντάζ: Πάνος Αγγελόπουλος
Art Direction: Εύα Γαϊτανίδου
Σχεδιασμός ήχου: Στέλιος Κουπετώρης
Ηχοληψία: Αλέξης Κουκιάς
Μουσική: Λευτέρης Σάμσων
Μακιγιάζ, κομμώσεις: Όλγα Κομπογιάννη
Διεύθυνση παραγωγής: Ιόλη Αντζουλάτου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Φλωκατούλα
Συμμετέχουν: Γιάννης Μουστάκας, Ελένη Μολφέτα, Θοδωρής Βουρνάς, Γιούλη Πεζοπούλου
Διεθνείς πωλήσεις: Radiator IP Sales
 
Ο Κωνσταντίνος Τζούμας υπήρξε ισχυρή και πολυσχιδής προσωπικότητα, ένας αφοσιωμένος επαγγελματίας στο θέατρο, στο σινεμά, στο ραδιόφωνο. Δεν έπαυε ποτέ να μας ξαφνιάζει με τη φαντασία και το ευφυές χιούμορ του, με το καυστικό ύφος του, αλλά και την αμεσότητα του  λόγου του. 
Το φιζίκ του, με το οποίο ο Κωνσταντίνος Τζούμας επέβαλε εξαρχής την παρουσία του στο κινηματογραφικό κάδρο ακόμη και σε μικρούς ρόλους, άφησε ένα ιδιαίτερο στίγμα στον ελληνικό κινηματογράφο κυρίως της δεκαετίας του ’80. Θα τον θυμόμαστε σε πολλές ταινίες. Ανάμεσά τους: το «Χάππυ νταίη» και το «Ακροπόλ» του Παντελή Βούλγαρη, η «Γλυκιά συμμορία» και «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμη» του Νίκου Νικολαϊδη, οι «Απέναντι» του Γιώργου Πανουσόπουλου, το «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη, ο «Δράκουλας των Εξαρχείων» του Νίκου Ζερβού. Θα θυμόμαστε επίσης το πέρασμά του στους «Ακατανίκητους εραστές», αλλά  και τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο «Γυναίκες που περάσατε από δω» του Σταύρου Τσιώλη με το οποίο έκλεισε ο κινηματογραφικός κύκλος και των δύο το 2018.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά συλλυπητήριά του στους οικείους του.
Στο υψηλότερο σημείο του παγκόσμιου φεστιβαλικού χάρτη του animation, στο Ανεσί στις γαλλικές Άλπεις, ένα «χάρτινο» ζευγάρι υπερηρώων πέτυχε πριν από λίγες μέρες μια πρωτιά για το ελληνικό κινούμενο σχέδιο: απέσπασε το βραβείο Disney Plus της Αγοράς (MIFA) του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου που διεξάγεται εκεί. Οι δύο σούπερ ήρωες από την Ελλάδα, σχεδιασμένοι και εμψυχωμένοι από την Αλεξάνδρα Ταγκαλή και τη Μικαέλα Δεληγιάννη, είναι οι βασικοί χαρακτήρες του animation «Ο υπερήρωας σύζυγός μου», πανέτοιμοι για νέες περιπέτειες που αναδεικνύουν μια πτυχή της καθημερινότητάς τους κάπως αλλιώτικη από τα στερεότυπα των mainstream κόμικς.
Oι δύο Ελληνίδες δημιουργοί άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις κατά την παρουσίαση του εν λόγω σχεδίου τους στους επαγγελματίες της MIFA. Η βράβευσή του με το Disney Plus τις φέρνει πολύ κοντά στο όνειρό τους να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση και να υλοποιήσουν την αρχική ιδέα τους για μια τηλεοπτική σειρά 12 επεισοδίων με ορίζοντα τη διεθνή διανομή. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συγχαίρει και τις δύο για την επιτυχία τους, αλλά και την Asifa Hellas που οργάνωσε και φέτος την ελληνική αποστολή animation στο Ανεσί. Εκφράζει επίσης την ικανοποίησή του γιατί το πρώτο βήμα των δύο Ελληνίδων δημιουργών προς το Ανεσί και τη MIFA ήταν το ομότιτλο μικρού μήκους animation που χρηματοδοτήθηκε από το ΥΠΠΟΑ, μέσω του ΕΚΚ, στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Covid -19  - χάρη στο Πρόγραμμα αυτό παρήχθησαν 25 μικρού μήκους ταινίες κινουμένων σχεδίων.
 
Αισιοδοξία κι όρεξη για δουλειά
Η Αλεξάνδρα Ταγκαλή και η Μικαέλα Δεληγιάννη δηλώνουν ευτυχισμένες για τη σημαντική αυτή βράβευσή τους και αισιόδοξες για την προοπτική που ανοίγεται μπροστά τους. «Είναι δύσκολο να το πιστέψουμε, αλλά συνέβη. Υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός κι όρεξη για δουλειά. Μετά τη θετική ανταπόκριση που βρήκαμε στο Ανεσί, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνει πραγματικότητα η υπό ανάπτυξη σειρά με το ζευγάρι των υπερηρώων μας. Η χρηματοδότηση από το Ειδικό Πρόγραμμα Covid -19 ήταν καθοριστική για το βήμα που μας έφερε μέχρι εδώ. Ήταν το έναυσμα για ν’ αναπτύξουμε την αρχική ιδέα μας και να φτιάξουμε τον πιλότο για τη σειρά, που παρουσιάσαμε στη MIFA. Τώρα έχουμε μπροστά μας πάρα πολλές συναντήσεις και πολύ όμορφες συνεργασίες».  Η επιτυχία τους έχει κάποιο μυστικό; «Το μόνο σίγουρο είναι πως το animation θέλει πολλή αγάπη και πολύ κυνηγητό. Είναι μια τέχνη  που απαιτεί να βρίσκεσαι σε εγρήγορση και διασύνδεση με τον διεθνή χώρο. Βγαίνουν διαρκώς καινούργια πράγματα». 
 
Covid και animation
Η παραγωγή των 25 ταινιών μικρού μήκους animation μέσω του Ειδικού Προγράμματος Covid -19 έγινε αφορμή για να γίνουν σε μεγάλη κλίμακα ορατοί οι δημιουργοί του ελληνικού κινουμένου σχεδίου. Για πρώτη φορά το ΕΚΚ στο πλαίσιο των προωθητικών καταλόγων της Hellas Film κυκλοφόρησε ξεχωριστό κατάλογο για το animation για να τις συμπεριλάβει. Το Πρόγραμμα αυτό του ΥΠΠΟΑ, που υλοποίησε το ΕΚΚ, έδωσε μια ανάσα δημιουργίας αλλά μια προοπτική για το είδος· ανέδειξε δε τον δυναμισμό της ελληνικής κοινότητας των animators, το ταλέντο και τις δυνατότητές τους.  
Η επιτυχία του Ειδικού Προγράμματος Covid -19 ισχυροποίησε τους δεσμούς ΕΚΚ με τους Έλληνες δημιουργούς κινουμένου σχεδίου, αλλά και με θεσμούς όπως η Asifa Hellas που εδώ και χρόνια τους συσπειρώνει.  Το ΕΚΚ, αντιλαμβανόμενο τον ρόλο του animation στην ανάπτυξη της κινηματογραφίας μας και ευρύτερα του οπτικοακουστικού στην Ελλάδα, στον νέο χρηματοδοτικό κανονισμό του (2021) ενισχύει το είδος αυτό σε όλες τις φάσεις του θέλοντας να το καταστήσει ισότιμο με τα άλλα κινηματογραφικά είδη.