Η ταινία «Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου κατέκτησε το σημαντικό βραβείο "Prix Découverte Leica Cine du court métrage Leica Cine Discovery Prize" για ταινίες μικρού μήκους στην 57η «Εβδομάδα Κριτικής» του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών. Το βραβείο απονέμεται από την κριτική επιτροπή της εβδομάδας και από τη θεσμοθέτησή του, το 2003, έχει ανακαλύψει πολλούς πρωτοποριακούς κινηματογραφιστές, όπως τους Juliana Rojas, Marcos Dutra, H5, Guillaume Gouix, Gitanjali Rao, Damien Manivel, Jonas Carpignano, Fulvio Risuelo και πρόσφατα τη Laura Ferrés.

 semaine

 

Η Ζακλίν Λέντζου

Το έργο της Ζακλίν Λέντζου έχει διεθνή παρουσία και αναγνώριση. Το 2016 η ταινίας της Αλεπού έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο και απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την Επιτροπή Νέων και την επόμενη χρονιά η ταινία της HIWA (2017) προβλήθηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Βερολίνου. Η τέταρτη μικρού μήκους ταινία της Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς (2018) ήταν μία από τις 10 ταινίες από όλο τον κόσμο που επιλέχθηκαν να διαγωνισθούν στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών 2018. Παραγωγός της ταινίας είναι η Φένια Κοσοβίτσα (Blonde). Η παραγωγή και η προώθηση της ταινίας υποστηρίζεται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Δείτε τη συνέντευξη της Ζακλίν Λέντζου στις Κάννες εδώ.

 

32566843 1961168340562474 6627461367559356416 o

Η ομάδα της ταινίας: Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς

Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς
Σκηνοθεσία – σενάριο: Ζακλίν Λέντζου
Παραγωγή: Φένια Κοσοβίτσα (Blonde Α.Ε.) με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωνσταντίνος Κουκουλιός
Μοντάζ: Δώρα Μασκλαβάνου
Ήχος: Λέανδρος Ντούνης, Νίκος Λιναρδόπουλος
Σκηνικά: Λόρα Αν Λούκας, Ευα Γκουλάκου
Παίζουν: Σοφία Κόκαλη, Νίκος Ζεγκινόγλου, Κατερίνα Ζησούδη, Γιάννης Παπαδόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Φαίδρα Τσολίνα, Προμηθέας Αλειφερόπουλος

 

HECTOR-MALOT-THE-LAST-DAY-OF-THE-YEAR

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση «Thessaloniki Goes to Cannes» που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2018, στο πλαίσιο του τμήματος Marché du Film του φετινού 71ου Φεστιβάλ Καννών (8 - 19 Μαΐου 2018). Πρόκειται για μια συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με το Φεστιβάλ Καννών.


Η πρωτοβουλία δίνει την ευκαιρία στους συντελεστές των ταινιών που βρίσκονται στο στάδιο της εξέλιξης να δικτυωθούν με κορυφαίους sales agents, εκπροσώπους σημαντικών διεθνών φεστιβάλ, παραγωγούς και διανομείς από όλο τον κόσμο, με στόχο οι ταινίες να ολοκληρωθούν και να βρουν το δρόμο τους στο κινηματογραφικό κύκλωμα.


Τα φετινά 5 projects -3 ταινίες μυθοπλασίας και 2 ντοκιμαντέρ- που παρουσιάστηκαν σε κατάμεστη αίθουσα του Palais του Φεστιβάλ Καννών, όπου πραγματοποιήθηκε το «Thessaloniki Goes to Cannes», παρακολούθησαν κορυφαίοι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου από όλο τον κόσμο.


Μετά την παρουσίαση των ταινιών ακολούθησε κοκτέιλ στο οποίο συζητήθηκαν τα 5 έργα σε εξέλιξη, παρουσία των σκηνοθετών, παραγωγών και συντελεστών τους -Ελένης Κοσσυφίδου, Μαρί Πιερ Μασιά, Φλόρενς Πάπας, Ένο Μιλκάνι, Ρέας Αποστολίδη, Στηβ Κρικρή, Χρήστου Β. Κωνσταντακόπουλου, Κώστα Κεφάλα, Δημήτρη Αθυρίδη και Άνταμ Σίμτσικ, καλλιτεχνικού διευθυντή της documenta14.

Το κοκτέιλ που έγινε στο Περίπτερο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου τίμησαν με την παρουσία τους παραγωγοί, διανομείς, εκπρόσωποι των Φεστιβάλ Σάντανς, Βενετίας, Ταλίν, Σαν Σεμπαστιάν, Βερολίνου, Λοκάρνο και Ρότερνταμ, καθώς και film commissioners από πολλές χώρες όπως την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ισπανία και πολλοί εκπρόσωποι ευρωπαϊκών Κέντρων Κινηματογράφου. Επίσης, παρευρέθηκαν πολλοί δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο, ενώ από ελληνικής πλευράς το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων, ο Λευτέρης Κρέτσος, Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης και ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς μαζί με την παραγωγό Μισέλ Γαβρά.


Τιμητική θέση στο κοκτέιλ είχαν οι ελληνικές ταινίες Έκτορας Μαλό: Η τελευταία μέρα της χρονιάς της Ζακλίν Λέντζου και Third Kind του Γιώργου Ζώη και η ελληνική συμπαραγωγή The Harvesters (οι θεριστές) του ελληνο-νοτιοαφρικανού Ετιέν Καλός, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών. Η εκδήλωση ήταν μια γιορτή αφιερωμένη στο ελληνικό σινεμά, στην οποία παραβρέθηκαν τόσο οι σκηνοθέτες, όσο και οι παραγωγοί και συντελεστές των παραπάνω ταινιών, Φένια Κοσοβίτσα, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Γιώργος Καρναβάς, Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη και Αντιγόνη Ρώτα.

Σημειώνεται ότι οι 5 ταινίες του «Thessaloniki Goes to Cannes» είναι οι εξής:

- Σ' αυτή τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει, Σκηνοθεσία: Γιώργος Πανουσόπουλος. Παραγωγός: Ελένη Κοσσυφίδου, Συμπαραγωγή: Μαρί-Πιέρ Μασιά και Κλερ Γκαντεά (MPM Film France), ΕΡΤ, NOVA, με την υποστήριξη του Κοινού Ταμείου ΕΚΚ / CNC για την οικονομική υποστήριξη της συμπαραγωγής ελληνογαλλικών κινηματογραφικών έργων, Εταιρεία παραγωγής: Blackbird Production, 97’, Ελλάδα. Η ταινία παρουσιάστηκε στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads του 56ου ΦΚΘ 2016.

- Open Door, Σκηνοθεσία: Φλόρενς Πάπας. Παραγωγή: Ένο Μιλκάνι, Συμπαραγωγή: Μπεσνίκ Κραπί, Εταιρεία παραγωγής: Bunker Film+, 85’, Αλβανία, με χώρες συμπαραγωγής UMNI Κόσοβο, ΠΓΔΜ.

- Seeds of Columbus Σκηνοθεσία: Μαριάννα Οικονόμου. Παραγωγή: Σπύρος Μαυρογένης, Συμπαραγωγή: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Εταιρεία παραγωγής: Stefi/Lynx Productions, Anemon Productions, με την υποστήριξη του ΕΚΚ, 52’ / 70’, Ελλάδα. Η ταινία απέσπασε το βραβείο 2|35 στο τμήμα Agora Docs in Progress του 20ού ΦΝΘ 2018.

- The Waiter, Σκηνοθεσία: Στηβ Κρικρής. Παραγωγή: Στηβ Κρικρής, Συμπαραγωγή: Νικόλας Αλαβάνος, Εταιρεία παραγωγής: Filmiki Productions, με την υποστήριξη του ΕΚΚ, 97’, Ελλάδα. Η ταινία παρουσιάστηκε στο τμήμα Agora Works in Progress του 58ου ΦΚΘ 2017.

- Where Art Thou? Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αθυρίδης. Παραγωγοί: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Κώστας Κεφάλας, Εταιρεία παραγωγής: Faliro House Productions, Ελλάδα.

 

To μεγάλο βραβείο στην κατηγορία Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Μυθοπλασίας κέρδισε η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Μάριου Πιπερίδη στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα.

«Για την μοναδική, κωμική διερεύνηση μια πολύπλοκης και παράλογης πολιτικής κατάστασης δοσμένη με ένα τρόπο καθαρό, προσωπικό, συναρπαστικό, το βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μυθοπλασίας απονέμεται στο "Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ"». Με αυτή τη δήλωση η κριτική επιτροπή (με μέλη τους Florence Almozini, Martha Coolidge, Andre Holland, Haifaa Al Mansour και Ray Liotta) απένειμε το βραβείο στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινίας του Μάριου Πιπερίδη στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη διεθνή πορεία.


Η ταινία (trailer) με αφορμή την παραβίαση του κανονισμού της πράσινης γραμμής από ένα σκύλο, ανατρέπει με χιούμορ βαθιά ριζωμένες υποψίες και προκαταλήψεις.


Βασικός ήρωας της ταινίας είναι ο 43χρονος Γιάννης, ένας ξοφλημένος μουσικός του οποίου η ζωή δεν κυλά όπως ακριβώς την είχε φανταστεί. Η κοπέλα του τον έχει εγκαταλείψει ενώ οι «δανειστές» του του έχουν γίνει στενός κορσές. Σχεδιάζει να φύγει το συντομότερο μαζί με τον αγαπημένο του σκύλο, Jimi. Αλλά ο σκύλος το σκάει προς την τουρκοκρατούμενη πλευρά του νησιού και ο Γιάννης έχει να αντιμετωπίσει μια ευρωπαϊκή νομοθεσία που απαγορεύει τη διέλευση ζώων από τα κατεχόμενα στις ελεύθερες περιοχές. Εγκλωβισμένος στην τουρκοκρατούμενη πλευρά αναγκάζεται να ζητήσει την βοήθεια της πρώην φιλενάδας του καθώς επίσης και του Χασάν, ενός Τούρκου έποικου, για να φυγαδεύσουν τον Jimi πίσω στις ελεύθερες περιοχές.


Η ταινία είναι μια παραγωγή των: Κώστα Λαμπρόπουλου, Γιώργου Κυριάκου, Θανάση Καραθάνου (Γερμανία), Martin Hampel (Γερμανία), και του Μάριου Πιπερίδη (Κύπρος) με την υποστήριξη των: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.), Ε.Ρ.Τ., Eurimages, Creative Europe, S.E.E. Cinema Network, Yπουργείο Παιδείας Κύπρου, MDM Γερμανίας, ZDF/Arte

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Μάριος Πιπερίδης

Παραγωγή: View Master Films (Ελλάδα), Pallas Film GmbH (Γερμανία), A.M.P. Film Works Ltd (Κύπρος)

Πρωταγωνιστούν : Adam Bousdoukos, Βίκη Παπαδοπούλου, Fatih Al, Özgür Karadeniz

Η Ακαδημία Νέων Σκηνοθετών της Νοτιoανατολικής Ευρώπης FIRST FILMS FIRST  του Goethe-Institut είναι ένα εντατικό πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης που στοχεύει στην υποστήριξη των νέων σκηνοθετών για την ανάπτυξη της πρώτης τους ταινίας μυθοπλασίας.

 

Την περίοδο 2018-19 πρόκειται να συμμετάσχει από ελληνικής πλευράς ο σκηνοθέτης Χάρης Ραφτογιάννης με το κινηματογραφικό πρότζεκτ «The River/To Ποτάμι», ο οποίος σημείωσε για την ταινία του: «Ό,τι είναι «πρόοδος» για τον Μάκη, είναι απειλή για την Μαρία. Ένα τροχαίο ατύχημα τους φέρνει κοντά. Τα Μcnuggets ακόμα πιο κοντά. Αλλά χρειάζονται πολλά περισσότερα για να είναι μαζί. «Το Ποτάμι» είναι μια κωμικοτραγική ιστορία, για δυο ανθρώπους, που προσπαθούν να βρουν την θέση τους στον κόσμο. Μια υπαρξιακή ιστορία αγάπης, για δυο διαφορετικούς κόσμους, δυο «αντιπάλους» και την αγωνία τους να συναντηθούν».

 

Για την περίοδο 2016-17 είχαν επιλεγεί και συμμετείχαν από την Ελλάδα η Ασημίνα Προέδρου με την ταινία «Πίσω από τις θημωνιές» (Behind the Haystacks) και ο Nίκος Χαραλαμπόπουλος (N. Labot) με την ταινία «Η δουλειά της» (Her Job). Για την περίοδο 2017-18 ο Θανάσης Νεοφώτιστος με την ταινία «Ο Πέτρος και ο Λύκος».

 

Συνεργάτης του Goethe-Institut στην Ελλάδα είναι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

 

Περισσότερες πληροφορίες για το FIRST FILMS FIRST.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου δημοσίευσε ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής. H καταληκτική ημερομηνία υποβολής των υποψηφιοτήτων είναι η 11η Μαΐου 2018 και ώρα 16.00.

Αναλυτικές πληροφορίες για τη θέση εργασίας, τα απαιτούμενα προσόντα και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν εδώ.


Επίσης, το ΕΚΚ έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την έκδοση της νέας εγκριτικής Απόφασης της Επιτροπής του αρ. 2 της ΠΥΣ 33/2006, που απαιτείται από τη νομοθεσία, ώστε αμέσως μετά τη δημοσίευσή της να ανακοινώσει τη σχετική Πρόσκληση Ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του.

Το Ν.Π.Ι.Δ με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου» (ΕΚΚ), έχοντας υπ’ όψιν (α) τις διατάξεις των άρθρων 15-20 του ν. 3905/2010 (Α’ 219), (β) την περ. ια της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (Α’28), (γ) την με αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./136/15802/30-8- 2016 Απόφαση της Επιτροπής του άρ. 2 της ΠΥΣ 33/2006 (Α’183), (δ) την παραίτηση του κου Βασιλείου Κοσμόπουλου από τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής και (ε) την υπ’αριθμ. 1431/13.4.2018 Απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ., απευθύνει δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση, με επιλογή, της θέσης του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής.


Η θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης (άρθρο 20 παρ. 4 του ν. 3905/2010). Ο Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής ορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Κ., ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή. Οι αποδοχές των Διευθυντών καθορίζονται από τον νόμο. Η θητεία του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής θα είναι μέχρι τις 13.2.2020, ήτοι το τέλος της θητείας του παραιτηθέντος Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής.

 

Α. Προσόντα


Οι υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής πρέπει να έχουν τα
ακόλουθα προσόντα:

 

1. Να είναι πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους στον χώρο του ελληνικού ή του παγκόσμιου κινηματογράφου.

2. Να έχουν σπουδές και εργασιακή εμπειρία τουλάχιστον 10 ετών στον τομέα της παραγωγής κινηματογραφικών και γενικότερα οπτικοακουστικών έργων.

3. Να έχουν θεωρητική και πρακτική γνώση, κάθε σταδίου της παραγωγής του κινηματογραφικού έργου.

4. Να έχουν άριστη γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας, η οποία να πιστοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

 

Πέραν των ανωτέρω θα συνεκτιμηθούν:


1. Τίτλοι σπουδών.

2. Γνώση πρόσθετων ξένων γλωσσών.

3. Η ικανότητα αναλυτικής και συνθετικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και ανάληψης πρωτοβουλιών και το πνεύμα συνεργασίας.

 

Β. Καθήκοντα

 

Ο Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής παρέχει τις υπηρεσίες του στην Αθήνα, όπου βρίσκεται η έδρα του Ε.Κ.Κ. Προΐσταται της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής και διευθύνει το έργο της. Οι αρμοδιότητές του είναι αυτές που ορίζει κάθε φορά ο νόμος καθώς και εκείνες που αποτελούν αντικείμενο της Διεύθυνσής του όπως προσδιορίζονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Κέντρου, το Δ.Σ. και τον Γενικό Διευθυντή. Ενδεικτικώς, η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής της οποίας προΐσταται ο Διευθυντής, έχει τι ακόλουθες αρμοδιότητες:

(α) Καταρτίζει τα προγράμματα επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων που εποπτεύει και υλοποιεί η Διεύθυνσή του και τα εισηγείται στον Γενικό Διευθυντή.

(β) Μεριμνά για την ενίσχυση, χρηματοδότηση και την εν γένει επίβλεψη κάθε σταδίου παραγωγής ενός κινηματογραφικού έργου.

(γ) Μεριμνά για την ανεύρεση και ανάδειξη νέων κινηματογραφιστών.

(δ) Εισηγείται στον Γενικό Διευθυντή για τη χορήγηση πιστοποιητικού ελληνικής ιθαγένειας κινηματογραφικού έργου.  

(ε) Εισηγείται στον Γ.Δ. και στο Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ για όλες τις σχετικές με τον τομέα του εξελίξεις στον ελληνικό και διεθνή οπτικοακουστικό χώρο.

(στ) Συνεργάζεται με τις λοιπές Διευθύνσεις του Ε.Κ.Κ. για την επίτευξη των στόχων του Ε.Κ.Κ.

 

Γ. Κωλύματα και ασυμβίβαστα

 

1. Οι υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής δεν πρέπει να έχουν καταδικασθεί αμετάκλητα για οποιοδήποτε κακούργημα ή να βαρύνονται με τελεσίδικη καταδίκη για αδικήματα κατά της ιδιοκτησίας ή των περιουσιακών δικαιωμάτων ή για αδικήματα σχετικά με τα υπομνήματα ή με την υπηρεσία ή κατά των ηθών. Δεν πρέπει επίσης έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση πτωχεύσεως. Τέλος, οι Έλληνες υποψήφιοι πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους ή να έχουν απαλλαγεί νομίμως από αυτές.

2. Η ιδιότητα του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα μέλους Διοικητικού Συμβουλίου συνδικαλιστικού ή επαγγελματικού σωματείου του οπτικοακουστικού τομέα (άρθρο 20 παρ. 3 του ν. 3905/2010).

3. Ο υποψήφιος Διευθυντής δεν επιτρέπεται να συμβάλλεται με το ΕΚΚ. Η απαγόρευση αφορά κάθε είδους συμβάσεις (εργασίας, έργου, υπηρεσιών, προμήθειας, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης κινηματογραφικού έργου κτλ). Η απαγόρευση ισχύει για τη σύζυγο του τελευταίου και τους συγγενείς του, εξ αίματος μέχρι τον τρίτο βαθμό και εξ αγχιστείας μέχρι τον δεύτερο.

4. Η απαγόρευση της ως άνω παραγράφου ισχύει για κάθε σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ του Ε.Κ.Κ. και νομικών προσώπων των οποίων η διοίκηση ελέγχεται άμεσα ή έμμεσα από τον υποψήφιο. Ειδικότερα ο υποψήφιος δεν μπορεί να είναι μέλος Δ.Σ., διαχειριστής, εταίρος προσωπικών εταιρειών και μέτοχος ή εταίρος κεφαλαιουχικών εταιριών που έχουν σύμβαση σε ισχύ με το Ε.Κ.Κ.

5. Η συνδρομή μίας από τις παραπάνω ασυμβίβαστες ιδιότητες κατά τη διάρκεια της θητείας του Διευθυντή, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη έκπτωσή του και την ακυρότητα της σύμβασης.

 

Δ. Απαραίτητα δικαιολογητικά

 

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος των υποψηφίων για τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής γίνεται με αίτησή τους προς το Ε.Κ.Κ., η οποία συνοδεύεται:


(α) Από βιογραφικό σημείωμα έως 1.000 λέξεις, στο οποίο αναφέρονται οι σπουδές, το έργο, η εμπειρία και τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την αναγνώριση του υποψηφίου στον χώρο του ελληνικού ή του παγκοσμίου κινηματογράφου.

(β) Από συνοπτική έκθεση έως 3.000 λέξεις, στην οποία θα περιγράφονται οι προτάσεις του υποψηφίου για την οργάνωση και τη λειτουργία της Διεύθυνσης, της οποίας θα προΐσταται.

(γ) Από φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου του υποψηφίου, αντίγραφα των τίτλων σπουδών, αποδεικτικά εργασιακής εμπειρίας, και οτιδήποτε κατά την άποψη του υποψηφίου συμβάλλει στην διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας για τις ικανότητες και τα προσόντα του.

(δ) Υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου του ν. 1599/1986, με επικυρωμένο το γνήσιο της υπογραφής του από δημόσια αρχή, ότι δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του τα ασυμβίβαστα και τα κωλύματα που ορίζονται ανωτέρω υπό Γ’ στοιχείο.

 

Ε. Υποβολή αιτήσεων-Προθεσμία

 

1. Οι αιτήσεις με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα (Βλ. ως άνω υπό στοιχείο Δ) υποβάλλονται στην ελληνική γλώσσα, εντός προθεσμίας η οποία αρχίζει από την επομένη της δημοσιεύσεως της περιλήψεως της παρούσης στον Ημερήσιο Τύπο και λήγει την 16.00 ώρα της 11ης Μαϊου 2018. Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..


2. Η απόδειξη της έγκαιρης ηλεκτρονικής υποβολής γίνεται μέσω του αποδεικτικού παραλαβής που το Ε.Κ.Κ. αποστέλλει ηλεκτρονικά στον υποψήφιο, γνωρίζοντας σε αυτόν τον αριθμό πρωτοκόλλου που έλαβε η αίτησή του.


3. Αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά (Βλ. ως άνω υπό στοιχείο Δ), καθώς και εκπρόθεσμες αιτήσεις, δεν θα λαμβάνονται υπ’ όψιν και θα επιστρέφονται στους υποψηφίους. Για την επιλογή υποψηφίου, το Διοικητικό Συμβούλιο εκτιμά ελευθέρως τις σύμφωνες με τους όρους της παρούσας πρόσκλησης κατατεθείσες αιτήσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο ή/και ο Γενικός Διευθυντής μπορεί να καλέσει σε συνέντευξη εκείνους από τους υποψήφιους που κρίνουν αναγκαίο. Στην περίπτωση που κανένας υποψήφιος δεν συγκεντρώνει κατά την κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου τα απαραίτητα προσόντα, η διαδικασία επιλογής ματαιώνεται και η διαδικασία πλήρωσης της θέσης επαναπροκηρύσσεται.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σε παγκόσμια πρεμιέρα θα προβληθεί η ταινία του Μάριου Πιπερίδη, «Smuggling Hendrix», μια συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), στο διαγωνιστικό τμήμα του Tribeca Film Festival της Νέας Υόρκης στις 20, 21, 22 και 24 Απριλίου. Από την ίδρυσή του από τους Robert De Niro, Craig Hatkof και Jane Rosenthal το 2002, σε μια προσπάθεια ανάνηψης της περιοχής μετά την επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Tribeca έχει αναδειχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα ραντεβού της κινηματογραφικής βιομηχανίας παγκοσμίως. Στο διαγωνιστικό τμήμα του έχουν κάνει πρεμιέρα στο παρελθόν ταινίες καθιερωμένων πια δημιουργών, όπως τα «Let the Right One In» του Tomas Alfredson και «About Elly» του Asghar Farhadi. Το φετινό Tribeca Film Festival θα πραγματοποιηθεί από τις 18 ως τις 29 Απριλίου.

 

 SmugglingHendrix 1

Smuggling Hendrix

 

Ο Μάριος Πιπερίδης από την Κύπρο κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την ταινία «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ», μια ταινία που, με αφορμή την παραβίαση του κανονισμού της πράσινης γραμμής από ένα σκύλο, ανατρέπει με χιούμορ βαθιά ριζωμένες υποψίες και προκαταλήψεις.


Βασικός ήρωας της ταινίας είναι ο 43χρονος Γιάννης, ένας ξοφλημένος μουσικός του οποίου η ζωή δεν κυλά όπως ακριβώς την είχε φανταστεί. Η κοπέλα του τον έχει εγκαταλείψει, ενώ οι «δανειστές» του του έχουν γίνει στενός κορσές. Σχεδιάζει να φύγει το συντομότερο μαζί με τον αγαπημένο του σκύλο, Jimi. Ο σκύλος το σκάει προς την τουρκοκρατούμενη πλευρά του νησιού και ο Γιάννης έχει να αντιμετωπίσει μια ευρωπαϊκή νομοθεσία που απαγορεύει τη διέλευση ζώων από τα κατεχόμενα στις ελεύθερες περιοχές. Εγκλωβισμένος στην τουρκοκρατούμενη πλευρά αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια της πρώην φιλενάδας του, καθώς επίσης και του Χασάν, ενός Τούρκου έποικου, για να φυγαδεύσουν τον Jimi πίσω στις ελεύθερες περιοχές.


Η ταινία είναι μια ευρωπαϊκή συμπαραγωγή ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Γερμανία, με την υποστήριξη του Eurimages, Creative Europe και S.E.E. Cinema Network.

Σενάριο – Σκηνοθεσία Μάριος Πιπερίδης
Πρωταγωνιστούν: Adam Bousdoukos, Βίκη Παπαδοπούλου, Fatih Al, Özgür Karadeniz
Παραγωγή: View Master Films (Ελλάδα), Pallas Film GmbH (Γερμανία), A.M.P. Film Works Ltd (Κύπρος)
Συμπαραγωγη: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ), ΕΡΤ, Eurimages, Yπουργείο Παιδείας Κύπρου, MDM Γερμανίας, ZDF/Arte

Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του ελληνο-νοτιοαφρικανού Ετιέν Καλός, The Harvesters («Οι Θεριστές»), σε παραγωγή των Κοντοβράκη και Καρναβά της Heretic Outreach και συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), θα προβληθεί στην ενότητα «Un Certain Regard» τoυ 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών. Η ιστορία της ταινίας διαδραματίζεται στη διάρκεια του ετήσιου θερισμού του καλαμποκιού στην επαρχία της Free State της Νότιας Αφρικής, το τελευταίο προπύργιο της μόνης λευκής κοινότητας της ηπείρου, των Αφρικάνερς.

 allos

Ετιέν Καλός, The Harvesters («Οι Θεριστές»)


Ακόμη, δύο ελληνικές ταινίες μικρού μήκους θα προσβληθούν σε παγκόσμια πρεμιέρα στο πρόγραμμα της 57ης «Εβδομάδας Κριτικής» του Φεστιβάλ. Η «Εβδομάδα Κριτικής» είναι το παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, το οποίο κάθε χρόνο συστήνει τα ταλέντα του μέλλοντος. Οι ταινίες που επιλέχθηκαν, θα προβληθούν στις Κάννες με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ).


Μια από τις δέκα μικρού μήκους από όλο τον κόσμο, η οποία επιλέχθηκε να συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα της «Εβδομάδας Κριτικής» είναι η ταινία της Ζακλίν Λέντζου, Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς (2018), σε παραγωγή της Φένιας Κοσοβίτσα (Blonde). Αξίζει να σημειωθεί πως στη συγκεκριμένη ενότητα του Φεστιβάλ υποβλήθηκαν 1.500 ταινίες μικρού μήκους. Η σεναριογράφος-σκηνοθέτης, Ζακλίν Λέντζου, ασχολείται με τις θεματικές της ενηλικίωσης, των μη παραδοσιακών μορφών οικογένειας και των συνεπειών τους, καθώς και του κατασκευάσματος του ονείρου. Η επιτροπή αξιολόγησης του προγράμματος χαρακτήρισε το περιεχόμενο της ταινίας ως μια «εξαιρετική, ιμπρεσιονιστική απεικόνιση μιας νεαρής γυναίκας». Αυτή είναι η τέταρτη ταινία μικρού μήκους της σκηνοθέτριας, η οποία έχει ήδη διεθνή παρουσία και αναγνώριση (Αλεπού, 2016, Hiwa, 2017 κ.ά.).

Ζακλίν Λέντζου, Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς


Επίσης, παγκόσμια πρεμιέρα πρόκειται θα κάνει (εκτός διαγωνιστικού τμήματος ως ειδική προβολή) η νέα «συναρπαστική» - όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση - μικρού μήκους ταινία του βραβευμένου σκηνοθέτη Γιώργου Ζώη, Third Kind, σε παραγωγή της Αντιγόνης Ρώτα και του Στέλιου Κοτιώνη (εκτέλεση παραγωγής: Squared Square, Foss Productions). Η ταινία είναι επιστημονικής φαντασίας και γυρίστηκε το περασμένο καλοκαίρι, μέσα στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, σε σενάριο του ίδιου και της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη. Σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, η Γη έχει εγκαταλειφθεί και το ανθρώπινο είδος έχει αναζητήσει καταφύγιο στο διάστημα. Τρεις αρχαιολόγοι του μέλλοντος επιστρέφουν, για να αναζητήσουν την πηγή ενός μυστηριώδους πεντάτονου σήματος που εκπέμπεται από την Γη.

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, σε συνέχεια της υπογραφής της απόφασης διορισμού από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λυδία Κονιόρδου, ανακοινώνει την ανάληψη καθηκόντων από τον κ. Βασίλη Κοσμόπουλο, στη θέση του Γενικού Διευθυντή.


Το Δ.Σ. ευχαριστεί θερμά όλους τους υποψηφίους, οι οποίοι με πραγματική διάθεση προσφοράς στον ελληνικό κινηματογράφο υπέβαλαν τις υψηλού επιπέδου υποψηφιότητές τους για την κάλυψη της θέσης. Σε συνέχεια της δημόσιας προκήρυξης, αφού εξέτασε προσεκτικά τους φακέλους των υποψηφίων συνδυαστικά με τα αποτελέσματα της διαδικασίας της συνέντευξης, εισηγήθηκε στη Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού την έγκριση της πρότασής του.


Ευχόμαστε καλή και δημιουργική θητεία στο νέο Γενικό Διευθυντή!


Ακολουθεί το βιογραφικό σημείωμα του νέου Γενικού Διευθυντή:


Ο Βασίλης Κοσμόπουλος είναι σκηνοθέτης-παραγωγός. Η επαγγελματική, εκπαιδευτική και ερευνητική του δραστηριότητα διακρίνεται για την πολυδιάστατη ενασχόληση του με τον κινηματογράφο και εν γένει τις οπτικοακουστικές τέχνες. Το σκηνοθετικό του έργο περιλαμβάνει δουλειές στο χώρο της μυθοπλασίας (Ο Φωτογράφος των Τρικάλων, 2005) και του ντοκιμαντέρ (Γιάννης Μηλιάδης, 2016, Πέτρος Κόκκαλης, 2017), ενώ πειραματίζεται διαρκώς και με άλλες φόρμες οπτικοακουστικής αφήγησης, όπως οι κινηματογραφικές και πολυμεσικές εγκαταστάσεις (Επίκαιρα Πατρών: ο λαβύρινθος με τις εικόνες, Πάτρα - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, 2006).


Αποφοίτησε από τη Σχολή Κινηματογράφου Τηλεόρασης Λ. Σταυράκου και από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου ολοκλήρωσε και τις μεταπτυχιακές του σπουδές με υποτροφία του ΙΚΥ. Είναι υποψήφιος διδάκτορας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ακόμα, είναι απόφοιτος του διεθνούς κύκλου επαγγελματικής κατάρτισης για την ανάπτυξη σχεδίων ντοκιμαντέρ Documentary Campus Masterschool (2006). Ειδικεύτηκε, επίσης, στη σκηνοθεσία στην Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης Μονάχου (HFF), ως επισκέπτης φοιτητής με υποτροφία του ΕΚΚ, και αργότερα στην «Ποιοτική Δημοσιογραφία και Νέες Τεχνολογίες» (Q.J.N.T./DUK).


Δίδαξε σκηνοθεσία στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και οπτικοακουστική αφήγηση σε μεταπτυχιακά και προπτυχιακά προγράμματα. Υπήρξε επιμορφωτής του τομέα Οπτικοακουστικών Τεχνών του προγράμματος «Μελίνα - Εκπαίδευση και Πολιτισμός». Συγχρόνως, εργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, στο έργο: «Ψηφιακό Αρχείο Ελληνικού Κινηματογράφου» (ΕΚΚ) και στο ερευνητικό πρόγραμμα: «Σχεδιάζοντας το Μουσείο της Πόλης του Βόλου» (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).


Τον Φεβρουάριο του 2017, επιλέχθηκε ύστερα από ανοιχτή προκήρυξη Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ενώ από το Νοέμβριο του ίδιου έτους εκτελούσε παράλληλα τα καθήκοντα του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή.

Η ταινία «Πολυξένη» σε σκηνοθεσία της Δώρας Μασκλαβάνου κέρδισε, το Σάββατο 31 Μαρτίου, το Μεγάλο Βραβείο του 24ου Μεσογειακού Φεστιβάλ της πόλης του Τετουάν στο Μαρόκο (Grand Prix de la Ville de Tetouan – Competition long metrages).

polyxeni

Στιγμιότυπο από τη βράβευση

Η επιτροπή τίμησε την ταινία με το 1ο βραβείο με το παρακάτω σκεπτικό:«Η ΠΟΛΥΞΕΝΗ είναι μια ταινία που αγαπάει τη ζωή, περιφρονεί το θάνατο και υποστηρίζει την αγάπη».

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν οι Κάτια Γκουλιώνη, Ozgur Emre Yildirim, Λυδία Φωτοπούλου και Ακύλλας Καραζήσης είναι παραγωγή της Blonde SA, έχει υποστηριχθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και κυκλοφορεί σε διανομή από των Rosebud.21 και Seven Films.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τη βαθιά απογοήτευση και έκπληξή του σχετικά με την αρνητική απόφαση του ΚΑΣ ως προς την παραχώρηση του αρχαιολογικού χώρου του Σουνίου για τις ανάγκες των γυρισμάτων της βρετανικής τηλεοπτικής σειράς «The Little Drummer Girl», η οποία βασίζεται στο βιβλίο του Τζον Λε Καρέ, σε σκηνοθεσία του διακεκριμένου Παρκ Τσαν Γουκ. Το ΕΚΚ γνωρίζει και παρακολουθεί εδώ και καιρό τα βήματα που έχει ακολουθήσει η εταιρεία παραγωγής για την απόκτηση αδειών για τα γυρίσματα της σειράς στην Ακρόπολη και στο Σούνιο, έχει προσκομίσει όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα και έχει ενθαρρύνει τους εκπροσώπους της εταιρείας να πραγματοποιήσουν παράσταση στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για την υποστήριξη του αιτήματός τους.


Ένα χρόνο μετά την σύσταση του Hellenic Film Commission, της αρμόδιας Διεύθυνσης του ΕΚΚ για την προβολή της Ελλάδας και την προσέλκυση διεθνών παραγωγών, αρνητικές αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου απέναντι σε αντίστοιχα αιτήματα, τόσο υψηλού κύρους, δυσχεραίνουν το έργο του.


Η εξέλιξη της συνεδρίασης του ΚΑΣ, την Τρίτη 27 Μαρτίου 2018, ως προς την συγκεκριμένη παραγωγή, σε μια στιγμή που η χώρα βρίσκεται στην τελική ευθεία ανάπτυξης και ολοκλήρωσης των απαιτούμενων εργαλείων (ενεργό Film Commission, επενδυτικό κίνητρο), δημιουργεί εμπόδια στην προσπάθεια να γίνει επιτέλους πράξη η «προσέλκυση διεθνών παραγωγών».


Ένα από τα βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα μιας χώρας, σαν την Ελλάδα, είναι οι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι της (δεκαοχτώ από τους οποίους προστατεύονται από την UNESCO). Οφείλει, λοιπόν, να τους αξιοποιήσει, να τους αναδείξει και να τους προβάλει μέσα από την οπτικοακουστική βιομηχανία, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο την χρησιμότητά τους στο χτίσιμο του branding μιας χώρας φιλικής προς τις κινηματογραφικές παραγωγές.


Τον Νοέμβριο του 2017, σε εκδήλωση του European Film Commissions Network στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η κ. Petra Kammerevert, Ευρωβουλευτής και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας, δήλωσε: «Το 2018 θα είναι Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Δεν ήταν εύκολο να το κερδίσουμε. Οι αρχαιολογικοί χώροι πολιτιστικής κληρονομιάς θα έπρεπε να αξιοποιούνται περισσότερο στις ταινίες διότι εκεί αναδεικνύονται με εκπληκτικό τρόπο και δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς με το κοινό».

 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το Hellenic Film Commission, από το καλοκαίρι του 2017, έχει εισηγηθεί προς τις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου Πολιτισμού τις προτάσεις του, για μια νέα διαδικασία αδειοδότησης κινηματογράφησης σε αρχαιολογικούς χώρους και μια νέα λογική στον καθορισμό των αντίστοιχων τελών, σεβόμενοι τόσο το πολιτιστικό απόθεμα της χώρας, όσο και τις δυνατότητες που παρέχονται για την προβολή και αξιοποίησή του, μέσω των οπτικοακουστικών παραγωγών, στην κατεύθυνση της ευρύτερης ανάπτυξης της κινηματογραφικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.

 

Εν κατακλείδι, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αναμένει την επικείμενη οριστικοποίηση και υπογραφή των Υ.Α. και Κ.Υ.Α. (αδειοδότησης και καθορισμού των τελών κινηματογράφησης αντίστοιχα) συμβάλλοντας με την τεχνογνωσία του στη διαμόρφωση μιας ενιαίας στρατηγικής της χώρας, προκειμένου να επιτευχθεί ο κοινός στόχος της προσέλκυσης διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών.

Με μια ιδιαίτερα επιτυχημένη εκδήλωση, που οργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (EKK), ολοκληρώθηκαν μετά από μια εντατική εβδομάδα, το Σάββατο 24 Μαρτίου, οι εργασίες του Script Lab στην Ελλάδα, ενός από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά εργαστήρια του Torino Film Lab (TFL). Στην κατάμεστη αίθουσα του μηχανουργείου του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου (ΤΠΠΛ) παρευρέθηκαν πάνω από 300 σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, παραγωγοί και σπουδαστές του κινηματογράφου από την Ελλάδα και οι 32 εκπαιδευόμενοι του Script Lab από όλο τον κόσμο. Επίσης, στην εκδήλωση βρίσκονταν ο πρόεδρος, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και οι διευθυντές του ΕΚΚ, καθώς και οι σημαντικοί, με διεθνή εμπειρία, υπεύθυνοι, εκπαιδευτές και σύμβουλοι του Torino Film Lab.

W43B1360

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση στην αίθουσα του μηχανουργείου

 

Στην έναρξη της εκδήλωσης ο Βασίλης Κοσμόπουλος, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΕΚΚ, καλωσόρισε θερμά τους συμμετέχοντες, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Είναι μεγάλη χαρά για εμάς να συνεργαζόμαστε και να φιλοξενούμε το Torino Film Lab για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το οποίο στα 10 χρόνια της δραστηριότητάς του έχει καταφέρει να γίνει ένα διεθνές σημείο αναφοράς για τα κινηματογραφικά δρώμενα. Αυτή η φιλοξενία εγκαινιάζει την προοπτική μιας ευρύτερης συνέργειας. Χαιρόμαστε, επίσης, που ανταποκριθήκατε στην πρόσκληση του ΕΚΚ για τη σημερινή εκδήλωση, η οποία είχε στόχο να σας φέρει σε επαφή με την ευρύτερη διεθνή δυναμική του TFL».


Στη συνέχεια, ο Ασημάκης Χαδουμέλλης, διευθυντής του ΤΠΠΛ, πήρε το λόγο μεταφέροντας τους χαιρετισμούς του καθηγητή του ΕΜΠ και αντιπροέδρου του Δ.Σ. του ΤΠΠΛ, Δημήτρη Καλιαμπάκου και παρουσίασε συνοπτικά την ιστορία, τις δραστηριότητες και τη σχέση του Πάρκου με τις κινηματογραφικές παραγωγές.


Ακολούθως, ο Matthieu Darras, καλλιτεχνικός διευθυντής του Torino Film Lab, ευχαρίστησε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για την άψογη συνεργασία και παρουσίασε συνοπτικά τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία του TFL.

Αμέσως μετά, τη σκυτάλη πήραν οι δύο καλεσμένοι εισηγητές του masterclass. O Franz Rodenkirchen, σύμβουλος συγγραφής σεναρίου και εκπαιδευτής στο TFL, παρουσίασε τις ιδιαιτερότητες της ανάπτυξης ενός σεναρίου σε σχέση με την αξιολόγησή του. Η Isabelle Fauvel, σύμβουλος σεναρίου και ιδρύτρια της γαλλικής συμβουλευτικής εταιρίας Initiative Film, αναφέρθηκε σε όλα τα στάδια της δημιουργικής διαδικασίας για μια επιτυχημένη ανάπτυξη ενός κινηματογραφικού σχεδίου.

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με ένα κοκτέιλ, όπου οι κινηματογραφιστές είχαν την ευκαιρία δικτύωσης και ανταλλαγής πληροφοριών για τις εμπειρίες τους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ακόμη, οι συμμετέχοντες συζήτησαν τους ευρύτερους προβληματισμούς τους για τον κινηματογράφο με τους εκπαιδευτές και τους συμβούλους του TFL, καθώς και με τους εκπροσώπους του ΕΚΚ.


Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προτίθεται να συνεχίσει τις πρωτοβουλίες και τις στρατηγικές συνεργασίες που ενισχύουν την εξωστρέφεια και τη θέση του ελληνικού κινηματογράφου στο διεθνές κινηματογραφικό τοπίο.

W43B2075

Από αριστερά: Αργύρης Θέος, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Βένια Βέργου, Matthieu Darras, Agata Czerner, Κωστής Αϊβαλιώτης,

Ελισάβετ Χρονοπούλου, Βασίλης Κοσμόπουλος και Franz Rodenkirchen

 

W43B2188

Οι εκπαιδευόμενοι του Torino Film Lab

 

W43B1576

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση

 

W43B2140

Στιγμιότυπο από το κοκτέιλ