Η κυρία Θάνια Δημητρακοπούλου ανέλαβε τα καθήκοντά της ως μέλος του Δ.Σ του ΕΚΚ μετά τη δημοσίευση του διορισμού της στο ΦΕΚ, αντικαθιστώντας την κυρία Ιζαμπέλ Φοβέλ για το υπόλοιπο της θητείας της. Η κυρία Φοβέλ, η οποία  παραιτήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2021, είχε δηλώσει εξαρχής ότι πιθανότητα δεν θα μπορούσε λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων να παραμείνει στο ΕΚΚ πέραν του ενός έτους.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
Η κυρία Δημητρακοπούλου σπούδασε στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ. Μετά από σύντομη ενασχόληση με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρόττερνταμ, το 2007, ξεκίνησε την πρακτική της στην εταιρεία Διεθνών Πωλήσεων Ταινιών The Match Factory, όπου και εργάζεται μέχρι σήμερα ως Head of Sales. 
 
Πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Αγοράς του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στις 9/11/2021, η εκδήλωση «Ημέρα Εκπαίδευσης: Πώς ένα Film Office βρίσκει τη θέση του στον χάρτη;». Ήταν μια δράση της Διεύθυνσης Hellenic Film Commission (HFC) που εξυπηρετούσε τον στρατηγικό στόχο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) να ενισχύσει τη θέση της ελληνικής κινηματογραφίας στον διεθνή χάρτη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Τα πάνελ της εκδήλωσης συντόνισε η Βένια Βέργου, Διευθύντρια του HFC και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του  European Film Commissions Network (EUFCN).
Το HFC διοργάνωσε την ημερίδα αυτή σε συνεργασία με το EUFCN και με την υποστήριξη του Athens Film Office, επιδιώκοντας την εκπαίδευση, τη δικτύωση και τον συντονισμό των στελεχών των περιφερειακών Film Offices που λειτουργούν στην Ελλάδα.
Η εκδήλωση στέφθηκε με επιτυχία, καθώς συμμετείχαν πάνω από τριάντα (30) εκπρόσωποι από τα Film Offices της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της Περιφέρειας Ηπείρου, της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, της Περιφέρειας Κρήτης, καθώς και παραγωγοί ταινιών, line producers, location managers, ειδικοί του κινηματογράφου, προκειμένου να λάβουν τεχνογνωσία και να ανταλλάξουν εμπειρία με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του EUFCN. «Όλοι έχουμε κάτι να μάθουμε και κάτι να διδάξουμε», σημείωσε ο Mikael Svensson, EUFCN Co-President, επικεφαλής του Southern Sweden Film Commission, μαζί με τα εύσημα που έδωσε για την άψογη διοργάνωση, την ελληνική φιλοξενία και, φυσικά, το ελληνικό φαγητό. 
«Πρωτοβουλίες από φορείς όπως αυτή είναι πολύ σημαντικές για τους κινηματογραφιστές στην Ελλάδα» δήλωσε ο Μάρκος Χολέβας, Πρόεδρος του Δ.Σ του ΕΚΚ, ενώ η Αθηνά Καρτάλου-Αντούκου, Γενική Διευθύντρια του ΕΚΚ, σημείωσε: «Είναι πραγματικά σημαντικό να βλέπεις ανθρώπους από όλη την Ελλάδα, να ανταλλάσσουν εμπειρία και τεχνογνωσία για να βελτιώσουν τις δεξιότητες και τις υπηρεσίες τους». «Το Athens Film Office, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το ΕΚΚ, συμμετείχε σε αυτή την ημερίδα. Είναι ένα πρώτο μικρό βήμα στην κοινή προσπάθεια για ανάπτυξη συνεργειών  μεταξύ του ΕΚΚ και του AFO στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο φορέων, με βασικούς άξονες την ευρύτερη κατανόηση της σημασίας της ανάπτυξης της οπτικοακουστικής βιομηχανίας για τη χώρα αλλά και για κάθε περιφέρεια ξεχωριστά, τη διενέργεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων αλλά και τον σχεδιασμό πρωτοβουλιών προώθησης της χώρας ως κινηματογραφικού προορισμού», δήλωσε ο Στάθης Καλογερόπουλος, Διευθυντής του AFO. 
 
Κάν’ το όπως εμείς…
 
Έμπειροι film commissioners, μέλη και στελέχη του EUFCN, ομιλητές στην ημερίδα, συνόψισαν την πολύχρονη και πολύτιμη εμπειρία τους. Συγκεκριμένα:
•Η Alexandra Luetkens (Film Commission Hamburg Schleswig-Holstein – Γερμανία, μέλος του ΔΣ του EUFCN) στην παρουσίασή της με θέμα «Πρώτα βήματα για ένα νεοσύστατο film office - δημιουργία φιλικών προς τον κινηματογράφο κοινοτήτων» επεσήμανε: «Για εμάς  οι τρεις ακόλουθοι πυλώνες είναι πολύ κρίσιμοι: δημιουργία φιλικών προς τον κινηματογράφο κοινοτήτων, δημιουργία στρατηγικών δικτύωσης και επίλυση προβλημάτων», τόνισε η Alexandra Luetkens, μέλος του ΔΣ του EUFCN, στην παρουσίασή της με θέμα "Πρώτα βήματα για ένα νεοσύστατο film office - δημιουργία φιλικών προς τον κινηματογράφο κοινοτήτων». Η Alexandra Luetkens είναι film commissioner εδώ και σχεδόν 22 χρόνια οικοδομώντας τη φήμη του Αμβούργου ως φιλικής προς τον κινηματογράφο πόλης. 
 
•H Carlota Guerrero (Catalunya Film Commission – Ισπανία, μέλος του ΔΣ του EUFCN) στην παρουσίασή της με θέμα «Διατηρώντας την καθημερινή ροή εργασιών - πώς να συλλέγουμε τα σωστά δεδομένα» είπε: «Για εμάς η συνεργασία και η επικοινωνία είναι βασικά κλειδιά της επιτυχίας. Η ιστοσελίδα μας είναι σημαντικό εργαλείο, όλες οι πληροφορίες πρέπει να είναι εκεί και όλα να είναι καλά συνδεδεμένα. Συλλέγουμε και οργανώνουμε συστηματικά πληροφορίες σχετικά με τις παραγωγές που γυρίζονται σε ένα δίκτυο με πάνω από 230 φιλικές προς τον κινηματογράφο πόλεις και χωριά σε όλη την επικράτεια της Καταλονίας. Διατηρούμε δε αυτά τα δεδομένα πιστεύοντας ότι θα είναι χρήσιμα και στον μέλλον».  Η Carlota Guerrero είναι διευθύντρια του Catalunya Film Commission από το 2007. Συντονίζει το προαναφερθέν δίκτυο πόλεων και χωριών στην Καταλονία, τα οποία συνολικά φιλοξενούν περίπου 4.000 παραγωγές κάθε χρόνο. 
 
•Ο Adrian A. Mitchell (Oslo Film Commission – Νορβηγία, μέλος του ΔΣ του EUFCN) στην εισήγησή του με θέμα «Πώς να προσελκύσετε και να εξυπηρετήσετε διεθνείς και χολιγουντιανές παραγωγές στην περιοχή σας (η περίπτωση των σκανδιναβικών χωρών)» τόνισε: «Για εμάς όλα έχουν να κάνουν με τη συνάντηση του κινηματογραφικού κόσμου με την τεχνογνωσία σε τοπικό επίπεδο. Συλλέξτε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για ένα project, διατηρήστε επαφή με τους εμπλεκόμενους, βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να προσφέρετε όσo το δυνατόν μεγαλύτερη υποστήριξη στην περιοχή σας, μην υπόσχεστε τίποτα αν δεν μπορείτε να το υλοποιήσετε». Ο Adrian Α. Mitchell είναι επικεφαλής του Oslo Film Commission και έχει μακρά πορεία στην κινηματογραφική βιομηχανία ως διευθυντής παραγωγής, location scout και location manager και παραγωγός.
 
 
•Ο Mikael Svensson (Southern Sweden Film Commission – Σουηδία, πρόεδρος του ΔΣ του EUFCN) στην ομιλία του επεσήμανε: «Για εμάς είναι σημαντικό να προσκαλούμε τους πολιτικούς μας σε ό,τι κάνουμε. Εκμεταλλευτείτε και εσείς όλες τις ευκαιρίες για να τους πείσετε για την αξία της δουλειάς σας. Επενδύστε επίσης χρόνο, χρήμα και προσπάθεια στην εκπαίδευση των τοπικών σας συνεργείων. Και ζητήστε βοήθεια. Πάντα να ζητάτε βοήθεια». Ο Mikael Svensson διοικεί το Southern Sweden Film Commission από το 2007 και είναι συνιδρυτής των Nordic Film Commissions.  
 
 
•H Sara Inés Hernandez στην παρουσίασή της με θέμα «Καλές πρακτικές για την προώθηση των εθνικών film commissions και των περιφερειακών film offices - Διαγωνισμός EUFCN Location Award» είπε: «Ως υπεύθυνος επικοινωνίας και μέσων κοινωνικής δικτύωσης του EUFCN μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η προώθηση αποτελεί βασικό στοιχείο για ένα film commission και ένα film office. Είναι σημαντικό να καθορίσετε τον σκοπό της ένωσής σας, το κοινό σας, τον στόχο σας. Η Ιστοσελίδα είναι πολύ σημαντική. Η δημιουργικότητα είναι το κλειδί. Εμπνευστείτε, αλλά μην μιμηθείτε». Η Sara Inés Hernandez προωθεί και υποστηρίζει το έργο περισσότερων από 90 μελών ευρωπαϊκών film commissions. Διαχειρίζεται επίσης τον διαγωνισμό EUFCN Location Award, το ετήσιο βραβείο για την καλύτερη ευρωπαϊκή τοποθεσία γυρισμάτων.
 

Λόγω παραίτησης της πρώτης επιτυχούσας της κατηγορίας «Συντονισμός πλατφόρμας & επίβλεψη σχολικών προβολών» (ΚΩΔ.: 1.2), στο πλαίσιο της διαδικασίας σύναψης συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου με συνολικά επτά (7) συνεργάτες για την υλοποίηση  του Υποέργου 1 «Συντονισμός, επικοινωνία με τα σχολεία, υποστήριξη χρήσης της πλατφόρμας, προβολή» της Πράξης «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία» με κωδικό ΟΠΣ 5074743, αναλαμβάνει η Θεοδώρα Μαλλιαρού πρώτη επιλαχούσα σύμφωνα με τα υπ’ αριθμ. 1/2.9.2021 και 2/7.9.2021 (με αριθμ. πρωτ. 8175/9.9.2021 και 8176/9.9.2021 αντίστοιχα) Πρακτικά της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσωπικού, Συνεργατών και Προμηθειών, καθώς και την υπ’ αριθμ. 1520/19.10.2021 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στα Προγράμματα ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, MICRO-BUDGET, και ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ κατά την Α περίοδο υποβολών με καταληκτική ημερομηνία 30.06.2021.
Πρόκειται για τη δεύτερη ανακοίνωση χρηματοδοτήσεων κινηματογραφικών σχεδίων της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ στο πλαίσιο του νέου Κανονισμού, οι οποίες αξιολογήθηκαν με διαφανείς διαδικασίες, συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης και συνέπεια στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος.  
Στα αποτελέσματα αυτά επίσης εντάσσονται οι πρώτες αξιολογήσεις προτάσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του νέου προγράμματος MICRO-BUDGET. Το ΕΚΚ, μέσω του προγράμματος αυτού, αποσκοπεί στην ανάδειξη δημιουργών με διάθεση για αισθητική πρωτοτυπία και καλλιτεχνικό ρίσκο ενισχύοντας κινηματογραφικά έργα χαμηλού προϋπολογισμού.
 
Δείτε ΕΔΩ τον κατάλογο των αποτελεσμάτων
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα είναι παρόν στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 4-14 Νοεμβρίου 2021, συνεπές στη στενή και μακροχρόνια σχέση τους. Το περίπτερό του θα γίνει και φέτος κέντρο συνάντησης των Ελλήνων κινηματογραφιστών, αλλά και επίκεντρο των δράσεων που θα αναπτυχθούν από το ΕΚΚ για την προβολή και προώθηση της ελληνικής ταινίας στο εσωτερικό και διεθνώς. Πολύτιμο εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση είναι η έκδοση των δύο φθινοπωρινών καταλόγων της Hellas Film με τις ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους αντίστοιχα που το ΕΚΚ έχει χρηματοδοτήσει. 
 
Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τον κατάλογο ταινιών μεγάλου μήκους
Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τον κατάλογο ταινιών μικρού μήκους
 
Ένας χρόνος κι ένας μήνας….
 
«Με τη συμπλήρωση ενός χρόνου κι ενός μήνα από την ανάληψη των καθηκόντων του, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου κάνει έναν απολογισμό πεπραγμένων διαπιστώνοντας ότι η επίλυση χρόνιων εκκρεμοτήτων, που δοκίμαζαν τη σχέση του ΕΚΚ με την κινηματογραφική κοινότητα, δικαιολογεί τη σημερινή ικανοποίησή μας και την αισιοδοξία μας για την επόμενη μέρα του Οργανισμού» δήλωσε ο Πρόεδρος του Δ.Σ Μάρκος Χολέβας κατά τη Συνέντευξη Τύπου του ΕΚΚ που πριν από λίγο ολοκληρώθηκε. Παραβρέθηκαν σε αυτή η Αντιπρόεδρος του Δ.Σ Ελένη Χανδρινού, τα μέλη του Δ.Σ Ιφιγένεια Βλαχογιάννη, Μαρία Καλλιμάνη και  η νέα Γενική Διευθύντρια Αθηνά Καρτάλου-Αντούκου, η οποια δήλωσε:  «Είμαι εξαιρετικά ευτυχής που εντάσσομαι στο δυναμικό του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ακριβώς αυτή την περίοδο. Η στιγμή είναι ώριμη το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να οδηγηθεί σε μία ουσιαστική εσωτερική αναδιοργάνωση που με τη στήριξη καινοτόμων πρωτοβουλιών θα καταστήσει τον θεσμό πιο λειτουργικό και χρήσιμο για τους ανθρώπους του ελληνικού κινηματογράφου. Και βεβαίως θα οδηγήσει το ελληνικό σινεμά σε ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες στο εσωτερικό και το εξωτερικό».
 
Σε αυτό τον χρόνο και τον ένα μήνα, το Δ.Σ τήρησε τις δεσμεύσεις και τα χρονοδιαγράμματα που είχε θέσει. Ειδικότερα: ολοκλήρωσε έκτακτα προγράμματα με επείγοντα χαρακτήρα καθώς και τις αξιολογήσεις των χρηματοδοτήσεων που εκκρεμούσαν χρόνια ταλαιπωρώντας δημιουργούς και παραγωγούς. Εξασφάλισε επίσης ένα κονδύλι του ΕΣΠΑ που κινδύνευε να χαθεί.
Σε αυτό τον χρόνο και τον ένα μήνα, το Δ.Σ επίσης ολοκλήρωσε εκκρεμείς διαδικασίες σχετικά με τη λειτουργικότητα των Διευθύνσεών του. Η κατάρτιση των νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων, που αφορούν τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Παραγωγής και για πρώτη φορά την Hellas Film αλλά και το Hellenic Film Commission, συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλέγμα με στόχο την εξυπηρέτηση της κινηματογραφικής κοινότητας. Η συντριπτική πλειοψηφία της στάθηκε δίπλα στο ΕΚΚ.
 
Τί ακριβώς κάναμε
 
•Προχωρήσαμε σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ το πρόγραμμα Covid -19 υιοθετώντας τις βέλτιστες πρακτικές. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, επιδιώξαμε τη δημιουργία του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος (παράλληλα με τη συνέχιση του αρχικού προγράμματος Covid -19 που είχε ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται από το προηγούμενο Δ.Σ) με στόχο την οικονομική ενίσχυση μεγαλύτερου αριθμού δημιουργών. Το Ειδικό Συμπληρωματικό Πρόγραμμα προσέθεσε 1.000.000 € στο ποσό των 2.800.000 € του αρχικού προγράμματος Covid -19, χάρη στη γενναία υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ που είχε αντιληφθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Διατέθηκαν έτσι από το Υπουργείο 3.800.000 € στην κινηματογραφική κοινότητα.
Σήμερα το έκτακτο αυτό πρόγραμμα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Υλοποιήθηκε δε από το ΕΚΚ παρά τα προβλήματα λόγω πανδημίας και τους περιορισμένους ανθρώπινους πόρους. 
Στην ίδια κατεύθυνση των συντονισμένων προσπαθειών για την αντιμετώπισης των προβλημάτων της πανδημίας, κινητοποιηθήκαμε για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα  ενίσχυσης των κινηματογραφικών αιθουσών με τη συνεργασία του ΥΠΠΟΑ. Το αρχικό ποσό διάθεσης για αυτό το σκοπό ανέρχεται σε 675.000 €.
 
•Αποφασίσαμε για προεγκρίσεις και εγκρίσεις κινηματογραφικών σχεδίων, καθώς και την ενίσχυση έτοιμων ταινιών ολοκληρώνοντας την αξιολόγηση όλων των προτάσεων (374), ορισμένες από τις οποίες εκκρεμούσαν μέχρι και τρία (3) χρόνια. 
Στις 19 Οκτωβρίου 2021, όταν ανακοινώσαμε τις χρηματοδοτήσεις για προτάσεις που είχαν υποβληθεί στο πρόγραμμα ‘Ετοιμη Ταινία  με καταληκτική ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2021, γυρίσαμε σελίδα. Ήταν οι πρώτες εγκρίσεις στην ώρα τους. Για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, το ΕΚΚ φάνηκε συνεπές τηρώντας τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τον χρηματοδοτικό του κανονισμό.
 
•Λαμβάνοντας υπόψη το έργο παλαιότερων Διοικήσεων προχωρήσαμε στη διαδικασία κατάρτισης Εσωτερικού Κανονισμού. Σήμερα έχουμε στα χέρια μας τον Εσωτερικό Κανονισμό του ΕΚΚ.
 
•Διαβιβάσαμε στην Εισαγγελία Αθηνών τις εκθέσεις των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 2015-2017 προκειμένου, ως καθ’ ύλην αρμόδια, να εξετάσει την ύπαρξη ή μη ποινικών αδικημάτων. Με τη συνδρομή της νομικής μας υπηρεσίας συγκεντρώθηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που βρίσκονταν στη διάθεση του ΕΚΚ, συμπεριλαμβανομένου και του σχεδίου έγκλησης του Δικηγορικού Γραφείου Ασπρογέρακας-Γρίβας προκειμένου να δοθεί η πλήρης εικόνα στις εισαγγελικές αρχές σε σχέση με τις διαπιστώσεις των ελέγχων.
 
•Επιλύσαμε άλλη μια εκκρεμότητα -σημαντική για την αποδοτικότερη λειτουργία του ΕΚΚ και την εναρμόνιση του στο διεθνές κινηματογραφικό περιβάλλον- ανακοινώνοντας τους νέους χρηματοδοτικούς κανονισμούς της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Παραγωγής και, για πρώτη φορά στην ιστορία του ΕΚΚ, της Hellas Film. 
 
Ο νέος κανονισμός χρηματοδοτικών προγραμμάτων εισάγει κριτήρια που ανταποκρίνονται στις σημερινές συνθήκες παραγωγής κινηματογραφικών έργων στην Ευρώπη. Στηρίζει την ελληνική κινηματογραφία και ευνοεί την ανάπτυξη, εξέλιξη και ανανέωση του έμψυχου δυναμικού της. Συγκεκριμένα: Αυξάνει τα όρια χρηματοδότησης. Χρηματοδοτεί την πρώτη ταινία σε όλα τα είδη της και σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης και της παραγωγής (το ΕΚΚ εκπληρώνει την υποχρέωσή του για ανάδειξη δημιουργών). Δημιουργεί ισότιμες συνθήκες για την ανάπτυξη του ντοκιμαντέρ και του animation. Στηρίζει για πρώτη φορά ταινίες πολύ χαμηλού προϋπολογισμού αναζητώντας ταλαντούχους δημιουργούς με αισθητική πρωτοτυπία. Πριμοδοτεί ταινίες με θεματική γύρω από την παιδική και την εφηβική ηλικία αποσκοπώντας στην ανάπτυξη νεανικού κοινού. Δίνει νέες ευκαιρίες χρηματοδότησης στην έτοιμη ταινία.
 
Τα χρηματοδοτικά προγράμματα προώθησης και αντίστοιχα διανομής κινηματογραφικών ταινιών, καθώς και το πρόγραμμα ενίσχυσης των φεστιβάλ κινηματογράφου αποτελούν εργαλεία που ενδυναμώνουν την Hellas Film. Ζητούμενο είναι η αναβάθμιση της παρουσίας του ελληνικού κινηματογράφου σε όλη τη χώρα, αλλά και η διεθνής προώθηση και προβολή του σε φεστιβαλικές εκδηλώσεις. Όσον αφορά τη διανομή παρέχεται η δυνατότητα σε όλες τις ελληνικές ταινίες να ενισχυθούν για την προβολή τους σε κινηματογραφική αίθουσα. Δίδεται δε προτεραιότητα στην ενίσχυση ταινιών που η διανομή τους απλώνονται σε όλη την επικράτεια. Ενθαρρύνεται επίσης η είσοδος της ελληνικής ταινίας στο νέο ψηφιακό περιβάλλον διανομής με τη χρηματοδότηση της διανομής της σε πλατφόρμες.
 
•Καθιερώσαμε την υποβολή αποκλειστικά σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες όλων των προτάσεων που θα παρέχει τη δυνατότητα της παρακολούθησή τους από τους ενδιαφερόμενους σε όλες τις φάσεις της αξιολόγησής τους. Σημειωτέον ότι για πρώτη φορά το ΕΚΚ δέχτηκε υποβολή δεδομένων με ηλεκτρονικό τρόπο κατά την υλοποίηση του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Covid. H καινοτομία αυτή προωθεί το αδιάβλητο και ασφαλές των διαδικασιών, είναι δε το πρώτο βήμα του ΕΚΚ προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό του. Προς τον ορίζοντα του ψηφιακού μέλλοντος κινηθήκαμε και με τον διαγωνισμό για το Enterprise Resource Planning (ERP), ένα σύστημα επιχειρησιακού σχεδιασμού με οποίο φιλοδοξούμε να πετύχουμε την ορθολογικότερη οργάνωση και αξιοποίηση των δεδομένων μας. Εντάχθηκε επίσης για πρώτη φορά στους στόχους μας και η συγκέντρωση στατιστικών δεδομένων, απαραίτητων εργαλείων για τη χάραξη κινηματογραφικής πολιτικής.
 
•Καταφέραμε να εξασφαλίσουμε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 τη χρηματοδότηση του ολοκληρωμένου προγράμματος «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία». Η επιλέξιμη δαπάνη ύψους 1.418.964 €, θα κατευθυνθεί κυρίως προς την κινηματογραφική κοινότητα. Πρόκειται για χρήματα που παραλίγο να χαθούν λόγω προηγούμενης ελλιπούς υποβολής της πρότασης. 
 
 
•Αναλάβαμε πρωτοβουλία για να αντιμετωπιστούν ζητήματα επικάλυψης αρμοδιοτήτων με το ΕΚΟΜΕ συνάπτοντας προγραμματική συμφωνία μαζί του. 
Ο ιδρυτικός του νόμος του ΕΚΟΜΕ προικίζει τον νεοσύστατο αυτό φορέα με ένα ευέλικτο και πλουσιοπάροχο φορολογικό κίνητρο (η διαχείρισή του από το ΕΚΟΜΕ αναβαθμίζει σημαντικά την Ελλάδα στα μάτια των ξένων που αναζητούν τόπο για γυρίσματα οπτικοακουστικών έργων). Ο νόμος αυτός, όμως, αγνοώντας τη θεσμική υπόσταση του ΕΚΚ και την ιστορία του, δημιουργεί «παράσιτα» στην εκπεμπόμενη εικόνα της ελληνικής κινηματογραφίας προς τους ξένους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού. 
Τα πρώτα αποτελέσματα της προγραμματικής αυτής συμφωνίας ΕΚΚ και ΕΚΟΜΕ ήταν ο συντονισμός της δράσης των δύο φορέων με τη δημιουργία του Εθνικού Περιπτέρου που λειτούργησε στο πρόσφατο φεστιβάλ των Καννών. Θα ακολουθήσει η κοινή παρουσία και στα άλλα μεγάλα φεστιβάλ.
 
•Ενδυναμώσαμε τη θεσμική παρουσία του ΕΚΚ μέσω υπογραφής συμφωνιών και με άλλους φορείς, επιδιώκοντας την εξωστρέφειά μας. Συγκεκριμένα:
 
Υπογράψαμε μνημόνιο στρατηγικής συνεργασίας με το Athens Film Office του Δήμου Αθηναίων για τον συντονισμό όλων των δράσεων που αναδεικνύουν την Αθήνα ως τόπο γυρισμάτων, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη μεταφορά τεχνογνωσίας και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον οπτικοακουστικό τομέα. Στόχος μας είναι η εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού και η διεύρυνση του κλάδου.
 
Υπογράψαμε επίσης σύμφωνο συνεργασίας με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Επιδιώκουμε την ανάδειξη της ελληνικής κινηματογραφίας, με ιδιαίτερο βάρος στους δημιουργούς και το ανθρώπινο δυναμικό της, αλλά και τη δημιουργία ενός ενιαίου ψηφιακού αρχείου κινηματογραφικών δεδομένων. 
 
•Επιπρόσθετα εκπονήθηκε από το  Hellenic Film Commission το πρόγραμμα ενίσχυσης ανεύρεσης χώρων (Location Scouting Support), ενώ ενθαρρύνθηκαν δράσεις που ενδυναμώνουν τον ρόλο του στο μέτωπο της προσέλκυσης και εξυπηρέτησης ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. To HFC διαδραμάτισε επίσης σημαντικό ρόλο στην εξεύρεση λύσεων και στην αντιμετώπιση προβλημάτων που προκάλεσε η πανδημία, ώστε να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα τα γυρίσματα των ξένων παραγωγών που είχαν επιλέξει την Ελλάδα ως προορισμό τους.
 
•Ως ΕΚΚ ενθαρρύναμε και στηρίξαμε τις δράσεις του Γραφείου Creative Europe Media,  που αναδεικνύουν τον εκπαιδευτικό του ρόλο αλλά και τη συμβολή του στη δυναμική σύνδεση της ελληνικής κινηματογραφίας με την ευρωπαϊκή. 
 

ΑΡ. ΦΑΚΕΛΛΟΥ. Πρόσκλησης: 1/2021

Αθήνα, 29/10/2021

Διεύθυνση:                                                                                                  

Χατζοπούλου 9                                                                                           

115 24, Ψυχικό.

Τηλ: +30 210 367 8500

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αρμόδιος επικοινωνίας: Άννα Κασιμάτη

 

 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) ανακοινώνει τον Πίνακα Επιτυχόντων για τη θέση: 1.4 (Υπεύθυνος επικοινωνίας & socialmediamanager»),σύμφωνα με την Πρόσκληση 1/2021 (30/7/2021) στο πλαίσιο στο πλαίσιο του Υποέργου 1 «Συντονισμός, επικοινωνία με τα σχολεία, υποστήριξη χρήσης της πλατφόρμας, προβολή» της Πράξης «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία» με κωδικό ΟΠΣ 5074743του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο)

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ

ΚΩΔ

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

1.4

Υπεύθυνος επικοινωνίας & social media manager

Φιοράλμπα Κόκα

 

Υπενθυμίζεται ότι ενστάσεις μπορούν να υποβληθούν στο Ε.K.K. κατά του πίνακα επιτυχόντων μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ημερών, η οποία αρχίζει από την επόμενη ημέρα της ανάρτησής του. Η ένσταση κατατίθεται ή αποστέλλεται με συστημένη επιστολή στο ΕΚΚ στην παραπάνω διεύθυνση. Η ένσταση θα κριθεί αμετάκλητα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Κ.Κ. εντός 10 εργασίμων ημερών από την λήξη της προθεσμίας υποβολής

 

Το Γραφείο MEDIA του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σε συνεργασία με τα Γραφεία Creative Europe Desk-MEDIA Office Croatia, Бюро Tvorčeska Evropa-Bʺlgariâ (DKE - Media Office from Bulgaria), CED Slovenia (MEDIA), Desk za Kreativnu Evropu- Crna Gora & Γραφείο Dēmiourgikḗ Eurṓpē προσκαλούν επαγγελοματίες του οπτικοακουστικού χώρου να συμμετάσχουν στο εργαστήριο «Series Rough Pitch - The Balkan Way». Η προθεσία λήγει την 1η Νοεμβρίου 2021.
 
Η δράση αυτή αφορά τηλεοπτικές σειρές σε ανάπτυξη. Η πρόσκληση είναι ανοιχτή σε υποψήφιους από Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Μαυροβούνιο, Ελλάδα, Κροατία, Βόρεια Μακεδονία, Σλοβενία και Σερβία.
 
Πατήστε ΕΔΩ για αναλυτικές πληροφορίες
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανέθεσε στον Άρη Καπλανίδη και τον Ηλία Ρουμελιώτη τη δημιουργία του σποτ που θα προβάλλεται κατά τη διάρκεια του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η ανάθεση αυτή απορρέει από την περυσινή πρωτοβουλία του ΕΚΚ να στηρίζει κάθε χρόνο βραβευμένους δημιουργούς στο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας απευθυνόμενο σε αυτούς για το προωθητικό του σποτ. Φέτος στη Δράμα, ο Άρης Καπλανίδης και ο Ηλίας Ρουμελιώτης ήρθαν δυναμικά στο προσκήνιο του ελληνικού animation με την ταινία «Από το μπαλκόνι».  
Δείτε το σποτ στον σύνδεσμο: https://vimeo.com/manage/videos/637368185
 
 Βιογραφικό σημείωμα
Οι Άρης Καπλανίδης και Ηλίας Ρουμελιώτης είναι σκηνοθέτες, σεναριογράφοι και animators. Δημιουργοί της μικρού μήκους ταινίας animation «Από το Μπαλκόνι»  (Soul Productions, EKK - 2021) που έχει τιμηθεί με 9 βραβεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, τις Νύχτες Πρεμιέρας και το Animasyros ενώ συνεχίζει την πορεία της σε διεθνή φεστιβάλ. 
Έχουν γυρίσει αρκετές μικρού μήκους ταινίες μεταξύ των οποίων οι: «Air Co.» , «Πισωγυρίσματα» και «Βλέπω στον Ύπνο μου Αφροδίτες», ενώ το 2015 κυκλοφόρησαν την μεγάλου μήκους κωμωδία «Η Ζωή Ενταύθα».
Από το 2019 έχουν ιδρύσει την εταιρία BrosInArts Animation Studios και ασχολούνται αποκλειστικά με το animation μυθοπλασίας έχοντας ήδη αρκετές δουλειές σε δική τους σκηνοθεσία και concept, με ταινίες μικρού μήκους, μουσικά βίντεο και διαφημιστικά. Τώρα ετοιμάζουν την επόμενη μεγάλου μήκους ταινία τους: Ένα animation ντοκιμαντέρ από την σκοπιά των γυναικών που βίωσαν την Μικρασιατική Καταστροφή του 1922.
Επίσημη Ιστοσελίδα: www.brosinarts.com/
 
 
Η απώλεια του Κυριάκου Κατζουράκη αφήνει κενό στον σύγχρονο ελληνικό Πολιτισμό και θλίβει τον καλλιτεχνικό κόσμο. 
Ο Κυριάκος Κατζουράκης υπήρξε ενεργός πολίτης, ανήσυχος κι ασυμβίβαστος. Υπήρξε επίσης πολυσχιδής καλλιτεχνική προσωπικότητα. Σπουδαίος εικαστικός, από τους κορυφαίους της γενιάς του. Σκηνογράφος, ηθοποιός και σκηνοθέτης. Η καλλιτεχνική του πορεία, από τα χρόνια της μαθητείας του δίπλα στον Γ. Μόραλη μέχρι τις κινηματογραφικές του ταινίες, ήταν ένας μακρύς δρόμος μέσα σε μια σκληρή κοινωνική πραγματικότητα.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στην Κάτια Γέρου και στους οικείους του.
 
To ΥΠΠΟΑ ανακοίνωσε με σχετικό Δελτίο Τύπου ότι η ταινία Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη θα εκπροωπήσει την χώρα στα βραβεία Όσκαρ. Η ανακοίνωση έχει ως ακολούθως:
Η ελληνική κινηματογραφική ταινία Digger του σκηνοθέτη Τζώρτζη Γρηγοράκη, επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 94η διοργάνωση των βραβείων OSCAR® της Ακαδημίας Κινηματογράφου των Η.Π.Α. στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους (πρώην βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας). Η επιλογή έγινε κατόπιν πρότασης επταμελούς γνωμοδοτικής Επιτροπής αποτελούμενης από πρόσωπα εγνωσμένου κύρους κυρίως από το χώρο του κινηματογράφου, την οποία έκανε δεκτή ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης. 
 
Η Επιτροπή πρότεινε ομόφωνα το κινηματογραφικό έργο Digger, καθώς έκρινε ότι πρόκειται για μία ολοκληρωμένη ταινία η οποία μπορεί να απευθυνθεί σε ένα διεθνές κοινό δεδομένου ότι παρουσιάζει όλα εκείνα τα στοιχεία που την καθιστούν προσιτή χωρίς να κάνει έκπτωση στην κινηματογραφική ποιότητα.
 
Υπενθυμίζεται ότι η επιλογή της εκπροσώπησης της Ελλάδος στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους των βραβείων OSCAR ρυθμίζεται από συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο και ειδικότερα από το άρθρο 35 του ν. 3905/2010 και την υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/53689/01.06.2012 (ΦΕΚ Β΄ 1829) υπουργική απόφαση. Σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, το κινηματογραφικό έργο με το οποίο εκπροσωπείται η Ελλάδα στις διαδικασίες των βραβείων OSCAR της συγκεκριμένης κατηγορίας προτείνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μετά από γνώμη επταμελούς Επιτροπής, η οποία συγκροτείται αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό. Τα μέλη της προέρχονται, κυρίως, από τον χώρο του κινηματογράφου και δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση με υποψήφια ταινία. 
Για το έτος 2021 η εν λόγω Επιτροπή συγκροτήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΑ/425436/08.09.2021 (ΑΔΑ: 6ΦΠ44653Π4-ΡΒ0) απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την εξής σύνθεση: 
 
-Εύα Στεφανή, σκηνοθέτις και εικαστικός, καθηγήτρια κινηματογράφου στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α., ως Πρόεδρος
-Δημήτρης Σοφιανόπουλος, σκηνοθέτης, ως Αντιπρόεδρος
-Χρήστος Νίκου, σκηνοθέτης (κατά πάγια τακτική, συμμετέχει ο σκηνοθέτης της υποψήφιας ταινίας του προηγούμενου έτους)
-Γιάννης Δασκαλοθανάσης, διευθυντής φωτογραφίας
-Μαρία Καλλιμάνη, ηθοποιός
-Δημήτρης Παπαδημητρίου, μουσικοσυνθέτης
-Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος, κριτικός κινηματογράφου.
 
Δεν είναι ο τίτλος ταινίας που θα προβληθεί σε πρόγραμμα του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αλλά το πλαίσιο μιας δράσης της Διεύθυνσης Hellenic Film Commission (HFC) που εξυπηρετεί τον στρατηγικό στόχο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (EKK)  να ενισχύσει τη θέση της ελληνικής κινηματογραφίας στον παγκόσμιο χάρτη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.
Το ΗFC συμμετέχει ενεργά στην Αγορά του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διοργανώνοντας την εκδήλωση «Ημέρα Εκπαίδευσης:  Πώς ένα Film Office βρίσκει τη θέση του στον χάρτη;», την Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021. Προσκαλεί σε αυτή εκπροσώπους περιφερειών και δήμων, υπευθύνους των δημοτικών και περιφερειακών γραφείων εξυπηρέτησης οπτικοακουστικών παραγωγών (Film Offices), αλλά και  επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου. Η δράση αυτή πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Film Commissions (Εuropean Film Commissions Network - EUFCN), αλλά και με την υποστήριξη του Athens Film Office του Δήμου Αθηναίων με το οποίο το ΕΚΚ έχει υπογράψει μνημόνιο στρατηγικής συνεργασίας. 
Στη διάρκεια της «Ημέρας Εκπαίδευσης» η διευθύντρια του HFC Βένια Βέργου θα συντονίσει τους προσκεκλημένους ομιλητές -εννέα μέλη και στελέχη του EUFCN,  έμπειρους  film  commissioners από επτά ευρωπαϊκές χώρες. Οι ομιλητές θα αναφερθούν σε κομβικής σημασίας θέματα, τόσο για το αρχικό στάδιο ανάπτυξης  των Film Offices όσο και για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό τους. Η δράση αυτή στοχεύει στη μεταφορά τεχνογνωσίας για την ενδυνάμωση των Film Offices. Η δικτύωση, η εξειδίκευση και η διαρκής εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της ελληνικής κινηματογραφίας είναι ανάμεσα στις προτεραιότητες του   HFC και του ΕΚΚ.
Η «Ημέρα Εκπαίδευσης» συμπίπτει με μια ιδιαίτερη στιγμή για την πόλη της Θεσσαλονίκης, που υποδέχεται αυτές τις μέρες άλλη μια μεγάλη χολιγουντιανή παραγωγή, αλλά και για την Ελλάδα που προσελκύει με ολοένα αυξανόμενο ρυθμό διεθνείς οπτικοακουστικές παραγωγές. To EKOME, αξιοποιώντας τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα που παρέχει η χώρα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τοποθέτηση της Ελλάδος στην παγκόσμια βιομηχανία του οπτικοακουστικού. Παράλληλα, η ενημέρωση, οι διευκολύνσεις και η τεχνογνωσία που παρέχονται από το HFC και τα Film Offices στις παραγωγές ενισχύουν το συγκριτικό πλεονέκτημά της  ως τόπος υποδοχής γυρισμάτων και εγγυώνται την αξιοπιστία της.