Η απώλεια του Βαγγέλη Παπαθανασίου αφήνει ένα μεγάλο δυσαναπλήρωτο κενό στον Σύγχρονο Πολιτισμό στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο. Το μουσικό έργο του Βαγγέλη Παπαθανασίου συνέβαλε καθοριστικά στην αρμονία του κινηματογραφικού σύμπαντος σε σημαντικές ταινίες, όπως: το «Μπλέιντ Ράνερ», «Οι δρόμοι της φωτιάς», «Ο αγνοούμενος», «Τα μαύρα φεγγάρια του έρωτα». Ο ίδιος απέσπασε βραβεύσεις, τιμήθηκε με Όσκαρ.
Στην Ελλάδα έγραψε μουσική για την ταινία «Vortex» του Νίκου Κούνδουρου και για τις ταινίες «Καβάφης» και «Ελ Γκρέκο» του Γιάννη Σμαραγδή.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
 
Η Ελλάδα, με πάνω από 40 χρόνια παρουσία στο Φεστιβάλ των Καννών μέσω του περιπτέρου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), για δεύτερη χρονιά φέτος θα εκπροσωπηθεί με εθνικό περίπτερο. Πέραν του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ, που πέρυσι ένωσαν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους στο Περίπτερο για την αποτελεσματικότερη προσέλκυση διεθνών παραγωγών στην Ελλάδα, περισσότεροι φορείς, αλλά και περισσότερες δράσεις προς όφελος της κινηματογραφίας μας, θα φιλοξενηθούν εκεί:
•Τέσσερα (4) Film Offices (Αθήνας, Κ. Μακεδονίας, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων), που θα λάβουν το  «βάπτισμα του πυρός» σε μια τόσο σημαντική διεθνή διοργάνωση συντονίζοντας τις δράσεις τους μαζί μας. Και τα τέσσερα αυτά  Film Offices έχουν ήδη αναπτύξει στενή συνεργασία με το Hellenic Film Commission του ΕΚΚ στους τομείς της προσέλκυσης και της διευκόλυνσης ξένων παραγωγών, αλλά και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της κινηματογραφίας μας.
•Η κοινή τιμητική εκδήλωση που συνδιοργανώνουν ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ΕΡΤ, η οποία για πρώτη φορά βρίσκεται στο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών, αποσκοπώντας στην ανάδειξη της αναβαθμισμένης ελληνικής συμμετοχής στο Φεστιβάλ, καρπός της εξωστρεφούς πολιτικής των φορέων, όπως το ΕΚΚ, αλλά και των ίδιων των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών. 
 
To εύρος της ελληνικής συμμετοχής στο 75ο Φεστιβάλ των Καννών
 
Υπενθυμίζουμε ότι φέτος είναι μία χρονιά με διευρυμένη ελληνική παρουσία στις Κάννες:
•Η ταινία «Dodo» του Πάνoυ Κούτρα, συμπαραγωγής του ΕΚΚ, αλλά και αποτέλεσμα συνεργασίας με το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου στο πλαίσιο του ελληνογαλλικού ταμείου, κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα Cannes Premiere.
•Δύο (2) φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, οι διεθνείς παραγωγές «Triangle of Sadness» και «Crimes of the Future», έχουν Έλληνες συμπαραγωγούς κι έχουν γυριστεί -μέρος τους ή εξ ολοκλήρου- στη χώρα μας, στην Εύβοια και την Αθήνα αντίστοιχα. Στη δεύτερη, που ήρθε στην Ελλάδα και χάρη στην ελληνοκαναδική συμφωνία, συμπαραγωγός είναι το ΕΚΚ μέσω του μειοψηφικού προγράμματός του. 
•Η διεθνής παραγωγή « Burning Days» με Έλληνα συμπαραγωγό, Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας και με χρηματοδότηση από το μειοψηφικό πρόγραμμα του ΕΚΚ διεκδικεί βραβείο στο πρόγραμμα Un Certain Regard.
•H μικρού μήκους ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη» της Εύης Καλογηροπούλου διεκδικεί βραβείο στη Semaine de la Critique.
 
Επίσης…
 
•Στο πλαίσιο της Αγοράς του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί και φέτος η δράση Thessaloniki Goes to Cannes (συνέργεια της Αγοράς του ΦΚΘ και του ΕΚΚ) παρέχοντας ευκαιρίες για ανάπτυξη σε πέντε (5) ελληνικά κινηματογραφικά σχέδια, εκ των οποίων τέσσερα (4) έχουν χρηματοδοτηθεί από προγράμματα του ΕΚΚ.
•Η παραγωγός Ιωάννα Μπολομύτη θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα Producers on the Move του European Film Promotion (EFP), του οποίου μέλος είναι το ΕΚΚ και το οποίο πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ.
•Το κινηματογραφικό σχέδιο «Το αγόρι με τα γαλάζια μάτια» του Θανάση Νεοφώτιστου επιλέχθηκε να παρουσιαστεί στη δράση Focus CORPO’ 2022 της Αγοράς, η οποία υποστηρίζει νέους δημιουργούς που έχουν διακριθεί με μικρού μήκους ταινίες τους, κατά το πρώτο άλμα τους στη μεγάλου μήκους ταινία. Το σχέδιο αυτό του Θ. Νεοφώτιστου έχει χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου στο πλαίσιο του Βασικού Προγράμματός του. Παραγωγός είναι η Ιωάννα Μπολομύτη. 
•Η παραγωγός Ρομάννα Λόμπατς έχει επιλεγεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα NEW PRODUCER'S ROOM του Court Metrage, το οποίο αφορά στην παραγωγή ταινιών μικρού μήκους.
 
Tο ΕΚΚ όχι μόνον θα υποστηρίξει τις ταινίες και τα κινηματογραφικά σχέδια των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών που συμμετέχουν στα προγράμματα και στην Αγορά του Φεστιβάλ, αλλά παράλληλα θα προωθήσει τη σύγχρονη ελληνική κινηματογραφική παραγωγή συνολικά στους επαγγελματίες επισκέπτες του περιπτέρου από όλον τον κόσμο, αξιοποιώντας και τους νέους καταλόγους της Hellas Film με τις ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους και, για πρώτη φορά, τον κατάλογο με τα πρόσφατα ελληνικά animation. 
Το ΕΚΚ επίσης θα προβάλει στους επισκέπτες του περιπτέρου τον οδηγό (Production Guide of Greece) του Hellenic Film Commission με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος σχετικά με την προσέλκυση αλλοδαπών παραγωγών και τη διευκόλυνσή τους από τους επαγγελματίες της ελληνικής κινηματογραφίας.
 
 
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), με βάση τα οικονομικά δεδομένα του ΕΚΚ και τον προγραμματισμό του για το έτος 2022, στη συνεδρίαση της 12ης  Μαΐου 2022 ενέκρινε τη χρηματοδότηση δεκαέξι (16) κινηματογραφικών σχεδίων, με συνολικό ποσό 857.000 €, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής ΒΑΣΙΚΟ - ΓΡΑΦΗ, ΒΑΣΙΚΟ – DEVELOPMENT και ΒΑΣΙΚΟ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ του Κανονισμού Προγραμμάτων Χρηματοδότησης Κινηματογραφικών σχεδίων και έργων του ΕΚΚ.
 
 
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
 
Στο Πρόγραμμα ΒΑΣΙΚΟ - ΓΡΑΦΗ, κατά την Β Περίοδο με καταληκτική ημερομηνία 31.12.2021, υποβλήθηκαν δεκαεννέα (19) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία εγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 37.000 € για τα παρακάτω επτά (7):
 
 
GINGERELA (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΚΑΡΑΚΗΣ
Σκηνοθεσία: ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 4.000 €
 
 
SHALOM BOUZOUKI (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ
Σκηνοθεσία: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 4.000 €
 
 
ΑΓΡΥΠΝΙΑ (μυθοπλασία) 
Σενάριο: ΘΕΛΓΙΑ ΠΕΤΡΑΚΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΜΑΝΙΔΗΣ 
Σκηνοθεσία: ΘΕΛΓΙΑ ΠΕΤΡΑΚΗ
Παραγωγή: TOPSPOT - ΠΕΤΡΑΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Ποσό έγκρισης: 7.000 €
 
 
Η ΕΚΣΤΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΘΛΙΜΜΕΝΟΥ ΒΟΣΚΟΥ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗΣ
Σκηνοθεσία: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
 
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΥΡΑΝΗ-ΜΑΟΥΝΗ
Σκηνοθεσία: ΒΑΡΔΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ
Παραγωγή: ANEMON PRODUCTIONS
Ποσό έγκρισης: 7.000 €
 
 
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΙΚΗ ΑΓΕΛΑΔΑ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΤΖΑΝΙΣ ΡΑΦΑΗΛΙΔΟΥ
Σκηνοθεσία: ΤΖΑΝΙΣ ΡΑΦΑΗΛΙΔΟΥ 
Παραγωγή: HERETIC
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
 
ΤΑΝΚΕΡ (μυθοπλασία)
Σενάριο: ΤΖΩΡΤΖΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ
Σκηνοθεσία: ΤΖΩΡΤΖΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ
Παραγωγή: -
Ποσό έγκρισης: 5.000 €
 
 
 
Στο Πρόγραμμα ΒΑΣΙΚΟ - DEVELOPMENT, κατά την Β Περίοδο με καταληκτική ημερομηνία 31.12.2021, υποβλήθηκαν τέσσερα (4) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία εγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 20.000 € για τα παρακάτω δύο (2):
 
 
ATHENS MOONS (ντοκιμαντέρ)
“Η χειρουργική επέμβαση θηλυκοποίησης της 20χρονης Κωνσταντίνας είναι η αρχή ενός ταξιδιού ενηλικίωσης σε μια προσπάθεια να γίνει αποδεκτή από την οικογένειά της, με όχημα έκφρασης την τέχνη.”
Σενάριο: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Σκηνοθεσία: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
Παραγωγή: ANEMON Productions
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
 
 
 
 
ΑΣΦΑΛΤΟΣ (μυθοπλασία)
“Σε έναν κόσμο που χάνει τη συνοχή του, ένας φουκαράς εργάτης ανταλλάσσει ταυτότητα με το τυραννικό αφεντικό του αλλά οδηγείται σε παράλογες πρακτικές που θα επαναπροσδιορίσουν ποιος πραγματικά είναι.”
Σενάριο: ΜΙΝΩΣ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗΣ
Σκηνοθεσία: ΜΙΝΩΣ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗΣ
Παραγωγή: ΜΙΝΩΣ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗΣ
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
 
 
 
Στο Πρόγραμμα ΒΑΣΙΚΟ - ΠΑΡΑΓΩΓΗ, κατά την Β Περίοδο με καταληκτική ημερομηνία 31.12.2021, υποβλήθηκαν είκοσι πέντε (25) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια, από τα οποία προεγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 800.000 € για τα παρακάτω επτά (7):
 
 
PANIK GRUPPE (μυθοπλασία)
“Τα µέλη μιας ψυχοθεραπευτικής ομάδας κι ένας καταζητούμενος ethical hacker μοιράζονται τα υπαρξιακά τους, παρά τις οχλήσεις της αστυνομίας.”
Σενάριο: ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ
Παραγωγή: VIEW MASTER FILMS
Ποσό προέγκρισης: 180.000 €
 
 
Ο ΑΔΑΜ ΕΙΝΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ (ντοκιμαντέρ)
“Μία γυναίκα που θέλει να αλλάξει τη νοοτροπία των ανθρώπων για τα ζώα, ταξιδεύει από την Ελλάδα ως τη Γαλλία με τα πέντε της άλογα.”
Σενάριο: ΑΙΜΙΛΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
Σκηνοθεσία: ΑΙΜΙΛΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
Παραγωγή: FOSS PRODUCTIONS
Ποσό προέγκρισης: 75.000 €
 
 
Ο ΓΚΟΝΤΑΡ ΞΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ (μυθοπλασία)
“Θέτοντας τη ζωή της σε κίνδυνο μετά από ένα καταδυτικό ατύχημα, μία ενάλια αρχαιολόγος ξεκινά μια πρωτοποριακή επιστημονική έρευνα βασιζόμενη σε μία θεωρία του Jean-Luc Godard.”
Σενάριο: ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΘΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία: ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΘΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Παραγωγή: NEDA FILM ΜΟΝ. Ι.Κ.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 180.000 €
 
 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ (ντοκιμαντέρ)
“Ένας Γερμανός ψυχίατρος που απαρνιέται την ταυτότητά του, ξεκινάει ένα προσωπικό ταξίδι που μας αποκαλύπτει μια ένοχη συλλογική συνείδηση και ένα ατομικό τραύμα που ακόμη δεν έχει γιατρευτεί.”
Σενάριο: ΧΡΥΣΑ ΤΖΕΛΕΠΗ, ΑΚΗΣ ΚΕΡΣΑΝΙΔΗΣ
Σκηνοθεσία: ΑΚΗΣ ΚΕΡΣΑΝΙΔΗΣ, ΧΡΥΣΑ ΤΖΕΛΕΠΗ
Παραγωγή: ANEMICINEMA
Ποσό προέγκρισης: 65.000 €
 
 
ΜΑΧΗ (μυθοπλασία)
“Το 1973 στην Ελλάδα της Χούντας ήταν οικογενειάρχης αξιωματικός και αποτάχτηκε λόγω ερωτικού σκανδάλου με στρατιώτη. Επιστρέφει ύστερα από σαράντα χρόνια ως γυναίκα με το όνομα της κόρης της, Μάχη.”
Σενάριο: ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ
Σκηνοθεσία: ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ
Παραγωγή: ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Ποσό προέγκρισης: 160.000 €
 
 
ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ: Ο ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ (μυθοπλασία)
“Ο αγώνας του καπετάν Μιχάλη, ο οποίος προσπαθεί να τιθασεύσει το προσωπικό του πάθος για την Εμινέ ώστε να αφιερωθεί, ψυχή τε και σώματι, στην κρητική επανάσταση του 1889.”
Σενάριο: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
Σκηνοθεσία: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
Παραγωγή: EYESIN PRODUCTIONS
Ποσό προέγκρισης: 100.000 €
 
 
Ο,ΤΙ ΛΕΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ (ντοκιμαντέρ)
“Ένα φονικό στην Πελοπόννησο για λόγους τιμής, η φυγή στην Κρήτη και η περιπλάνηση μιας μεγάλης οικογένειας στο χώρο και στο χρόνο προς αναζήτηση νέας πατρίδας.”
Σενάριο: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΟΥΛΑ
Σκηνοθεσία: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΟΥΛΑ
Παραγωγή: WETHEPEOPLE MON IKE
Ποσό προέγκρισης: 40.000 €
 
Η απώλεια του Σταμάτη Γιαννούλη θλίβει την κινηματογραφική μας κοινότητα. Ο Σταμάτης Γιαννούλης υπήρξε διευθυντής φωτογραφίας αλλά και σκηνοθέτης. Το βλέμμα του και η ευαισθησία του άφησαν το αποτύπωμά τους σε σημαντικές ταινίες όπως: «Μπαλαμός» και «Καρκαλού» του Σταύρου Τορνέ, «Λευτέρης Δημακόπουλος» και «Ο κύριος με τα γκρί» του Περικλή Χούρσογλου, «Από το χιόνι» και «Βαλκανιζατέρ» του Σωτήρη Γκορίτσα, «Εφήμερη πόλη» του Γιώργου Ζαφείρη.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους του.
 
Ο Ροβήρος Μανθούλης πέθανε σήμερα στο Παρίσι, την πόλη που έγινε η δεύτερη πατρίδα του μετά τον ερχομό της δικτατορίας στην Ελλάδα. Η απώλειά του προκαλεί θλίψη στην κινηματογραφική μας κοινότητα.
Ο Ροβήρος Μανθούλης ανήκει στη γενιά που έζησε τον πόλεμο. Γύρω από αυτόν, γύρω από την καθημερινότητα των απλών ανθρώπων υπό τον φόβο της ναζιστικής κατοχής, περιστρέφεται και η ταινία του «Ψηλά τα χέρια Χίτλερ» που τον έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό το 1962. Σε αυτό το γλυκόπικρο έργο δύο αντιήρωες, που προσπαθούν να επιβιώσουν στην κατεχόμενη Αθήνα, φέρνουν μια ανεπαίσθητη αύρα ανανέωσης στο λεγόμενο εμπορικό ελληνικό σινεμά. Η αύρα αυτή θα γίνει πιο αισθητή το 1966 στην ταινία του «Πρόσωπο με πρόσωπο». 
Ο Ροβήρος Μανθούλης ανήκει επίσης στους πρωτοπόρους του ελληνικού ντοκιμαντέρ. Το κινηματογραφικό αυτό είδος το υπηρέτησε και στη γαλλική τηλεόραση. 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στους οικείους του.
 
Ευχάριστα και σήμερα τα νέα από τις Κάννες. Η μικρού μήκους ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη» της Εύης Καλογηροπούλου θα συμμετάσχει στην Εβδομάδα Κριτικής (Semaine de la  Critique), διευρύνοντας την ελληνική συμμετοχή στη φετινή διοργάνωση των Καννών, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο. Για δεύτερη συνεχή χρονιά η ελληνική ταινία μικρού μήκους διεκδικεί βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής. Πέρυσι, η μικρού μήκους «Brutalia, εργάσιμες μέρες» του Μανώλη Μαυρή κέρδισε το βραβείο του σημαντικού αυτού παράλληλου προγράμματος του φεστιβάλ των Καννών. 
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) συγχαίρει τη δημιουργό, την παραγωγό Αμάντα Λιβανού (Neda Film)  και τους υπολοίπους συντελεστές της ταινίας. Η συμμετοχή τους στο διαγωνιστικό πρόγραμμα της Εβδομάδας Κριτικής επιβεβαιώνει περίτρανα για άλλη μια φορά τους δεσμούς που έχoυν δημιουργήσει η ελληνική ταινία μικρού μήκους και οι δημιουργοί της, οι εγγυητές του μέλλοντος της κινηματογραφίας μας, με το κορυφαίο κινηματογραφικό φεστιβάλ του κόσμου. Οι Κάννες τον ερχόμενο Μάη θα έχουν ζωηρό ελληνικό χρώμα χάρη στους δημιουργούς μας αλλά και τους παραγωγούς μας, που συμμετέχουν ως συμπαραγωγοί σε κορυφαίες διεθνείς παραγωγές του επίσημου διαγωνιστικού προγράμματος. Το ΕΚΚ θα βρεθεί δίπλα τους αξιοποιώντας την πλούσια παράδοση και εμπειρία του στη διεθνή προβολή και προώθηση της ελληνικής κινηματογραφίας.
 
Η Εύη Καλογηροπούλου…
Η εικαστική καλλιτέχνις και σκηνοθέτις Ε. Καλογηροπούλου έχει συνδέσει την κινηματογραφική της καριέρα με το φεστιβάλ των Καννών. Συγκεκριμένα: το 2020 η μικρού μήκους ταινίας της «Motorway 65» είχε συμμετάσχει στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ διεκδικώντας Χρυσό Φοίνικα. Πέρυσι, το δικό της «Cora», υπό ανάπτυξη μεγάλου μήκους κινηματογραφικό σχέδιο, ενταγμένο σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΚΚ, βραβεύτηκε στο L’ Atelier της Cinefondation των Καννών. 
 
… και ο Γιώργος Μαζωνάκης
Η ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη» βασίζεται στο video-art «Ανήκω σε μένα» της Ε. Καλογηροπούλου. Το βλέμμα της, όπως στο «Motorway 65» έτσι και εδώ, είναι στραμμένο σε άκρες του ευρύτερου αστικού αθηναϊκού τοπίου και στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος -στη θάλασσα όπου ο Ξέρξης έχασε τον στόλο του- που φαντάζει σαν δυστοπικό σκηνικό σημερινών αποξενωμένων ανθρώπων. Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι ο γνωστός τραγουδιστής Γιώργος Μαζωνάκης. Curatorial direction: Αφροδίτη Παναγιωτάκου. Το σενάριο είναι του Γιώργου Τελτζίδη, η διεύθυνση φωτογραφίας του Evan Μαραγκουδάκη, το μοντάζ του Γιώργου Ζαφείρη, η σκηνογραφία των Εβελίνα Δαρζέντα και Άννα Ζώτου. Η μουσική της Kid Moxie. Παραγωγή: Onassis Culture. 
 
 
Tο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο Πρόγραμμα ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ κατά τη Β περίοδο υποβολών με καταληκτική ημερομηνία 30.11.2021. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού υποβλήθηκαν συνολικά ογδόντα ένα (81) επιλέξιμα προς αξιολόγηση σχέδια μικρού μήκους, μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, από τα οποία μεγάλο ποσοστό ήταν υψηλού επιπέδου, όπως αποτυπώνεται και στις αξιολογήσεις των Αναγνωστών. H περιορισμένη όμως οικονομική δυνατότητα του ΕΚΚ έθεσε ένα εμπόδιο, που αδικεί τους νέους δημιουργούς, με αποτέλεσμα την προέγκριση μόνον επτά (7) προτάσεων με το συνολικό ποσό των 150.000 €. Όταν ετησίως το σύνολο της τακτικής επιχορήγησης που αντιστοιχεί σε εγκρίσεις και προεγκρίσεις ανέρχεται σε 1.900.000 €, και συμπληρώνεται κατά καιρούς από έκτακτες επιχορηγήσεις, το ΕΚΚ στερείται τη δυνατότητα ενός σταθερού και μακροχρόνιου σχεδιασμού που θα συντηρεί και θα διευρύνει την παραγωγική βάση του ελληνικού κινηματογράφου. 
Ευχαριστούμε τους δημιουργούς ταινιών μικρού μήκους που μας εμπιστεύτηκαν καταθέτοντας τις προτάσεις τους και λυπούμαστε που δεν μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στον βαθμό που θα θέλαμε. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης που ανακοινώνουμε σήμερα δεν ικανοποιεί το Διοικητικό Συμβούλιο και τη Διεύθυνση Ανάπτυξης Παραγωγής  του ΕΚΚ σε σχέση πάντα με τους στόχους που έχουν τεθεί. Το ΕΚΚ οφείλει και από τον Νόμο να δημιουργεί υψηλές προσδοκίες για την ανάδειξη και ενίσχυση νέων ταλέντων. Σε μια θετική συγκυρία για την ελληνική ταινία μικρού μήκους, η οποία έχει πια αναγνωριστεί στα κορυφαία διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ, είναι κρίμα να υπάρχουν οι περιορισμένες αυτές δυνατότητες ανάπτυξής της.
 
Ακολουθούν αναλυτικά οι προτάσεις μικρού μήκους που προεγκρίνονται:
 
HOPEPUNK (μυθοπλασία)
«Σε μια δυστοπική Αθήνα γεμάτη ζόμπι και εθνικιστές ταξιτζήδες, ένα ζευγάρι γυναικών παίρνει την κατάσταση στα χέρια του απάγοντας τον αρχι-ταξιτζή ‘Θείο’ με σκοπό την παραδειγματική του τιμωρία»
Σενάριο: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
Σκηνοθεσία: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
Παραγωγή: HOMEMADE FILMS
Ποσό χρηματοδότησης: 20.000 €
 
 
NEOROMANTICA (μυθοπλασία)
«Μια τυχαία συνάντηση σε ένα κρουαζιερόπλοιο ξυπνάει έναν πρώτο έρωτα που πατάει πάνω σε εύθραυστες παρεξηγήσεις, αρχαίους μύθους και άλυτα μυστικά»
Σενάριο: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ
Σκηνοθεσία: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ
Παραγωγή: FOSS PRODUCTIONS
Ποσό χρηματοδότησης: 30.000 €
 
 
ΤΟ ΔΩΡΟ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (ντοκιμαντέρ)
«Ένα παιδί 6 χρονών εξηγεί στους συνομήλικους του πώς είναι να συμβιώνει κάποιος με το Δώρο, το χαρισματικό μυαλό του, και τον Λύκο, το ζιζάνιο που του βάζει τρικλοποδιές»
Σενάριο: ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΛΑΛΟΥΔΑΚΗ, MASSIMO PIZZOCARO
Σκηνοθεσία: MASSIMO PIZZOCARO, ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΛΑΛΟΥΔΑΚΗ
Παραγωγή: HAPPYANT-TV
Ποσό χρηματοδότησης: 20.000 €
 
 
ΤΟ ΘΗΡΙΟ ΠΟΥ ΠΕΡΠΑΤΑ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ (μυθοπλασία)
«Σε ένα δυστοπικό μέλλον, μια ομάδα παιδιών που ζει στο δάσος, προετοιμάζει την Άλφα, ένα δεκατριάχρονο κορίτσι, για την επερχόμενη μάχη με το θηρίο του δάσους, σε ένα ταξίδι προς την ενηλικίωση»
Σενάριο: ΖΩΗ ΣΙΓΑΛΟΥ, ΜΑΡΙΝΑ ΣΙΩΤΟΥ
Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΙΟΥΚΟΣ
Παραγωγή: OPEN BORDERS PRODUCTIONS
Ποσό χρηματοδότησης: 30.000 €
 
 
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΝΑ ΔΥΕΙ
(μυθοπλασία)
«Ένα αγόρι οδηγείται στο να κάνει το πρώτο βήμα προς την ενηλικίωσή του μέσα από την ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσει με μία ηλικιωμένη γυναίκα, η εικόνα της οποίας μέχρι πρόσφατα το φόβιζε»
Σενάριο: ΑΣΤΕΡΗΣ ΤΖΙΩΛΑΣ
Σκηνοθεσία: ΑΣΤΕΡΗΣ ΤΖΙΩΛΑΣ
Παραγωγή: ANAV PRODUCTIONS
Ποσό χρηματοδότησης: 10.000 €
 
 
ΟΙ ΛΥΚΟΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ (μυθοπλασία)
«Ένα απόκοσμα λευκό τοπίο, ένας δρόμος σπαρμένος με κόκκαλα και ένα μυστικό που όλοι γνωρίζουν και προσπαθούν να το κρύψουν. Η ιστορία μίας κοινωνίας που βυθίζεται στο ηθικό κενό»
Σενάριο: ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΙΔΗΣ
Σκηνοθεσία: ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΙΔΗΣ
Παραγωγή: -
Ποσό χρηματοδότησης: 30.000 €
 
 
ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ (μυθοπλασία)
«Μια θαμώνας του ΙΚΕΑ περνάει τις μέρες της με το να φαντασιώνεται στιγμές με τους πελάτες, όταν μία μέρα εισέρχεται στη φαντασίωση της ένας άλλος μοναχικός θαμώνας από το ΙΚΕΑ του Ρέικιαβικ»
Σενάριο: ΝΑΤΑΣΣΑ ΞΥΔΗ
Σκηνοθεσία: ΝΑΤΑΣΣΑ ΞΥΔΗ Παραγωγή: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΞΥΔΗ
Ποσό χρηματοδότησης: 10.000 €
 
 
 
 
 
Η ταινία «Dodo» του Πάνου Κούτρα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο 75ο Φεστιβάλ των Κάννων στο επίσημο πρόγραμμα  Cannes Premiere. Επίσης, δύο ταινίες διεθνούς συμπαραγωγής, με ελληνική συμμετοχή στην παραγωγή τους και Έλληνες συμπαραγωγούς θα διεκδικήσουν τον Χρυσό Φοίνικα του 75ου Φεστιβάλ των Καννών όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο. Πρόκειται για το «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και για το «Triangle pf Sadness» του Ρούμπεν Έστλουντ. Την ελληνική παρουσία φέτος στις Κάννες συμπληρώνει η ταινία «Burning Days» σε σκηνοθεσία Εμίν Άλπες,  κι αυτή με Έλληνα συμπαραγωγό, που διαγωνίζεται στο πρόγραμμα Un Certain Regard. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) είναι υπερήφανο που έχει υποστηρίξει τις παραπάνω παραγωγές μέσα από το εύρος των χρηματοδοτικών προγραμμάτων του και τις δράσεις των Διευθύνσεων του. Αναλυτικότερα:
Το «Dodo» του Π. Κούτρα, που είναι παλιός γνώριμος του φεστιβάλ των Καννών, έχει ως παραγωγό την Ελένη Κοσσυφίδου, εταιρεία παραγωγής την 100% Synthetic Films Ltd και συμπαραγωγό του το ΕΚΚ. Το «Crimes of the Future», με  συμπαραγωγό  τον Πάνο Παπαχατζή (Argonauts SA), έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ στο πλαίσιο του Μειοψηφικού προγράμματός του. Στο «Triangle of Sadness» συμμετέχουν ως συμπαραγωγοί οι Γιώργος Καρναβάς και Κωνσταντίνος Κοντοβράκης (Heretic). Τέλος, το «Burning Days», με συμπαραγωγό τον Γιώργο Τσούργιαννη (Horsefly Films), έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ στο πλαίσιο του Μειοψηφικού προγράμματός του.
Το ΕΚΚ συγχαίρει τους δημιουργούς και τους παραγωγούς και τους εύχεται καλή επιτυχία. Εκφράζει δε την ικανοποίησή του για την αποδοχή που βρήκε και φέτος η ελληνική ταινία στο σημαντικότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ διεθνώς, αλλά και για  την επιτυχία των παραπάνω ταινιών που χρηματοδοτήθηκαν από το επιλεκτικό Μειοψηφικό πρόγραμμά του, που είναι ο πρώτος κρίκος μεταξύ των Ελλήνων και Ξένων παραγωγών, το θεμέλιο στις μεταξύ τους συνεργασίες και η βάση για την κινηματογραφική συμπαραγωγή στην Ελλάδα.
To EKK χαίρεται και για έναν ακόμη λόγο. Οι ταινίες του Κρόνενμπεργκ και του Έστλουντ θα είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί μας στις Κάννες στο έργο μας ν’ αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος αναφορικά με την προσέλκυση και διευκόλυνση διεθνών οπτικοακουστικών συμπαραγωγών. Το «Crime of the Future» γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Αττική και την Αθήνα, ενώ το «Triangle of Sadness» έχει πραγματοποιήσει τα εξωτερικά γυρίσματά του στην Εύβοια. Η Ελλάδα  υποδέχθηκε και τις δύο αυτές ταινίες  εν καιρώ πανδημίας. Το ΕΚΚ, μέσω της Διεύθυνσης του Hellenic Film Commission, βρέθηκε στο πλευρό των σκηνοθετών, των ξένων παραγωγών και των Ελλήνων συμπαραγωγών τους διασφαλίζοντας την επανεκκίνηση των κινηματογραφικών γυρισμάτων στη χώρα μας βάσει του υγειονομικού πρωτοκόλλου του ΥΠΠΟΑ.
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας δήλωσε σχετικά με την ελληνική παρουσία στις Κάννες: «Είναι χαρά μας που ο Πάνος Κούτρας και οι συνεργάτες του εκπροσωπούν φέτος την ελληνική ταινία στο φεστιβάλ των Καννών τιμώντας τον κινηματογράφο μας. Είναι σημαντικό επίσης ότι αρχίζει ν’ αποδίδει καρπούς η προσπάθεια ενδυνάμωσης της εξωστρέφειας της ελληνικής κινηματογραφίας και ολοένα και περισσότεροι καλλιτεχνικοί συντελεστές και παραγωγοί συμμετέχουν σε σημαντικές διεθνείς συμπαραγωγές».
Ο Γιώργος Καρναβάς δήλωσε: «Με τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη του «Triangle of Sadness» προϋπήρχε προσωπική, φιλική σχέση. Κατά την αναζήτηση των τοποθεσιών για τα γυρίσματα της ταινίας εξετάστηκε και η Ελλάδα. Είμαι χαρούμενος που μια ταινία με καλλιτεχνική αξία η οποία παράλληλα απευθύνεται στο ευρύ κοινό υλοποιήθηκε στη χώρα μας και είναι έτοιμη να συναντήσει το διεθνές  κοινό της στο Φεστιβάλ των Καννών».
Ο Πάνος Παπαχατζής δήλωσε: «Είναι μεγάλη τιμή για εμένα και τους Αργοναύτες να συμμετέχουμε στο επίσημο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ των Καννών πόσο μάλλον με την ταινία ενός τόσο σπουδαίου σκηνοθέτη, όπως ο Nτέιβιντ Κρόνεμπεργκ. Το «Crimes of the Future» υπήρξε η αφορμή για μία ακόμη συνεργασία με τον Ρόμπερτ Λάντος, έναν από τους σημαντικότερους παραγωγούς παγκοσμίως. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ, το ΕΚΟΜΕ καθώς και το Athens Film Office των οποίων η στήριξη υπήρξε σημαντικότατη για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας και Καναδά. Ελπίζω αυτό το βήμα να αποτελέσει το έναυσμα για την άνθιση περισσότερων συμπαραγωγών μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών. Είναι μια σημαντική χρονιά για την Ελλάδα – αυτή τη στιγμή το Φεστιβάλ των Καννών φιλοξενεί τέσσερις ελληνικές συμμετοχές. Νιώθω χαρούμενος και περήφανος που ο πολιτισμός της χώρας μας ξεπερνάει για άλλη μια φορά τα ελληνικά σύνορα και εμείς στους Αργοναύτες δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό».
 
Με μεγάλη χαρά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου παρουσιάζουν τα 5 Works in Progress που θα συμμετάσχουν στη δράση «Thessaloniki Goes to Cannes», η οποία θα πραγματοποιηθεί τόσο σε φυσικούς χώρους όσο και διαδικτυακά, στο πλαίσιο του τμήματος Marché du Film (17-25 Μαΐου 2022) του Φεστιβάλ των Καννών.
 
Η συμμετοχή της Αγοράς του ΦΚΘ στο «Thessaloniki Goes to Cannes» είναι μια συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με το Φεστιβάλ Καννών. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα από τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια που παίρνει μέρος στη συγκεκριμένη δράση του Marché du Film του Φεστιβάλ Καννών, μιας από τις μεγαλύτερες και πιο περιζήτητες αγορές ταινιών στον κόσμο.  
 
Τη Δευτέρα 23 Μαΐου θα παρουσιαστούν σε επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου τρεις ελληνικές ταινίες μυθοπλασίας και δύο ντοκιμαντέρ σε εξέλιξη. 
 
Πρόκειται για τα εξής πρότζεκτ:  
 
Panellinion 
Σκηνοθεσία: Σπύρος Μαντζαβίνος, Κώστας Αντάραχας, Παραγωγή: Λεωνίδας Κωνστανταράκος, Alaska Films, με την υποστήριξη του ΕΚΚ, Ελλάδα, Ντοκιμαντέρ 
 
Το Πανελλήνιον είναι ένα παραδοσιακό καφενείο-σκακιστήριο, βγαλμένο από αλλοτινές εποχές, στο κέντρο της Αθήνας: ένα καταφύγιο για ανθρώπους που ασφυκτιούν στην καθημερινότητά τους, που αδυνατούν να προσαρμοστούν στις συνθήκες της μοντέρνας ζωής, τις οποίες και απεχθάνονται. Ο Γιάννης, ιδιοκτήτης του καφενείου, όλως παραδόξως μισεί το σκάκι και δεν έχει σε υπόληψη τους σκακιστές. Από την άλλη, αντιμετωπίζει τους θαμώνες του καφενείου με πατρική τρυφερότητα: επιστήμονες, καλλιτέχνες, συνταξιούχοι και εργάτες που αναζητούν διέξοδο και παρηγοριά στο σκάκι (που μετατρέπεται ανά στιγμές σε εμμονή που καταστρέφει τη ζωή τους). Στο καφενείο, το ρίχνουν στις εξομολογήσεις, αναπολούν με δάκρυα στα μάτια παλιές ιστορίες με πρωταγωνιστές θρυλικούς εκκεντρικούς πελάτες, γλεντοκοπούν, πίνουν και τραγουδούν. 
 
 
λesvia: the herstory of Eressos
Σκηνοθεσία: Τζέλη Χατζηδημητρίου, Παραγωγή: Τζέλη Χατζηδημητρίου, Anemos Dimiourgias, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Ελλάδα, Ντοκιμαντέρ
 
Η Ερεσός, ένα μικρό αγροτικό χωριό, είναι η γενέτειρα της αρχαίας ποιήτριας Σαπφούς. Η Λέσβος είναι ένα από τα λιγοστά μέρη σε ολόκληρο τον κόσμο, όπου οι πλατείες είναι διακοσμημενες με γυναικεία αγάλματα που απεικονίζουν λεσβίες. Το στοιχείο αυτό έχει μετατρέψει το νησί της Λέσβου σε σημεία συνάντησης για την παγκόσμια λεσβιακή κοινότητα. Επιπλέον, έχει αποτελέσει πηγή έντασης με τον ντόπιο πληθυσμό, σε ζητήματα ονομασίας, συμβολισμών, δημόσιου χώρου και ταυτότητας. Το ντοκιμαντέρ ξεδιπλώνει τις ιστορίες που καταδεικνύουν τη σημασία του τόπου αυτού για τις απανταχού λεσβίες. Επιπλέον, αφηγείται την αλληλεπίδραση της λεσβιακής κοινότητας με τους ντόπιους και τις αλλαγές που επήλθαν στο πέρασμα του χρόνου. 
 
Guest Star
Σκηνοθεσία: Βασίλης Χριστοφιλάκης, Παραγωγή: Βασίλης Χριστοφιλάκης, Τέτα Αποστολάκη, Atmosphere People, ΕΚΚ, ΕΡΤ, Ελλάδα, Ταινία μυθοπλασίας
 
O Λουκιανός είναι ο μοναχογιός δύο σταρ ηθοποιών, που έφυγαν από τη ζωή πριν κάποια χρόνια. Μένει μόνος του, σε ένα μικροσκοπικό διαμέρισμα, υποφέρει από αγοραφοβία, αποφεύγει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και είναι τελείως απένταρος. Η ζωή του αλλάζει απότομα όταν δέχεται μια αναπάντεχη προσφορά από ένα μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο να αναλάβει χρέη παρουσιαστή σε ένα δημοφιλές βραδινό show. Έχει έναν μήνα καιρό για να χάσει βάρος, να κατασκευάσει το προφίλ ενός χαρισματικού ανθρώπου και να βελτιώσει την κοινωνική του εικόνα, προσποιούμενος πως βρίσκεται σε σχέση με την Τζένα, μια εκκεντρική ποπ τραγουδίστρια-influencer, που έχει κι αυτή τα δικά της θέματα να επιλύσει. 
 
New Continent 
Σκηνοθεσία: Παντελής Παγουλάτος, Παραγωγή: Νίκος Μουστάκας, Bad Crowd, Συμπαραγωγή:  Bandur Films, Arizona Productions, Ελλάδα-Γαλλία-Σερβία, Ταινία μυθοπλασίας
 
Η Νέα Ήπειρος είναι ένα ερωτικό δράμα για τους ανθρώπους που περιφέρονται χωρίς πυξίδα. Γι’ αυτούς που διαρκώς συναλλάσσονται χωρίς κανόνες, φορούν τον ρόλο του «κακού», αλλά στην πραγματικότητα επιβιώνουν σουλατσάροντας ανάμεσα στους πιο κακόφημους δρόμους της πρωτεύουσας. Πάνω από όλα, όμως, είναι μια αδιέξοδη ιστορία αγάπης.
 
Octopus Skin (La Piel Pulpo) 
Σκηνοθεσία: Ana Cristina Barragan Carrion, Παραγωγή: Isabella Parra, Κωνσταντίνα Σταυριανού, Santiago Ortiz Monasterio, Titus Kreyenberg, Ρένα Βουγιούκαλου, Caleidoscopio Cine, Συμπαραγωγή: Graal Films, Desenlace, unafilm, Εκουαδόρ-Ελλάδα-Μεξικό-Γερμανία-Γαλλία, Ταινία μυθοπλασίας
 
 
 
H Iris και ο Ariel είναι δίδυμα αδέλφια 17 ετών, που μένουν με τη μητέρα τους και τη μεγαλύτερη αδελφή τους, τη Lia, σε μια παραλία γεμάτη μαλάκια, πτηνά και ερπετά. Οι δύο έφηβοι έχουν μεγαλώσει απομονωμένοι από την κυρίως χώρα, έχοντας αναπτύξει μια σχέση που ξεπερνά τον συνηθισμένο αδελφικό δεσμό, καθώς και μια υπερβατική επαφή με τη φύση. Ένας νέος κόσμος, πέρα από τον ωκεανό, ξεπροβάλλει ως υπόσχεση, ωθώντας την Iris να φύγει και να ταξιδέψει για πρώτη φορά στην πόλη. Εμπορικά κέντρα, θόρυβος, η αναζήτηση ενός απόντα πατέρα, ο αποχωρισμός από τον δίδυμό της και η απουσία της μητέρας της σημαδεύουν το προσωπικό της ταξίδι. O τελικός προορισμός της δεν είναι άλλος από τη συνειδητοποίηση της αγάπης που τρέφει για τα αδέλφια της, αλλά και της προσωπικής της ταυτότητας, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το νησί της. 
 
Το Φεστιβάλ ανυπομονεί να φιλοξενήσει την ελληνική πρεμιέρα των ταινιών στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
 

Πράξη: «Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία»
ΚΩΔΙΚΟΣ ΟΠΣ: 5074743
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΚΚ 4/2021
«ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΑΙΝΙΩΝ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ» (Υποέργο 2)

 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την προκήρυξη

 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) / Τυποποιημένο
Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ)

Η Διεύθυνση Ανάπτυξης Παραγωγής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ανακοινώνει τη χορήγηση εγκρίσεων στο Πρόγραμμα Παραγωγής MICRO-BUDGET του Χρηματοδοτικού Κανονισμού της. Σύμφωνα με το Πρόγραμμα δύναται ανά περίοδο  να εγκριθούν μέχρι δύο (2) προτάσεις στην κατηγορία κινηματογραφικών έργων μεγάλου μήκους μυθοπλασίας και στην κατηγορία ντοκιμαντέρ και μέχρι πέντε (5) προτάσεις στην κατηγορία κινηματογραφικών έργων μικρού μήκους.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος MICRO-BUDGET, κατά τη Β’ περίοδο υποβολών του 2021 με καταληκτική ημερομηνία 30 Νοεμβρίου,  υποβλήθηκαν συνολικά δεκατέσσερα (14)  επιλέξιμα προς αξιολόγηση κινηματογραφικά σχέδια -τρία (3)  μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, έξι (6) μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, πέντε (5) μικρού μήκους. Η διαδικασία αξιολόγησής τους κατέληξε ομόφωνα  ως ακολούθως:
•Εγκρίνεται η χορήγηση χρηματοδότησης σε τρία (3) σχέδια κινηματογραφικών έργων μεγάλου μήκους -δύο (2) ντοκιμαντέρ, ένα (1) μυθοπλασίας. 
•Στην κατηγορία μικρού μήκους, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της επιτροπής, τα υποβληθέντα σχέδια δεν ανταποκρίθηκαν επαρκώς στα κριτήρια αξιολόγησης  που ορίζονται από τον Κανονισμό για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
 
 
 
Τα κινηματογραφικά σχέδια που χρηματοδοτούνται:
 
PRISON BLUES (ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους) 
Σενάριο: ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ 
Σκηνοθεσία: ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ 
Παραγωγή: ANGULA DCV 
Ποσό χρηματοδότησης: 20.000 € 
 
ΜΕΓΕΘΥΝΤΗΡΑΣ (ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους) 
Σενάριο: ΘΕΚΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ 
Σκηνοθεσία: ΘΕΚΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ 
Παραγωγή: ΑΛΑΣΚΑ ΦΙΛΜΣ ΙΚΕ 
Ποσό χρηματοδότησης: 20.000 € 
 
ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΟΣ (μυθοπλασία μεγάλου μήκους) 
Σενάριο: ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΑΓΚΡΑΣ
Σκηνοθεσία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΑΓΚΡΑΣ 
Παραγωγή: TWOSTROKE FILMS
Ποσό χρηματοδότησης: 40.000 €
 
Η ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ απευθύνεται προς την ελληνική κοινότητα κινουμένων σχεδίων υπενθυμίζοντας ότι η προθεσμία υποβολής σχεδίων παραγωγής ή ολοκληρωμένων ταινιών στο Ελληνικό Περίπτερο Greece Animated -το οποίο θα λειτουργήσει στο μεγαλύτερο φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων στο Annecy της Γαλλίας- λήγει στις 8 Απριλίου 2022 τα μεσάνυχτα. Το φεστιβάλ αυτό θα πραγματοποιηθεί από τις 13 έως τις 18 Ιουνίου 20220
 
Φόρμα συμμετοχής ΕΔΩ